www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509219 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1245 -: Октомври 02, 2013, 05:43:44 am »


Лотус не очакват драматични промени в представянето на отделните тимове до края на сезона



Директорът операции на пистата на Лотус Алан Перман за характеристиките на трасето в Корея и очакванията за представянето на тима от Енстън.

- Какви са основните характеристики на пистата в Корея?

- Има хубава, дълга права за използване на DRS-а, което означава че има сериозен шанс да видим изпреварвания там по време на състезанието. Трасето е микс от различни секции, но заедно създават плавна конфигурация. В първата част има прави, последвани от няколко интересни завоя (отделни криви са високоскоростни), а последната се преминава с постоянно спиране и тръгване, като мантинелите са доста близо. Броят на високо- и средноскоростни завои означава, че е необходимо достатъчно ниво на аеропритискане, а това би трябвало да е добре за нас.

- Колко трудно е да се постигнат оптимални настройки?

- Смесените характеристики на трасето означават, че е необходимо да се направят някои компромиси. Факт е също така, че пистата не се използва особено много извън Гран при уикенда и заради това може да се очаква значителна еволюция в състоянието й. Времето също може да е предизвикателство – възможни са доста екстремни промени в температурите. Всички тези фактори дават на инженерите доста неизвестни, с които да работят при търсенето на оптимални настройки. Като цяло обаче трасето не поставя ударение върху един отделен аспект на автомобила. Необходим е цялостно добър пакет – достатъчно висока скорост на правите, повратливост при смяна на посоката, стабилно поведение в нискоростните участъци.

- Управлението на гумите още веднъж бе сред силните страни на Е21 по време на надпреварата в Сингапур. Ще имат ли те такова влияние и в Корея?

- Тези писти са доста различни, но една от общите им характеристики е, че и на двете разполагаме със суперсофт и медиум смеси. Това почти сигурно означава, че ще видим отборите със суперсофт в квалификацията. В петък обаче ще се установи коя ще е предпочитаната гума за неделя, както и какво е състезателното темпо на двата типа. Свършената през първия ден в Сингапур работа ни даде увереност в решението да направим спирания в бокса при излизането на колата за сигурност и да направим много дълга финална серия с медиум. Надяваме се да имаме предимство в това отношение и в Корея.

- Ромейн Грожан имаше някои проблеми с болида в Сингапур. Има ли причини за притеснение за предстоящия уикенд?

- В петък имаше грижи с управлението, но това бе изолиран случай, свързан с настройките. След това се появиха неприятностите със спирачките и хидравликата. Подобни неща са нормални в петък и по принцип не се повтарят. Що се отнася до проблема с двигателя му в надпреварата, то Рено Спорт изследват внимателно какво се случи и не очакваме повторение в идващите стартове.

- Кими Райконен, Грожан и Е21 бяха на страхотно ниво в последното състезание. Доколко е в състояние Лотус да продължи в същия дух през оставащите шест старта?

- И двамата ни пилоти ни накараха да се гордеем в Сингапур. Ромейн бе фантастичен и в квалификацията, и в състезанието, въпреки ограниченото си време на писта преди това. Кими превъзмогна болките в гърба и записа впечатляващ подиум. Повечето отбори – също като нас – прехвърлиха вече вниманието си към проектите за 2014 г., така че не очакваме драматични промени в представянето на отделните тимове отсега до края на сезона. Това означава доста сериозна битка с Ферари и Мерцедес, а ако нашите момчета продължат на същото ниво – в комбинация с потенциала на колата на предстоящите писти – би трябвало да направим чудесен финал на състезателната година.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1246 -: Октомври 02, 2013, 05:49:52 am »

Пирели очакват интересни стратегически решения и в Корея



Гуми от типовете медиум и суперсофт ще предоставят Пирели на отборите от Формула 1 за предстоящата Гран при на Корея. Това са същите смеси, които екипите използваха в предходния кръг от шампионата – в Сингапур. Има разлика обаче с типовете от миналия сезон, когато тимовете работиха със софт и суперсофт.

От Пирели не очакват гумите да бъдат прекалено натоварени на пистата Йонгам, но отчитат, че движението в посока обратна на часовниковата стрелка понякога е изпитание за вратовете на пилотите. Инженерите на компанията отбелязват също така, че трасето почти не се използва извън Гран при уикенда и това означава, че условията ще се променят значително по време на трите дни там.

Комбинацията медиум/суперсофт пък ще се използва за четвърти път този сезон – след Австралия, Канада и Сингапур.

- Направихме промяна в смесите за тазгодишната надпревара в сравнение с тази от миналия сезон, когато доставихме софт и суперсофт. Очакваме да има значителна разлика във времената за обиколка между медиум и суперсофт, какъвто бе случаят и в Сингапур. Това би трябвало да помогне за създаването на някои интересни стратегически решения. Корея е интересен микс: има някои бързи и други, по-бавни завои. Управлението на гумите със сигурност ще е важно и там. Работата в свободните тренировки ще е от значение, за да се прецени износването и степените на деградация на двете смеси при различни количества гориво, тъй като това ще е ключът към правилната стратегия – коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри.

От компанията отбелязват още, че за Корея се изисква средно до високо ниво на аеропритискане, подобно на Япония. В същото време обаче екипите използват различни карти за управление на двигателите в сравнение с тези за Сузука, за да имат по-добро поведение в бавните криви. Предна дясна гума пък е най-натоварена на Йонгам.

Грейнингът може да е проблем на корейското трасе, особено в условията на ниско сцепление в началото на уикенда, когато настилката е все още мръсна.

Повечето пилоти използваха миналата година стратегия с две спирания в бокса. Едва трима бяха с различни варианти с 1 или 3 бокса. Себастиан Фетел (Ред Бул) спечели миналогодишното състезание на Йонгам, като тръгна втори от стартовата решетка.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1247 -: Октомври 02, 2013, 05:56:49 am »

Макларън не са недостижими, смята Виджай Маля



Макларън не са недостижими, въпреки че в момента имат предимство в точките, смята шефът на Форс Индия Виджай Маля.

Отборът от Уокинг заема петата позиция при конструкторите със 76 точки – 14 повече от тима от Силвърстоун.

- Целта ни не се е променила. Макларън имат предимство в точките, но не са напълно недостижими. Има сериозен актив за печелене и трябва да се опитаме да си върнем нивото на представяне от първата част на сезона – заяви Маля преди Гран при на Корея.

Той обясни още, че пистата Йонгам не е сред силните за Форс Индия трасета, но все пак тимът взе точки там миналия сезон.

- Отиваме там, за да научим колкото се може повече, да опитаме да подобрим квалификационната си скорост и да имаме добра стратегия в неделя. В Сингапур състезанието се получи чудесно за нас. Инцидентът на Пол [ди Реста] ни лиши от потенциално шесто място, тъй като той вървеше пред [Фелипе] Маса. Това показва огромната разлика между случващото се в квалификация и ставащото в състезание. Още след свободните тренировки знаехме, че имаме добро темпо и това си пролича – допълни Маля.

Самият Ди Реста се прибра в Европа, където тренира усилено преди да потегли за Корея. Разочарованието все още тормози шотландеца, но той вече очаква с нетърпение да излезе на Йонгам.

- Пистата е необикновена, но ми харесва да карам там. Трите й сектора са много различни един от друг. Гумите ще са същите като в Сингапур и ще е интересно да видим как ще вървят. Ние по принцип се представяме чудесно със суперсофт, но имаме повече грижи с медиум – обясни Пол.

Адриан Сутил отбеляза, че досега не е постигал успех в Корея, но иска да поправи този пропуск през идващия уикенд.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1248 -: Октомври 02, 2013, 06:02:39 am »

Новите правила едва ли ще доведат до промяна на силите в F1, твърди Тото Волф



Новите правила за 2014 г. едва ли ще променят особено реда във Формула 1, смята спортният директор на Мерцедес Тото Волф. С наближаването на следващия сезон, когато техниката ще претърпи най-сериозните си промени от десетилетия насам, въпросът дали статуквото в шампионата ще се запази или ще има размествания се обсъжда все по-често.

- Представянето зависи от определени хора и докато те остават в топекипите, не виждам как ще се получи разместването. Да, догодина двигателите може да имат малко по-голямо влияние, но Ферари в Маранело и Рено във Вири-Шатийон са еднакво мотивирани. Не виждам големи разлики – коментира Волф пред английския Дейли Телеграф. – И преди е имало години на доминация от страна на отделни пилоти и екипи. Хората твърдяха, че е скучно, когато Михаел Шумахер печелеше непрекъснато, сега говорят същото за Себастиан [Фетел]. Това е цената на успеха. Дали е лошо за спорта? Със сигурност доминацията на един отбор и пилот не е най-вълнуващото нещо на света. Но причината, поради която аз обичам този спорт, е, че не можеш да излъжеш никого – има хронометър. В момента те (Ред Бул – б.р.) вършат най-добрата работа и точно това показва хронометърът – допълни австриецът.

Междувременно пилотите на тима от Милтън Кийнс споделиха какво мислят за предстоящата Гран при на Корея.

- Пистата в Корея е с необичайна конфигурация. Дългите прави са в самото начало, а завоите – накрая. Харесвам повече секциите с кривите, тъй като са по-интересни. Правите могат да станат малко скучни. Освен това са ни слабост, тъй като често ни липсва топскорост там – заяви Фетел.

Марк Уебър отбеляза, че на него пистата Йонгам му допада, въпреки че атмосферата не е страхотна заради липсата на зрители.

- Трасето обаче има някои места, които са предизвикателство, както и чудесни завои. Последният сектор в частност е интересен – дистанцията се преминава плавно, а мантинелите са доста близо, така че трябва да си наистина прецизен с траекторията. Има и още нещо уникално за тази надпревара – всички пилоти сме в един и същи хотел. Малко е странно при хранене. Тогава сядаме по националности, но всички се оглеждат какво ядат другите за закуска – засмя се австралиецът по повод една от по-необичайните надпревари в календара.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1249 -: Октомври 02, 2013, 06:05:40 am »

Джанкарло Минарди изрази съмнения относно легалността на Ред Бул-а на Фетел



Съмнения относно легалността на болида Ред Бул на Себастиан Фетел изрази Джанкарло Минарди. Основателят на едноименния отбор във Формула 1 цитира свои наблюдения за карането на трикратния световен шампион по време на Гран при на Сингапур.

Фетел доминира тотално в 13-ия кръг от световния шампионат и спечели убедителна победа, която бе повод за множество коментари в питлейна. Минарди също се включи в обсъждането. В колонката си „Сингапур, какво има в магическата шапка на Нюи и Фетел” на сайта minardi.it той отбелязва, че непрекъснато мисли за предимството на Фетел от 2,5 секунди спрямо останалите пилоти (включително съотборника му Марк Уебър) по време на надпреварата.

- Пишейки това, нямам намерение да обезценявам Фетел, който винаги управлява Ред Бул-а си по най-добрия начин, дори не искам да ръчкам никого – желанието ми е просто да разкажа какво лично аз видях и чух през трите дни на събитието – пояснява Минарди в началото на изложението си.

Той обяснява, че 2,5 секунди предимство на обиколка са прекалено много – спрямо опита, който има. Отбелязва, че разликата между Фетел и Ромейн Грожан в третата свободна тренировка (0,191 сек) и тази между немския пилот и Нико Розберг в квалификацията (0,091 сек) са малки.

- Избрах няколко точки, за да наблюдавам и сравнявам управлението на пилотите. Те бяха разположени на завоя, извеждащ към булеварда Рипаблик. Бях впечатлен от чистия стил на каране на Фетел в тази част от трасето. Той не правеше никакви корекции – за разлика от съперниците си (включително и съотборникът му). Освен това времето му в третия сектор бе забележително, а това е секцията с най-висока концентрация на завои по цялото трасе. В същата зона Себастиан бе в състояние да ускорява 50 метра преди който и да е друг пилот. Това, което ме изненада най-много, бе звукът от двигателя. Въпреки че ускоряваше 50 м преди когото и да било другиго, моторът Рено в болида на германеца не звучеше като останалите френски агрегати на трасето, беше различен дори от този на Марк. Всъщност звукът бе подобен на този от двигател при включване на система за тракшън контрол в предишни сезони – обяснява Минарди.

Вследствие на тези свои наблюдения италианецът пише, че би искал да разбере отговорите на някои въпроси.

- Всички тези съмнения са дори още по-сериозни, като се има предвид, че Уебър не бе в състояние да постигне такова представяне, тъй като той е нормално човешко същество... Не укорявам никого, единствено искам да се задълбочим в нещата – допълва той.


                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1250 -: Октомври 02, 2013, 08:59:18 pm »

Томбазис: Спадът в представянето на Ферари не се дължи единствено на гумите



Ферари имат малки новости по аеродинамиката на автомобилите си F138 за финалните стартове от сезон 2013 г., но вярват, че те ще им помогнат да подобрят колите си. Екипът от Маранело ще провежда и някои изпитания за болида си за догодина, но те ще са доста ограничени.

В същото време от тима бяха категорични, че спадът в представянето им от средата на състезателната година не се дължи единствено на гумите.

- След улиците на Сингапур пристигаме на писта, на която има средно- до високоскоростни завои и се изисква по-високо аеропритискане. След втори завой (на Йонгам) обаче има много дълга права, която е DRS-зона и за там ще ни трябва добра скорост. Все още имаме някои развойни компоненти, които ще идват през следващите няколко старта – ще ги тестваме и ще се постараем да подобрим още автомобила. По-трудно ще е да изпитваме части за 2014 г. заради значителните промени и при двигателите, и по аеродинамиката. Все пак ще има някакво, макар и малко развитие, което можем да провеждаме в тазгодишните свободни тренировки. Ще се съсредоточим най-вече върху издръжливостта – обясни техническият шеф Пат Фрай.

Главният конструктор на Скудерията Никола Томбазис наблюдава едновременно работата по F138 за последните стартове от настоящия шампионат и напредъкът по проекта за 2014-та. Той поясни, че част от работата в оставащите състезателни уикенди ще продължи да е върху гумите – тяхното разбиране и управление.

- Новостите ни са малки и в областта на аеродинамиката. Не може да се очаква те да повлияят драматично върху крайния резултат, но според нас ще спомогнат за известен напредък – допълни Томбазис.

Той отбеляза, че Ферари имат отстъпление по отношение управлението на гумите от Гран при на Германия насам, тоест откакто Пирели ги промениха:
- Би било несериозно обаче да обявим гумите за единствена причина за спада в представянето ни. Развойната ни работа не се получи в определени насоки. Една от слабите ни страни – в сравнение със съперниците ни – бе дейността в аеродинамичния тунел. Имахме грижи с въздушния поток, а и не бяхме в състояние да тестваме с толкова големи модели, колкото искахме. Целият инструментариум и оборудване бяха доста остарели. През последните месеци осъвременихме всичко това и се занимавахме с тези проблеми. Ето защо съм оптимист, че всичко ще е наред, след като отново заработим там.

Томбазис обяснява, че радикалните промени по двигателите за 2014 г. водят до сериозно преразглеждане на аеродинамиката – до такава степен, че автомобилът ще е много по-различен от предшествениците си.
- В някои области говорим за напълно различна конструкция. Правим предното крило спрямо съвсем нови правила, задното също, елиминирането на ефектите от изпускателната система е важно. По отношение на мотора охлаждането е със сериозен приоритет и критично всичко там да е наред. Все пак не може да се твърди, че започваме от нула – използваме знания и опит от миналото, за да създадем тази кола – каза още той.

Според Пат Фрай външно аеропромените в новия автомобил ще са сравнително малки: предното крило ще е по-тясно, долната част на задното ще изчезне:
- Предполагам, че формите леко ще се изменят заради промяната в позицията на изпускателната система. По отношение на поведението ще има драматични промени, но визуално колите ще са доста подобни на настоящите.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1251 -: Октомври 02, 2013, 09:00:53 pm »

F1 тимовете могат да се справят с по-голям календар, твърди Сам Майкъл



Отборите от Формула 1 могат да се справят с увеличеното натоварване от един по-голям календар през 2014 г., заяви спортният директор на Макларън Сам Майкъл.

Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА одобри предварителен списък с цели 22 надпревари за догодина. Някои от тях са под въпрос, но все пак дължината на състезателната година постави отново на дневен ред въпроса ще издържат ли екипите на напрежението.

- Всичко е възможно – заяви Майкъл, използвайки една от най-често употребяваните по всякакъв повод реплики на Бърни Екълстоун. – Очевидно е, че се справяме с два последователни старта. След като това е възможно, то и три един след друго биха могли да се направят. Ситуацията по отношение на логистиката може да се реши с достатъчно комплекти оборудване. Ако обаче инструментариумът и самолетите не се изморяват, то това не важи за хората. Затова трябва може би да се помисли за екипите – вероятно не е необходимо хората на пистата задължително да са едни и същи. Няколко души може да заминат по-рано и да подготвят нещата преди пристигането на титулярите. Може дори да се стигне до етап, когато да има отделни екипи дори за колите. Не съм сигурен, че сме стигнали дотам – да почакаме и ще видим.

Според Майкъл разходите за допълнителни хора щели да се минимизират от приходите за по-големия брой надпревари:

- В F1 става дума за постигане на неща, които по принцип не са възможни, а това далеч не е най-голямото ни предизвикателство.

Спортният директор на Макларън твърди също така, че новите правила, влизащи в сила догодина, вероятно ще доведат до промени в реда на отборите като сила, докато се справят с „детските болести” на колите и новите си системи за задвижване.

Това му мнение се различава от изразените вече становища на други специалисти. Директорът операции на писта на Лотус Алан Перман сподели, че според него Ред Бул ще имат предимство и догодина. Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф пък заяви, че едва ли ще има кой знае какви промени в силите.

- При една голяма промяна в правилата инженерните структури не отговарят достатъчно бързо – дори да имат две-три години да конструират автомобилите за 2014-та. Сега сме далеч напред като подготовка спрямо тази отпреди 20 години, но докато не излезем на писта няма да разчитаме на такава издръжливост, каквато има при сегашните болиди. Ще има различни резултати – такива, каквито сега не се случват. Ако нямаше никакви промени, инженерите щяха да търсят какво да променят – малко тегло тук, известно триене там, може би нещо в монтирането. Сега обаче всеки тим ще се озове в една от две позиции – или си натиснал прекалено много и си прехвърлил границата и ще си нестабилен, или ще си прекалено тежък и ще искаш да олекотиш колата. И двата варианта изискват време за постигане на решение – обясни Майкъл.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1252 -: Октомври 02, 2013, 09:02:26 pm »

Алонсо и Ди Монтедземоло се срещнаха в Маранело



Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо и президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло се срещнаха в базата на екипа от Формула 1 в Маранело.

Според информацията на отбора двамата са се видели, за да обсъдят бъдещето в кратко- и средносрочен план преди испанецът да замине за Корея, където в края на тази седмица ще се проведе 14-ти кръг от световния шампионат.

Фернандо е втори в генералното класиране 6 кръга преди края на първенството. Той изостава от Себастиан Фетел (Ред Бул) с 60 пункта. При 25 точки за победа максималният актив, който може да бъде спечелен до Гран при на Бразилия (включително) е 150. От Ферари отбелязват, че дефицит като този на Алонсо се преодолява трудно, но и че подобна задача не е невъзможна.

В Скудерията са категорични, че все още имат важни цели за постигане, както и множество възможности да събират информация за следващия сезон, когато влизат в сила много сериозни технически промени. Това са били част от темите на разговор между Ди Монтедземоло и Алонсо. Те се видяха за първи път след срещата си преди квалификацията за домашния старт на Ферари на Монца.

Виждането на маркиза и пилота не е необичайно, но със сигурност ще предизвика доста обсъждания. Отношенията помежду им бяха обтегнати в известна степен след избухването на Фернандо на Хунгароринг през лятото. Тогава той заяви, че за рождения си ден би искал да кара нечия друга кола, което предизвика остра реакция от страна на Ди Монтедземоло.

На Монца в началото на септември двамата демонстрираха чудесно разбирателство преди реплика на Алонсо по радиото по време на квалификацията да стане повод за нови спекулации. Впоследствие дойде и обявяването на завръщането на Кими Райконен във Ферари. То пък бе повод за безкрайни анализи как ще се спогодят испанецът и финландецът в отбора догодина, които несъмнено ще бъдат подновени след срещата на Фернандо и Ди Монтедземоло.

Алонсо се срещна по-рано в Маранело и с двама колоездачи – словака Петер Саган и испанеца Хоаким „Пурито” Родригес. Пилотът наблюдава надпревара от световния им шампионат във Флоренция в края на септември. Той е голям фен на този спорт и дори опита да спаси колоездачен отбор в родината си, но не успя. Вчера Алонсо повози момчетата на F12 berlinetta на пистата Фиорано.

- Беше невероятен ден. Да се запознаеш с Фернандо и да дойдеш в Маранело в рамките на няколко дни – не съм и мечтал за такова нещо. Той дойде при нас, представи се и ме покани да видя къде се правят Ферари-тата. За някой като мен, който е почти повече фен на колите, отколкото на велосипедите, е невероятно да дойде във фабриката и музея – коментира Петер.

Алонсо и Пурито пък се познават от дълго време.

- В Испания Фернандо е идол. Аз съм от Барселона и къщата ми е само на няколко километра от Монмело: чуват се двигателите, когато има коли на пистата. Веднъж отидох на испанската Гран при, срещнах се с него и той бе много мил. Във Флоренция каза, че мога да дойда в Маранело. Беше наистина интересно да разгледам историческите и съвременните коли – обясни испанският колоездач.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1253 -: Октомври 02, 2013, 09:05:13 pm »

Нюи: Фетел е на път да стане един от най-великите пилоти на всички времена



Себастиан Фетел е на път да стане един от най-великите пилоти на всички времена, заяви Ейдриан Нюи. Гениалният конструктор обяснява в интервю за ВВС Спорт, че резултатите не са единственото нещо, което определя величието на даден състезател.

Фетел и Нюи заедно с Ред Бул спечелиха титлите във Формула 1 през последните три години и при пилотите, и при конструкторите. Немският пилот е с аванс от 60 точки 6 кръга преди края на първенството за 2013 г. спрямо втория в генералното подреждане Фернандо Алонсо (Ферари). Себастиан е едва на 26 години и вече често се споменава, че може да изравни и дори задмине рекорда на именития си сънародник Михаел Шумахер от 7 F1 корони.

- Да, разбира се, че би било фантастично Себастиан да надмине рекорда на Михаел. Но това не е задължително да определи нечие величие. Когато говорим за най-великите пилоти на всички времена, се появяват имената на Аертон Сена, Джим Кларк, Джеки Стюарт, Емерсон Фитипалди, както и Михаел, [Хуан-Мануел] Фанджо – те изникват в съзнанието. Някои от тях са постигнали само частица от успехите на Михаел по отношение на (спечелените) първенства. Съществува нещо неуловимо, което определя величието – не са просто резултатите. А според мен Себастиан е на път да стане един от най-великите пилоти на всички времена – обяснява Нюи.

Той споделя освен това, че смъртта на Сена все още го преследва. Бразилецът загина на 1 май 1994 г. на пистата Имола, ден, след като на трасето загуби живота си и Роланд Ратценбергер. Тогава той бе пилот на Уилямс, а Нюи – главен конструктор в тима.

- Случилото се през онзи ден, какво причини инцидента все още ме преследва до ден-днешен. Повредата на кормилната щанга – дали тя е причината или се е случила по време на катастрофата? Няма съмнение, че беше пукната. Всички данни, всички камери на пистата, онбордът от болида на Михаел Шумахер (който бе зад Сена) не показват поведение, подсказващо за подобен проблем. Задната част на колата първоначално занесе, Аертон я улови и едва след това автомобилът отиде направо. Същото нещо понякога се вижда на овалите в Щатите, но не е симптоматично с повреда на кормилна щанга – разказва Нюи.

Конструкторът трудно преживява и факта, че легендарният бразилец се присъедини към Уилямс с цел да спечели четвърта титла, а колата му не бе достатъчно добра в началото на сезона. Сена загина в третата си надпревара за екипа и нямаше възможност автомобилът да се подобри:

- Аертон определено имаше присъствие. Около него имаше аура, нещо трудно за описание. Мисля, че едно от нещата, които винаги ще ме преследват, е, че за съжаление болидът за 1994 г. не бе добра кола в началото на сезона. Аертон опита да извлече от нея неща, на каквито тя наистина не бе способна. И за мен е жалко и нечестно, че бе в такава позиция. А след това, когато оправихме автомобила, той вече не бе с нас.

Нюи не за първи път споделя колко превратен е бил моментът на гибелта на Сена за него. Той обяснява нееднократно досега, че станалото е било причина да мисли дали изобщо иска да продължава да работи във Формула 1.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1254 -: Октомври 02, 2013, 09:06:28 pm »

Йонгам би трябвало да пасне на Мерцедес, смята Тото Волф



Пистата Йонгам би трябвало да пасне на болида на Мерцедес, смята спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф. F1 W04 освен това ще е с аеродинамични подобрения за състезанието в Корея.

- В трите надпревари след лятната ваканция отборът ни печели средно по 20 точки на старт. Разочарованието, когато не постигнем повече, е мерило за очакванията ни напоследък. Йонгам е комбинация от дълги прави и различни по характер завои, което би трябвало да пасне на колата ни. Остават ни шест старта до края на сезона и целта е второто място в шампионата при конструкторите. За да го постигнем, трябва да използваме всяка възможност – допълни Волф.

Шефът на тима Рос Браун заяви от своя страна, че на отбора би му харесало да спечели още една победа. В настоящия етап от състезателната година обаче приоритет са постоянството и силните класирания в топ 10.

- Конфигурацията на пистата в Корея ми допада много. Секцията с поредицата плавни криви е истинско предизвикателство за пилотите. Надявам се на силен резултат за отбора ни там – каза от своя страна Нико Розберг.

Люис Хамилтън изкара последната седмица в Индонезия и Малайзия. Световният шампион за 2008 г. обаче не си почиваше, а тренираше усилено.

- Постигнах прилични класирания в Корея през последните три години и определено харесвам трасето. Има места, където да се задминава. Ще се опитаме да подобрим представянето си в квалификацията този уикенд, за да увеличим шансовете си в надпреварата – сподели англичанинът.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1255 -: Октомври 02, 2013, 09:10:37 pm »




Ферари: Маса би бил ценен за всеки тим

"Фелипе е отборен играч"

Фелипе Маса би бил ценен пилот за всеки отбор, заявиха от сегашния му екип. В края на сезон 2013 Фелипе ще напусне Ферари и ще трябва да отиде някъде другаде. Все още не се знае къде точно на стартовата решетка ще се озове бразилецът догодина, но от Скудерия увериха, че който и да го вземе, ще е късметлия.

Това поне е мнението на главния инженер в Маранело Симоне Реста. През 2014 мястото на Маса във Ферари ще бъде заето от Кими Райконен. В момента Кими кара в Лотус, което означава, че там ще се отвори свободно място в края на сезона.

Самият Маса преди време заяви, че освен с таланта си, ще е в състояние да допринесе и финансово за бъдещия си отбор, независимо кой. Тази година Фелипе ще завърши осмия си сезон с Ферари и Реста е работил с него през всички тях.

"Фелипе е много опитен пилот. Кара на високо ниво за нас от 2007 насам, така че наистина има много зад гърба си", сподели дизайнерът.

Маса наистина допринесе за успехите на Ферари. Той има 11 Гран при победи с отбора и помогна на Райконен, а след това и на Алонсо в шампионата при пилотите през 2010 и 2012.

"Фелипе винаги е бил страхотен отборен играч. Полага големи усилия в симулатора, подпомага развитието и дава обратна връзка за новите части по време на уикенда, тества. Когато отборът го помоли, той винаги е много добър и готов да помогне на съотборника си. Досега го е правил на няколко пъти", призна Реста.

Действително, Маса наистина помогна на Ферари през тези осем сезона. През 2007 в Бразилия, когато отстъпи победата и титлата на Кими Райконен. През 2010 в Германия, година след ужасната катастрофа по време на квалификацията за Гран при на Унгария, той пусна Алонсо пред себе си. През 2012 в САЩ, когато Ферари умишлено му навлякоха наказание с пет места на стартовата решетка за смяна на скоростна кутия, само и само Фернандо Алонсо да стартира от по-добрата страна на решетката. Фелипе никога не се е оплаквал и не се е противопоставял на отборните решения, което със сигурност не е останало незабелязано от останалите шефове на отбори. Да видим кой ще го вземе догодина.

                                                                                                                             formula1.sportal.bg

Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1256 -: Октомври 02, 2013, 09:12:04 pm »



Ферари: Хюлкенберг беше първи избор, но избрахме опита на Кими

"Нико остава в полезрението ни"

Нико Хюлкенберг е бил първи избор за заместник на напускащия в края на сезона Фелипе Маса. В крайна сметка от Скудерия са заложили на опита на Кими Райконен. Това призна отборният шеф на "Черните кончета" Стефано Доменикали. Италианецът допълни, че Нико все пак може да получи втори шанс след изтичането на двегодишния договор на Райконен.

"Хюлкенберг беше основният ни избор за заместник на Фелипе. Мислихме много дълго и усилено по въпроса, но основните ни притеснения бяха свързани с генералните промени, които предстоят на Формула 1 през 2014 година", заяви Доменикали. "Новите турбо двигатели и болиди ще изискват усилена работа на инженерите с пилотите, като обратната връзка ще е решаваща в развитието. Така се стигна до решение да заложим на опита на Кими Райконен и съм убеден, че това е правилният избор. Нико остава в полезрението ни и след време може да сбъдне мечтата си и да се състезава за Ферари", завърши италианецът.

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1257 -: Октомври 02, 2013, 09:13:22 pm »



В Италия обвиниха Ред Бул в измама

На Апенините обясняват доминацията над Ферари с обдухване на дифузьора

Според италианското специализирано издание Autosprint от отбора на Ред Бул са използвали непозволено обдухване на задния дифузьор. Така на Апенините си обясняват тоталната доминация, която лидерът в шампионата Себастиан Фетел наложи над любимеца на тифозите и звезда на Ферари Фернандо Алонсо.

Източник на Autosprint твърди, че на моменти и на излизане от определени бавни завои Фетел е можел да ускорява много по-рано от Алонсо и останалите му преследвачи. Според италианеца от Ред Бул са постигнали това подобряване в сцеплението при подадена пълна газ от пилота с настройки на управляващата двигателя на Рено електроника.

Подобно обдухване на дифузьора с изгорели газове и промяна на оборотите, без пилотът да връща газта, са забранени от правилника за 2014 година. Миналата година от Ред Бул имаха най-добре обдухваните дифузьори и това най-вероятно отново разпалва слуховете около този казус, но засега няма никакви доказателства и от ФИА няма за какво да ги санкционират.

                                                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1258 -: Октомври 02, 2013, 09:15:22 pm »



Тайфун се е запътил към Корея

Точно за състезанието в неделя

Тази уикенд стартира четиринадесетият кръг от шампионата. За Гран при на Корея на пистата "Йеонгам" тази седмица лидерите ще се борят за победата и се очертава битката да е допълнително усложнена от климатичните условие.

Местната информационна агенция Yonhap съобщи, че е възможно в неделя в Корея да изсипе тропическа буря. Не се очаква да има разрушения и големи наводнения, а силата на тайфуна ще е от категория 1. Метеорологичните агенции предупреждават за дъжд и вятър. Ако циклонът действително стигне до пистата "Йеонгам", това няма да е за първи път. По време на Гран при на Корея 2010 проливен дъжд забави старта на първото състезание, но не успя да го отмени.

                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1259 -: Октомври 02, 2013, 09:17:29 pm »



Отборите не искат да има само един доставчик на гориво

Бърни Екълстоун ще преговаря с потенциални производители

Миналата седмица по време на срещата на Световния моторспорт съвет стана ясно, че според новото споразумение Конкорд в бъдеще Формула 1 ще има само един доставчик на гориво. ФИА ще "отговаря за провеждането на търга" и Бърни Екълстоун ще "води търговските преговори с потенциални доставчици", но според германската преса големите отбори не са доволни от това развитие.

Причината е, че топ Ф1 екипи вече имат отделни договори с големи компании - Ферари с Shell, Рено с Total, Мерцедес с Petronas, Макларън с Mobil, и ако ФИА избере например Total за единствен доставчик, това би струвало на Ферари 25 милионна сделка с Shell, на Мерцедес 30 милиона евро с Petronas и т.н..

Миналата седмица ФИА обяви, че новото споразумение Конкорд вече е подписано и всички отбори имат договори с изпълнителния директор на Ф1 Екълстоун, но преди то да влезе в сила, отборите трябва да си решат въпроса с горивото.

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен