Разни > Новини от деня

Формула 1

<< < (669/669)

lord_milev:
Фетел триумфира в Австралия


Себастиан Фетел с Ферари спечели първия кръг от новия сезон във Формула 1 за Гран при на Австралия. Германецът и неговият екип използваха по-добра стратегия с по-късно единствено спиране в бокса за смяна на гуми, след като влезлият по-рано в пита лидер до онзи момент Люис Хамилтън от Мерцедес бе блокиран зад Макс Верстапен. Фетел показа отлично темпо в състезателната дистанция и демонстрира, че топскоростта на болида му от тестовете в Барселона е била реална. Германецът донесе първа победа за Ферари от Гран при на Сингапур през 2015 г.

Хамилтън завърши втори, следван от съотборника си Валтери Ботас. Четвърти остана Кими Райконен с другия болид на Скудерията, който в края задържа зад себе си по-бързия Макс Верстапен с Ред Бул. Вторият пилот на Биковете Даниел Рикаирдо отпадна в домашната си надпревара след ужасен уикенд, а шестата позиция зае Фелипе Маса с Уилямс.

Проблем със задвижващата система лиши Рикиардо изобщо от възможността да застане на старта. Тъй като австралиецът го нямаше в решетката, при подреждането на грида пилотите в задната част на колоната не заеха правилните си места и се наложи нова загряваща обиколка.

На старта Хамилтън поведе от полпозишън, следван от Фетел. Ботас потегли малко по-добре от Себастиан, но не успя да го изпревари в първия завой. Райконен бе атакуван от Верстапен, но също запази позиция. По-назад в колоната Магнусен и Ериксон се сблъскаха и излетяха от пистата на завой 3. Пилотът на Хаас мина през бокса, смени счупеното си предно крило и сложи нови гуми суперсофт. В началото на втория тур на трасето все пак се появи Даниел Рикиардо, за да изпита колата в реални състезателни условия. Отпред в първите 3-4 обиколки Хамилтън не можеше да се откъсне пред Фетел, като разликата бе по-малко от 1 секунда. След това в следващите обиколки тя нарасна на над 1.5 сек.

В 10-ата обиколка Вандоорн от Макларън влезе в бокса с технически проблем. Наложи се да рестартира двигателя с натиснат педал на спирачката. В 15-ата Грожан от Хаас, който се движеше 7-и, отпадна с повреда в задвижващата система. В 17-ата Хамилтън спря в бокса за нови гуми софт, след като комплектът му ултрасофт се износи. Фетел, който вече бе на по-малко от секунда от него, остана на пистата. Люис се върна над трасето 4-и, зад Верстапен. Британецът не можеше да го изпревари и това даде шанс на Фетел да натрупа преднина отпред.

Германецът влезе чак в края на 23-ия тур и излезе от пита на метри пред Макс и Хамилтън. Холандецът опита да го атакува в спирането за завой 3, но Себастиан затвори вътрешната траектория и запази позиция. Междувременно Палмър и Ериксон отпаднаха с повреди. Лидер за малко бе Ботас, който спря за нови гуми софт в 25-ата обиколка. Тур по-късно това стори Райконен, като двамата се върнаха на 3-а и 4-а позиция. Така поведе Фетел, на 6 сек пред Хамилтън. Верстапен също мина през пита и за разлика от другите водещи пилоти, сложи суперсофт гуми.

В 29-ата обиколка кошмарният уикенд за Рикиардо приключи. Австралиецът спря в зоната за сигурност между завои 3 и 4 с повреда в болида. В челото Фетел се откъсна на над 7 секунди пред Хамилтън, като последният износи доста гумите си в обиколките зад Верстапен. В същото време Ботас започна да настига Люис с по-запазените си гуми.

С по-бързите си гуми суперсофт Макс Верстапен започна да застига Кими Райконен. Финландецът все пак удържа 4-ото място. Дебютантът Ланс Строл с Уилямс отпадна в първото си състезание. Пет обиколки преди финала движещият се на 10-а позиция Алонсо с Макларън загуби темпо и бе изпреварен наведнъж от Окон и Хюлкенберг. Малко след това Фернандо се прибра в бокса и не завърши.


Цялото състезание може да изтеглите ОТТУК или ОТТУК.

lord_milev:
Хамилтън с феноменален пол в Шанхай


С две феноменални обиколки в заключителната част Люис Хамилтън спечели първата позиция за утрешната Гран при на Китай на пистата край Шанхай. Той изпревари с 0,186 сек Себастиан Фетел, а само на още една хилядна трети остана съотборникът на Люис в Мерцедес Валтери Ботас. Четвърти се нареди Кими Райконен с второто Ферари, който нямаше добро сцепление на задната част в първия си тур в края, а в последната обиколка – на предната. Всички те бяха под рекордната топ обиколка на Михаел Шумахер от далечната 2004 г. Зад лидерите от Мерцедес и Ферари се наредиха Даниел Рикиардо (Ред Бул), Фелипе Маса (Уилямс), Нико Хюлкенберг (Рено), Серхио Перес (Форс Индия), Данил Квят (Торо Росо) и Ланс Строл с втория Уилямс. За Люис това бе 63-ти полпозишън в кариерата, за Мерцедес – 75-и от 150 старта.

При далеч по-добро време от вчера квалификацията започна при 32 градуса температура на асфалта и след като тази сутрин пилотите успяха в последната тренировка да изпитат набързо работата на гумите софт и суперсофт. Интересно бе, че при фаворитите от Мерцедес и Ферари само по един от двамата пилоти тества впрочем софт (Фетел и Ботас). Твърдият медиум изобщо не бе предпочетен.

Очаквано всички напускаха пита в началото със суперсофт и трябваше да внимават да не са прекалено близо до съперник. Ромен Грожан изпусна колата на последния завой – не се удари в мантинелите, но спука гума. Пилотите на Ферари излязоха на пистата по-късно в първата част и бяха единствени с гуми софт. Фетел записа забележително най-доброто време – 1:33.078 мин. Втори бе Хамилтън, а след него Кими постигна трети резултат. В това време Макс Верстапен се обади, че нещо не е наред с работата на двигателя и оставаше последен. 6 минути преди края на Q1 трябваше да мине през кантара на ФИА, но все пак му остана време да се върне на пистата за още един опит. Но проблемът с работата на задвижването остана, въпреки съветите да промени режимите. Така той бе в дъното на колоната, като забавилият се Естебан Окон остана след него. Фернандо Алонсо пък натискаше като звяр, но максималната му скорост бе малко над 315 км/ч при над 330 за съперниците. Той все пак записа резултат в топ 10 преди последните опити. Съотборникът му Щофел Вандоорн бе на ръба на отпадането – 15-и. В последните секунди на първата част обаче бе изместен от тази позиция от дебютиралия на мястото на Паскал Верлайн в Австралия Антонио Джовинаци. Италианецът се опита да е още по-бърз и загуби контрол на последния завой. Разби се лошо в огражденията. Излезе невредим от своя Заубер, а червените сигнали спряха последните обиколки. Комисарите разследваха Грожан и Джолион Палмър, че не са намалили достатъчно, но те бяха в групата на отпадащите от Q1 заедно с Вандоорн, Верстапен и Окон. Втората част на тренировката бе отложена, за да се поправят щетите на последния завой.

Ферари единствени направиха турове и продължиха напред с по-твърдите гуми, но сега нуждаеха от бърза реакция и със суперсофт в Q2. В тази част от бокса на Мерцедес напомниха на Хамилтън, че това ще са гумите за старта. И със суперсофт обаче Фетел бе най-бърз и отново оглави класирането, но Хамилтън записа второ време само на 15 хилядни. Трети бе Ботас пред Кими. Зад топ 4 супер близко темпо имаха пилотите на Уилямс и Даниел Рикиардо, който бе пети пред Маса и Строл. Алонсо се оплака от проблем с генерирането на енергия при спиране, но бе 11-и след първите опити в Q2. При вторите обаче бе изместен до 13-о място от Кевин Магнусен и Карлос Сайнц, а след него отпадна Марку Ериксон. За сметка на тях в Q3 стигна Нико Хюлкенберг с Рено. Хамилтън излезе от колата и я остави на механиците за подготовка за финалната част, докато пилотите на Ферари направиха по още едно излизане със спестените гуми за нови бързи обиколки и този път Кими записа нов топ резултат, следван от Фетел. Кими счупи с перфектния си тур за 1:32.181 мин рекорда на трасето на Шумахер от 2004 г.

Преди финалната част температурата на асфалта бе 30 градуса и голямата битка на пилотите на Мерцедес и Ферари предстоеше. В първия си опит Хамилтън бе супер бърз – 1:31.902 мин! Фетел остана на почти 2 десети, Ботас бе на още една десета, а Кими се оплака от нестабилност на задната част и попита дали нещо в настройките е променено. В последните опити щеше да се реши всичко, а на пистата се появиха и пилотите с по един опит като Перес и Строл. В последните опити Люис бе още по-бърз в първия сектор с 0,043 сек, подобри собствено си постижение с 0,224 сек и постигна рекорд от 1:31.678 мин. Само с една хилядна Фетел пък измести Ботас, а Кими остана четвърти.

Така битката в утрешния ден се очертава изключително интересна при изравнените сили на пилотите на Мерцедес и Ферари.



Квалификацията може да изтеглите ОТТУК

lord_milev:
Ботас с първи полпозишън в кариерата си


Валтери Ботас с Мерцедес постигна първия си полпозишън в кариерата, след като бе най-бърз в квалификацията за Гран при на Бахрейн. На пистата Сахир финландецът изпревари съотборника си Люис Хамилтън само с 0.023 сек. Постижението му от 1:28.769 мин е най-доброто в историята на това трасе. Сребърните стрели бяха със значителен аванс пред останалите, като третият Себастиан Фетел с Ферари изостана на почти половин секунда. След него се нареди Даниел Рикиардо от Ред Бул, а третата редица допълниха Кими Райконен от Ферари и Макс Верстапен с Ред Бул.

След първата част на квалификацията отпаднаха Сайнц, Вандоорн, Перес, Ериксон и Магнусен. В самия края на сесията Карлос получи повреда в колата в последния сектор от обиколката и това го лиши от шанс да продължи в Q2. Най-бърз беше Хамилтън, който със софт постигна 1:30.814 мин. Само на 0.090 сек след него бе Макс Верстапен, но той даде това време с по-бързите гуми суперсофт. Фетел също с меки гуми бе 4-и на 0.2 сек, зад съотборника си Райконен (+0.174 сек). На 4 хилядни след германеца бе Ботас със софт.

Във втората част Ботас със суперсофт свали първи под 1:29 мин, а Хамилтън веднага след него записа 1:29.535 мин, което бе с 0.020 сек по-добро от Валтери. Фетел и Райконен се наредиха 3-и и 4-и, като изоставането на Себастиан бе едва 0.061 сек. Кими бе на 3 десети, а Ред Бул бяха доста по-бавни. Верстапен бе на 0.7 сек, а Рикиардо на почти 1 секунда от водача. Алонсо изобщо не кара в тази част заради проблем с мотора и съответно отпадна. Последваха го Окон, Верлайн, Строл и Квят.

В третата част Мерцедес показаха скорост, недостижима за останалите. Хамилтън и Ботас бяха с почти половин секунда пред Фетел, като Люис изпревари съотборника си с 0.052 сек. Райконен бе на 0.892 сек, а Верстапен и Рикиардо още по-назад. При вторите опити Ботас подобри още времето си, а Хамилтън не успя след неточност и това осигури на финландеца полпозишъна. Фетел остана 3-и, като допусна грешка в последната си бърза обиколка, а Рикиардо успя да мина пред Райконен. Макс също не успя да подобри най-силния си резултат до момента и се нареди 6-и. Най-силната квалификация след завръщането си в спорта като цяло отбор записа Рено. Нико Хюлкенберг се нареди 7-и, а Джолион Палмър 10-и. Между тях се вклиниха Маса с Уилямс и Грожан с Хаас.


Квалификацията може да изтеглите ОТТУК или ОТТУК

lord_milev:
Фетел спечели невероятната битка
с Мерцедес в Бахрейн


Себастиан Фетел спечели невероятната битка с пилотите на Мерцедес в Гран при на Бахрейн, за да постигне втората си победа за сезона във Формула 1.

Германецът използва отлична стратегия с ранно използване на супермеките гуми на 2 пъти и завършване с меките, за да успее да удържи атаките на много бързия Люис Хамилтън в края. Британецът може да се сърди и на себе си за пропуснатия шанс да спечели, тъй като си заработи глупаво наказание от 5 секунди за умишлено задържане на Даниел Рикиардо при първите спирания в бокса. Трети завърши Валтери Ботас с другия болид на Сребърните стрели, който потегли от полпозишън, но в хода на състезанието нямаше нужното темпо да се бори за победата. Райконен с другия болид на Скудерията остана 4-и, като бе много далеч от темпото на съотборника си и от това на Мерцедес. Челната петица допълни Рикиардо, а съотборникът му в Ред Бул Верстапен отпадна след повреда. „Биковете” бяха конкурентни в първата третина от състезанието на Ферари и Мерцедес, но след това изостанаха значително.

Още преди старта от надпреварата отпадна Щофел Вандоорн заради технически проблем с колата. Пилотът на Макларън не успя да стигне изобщо до стартовата решетка. При потеглянето Ботас поведе, а Фетел тръгна по-добре от Хамилтън и излезе на 2-о място. Райконен пък загуби позиции спрямо Верстапен и Маса и изостана на 7-и. Фетел бе плътно зад Валтери и не му позволяваше да се откъсне. В 5-ата обиколка Кими сбърка на излизане от последния завой в опит да се доближи плътно до Фелипе. В 8-ата обиколка все пак Ледения мина пред Маса в края на старт-финалната права.

Първият пилот, минал през бокса, бе Ланс Строл в 9-ия тур. В същата обиколка Магнусен от Хаас отпадна. В 11-ата Фетел опита пресичаща стратегия и влезе в бокса за нови гуми суперсофт. Верстапен каза по радиото, че според него и в Ред Бул трябва да сторят същото. И в следващата обиколка Макс спря в пита за суперсофт. Той излезе на няколко секунди зад Фетел, но веднага след това получи повреда в спирачките  на 4-и завой и отпадна. В 13-ата обиколка за нови гуми спря и Райконен, а заради катастрофа на Ланс Строл и Карлос Сайнц на първия завой на трасето излезе кола за сигурност. През това време и двамата пилоти на Мерцедес минаха през пита, а същото стори и Рикиардо. При връщането си Ботас със суперсофт гуми се озова зад Фетел, който поведе, а Даниел със софт излезе на 3-а позиция пред Хамилтън (с меки гуми). ФИА обяви, че Люис ще бъде разследван, тъй като при влизането в бокса забави нарочно движещия зад него Рикиардо. Колата за сигурност се прибра в началото на 17-ата обиколка. Ботас веднага се опита да изпревари Фетел в 4-и завой от външната страна, но германецът му „затвори врата”. Хамилтън обаче направи успешна маневра срещу Рикиардо на старт-финала и излезе на 3-а позиция. Пилотът на Ред Бул имаше проблеми със загряването на гумите си и бързо бе задминат още от Маса и Райконен.

В 21-ата обиколка стюардите съобщиха, че Хамилтън получава наказание от 5 секунди заради забавянето на Рикиардо. Той се движеше близо зад Ботас, докато Фетел започна да се откъсва напред. В 24-ата Райконен изпревари Маса и стана 4-и. В 27-ата Хамилтън изпревари Ботас и стана 2-и, като това бе тактическа смяна на позициите в Мерцедес, тъй като Валтери бе по-бавен. Веднага Люис намали преднината на Фетел, която бе достигнала 6.6 сек, на 5.8 сек. Рикиардо пък се справи с Маса и стана 5-и. По-назад в колоната Квят, Палмър и Алонсо водеха люта битка за 10-ата позиция, като се изпревариха няколко пъти. В 31-ата обиколка Ботас влезе за втори път в пита и сложи софт. Фетел спря за нов гуми в края на 33-ата обиколка. Той сложи софт и се върна на 3-а позиция, зад Хамилтън и Райконен, но пред Рикиардо и Ботас.

В 38-ата и Райконен спря за нови гуми софт и се върна на 5-а позиция. Две обиколки по-късно Рикиардо също мина през бокса и излезе зад Райконен и пред Маса. В 41-ата и Хамилтън направи последното си спиране, като изтърпя и наказанието си от 5 секунди. Той обаче изненадващо сложи софт, а не суперсофт. От отбора му казаха, че според данните меките гуми са по-добрият избор спрямо суперсофт. Той започна да прави страхотна серия от бързи обиколки и много бързо съкрати изоставането си от 10 сек спрямо Ботас и го изпревари без съпротива от страна на финландеца. След това продължи да гони лидера Фетел, като намали разликата от над 12 сек на 6 на финала, но нямаше шанс да го атакува. Така Фетел триумфира за втори път през сезона и за 5-и път в кариерата си с Ферари. Това изведе Скудерията на първо място в шампионата при конструкторите.



Цялото състезание може да изтеглите ОТТУК или ОТТУК.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница