Фетел на полпозишън за Гран при на САЩСебастиан Фетел спечели полпозишъна за Гран при на САЩ с много силна финална бърза обиколка. Той изпревари съотборника си в Ред Бул Марк Уебър, а трето време даде Ромейн Грожан (Лотус).
Температурите за официалната сесия за разпределение местата на грида бяха по-високи (27 градуса на въздуха, 31 на пистата), но вятърът се бе засилил, а досега няколко пъти през уикенда бе посочено, че той може да има сериозно влияние върху баланса на болидите.
Ред Бул останаха последни в бокса в началото на Q1. Първите излизания бяха с твърдите гуми за уикенда (хард), които отнемаха време да се загреят и да заработят оптимално, както установи и Люис Хамилтън. Разликата между тях и по-меката смес (медиум) бе около секунда.
В средата на 20-те минути на първия квалификационен сегмент Валтери Ботас (Уилямс) оглавяваше класирането с 1:38.773 мин. В този момент пилотите на Ред Бул излязоха на трасето с хард. Междувременно Дженсън Бътън установи, че неговият Макларън МР4-28 е с напълно различно поведение спрямо последната свободна тренировка: с нестабилна задна част във високоскоростните завои и дестабилизирана предница в нискоскоростните криви. Нико Хюлкенберг също бе недоволен от промяната в болида си в сравнение с последния час за подготовка, като освен това установи, че е със сменени спирачки и леко се сопна на екипа, че са можели да го уведомят за това.
Ромейн Грожан излезе пръв с 1:38.676, докато Уебър го измести с 1:38.493. Фетел даде второ време (1:38.516 мин). Повечето пилоти направиха серии и с медиум. В крайна сметка най-бърз в Q1 бе Ботас с 1:37.821 пред Хамилтън и Естебан Гутиерес. Финландецът е с различен под на своя FW35 спрямо съотборника си, подобен на този, който бе използван през 2012 г. Отборът му освен това е с изпускателната система, също подобна на миналогодишната, след като тестовете й в Абу Даби дадоха окуражителни резултати. Малдонадо с втория Уилямс и Сутил обаче бяха елиминирани. Пилотът на Форс Индия бе особено ядосан, след като в края на сегмента попадна в трафик и не спести разочарованието си, викайки по радиото защо екипът не се справя с това кога да пусне състезателите си на трасето. Накрая той и спря на трасето, вследствие на което маршалите трябваше да прибират болида му. Оказа се, че е спукал предна дясна гума.
Коментарите на Малдонадо след прибирането му в падока пък подчертаха колко са се влошили отношенията между него и екипа му. Венецуелецът направо заяви, че вече не се интересува от настоящата година и гледа към следващия сезон.
След първите бързи обиколки (всичките с медиум) в Q2 Хамилтън бе най-бърз, следван от Ботас, Гутиерес, Алонсо, Ковалайнен. Пилотите на Макларън излязоха малко по-късно, докато Ред Бул отново си останаха в бокса. Те отново сториха същото като в предишния сегмент – оглавиха класирането още с първите си бързи турове (1:37.065 за Фетел и 1:37.312 за Уебър). Алонсо бе трети пред Ботас и остана на тази позиция за разлика от съотборника си: Фелипе Маса бе на 15-та позиция! След Q2 от битката отпаднаха още Нико Розберг (Мерцедес) и Бътън.
- Розберг е крайно недоволен от колата, балансът й се влоши много в тези условия. Изглежда той бе повлиян особено зле от ситуацията. Ще прегледаме всичко, за да видим какво можем да направим за утре. Нико изпробва настройките на Люис, за да види дали не бърка нещо, но всъщност реглажите им са много подобни. Има само малка разлика в ъгъла на предните крила – коментира Рос Браун.
Хейки Ковалайнен бе предупреден да не използва KERS в Q3, като рейсинженерът му Марк Слейд се обърна към него с „Кими”, но след секунда усети грешката. Финландецът свърши повече от добра работа, класирайки се в топ 10 в първата си квалификация от почти цяла година насам.
Междувременно Уебър записа 1:36.699, а Фетел бе веднага зад него – 1:36.851. Грожан бе трети, като времена имаха още Перес и Ковалайнен. Всички бяха с медиум. Френският пилот на Лотус се оплака от налягането в предните гуми и поиска промяна в предното крило. Ботас предизвика вълнение с най-добър първи сектор. Темпото на финландеца падна по-нататък в обиколката и той записа трето време, на повече от секунда зад Фетел.
В последния си опит Уебър свали още собственото си постижение, постигайки 1:36.441. Фетел обаче го победи с последния си опит. Грожан също излезе напред – трети – с финалната си бърза обиколка.
clubs1.bg