www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495603 пъти)

0 Членове и 9 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1155 -: Септември 20, 2013, 10:09:48 pm »

Лотус планира използването на болида с по-дълга база от Гран при на Корея до края на сезона



Лотус смятат да използват своя болид с по-дълга база от Гран при на Корея до края на сезона, след като са преценили, че това е крачка напред спрямо предишната версия. Кими Райконен изпита колата по време на тренировките в Гран при на Италия, но от екипа прецениха, че ще участват в състезанието на Монца със старата по-къса версия.

След анализ на данните в базата в Енстън, инженерите са преценили, че болидът с по-дълга база е сериозна крачка напред в развитието на колата. Затова сега в завода се подготвят две нови шасита, с които Райконен и Грожан да участват в следващото състезание в Корея.

От екипа се преценили да не взимат кола с подобна конфигурация за Сингапур, защото не искат да експериментират на градското трасе.

„Надяваме се да подготвим двете коли с обновена конфигурация за Корея и след това да ги използваме до края на сезона“, заяви тим шефът Ерик Булие. Директорът, отговарящ за операциите на пистата, Ален Перман пък разкрива, че колата с новата конфигурация трябва да компенсира някои от дефицитите на Е21.

„Новата кола трябва да е значително по-стабилна“, обяснява Перман пред Аутоспорт. „Може би най-слабите страни на нашата кола са нестабилността при спиране и влизане в завой. Когато се мъчехме да компенсираме пък се получаваше нестабилност на предната ос в средата на завоя. Новата конфигурация на теория трябва да подобри поведението във въпросната зона и при излизане от завой. Трябва да се подобри и стабилността на предната ос.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1156 -: Септември 20, 2013, 10:25:47 pm »

Маса: Ако не си намеря място, мога да се оттегля за 1 година и да се наслаждавам на живота



В случай, че не намери място, където да се състезава, Фелипе Маса призна, че може да не участва в надпревари през 2014 г., което няма да му попречи да се наслаждава на живота си.

След като обяви, че напуска отбора на Ферари миналата седмица, бразилският пилот обясни, че иска да кара конкурентоспособна кола през следващата година, а не да участва във Формула 1 просто заради присъствието. Лотус е една от възможностите за бразилеца, но пилотът на Заубер Нико Хюлкенберг също е кандидат за мястото на Кими Райконен (който ще се състезава във Ферари догодина) в екипа през 2014 г.

- Чувствам, че все още има какво да предложа. Аз ще се боря докрай, за да получа място. Има серии, които са ми интересни като DTM. Не мисля, че бих отишъл в САЩ, за да се състезавам в Инди. Но ако не намеря място в серия, която ми харесва, мога да спра (да карам) за една година и да се наслаждавам на живота - коментира Маса.

Той обясни пред бразилските журналисти в Сингапур, че може да помогне на някои отбори финансово, като намери бразилски спонсор:
- Нямам предвид, че ще извадя парите от джоба си, което никога не бих направил. Аз съм професионален пилот, на когото му плащат, за да се състезава и това ще остане така. Но мога да използвам връзките си, за да намеря компания, която иска да е част от глобален маркетинг проект, а има много такива в Бразилия.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1157 -: Септември 20, 2013, 10:27:07 pm »

Хамилтън пред двамата пилоти на Ред Бул след първата свободна тренировка в Сингапур



Люис Хамилтън от екипа на Мерцедес успя да изпревари пилотите на Ред Бул, Марк Уебър и Себастиян Фетел, в първата свободна тренировка в Сингапур. На градското трасе в азиатския мегаполис на четвърта позиция остана съотборника на Хамилтън, Нико Розберг, а зад него се наредиха пилотите на Лотус, Кими Райконен и Ромен Грожан. Едва седми остана Фернандо Алонсо с Ферари, а десетката се допълни от Серхио Перес (Макларън), Жан-Ерик Верн (Торо Росо) и Естебан Гутиерес (Заубер). Интересното бе, че разликите между първите четирима бяха доста сериозни.

Първата свободна тренировка в Сингапур започна при отлични климатични условия, с температура на въздуха от 31 градуса, докато асфалта бе загрят до 33 градуса. За разлика от повече трасета в календара обаче тук температурата падаше с напредването на сесията заради настъпващата тъмнина.

Както обикновено пилотите не бързаха със започването на работата си и след направените изпитания на системите с по една инсталационна обиколка, повечето се прибраха за дълго в гаражите си. Същинската работа започна около половин час след началото на сесията, като в центъра на вниманието бе намирането на оптимални настройки и оценяването конфигурациите за градското трасе, изискващо съвсем различен баланс спрямо предишните две.

След първите серии от обиколки с медиум сместа се очерта битка между пилотите на Ред Бул и Мерцедес, зад тях пък се наредиха Кими Райконен и Фернандо Алонсо. След добрите представяния в Белгия и Италия изглеждаше, че на трасето изискващо много по-сериозно аеро притискане Ферари изпитва известни трудности.

Въпреки че се намираше на втора позиция зад Люис Хамилтън, Марк Уебър пък явно изпитваше трудности да овладее предната ос, което доведе по работа на механиците по предното му окачване. Тези промени обаче не доведоха до подобряване на времето му, което бе с почти 0,4 сек по-бавно от това на водача Хамилтън.

В серия от дълги обиколки отново изглеждаше, че борбата ще е между Ред Бул и Мерцедес, следвани от Лотус, докато Ферари явно изоставаха.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1158 -: Септември 20, 2013, 10:28:28 pm »

Макларън искат да привлекат Алонсо?



Макларън искат да привлекат Фернандо Алонсо, се твърди в публикация на ВВС. Според информацията при настоящото развитие на пазара на пилоти и след връщането на Кими Райконен във Ферари двукратният световен шампион е станал цел №1 за отбора от Уокинг.

На въпрос дали иска да привлече Фернандо, шефът на Макларън Мартин Уитмарш заяви пред ВВС Спорт:

- Да – всеки отбор би искал. Той е най-добрият пилот. Не знам в каква договорна ситуация се намира. Предполагам, че има контракт.

Малко по-късно той бе цитиран и от Скай Спортс да казва:

- Очаквам догодина пилотите ни да останат същите като в момента, но сме отворени към всякакви варианти, а в дългосрочен план той (Алонсо – б.р.) би бил страхотна придобивка. Фернандо управлява собствената си съдба, но ще видим.

Дженсън Бътън заяви в Сингапур, че вече всичко е наред с договора му за 2014 г. Серхио Перес съобщи, че му останало само да дооформи документите заедно с отбора за следващия сезон.

По принцип Алонсо има договор с Ферари до края на 2016 г. Наскоро той заяви, че възнамерява да изпълни останалите малко повече от три години по контракта, както и че иска да приключи кариерата си в Маранело. На пистата Монца обаче, по време на уикенда за домашния старт на тима, отношенията между пилота и отбора отново бяха една от основните теми за разговор. След избухването на Фернандо в Унгария (когато заяви, че за рождения си ден би искал да има нечия друга кола), на италианското трасе негова реплика по радиото бе тълкувана часове наред в опит да се разбере какво точно е имал предвид испанецът. Самият състезател заяви, че интерпретациите са неправилни и изрази недоволство от журналистите. Той каза също така, че има представители на медиите, които се опитват да нагнетяват напрежението между пилоти и отбор, но като цяло ситуацията съвсем не се успокои. Дори усилията на президента на Ферари Лука ди Монтедземоло не стигнаха за уталожване на напрежението.

32-годишният Алонсо междувременно заяви, че е доволен от избора на Кими Райконен за негов нов съотборник. Според анализатори и наблюдатели обаче присъединяването на финландеца застрашава позицията на Фернандо като абсолютен номер 1 в екипа. Смята се, че Кими няма да играе поддържаща роля, каквато изпълняваше Фелипе Маса през последните години.

Приближени до Ферари източници пък смятат, че може да има и друга причина за евентуално желание на Алонсо да си тръгне от Маранело. Според тях двигателят на Скудерията за догодина е добър по параметри като мощност и гъвкавост, но ще има проблеми с разхода на гориво. Това няма да е никак приятно при положение, че от 2014-та количеството бензин ще е точно определено.

Според ВВС Макларън вече са се свързали с Алонсо, като се твърди, че под заплаха е мястото на Перес.

- Не е редно да коментирам ставащото във Ферари, но мнозина останаха изненадани от привличането на Кими [Райконен] – не защото Кими не притежава огромен талант или от изненадата, че иска да отиде там – продължи Уитмарш пред Скай. – Всъщност така наистина се формира вълнуваща двойка пилоти, но въпросът е устойчивостта на тандема. Що се отнася до нас, ние най-вероятно ще сме със същите състезатели и догодина. Това ще се случи – реалистично погледнато. Казаното от Дженсън е точно – допълни той, потвърждавайки информацията на Бътън относно договора на англичанина.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1159 -: Септември 20, 2013, 10:30:29 pm »

Ред Бул доминира във втората сесия в Сингапур



Отборът на Ред Бул доминира във втората свободна тренировка в Сингапур. Себастиян Фетел постигна изключително време, оставяйки на повече от 0,6 сек своя съотборник Марк Уебър. Трета и четвърта позиция заеха Нико Розберг и Люис Хамилтън от екипа на Мерцедес, които обаче бяха с повече от секунда по-бавни от първия. Петата позиция бе за преследвания от проблеми с кормилната уредба Ромен Грожан с Лотус, а шести остана Фернандо Алонсо с Ферари. Десетката се допълни от Бътън (Макларън), Райконен (Лотус), Сутил (Форс Индия) и Перес (Макларън).

Работата във втората част на квалификацията започна още с отварянето на питлейна. Температурите бяха спаднали незначително спрямо тези от сутринта и тази на въздуха бе със стойност от 29 градуса, докато асфалта бе загрят само с градус повече.

Пилотите на Ред Бул започнаха с две различни задни крила, като целта бе да се избере по-добрия вариант за градското трасе в Сингапур. Още с първата си обиколка във втората сесия Фетел подобри времето на Люис Хамилтън от сутринта. Въпреки че доста от пилотите изразиха мнение, че гумите медиум са прекалено твърди за това трасе, световният шампион явно не изпитваше проблеми със загряването им.

Подобно на първата свободна тренировка, Ромен Грожан бе принуден да изчака известно време преди да започне своята работа, заради проблеми с кормилната уредба на своя Лотус.

На Люис Хамилтън бяха необходими три обиколки, преди да успее да доближи времето на Фетел. Въпреки че бе по-бърз в първите два сектора, англичанинът в крайна сметка изостана с 0,3 сек от водача, заемайки второ място.

Подобно на своя съотборник, Марк Уебър постигна чудесно време още в първата си бърза обиколка. Австралийският пилот на Ред Бул изпревари с почти 0,4 сек Фетел и зае първата позиция. Сравнението между двете задни крила обаче изглежда бе трудно, защото само секунди по-късно германецът успя да си върне първата позиция. Уебър обаче нямаше намерение да се отказва и след нов опит отново се оказа начело.

Първите опити със супер меката смес започнаха около половин час след началото на сесията. Даниел Рикиардо от екипа на Торо Росо записа второ време, врязвайки се между пилотите на Ред Бул. Скоро обаче и те сложиха по-меката смес, в резултат на което Фетел подобри значително времето си, постигайки време от 1:44,249 мин. Уебър бе втори на 0,6 сек. след съотборника си. При това си излизане със супер меките гуми обаче австралиецът закачи бетонната стена и се прибра в бокса, за да бъде проверена целостта на окачването му. Притеснения имаше и за скоростната кутия, която също можеше да е пострадала при „целувката“ на задните гуми със стената. Подобна случка съвсем скоро имаше и Фелипе Маса от екипа на Ферари.

Люис Хамилтън отново постигна трети резултат, но бе на повече от 1 секунда зад водача. Скоро обаче неговият съотборник Нико Розберг успя да го изпревари.

Скоро започнаха и дългите серии от обиколки с по-меките гуми. Тук предимството отново изглеждаше, че е на страната на Ред Бул. Екипите на Лотус и Мерцедес изглеждаха с близко темпо, а Ферари отново изглеждаше едва четвърта сила. При симулацията на състезание с медиум сместа ситуацията изглеждаше по подобен начин. Повечето състезатели избраха последната част от сесията именно за дълга серия от обиколки с по-твърдата смес.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1160 -: Септември 20, 2013, 10:32:40 pm »

Фетел учуден от сериозната преднина



Себастиян Фетел бе най-бързият пилот в днешния ден в Сингапур след като изпревари с 0,6 сек. своя съотборник Марк Уебър. Повече от секунда пък германец бе по-бърз от третия Нико Розберг от екипа на Мерцедес.

“Бе доста напрегнат и топъл ден, но като цяло мисля, че се справихме добре”, заяви германецът след края на петъчния ден. “Сутринта не се чувствах особено добре, защото задната ос бе доста нестабилна. Следобед обаче успяхме да направим крачка напред и колата определено подобри поведението си. Мисля, че когато имаш достатъчно доверие в колата, това ти дава повече скорост, защото не се притесняваш да минаваш по-близо до стените и мантинелите.

Като цяло днес нямахме проблеми и всичко мина по план. Направихме добри серии от обиколки и с двата типа гуми. Марк успя да направи по-дълги серии и с двете смеси. Успяхме да свършим много работа.

В тези условия е доста трудно в колата, защото влажността надхвърля 70%. По време на свободните тренировки нямаме нищо за пиене в колите, от тази гледна точка в състезанията е по-добре. Губиш доста течности и се потиш непрекъснато.

Мисля, че Мерцедес ще са доста силни на това трасе и поради тази причина съм изненадан от сериозната разлика във времената. Бях изненадан и от факта, колко по-добра бе обиколката ми със супер софт гумите в сравнение с медиум сместа. Мисля, че сме наистина бързи, но разликата не е показателна. Вероятно момчетата от Мерцедес не са успели да направят чиста обиколка. Очаквам да са много силни утре в квалификацията.”

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1161 -: Септември 20, 2013, 10:33:55 pm »

Хамилтън: Денят не бе перфектен за нас



Люис Хамилтън бе най-бързият пилот в първата свободна тренировка, но в последствие завърши едва на четвърта позиция петъчния ден с изоставане на повече от секунда от Себастиян Фетел.

“Денят не бе перфектен за нас”, заяви Хамилтън. “Все пак успяхме да изпълним своята програма и знаем, къде трябва да направим промени, за да сме по-бързи в утрешния ден. Балансът на колата в първата сесия бе много добър, но във втората определено имахме затруднения.

Имаме доста работа за отмятане довечера, но сме свикнали с това и ще се концентрираме върху намирането на по-добри настройки за колата.

Утрешният ден и квалификацията са много важни, защото тук изпреварванията са доста трудни. Нашата цел е да намерим място на първа редица, но сме наясно, че това ще е трудно. С премахването на шикана пистата е значително подобрена и сега преминаването през завой номер 10 е значително по-приятно.”

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1162 -: Септември 21, 2013, 08:12:31 am »

Розберг: Свършихме добра работа, но ни чака още



Нико Розберг успя да заеме трето място в края на петъчния ден, като бе най-бързият пилот от тези, които не разполагаха с кола на Ред Бул. Германският пилот на Мерцедес изостана със секунда от най-бързия днес – Себастиян Фетел.

“Чудесно е да сме в Сингапур отново, въпреки че условията на пистата са доста горещи”, заяви Розберг. “Това трасе е сериозно предизвикателство за всеки пилот. Днес свършихме добра работа, въпреки че ще трябва да отметнем още довечера. Конкурентите ни изглеждат отново много бързи и трябва да намерим противодействие.

Трябва да видим, как сме използвали гумите и да се уверим, че няма да се получи прегряване в дълга серия от обиколки. Тук няма много дълги прави, на които можеш да ги охладиш.”

“Направихме солиден старт на уикенда”, радваше се от своя страна и тим шефът Рос Браун. “Във втората тренировка с малко бензин не успяхме да направим достатъчно добри обиколки, но смятам, че утре нещата ще се получат.

Успяхме да свършим добра работа с повече бензин на борда и да направим сравнение за износването на двата типа гуми за състезанието. Трудно е да предвидим, къде се намираме на това трасе спрямо останалите. Тук малко гориво в повече дава сериозно отражение. Хубавото е, че колата изглежда показва постоянно представяне, което ни дава добра база за утрешния ден.”

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1163 -: Септември 21, 2013, 08:13:52 am »

Уебър: Можем да подобрим още представянето си в къси и дълги серии от обиколки



Марк Уебър в голяма част от днешния ден, особено с по-твърдите гуми, изглеждаше по-бърз от своя съотборник Себастиян Фетел. В крайна сметка обаче германският пилот на Ред Бул успя да постигне чудесно време със супер меката смес, докато австралиецът изостана на 0,6 сек след лека грешка и леко докосване на стената. Имаше леки притеснения за повреда в окачването на задната ос и скоростната кутия, които в крайна сметка обаче се оказаха необосновани.

“Хубавото в днешния ден е, че свършихме не малка част от работата, която бяхме планирали да свършим”, заяви Марк Уебър след края на петъчните тренировки. “Тук нещата бързо се променят и може много бързо да загубиш баланса, който искаш да имаш. В крайна сметка обаче смятам, че разполагаме с добри настройки.

Имаме да свършим още работа по отношение на сериите от дълги обиколки. Можем да подобрим нещата и при късите. Няма да изпадаме в задоволство от постигнатото, но като цяло днешния ден бе доста безпроблемен за нас.”

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1164 -: Септември 21, 2013, 08:15:10 am »

Алонсо отрича слуховете за завръщане в Макларън



Днес в Сингапур се появиха слухове за възможното преминаване на Фернандо Алонсо в екипа на Макларън. Говори се, че той е желан от Хонда и е възможно да се завърне в екипа от Уокинг не през 2015 г., а дори през 2014 г. Все пак испанецът взе отношение по въпроса и отговори на последните слухове.

“Не мисля за завръщане в Макларън”, заяви Алонсо. “Обяснявам го всяка седмица, ще го повторя и сега – искам да остана до края на кариерата си във Ферари, защото обичам Ферари.”

Сегашният договор на испанеца е до края на 2016 г., но през тази година се появиха някои пукнатини в перфектния съюз със Скудерията. Липсата на достатъчно успехи явно трови обстановката и настроението в екипа определено не е мажорно. Алонсо често критикува екипа, при това на няколко пъти съвсем открито.

Спекулациите, че испанецът може да премине в екипа на Ред Бул допълнително нагнетиха напрежението. От Ферари реагираха и привлякоха отново Кими Райконен, който да постави Алонсо под още по-сериозно напрежение.

Сега се заговори за интерес към пилота от страна на Макларън, като в случая учудващото е, че поради някакви неизвестни причини екипът от Уокинг бави потвърждението за удължаването на договорите на Бътън и Перес. Алонсо от своя страна се чувства поласкан от интереса към него.

“Хубаво е всяка година да чуваш коментарите на тим шефовете, които уважават моята работа и мен лично, особено когато подобни коментари идват от Макларън”, заявява испанецът. “Имаше доста слухове, че през 2007 г. сме имали доста проблеми, но честно казано не съм имал проблеми с никого. Става дума само за философията, която следва отбора и по-точно един човек, който вече не е в екипа.”

Очевидно Алонсо има предвид Рон Денис, който в известна степен предпочета да застане на страната на своя “доведен син” Хамилтън, а не на страната на двукратния световен шампион.

“Приятно е да чувам подобни слухове, но зад тях няма нищо вярно. Имам още три години договор с Ферари и се надявам да остана още доста след тях, като подновя договора си с екипа. Нямам никакви проблеми с привличането на Кими, дори бях за това решение. Прекарах четири чудесни години с Фелипе и след като екипът взе решение да го замени, според мен Кими бе най-добрата възможност на пазара. Сега обаче трябва да продължим да се борим за титлата и през тази година.”

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1165 -: Септември 21, 2013, 08:16:29 am »

Райконен доволен, проблеми за Грожан



Първият ден от уикенда в Сингапур не бе съвсем безпроблемен за екипа на Лотус. Докато Кими Райконен започна в първата свободна тренировка с пето време, то във втората се свлече на осмо, с изоставане от 1,5 сек зад водача Фетел. Неговият съотборник Ромен Грожан пък не успя да направи достатъчно обиколки на пистата, след като прекара не малка част от петъчния ден в бокса заради проблеми с управлението на колата.

Във втората част пък освен този проблем бе направена промяна и в спирачната система, заради подозрения за повреда в нея. В края пък се появи теч в хидравликата и сесията бе завършена предварително за французина. Така той записа общо 30 обиколки, докато Райконен направи с 20 повече. Между двете сесии бяха сменени и отворите за въздух към спирачната система. Въпреки всички проблеми Е21 отново бързо бе настроен за константно представяне и с двата типа гуми.

“Денят бе за нас бе съвсем рутинен”, обясни Райконен след края на тренировките. “Колата е ОК, но в бързата си обиколка с по-меките гуми попаднах в трафик и това обяснява постигнатия резултат. Има още области, в които можем да търсим подобрение и да сме по-бързи. Времената от петъчния ден не са показателни и ще трябва да изчакаме утрешния ден, за да получим по-пълна картина.”

Грожан разбираемо не бе толкова спокоен след края на първия ден.

“Имахме доста проблеми по колата днес. В крайна сметка това означаваше, че не успях да направя достатъчно обиколки. Ситуацията не бе идеална, но разполагаме с доста добра основа за развитие. Надявам се да се справим със затрудненията и да направим добра квалификацията, защото тук стартовата позиция е доста важна.

Износването на гумите бе по-добро от очакваното, дори супер меките гуми показаха добро поведение. Трябва да съберем още данни и да направим внимателен анализ преди края на седмицата.”

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1166 -: Септември 21, 2013, 08:18:16 am »

Бътън учуден от сериозната разлика между двата типа гуми



Битката за Макларън в Гран при на Сингапур отново ще е основно с екипа на Форс Индия. Тимът от Уокинг се е съсредоточил върху тази задача, защото е ясно, че трудно ще успее да се нареди по-напред от петото място в класирането при конструкторите. Дженсън Бътън завърши на седма позиция петъчния ден, докато неговият съотборник Серхио Перес се нареди десети.

“Не бих се притеснил, ако стартирам в състезанието от седма позиция”, заяви с усмивка Бътън след края на петъчните тренировки. “Не мисля, че това би била лоша позиция за нас.”

След като в първата сесия от Макларън заложиха на изпитанията на нови аеродинамични елементи, то във втората заложиха на сравнение между двете смеси и оценка на сцеплението и скоростта в състезанието.

“Учудващо сме по-близо до Ферари и Лотус, отколкото си мислехме първоначално. Колата е много по-удобна за каране в сравнение с началото на годината.”

Бътън първоначално се притесняваше, че неравностите по пистата ще създават сериозни трудности, но в последствие се очерта друг сериозен проблем. А именно гумите.

“Отново имах проблеми, най-вече с по-твърдите гуми, да намеря добър баланс за колата. При дългите серии от обиколки в края със супер меките колата бе доста добра, но с медиум просто се пързаляхме по трасето.”

Подобно на мнозина пилоти тези по-твърди гуми загряваха доста трудно.

“Нямаше почти никакъв грип. При опита си с по-меките гуми бях с три секунди по-бърз, което не е нормално. При нас явно тази разлика е значително по-голяма, отколкото при останалите. При тях може би разликата бе две секунди. Трябва да се справим с този проблем, защото иначе ще имаме проблеми в състезанието.

Трудно е да се намери компромис между настройките за двата типа гуми. Това ще направи уикенда ни доста сложен. Все пак успяхме да съберем достатъчно данни и се надяваме това да ни помогне в намирането на оптималния баланс. Прави впечатление отново, че Ред Бул са изключително бързи, просто са в друга категория.”

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1167 -: Септември 21, 2013, 08:20:15 am »

Ферари се отказват от борбата след Сингапур?



За Ферари битката за титлите през този сезон изглежда почти безнадеждна. Докато на Спа и Монца, където не се изискваше сериозно аеродинамично притискане Скудерията отбеляза напредък, сега в Сингапур изглежда нещата се върнаха на положението от Унгария. И така докато противниците от Ред Бул явно успяха да подобрят значително колата през лятната пауза за бързите писти, то от Ферари определено не са отстранили слабостите си на по-бавните.

Така картината от първия ден изглеждаше направо плачевна. Докато Фернандо Алонсо успя да намери място в топ 10 макар и с изоставане от почти 1,5 сек спрямо Себастиян Фетел, то Маса бе безнадеждно бавен с 2,6 сек по-слаб резултат от този на водача. Това отговаряше съответно на шесто и 15-о място след края на първия ден. Алонсо се оплака от липсата на достатъчно скорост, оценявайки, че в момента отборът се намира там, където бе преди лятната пауза.

“Мисля, че Фернандо има право”, заяви ръководителят на проекта F138, Симоне Реста. “Очертава се труден уикенд за нас и смятаме, че ще е трудно да се преборим дори с Мерцедес и Лотус. Дори Макларън може да представлява трудност. В сравнение с предишните две състезания разликата е много голяма.

Все пак смятаме, че днес не успяхме да извлечем максимума от колата. Имаме още доста работа по отношение на настройките и работата с гумите. Трябва да намерим правилния баланс. Освен това трябва да направим внимателен анализ на данните, за да може да разберем промените, направени по колата. Да оценим дали те са положителни или отрицателни.”

Ферари пристигна в Сингапур с промени по предното крило и пода, донесени са и някои други нови елементи. Първоначално в Скудерията са смятали, да намалят темпа на развитие, ако на бързите писти не бъде постигнато намаляване на преднината на Ред Бул и Себастиян Фетел. Точно този сценарий е налице в момента. Все пак още не е ясно, дали от Ферари ще пренасочат всичките си ресурси за следващата година.

“Това, което виждаме в момента е резултат на развитието, което направихме през лятото, преди седмици, дори месеци”, продължава Реста. “Продължават да се правят проучвания в аеротунелите и развитието продължава, но скоростта му ще бъде намалена през идващите седмици.”
 
                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1168 -: Септември 21, 2013, 08:21:35 am »

Форс Индия смята да обяви пилотите си след Гран при на Индия



Екипът на Форс Индия изчака последния възможен момент, за да обяви пълния пилотски състав за тази година. При представянето на VJM06 единственият състезател до колата бе Пол ди Реста. Дори по време на зимните тестове не се знаеше, кой ще е негов съотборник. В крайна сметка Адриян Сутил се завърна в отбора.

Сега обявяването на пилотите за следващия сезон трябва да стане значително по-рано. В екипа обаче не бързат с решението си, защото не смятат, че има място за напрежение. В момента нито един от двамата сегашни пилоти не е потвърден за следващата година.

“Това е един процес, за който все още не сме взели своето окончателно решение”, обясни вчера изпълняващият длъжността тим шеф Робърт Фърнли. “Това ще бъде решение на Виджай.”

Очаква се въпросът да се реши най-рано след Гран при на Индия. Най-големи шансове според Фърнли освен двамата досегашни състезатели има и тест пилотът Джеймс Каладо.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1169 -: Септември 21, 2013, 08:24:00 am »



Хорнер: Уебър имаше бъдеще във Ф1

"Но разлюби спорта"

През юни австралийският пилот Марк Уебър взе решение да се оттегли от Формула 1 в края на сезона. Според шефа на отбора му Кристиан Хорнер Марк щеше да има бъдеще в спорта, ако не беше решил да си тръгне. Причината за напускането на Марк е, че "разлюби спорта", смята Хорнер.

Ред Бул спечелиха три световни титли при конструкторите благодарение на дуото си Себастиан Фетел и Марк Уебър. При пилотите обаче нито една от трите поредни купи не отиде при Уебър, а при съотборника му. След края на сезона Марк ще отиде в Порше, където ще се включи в програмата им за Льо Ман, а на негово място в Ред Бул ще седне Даниел Рикардо.

"Марк реши да напусне и само той знае всички причини, стоящи зад този избор. По отношение на представянето и способностите му, мисля, че можеше да изкара още няколко години, но той разлюби Формула 1. Реши да се насочи към ново предизвикателство в състезанията със спортни коли. Винаги е има; страст към този тип надпревари, от там дойде във Ф1, и реши да преследва кариера в тази посока. Можеше ли да остане тук още една или две години? В достатъчно добра форма и има необходимата скорост, затова си мисля, че можеше.", сподели Хорнер.

                                                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен