Шефът на БДЖ: Готвим спиране на още 81 влакаОчаква се загубата за 2014 г. на "БДЖ-Товарни превози" ЕООД да бъде в размер на 12 млн. лв., а на "БДЖ-Пътнически превози" - около 15 млн. лв.Според мерките за спиране на влакове и намаляване на персонала, бяха спрени 38 влака на първия етап, на втория се предвижда да бъдат спрени още 81 влака. Това заяви на извънредно заседание на Транспортната комисия към парламента Владимир Владимиров, изпълнителен директор на БДЖ, предаде БГНЕС.
Ако субсидията за БДЖ се запази в размер на 140 млн. лв., ще има недостиг от 12,5 млн. лв. за извършване на най-наложителните ремонти, каза Владимиров и добави, че санитарният минимум за ремонти е 25 млн. лв.
Според него, ако се започнат мерките за спиране на влакове и намаляване на персонала няма да могат да дадат реално проявление през тази година в пълния си ефект, тъй като има колективен трудов договор, който изисква от БДЖ определена процедура. Няма да може да реализираме тези мерки за по-кратък период от 6-7 месеца, каза Владимиров. Той уточни, че на освободените служители трябва да бъдат платени около 6 работни заплати.
"БДЖ-Пътнически превози" ЕООД ще получи през 2015 г. 140 млн.лв., съгласно сключения договор между дружеството и държавата, каза министърът на транспорта Ивайло Московски, днес по време на заседание на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщенията в Народното събрание. Той е допълнил, че в държавния бюджет са заложени 30 млн. лв. капиталов трансфер, но тези средства ще бъдат използвани за погасяване на дълговете към кредиторите. Към тях ще бъдат преведени още 40 млн. лв., но само при условие, че Европейската комисия разреши същите да бъдат предоставени от държавния бюджет.
Министър Ивайло Московски е информирал членовете на Транспортната комисия, че се очаква загубата за 2014 г. на "БДЖ-Товарни превози" ЕООД да бъде в размер на 12 млн. лв., а на "БДЖ-Пътнически превози" - около 15 млн. лв.
Президентът на КНСБ Пламен Димитров посочи, че в годините на реформи в системата на БДЖ са останали 22 хиляди работещи от 80 хиляди. Четири пъти намаление на персонала не доведе до по-добра услуга за населението или по-добро финансово състояние на дружеството, каза Димитров.Той подчерта и това, че за тези години годишният пътникопоток е намалял от 90 млн. на 22 млн., а годишните товари са намалели на 50 млн. годишно. Последните няколко години усилията, които бяха вложени от няколко ръководствата на компанията доведоха до намаляване на задълженията с близо 150 млн. лв., но средствата от държавния бюджет за БДЖ не стигат, смята Димитров.
Според него бъдещето на железниците не минава през подобни мерки, които няма да подобрят състоянието им. Президентът на КНСБ смята, че спасението за БДЖ е дългосрочна визия за инвестиции, дългосрочен механизъм за 5-7 годишен хоризонт за развитие на БДЖ и съгласие за нов инвестиционен заем за железницата за дълъг хоризонт. Не виждаме причини да няма решение между Министерство на финансите и Министерство на транспорта и ще търсим такава среща с министрите до края на седмицата, каза Димитров. Не на последно място той предупреди депутатите и транспортния министър Московски, че в Мездра, Карлово и други гари се готвят протестни действия, а ако КНСБ не види воля и съгласие за проблема, предстои да вземе също своите решения.
Секретарят на Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" Искра Иванова представи становището на федерацията, според което БДЖ трябва да е приоритет на държавата. За нас тези мерки няма да допринесат за подобряване състоянието на транспорта, а ще отблъснат населението още повече, каза тя.
Областният управител на Габрово Николай Сираков заяви, че специално за Габрово това е единственият транспорт и възможност за достъп до някои от населените места.
vesti.bg