www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495659 пъти)

0 Членове и 9 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1635 -: Ноември 23, 2013, 11:36:05 pm »

Бътън: Определено се радвам на края на сезона

Дженсън Бътън определено се радва на края на един изключително труден за него сезон. Английският пилот на Макларън завърши едва на 15-а позиция, а с това записа и десета загуба от своя съотборник в съботния ден.

„Бях седми в първата част, но когато дъждът се усили просто не успяхме да покажем скорост заради липсата на температура в гумите“, заяви Бътън. „Мислехме, че сме добри в тази дисциплина, но днес просто не бе така.

При тези условия не бе възможно да се кара с гуми интермедия, така че може би направихме грешка. Но решението взехме заедно. Картината пасва добре на този сезон. Понякога темпото ни е добро, но винаги се случва нещо.

В това последно състезание ще се опитам да дам всичко от себе си, за да запишем добър резултат. Не знам, дали утре ще успеем да постигнем подобно нещо. Честно казано се радвам, че това е последното състезание за сезона. Очаквам последен мъчителен ден, след което се надявам да започнем работата по бъдещата, да се надяваме значително по-успешна кола.“

                                                                                                                              clubs1.bg
« Последна редакция: Ноември 23, 2013, 11:37:36 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1636 -: Ноември 23, 2013, 11:40:56 pm »

Стартовата решетка за утрешното Гран при на Бразилия

1   Себастиан Фетел   Ред Бул - Рено   
2   Нико Розберг   Мерцедес AMG   
3   Фернандо Алонсо   Ферари   
4   Марк Уебър   Ред Бул - Рено   
5   Люис Хамилтън   Мерцедес AMG   
6   Ромен Грожан   Лотус - Рено   
7   Даниел Рикардо   Торо Росо - Ферари   
8   Жан-Ерик Верн   Торо Росо - Ферари   
9   Фелипе Маса   Ферари   
10   Нико Хюлкенберг   Заубер - Ферари   
11   Хейки Ковалайнен   Лотус - Рено   
12   Пол ди Реста   Форс Индия - Мерцедес   
13   Валтери Ботас   Уилямс - Рено      
14   Серхио Перес   Макларън - Мерцедес      
15   Дженсън Бътън   Макларън - Мерцедес      
16   Адриан Сутил   Форс Индия - Мерцедес   
17   Пастор Малдонадо   Уилямс - Рено       
18   Естебан Гутиерес   Заубер - Ферари          
19   Шарл Пик   Катерам - Рено          
20   Гиедо ван дер Гарде   Катерам - Рено          
21   Жул Бианки   Марусия - Косуърт       
22   Макс Чилтън   Марусия - Косуърт

                                                                                          по данни от formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1637 -: Ноември 24, 2013, 10:57:46 am »

Браун доволен, Хамилтън не съвсем



В Мерцедес имаше доволни и недоволни след края на днешната квалификация. И докато Рос Браун бе сред доволните, то Люис Хамилтън определено не бе. Англичанинът записа пето време, докато неговият съотборник Нико Розберг се класира втори.

„Това е приблизително това, което очаквах след досегашните проблеми тук“, заяви Хамилтън. „Дадох всичко от себе си, но въпреки това нямаше как да постигна повече. При подобни условия най-трудното е да четеш правилно промените по трасето. Да прецениш къде има и къде няма сцепление. Колата реагираше доста критично при ускорение. Това носеше и опасността от завъртане.

Аз бях този, който искаше тя да се държи по този начин, но явно трябва да уча още. През 2008 г. на финала на сезона тук познавах колата наистина добре. Тогава бях по-дълго време в екипа и колата ми пасваше по-добре.“

„Радостното е, че се доближаваме все по-близо до това, Люис да се чувства добре в колата“, заяви от своя страна Рос Браун. „Успяхме да отбележим значителен напредък. Нико познава отбора и колите ни много по-добре. Затова и успява много по-често да измъкне потенциала. Трябва да постигнем същото и с Люис. Всичко е просто въпрос на време. Нямаме притеснения, защото той отбеляза значителен напредък в този аспект през годината. Смятам, че през следващата година ще успее да стигне още по-напред.

Разбира се няма как да сме на 100% доволни, след като не сме спечелили квалификацията. Все пак обаче изходните ни позиции за състезанието изглеждат добри. Нашите съперници са Лотус и Ферари, това са и отборите, върху които сме се съсредоточили. За момента изглежда, че се справяме малко по-добре от тях. При подобни условия обаче не трябва да забравяме, че нещата много бързо могат да се променят. Надяваме се утре да свършим добра работа.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1638 -: Ноември 24, 2013, 11:03:58 am »

Радост и тъга в Ред Бул



Себастиян Фетел успя да спечели своята девета квалификация за сезона, макар и малко изненадващо дори за самия него. Все пак световният шампион успя да изпревари останалите, оставяйки ги на сериозна разлика зад себе си.

„Не очаквах да постигна подобно време“, заяви Фетел след победата си в съботния ден. „Трябваше да изчакаме доста, преди да излезем на пистата, защото в края на втората част заваля доста сериозно. Имаше просто много вода на трасето. Опасността от аквапланинг бе доста сериозна. Затова и бе по-добре да изчакаме.

Изненадахме се, колко бързо се оттече водата. Още при първата си обиколка с интермедия в последната част успях да дам добро време. Опитах се да подобря времето си във втория опит, но за малко не успях. В последствие ми казаха, че съм спечелил и разбира се бях щастлив, макар и изненадан.

Надявам се и утре след състезанието да имаме поводи за радост. В действителност тренирахме малко при тези условия, но въпреки това колата е такива, каквато искаме да бъде. Затова и сме доволни.“

И докато Фетел успя да спечели, Уебър ще стартира едва четвърти в последното си състезание.

„Мисля, че сме там, където трябва да сме“, заяви Уебър. „Не се чувствах толкова силен в квалификацията. В първата и втората част не се чувствах толкова добре с гумите интермедия. В последната част обаче не се чувствах достатъчно бърз. Имах проблеми да намеря достатъчно сцепление.

Но условията за всички бяха доста трудни. Утре ще стартирам от втора редица и ще се опитам да постигна добър резултат, за което ще дам всичко от себе си. Но ако условията останат същите ще е сложно състезание. Това ще е последния път, в който да работя на подобно високо ниво.

В течение на моята кариера съм имал много емоционални моменти. Бе прекрасно пътуване през времето, от което за мен ще останат много повече от само цифри.“

„Сигурен съм, че Марк ще даде всичко от себе си, за да подобри утре своя баланс, който включва девет победи и 41 подиума“, заяви тим шефът Кристиян Хорнер. „Той прекара седем години при нас, невероятно е, от колко дълго време е в отбора.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1639 -: Ноември 25, 2013, 08:33:37 pm »

Фетел с девета поредна победа завърши шампионски сезона



Себастиян Фетел записа девета поредна победа след триумф и в Бразилия и завърши сезона по шампионски. Втори се нареди неговият съотборник в Ред Бул, Марк Уебър, а третото място остана за Фернандо Алонсо с Ферари.

В едно изключително oспорвано и изпълнено със събития състезание четвъртото място зае стартиралия от 14-а позиция Дженсън Бътън с Макларън. Пети завърши Нико Розберг (Мерцедес), следван от Серхио Перес (Макларън), Фелипе Маса (Ферари), Нико Хюлкенберг (Заубер), Люис Хамилтън (Мерцедес) и Даниел Рикиардо (Торо Росо).

За първи път въпреки мокрото на места трасе пилотите успяха да стартират с гуми за сухо. Липсата на достатъчно информация за представянето им изглежда не пречеше. Единственият пилот, изпитал видими проблеми с представянето си на сухо за разлика от предишните два дни бе Нико Розберг.

Фетел потегли трудно и бе изпреварен от Нико Розберг в Сена S. Трети се нареди Хамилтън, пред Алонсо, Грожан, Рикиардо и Верн от екипа на Торо Росо. Марк Уебър записа поредния си слаб старт и бе едва осми след първата обиколка. В нейния край Фетел атакува Розберг и успя да си върне първата позиция. Уебър също започна да си проправя път напред и след като се справи с пилотите на Торо Росо успя да изпревари и Люис Хамилтън, който бе загубил малко по-рано битката с Алонсо и Грожан. Събитията се развиваха изключително бързо, като в четвъртата обиколка озовалия се на осма позиция Грожан получи повреда в двигателя на качването към старт-финалната права. Алонсо от своя страна успя да се справи с изпитващия проблеми Розберг и излезе втори.

Неговият съотборник Фелипе Маса бе вече шести, зад Уебър и Хамилтън. В началото на шестата обиколка Фетел вече бе с близо 5 секунди пред втория Алонсо, а Уебър успя да изпревари Розберг и да се нареди трети. Испанецът определено не можеше да следва темпото на водача, докато каращия последно състезание австралийски пилот на Ред Бул показваше желание да си проправи бързо място към челото.

Хамилтън изпревари своя съотборник в Мерцедес, Нико Розберг, който явно изпитваше сериозни проблеми с гумите си в 11-ата обиколка. Тур по-късно Уебър пък се справи с Алонсо и двамата пилоти на Ред Бул поведоха. Маса пък бе поредният пилот в челото, изпреварил Розберг. Седми бе Хюлкенберг, а осми стартиралия от 14-о място Бътън.

Пистата започваше да изсъхва. Маса бе първият пилот от челото, влязъл за смяна на гуми. Бразилецът сложи гуми медиум, докато влезлият след него Бътън сложи същата смес. Алонсо и Хамилтън минаха през питлейна в 22-ата обиколка, като и двамата пилоти сложиха твърди гуми.

Първият пилот на Ред Бул бе Уебър в 23-ия тур, като австралиецът получи отново гуми медиум, но бе забавен при в бокса. Това го върна на пистата отново зад Фернандо Алонсо. Фетел бе екипиран отново с медиум гуми в 25-ата обиколка и се върна начело на колоната.

Уебър все пак успя да си върне втората позиция след като бе значително по-бърз в първия завой. Алонсо се опита да контраатакува след използване на DRS в четвъртия завой, но неуспешно. Така Уебър се хвърли да гони съотборника си, който бе с повече от 10 секунди пред него. Маса пък бе излязъл на четвърта позиция пред Хамилтън, Бътън, Розберг и Перес.

Маса обаче получи наказание за това, че е пресякъл бялата линия при излизането си от бокса. Намиращият се директно зад него Хамилтън пък бе предупреден да не атакува съперника си, за да не рискува инцидент. Маса мина през питлейна в изпълнение на наказанието си в 35-ата обиколка, като това позволи на английския му съперник да се върне на четвърта позиция. Бразилецът пък се свлече до осмото място, пропускайки пред себе си също така Бътън, Розберг и Перес.

Позициите се стабилизираха, като Фетел водеше с почти 12 секунди пред съотборника си Уебър, Алонсо бе трети на повече от пет секунди зад австралиеца, а Хамилтън изоставаше със седем от испанеца.

С изключение на първите двама, намиращите се зад тях двама пилоти бяха с твърди гуми за своите втори серии от обиколки. Това означаваше, че тези пилоти щяха да останат вероятно по-дълго на пистата.

Бътън и Маса влязоха в бокса за последна смяна в 44-ия тур. И двамата получиха твърди гуми. Розберг и Перес направиха същото една обиколка по-късно.

В 48-ата обиколка се разрази истинска драма. Първо Валтери Ботас загуби задна лява гума на четвърти завой. В същото време Люис Хамилтън спука своята задна дясна (оказа се, че е имало контакт между финландецът и англичанина на обратната права), а Фетел и Уебър без предупреждение влязоха в бокса. Механиците на Ред Бул не бяха подготвени и забавиха значително водача. Намиращия се зад него Уебър пък трябваше да чака. Все пак и Фернандо Алонсо влезе в същия момент в питлейна и австралиецът успя някак си да излезе отново пред съперника си.

След завръщането им на пистата позициите им не се промениха. Фетел водеше с повече от 6 секунди пред Уебър, който бе преследван от разполагащия с по-меките гуми Алонсо. Дженсън Бътън бе четвърти, а Розберг пети. Перес и Маса пък се озоваха пред Хамилтън, който както показаха повторенията бе виновникът за контакт между него и Ботас. За това си нарушение пилотът на Мерцедес получи наказание с минаване през бокса.

Хамилтън мина през питлейна в 53-ата обиколка и се върна едва 11-и на пистата. След влизането на Сутил в бокса Хамилтън вече бе 10-и, доближавайки се бързо до Даниел Рикиардо. В 58-ия тур англичанинът успя да излезе девети и се хвърли да преследва намиращия се на близо 10 секунди пред него Хюлкенберг.

Фетел водеше уверено с повече от 8 секунди пред Уебър, Алонсо бе трети на три секунди зад австралиеца, следван от Бътън, Розберг, Перес, Маса и Хюлкенберг.

Само дъждът можеше да направи финала драматичен. Фетел бе предупреден за очаквани превалявания в последните обиколки, които обаче не трябваше да му попречат да спечели своята девета поредна победа. В Мерцедес пък бяха радостни от петото място на Розберг и деветото на Хамилтън, защото това позволи на екипа да запази второто си място в класирането при конструкторите. Ферари пък останаха трети, пред Лотус и Макларън.
 
                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1640 -: Ноември 25, 2013, 08:34:57 pm »

Фетел съжалява, че сезонът свършва



Себастиян Фетел постигна девета поредна победа през този сезон и с общо 13 триумфа приключи със стил годината. Германският пилот на Ред Бул за пореден път се наложи над конкуренцията, като само в началото на надпреварата остави водачеството в ръцете на Нико Розберг. И то само за една обиколка.

„Това, което ти постигна не е постигал никой преди теб“, радваше се в комуникацията помежду им Кристиян Хорнер.

„Дааа, това е невероятно“, отговори от своя страна Фетел, който отново направи шоу за публиката след финала на състезанието. „След подобен сезон едва ли мога да искам нещо повече. Ако трябва да съм честен – извинете ме за израза – бе от една страна перверзно, колко силни и постоянни бяхме в последните състезания. Почти не допуснахме грешки през този сезон. При второто спиране това не изглеждаше точно така, но с изключение на някои моменти, годината бе невероятна за нас.

В известна степен дори се чувствам тъжен, че сезонът завърши. След лятната пауза успяхме да спечелим всички състезания, което бе невероятно.

Днешното състезание бе доста трудно, но успяхме да се справим въпреки първоначалните трудности. След като успях да си върна първото място, после шансовете ми за успех бяха по-сериозни. Имаше известно объркване при второто спиране. Влязохме едновременно, но за щастие получих четири колела. Беше леко куриозно. Дъждът в края обърка леко нещата, защото не се знаеше дали ще спре или ще продължи да вали.

Искам да благодаря на екип и на Марк, който имаше прекрасна кариера във Формула 1. Може би не винаги сме се разбирали идеално, но винаги сме се отнасяли с уважение един към друг. Научил съм много от него и успяхме да постигнем много победи за екипа в съвместния си престой в Ред Бул.

Искам да благодаря и на един друг човек – Том Бач, който работи дълго по моята кола. За съжаление и той ни напуска, и затова аз искам да му благодаря за всичката работа, която е свършил.

Годината бе невероятна за нас, а днес бе поредния невероятен ден. Трябва да се насладим на всеки миг, както казах и по радиото. Всеки от отбора е допринесъл за успехите ни.

Щастлив съм, да бъда звено от веригата и не смятам, че съм по-важен от когото и да е. Вярно е – аз имам привилегията да карам колата, но постигнатото от нас е отборно постижение. Подобно нещо не идва случайно. Сега ще се порадвам на зимата, на почивката и на идващите празници.‘

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1641 -: Ноември 25, 2013, 08:40:33 pm »

Алонсо с поздравления за Маса и съжаление за липсата на достатъчно дъжд



Въпреки че отборът на Ферари не успя да спечели второто място при конструкторите след третото място на Фернандо Алонсо в Бразилия, испанецът изглеждаше щастлив след края на надпреварата на пистата Интерлагос. Най-малкото защото Скудерията в Южна Америка отново бе втора сила след шампионите от Ред Бул. Испанецът завърши трети, след като пропусна пред себе си само Себастиян Фетел и Марк Уебър.

„Състезанието бе трудно за всички нас, но за съжаление сериозният дъжд така и не дойде“, заяви Алонсо след края на надпреварата. Испанецът на два пъти трябваше да позволи на своя приятел Марк Уебър да го изпревари, след като изглежда австралиецът бе доста по-бърз. „Мисля, че на мокро щяхме да сме значително по-конкурентоспособни. Изглеждаше, че всеки момент ще завали сериозно, но в крайна сметка нищо не се случи. Съжалявам за това, но все пак успяхме да завършим сезона на подиума.“

Това бе първото качване на стълбичката на победителите за испанеца от Гран при на Сингапур.

„За съжаление Фелипе получи наказание заради пресичането на линията, ограничаваща питлейна. Можеше да спечелим второто място при конструкторите и той да се качи на подиума, който изглеждаше доста близо.

Когато го видях зад мен си помислих, че ако се качи на подиума, това ще е чудесно за него. Съжалявам за него в това състезание, но изминалите четири съвместни години бяха прекрасни. Той бе чудесен колега и сериозен конкурент. Освен това и личен мой приятел. Прекарали сме заедно доста време и ще се виждаме и през следващата година, макар че тогава той ще носи различни цветове. Надяваме се през следващата година да стартираме в различна посока с новите агрегати. Вече се радвам на предстоящото предизвикателство.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1642 -: Ноември 25, 2013, 08:52:42 pm »

Уебър след края на кариерата си с второто място: Бе едно чудесно пътуване



Марк Уебър записа своя 42 подиум след като записа второ място в последното си състезание от Формула 1. След 12 години в Гран при австралиецът напусна със стил, помагайки за постигането на двойна победа за екипа на Ред Бул.

„Мисля, че това бе много добър финал на моята кариера“, заяви Уебър след последното си състезание. „Състезанието бе чудесно, с много дуели и обрати. През цялата си кариера с удоволствие се състезавах с тези момчета: със Себ, с Фернандо, Люис, Нико и всички останали, с които карахме през последните пет-шест години в челото на колоната.

Искам да благодаря на отбора. Последното състезание бе наистина удоволствие за мен. Чудесен финал. Искам да благодаря и на всички в Австралия. Там долу има достатъчно хора, които са играли важна роля в кариерата ми.

Без тяхната подкрепа в началните години сега просто нямаше да съм тук. Имах чудесна кариера. Бе чудесно пътуване през времето. Искам да поздравя всички в Down Under (жаргонно название на Австралия – б.а.) и да им пожелая да наблюдават много интересен сезон през следващата година. Радвам се също така, че ще съм и част от екипа на Порше.“

С второто си място Марк Уебър за трети път завърши сезона на трета позиция, след като успя да изпревари Люис Хамилтън. В края на надпреварата Уебър получи поздравления и от своя тим шеф, Кристиян Хорнер.

„Хиляди благодарности Марк“, каза на своя пилот Хорнер. „Бе удоволствие да се работи с теб. Можеш да си горд с всичко, което си постигнал в кариерата си.“

Още преди края на последната си обиколка при прибирането в бокса Уебър свали шлема си, за да се видят емоциите му. Реакциите за възможна санкция от страна на ФИА не закъсняха.

„Ако те накажат ще платя с удоволствие глобата ти“, заяви в Туитър скочилият от стратосферата Феликс Баумгартнер, който също е кадър на Ред Бул „Да свалиш каската по време на прибирането в бокса бе чудесно. Благодаря ти за чудесния момент. Пожелавам ти добър старт с Порше през следващата година.“

„Той показа повече емоции, отколкото мислех“, заяви след състезанието Хорнер. „Направи чудесно състезание и е чудесно, че има възможността да завърши кариерата си на върха на възможностите си.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1643 -: Ноември 25, 2013, 08:58:34 pm »

Маса през сълзи: Много благодаря на всички!



След първите спирания в бокса Фелипе Маса бе на четвърта позиция в последното си състезание за Ферари, което освен това се състоя пред собствена публика. След наказание за пресичането на бялата линия при излизането от бокса обаче бразилецът успя да финишира едва седми. С това не успя да помогне на екипа си да се пребори за второто място в класирането при конструкторите.

„За да съм честен, това наказание бе неприемливо“, заяви Маса след финала. „За какво получих това наказание? Сигурен съм, че не съм бил единственият, пресякъл линията. Не смятам, че съм направил нещо погрешно. Не съм спечелил предимство, изпреварвайки някой извън пистата или нещо подобно.

Комисарите (тази седмица подпомогнати от бившият пилот в Гран при Марк Блъндел) си мислят, че могат да си позволят всичко. В действителност обаче често взимат погрешни решения. Съжалявам, защото днес можех да стана четвърти или дори трети. Фернандо можеше дори да ме пусне в края. Възможно бе да постигна значително по-добър резултат.

Сега в екипа определено ще има емоции. Това бе последното ми състезание за Ферари. Ще трябва в бъдеще да свиквам с новите цветове“, продължи през сълзи Маса. „Искам да благодаря на всички, с които съм работил през изминалите години и които ми дадоха шанса, да карам за Ферари, на всички инженери и механици. Много благодаря на всички!!!“


                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1644 -: Ноември 25, 2013, 09:10:27 pm »

Радост в Мерцедес след второто място при конструкторите



След края на днешното състезание в Мерцедес имаха повод за сериозно празненство, въпреки че пилотите на отбора завършиха на пето и девето място. Нико Розберг имаше много проблеми още след началото на състезанието, въпреки че поведе след първия завой. Все пак германецът успя да се класира пети и да помогне за спечелването на второто място в класирането при конструкторите. Люис Хамилтън пък допусна да загуби доста позиции след инцидент с Валтери Ботас и последвало наказание.

„Трябва да кажем, че днес сами си направихме живота труден“, направи равносметка тим шефът Рос Браун. „Спечелването на второто място обаче ни носи сериозно удовлетворение.“

След квалификацията и старта изглеждаше, че Мерцедес без проблеми ще защити мястото си спрямо Ферари. Нико Розберг дори успя да поведе след първия завой.

„Напомни ми на началото на сезона, когато стартирах от първа позиция“, обясни Розберг пред RTL.

„Нико не разполагаше с добър баланс в началото на състезанието“, обясни и Браун. „Нямахме възможност да намерим настройки за мокро, защото досега през целия уикенд валеше. Нико се оплака още след първата тренировка.“

Хамилтън пък бе значително по-доволен от баланса си, но и той не се размина без проблеми.

„Мисля, че предизвиках инцидент с един от изостаналите автомобили, който се опита да ме изпревари. Честно казано не знам, какво точно се случи“, обясни англичанинът. „Ще трябва да погледна телевизионните кадри. Съжалявам, че загубих толкова много точки за отбора.

Настигах Фернандо и мисля, че дори щяхме да имаме шанс да се борим за място на подиума.“

При Розберг пък стратегията бе съобразена с времето.

„Загубихме четвъртото място, защото искахме да заложим на сигурността. Затова и Бътън ме изпревари, но това бе правилно, защото бе важно за отбора.“

„Това бе единствената ни цел в това състезание и искахме да я постигнем“, заяви от своя страна и спортният директор на Мерцедес, Тото Волф. „Важно е за всички. Дори и за механиците, които ще получат допълнителни премии за Коледа. Сигурен съм, че сега празниците ще са още по-щастливи за всички.“

„Говорих днес с моите механици и те ми казаха направо, че ще празнуваме само, ако спечелим второто място. Иначе се прибираме директно по леглата. Стана ми ясно, колко важно е това и за тях. Донякъде подценявах, какво означава това за тях.“

След края на сезон 2013 всички в Мерцедес се надяват през следващата година да успеят да направят и следващата крачка, за което всички са готови да дадат „110% от себе си“, както подчертава Волф. „Колата е почти готова, вече я изпробваме в симулатора.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1645 -: Ноември 25, 2013, 09:12:36 pm »

Макларън: Нуждаехме се от този резултат



И в 19-ото състезание от този сезон Макларън не успя да отбележи така желаният подиум. Въпреки това отборът показа добър морал, като и двамата пилоти записаха точки след четвърто и шесто място в края на надпреварата.

„И двамата ни пилоти свършиха чудесна работа, стратегията ни също бе добра“, заяви Мартин Уитмарш след края на състезанието. „Представихме се много добре. След тежкия сезон щяхме да сме още по-доволни, ако бяхме записали подиум. Поне отново изпитахме възбудата от борбата за челните позиции.

Борихме се през цялото състезание и в крайна сметка това се оказа ползотворно. Хубаво е, че отново можехме да упражняваме натиск. Това ни доставяше истинско удоволствие. Нуждаехме се от този момент.“

Дженсън Бътън направи чудесно състезание, след като стартира 14-и и се добра до 4-ото място. Той определено чувстваше, че усърдната му работа в симулатора му е донесла успех.

„Изглежда, че това ни донесе успех, което е добра новина“, обясни Бътън. Всички тук на пистата свършиха чудесна работа. Чеко, отборът и аз. Всички ние. Бе трудно състезание, но свърши добре.

Оценихме правилно ситуацията. Гумите също функционираха добре. Още от самото начало. За съжаление не бяхме достатъчно бързи, за да можем да се борим за място на подиума. От 14-а позиция на четвърта обаче не е лошо. Това е моят най-добър резултат за сезона. Нуждаехме се от това. Особено аз след изминалото състезание.

Искам да благодаря на отбора за този чудесен завършек на сезона. Съжалявам, че Чеко напуска отбора. Това обаче е хода на времето. Надявам се да намери добро място за следващата година. На мен лично ми достави удоволствие да работим заедно, въпреки че през този сезон имахме спадове и изкачвания. Един подобен изпълнен с трудности сезон обаче сплотява отбора.

Беше тежко за всички нас. Ние на пистата го усещахме директно. За хората във фабриката, които работят усилено там вероятно е още по-трудно. Те се стараят да дават всичко от себе си, за да извадят нови части. За жалост обаче не успяхме през сезона да направим колата достатъчно бърза. Надяваме се да успеем догодина.“

За Перес обаче това едва ли е от значение.

„Дали Макларън взеха правилното решение като ме замениха? Това ще покаже само времето“, заяви мексиканецът. „Аз лично вярвам, че те направиха грешка. Може обаче да греша, ще разберем следващата година.“

Мексиканецът стартира от 19-а позиция след като се наложи смяна на скоростната му кутия.

„От 19-а позиция да успееш да се изкачиш до шеста е доста добре. Колата бе чудесна. С поглед назад във времето е жалко, че загубихме пет места вчера. Все пак успяхме да наваксаме доста, въпреки че можеше вероятно да се представим още по-добре. В крайна сметка обаче се наложи да пестя и бензин. Затова не можах да атакувам Нико накрая. Молех се за дъжд, но той така и не дойде. Все пак сезонът завърши и това ме радва. Научих доста от тази година и смятам, че пораснах, не само като пилот, но и като човек. Подобрих и уменията си от техническа гледна точка. Надявам се, че през следващата година ще мога да докажа този напредък. Къде ще стане това обаче все още не знам.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1646 -: Ноември 25, 2013, 09:13:55 pm »

Хюлкенберг с най-добро крайно класиране в F1 кариерата си



Нико Хюлкенберг постигна най-доброто класиране в крайното подреждане при пилотите във Формула 1 досега през кариерата си. Немският пилот на Заубер завърши сезон 2013 г. на десета позиция с 51 точки, след като се класира осми в Гран при на Бразилия.

Хюлкенберг направи изключително силна втора половина на сезона. В деветте надпревари след лятната пауза той не завърши в топ 10 само три пъти, като спечели 44 от общо 51 точки в този период от шампионата.

- Беше добро състезание – направих силен старт и имах няколко чудесни битки в първите няколко обиколки. След това останах сам в по-голямата част от дистанцията. Основният ми проблем бе нестабилност на предната част на колата. Предните гуми се съсипваха доста бързо, а това ми костваше време. Осмото място обаче е солиден резултат и ме изведе десети в подреждането при пилотите – нещо, което не съм постигал досега. Усещането е наистина чудесно – коментира Нико, чието бъдеще все още не е ясно и се очаква скоро да се разбере към кой отбор ще се присъедини.

Естебан Гутиерес финишира 12-те на Интерлагос, а с шестте си точки за сезона е 16-ти в генералното класиране – най-добре представилият се новак за 2013-та. Мексиканецът изкара трудна година в Заубер, но се държа до последно.

- Чувството като цяло е положително. Направих страхотно състезание с много битки. В първия тур изпреварих доста автомобили. Имахме известни проблеми с твърдите гуми в първата част от надпреварата, но с медиум наваксахме известно време след това. Подходът ни бе добър, макар че бе истинско предизвикателство да се справя с късането на гумите. Поне завърших сезона на ниво. Научих много, натрупах опит и това бяха основните ми задачи. Смятам, че свърших достатъчно добра работа, за да направя следващата стъпка напред – заяви Гутиерес, чието оставане в Заубер не е сигурно.

Шефът на отбора Мониша Калтенборн обобщи ситуацията, заявявайки, че сезонът бе много труден за тима:

- Отборът обаче показа висок морал в сложната обстановка и заедно се завърнахме още по-силни. Основата на толкова успешната втора половина от състезателната година бе силното представяне на хората ни в Хинвил и екипа на писта – то се превърна в успех на пистата. Последната надпревара бе типична за нас: от трудни стартова позиция успяхме да спечелим четири точки и затова тя е удовлетворяващ финал.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1647 -: Ноември 25, 2013, 09:15:21 pm »

Рон Денис убеждавал Мерцедес да не подписват с Хамилтън



Рон Денис убеждавал Мерцедес да не подписват с Хамилтън, твърди в своя публикация британския Дейли Мейл.

Историята за действия от страна на бившия шеф на Макларън във Формула 1, довели до това световният шампион за 2008 г. да предпочете тима от Бракли, се появи първо в коментар на изтъкнатия журналист Марк Хюс за Скай Спортс. В материала си, посветен на уволнението на Серхио Перес от екипа, той посочва, че Хамилтън изпратил на Мартин Уитмарш писмо по електронната поща преди уикенда за Гран при на Сингапур през 2012 г., в което потвърждавал, че остава в Уокинг.

- В опита си да осигури оставането на Хамилтън на борда обаче, председателят на Макларън Рон Денис стори тогава някои неща зад кулисите, които в конкретния момент не бяха оценени от Люис – и които го накараха да промени решението си. Спорът на състезателя не бе с Уитмарш, но той почувства, че не може да е част от тима и във вторника след Сингапур вече бе подписал споразумението си с Мерцедес – пише Хюс.

Според новата публикувана информация Денис е летял с частния си самолет до Щутгарт за среща с шефа на Даймлер и Мерцедес-Бенц Дитер Цетче. Той провел сериозен разговор с него, като цитирал случки, показващи Хамилтън в неблагоприятна светлина – това се тълкува от определени страни като опит да бъде разубеден Цетче относно привличането на пилота. Денис цитирал истории от таблоида Сън, според които Люис бил на парти през юли миналата година с 10 жени. Купонът продължил до малките часове на сутринта, а след това състезателят завел момичетата и останалите приятели, с които бил, в лондонския хотел Мейфеър. Приближени на пилота са категорични, че не е станало нищо особено.

Уитмарш разбрал какво се случва, след като Цетче завъртял няколко телефона на хора, свързани с пилота, включително мениджърите му.

Денис отрича дискусията му с шефа на Даймлер да е била свързана с Хамилтън. Посочва се обаче, че състезателят не му говори почти цяла година след Гран при на Сингапур 2012 – чак до старта в Италия този сезон.

- Дитер е приятел, човек, когото познавам от повече от 15 години. Имах серия срещи с него през втората половина на 2012 г. и разговорите ни бяха основни търговски и очевидно – поверителни. Не си спомням да сме обсъждали какъвто и да е въпрос, който да не е бил вече в публичното пространство. Така че тези твърдения (за намесата в трансфера на Хамилтън – б.р.) за мен са буря в чаша вода. Да, виждал съм се с Дитер и разбира се, сме разговаряли по много теми, някои от които свързани с Люис. Фактът, че Люис бе сниман в лондонски хотел с група жени, бе една от дискутираните теми, но това нямаше нищо общо с неговото напускане от Макларън – пише Денис в отговор на запитване от страна на Дейли Мейл.

Рон Денис бе човекът, който взе Хамилтън в Макларън още като дете и ръководи програмата, извела англичанина до Формула 1. Той бе категоричен няколко пъти от края на 2012-та досега, че не се е намесвал в трансфера на пилота в Мерцедес.

- Миналата година не се опитах особено сериозно да предотвратя усилията на Люис да изследва нови територии с тима на Мерцедес – може би това бе нужно като част от съзряването му. Но винаги ще помня времето му с нас и съм много горд, че бях главен изпълнителен директор и шеф на екипа на Макларън, когато той стана световен шампион с нас през 2008 г. – заяви Денис по време на честванията на 50-ата годишнина на компанията.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1648 -: Ноември 25, 2013, 09:16:33 pm »

Уитмарш щастлив, че Перес остава във Формула 1



Шефът на Макларън Мартин Уитмарш заяви, че е щастлив, задето Серхио Перес ще остане във Формула 1 през 2014 г. Смята се, че мексиканският пилот е пред подписване на договор с Форс Индия, след като бе освободен от екипа от Уокинг.

Перес дойде в Макларън в началото на настоящата година, но си тръгва след по-малко от 12 месеца. В тима решиха да заложат на 21-годишния Кевин Магнусен, докато във Форс Индия пък се очаква да си върнат Нико Хюлкенберг. Това означава, че не само Пол ди Реста, но Адриан Сутил ще загуби мястото си.

- Много съм щастлив. Много неща се изписаха, но Серхио е млад човек с невероятно достойнство. Работата (във Формула 1) е страхотна, но в отделни случаи може да е доста болезнена. Най-трудната част е, когато вдигнеш телефона и кажеш: „Реших...” Той го прие безкрайно добре. В отбора наистина го харесват. Направихме, каквото можахме, за да му помогнем – със сигурност заслужава да е във Формула 1 и той го доказа в последното състезание. Перес е вълнуващ пилот, въпреки че в началото на годината се твърдеше, че е малко прекалено ентусиазиран. Но според мен това може да се получи във Формула 1 – млад мъж, готов да се справи с предизвикателството, поема рискове и се опитва да си пробие път. Така че съм доволен за него и че ще виждаме усмихнатото му лице в падока – коментира Уитмарш.

Шефът на Макларън лично звъня на Форс Индия и Лотус, когато стана ясно, че Перес губи кокпита си в Макларън, за да търси място на пилота.

Ситуацията може да се окаже доста сложна, след като Адриан Сутил заяви в Бразилия, че знае къде ще кара догодина, макар да не сложил никъде подписа си. Пак на Интерлагос стана ясно, че Пастор Малдонадо е в напреднали разговори със Заубер. Това засили усещането, че сделката на Лотус с Куантум няма да се осъществи. Тимът от Енстън настоява, че не се е отказал от договорките с инвестиционния фонд, макар поетите финансови ангажименти да не са покрити. Шефът на консорциума Мансур Иджас вече два пъти – в Абу Даби и в САЩ обещава в седмицата след съответните надпревари в сметката на тима да постъпят средства, което така и не се случва.

- Все още се водят някои разговори, вече между банкери – заяви шефът на Лотус в F1 Ерик Булие на пистата Интерлагос. – Надяваме се всичко да приключи в началото на седмицата.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1649 -: Ноември 25, 2013, 09:55:55 pm »

Фетел с поредна награда от DHL



Както всяка година глобалният логистичен партньор на Формула 1, DHL, награждава пилота, записал най-много бързи обиколки през сезона. След края на сезона в Бразилия, Себастиян Фетел получи и тази награда, която вече е печелил през 2009 и 2012 г. През този сезон той записа седем най-добри обиколки (с една повече от 2012 г. – в Китай, Бахрейн, Монако, Белгия, Сингапур, Южна Корея и САЩ) Фетел изпревари своя съотборник Марк Уебър, който записа пет най-бързи обиколки.

С тази трета своя награда германецът изпревари своя приятел Кими Райконен, който спечели по този показател през 2007 и 2008 г. Фетел получи наградата от представителя на фирмата DHL, Йоаким Тране и от бившия пилот във Формула 1, а сега коментатор Кристиян Данер.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен