www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509153 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1065 -: Август 02, 2013, 07:28:14 am »

Новите гуми не са причината за по-добрата скорост на Макларън, смята Сам Майкъл



Новите гуми на Пирели нямат нищо общо с подобрената скорост на колите на Макларън, заяви спортният директор на екипа от Уокинг Сам Майкъл.

Дженсън Бътън и Серхио Перес вървяха доста по-добре на Хунгароринг, отколкото в предходни надпревари от тазгодишния шампионат на Формула 1. Основната разлика в оборудването спрямо предишните стартове бяха гумите. Пирели доставиха съвсем нова спецификация – с конструкцията от 2012 г. и смесите от 2013-та, за да реши проблемите с разслояването от началото на сезона и тези със спуканите гуми от Силвърстоун. Майкъл обаче не вярва те да са повлияли толкова на поведението на МР4-28.

- Честно казано, не виждам кой знае каква разлика (в представянето на екипите). И най-отпред на грида, и в по-задната му част няма особено драматични промени. На нас все още ни предстои дълъг път. Седма и девета позиция е добро класиране в сравнение с това къде бяхме (по-рано), но е необходимо да започнем пак да печелим – заяви спортният шеф на тима.

По-силното темпо на МР4-28 така или иначе не се отрази на класирането – най-добрият резултат на Макларън остава петото място на Бътън от Гран при на Китай. Екипът вече прехвърли по-голямата част от ресурсите си към проекта за следващия сезон. Дженсън обаче вярва, че отборът ще е в състояние да се бори за подиум в следващото състезание – в Белгия.

- Аз съм далеч по-резервиран – заяви Майкъл. – Ще изчакам да видя накъде ще тръгнем. Все още не сме в желаната от нас позиция, но в Унгария имаше някои положителни знаци в представянето ни, които трябва да използваме в следващите стартове.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1066 -: Август 02, 2013, 07:30:17 am »

Организаторите на Гран при на Русия изтърваха срока за подаване на заявление за участие



Организаторите на Гран при на Русия, която е планирана да се проведе догодина в Сочи, изтърваха срока за подаване на заявление за участие. Руската автомобилна федерация е трябвало да подаде документите до 31 юли. Организацията не го е сторила заради проблеми с промоутърите JSC Омега.

В Сочи се готвят да посрещнат Формула 1 през 2014 г., като работата по трасето там продължава. Състезанието бе планирано да се състои след зимните олимпийски игри, като организаторите съобщиха, че датата му вероятно ще е 19 октомври.

При така стеклите се обстоятелства руската федерация ще се опита да изтъкне форсмажорни причини за изпускането на срока.

- Заявлението до ФИА за включване на Гран при на Русия в календара на Формула 1 за 2014 г. не бе изпратено навреме, тъй като JSC Омега не изпълниха необходимите условия – се казва в изявление на федерацията. – Те не подписаха договор с организатора на надпреварата, не подписаха съгласие за пускане на заявлението и не платиха таксата към ФИА за включване на старта в F1 календара. Руската автомобилна федерация ще се обърне към ФИА за включване на надпреварата при форсмажорни обстоятелства, когато промоутърът изпълни необходимите формалности.

Календарът за следващия сезон на Формула 1 е крайно сложен заради включването на още две надпревари (освен Русия) – Ню Джърси в САЩ и Австрия. Гран при на Индия отпадна от листата за догодина, стартът в Корея също е под въпрос.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1067 -: Август 02, 2013, 07:37:48 am »

Фетел предпочита Райконен пред Алонсо



Световният шампион във Формула 1 Себастиан Фетел призна, че би предпочел Кими Райконен пред Фернандо Алонсо за свой нов съотборник през 2014 година.

Както е известно, Марк Уебър напуска Ред Бул след края на кампанията, което и осигурява едно свободно място в редиците на „биковете".

В последно време имената на Кими Райконен и Фернандо Алонсо се завъртяха в медийното пространство, като някои журналисти ги свързаха с преминаване в Ред Бул през новия сезон.

Спряга се и името на младия Даниел Рикардо, който е продукт на академията за пилоти на световните шампиони.

Попитан относно дилемата Райконен - Алонсо, лидерът във временното класиране ясно изрази симпатиите си към Ледения.

„Трябва да бъда внимателен в думите си, като нищо лично срещу Алонсо - наистина го уважавам като пилот, но много уважавам и Кими. Както на пистата, така и извън нея. Той винаги е бил много директен с мен. От тази гледна точка, с него би ми било по-лесно", коментира Фетел.

                                                                                                                          sporta.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1068 -: Август 02, 2013, 07:39:50 am »

Ферари надцаква Ред Бул за Кими



Бъдещето на Кими Райконен във Формула 1 продължава да бъде обект на различни спекулации, като според информация на „Билд", бившият тим на Ледения Ферари вече е отправил оферта към него.

Настоящият отбор на Райконен Лотус има силно желание да го задържи и през следващия сезон, а според други информации, финландецът е желан от Ред Бул за наследник на Марк Уебър.

Ситуацията изглежда деликатна и във Ферари, където изведнъж може да се стигне до момент, в който Скудерията да не разполага с нито един пилот. Причина за това е изтичащият контракт на Фелипе Маса, както и предполагаемия интерес на Ред Бул към Фернандо Алонсо.

„Билд" от своя страна посочва, че ръководството на Ферари вече е отправило предложение към Кими Райконен, което надхвърля параметрите, обещани му от Ред Бул.

Според немския таблоид, офертата от Ферари Ледения е получил в четвъртък, два дни преди съботната квалификация на „Хунгароринг".

Кими Райконен бе пилот на Ферари между 2007 и 2009 година, като с „кончетата" спечели и световната титла.

                                                                                                                           sporta.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1069 -: Август 02, 2013, 07:49:26 am »



1-ви август 1976: Хънт срещу Лауда

Битката започва

На днешния 01 август 1976, преди точно 37 години, съперничеството в световния шампионат между пилота на Макларън Джеймс Хънт и Ники Лауда от Ферари избухва. Този ден Лауда няма да забрави никога - не само, защото е завръзката на една от най-вълнуващите истории във Формула 1, но и защото тогава се превръща в един от най-великите герои.

Във втората обиколка от състезанието за Гран при на Германия на пистата "Нюрбургринг" Ферарито на Лауда се разбива в предпазните огради. От тежкия удар каската му изхвърча и австриецът остава беззащитен в червения болид, обгърнат в пламъци. Ники прекарва 55 секунди при 800 градуса, но успява да се измъкне жив. Лицето и тялото му са покрити с белези до днес, а тогава в болницата до него стои свещеник, молещ се за живота му.

Дори с победата в Германия, Джеймс Хънт все още има само 35 точки в класирането, а Лауда 61. Титлата за Хънт тогава изглежда далечна и дори невъзможна.

В средата на септември с травми и глава, все още покрита с бинтове, Лауда се връща в кокпита и се състезава за Гран при на Италия на "Монца". Финишира четвърти - тихо и стоически. Титлата за 76-а отива при Джеймс, а Лауда остава втори само с точка разлика.

Историята на двамата пилоти - за приятелството и съперничеството, очакваме да видим през септември, разказан от Рон Хауръд в "Rush".

                                                                                                                       formula1.sportal.bg
Активен

lord_milev

  • V.I.P.
  • Карма: +928/-411
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Юли 29, 2009, 08:00:21 am
  • Публикации: 17840
  • Торент Клиент: µTorrent 2.2.1
  • Винаги имаш избор!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 28.0.1500.95 Chrome 28.0.1500.95
Re:Формула 1
« Отговор #1070 -: Август 02, 2013, 09:17:54 pm »
Фернандо Алонсо не е изкушен да ходи в Ред Бул, заяви Бриаторе




Фернандо Алонсо не е изкушен да ходи в Ред Бул, заяви Флавио Бриаторе пред Гадзета дело Спорт.

Името на двукратния световен шампион бе намесено сред кандидатите за позицията, която Марк Уебър ще освободи в края на настоящия сезон, по време на уикенда в Унгария заради среща на мениджъра му Луис Гарсия Абад с шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер. Обяснението бе, че те се видели, за да обсъдят бъдещето на друг клиент на Абад – Карлос Сайнц младши, но то не бе прието като особено достоверно.

След цяла седмица спекулации и жонглиране с имената на Алонсо и Кими Райконен, Бриаторе бе категоричен, че Фернандо мисли само как да печели шампионати с Ферари.

- Фернандо има договор, а контрактите трябва да се уважават – заяви Флавио. – За него няма никакво изкушение (да ходи в Ред Бул).

Според него в забележката на Алонсо, че за рождения си ден би искал нечия друга кола няма нищо необичайно и учудващо. Коментарът предизвика реакция лично от президента на Ферари Лука ди Монтедземоло.

- Нормално е един автомобилен състезател да иска конкурентоспособен автомобил, а отборът трябва да се труди упорито, за да му го даде. Толкова. Алонсо никога не казвал, че иска да си ходи. Ферари-Алонсо остава печеливша комбинация. Освен това не бива да се забравя, че два пъти губи титлата в последната надпревара, миналия сезон на Интерлагос нямаше късмет. След завъртане като това на [Себастиан] Фетел обикновено двигателят загива, но тогава не стана... – допълни Бриаторе.

Той заяви също така, че Алонсо няма проблем кой ще му е съотборник:

- Фернандо е като Сена. Аертон би казал „слагайте когото искате до мен“. Такива са силните. Проблемите в Макларън през 2007 г.? Те се дължаха на факта, че Макларън сториха всичко, за да създадат кашата. Един топотбор трябва да може да се справи с двама силни състезатели.
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1071 -: Август 25, 2013, 01:50:01 pm »



Хамилтън победи Фетел в дъжда на квалификацията за ГП Белгия

Фетел и Уебър втори и трети

В квалификацията за Гран при на Белгия най-добро време на мократа писта "Спа" даде пилотът на Мерцедес Люис Хамилтън. Британецът направи изключително бърза обиколка в последните секунди от третата част на квалификационната сесия днес - 2:01.021 минути, подобрявайки времето на Пол Ди Реста, Себастиан Фетел и Марк Уебър. Така на стартовата решетка утре сребърният болид ще е първи, а до него ще е трикратният шампион Фетел. Това ще е четвъртият пореден полпозишън за Хамилтън и осми за Мерцедес от началото на сезона.

Марк Уебър ще се подреди трети, а до него ще застане съотборникът на Хамилтън Нико Розберг.  Пол ди Реста, който беше единственият пилот, останал на пистата, когато дъждът обърка плановете на всички останали, ще заеме петото място. Пилотът на Форс Индия записа добро време преди пистата да се намокри съвсем, което минута преди края на сесията не бе подобрено.

Макларън успяха да влязат в последната част на квалификацията и утре на старта пилотът им Дженсън Бътън ще се подреди на шеста позиция, следван от дуото на Лотус Ромен Грожан и Кими Райконен. Фернандо Алонсо и Фелипе Маса затвориха топ 10.

Пол ди Реста единствен започна Q3 с гумите интермедия и докато останалите девет пилоти сменяха своите сликове, пилотът на Форс Индия караше необезпокояван. След като дойдоха и останалите, времето на ди Реста бе подобрено единствено от Розберг, а след това и от тримата - Марк Уебър, Себастиан Фетел и Люис Хамилтън.

Във втората част от квалификацията днес изненадващо влязоха двамата пилоти на Марусия Жул Бианки и Макс Чилтън, както и пилотът на Катерам Гиедо ван дер Гарде. Те не успяха да преминат в последната част от сесията и на старта утре Гиедо ще е 14-и, следван от Жул Бианки и Макс Чилтън 15-и и 16-и.

В Q1 обаче си останаха двамата пилоти на Торо Росо Даниел Рикардо и Жан-Ерик Верн, както и обещаващия пилот на Уилямс Валтери Ботас заедно със съотборника си Пастор Малдонадо.

                                                                                                                     formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1072 -: Август 25, 2013, 01:53:37 pm »

Стартовата решетка за Гран при на Белгия изглежда така:

1   Люис Хамилтън   Мерцедес AMG   
2   Себастиан Фетел   Ред Бул - Рено   
3   Марк Уебър   Ред Бул - Рено   
4   Нико Розберг   Мерцедес AMG   
5   Пол ди Реста   Форс Индия - Мерцедес   
6   Дженсън Бътън   Макларън - Мерцедес   
7   Ромен Грожан   Лотус - Рено   
8   Кими Райконен   Лотус - Рено   
9   Фернандо Алонсо   Ферари   
10   Фелипе Маса   Ферари   
11   Нико Хюлкенберг   Заубер - Ферари      
12   Адриан Сутил   Форс Индия - Мерцедес       
13   Серхио Перес   Макларън - Мерцедес       
14   Гиедо ван дер Гарде   Катерам - Рено       
15   Жул Бианки   Марусия - Косуърт       
16   Макс Чилтън   Марусия - Косуърт       
17   Пастор Малдонадо   Уилямс - Рено          
18   Жан-Ерик Верн   Торо Росо - Ферари           
19   Даниел Рикардо   Торо Росо - Ферари          
20   Валтери Ботас   Уилямс - Рено          
21   Естебан Гутиерес   Заубер - Ферари       
22   Шарл Пик   Катерам - Рено      

                                                                                                                     formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1073 -: Август 25, 2013, 02:18:58 pm »



Хамилтън: Невероятно, ще се борим за победата!

"Толкова бях изненадан, като преминах през старт-финала"

Люис Хамилтън не скри огромната си радост от спечеления пети полпозишън от началото на сезона в днешната квалификация за Гран при на Белгия. На пистата "Спа" Люис успя да грабне първата стартова позиция от ръцете на лидера в класирането Себастиан Фетел от Ред Бул. Утре битката му за победата с германеца и съотборника му Марк Уебър, който стартира трети, ще бъде много тежка.

"Толкова бях изненадан, като преминах през старт-финала. Казах си: Невероятно, ще се борим за победата! Не започнах обиколката по най-добрия начин. Продължих да натискам до края и на финала бях догонил Фетел. Ред Бул все още са най-силни като цяло, но ние сме близо до тях, няма да се предадем и ще дадем всичко от нас на "Спа" утре", завърши британецът.

                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1074 -: Август 25, 2013, 02:20:28 pm »



Фетел доволен въпреки изпуснатия полпозишън

"Условията на пистата се променяха бързо"

Себастиан Фетел вярва, че е можел да спечели днешната квалификация за Гран при на Белгия. Въпреки това пилотът на Ред Бул не съжалява и е доволен от представянето си от началото на уикенда на пистата „Спа".
Люис Хамилтън от Мерцедес отново бе пилотът, който се изпречи на пътя на Себ и ще стартира за четвърти пореден и пети път общо от първа позиция. Германският тим е пълен хегемон по този показател от началото на годината с осем спечелени квалификации в 11 старта.

"Първата обиколка в третата част не беше точно обиколка. Пистата стана напълно мокра за секунди и със сликове можехме само веднага да се приберем в бокса. При второто излизане с медиум гумите също не беше лесно и в такива моменти не си сигурен колко точно бързо можеш да въртиш обиколки, защото дъждът продължава да променя постоянно условията", призна Себ. "В края видях, че Люис ме настига, и малко ме е яд, че можех да съм и по-бърз. Въпреки изпуснатия шанс за първа стартова позиция съм доволен от представянето на отбора от началото на уикенда", завърши германецът.

                                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1075 -: Август 25, 2013, 02:22:21 pm »



Алонсо вярва, че все още има шанс за победа

"Трябва само да изпреварим хората пред нас"

Фернандо Алонсо е уверен, че може да се пребори за Гран при на Белгия с Ферари, независимо от слабата квалификация днес на "Спа". Испанският пилот е уверен, че рязко променящите се климатични са му попречили в днешната сесия. На стартовата решетка в неделя двамата пилоти на Ферари ще са девети и десети.

"Промяната в климатичните условия ни навреди. В Q1 на мократа писта бяхме първи, на сухата в Q2 втори, така че очевидно колата имаше потенциал. С допълнителната обиколка, която направиха някои коли в Q3, извадиха малко късмет, защото почти спря да вали. Това им помогна с три или четири позиции. Може би нямаше да се борим за пола, но бяхме способни да сме четвърти, пети или шести", заяви Алонсо.

На въпроса на какво ще се надява в състезанието утре, Фернандо обясни: "Да победя. Мисля, че сме в състояние да го направим. Тук може да се случи всичко. Фетел стартира 11-и миналата година, а финишира втори. "Спа" винаги дава големи възможности за възстановяване на позиция, особено защото времето е непредсказуемо. Трябва да мислим позитивно, защото колата се представя добре както на суха писта, така и на мокра. Ако успеем да изпреварим хората пред нас, имаме темпото. Единственият проблем ще е да ги задминем и трябва да помислим как да го направим".

                                                                                                                            formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1076 -: Август 25, 2013, 02:24:23 pm »



Сър Джеки Стюарт: Залагам на 4-та титла за Фетел

"Люис няма да успее да стопи преднината му"

Въпреки победата на Люис Хамилтън в последната преди лятната почивка Гран при на Унгария, сър Джеки Стюарт призна, че залага парите си на Себастиан Фетел по пътя му към четвъртата поредна световна титла.

Според легендата на Формула 1 и трикратен световен шампион Люис Хамилтън е основният му конкурент, но няма да успее да стопи преднината на германеца от 48 точки до финала в Бразилия.

"Люис Хамилтън направи невероятно състезание в Унгария. Беше както бърз, така и агресивен. Явно е, че Мерцедес вършат невероятна работа по развитието на болида. Те направиха най-големия прогрес от началото на сезона от всичките им конкуренти", коментира Джеки. "Въпреки всичко, казано дотук, продължавам да залагам парите си на Себастиан Фетел. Той е много бърз и с времето и титлите доби нужния опит, който ще му позволи да контролира шампионата и да задържи преднината си до финала."

                                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1077 -: Септември 08, 2013, 12:07:15 pm »

Фетел без конкуренция в квалификацията



Себастиан Фетел не остави никакъв шанс на съперниците си в днешната квалификация за Гран при на Италия на пистата Монца. Той спечели по безапелационен начин първата позиция за утрешното състезание. Трикратният световен шампион бе най-бърз във всички фази на решителния час за подреждане на старта. Втори остана съотборникът му в Ред Бул Марк Уебър, а трети сензационно се класира германецът Нико Хюлкенберг със Заубер. Той изпревари пилотите на Ферари Фелипе Маса и Фернандо Алонсо.

Първата част на квалификацията фаворитите от Ред Бул, Алонсо и Люис Хамилтън преминаха с твърдите гуми хард. Фетел бе най-бърз, както и в последните две тренировки. Зад него останаха Хамилтън и Алонсо. Беше показателно , че напълно уверен, Себастиан излезе последен на пистата в средата на 20-те минути на Q1. Още с излизането си от бокса той бе на 36 хилядни от най-доброто време на Фернандо, на когото бяха нужни 5 обиколки за това постижение, нищо, че температурата на асфалта бе 44 градуса. За да са сигурни, че ще продължат напред, състезателите на Лотус и Макларън ползваха първия си комплект медиум, както и Фелипе Маса и Нико Розберг (записал второ време зад Фетел). От бокса му казаха, че ще почнат и Q2 със същите гуми. Традиционно не продължиха пилотите на Маруся и Катерам, както и Валтери Ботас (Уилямс) и Естебан Гутиерес (Заубер).

Във втората част Алонсо поведе с първите си меки гуми и времето му бе по-добро от това на Фетел в Q1. Хамилтън също сложи нови медиум, но едва удържа колата на излизането от Параболика, докато с използваните си вече гуми Нико бе втори, а Маса (също с ползвани вече гуми) бе трети. Пилотите на Ред Бул отново не бързаха и се появиха на пистата само за по един опит с нови меки гуми. Уебър обаче не успя да подобри времето на Алонсо, докато Фетел бе с 0,250 сек по-бърз от испанеца и записа най-силно постижение и във втората фаза. С втория чифт нови гуми Розберг продължи до финалната фаза, като въпреки трафика записа достатъчно добро време. С явни проблеми след излитането Хамилтън остана 12-ти, зад Кими Райконен. Разочароващо за Лотус финландецът заедно с Ромейн Грожан също поставиха втори чифт нови медуим, но не успяха да се класират за финалната фаза. За нея заедно с Фетел, Алонсо и Уебър се наредиха още Даниел Рикиардо, Нико Хюлкенберг, Маса, Дженсън Бътън, Жан-Ерик Верн и Серхио Перес.

В решителните 10 минути в първите обиколки отново Фетел бе най-бърз, като записа 1:23.850. Второ време постигна Марк Уебър, а въпреки че Маса вървеше пред Алонсо, испанецът имаше трети резултат, докато Фелипе бе четвърти. Фаворитите спряха за последна смяна, а екипите на Торо Росо и Макларън пуснаха пилотите си за финални опити с последния нов чифт меки гуми.

В последните секунди с последния чифт нови гуми заключителни турове направиха Фетел, Уебър и Алонсо, който отново бе зад Фелипе. Изтеглянето на Ферари не проработи. Маса бе видимо по-бърз от испанеца и той не можа да го настигне и така Маса стана трети, а съотборникът му – четвърти, но и двамата бяха забавени от излитане на Верн в края на Параболика.

Фетел още веднъж демонстрира пълното си превъзходство, давайки ново най-добро време. Уебър остана втори, а сензационно в самия край Нико Хюлкенберг изпревари пилотите на Ферари и зае трета позиция.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1078 -: Септември 08, 2013, 12:08:35 pm »

ФИА са готови да подновят договора на Пирели за 2014 г.



ФИА са готови да подновят договора на Пирели за 2014 г., заяви президентът на международната автомобилна федерация Жан Тод на пистата Монца. Той оповести само едно условие – ако отборите и Бърни Екълстоун са съгласни. Екипите и управляващият търговските права на Формула 1 обаче имат споразумения с италианския производител от повече от два месеца, така че това може да е знак за края на сагата кой ще доставя гуми от догодина.

- Какъв е смисълът от нов конкурс, ако всички са доволни? Ако всички са единодушни, а ние въпреки това открием процедура, знаете ли какво ще си кажат хората? „Той е против Пирели и се опитва да вкара Мишлен“ – коментира Тод.

Слуховете за евентуално връщане на френския производител в спорта се засилиха особено много по време на Гран при на Белгия. Според определени наблюдатели Тод лобира за Мишлен, но това твърдение остава само слух. Самият той отхвърли с насмешка приказките, че работи в полза на компанията заради това, че е французин. Тод изтъкна факта, че преди във Формула 1 работеше с Бриджстоун, а Мишлен бяха най-големият им съперник.

- Знам точно какво трябва да се направи, но в момента текат определени дискусии, които трябва да приключат. Разговорите са с отборите и носителя на търговските права. Знам за проявения от Мишлен интерес. В крайна сметка ще направим това, което трябва. Аз лично няма да сторя нищо, създаващо противоречия - допълни Тод.

Президентът на ФИА се видя вчера с Екълстоун на Монца и сред обсъжданите въпроси бе и ситуацията с гумите. Днес французинът ще се срещне и с председателя на Пирели Марко Тронкети Провера. Спортният директор на италианската компания Пол Хембри пък заяви по-рано този уикенд, че всичките 11 отбора и Екълстоун вече имат договори с доставчика, така че остава единствено ФИА да завърши сделката.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1079 -: Септември 08, 2013, 12:10:03 pm »

Тод потвърди, че ще се бори за втори мандат; Ферари, Макларън и Мерцедес го подкрепят



Президентът на ФИА Жан Тод потвърди за първи път на пистата Монца, че ще се кандидатира за следващ мандат на поста на тазгодишните избори. Той ще се изправи срещу Дейвид Уорд, който вече обяви и програмата си.

- Няма спекулации, ще се кандидатирам. Цялата ни общност знае, че имам сериозна подкрепа и вече сме започнали нещо – заяви Тод в падока на италианското трасе.

Французинът допълни, че е бил особено окуражен от подкрепата на няколко шефове на отбори:

- Четях в пресата, че F1 обществото ме мрази и на моменти се чувствах малко разочарован да виждам подобни неща, които нямат връзка с реалността. Понякога допускам грешки, но аз съм човешко същество, а и върша добри неща. Не е в природата ми да се държа като диктатор. Философията ми е, че с хармония и консенсус трябва да се върви напред. Това е начинът ми на управление. Тук един от хората на Ферари ме видя и ми каза: „Знаете, че ни липсвате!“ Друг път срещам някого от Пежо – напуснах компанията през юли 1993 г., а те говорят за добрите ни времена заедно. Създал съм си наистина чудесни контакти с прекрасни хора. Смятам, че сме сторили хубави неща за спорта, за автомобилизма и това има значение за мен. Няма да влизам в полемика или да реагирам на това какво някой бил казал или не споменал. Честно, твърде стар съм за това.

Шефовете на големите екипи изразиха подкрепа за Тод, изтъквайки колко са важни приемствеността. Според тях липсата на сериозни полемики по време на мандата на французина също е предимство.

- Според мен е важно Формула 1 да продължи да съществува в атмосфера на стабилност и приемственост, каквато ни липсваше дълго време – обясни шефът на Ферари Стефано Доменикали.

Колегата му от Макларън Мартин Уитмарш отбеляза, че не познава достатъчно добре Уорд, но според него Тод не е използвал спорта в полза на своите интереси:

- Досега съм работил по време на управлението на трима президенти. Няма да задълбавам в миналото, но мисля, че Жан работи интерес на автомобилния спорт. Около него нямаше бъркотии и полемики. За участниците в спорта известно постоянство е много полезно, както и някой, който взима ефективни решения без излишна показност. Ние нямаме влияние върху изхода (на изборите), но според мен Жан си върши добре работата досега.

Рос Браун изтъкна факта, че познава Тод чудесно, след като двамата работиха заедно в продължение на цяло десетилетие. Той също посочи стабилност и постоянство като важни фактори в дейността на ФИА.

- Жан има по-спокоен подход, особено по отношение на Формула 1 и както Мартин отбеляза, за онези от нас, изживели какво ли не, това е добре дошло. Смятам, че е важно да получи шанс за още мандат като президент на ФИА, за да имаме приемственост. Според мен Жан стабилизира ситуацията и сега иска да върви напред. Знам колко голяма е отдадеността му към спорта като цяло. Ние сме част от огромното количество дейности, в които той участва – допълни Браун.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер се присъедини към колегите си и също каза, че Тод се справя както трябва на поста си.

В същото време обаче преди броени дни предшественикът на Тод на президентския пост Макс Мозли се изказа далеч не толкова ласкаво за наследника си. Англичанинът обвини настоящия ръководител на федерацията, че не е направил нищо, за да ограничи разходите в F1 и затова по-малките отбори са в криза. Той заяви още, че Екълстоун държи шампионата. Казаното от Мозли бе възприето като израз на обтегнатите отношения между Тод и Бърни, които още не са подписали новия договор Конкорд.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен