www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509204 пъти)

0 Членове и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1170 -: Септември 21, 2013, 08:25:42 am »



Макларън не отричат за Алонсо

"Разбира се, че бих искал Фернандо в отбора си", призна Уитмарш

Отборният шеф на Макларън Мартин Уитмарш не отхвърли възможно завръщане на Фернандо Алонсо. Испанската звезда на Ферари пробва късмета си в британския тим след двете си титли с тима на Рено. Оттогава Нандо преследва третата си титла, но на пътя му в последните години се изправя Себастиан Фетел от Ред Бул.

Отношенията между президента на Ферари Лука ди Монтедземоло и Алонсо охладняха след остър коментар от страна на испанеца, оплакващ се от болида на „Черните кончета". Това в Маранело се смята за голяма обида и сякаш случайно след няколко седмици италианците подписаха договор с Кими Райконен - последния шампион на Ферари.

"Разбира се, че бих искал Фернандо в отбора си, всеки шеф би ви казал същото.Той е един от най-добрите пилоти във Формула 1", призна Уитмарш. "Не съм сигурен обаче как стои въпросът с договора му с Ферари. Предполагам, че все още е обвързан с тях", завърши британецът.

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1171 -: Септември 21, 2013, 07:04:30 pm »

Фетел спечели квалификацията в Сингапур



Себастиян Фетел успя да спечели без особени проблеми квалификацията в Сингапур след като направи само с един опит в последната част и въпреки това изпревари Нико Розберг с Мерцедес и Ромен Грожан с Лотус.

Четвъртата позиция на старта остана за съотборника на Фетел в екипа на Ред Бул, Марк Уебър. Люис Хамилтън се нареди пети, оставяйки зад себе си пилотите на Ферари, Фелипе Маса и Фернандо Алонсо. Топ десет допълниха Дженсън Бътън (Макларън), Даниел Рикиардо (Торо Росо) и Естебан Гутиерес (Заубер).

Квалификацията започна при условия близки до тези от сутринта. Въздухът бе с температура от 29 градуса, докато асфалтът отново бе загрят до 31 градуса. С падането на нощта пистата бавно изстиваше.

Голяма част от пилотите решиха да не рискуват и да излязоха на пистата още от самото начало със супер меките гуми. В това число не влизаха и пилотите на Ред Бул и Ромен Грожан с Лотус. Въпреки това те нямаха проблеми с преминаването на първата част от квалификацията, докато Фелипе Маса трябваше да впрегне всичките си способности, за да успее да продължи в последния момент.

Това обаче не бе по силите на Пол ди Реста от екипа на Форс Индия и Пастор Малдонадо с Уилямс. Последните четири места пък по традиция останаха за пилотите на Катерам (Пик отново победи Гийдо ван дер Гарде) и Маруся (Бианки нямаше никакви проблеми с Чилтън).

Трудностите на Маса накараха екипа на Ферари да изкара болидите си на пистата още от първата минута на втората част. Розберг и Хамилтън също бързаха да направят бързи обиколки, защото с течение на времето трасето изстиваше постепенно. Не така обаче реагираха пилотите на Ред Бул, Макларън и Ромен Грожан, които щяха да заложат само на един опит. Това бе доста рисковано, защото дори най-малката грешка можеше да доведе до ранно отпадане.

Времето постигнато от Фетел бе с почти секунда по-добро от това на водача до този момент Нико Розберг. Уебър също успя да изпревари пилота на Мерцедес и да заеме втора позиция, макар и далеч зад своя съотборник. Грожан пък бе пети зад Розберг и Хамилтън. Пилотите на Мерцедес и тези на Ред Бул се прибраха спокойно в гаражите си, докато останалите се бореха за оставане в борбата за полпозишън.

Големият губещ в тази втора част бе Кими Райконен. Пилотът на Лотус остана едва на 13-а позиция, като пред него се наредиха Нико Хюлкенберг (Заубер) и Жан-Ерик Верн (Торо Росо). Серхио Перес (Макларън) остана 14-и, следван от Адриян Сутил (Форс Индия) и Валтери Ботас (Уилямс).

Голямата изненада с продължаването си в третата част бе новобранецът Естебан Гутиерес (Заубер), докато Даниел Рикиардо за пореден път успя да вкара своето Торо Росо в последните десет.

За разлика от стратегията в първите две части на квалификацията, пилотите на Ред Бул побързаха да излязат първи в третата решаваща. Същото направиха болидите на Мерцедес, Грожан и Бътън. Това означаваше, че те ще направят по два опита, докато състезателите на Ферари, Рикиардо и Гутиерес щяха да разчитат на един.

Още с първата си бърза обиколка Фетел подобри времето си от втората част, което не бе по силите на останалите. Розберг се нареди втори на почти 0,6 сек от водача, Уебър бе трети, а Хамилтън четвърти. Грожан изостана само на стотни от секундата от англичанина, а Дженсън Бътън отново се прибра в бокса.

В екипа на Ред Бул решиха да спестят комплект от супер меките гуми, като Себастиян Фетел дори не излезе за последен опит. Увереността, че постигнатото от него време не може да бъде подобрено бе явна.

Нико Розберг бе единственият, който успя да се доближи до времето на Фетел, завършвайки на по-малко от 0,1 сек зад победителя. Грожан бе на същата дистанция зад пилота на Мерцедес, а Марк Уебър остана едва четвърти, изпреварвайки Люис Хамилтън, Фелипе Маса, Фернандо Алонсо, Дженсън Бътън, Даниел Рикиардо и Естебан Гутиерес.

Така утре от първа редица ще видим отново познатата конфигурация от болид на Ред Бул и такъв на Мерцедес (Фетел и Розберг). От втора пък стартират Грожан и Уебър.

                                                                                                                          clubs1.bg
 
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1172 -: Септември 21, 2013, 07:05:51 pm »

Фетел: Чувството е доста странно



Себастиян Фетел потвърди ролята си на фаворит за спечелването на Гран при на Сингапур след като спечели днешната квалификация на пистата Марина Бей. Германският пилот на Ред Бул се отказа от второ излизане на пистата в последната част от тренировката за време, след като водеше убедително пред конкурентите си след своя първи и единствен опит.

В крайна сметка Нико Розберг за малко не успя да измести сънародника си, но все пак за пилота на Мерцедес остана второто място с изоставане от 0,091 сек.

За Фетел това е петият полпозишън за този сезон, като по този начин той изравни Люис Хамилтън по този показател.

„Бе доста странно чувството да стоиш в бокса и да чакаш другите да направят последните си опити”, обясни Фетел. „Наблюдавах обиколките им без да мога нищо да направя повече. Внимателно следях времената във всички сектори. Марк започна с чудесно време в първия и после във втория също бе близо. В третия загуби време, но тогава Нико направи силен втори сектор, а после и Ромен. За щастие времето ми в последния сектор бе достатъчно добро.”

„Бяхме доста сигурни след първия опит на Себастиян”, призна от своя страна и тим шефът Кристиян Хорнер. „В последния си опит Розберг бе много бърз. В крайна сметка бяхме по-бързи с по-малко от 0,1 сек. Попитахме Себастиян дали би могъл да свали още от времето си и той отговори, че може би е щял да бъде способен да намали още 0,1 сек при един финален опит.”

„Чувството е невероятно, защото нещата можеха да се развият и по-лошо за нас”, продължи Фетел. „Въпреки това съм много доволен, през целия уикенд колата е феноменална. Вчера преднината ни бе учудваща, но днес всичко бе според очакванията, защото Мерцедес бяха много близо до нас.”

С решението да не прави финално излизане Фетел има един нов комплект супер меки гуми, който му дава повече възможности за утрешното състезание.

„Спасихме един комплект от супер меките гуми”, отбеляза и д-р Хелмут Марко, консултант в екипа на Ред Бул. „Така утре можем да караме две серии със супер меките гуми и една с медиум сместа. След като имахме повече от 0,6 сек преднина си мислехме, че те ще са достатъчни. В последните минути обаче трасето се подобри значително и определено можеше да си изпатим.”

Въпреки победата в квалификацията Фетел смята, че състезанието ще е много тежко.

„Това е едно от най-трудните състезания за годината. Обиколката е доста дълга и състезанието е напрегнато и за физиката и за психиката. Има доста завои, трасето е много неравно и в същото място няма място за грешка. Може да се види колко сме се изпотили, въпреки че не сме направили кой знае колко обиколки в квалификацията. Жегата и високата влажност са сериозни фактори.

Ще е много трудно, но успях да спечеля най-добрата стартова позиция и затова съм много доволен. Изпреварването е трудно, а често се появява и кола за сигурност. Има много възможности. Надявам се да направя добър старт и да контролирам състезанието.”

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1173 -: Септември 21, 2013, 07:07:33 pm »
Ето и стартовата решетка за Гран при на Сингапур 2013:

1. Себастиан Фетел - Ред Бул
   2. Нико Розберг - Мерцедес

3. Ромен Грожан - Лотус
   4. Марк Уебър - Ред Бул

5. Люис Хамилтън - Мерцедес
   6. Фелипе Маса - Ферари

7. Фернандо Алонсо - Ферари
   8. Дженсън Бътън - Макларън

9. Даниел Рикиардо - Торо Росо
   10. Естебан Гутиерес - Заубер

11. Нико Хюлкенберг - Заубер
   12. Жан-Ерик Верн - Торо Росо

13. Кими Райконен - Лотус
   14. Серхио Перес - Макларън

15. Айдриан Сутил - Форс Индия
   16. Валтери Ботас - Уилямс

17. Пол ди Реста - Форс Индия
   18. Пастор Малдонадо - Уилямс

19. Шарл Пик - Катерам
   20. Гийдо ван дер Гарде - Катерам

21. Жул Бианки - Маруся
   22. Макс Чилтън - Маруся

                                                                           по данни от sportni.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1174 -: Септември 21, 2013, 07:09:56 pm »

Грожан блести въпреки ограничената подготовка



След напускането на Кими Райконен в края на сезона Ромен Грожан възнамерява да поеме водещата роля в екипа на Лотус, разкри самият французин в рамките на уикенда в Сингапур. Днешната квалификация се превърна в чудесно доказателство за това намерение, след като Грожан въпреки ограничената си подготовка в петък, а и днес сутринта заради множество проблеми успя да се класира на трета позиция. Много по-именитият му съотборник, Кими Райконен пък се нареди 13-и.

„Като се има предвид, колко обиколки успях да направя преди квалификацията, тогава смятам, че третото място никак не е зле”, заяви Грожан след края на тренировката за място. Подобно на пилотите на Ред Бул той успя да спести един комплект меки гуми за последните опити. „Знаехме, че ще сме бързи. Настъпващата нощ направи трасето малко по-бавно, защото започваше да изстива. По отношение на стратегията взехме добро решение. В това състезание е много добре да можеш да стартираш от предна позиция.”

„Колата показа качества, Ромен също”, призна и тим шефът Ерик Булие. „Целта ни ще е място на подиума. Чудесно е, че успяхме да се наместим между двата болида на Ред Бул.”

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1175 -: Септември 22, 2013, 08:27:18 am »

Уебър разочарован от класирането си



Марк Уебър определено можеше да си представи и по-добър завършек на съботния ден. След като се класира едва на четвърта позиция, той не само за пореден път бе победен от своя съотборник в Ред Бул, Себастиян Фетел, но освен това бе победен също така от Нико Розберг и Ромен Грожан.

„Нямах проблеми, всичко бе наред”, отговори със смесица от разочарование и ирония Уебър на въпроса, дали е имал някакви проблеми. „Себастиян бе много, много бърз с по-меките гуми в последния сектор. Не съм и очаквал, че ще мога да се боря с него за полпозишъна.

Човек дава най-доброто от себе си и се опитва да извлече максимума. Мисля, че това и направих. Така че постигнатата позиция е разочароваща, но разстоянията в челото бяха доста малки. Доста пилоти успяха да направят чудесна обиколка. Утре аз ще стартирам от втора редица, а бе значително по-добре да тръгна от първа.”

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1176 -: Септември 22, 2013, 08:33:33 am »

Розберг доволен от представянето си



След като Себастиян Фетел се отказа от последен опит в третата част на квалификацията, Нико Розберг успя да се доближи на едва 0,091 сек от водещия пилот на Ред Бул и да заеме второ място. Неговият съотборник Люис Хамилтън пък зае едва пето място с изоставане от 0,413 сек.

„Уикендът протича наистина добре за нас до този момент”, заяви Розберг след края на съботния ден. „Бяхме в състояние да подобряваме баланса на колата от сесия на сесия. Инженерите и механиците ми свършиха чудесна работа, за което искам да им благодаря. Днес бях доста близо до спечелването на квалификацията. Въпреки че не успях съм доста доволен от постигнатата втора позиция.

Тук е доста важно да стартираш от предна позиция, така че сме в добра изходна позиция за състезанието. Представянето ни в симулациите на състезание в петък бе доста добро и това ми дава надежди за утрешния ден. Съмнявам се, че разполагаме с достатъчно темпо, за да победим Себастиян, но все пак ще дам най-доброто от себе си това да се случи.”

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1177 -: Септември 22, 2013, 08:34:51 am »

Хамилтън смята да се бори в състезанието въпреки старта от пето място



За разлика от предишните няколко състезания, сега Люис Хамилтън не успя да се включи в борбата за спечелването на първата позиция на старта. Пилотът на Мерцедес се нареди едва пети, като изостана на повече от 0,4 сек спрямо победителя Фетел.

„Квалификацията не протече по най-добрия за мен начин”, обясни Хамилтън. „Дадох всичко от себе си, но просто не се чувствах особено добре в колата. В крайна сметка и заради това не бях достатъчно бърз. Явно е, че колата е по-бърза от това, което аз успях да извадя от нея. Разочароващо е, че не успях да се класирам по-близо до върха, както направи Нико.

Денят като цяло не бе от най-добрите, но понякога животът просто е такъв. Ще се опитаме да превърнем негативите в позитив и ще се опитам да съзадавам напрежение за пилотите пред мен в утрешното състезание. Има няколко пилоти пред мен, с които вероятно ще успея да се справя и нашата цел ще е да се кача на подиума. От тази стартова позиция това ще е чудесно.”

„Като цяло квалификацията бе добра за нас”, бе балансът на Рос Браун. „Извадихме максимума от колата и успяхме да стартираме и при двамата пилоти с по два комплекта нови супер меки гуми за последната част от квалификацията. Бе доста смел ход от страна на Себастиян и Ред Бул, да се откажат от своя последен опит. Той обаче се изплати. Щеше да е добре да ги накараме да съжаляват.

Нико направи чудесна обиколка и заслужено зае второто място. При Люис липсваше достатъчно скорост и той завърши пети. Като цяло е чудесно, че разполагаме с двама пилоти, които могат да се държат под напрежение. Работят добре заедно и екипът работи усилено, за да може да намери и за двамата правилното решение.

Мисля, че утрешното състезание ще ни даде достатъчно възможности. Ред Бул изглеждаха силни в петък, но стратегията ще играе огромна роля в състезанието.”

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1178 -: Септември 22, 2013, 08:36:42 am »

Алонсо: Днешният резултат не е учудващ



Въпреки надеждите за добро представяне в Сингапур, на писта изискваща по-сериозно аеродинамично притискане, екипът на Ферари отново изостана спрямо своите съперници. Фелипе Маса записа шеста позиция, изоставайки на 1,049 сек от най-бързия Себастиян Фетел, а Алонсо от своя страна бе седми на 0,048 сек от съотборника си.

„Днешният резултат не е учудващ”, заяви Алонсо в края на съботния ден. „От началото на сезона средната ни стартова позиция е между шеста и осма. Успявахме въпреки това да се придвижим напред в състезанията. Ще се опитаме да направим това и през утрешния ден.

Новите елементи, които донесехме за това състезание доведоха до това, че успяхме да спечелим 0,1 сек спрямо съперниците си. Резултатите отговарят на нашите очаквания. Въпреки че изоставането спрямо върха продължава да е сериозно и подобренията не са толкова ясно забележими, не можем да кажем, че нашите инженери не се напрягат. Напротив, всички те вършат чудесна работа.

Очакванията ми за утрешния ден са както обикновено високи, въпреки че съперниците ни не са спали. Мерцедес и Лотус са направили нова крачка напред. Трябва да сме реалисти и да се опитаме да извлечем максимална поука от грешките си. Според моето мнение подиумът утре е напълно възможен, разбира се ако направим перфектно състезание по отношение на стратегията, гумите и вземем правилните решения относно броя на спиранията в бокса.

През изминалите 5 години в Сингапур винаги е излизала кола за сигурност и това при късмет може да се окаже щастлива случайност.”

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1179 -: Септември 22, 2013, 08:38:27 am »

Проблеми с прещипан нерв на гърба едва не отказват Райконен от надпреварата



Кими Райконен имаше сериозни проблеми заради болки в гърба и това бе може би най-сериозната причина, обясняваща 13-ата позиция, която той зае след днешната квалификация. Прещипаният нерв, който едва не довел до отпадането на финландеца за състезанието обаче е само част от проблемите, които Райконен има с гърба. Според Аутоспорт причина за тях е сериозен удар по време на тестове през септември 2001 г. на Маникур с болид на Заубер. Тогава финландецът загуби контрол над колата си, която се заби със задната част в предпазните ограждения. В болницата тогава не са установени сериозни наранявания, но Райконен страдал от хронични проблеми в гърба.

„За съжаление днешният ден не протече по план, защото имах проблеми с болки в гърба, което означаваше, че не можех да дам всичко от себе си”, отбеляза Райконен. „Поради тази причина не успяхме да свършим всичко, което искахме да свършим в тренировките.

Болките продължават да са доста сериозни и в квалификацията нямаше какво да се направи, като се има предвид комбинацията от всички фактори. Това не е първият път, когато карам със здравословен проблем, вероятно няма и да е последния. Ще участвам в състезанието и ще се опитам да постигна максимално добър резултат от тази позиция.”

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1180 -: Септември 22, 2013, 08:39:45 am »

Маса: Ще дам всичко от себе си в последните седем състезания за Ферари



Фелипе Маса изоставаше до този момент на уикенда сериозно от своя съотборник в екипа на Ферари, Фернандо Алонсо. Въпреки в квалификацията бразилецът напрегна всички сили и успя да постигне шесто време, изпреварвайки с малко испанецът.

„След като вчера и в третата тренировка имахме доста трудности с намирането на оптималния баланс е радостно, че в крайна сметка успяхме да направим добра обиколка в квалификацията”, обясни бразилецът. „Променихме цялостно настройките преди квалификацията. Ясно е, че дистанцията спрямо най-бързите продължава да е сериозна, но днес бе много трудно да постигнем време, близко до това на Ред Бул и Мерцедес. Продължаваме да страдаме от липса на сцепление на писта, която изисква сериозно аеродинамично сцепление.

Очаква ни трудно състезание, но тук всичко може да се случи. Износването на гумите е сериозно, но се надявам, че в състезанието ще разполагаме с добра скорост и ще сме конкурентоспособни. Важни са резултатите в надпреварата и затова утре ще дадем всичко от себе си, за да подобрим позициите си в шампионата. Ще се напрегна максимално в следващите седем състезания, защото искам да завърша по най-добрия начин кариерата си във Ферари.”

„Днес успяхме да подобрим представянето и на двете коли”, заяви техническият директор на отбора Пат Фрай. „Намерихме правилния компромис между представянето в бърза обиколка и това в дълга серия от турове. Въпреки че това не бе достатъчно пилотите ни да се представят както тези на по-горните позиции, за нас е важно, че успяхме да извадим максимума от нашия пакет и продължаваме да работим добре като отбор.

Имаше фактори, които не са ни в услуга, като например характера на пистата (старт-стоп) и липсата на достатъчно сцепление и които ни влияят повече отколкото на нашите съперници.

Погледнато назад в миналото тук шансът от появяване на кола за сигурност в състезанието е почти 100%. И през тази година трябва да сме готови да използваме подобни ситуации. При определени обстоятелства това може да е от помощ, но също така може да провали състезанието ти. Затова трябва да помислим върху една достатъчно гъвкава стратегия.

Надеждността също играе важна роля, защото високите температури и влажност са сериозен стрес за колата. Това е едно от най-трудните състезания за годината и това може да повлияе на изхода на надпреварата. Ще се опитаме да извлечем възможния максимум от състезанието.”

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1181 -: Септември 22, 2013, 08:41:05 am »

Ясно време за състезанието в Сингапур



Въпреки високата влажност през целия уикенд в Сингапур, вероятността да завали дъжд по време на състезанието в азиатския мегаполис остава минимална. Надпреварата ще започне в 20:00 ч. местно време (15:00 ч. българско), като вероятността от превалявания ще е максимум 10%.

Предполага се, че дори и да завали, това вероятно ще стане в ранните сутрешни часове. Температурите се очакват да са около 30 градуса, а по време на състезанието времето вероятно ще бъде ясно и почти без вятър.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1182 -: Септември 23, 2013, 09:58:17 pm »

Фетел със смазваща победа в Сингапур



Себастиян Фетел постигна смазваща победа в Сингапур след като остави далеч зад себе си Фернандо Алонсо и Кими Райконен. Така пилотът на Ред Бул увеличи преднината си в класирането при пилотите на 60 точки шест състезания преди края на сезона. Четвъртата позиция остана за Нико Розберг, следван от Люис Хамилтън, Фелипе Маса, Дженсън Бътън и Серхио Перес. Последните две места в точките останаха за Нико Хюлкенберг и Адриян Сутил.

Температурите в неделя не се различаваха особено от тези в предишните два дни. Температурата на въздуха бе 29 градуса, докато тази на асфалта бе със стойност 31 градуса.

Фетел (Ред Бул) потегли трудно и Нико Розберг (Мерцедес) успя да влезе пред него в първия завой. Върпреки това пилотът на Ред Бул си върна само след два завоя водачеството. Отзад пък Алонсо (Ферари) буквално се изстреля на старта и излезе трети. Ромен Грожан (Лотус) направи слаб старт и освен от Алонсо бе изпреварен и от Марк Уебър (Ред Бул). Хамилтън (Мерцедес) бе шести пред Фелипе Маса (Ферари), но трябваше да върне позиция спрямо бразилеца, заради преминаване през шикан. Бътън (Макларън) бе осми, следван от Хюлкенберг (Заубер) и Перес (Макларън), които допълваха топ 10.

Още след втората обиколка Фетел вече бе с повече три секунди пред Розберг. Алонсо пък от своя страна изоставаше от състезателя на Мерцедес. Уебър пък трябваше да се справя с натиска на Грожан, който с течение на времето явно набираше скорост.

Фелтел изглеждаше недостижим и след четири направени обиколки бе вече с шест секунди пред втория. Три обиколки по-късно разликата между първите двама вече бе седем секунди, а Алонсо от своя страна изоставаше на почти четири от Розберг. Уебър бе на 2,2 сек. зад испанеца, но близо зад него бе Грожан.

Кими Райконен бе първият пилот направил спиране в бокса. След борба, довела го до 11-ото място финландецът,който караше на болкоуспокояващи заради проблемите с гърба, влезе в питлейна в края на десетата обиколка. Това бе доста неприятно за него, защото означаваше, че ще излезе в трафик и отново ще трябва да изпреварва пилоти от дъното на класирането.

Вторият пилот от челото, влязъл за смяна на гуми бе Фелипе Маса. Бразилецът влезе в 12-ата обиколка и излезе 13-и. Тур по-късно същата процедура проведе и Уебър, който служи медиум гуми и се завърна на осмо място пред човека, който ще го замени през следващата година в Ред Бул – Даниел Рикиардо.

Фернандо Алонсо направи своя първи стоп в 14-ата обиколка и също сложи по-твърдата от двете смеси. Испанецът се завърна на пистата отново пред Марк Уебър, този път на седма позиция. Следващият спрял в бокса бе Нико Розберг в 15-ата обиколка. Заедно с него спряха Грожан и Хамилтън, като и тримата заложиха на медиум. Розберг се върна на трасето отново на втора позиция, Ди Реста без спиране бе трети, следван от Алонсо, Уебър, Грожан и Хамилтън. Фелипе Маса, Бътън и Райконен пък допълваха топ 10.

Фетел спря за своя първи стоп в 16-ата обиколка и слагайки гуми медиум отново се завърна начело на колоната. Пилотът на Ред Бул бе с повече от седем секунди аванс пред сънародника си Нико Розберг. Фернандо Алонсо пък се мъчеше да изпревари Ди Реста, който със супер меките гуми продължаваше да удържа испанеца. Пилотътъ на Форс Индия влезе за смяна в края на 20-ата обиколка, но изоставането на Алонсо спрямо Розберг вече бе почти осем секунди, колкото бе преднината и на Фетел спрямо сънародника му. Уебър и Грожан пък се движеха плътно зад болида на Ферари. Хамилтън също бе успял да се присъедини към тази група, която в този момент предоставяше най-сериозната интрига.

Тя бе върната от Даниел Рикиардо, който се забоде в мантинелите на 15-и завой в 25-ата обиколка след като гумите на предната му ос блокираха. Това доведе до излизането на пистата на кола за сигурност, която стопи разликите. Пилотите използваха случая да влязат в бокса отново и да сменят за втори път своите гуми. От челото от тази възможност се възползваха Алонсо, Грожан, Бътън, Маса и Райконен. Фетел, Розберг, Уебър и Хамилтън пък предпочетоха да останат на пистата. Именно зад тази група бе Алонсо. Грожан бе шести зад испанеца, следван от Ди Реста, Маса, Бътън и Райконен.

Колата за сигурност се прибра в края на 30-ата обиколка и след рестарта Фетел поведе без проблеми. Розберг бе втори, следван от Уебър, Хамилтън, Алонсо, Грожан, Ди Реста, Маса, Бътън и Райконен. Гумите на Фетел явно бяха в чудесно състояние, след като само след обиколка вече бе с 3,2 сек пред Нико Розберг. Групата пилоти зад състезателя на Мерцедес пък бе разделена на по секунда.

Още тур по-късно и Фетел вече бе с почти 6 секунди пред втория. Проблемите за Ромен Грожан през този уикенд пък продължаваха. Французинът бе прибран в бокса заради проблем с двигателя и загуби шансовете си да се бори за добро класиране, въпреки че след известен престои отново излезе на пистата.

Фетел пък продължаваше да лети пред останалите. В 35-ата обиколка той вече бе с 10 секунди пред Розберг, който пък бе само на една пред Уебър. В 37-ия тур разликата между първите двама бе почти 17 секунди, като темпото на болида на Ред Бул бе по-добро с повече от две секунди от това на Мерцедес.

В края на 40-ата обиколка Марк Уебър влезе в бокса и излезе 13-и. Нико Розберг направи същото само обиколка по-късно, но тя бе достатъчна за Уебър да мине пред германеца. Ди Реста и Маса също направиха последни спирания в 42-ия тур. Хамилтън спря обиколка по-късно. Фетел последен от челото спря в края на 44-ия тур и излезе на трасето отново първи с предина от 3 секунди пред Фернандо Алонсо. Трети бе Бътън, следван от Райконен, Перес, Хюлкенберг и Гутиерес. Едва осми бе Уебър, пред Розберг, Хамилтън, Ди Реста и Маса.

С новите супер меки гуми Фетел летеше в 47-ата обиколка вече бе повече от девет секунди пред Алонсо. Третият Бътън пък бе с повече от шест секунди зад испанеца. Гутиерес пък загуби темпо и бе изпреварен от Уебър, Розберг и Хамилтън. Ди Реста пък бе последният пилот в точките.

Осем обиколки преди края Уебър настигна групата водена от Дженсън Бътън и включваща Райконен, Перес и Хюлкенберг, която бе спирала в бокса при излизането на колата за сигурност. В 54-ия тур австралиецът без особени проблеми излезе шести, а Хюлкенберг стана лесна плячка и за пилотите на Мерцедес. Обиколка по-късно Райконен направи изключително красиво изпреварване срещу Бътън и излезе трети.

В 55-ата обиколка Ди Реста направи груба грешка в желанието си да атакува намиращ се пред него болид и отпадна. Уебър пък успя лесно да изпревари Перес и Бътън и излезе четвърти. Пилотите на Макларън лесно губеха почва с износените си гуми. Две обиколки преди края те вече бяха осми и девети, след като бяха от Розберг, Хамилтън и Маса.

В челото Фетел продължаваше да води с огромна преднина пред Алонсо и Райконен. Уебър бе четвърти пред Розберг. Обиколка преди края обаче Уебър получи проблем със скоростната кутия и отпадна. Така пилотите на Мерцедес заеха четвърта и пета позиции, следвани от Маса, Бътън, Перес, Хюлкенберг и Сутил.

Така след третата си поредна победа Фетел води с 60 точки пред Алонсо, трети е Хамилтън на 96 точки, а Райконен е четвърти на 98 т. зад водача. При конструкторите Ред Бул води със 103 точки пред Ферари и 110 т. пред Мерцедес.

Следващата надпревара е след две седмици в Южна Корея

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1183 -: Септември 23, 2013, 09:59:43 pm »

Рискована тактика и чудесно каране носят второто място за Алонсо



Фернандо Алонсо спечели второто място в днешното състезание освен заради доброто си каране също така благодарение на смело тактическо решение от страна на екипа на Ферари. Себастиян Фетел пък бе извън обсега на останалите и бавно, но сигурно се приближава към четвъртата си поредна титла.

„Те бяха прекалено бързи през целия уикенд и трябва да ги поздравим за чудесното им представяне”, заяви Алонсо след състезанието. „Ще се опитаме следващия път да свършим работата си по-добре.

Направих много добър старт, избрахме различна стратегия, която в края ни донесе чудесно място на подиума. За нас това е почти като победа.

Знаехме, че днес ще имаме добро темпо и затова трябваше да измислим нещо, за да се придвижим напред. Първата възможност бе още на старта и в последствие трябваше да изберем стратегия, различна от тази на останалите. Успяхме да се възползваме и от двете.”

За Алонсо е ясно, че правенето на последното спиране по време на фазата с излизането на кола за сигурност на пистата е било риск. Но понякога рисковете са оправдани.

„Намираме се в такава позиция в шампионата, в която вече няма какво да губим”, продължи испанецът. „Дали ще завършим втори или пети всъщност няма много голяма разлика. Натискахме до последно и в същото време внимавахме за гумите. Темпото на колата ни в състезанието бе много добро подкрепата от трибуните със сигурност ни донесе поне 0,1 сек допълнително”, не пропусна да поздрави феновете Алонсо.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1184 -: Септември 23, 2013, 10:01:11 pm »

Фетел: Два часа на това трасе са сериозна битка



Себастиян Фетел направи невероятно състезание в Сингапур след като отвя без проблеми конкурентите си. Въпреки че колата за сигурност стопи преднината му, след рестарта той без особени проблеми правеше обиколки по-добри от тези на останалите си съперници с повече от 2 секунди. В крайна сметка завърши с половин минута пред втория Фернандо Алонсо, записвайки своята 33 победа във Формула 1

„Невероятно е това, което екипът ни постигна”, заяви Фетел след финала. „Това, което се случи не е плод на късмет или случайност. Това бе резултат от яката работа на всички в нашия отбор.

Понякога нещата са много напрегнати и не можеш да си позволиш да се отпуснеш. Състезанието тук за мен бе такова, защото е много дълго и ми се струваше, че ще продължи вечно. Към края обаче можех да си позволя само да контролирам преднината си.

Помогна ми разбира се и това, че разполагах с нов комплект супер меки гуми за разлика от останалите, които караха със стари медиум. Имаше доста неща, които можеха да се объркат. За радост обаче всичко бе наред и всички сега сме подгизнали след двучасовото потене.

Определено не е лесно при тези условия. Два часа на това трасе са си сериозна битка. Това е едно от най-сериозните предизвикателства за цялата година. Винаги, когато минаваш за последен път през старт-финалната права чувството е чудесно.

На старта бе доста оспорвано и трудно. Не успях да спра Нико в първия завой, но трябваше да запазя вътрешната линия. Тогава той изпусна точката за спиране и отвори повече завоя. Това ми помогна да го изпреваря.

Темпото ми в началото бе много добро и успях да отворя сериозна разлика. Появяването на колата за сигурност в никакъв случай не ни помогна. След прибирането й обаче колата ни бе невероятна и успях отново да натрупам преднина. В края бе удоволствие да се кара на това лудо трасе. Наслаждавам се на момента и на подобни дни. Затова обичам и този спорт. Удоволствие е да караш подобна кола.”

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен