www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509173 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1080 -: Септември 08, 2013, 12:11:39 pm »

Интересни факти за пистата Монца



Пистата Монца в Италия е едно от четирите трасета в настоящия календар на Формула 1, на които са се провеждали състезания още от началото на шампионата през 1950 г. Другите три са Монако, Силвърстоун и Спа. Монца не е била домакин на Гран при единствено през 1980 г., когато Гран при на Италия е била преведена на пистата Имола. Позната като „Храмът на скоростта” заради дългите си прави, на които настоящите коли от Формула 1 достигат над 320 км/ч, Монца е най-бързата писта в календара и любима на пилоти и фенове. Трасето обаче е изградено доста преди началото на шампионата Формула 1 през 1950 г.

През 1922 г., за 25-годишнината от основаването си, Автомобилният клуб на Милано решава да изгради подходящо трасе за провеждането на Гран при на Италия, което да конкурира тогава успешната надпревара за голямата награда на френския автомобилен клуб. Изборът за място пада върху парка Вила Реале в градчето Монца, а пистата е била предвидена да се използва както за състезания, така и за тестове на различни превозни средства. 10-километровото трасе е построено за 110 дни. Разликата с настоящата конфигурация е липсата на трите шикана на пистата. Освен това част от конфигурацията е било и 4,25-километровото овално трасе с два виража. Официалното откриване на пистата е на 3 септември 1922 г. с автомобилно състезание, спечелено от Пиетро Бордино с Фиат 501. Впоследствие на трасето се провеждат множество надпревари, както с коли, така и с мотори. В средата на 20-те колите са достигали около 220 км/ч, а средната скорост на моторите в средата на 30-те е била 170 км/ч.

Пистата е променяна няколко пъти след инциденти на високоскоростните виражи. Северният вираж е премахнат и са прибавени два 90-градусови завоя, свързани с къса права, свързващи трасето с южния вираж. Пистата е наречена Флорио и е с обща дължина 6,6 км. Тя се използва до 1938 г.

По време на Втората световна война обаче на пистата не се провеждат състезания, част от настилката е разрушена заради танкове, които са използвали трасето за тестова писта. Съоръженията около пистата също са били разрушени.

През 1948 г. трасето е било реконструирано и тогава е проведено първото състезание след войната. През 1954 г. започва новото преустройство на пистата, когато е изграден големият вираж на Монца, като трасето отново става с дължина 10 км. На тази конфигурация се провежда за първи път състезание от Формула 1 през 1955 г. (на нея пилотите се състезават и през 1956, 1960 и 1961), спечелено от Хуан Мануел Фанджо с Мерцедес. След инцидента на Волфганг фон Трипс от 1961 г., в който пилотът губи живота си, а същата съдба сполетява и общо 13 зрители, конфигурацията с виража спира да се използва. Последните по-сериозни промени са направени през 1972 г., когато са добавени два шикана, за да се намали скоростта на влизане в завоите: Гранде в края на старт-финалната права и Аскари.

Ето и част от интересните факти за Монца, публикувани в сайта formula1.com:

- Михаел Шумахер държи рекорда за най-много победи на Монца – 5 с отбора на Ферари, следван от Нелсън Пике с четири (две с Брабам и две с Уилямс).

- Ферари е най-успешният отбор на това трасе. Скудерията има общо 18 победи, 45 други подиума и 19 полпозишъна на домашното си трасе.

- Гран при на Италия през 2005 г. е едно от четирите състезания в историята на Формула 1, в които абсолютно всички 20 коли са завършили надпреварата.

- На Монца е проведено най-бързото състезание от Формула 1 през 2003 г., когато Михаел Шумахер завършва надпреварата със средна скорост от 247,585 км/ч. Това е и най-краткото по продължителност пълно състезание във Формула 1 – 1 час и 14 минути.

- Най-бързата квалификационната обиколка, с която е спечелен полпозишън, е записана от Рубенс Барикело с Ферари през 2004 г. – средна скорост 260,395 км/ч.

- На Монца е записан и най-оспорваният финал на състезание. В Гран при на Италия през 1971 г., когато първите пет коли финишират на разлика то 0,6 сек. Питър Гетин печели състезанието само с 0,01 сек пред втория пилот Рони Петерсон.

- Според данни на Мерцедес пилотите са на пълна газ в 77% от обиколката, като най-дългия период, прекаран на пълна газ, е 16 секунди. Пилотите превключват скорости средно 46 пъти на обиколка, което се равнява на общо 2 438 смени за цялото състезание от 53 тура.       

- 82-ма италианци са участвали в състезание от Формула 1, а Нино Фарина и Алберто Аскари са единствените шампиони от Италия. Фарина печели титлата през 1950 г., а Аскари през 1952 и 1953 г. Общо трима италианци са печелили домашното си състезание – освен Фарина и Аскари това прави и Лудовико Скарфиоти през 1966 г. с Ферари. 

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1081 -: Септември 08, 2013, 02:09:59 pm »

Стартовата решетка на "Монца" за днешното състезание:

1   Себастиан Фетел    Ред Бул - Рено   
2   Марк Уебър   Ред Бул - Рено   
3   Нико Хюлкенберг   Заубер - Ферари   
4   Фелипе Маса   Ферари   
5   Фернандо Алонсо   Ферари   
6   Нико Розберг   Мерцедес AMG   
7   Даниел Рикардо   Торо Росо - Ферари   
8   Серхио Перес   Макларън - Мерцедес   
9   Дженсън Бътън   Макларън - Мерцедес   
10   Жан-Ерик Верн   Торо Росо - Ферари   
11   Кими Райконен   Лотус - Рено   
12   Люис Хамилтън   Мерцедес AMG   
13   Ромен Грожан   Лотус - Рено   
14   Адриан Сутил   Форс Индия - Мерцедес   
15   Пастор Малдонадо   Уилямс - Рено   
16   Пол ди Реста   Форс Индия - Мерцедес   
17   Естебан Гутиерес   Заубер - Ферари      
18   Валтери Ботас   Уилямс - Рено      
19   Гиедо ван дер Гарде   Катерам - Рено      
20   Шарл Пик   Катерам - Рено          
21   Жул Бианки   Марусия - Косуърт          
22   Макс Чилтън   Марусия - Косуърт   

                                                                           по данни от formula1.sportal.bg       
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1082 -: Септември 09, 2013, 09:19:41 pm »

Фетел спечели и на Монца



Себастиан Фетел с Ред Бул спечели Гран при на Италия на пистата Монца и увеличи още преднината си в световния шампионат във Формула 1. Втори остана основният му съперник Фернадо Алонсо (Ферари), който поне изпревари втория автомобил на Ред Бул с Марк Уебър и така запази все още шанс да се бори за титлата, макар Фетел да има вече 222 точки, а Алонсо – 169.

Фетел отново практически нямаше конкуренция днес, но този път победата му бе съпътствана и от притеснения относно работата на скоростната кутия и времето, но нито заваля, нито сменените тази сутрин предавки се повредиха.

Напрежението се повиши много преди самия старт, защото точно според прогнозите заваля леко час преди старта. В 15-те минути за излизане на пистата пилотите направиха по тур и с интермедии, преди все пак да сложат гуми за сухо за загряващата обиколка.

Освен това тази сутрин скоростната кутия на Себастиан бе отпечатана и бе сменен водач заедно със зъбните двойка на 5, 6 и 7-а предавки, което е позволено от правилата в точка 28.6d. Същата процедура бе извършена и по колата на Уебър!

В бокса на Макларън имаше също много работа навръх 50-ия рожден ден на тима, който се чества този уикенд и тази сутрин пак имаше общи снимки. Повреда в горивната система на Дженсън Бътън едва не му коства участие в състезанието.

Стартирайки 12-ти пък Люис Хамилтън бе решил да тръгне с твърди гуми, а всички пред него бяха с медиум. 60% бе вероятността за дъжд, но отново всичко се размина без капка за щастие на фаворитите.

На старта Фетел се изстреля напред, но едва удържа колата на първия завой. Зад него втори се вклини Фелипе Маса, който тръгна от пета позиция. Той изпревари Уебър и Нико Хюлкенберг, стартирал трети. Алонсо също изпревари германския пилот на Заубер и натисна Уебър за трета позиция. Хълк остана зад тях пред Розберг, Рикиардо, Перес, Верн, Хамилтън и Бътън. Люис имаше проблем с радиото от самия старт, но нещата се оправиха.

Големият губещ на старта бе Кими Райконен. Той чукна преди първия завой Перес, счупи предното си крило и трябваше да мине през бокса. Пол ди Реста пък направи удар в Роджия и отпадна още в първата обиколка. След стопа Кими направи най-бърза обиколка, но го предупредиха да не превишава консумацията.

Напред Фетел избяга на 2 сек от Маса за 2 обиколки. Алонсо с много прецизна атака изпревари Уебър на Роджия и стана трети, като получи аплодисментите и на целия пресцентър.

За 5 обиколки Фетел бе лидер с 2,8 сек пред Маса, зад когото на 1,1 сек бе Алонсо. След още два тура той слезе под 1 сек и можеше да ползва DRS и в 8-ата обиколка Фернандо мина пред съотборника си на първия шикан.

Гумите на Розберг започнаха да прегряват твърде рано и от бокса го накараха да ги охлажда. Тези на Хамилтън също обаче не бяха в добро състезание и Бътън го изпревари. Явно хард не бе точният избор, а и Люис спука гума и влезе за смяна още в 13-ата обиколка.

В деветата обиколка Фетел направи рекорден тур и бе на 4,8 сек пред Алонсо, но Фетел се обади в бокса да проверят предна дясна. Гийом Роклем му каза, че наистина нещо не е наред, но не бе нещо сериозно, като получилото се при Хамилтън. В Ред Бул дори обсъдиха възможен вариант с 2 стопа, но след още няколко обиколки гумата заработи отново добре и Фетел нямаше повече притеснения.

В 15-ата обиколка Верн получи повреда в двигателя и отпадна от борбата. Алонсо попита по радиото може ли да кара през цялото време на прекъсвач и получи отговор, че няма как. Фетел пък се обади да поиска малко повече натиск на предното крило по време на стопа.

След 20-ата от 53 обиколки започнаха логично спиранията в бокса. Грожан и Бътън смениха гуми. Фетел спря за смяна в 23-ата обиколка и Алонсо получи обаждане да натисне колкото може. Маса също смени гуми (24 об.).

Фетел направи рекорден тур с новите си гуми и стопи аванса на Алонсо от 19 на 17,4 сек за един тур. Испанецът нямаше шанс да излезе пред съперника си.

В 28-ата обиколка Алонсо най-после спря, за да сложи твърдите гуми, а Фетел получи обаждане от Роклен, че темпото му е по-добро, отколкото е нужно! Логично пилотът на Ред Бул отново поведе, а Алонсо бе втори и то с аванс от 10 сек за Себ! Германецът ги запази в следващите няколко обиколки почти без никаква промяна.

При смените Уебър излезе на трета позиция пред Маса. Австралиецът натисна, но получи обаждане да внимава, че трябва да завърши с тези гуми. Той обаче продължи да опитва да настигне Алонсо.

Райконен с ранния си стоп бе стигнал пето място, но Марк Слейд постоянно му казваше да внимава с горивото, а в 30-ата обиколка трябваше да направи втори стоп. Така красива битка за петото място направиха Хамилтън и Хюлкенберг. Зад тях бяха Розберг, Рикиардо, Бътън, Перес, Грожан, Гутиерес, Сутил, Райконен.

Хамилтън също трябваше да направи още едно спиране в бокса и след това се бореше с Кими много красиво, но за 11-та позиция. С новите си меки гуми Люис надделя и изпревари след това пилотите на Макларън пред себе си. Кими също с медиум задмина Перес, а Люис атакува и Грожан в последната обиколка, но пресече през Роджия и върна позицията. Битката в челото се очертаваше за второто място, защото Уебър настигна Алонсо на под 1 сек в 38-ата обиколка, а Фетел бе на 11 напред. От бокса предупредиха Марк, че все пак имат проблем със скоростната кутия и му казаха да сменя по-рано втора и трета. Фетел също получи обаждане за по-късо използване, но на 5-та и 6-та предавка още при светването на светлините за смяна.

Всичко обаче работи добре до финала и в края на краищата Фетел остана пръв, Алонсо втори, а Марк – трети. Зад тях се наредиха Маса, Хюлкенберт, Розберг, Рикиардо, Грожан, Хамилтън и Бътън.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1083 -: Септември 09, 2013, 09:21:30 pm »

Алонсо: Само можем да поздравим Себастиан



Фернандо Алонсо заяви, че той и тимът на Ферари са пристигнали за домашното състезание на Монца с ясната цел да се опитат да намалят преднината на Себастиан Фетел и Ред Бул, но това не е било възможно.

- Той беше супербърз в петък, в събота, в неделя и само можем да го поздравим – каза Алонсо, като продължи с традиционния си коментар за все по-намаляващия шанс за титлата. – Трябва да сме реалисти. Все пак има достатъчно състезания до края, но в тях трябва да имаме отлична скорост, да направим всичко както трябва, да имаме късмет и тогава ще видим кой какво ще има в Бразилия.

Алонсо подчерта, че въпреки загубеното състезание днес е доволен от напредъка на тима си, защото Ферари не били в топ 5 на старта от Малайзия насам, а от следващия кръг на по-бавното трасе в Сингапур ще се види напредъкът в съотношение на силите, защото на подобни писти досега пред Ферари били не само Ред Бул, но и Лотус и Мерцедес.

Двукратният световен шампион каза още, че няма как да не се вълнува пред морето от тифози на Монца, които очевидно не са чели днешните вестници, разказващи за снощните искри между него и екипа и обясни, че нормалните събития и обяснения на ситуацията не продават!

Алонсо допълни още, че мигащата светлина от колата на Фетел, която трябва да работи само на дъжд, му е пречила и не е бил наясно защо с един бутон съперникът му не я изключи. Фетел допълни, че се е постарал да избяга достатъчно напред, за да не му пречи и не е знаел за нея.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1084 -: Септември 09, 2013, 09:31:34 pm »

Рикиардо щастлив от точките и от скоростта си в бързите секции



Торо Росо направиха чудесно състезание в домашния си старт на пистата Монца, макар и само с единия си пилот. Даниел Рикиардо финишира седми в Гран при на Италия, докато съотборникът му Жан-Ерик Верн не стигна до финала заради повреда в скоростната кутия.

- Чудесно е, че запазих позицията си след вчерашната силна квалификация. В последните надпревари нямахме достатъчно темпо след добри представяния в събота, но днес се справихме. Мисля, че извлякох повечето потенциал от колата, удържах момчетата зад мен, а конфигурацията за ниско аеропритискане определено ни помогна на правите. Съперниците ме доближаваха във втория сектор, но успявах да се измъкна във високоскоростните секции. Още от вчера знаехме, че това ще е силна страна за нас – заяви Рикиардо.

Верн логично съжаляваше за появилия се проблем. Той сподели, че дори не е водел битка в момента, когато това се случи, тъй като пазел гумите си и контролирал темпото си спрямо Дженсън Бътън зад него доста лесно.

- Усетих, че нещо стана и трябваше да спра. По радиото казах, че може би двигателят се е строшил, но всъщност той още работеше и изглежда е имало някаква повреда в трансмисията. Срамота, като се има предвид, че последната ми серия с хард щеше да е дори по-силна. Със сигурност щях да завърша на добра позиция в точките, тъй като съперниците пред мен така и не се откъснаха. Този сезон изглежда ме сполетя доста лош късмет, но ще продължа да вярвам, че скоро нещата ще се обърнат – допълни французинът.

Шефът на екипа Франц Тост коментира, че в началото е имало притеснения дали гумите ще издържат и дали стратегия с едно спиране ще е възможна, но в крайна сметка всичко се е получило.

- Даниел свърши страхотна работа при защитата на позицията си и пазенето на гумите. Следобедът му бе затруднен от факта, че почти не се озова в ситуация, в която да може да използва DRS (освен при настигането на изостанали болиди). Жан-Ерик също пазеше чудесно мястото си след добър старт, когато се наложи да отпадне – каза още Тост.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1085 -: Септември 09, 2013, 09:39:35 pm »

Мерцедес разочаровани, Хамилтън разбрал за спуканата гума след финала



Като разочароваща за Мерцедес определи Рос Браун Гран при на Италия, в която пилотите на тима Нико Розберг и Люис Хамилтън финишираха шести и девети.

- Колата ни наистина бе бърза днес. Не можем да сме абсолютно сигурни за скоростта на Себастиан Фетел начело, но Фернандо [Алонсо] и Марк [Уебър] водеха сериозна битка за второто място, а нашите състезатели вървяха с тяхното темпо през цялото време – продължи шефът на тима. – Спуканата гума в началото очевидно обърка стратегията на Люис, принуждавайки ни да направим два бокса. Той направи фантастична надпревара, бори се постоянно, а ситуацията бе сложна, тъй като радиото му не работеше. Но Люис извлече всичко от колата, за да се изкачи до деветото място. Нико се оказа зад по-бавна кола – от гледна точка на времената в обиколка, която обаче бе твърде бърза в отделни части от трасето и не позволи да бъде изпреварена. Това е разочароващ резултат и този уикенд ни напомня, че непрекъснато трябва да сме на най-високо ниво, ако искаме да реализираме на максимум потенциала си.

Розберг повтори, че скоростта на F1 W04 е била страхотна, но вчерашните проблеми са дали отражение върху днешното представяне.

- На Монца е изключително важно да се чувстваш комфортно с настройките. Аз така и не го постигнах. Опитах всичко, за да изпреваря Нико [Хюлкенберг], но не се получи – допълни той.

Хамилтън подходи философски към всичко, заявявайки, че уикендът наистина бе труден, но такива неща се случват, а и сезонът досега бе силен за отбора.

- Дадох максимума от себе си. Автомобилът вървеше страхотно, но платихме цената за по-задната позиция на грида. Радиото ми се повреди още на старта и е още по-сложно, когато разчиташ на информация и съвети от екипа, за да управляваш състезанието си. И за спуканата гума разбрах чак след финала, така че вече съм наясно защо се наложи допълнителното спиране. Все пак имаше и хубави моменти следобед, особено битката с Кими [Райконен] – обясни англичанинът.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1086 -: Септември 09, 2013, 09:41:26 pm »

Хюлкенберг постигна най-добрия резултат на Заубер през сезона досега



Нико Хюлкенберг финишира пети в Гран при на Италия и постигна най-добрия резултат на отбора си Заубер през сезона досега.

Немският пилот бе трети на стартовата решетка, но в тима не се надяваха да запазят тази позиция. С много силно каране и безгрешно представяне обаче Нико удържа съименника си Розберг (Мерцедес).

- Това е страхотен резултат и след вчерашната квалификация днес екипът направи още едно страхотно представяне. Пето място е просто идеално. На старта бях трети, но бе очевидно, че не е реалистично да надяваме да удържим Ферари и Ред Бул. Загубих две позиции в началото, но след това темпото бе добро и особено накрая бях в състояние да наваксам малко време. Успях да задържа Мерцедес-а зад себе си, като Нико не ми позволи да направя и най-малък пропуск. Най-после взехме точки. Надявам се това да е добър знак и да продължим да сме в тази форма в следващите надпревари – коментира Хюлкенберг.

Шефката на тима Мониша Калтенборн също се радваше на постижението, като отбеляза и страхотната работа на отбора като цяло. Тя посочи, че Естебан Гутиере бе задържан няколко пъти, но като цяло и той демонстрира постоянно темпо и продължаващо подобрение в карането си.

- Радваме се, че за първи път резултатът в състезание отразява напредъка в развитието на болида – допълни тя.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1087 -: Септември 09, 2013, 09:42:49 pm »

Объркани предавателни числа попречили на Бътън на Монца



Дженсън Бътън спечели изключително трудна точка за шампионата, след като видя десети по ред карирания флаг на финала на пистата Монца. Английският пилот на Макларън не стартира добре и загуби няколко позиции.

- Първата част от състезанието бе интересно, след като настигнах Даниел [Рикиардо] просто не намерих начин да го изпреваря. Освен това объркахме предавателните числа днес. По принцип при намаляване на горивото скоростта ни в завоите би трябвало да се увеличава, което не се случи и това улесни съперниците зад нас да ме изпреварват. За мен пък бе по-сложно да задминавам тези отпред. На чиста писта темпото бе сравнително добро, но при толкова къса седма предавка, особено при работещ DRS, стигахме ограничението на оборотите, докато останалите нямаха такива грижи. На всичкото отгоре около 15 обиколки преди финала блокирах колелата в първия завой и повредих жестоко предна дясна гума. След това вибрациите бяха такива, че имах чувството, че съм в пералня. Почти не виждах, но се добрах до финала и до последната точка – обясни Бътън.

Преди самото състезание имаше реален шанс Дженсън изобщо да не стартира, тъй като в колата му бе открит проблем с горивната система. Механиците обаче се справиха с него и той изрично им благодари за труда.

Серхио Перес стартира от позиция пред съотборника си, но завърши състезанието зад него – 12-ти. Той определи Гран при на Италия като разочароваща за него и заяви, че смята, че е заслужавал повече.

- В първия завой ме удариха отзад и за съжаление пресякох направо през шикана. След това Торо Росо-то на Даниел ме задържа. Моята кола бе по-бърза като цяло, но скоростта на правите не бе достатъчно висока, за да го изпреваря. Спрях в бокса обиколка по-късно от планираното, като тогава загубих позиция от Дженсън – боксът не премина особено добре. След това до финала бях залостен във върволица от коли и просто не бях в състояние да изпреваря никого без достатъчно скорост – коментира мексиканецът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1088 -: Септември 09, 2013, 09:44:06 pm »

Щетите бяха нанесени вчера с лошите ни квалификационни позиции, заявиха от Лотус



В тима на Лотус не бяха доволни от резултатите си в Гран при на Италия, но признаха, че всъщност основната причина за тях е вчерашното лошо представяне в квалификацията. Ромейн Грожан все пак взе точки за осмата си позиция, докато Кими Райконен финишира точно извън топ 10.

- След старта загубих част от предното си крило, което означаваше допълнително спиране в бокса спрямо плановете ни. Време обаче не се губи само при влизането в пита – след това трябва да си проправяш път в колоната. Справихме се сравнително добре с това. Колата вървеше добре, даже изненадващо добре, като се има предвид къде бяхме в събота. За съжаление не можеш да сториш кой знае какво след толкова лош старт – коментира финландецът.

Според Грожан осмото място бе възможно най-силния резултат, който Лотус можеха да запишат днес на Монца. При него пък лош питстоп (заради проблем с електроника) му коства допълнителни секунди загубено време.

- Мисля, че можехме да излезем пред двата Макларън-а и Торо Росо-то, което щеше да ни улесни живота. Направихме хубава битка с Люис [Хамилтън] във финалния тур. Но се надявам в Сингапур да си върнем формата от Будапеща – допълни французинът.

Според шефа на тима Ерик Булие трудният уикенд все пак има и положителна страна: че двамата пилоти са демонстрирали изключително добро състезателно темпо.

- Щетите бяха нанесени вчера с лошите ни квалификационни позиции – продължи директорът операции на пистата Алан Перман. – Скоростта в надпреварата всъщност бе добра. Ако се сравнят състезанията на Кими и Себастиан Фетел, то след първия бокс на Кими сме загубили само секунда спрямо Себ и сме спечелили четири секунди спрямо Фернандо [Алонсо]. Себ спечели, Фернандо стана втори, така че това е илюстрация какво можеше да е нашето класиране. Ще анализираме всичко, къде загубихме темпо в събота и т.н. Единствената утеха е, че до края на сезона няма друга писта с такова ниво на аеропритискане като Монца.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1089 -: Септември 09, 2013, 09:46:19 pm »

Ди Реста с предупреждение за инцидента в първия тур на Монца



Пол ди Реста получи предупреждение за катастрофата в първата обиколка на днешната (вчерашната - бел. на публикув.) Гран при на Италия. Пилотът на Форс Индия удари Ромейн Грожан (Лотус). Той отпадна вследствие на инцидента, докато французинът продължи и в крайна сметка финишира осми.

- Уикендът бе от тези, които искаш да забравиш – като се почне с повредата на спирачките вчера и се стигне до днешното ранно отпадане. Колите пред мен намалиха, предполагам, че реагираха на битката пред себе си. Блокирах и двете предни колела в опита си да спра, но в крайна сметка ударих Грожан. За съжаление бе прекалено късно, за да предприема каквото и да е друго действие да го избегна – коментира Ди Реста.

Стюардите са отбелязали опита на шотландеца да предотврати удара, но все пак го санкционираха.

Гран при на Италия бе още по-разочароваща за Форс Индия, тъй като се наложи и Адриан Сутил да спре заради проблем със спирачките.

- Дадох най-доброто от себе си и не мисля, че можехме да се представим по-силно, тъй като през цялото време бях на лимита – обясни немският пилот. – Питстопът бе наред, но отборът трябваше да ме задържи при излизането, тъй като [Пастор] Малдонадо идваше. Така загубих позиция спрямо [Естебан] Гутиерес. Успях да го изпреваря на пистата, но нямаше как да задържа по-бързите автомобили на Кими Райконен и Люис Хамилтън, които бяха и с по-свежи гуми. Точките все пак не изглеждаха твърде далеч, но като цяло ни липсваше темпо този уикенд – допълни той.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1090 -: Септември 09, 2013, 09:47:40 pm »

Пирели ще тестват гумите за 2014 г. тази седмица с кола на Ред Бул



Пирели ще проведат двудневни тестове с автомобила на Ред Бул от 2011 г. на пистата Каталуня в Испания, за да съберат информация за смесите си за 2014 г.

1000-километровите изпитания ще се проведат в сряда и четвъртък, като през единия ден зад волана на RB7 ще е тест пилотът на Ред Бул Себастиен Буеми, а през другия - състезателят на Ред Бул за 2014 г. Даниел Рикиардо. Шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер обясни, че предстоящите изпитания ще са ръководени изцяло от Пирели, а предоставеният автомобил е този, с който Ред Бул правят демонстрации на различни места по света:

- Пирели се свързаха с всички отбори, за да разберат дали ще бъдат подготвени да им предоставят кола от 2011 г. за провеждането на тест на гумите за сезон 2014, така че ние предоставихме кола на Пирели. Не съм сигурен дали други отбори също ще провеждат изпитания там. Нашият тест пилот Себастиен Буеми ще кара през единия ден, а Даниел Рикиардо вероятно през другия. Това ще е възможност за него да опознае по-добре отбора, но в голяма степен това е тест на Пирели. Предоставихме кола, която използваме за демонстрациите, които правим по света, а програмата ще е ръководена от Пирели.     

Според правилника на Формула 1 отборите нямат право на тестове по време на сезона с болид от съответната състезателна година. След Гран при на Испания обаче Пирели проведоха изпитания с колата на Мерцедес от 2013 г., за което в крайна сметка отборът и доставчикът на гуми получиха предупреждение от международния трибунал на ФИА, който също така забрани на Мерцедес да участва на тестовете за млади пилоти на Силвърстоун през юли.

Предстоящите изпитания обаче не нарушават правилата, защото ще се проведат с кола от 2011 г., а спортният директор на Пирели Пол Хембри потвърди, че вече е получено одобрението на ФИА:

- Това бе нещо, което предложихме на всички отбори. Стигна до ФИА и получихме писмо, в което пише, че всичко е ОК. Искахме да се уверим, че всичко е направено както трябва, за да избегнем повторни недоразумения. Те (Ред Бул) няма да знаят какво тестват – няма да имат представа с какви гуми карат.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1091 -: Септември 09, 2013, 09:49:52 pm »

Алонсо недоволен от медиите



Фернандо Алонсо обвини медиите, че се опитват да създадат напрежение между него и отбора му Ферари в светлината на случилото се в събота на пистата Монца. Негова реплика по радиото бе изтълкувана като нападка към екипа – нещо, което бе категорично отхвърлено от двукратния световен шампион. Той заяви, че изречението е било интерпретирано неправилно, а освен това последвалите му благодарности към тима и Фелипе Маса не били излъчени.

Инцидентът за пореден път насочи вниманието към атмосферата в Скудерията. Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло и Алонсо демонстрираха топли взаимоотношения в бокса на тима след сблъсъка им преди малко повече от месец. Маркизът реагира остро на репликата на испанеца, че за рождения си ден би искал нечия друга кола (а не своето F138). Впоследствие бяха направени немалко опити да се обясни, че Ди Монтедземоло само се опитвал да мотивира всички в отбора да се раздават в шампионатната битка.

В събота привечер на Монца срещата на Фернандо с медиите бе отменена, което допълнително нажежи обстановката и доведе до спекулации какво се случва там.

- За трето или четвърто поредно състезание някои хора опитаха да създадат вчера (в събота – б.р.) напрежение между отбора и пилотите. Идваме на пресконференциите, обясняваме всичко, но очевидно нормалността не продава кой знае колко вестници. В същото време винаги, когато съм на летището, в хотела, у дома – навсякъде в Италия – имаме огромна подкрепа, хората ни показват невероятна любов. Непрекъснато го повтаряме и от подиума видяхме, че може би не много тифози четат сутрин пресата – за щастие – коментира Алонсо по време на пресконференцията след Гран при на Италия.

Ситуацията във Ферари по принцип е наблюдавана сериозно, но през изминалите седмици фокусът върху Скудерията постоянно се засилва заради неяснотата по отношение на втория пилот в екипа. Слуховете стигнаха до там, че дори напускане на Алонсо не се изключва като възможност. От снощи до тази сутрин пък се засилиха неимоверно информациите (все още непотвърдени), че Кими Райконен е постигнал споразумение с Ферари и ще се върне в Маранело от догодина, при това като съотборник на Фернандо! Според запознати до Гран при на Унгария в Скудерията възнамерявали да вземат Нико Хюлкенберг, но след това мениджмънтът си променил мнението. Приказките стигнаха до там да се предположи, че Макларън все още не са подписали продължението на договора на Дженсън Бътън, тъй като изчакват да видят дали Алонсо няма да излезе на пазара за пилоти!

След финала на състезанието на Монца Стефано Доменикали повтори, че няма решение относно пилотите. По-рано през уикенда Ди Монтедземоло обясни, че тимът ще се съсредоточи върху този въпрос след Гран при на Италия.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1092 -: Септември 09, 2013, 09:51:43 pm »

Бахрейн през 2014 г. ще се проведе на тъмно

В момента изглежда, че календарът за 2014 г. ще включва 21 състезания. Точният брой ще бъде уточнен от световния съвет на ФИА. За момента Гран при на Бахрейн е предвидено като пети кръг за следващия сезон. Промяна обаче ще има не само в реда на провеждането му (няколко години бе четвърти старт).

„През следващата година състезанието ще се провежда през нощта“, потвърждава Зайед Ал Заяни, организаторът на надпреварата в Бахрейн. Именно поради тази причина и стартът е преместен да бъде пети кръг. Досега се носеха слухове, че желанието на организаторите е да открият шампионата. Това обаче не било възможно заради инсталирането на осветлението на трасето.

„Дадоха ни 2 март като възможна дата за откриването на сезона, но ние ще сме готови с осветлението на 25 февруари“, продължава Ал Заяни. „Затова искахме повече време за изпитания. Вероятно надпреварата ще започне в 17 или 18 ч. местно време. Слънцето залязва по това време около 17:30 ч. Така или ще стартираме привечер, или ще имаме нощно състезание, което е по-вероятно. Все още нищо не е решено, но искаме да стартираме в 18 ч. Обновяваме напълно трасето, за да можем да отпразнуваме подобаващо 10-годишния юбилей на нашето Гран при. Затова и не искаме да сме под напрежение.

Ще има много интересни атракции, но главната ще е нощното състезание. Имаме шест конфигурации на пистата, като и шестте ще бъдат осветени. Ще се кандидатираме и за други интернационални събития извън Формула 1.“

Бахрейн се смята и като едно от най-удобните трасета за зимните тестове. В момента е малко вероятно през януари и февруари да се тества там, но все още окончателно решение не е взето.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1093 -: Септември 11, 2013, 09:20:35 pm »

Рос Браун поема Уилямс?!

Сложна схема с прехвърляне на акции и отговорности праща Рос Браун начело на тима на Уилямс от следващия сезон. Слухове за евентуалното освобождаване на англичанина се носят отдавна и те се засилиха с преминаването на Пади Лоу в тима на Мерцедес от Макларън.

Досега от тима отричат, че Рос ще си ходи, но приближени до отбора споделиха в падока на Монца през уикенда, че схемата за освобождаването му вече е готова!

Спортният директор на Мерцедес Тото Волф все още притежава 30% от акциите на тима на Уилямс и като компенсация за освобождаването щял да ги продаде на Рос Браун срещу занижена цена.

Така Браун ще стане съдружник и управляващ директор на пистата.

Тимът щял да получи ново име Браун-Уилямс-Мерцедес или Уилямс-Браун-Мерцедес.

Волф щял да получи изравняване за по-евтината продажба на акциите от Мерцедес, а Франк Уилямс - топ ръководител на тима си, плюс двигателите Мерцедес, за които вече подписа договор.

Ако всичко се осъществи, както се твърди, Рос ще работи отново заедно с Пат Саймъндс. Пат пое функциите на технически директор в Уилямс само преди броени седмици.

Дъщерята на Сър Франк Клер ще се концентрира само върху търговската част от дейността на тима.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1094 -: Септември 11, 2013, 09:22:20 pm »

Сироткин ще e пилот на Заубер през 2014 г., ако получи суперлиценз



Сергей Сироткин ще е пилот на Заубер през сезон 2014, ако получи суперлиценз за Формула 1, потвърди шефът на тима Мониша Калтенборн.

Част от споразумението на Заубер с трите руски партньори на отбора бе екипът да подготви развойна програма за 18-годишния руснак, която да го подготви за Формула 1. Той е син на шефа на един от трите спонсора на Заубер - руският институт за авиационни технологии. Сироткин в момента се състезава във Формула Рено 3.5, а през този сезон спечели и подиум в сериите. Все още обаче няма достатъчно опит зад волана, за да получи суперлиценз. Той трябва да е карал поне 300 км с кола от Формула 1.

- Що се отнася до състезателите ни, знаем, че бихме искали Сергей да е наш пилот догодина, но той все още се нуждае от суперлиценз, а това трябва да бъде прието сериозно. Убедени сме, че той може да се справи, ще направим най-доброто, което можем, за да го подготвим (за F1), но също така това е голяма стъпка. Ако това проработи, ще видим какви опции имаме и ще обявим решението си впоследствие - коментира Калтенборн.

Тя каза още, че Сироткин ще направи тестове със Заубер след края на състезателната му година в сериите на Рено (последната надпревара е на 18-20 октомври). Той вече посети фабриката на отбора в Хинвил, където му взеха мярка за седалка, и ще започне работа с физиотерапевта на екипа.

Седмица след Гран при на Сингапур Сироткин ще направи и демонстрация със Заубер на пистата в Сочи. Руснакът ще кара на първата част от трасето, която вече е завършена.


                                                                                                                             clubs1.bg
Активен