« Отговор #135 -: Април 18, 2010, 02:21:21 pm »
[float=left]
[/float][size=2
Световният шампион Дженсън Бътън с Макларън спечели мокрия трилър Гран при на Китай, 4-ти кръг от шампионата на Формула 1. Втори след много екшън на пистата "Шанхай" финишира Люис Хамилтън и така Макларън записаха двойна победа за първи път този сезон. Трети остана Нико Розберг с Мерцедес, пред 4.Фернандо Алонсо с Ферари, 5.Роберт Кубица с Рено, 6.Себастиян Фетел с Ред Бул, 7.Виталий Петров (Рено), 8.Марк Уебър (Ред Бул), 9.Фелипе Маса (Ферари), 10.Михаел Шумахер (Мерцедес) и др. Състезанието бе едно от най-интересните през последните години и до последните метри и секунди не беше ясно почти нищо. Пилотите се изпреварваха гума до гума до последния тур на мократа писта. Победата на Бътън е втората за сезона. Както и в Австралия, екипът на Дженсън взе правилното решение за гумите и остана със сухи, докато всички негови съпернци побързаха да сложат интермедии в неподходящите обиколки.
Надпреварата беше изпълнена с много екшън и обрати, заради силния дъжд, серията от изпреварвания и спорни ситуации. На пистата на два пъти се появи и Кола за сигурност. Състезанието започна на суха писта, но прогнозите показваха дъжд. Още на старта, третият Алонсо поведе, но после беше наказан, защото се оказа, че е направил фалстарт и е стартирал преди да изгаснат червените светофари. После лидерите Фетел, Уебър, Хамилтън, Маса, Алонсо и Шумахер взеха грешно решение за смяна на сухите си гуми с интермедия. Но пистата не бе достъчно мокра и след няколко тура всички те влизаха допълнително за втора смяна на гуми, пак за сухи. Това позволи на Розберг, Бътън и Кубица да поведат колоната. След това дъждът се усили и всички пилоти сложиха интермедии. В хода на обиколките се стигна до няколко изключително спорни ситуации. Първо Хамилтън и Фетел водиха битка на входа на бокса и в самия пит, а съдиите на ФИА ще ги разследват след финала. После Алонсо мина Маса пак на самия вход на бокса и това вбеси бразилеца, който се оплака по радиото от своя съотборник във Ферари. В средата на дистанцията, Хамилтън буквално смачка съперниците си и от дъното на класирането се придвижи до 2-та позиция. Люис не остави шанс на Уебър, Фетел, Шумахер, Розберг и много други. Заради променящите се условия Алонсо спира в пита 5 пъти. ][/size]
[float=right]
[/float]
Всичко започна още на първите завои веднага след старта. Лиуци загуби контрол и отнесе Буеми и Кобаяши. На пистата излезе първата кола за сигурност заради отломките от колите. Тогава започна леко да вали и Фетел, Уебър, Хамилтън, Маса, Алонсо и Шумахер побързаха да сложат интермедии. Розберг, Бътън, Кубица и Петров обаче останаха със сликове и правеха по-бързи турове. Този момент се оказа ключов за развитието на Гран при на Китай. Хамилтън и Фетел водиха спорна битка на входа на бокса и в самия пит и ще бъдат разследвани. Първо Хамилтън влезе много агресивно в алеята и мина Фетел, а после германецът и Люис бяха гума до гума на изхода. Не след дълго двамата водиха и много оспорвана битка гума до гума на пистата, а тогава започна и да вали по-силно. Зад тях пък дебнеше Марк Уебър.
Напред Розберг, Бътън и Кубица имаха огромна преднина, докато останалите влизаха и излизаха за смяна на гуми, заради променящите се условия. Дъждът се усили и Розберг допусна грешка, което позволи на Бътън да поведе. След няколко обиколки на пистата излезе и втора кола за сигурност, заради инцидент с Хайме Алгуерсуари. Разликите бяха стопени, а всички бяха с интермедии. Бътън водеше, а точно преди рестарта намали малко газта, което сгъсти колоната зад него и настъпи лек хаос. Фетел се опита да притисне Хамилтън, а от своя страна Люис не остави шанс на Уебър и австралиецът излезе извън пистата. После по радиото Уебър се оплака от маневрата на Хамилтън. [float=left]
[/float]
Напред Розберг, Бътън и Кубица имаха огромна преднина, докато останалите влизаха и излизаха за смяна на гуми, заради променящите се условия. Дъждът се усили и Розберг допусна грешка, което позволи на Бътън да поведе. След няколко обиколки на пистата излезе и втора кола за сигурност, заради инцидент с Хайме Алгуерсуари. Разликите бяха стопени, а всички бяха с интермедии. Бътън водеше, а точно преди рестарта намали малко газта, което сгъсти колоната зад него и настъпи лек хаос. Фетел се опита да притисне Хамилтън, а от своя страна Люис не остави шанс на Уебър и австралиецът излезе извън пистата. После по радиото Уебър се оплака от маневрата на Хамилтън.
Люис се пребори с Фетел, а след това води страхотна битка с Шумахер. След ожесточена борба Хамилтън не остави шанс на Пилето между 8 и 9 завой. После пилотът на Макларън настигна и задмина Розберг за второто място. По същото време лидерите влязоха и в пита за свежи интермедии. В последните обиколки Бътън водеше само с няколко секунди пред Хамилтън. Дженсън допусна грешка на един от завоите, но и двамата пилоти трябваше да внимават за гумите си. Третият Розберг не успя да се бори за победа, но задържа зад себе си Алонсо, който също си проби път от дъното на колоната. В последните обиколки Шумахер нямаше скорост и последователно беше минат от Петров и Маса. Следващият старт е след три седмици в Испания. В класирането Бътън води с 60 точки пред 50 за Розберг и по 49 за Хамилтън и Алонсо.
Резултати от Гран При на Китай:
1 Дженсън Бътън Макларън - Мерцедес 56 1.44:42.163
2 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 56 +1.5
3 Нико Розберг Мерцедес GP 56 +9.4
4 Фернандо Алонсо Ферари 56 +11.8
5 Роберт Кубица Рено 56 +22.2
6 Себастиан Фетел Ред Бул - Рено 56 +33.3
7 Виталий Петров Рено 56 +47.6 14
8 Марк Уебър Ред Бул - Рено 56 +52.1 2
9 Фелипе Маса Ферари 56 +57.7 7
10 Михаел Шумахер Мерцедес GP 56 +61.7 9
11 Адриан Сутил Форс Индия - Мерцедес 56 +62.8
12 Рубенс Барикело Уилямс - Косуърт 56 +63.6
13 Хайме Алгуерсуари Торо Росо - Ферари 56 +71.4
14 Хейки Ковалайнен Лотус - Косуърт 55 +1 обиколка
15 Нико Хюлкенберг Уилямс - Косуърт 55 +1 обиколка
16 Бруно Сена HRT/Испания - Косуърт 54 +2 обиколки
17 Карун Чандок HRT/Испания - Косуърт 52 +4 обиколки
18 Ярно Трули Лотус - Косуърт 26 +30 обиколки
19 Лукаш ди Граси Върджин - Косуърт 8 +48 обиколки
20 Педро де ла Роса БМВ - Заубер - Ферари 7 +49 обиколки
21 Себастиян Буеми Торо Росо - Ферари 0 +56 обиколки
22 Камуи Кобаяши БМВ - Заубер - Ферари 0 +56 обиколки
23 Витантонио Лиуци Форс Индия - Мерцедес 0 +56 обиколки
24 Тимо Глок Върджин - Косуърт 0 +56 обиколки
Временно класиране при пилотите:
1 Дженсън Бътън Макларън - Мерцедес 60
2 Нико Розберг Мерцедес GP 50
3 Фернандо Алонсо Ферари 49
4 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 49
5 Себастиан Фетел Ред Бул - Рено 45
6 Фелипе Маса Ферари 41
7 Роберт Кубица Рено 40
8 Марк Уебър Ред Бул - Рено 28
9 Адриан Сутил Форс Индия - Мерцедес 10
10 Михаел Шумахер Мерцедес GP 10
11 Витантонио Лиуци Форс Индия - Мерцедес 8
12 Виталий Петров Рено 6
13 Рубенс Барикело Уилямс - Косуърт 5
14 Хайме Алгуерсуари Торо Росо - Ферари 2
15 Нико Хюлкенберг Уилямс - Косуърт 1
16 Бруно Сена HRT/Испания - Косуърт 0
17 Лукаш ди Граси Върджин - Косуърт 0
18 Себастиян Буеми Торо Росо - Ферари 0
19 Тимо Глок Върджин - Косуърт 0
20 Карун Чандок HRT/Испания - Косуърт 0
21 Ярно Трули Лотус - Косуърт 0
22 Педро де ла Роса БМВ - Заубер - Ферари 0
23 Камуи Кобаяши БМВ - Заубер - Ферари 0
24 Хейки Ковалайнен Лотус - Косуърт 0
Временно класиране при отборите:
1 Макларън - Мерцедес 109
2 Ферари 90
3 Ред Бул - Рено 73
4 Мерцедес GP 60
5 Рено 46
6 Форс Индия - Мерцедес 18
7 Уилямс - Косуърт 6
8 Торо Росо - Ферари 2
9 Лотус - Косуърт 0
10 HRT/Испания - Косуърт 0
11 БМВ - Заубер - Ферари 0
12 Върджин - Косуърт 0sportal.bg