« Отговор #3334 -: Октомври 29, 2016, 10:47:35 pm »
Люис недостижим в квалификацията,
Нико се пребори за втората позиция Люис Хамилтън спечели десетия си полпозишън този сезон, след като бе с класа над всички в днешната квалификация за Гран при на Мексико. С огромни усилия съотборникът му Нико Розберг се пребори за втората позиция на старта и така си осигури за 25-ти пореден път – рекорд в историята – място на първа редица. Зад тях останаха пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо. Пета позиция зае Нико Хюлкенберг, а една след него се класираха пилотите на Ферари Кими Райконен (с предполагаем проблем в края) и Себастиан Фетел. Следващите места заеха пилотите на Уилямс Валтери Ботас и Фелипе Маса пред Карлос Сайнц.
Квалификацията започна при два пъти по-висока температура на пистата от сутринта. Асфалът се бе нагрял до 50 градуса и това променяше доста ключовата работа с гумите. Преди началото стана ясно, че Джолион Палмър няма да участва, тъй като имаше пукнатина в шасито в зоната за захващане на коланите след удара му в бордюрите в последната тренировка. Той ще стартира от пита утре, а в първата част имаше вече една ясна позиция.
В Q1 се очакваше битката да е между пилотите на Заубер, Мейнър и може би Хаас, чийто състезатели не бяха доволни и изскочиха от бокса в самото начало, а Ромен Грожан пак имаше проблем с работата на батериите. Всички бяха на пистата в самото начало със суперсофт, само Кевин Магнусен пробва тур с медиум. В първите опити на горещата писта най-добри обиколки направиха пилотите на Ферари, като Кими изпревари Себ с 0,311 сек, а на 0,009 зад германеца остана Люис Хамилтън. В това време обаче Розберг записа обаче едва седмо място на 0,842 сек от лидера Райконен и неговото топ време – 1:19.544 мин. След минута Хамилтън направи още една скоростна обиколка и поведе с 1:19.447 мин, а Рикиардо също с два бързи тура се подреди между пилотите на Ферари. Въпреки изоставането на Розберг, в Мерцедес бяха наясно, че все пак няма нужда от ново излизане на Нико, което щеше да означава изразходването на допълнителен комплект гуми. Дани Квят загуби мощност и трябваше бързо да спре в бокса, заплашен от отпадане, а това също опростяваше сметките. В крайна сметка след Q1 не продължиха Естебан Гутиерес (той се завъртя в последната си обиколка и попречи и на съотборника си Грожан, минаващ покрай него във втория сектор), Данил Квят (с повреда), Фелипе Насър, Естебан Окон и Грожан плюс Палмър. В последния си опит Паскал Верлайн стигна за четвърти път този сезон Q2 за сметка на Гутиерес.
Във втората част, както се очакваше, Хамилтън излетя от бокса с гуми софт, както и Розберг, Кими и Ботас. Люис се оплака от малки вибрации с тези гуми в подготвителната си обиколка. Фетел и Маса също бяха със софт, докато пилотите в екипите в средата като Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън започнаха със суперсофт. Рикиардо и Верстапен обаче също бяха с най-меките гуми, с които миналия уикенд Дани направи отлично състезание в САЩ. В първите топ обиколки на лидерите Хамилтън записа супер тур за 1:19.137 мин, и то при положение, че в края на обиколката Фетел го забави много, оставайки на идеалната линия в подготвителен тур. Поведението на Себ можеше да бъде обект на разследване и той се извини на Хамилтън по радиото, кота каза на тима си, че не са го предупредили. В същото време проблемите на Нико с настройването на колата очевидно не спираха, защото той записа 1:19.761 мин и след като направиха и своите обиколки, между него и Люис се подредиха Фетел и Рикиардо със суперсофт. В същото време най-бързо време от всички записа Макс – 1:18.972 мин. В края на Q2 на пистата се появи Кими със суперсофт, докато Фетел каза на Рикардо Адами, че софт са много по-добрите гуми. Розберг също се появи отново на пистата, но пак със софт. Ползването на допълнителен комлект от тези гуми бе неочаквано, а и той не подобри времето си и с тях. Всички пилоти след топ 4 впрочем отново започнаха обиколки, като този път пилотите на Уилямс също бяха с най-мекия тип, както и съперниците им от Форс Индия. Битката бе супер оспорвана и от нея отпаднаха Алонсо, Перес, Бътън, Магнусен, Ерискон, Верлайн. Напред заедно с лидерите продължиха пилотите на Уилямс, Нико Хюлкенберг, който дори бе по-бърз от Райконен и отново големия герой Сайнц, справил се въпреки по-малката мощност на Торо Росо.
Преди решителната финална част температурата на асфалта се покачи до 54 градуса и вече бе ясно, че ако утре е сухо, ще има доста различни стратегии в състезанието. Розберг излезе веднага във финалната фаза в опит да намери още малко баланс, който очевидно му липсва през целия уикенд и изоставаше с над 6 десети от Люис, а това означаваше не просто второ място, а позиция зад Ферари и Ред Бул. Този път записа рекорден първи сектор още в загряващата си обиколка, но отново отстъпи в същинския си тур с по 2 десети в първи и втори сектор и общо с над 0,5 сек. Хамилтън пък отново бе над всички и изпревари най-бързите до този момент пилоти на Ред Бул. Розберг остана четвърти, а зад него супер тур направи Хюлкенберг, изпреварил Райконен, Ботас и Фетел. Разликата между Мерцедес и останалите този път изобщо не бе голяма и заради настройките, занижените режими на моторите и по-изправени крила, които обаче ще помагат утре, ако времето е лошо. В решителните последни обиколки пилотите на Мерцедес излязоха зад тези на Ред Бул. Верстапен и Рикиардо не успяха да подобрят резултатите си при положение, че температурата се покачи само с 1 градус. Хамилтън също, но вторият му тур бе само с 0,006 по-бавен. В същото време Нико направи обиколката си на уикенда, като с най-добри лични времена във втори и трети сектор стигна до второто място. Пети остана Хюлкенберг, а зад него една се наредиха Кими (с проблем в края с двигателя) и Фетел.Квалификацията може да изтеглите ОТТУК.