www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495643 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1560 -: Ноември 16, 2013, 05:46:04 am »

Райконен претърпя успешна операция



Кими Райконен претърпя успешна операция на гърба в университетската болница в Страсбург, съобщиха от тима на Лотус.

От отбора заявиха, че са щастливи да споделят, че хирургическата интервенция е била напълно успешна. За това са получили уверението на професор Афшин Ганги.

Сега Кими ще почива в продължение на няколко дни. След това ще започне възстановяването си, като в началото на следващата седмица стартира рехабилитационната му програма.

- Всички на пистата и в Енстън му желаят бързо възстановяване – се допълва в съобщението на отбора.

Световният шампион във Формула 1 за 2007 г. пропуска последните два старта от сезон 2013 г. заради операцията. Неговото място в екипа бе заето от Хейки Ковалайнен.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1561 -: Ноември 16, 2013, 05:51:41 am »

Мерцедес търсят оптимални настройки, имат проблеми с вятъра



Тимът на Мерцедес не се справи съвсем с намирането на оптимални настройки в първия ден работа на пистата до Остин в САЩ.

Пилотите на екипа Нико Розберг и Люис Хамилтън все пак се наредиха трети и четвърти, изпреварени единствено от съперниците си от Ред Бул.

Хамилтън бе доволен от новото шаси, с което кара в Тексас, след като екипът му откри две пукнатини в предишното, използвано в Абу Даби.

- Колата вървеше по-добре в дълга серия от обиколки. Даваше постоянни времена, така че това е положително. Надявам се, че и по-нататък през уикенда положението ще е такова с повече гориво. Нямам представа как се е счупило предишното шаси. Но това вече няма значение, то е в миналото. Аз гледам напред. Пистата днес бе доста мръсна и съответно хлъзгава, а ние използваме двата най-твърди типа гуми. По-меките работеха добре в дълга серия, а това може да ни отвори някои възможности за надпреварата. Все още имаме работа по настройките, за да ги доизпипаме, тъй като има какво да се желае – добави англичанинът.

Розберг отбеляза, че началото на уикенда беше доста странно с отлагането началото на първата сесия заради мъглата и проблемите с медицинския хеликоптер по-късно. Следобед обаче той направи силна тренировка.

- Автомобилът вървеше като по релси, останах наистина доволен от баланса. Тук е много трудно да накараш гумите да работят както трябва, тъй като настилката е гладка, а смесите – твърди. Затова издържат повече и доста хора ще се опитат да направят състезанието само с един бокс – коментира Нико.

Най-големият проблем за екипа бе вятърът, обясни шефът на тима Рос Браун. Според него F1 W04 е в прилична форма на американското трасе и нещата изглеждат доста добре за Мерцедес в момента.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1562 -: Ноември 16, 2013, 05:57:57 am »

Фетел е по-бърз, отколкото изглежда, смята Уебър



Себастиан Фетел е дори по-бърз, отколко изглежда, смята съотборникът на четирикратния световен шампион Марк Уебър.

Пилотите на Ред Бул бяха най-бързи през първия ден тренировки преди Гран при на САЩ. Австралиецът изостана с малко повече от десета от секундата спрямо съекипника си, но мисли, че Фетел не е постигнал възможния максимум.

- Себ направи доста добра обиколка, но на четвъртия опит. Според мен не извлече всичко от гумите. За нещастие на всички останали. В Абу Даби не бе особено доволен от квалификацията, но след това ни разби в състезанието – коментира Уебър. – Аз ще се постарая да направя чисти събота и неделя, да извлека най-добрия възможен резултат за себе си и отбора. Днес отново ставаше въпрос за думи – да се събере информация за тях, да се разбере как работят най-добре. В крайна сметка всичко премина добре. Работихме както по дълги серии, така и в бързи обиколки. Болидът все още не е съвсем идеален, има какво да се пипне по него, но това ще ни е задачата за вечерта.

Фетел от своя страна отбеляза, че пистата е била хлъзгава в началото на деня, но той бе доволен от болида си. Немският пилот на Ред Бул все пак допълни, че винаги има какво да подобриш по колата си.

- Смятам, че изпълнихме програмата си. Успяхме да тестваме отделни неща. Някои бяха добри, други не толкова. Ферари изглеждаха бързи сутринта, а Макларън могат да са изненадата тук. Лотус и Мерцедес са силни както обикновено. Условията на пистата ще се подобряват, освен ако не завали. Болидът ни вървеше силно и с двата типа гуми – каза още Фетел.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1563 -: Ноември 16, 2013, 06:21:52 am »



Валсеки разочарован от решението на Лотус

Давиде: "Не знам дали ще остана в отбора догодина"

Тест и резервният пилот на Лотус Давиде Валсеки няма да кара в последните две състезания от шампионата на мястото на Кими Райконен. Финландецът трябваше да се подложи на операция на гърба по време на уикенда в САЩ и се очакваше мястото му да заеме Валсеки. Лотус преговаряха с Нико Хюлкеберг и Михаел Шумахер, но в крайна сметка подписаха договор с Хейки Ковалайнен.

Валсеки призна, че е разочарован от решението на отбора, но им влиза в положението, защото в момента се борят за позиция при конструкторите. 


                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1564 -: Ноември 16, 2013, 06:28:18 am »



Хамилтън: Магнусен ще е мега бърз

"Изглежда интелигентен"

Бившият пилот на Макларън Люис Хамилтън  не се съмнява, че новобранецът Кевин Магнусен ще се представи добре в отбора още от самото начало. Сезон 2014 ще е дебютен за Магнусен какъвто беше 2007 година за Хамилтън с тима от Уокинг.

Младият датчанин ще заеме мястото на Серхио Перес в екипа и ще е новият съотборник на Дженсън Бътън. Хамилтън вярва, че шампионът от Формула Рено 3.5 е достатъчно подготвен за Формула 1.

"Той не трябва да заема мястото на Дженсън или моето, така че в този смисъл има много време, за да се подготви и да тренира в симулатора. Изглежда като много интелигентен млад човек. Винаги е много любезен и очевидно е много бърз. Справи се отлично в другите категории. Мисля, че ще е мега бърз", сподели Хамилтън.

Люис имаше възможност да направи много тестове преди Ф1 дебюта си и е убеден, че и Магнусен ще бъде адекватно подготвен. „Бях подготвен за дебюта ми, тренирах много и съм сигурен, че Кевин ще прави същото. Ще му дадат много възможности да научи как се правят настройки, ще разбере колата и ще се подготви в симулатора. Ще е в него всеки ден и ще стартира енергично", обясни Хамилтън.

Бившият съотборник на Люис и бъдещ на Магнусен сподели, че е „изненадан" от избора на Макларън, но е уверен, че новобранецът ще се подготви навреме за старта на сезона.

                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1565 -: Ноември 16, 2013, 06:40:09 am »



Бътън наказан с три места на старта в ГП на САЩ

Глупава причина отдалечава Дженсън от точките

Дженсън Бътън получи наказание от съдиите на ФИА след края на днешната първа свободна тренировка за Гран при на САЩ. Британският пилот на Макларън ще стартира с три места по-назад от мястото, на което се класира в утрешната квалификация на пистата в Остин, Тексас.

Причината е забранено изпреварване по време на развети червени флагове. До червените флагове пък се стигна, след като на пистата стана ясно, че медицинският хеликоптер не е пристигнал.

                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1566 -: Ноември 16, 2013, 07:04:54 am »

Мароко иска старт от Формула 1



Мароко е кандидат да приеме старт от Формула 1. Германският вестник „Билд“ твърди, че по време на Гран При на Абу Даби мениджърът на Формула 1 Бърни Екълстоун е провел среща с краля на Мароко Мохамед VI. Само дни след това Екълстоун обяви, че е сключил нов изгоден договор за Формула 1, който е в размер на 600 милиона долара. Според анализаторите най-вероятно става дума за състезание в северноафриканската държава.

Ако изключим Антарктида, Африка е единственият континент, който в момента не е домакин на състезание от Формула 1. За последно Черният континент беше домакин старт от шампионата през 1993 г., когато Ален Прост триумфира за Уилямс в ЮАР.

Гран При на Мароко не е било в календара на Формула 1 от 1958 г.. Тогава Стърлинг Мос с Венуол завършва първи на пистата Аин Диаб.


                                                                                                                              sportni.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1567 -: Ноември 16, 2013, 04:39:25 pm »

Макларън окуражени от състезателното си темпо въпреки трудностите



Подготовката на Макларън за Гран при на САЩ започна трудно – шефът на отбора Мартин Уитмарш обясни, че нито един от двамата пилоти Дженсън Бътън и Серхио Перес не изкара плавно тренировките на пистата до Остин. Въпреки това в екипа са окуражени от показаното състезателно темпо.

- Първо Дженсън получи санкция преместване с три места назад за изпреварване при червено знаме на пистата. Състезателното му темпо обаче изглежда окуражаващо. При Серхио технически проблем повлия на баланса. Въпреки това и двамата заявиха, че МР4-28 върви добре по тази фантастична писта – каза Уитмарш.

Бътън бе в топ 10 и в двете тренировки и смяташе, че и двете сесии са били доста положителни. Бе убеден освен това, че може да подобри още автомобила си и да се доближи до челото. Представянето бе такова, че четирикратният шампион Себастиан Фетел например каза, че Макларън могат да са изненадата в Остин.

- Нещата ще са малко по-трудни заради наказанието. Беше опасна ситуация, а и не го направих умишлено – другата кола намали, но правилата са си правила и аз сбърках. По отношение на състезателното темпо обаче нещата изглеждат сравнително прилично – просто трябва да извлечем максимума от болида. Напоследък сам си усложнявам живота, така че трябва да дам всичко от себе си по-нататък – допълни световният шампион за 2009 г.

Перес от своя страна заяви, че е хубаво да се върне на писта след последните няколко дни и истерията около освобождаването му от Макларън. Той имаше грижи със загряването на гумите в началото, когато пистата бе още прашна.

- Условията обаче се промениха много между двете тренировки и ще е интересно как ще продължи еволюцията по-нататък. Особено като се има предвид, че прогнозата е за променливо време. Балансът на болида не бе добър заради проблем с колата. Не се чувствах комфортно и загубих време през втората сесия, така че не натрупах кой знае колко километри с повече гориво – допълни мексиканецът.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1568 -: Ноември 16, 2013, 04:45:40 pm »

Ковалайнен: Хубаво е да видя, че нещата се получават по-добре, отколкото очаквах



Хейки Ковалайнен се представи забележително добре при връщането си зад волана на болид от Формула 1 като титуляр. Финландският пилот замества сънародника си Кими Райконен в Лотус и се изненада колко бързо влезе в ритъм, като освен това бе по-бърз от Ромейн Грожан. Хейки дори смята, че може да подобри болида си Е21 през останалата част от уикенда.

И двамата пилоти на Лотус бяха с автомобила с удължена база, като заявиха, че са доволни от поведението му както с хард, така и с медиум.

Тимът все пак ще трябва да модифицира седалката на финландеца, който се пързаляше прекалено много в първите сесии на пистата до Остин.

- Нищо не съм си ударил, но използвах седалката на Кими, а тя е малко по-голяма като за мен. Трябва да я позапълним отстрани и покрай раменете. Хубаво е обаче да видя, че нещата се получават може би малко по-добре, отколкото очаквах, макар времената от петък да не означават много. Не знаех какво да очаквам, както и колко време ще ми отнеме адаптацията. Нямах някаква конкретна поставена цел освен да уча колкото се може повече и да потърся лимита на колата. Балансът бе добър от самото начало и не се наложи да търсим прекалено дълго настройките, въпреки че в първата тренировка загубихме малко време на пистата. Процедурите са ми доста познати, като освен това познавам системите, тъй като карах с двигател Рено тази година, както и преди – коментира Ковалайнен.

В отбора бяха много доволни от това колко бързо се адаптира финландецът към екипа и колата, сподели директорът операции на пистата Алан Перман.
- Грожан обаче имаше проблем със спирачките в бързи обиколки и ще се постараем да оправим това. Трудно бе да се правят заключения от карането при по-ниски температури, но във втората сесия темпото и на двамата състезатели бе чудесно, особено в дълги серии – допълни той.

Френският пилот на отбора бе с осмо време в края на деня и определи началото на уикенда като интересно, докато всички чакаха да се разреши ситуацията с медицинския хеликоптер:
- След това имахме малко проблеми да напаснем спирачките така, както аз ги исках. След като се справим с това, би трябвало всичко да си дойде по местата. Болидът върви както трябва в дълги серии, така че всичко започна позитивно.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1569 -: Ноември 16, 2013, 04:51:27 pm »

Изборът на Пирели за Остин е ултраконсервативен, смята Алонсо



Изборът на Пирели да достави най-твърдите гуми в гамата си – медиум и хард – за Гран при на САЩ е ултраконсервативен, смята Фернандо Алонсо. Той и тимът на Ферари реорганизираха програмата си за подготовка заради обърканата първа тренировка на пистата до Остин.

Първо мъгла, а след това проблеми с медицинския хеликоптер съкратиха максимално времето на писта и това наложи промени, обясни техническият шеф Пат Фрай:

- Концентрирахме се основно върху аеротестове на предно и задно крило, за да намерим възможно най-добрия баланс на колата. През втората сесия изпробвахме няколко различни механични решения преди обичайните дълги серии обиколки. Пистата се е подобрила в сравнение с миналата година и по-абразивната настилка би трябвало да осигури повече сцепление. Все още не е ясно каква е деградацията на гумите.

Фернандо Алонсо бе начело в класирането на първата тренировка и с десето време във втората. Той заяви, че не е имал проблеми с гърба си, който пострада при удар в бордюр по време на надпреварата в Абу Даби. Испанецът също отбеляза подобрените в сравнение с 2012 г. условия.

- При първата Гран при тук всичко беше напълно ново, а сега имаме значително повече сцепление. Очаквано износването на хард и медиум е много малко, тъй като изборът на Пирели за Остин е ултраконсервативен. Като цяло нямаше големи изненади – допълни Алонсо.

Фелипе Маса не бе сигурен как да интерпретира резултатите. В първата сесия, когато бе по-хладно, изглежда условията паснаха на F138. Във втората обаче не можеше да дава толкова конкурентни времена.

- Болидът е със същото поведение като в последните стартове, така че не можем да очакваме кой знае колко по-различно ниво на представяне – продължи бразилецът. – Но определено е важно да разберем защото колата се промени толкова между сесиите. Не смятам, че това се дължи на качването на температурите, но вероятно вятърът не помогна.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1570 -: Ноември 17, 2013, 06:33:33 am »

Ред Бул най-бързи и в последната свободна тренировка



Пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър бяха най-бързи и в последната свободна сесия преди Гран при на САЩ. Трето време даде Люис Хамилтън (Мерцедес).

Тренировката започна нормално, като нямаше и следа от вчерашната мъгла. Температурата на въздуха и трасето бе 20 градуса. Шансът за дъжд по време на сесията бе само 10%.

Шарл Пик получи наказание преместване пет места назад на стартовата решетка заради смяна на скоростната кутия. За Хейки Ковалайнен пък сесията бе важна, за да провери дали промените по седалката му са подобрили комфорта в колата. Това бе единственият по-сериозен проблем на финландеца в първия ден за подготовка.

Повечето пилоти се прибраха в боксовете след началните обиколки, но първото време бе факт по-малко от десет минути след началото – 1:40.098 мин на Даниел Рикиардо (Торо Росо). Австралиецът скоро го подобри до 1:39.130 преди Адриан Сутил да оглави класирането с 1:38.559. Инструкцията към Нико Розберг пък бе да загрее гумите си, тъй като температурата на асфалта бе малко ниска – тренировката започна в 9 часа местно време, два часа по-рано от обичайния си час – 11 за повечето състезателни уикенди. Съотборникът му Люис Хамилтън изкоментира, че също като вчера колата му едва се движи, когато тренира старт. Експертът на ВВС и бивш технически директор на екипи в F1 Гари Андерсън направи интересен коментар във връзка с липсата на темпо при английския пилот на Мерцедес напоследък:

- Понякога (в миналото) казвахме на състезателите нужното, за да помогнем на увереността им. Първото обяснение бе за счупен амортисьор, а другото – наличие на пукнатини в шасито.

Фернандо Алонсо съобщи, че по неговото Ферари F138 има някои промени в сравнение с вчера „в търсене на тези десети от секундата, които вчера ни липсваха”. Испанецът няма проблеми с гърба си след силния удар в бордюр в Аб уДаби, но колата не е достатъчно бърза. От екипа обясниха, че най-големият им проблем е с гумите.

Двадесетина минути след старта на тренировката начело в класирането вече имаше Ред Бул – Марк Уебър с време 1:38.158. Той изостана с малко над десета от съотборника си в петъчните сесии, но смяташе, че Себастиан Фетел не е използвал на максимум гумите си и съответно е по-бърз, отколкото времето му вчера подсказваше. Това доведе до предположения, че може би предстои още една надпревара, в която четирикратният световен шампион ще е недостижим и че ще спечели осма поредна победа този сезон. Самият Фетел още с първото си излизане оглави подреждането (1:37.684 и1:37.433 след това). Всички все още бяха с твърдите гуми за уикенда (хард).

Механиците на Уебър правеха промени по предното окачване, тъй като австралиецът не бе доволен от поведението на своя RB9. Той също така бе с различни настройки на задното крило, като това едва ли ще е проблем на пистата до Остин, където износването на гумите е много ниско. В Макларън МР4-28 на Дженсън Бътън пък направиха промени по реглажите на задното окачване.

Четвърт час преди края на тренировката всички се прибраха в боксовете си. Температурата на пистата се бе качила до 23 градуса и се очакваха опити с гумите медиум във финалните десетина минути. Това се и случи, като първо Жул Бианки и Макларън сложиха по-меката смес, последвани скоро и от останалите екипи. Единствено Ред Бул останаха в пита по-дълго, но и те излязоха в последните пет минути.

Хюлкенберг излезе пръв в края на сесията, но Фетел и Уебър го задминаха в оставащите минути. Двамата пилоти на Ред Бул бяха единствените, които слязоха под 1:37 мин на обиколка. Хамилтън излезе трети в последния момент, следван от Хюлкенберг, Грожан, Бътън, Розберг, Серхио Перес, Валтери Ботас, Адриан Сутил и т.н.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1571 -: Ноември 17, 2013, 06:37:31 am »

Фетел на полпозишън за Гран при на САЩ



Себастиан Фетел спечели полпозишъна за Гран при на САЩ с много силна финална бърза обиколка. Той изпревари съотборника си в Ред Бул Марк Уебър, а трето време даде Ромейн Грожан (Лотус).

Температурите за официалната сесия за разпределение местата на грида бяха по-високи (27 градуса на въздуха, 31 на пистата), но вятърът се бе засилил, а досега няколко пъти през уикенда бе посочено, че той може да има сериозно влияние върху баланса на болидите.

Ред Бул останаха последни в бокса в началото на Q1. Първите излизания бяха с твърдите гуми за уикенда (хард), които отнемаха време да се загреят и да заработят оптимално, както установи и Люис Хамилтън. Разликата между тях и по-меката смес (медиум) бе около секунда.

В средата на 20-те минути на първия квалификационен сегмент Валтери Ботас (Уилямс) оглавяваше класирането с 1:38.773 мин. В този момент пилотите на Ред Бул излязоха на трасето с хард. Междувременно Дженсън Бътън установи, че неговият Макларън МР4-28 е с напълно различно поведение спрямо последната свободна тренировка: с нестабилна задна част във високоскоростните завои и дестабилизирана предница в нискоскоростните криви. Нико Хюлкенберг също бе недоволен от промяната в болида си в сравнение с последния час за подготовка, като освен това установи, че е със сменени спирачки и леко се сопна на екипа, че са можели да го уведомят за това.

Ромейн Грожан излезе пръв с 1:38.676, докато Уебър го измести с 1:38.493. Фетел даде второ време (1:38.516 мин). Повечето пилоти направиха серии и с медиум. В крайна сметка най-бърз в Q1 бе Ботас с 1:37.821 пред Хамилтън и Естебан Гутиерес. Финландецът е с различен под на своя FW35 спрямо съотборника си, подобен на този, който бе използван през 2012 г. Отборът му освен това е с изпускателната система, също подобна на миналогодишната, след като тестовете й в Абу Даби дадоха окуражителни резултати. Малдонадо с втория Уилямс и Сутил обаче бяха елиминирани. Пилотът на Форс Индия бе особено ядосан, след като в края на сегмента попадна в трафик и не спести разочарованието си, викайки по радиото защо екипът не се справя с това кога да пусне състезателите си на трасето. Накрая той и спря на трасето, вследствие на което маршалите трябваше да прибират болида му. Оказа се, че е спукал предна дясна гума.

Коментарите на Малдонадо след прибирането му в падока пък подчертаха колко са се влошили отношенията между него и екипа му. Венецуелецът направо заяви, че вече не се интересува от настоящата година и гледа към следващия сезон.

След първите бързи обиколки (всичките с медиум) в Q2 Хамилтън бе най-бърз, следван от Ботас, Гутиерес, Алонсо, Ковалайнен. Пилотите на Макларън излязоха малко по-късно, докато Ред Бул отново си останаха в бокса. Те отново сториха същото като в предишния сегмент – оглавиха класирането още с първите си бързи турове (1:37.065 за Фетел и 1:37.312 за Уебър). Алонсо бе трети пред Ботас и остана на тази позиция за разлика от съотборника си: Фелипе Маса бе на 15-та позиция! След Q2 от битката отпаднаха още Нико Розберг (Мерцедес) и Бътън.

- Розберг е крайно недоволен от колата, балансът й се влоши много в тези условия. Изглежда той бе повлиян особено зле от ситуацията. Ще прегледаме всичко, за да видим какво можем да направим за утре. Нико изпробва настройките на Люис, за да види дали не бърка нещо, но всъщност реглажите им са много подобни. Има само малка разлика в ъгъла на предните крила – коментира Рос Браун.

Хейки Ковалайнен бе предупреден да не използва KERS в Q3, като рейсинженерът му Марк Слейд се обърна към него с „Кими”, но след секунда усети грешката. Финландецът свърши повече от добра работа, класирайки се в топ 10 в първата си квалификация от почти цяла година насам.

Междувременно Уебър записа 1:36.699, а Фетел бе веднага зад него – 1:36.851. Грожан бе трети, като времена имаха още Перес и Ковалайнен. Всички бяха с медиум. Френският пилот на Лотус се оплака от налягането в предните гуми и поиска промяна в предното крило. Ботас предизвика вълнение с най-добър първи сектор. Темпото на финландеца падна по-нататък в обиколката и той записа трето време, на повече от секунда зад Фетел.

В последния си опит Уебър свали още собственото си постижение, постигайки 1:36.441. Фетел обаче го победи с последния си опит. Грожан също излезе напред – трети – с финалната си бърза обиколка.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1572 -: Ноември 17, 2013, 06:39:25 am »

Перес щастлив от седмата си позиция, Бътън се бори с липса на баланс



На двата полюса на настроението се намираха пилотите на Макларън в края на квалификацията за Гран при на САЩ.

Серхио Перес се радваше на седмата си позиция и възможността да направи силна надпревара пред дошлите от Мексико фенове. Дженсън Бътън обаче бе едва 13-ти, а с наказанието от петък за изпреварване на червен флаг ще отиде 16-ти утре на грида и бе почти отчаян.

- Наистина се радвам, макар че когато си толкова близо до челото, винаги ти се иска да подобриш още представянето си. Затова съм и леко разочарован. Но ако ми бяхте дали седмо място преди началото на квалификацията, щях да го взема. Следобед се успокоих и фокусирах. В крайна сметка аз съм автомобилен състезател – върша тази работа през целия си живот. Забравям за всичко, качвайки се в колата и се концентрирам върху карането си. Утре ще се състезавам пред сънародниците си и това ме кара да съм изключително горд. Ще стартирам от чистата страна на решетката, надявам се да потегля добре – заяви Перес.

Бътън от своя страна изобщо не разбра какво се случи с колата му. Времето му от Q2 бе с почти 7 десети от секундата по-слабо от това в последната свободна тренировка, когато бе по-хладно и условията бяха по-неблагоприятни, отколкото в квалификацията.

- Не знам какво стана. Нямах никакъв баланс, нито сцепление. Просто липсваше каквато и да е скорост. Трудно е да го приема, особено като се има предвид, че изглеждахме доста бързи през уикенда досега. Нямам представа къде отиде това темпо, а и подобно нещо не ни се случва за първи път. Причината не са задължително метеорологичните условия – другите изглежда се справиха с тях, макар да са имали принос. Ще проверим какво стана. Така или иначе е странно, особено като видиш Валтери [Ботас] най-бърз в Q1, а съотборникът му (Пастор Малдонадо) дори не се класира за Q2 – обясни англичанинът.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1573 -: Ноември 17, 2013, 06:41:24 am »

Фетел: И двете коли са на първа редица – добър резултат след сложна сесия



Себастиан Фетел и Марк Уебър окупираха първа редица за Гран при на САЩ, като четирикратният световен шампион отбеляза, че това е добър резултат след една сложна сесия на пистата до Остин.

- Вятърът се усили доста в сравнение със сутринта, а той влияе доста на поведението на автомобилите и не е никак лесно, особено в завоите. Не бях особено доволен от първото си излизане в Q3, но мисля, че накрая направих стабилна обиколка, която в крайна сметка се оказа достатъчна (за полпозишъна). Битката с Марк бе особено близка – той се приближаваше все повече и повече през уикенда, така че извадих късмет да остана пред него. Мисля, че може да е допуснал грешка в последната си серия. Много съм щастлив от първата позиция днес. Важно е да потеглиш от чистата страна, да видим какво ще стане по-нататък – допълни Себастиан.

Австралийският му съотборник обясни, че и двамата с Фетел са имали по два опита с два комплекта гуми медиум.

Според него първата част на последната му бърза обиколка е била добра, но не се е справил както трябва в 19-ти и 20-ти завой.

- Ако ги бях преминал като при първото си излизане в Q3, можеше и да е достатъчно (за полпозишън). Опитах се да извлека още нещо от колата, а е твърде лесно да я претовариш в подобни условия. В някакъв момент си доволен, мислиш, че си дал най-доброто от себе си, но днес успехът се изплъзна измежду пръстите ни. Себ свърши прекрасна работа, напасна и трите сектора, докато аз направих два и половина. Просто в последния изтървах положението. Не е приятно, но все пак съм доста доволен от второто място – допълни Марк.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1574 -: Ноември 17, 2013, 06:43:54 am »

Мерцедес със сериозни проблеми с гумите в квалификацията в Остин



Основният проблем на Мерцедес в квалификацията на пистата до Остин бяха гумите. Нито Люис Хамилтън, нито Нико Розберг успяха да ги накарат да работят както трябва. Англичанинът обаче все пак постигна класиране на трета редица (пети), докато съотборникът му е едва 14-ти и много недоволен от болида си.

- Сесията бе наистина много сложна, така че трябва да съм доволен от позицията си, въпреки че бих предпочел да се боря за място на първите две редици – обясни Хамилтън. – Болидът бе бърз, балансът – добър, но просто не накарахме гумите да работят. Условията на пистата бяха напълно различни в сравнение с тези от финалната свободна тренировка. Вятърът ни повлия особено негативно. Надявам се настройките ни да са добри за състезанието. Нужен ми е добър старт и ако го постигна, след това мога да се боря за нещо повече.

Розберг бе разочарован, че не стигна Q3. Според него ключът към доброто представяне на американското трасе днес бе правилният компромис в реглажите, какъвто явно не успя да постигне.

- Имахме сериозни проблеми да вкарам гумите в работния им прозорец. Видяхме доста изненади днес. Утре би трябвало да е по-топло и съответно това да подобри ситуацията за нас, но станалото досега съвсем не е идеално. Работихме много по състезателното темпо, така че автомобилът би трябвало да е силен утре. Ще се постарая да се придвижа напред и да взема точки – добави немският пилот.

Шефът на екипа Рос Браун призна, че квалификацията бе разочароваща за Мерцедес, които съвсем не очакваха такъв резултат. Според него промяната в условията е повлияла по-зле на F1 W04, отколкото на други коли:

- Вятърът разстройваше нещата и бе трудно да се вкарат едновременно предните и задни гуми в работните им прозорци. За утре обаче прогнозата е за много по-различно време и съм оптимист, че с тези настройки на колите можем да постигнем наистина приличен резултат – каза Браун.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен