www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509477 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1665 -: Ноември 28, 2013, 06:25:06 am »

Нико Розберг: Целта ми за 2014 г. е да победя Хамилтън



Пилотът на "Мерцедес" Нико Розберг си постави като основна цел за следващия сезон във Формула 1 да победи своя съотборник Люис Хамилтън.

Германецът постигна две победи през изминалия шампионат, но завърши на 18 точки зад съекипника си в крайното класиране.

Той все пак стана шести, което е и най-доброто му постижение в кариерата. Отделно Розберг е на второ място по най-много обиколки начело на колоната след шампиона Себастиан Фетел.

"Не съм особено щастлив, но все пак съм доволен от сезона. Имах някои възходи и сривове", заяви германецът пред "Аутоспорт" на въпрос как вижда представянето в сравнение с това на Хамилтън.

"Целта ми беше да напредна спрямо предходната година, което проработи за мен със спечелените победи в Монако и Великобритания. Но с началото на изцяло нов сезон (и от технологична гледна точка) искам да остана пред моя съотборник", допълни Розберг.

Пилотът изрази своята увереност в способностите на екипа по развитието на болида за следващия сезон и се надява на по-голямо постоянство в представянето. Той вече е получил минимална представа за качествата на новия автомобил чрез тестове в симулатора на "Мерцедес".

"Новият болид е най-вълнуващият проект, в който съм участвал, откакто съм във Формула 1. Това ще бъде най-натоварената ми зима. В неделя ще направя първото си състезание с него в симулатора", обясни Розберг.

В момента пилотът на "Мерцедес" е в Женева, а в неговия хотел е бил объркан с... Люис Хамилтън. "Аз съм Розберг, но не се притеснявайте, с него много си приличаме е много лесно да ни обърка човек", написа германецът в Twitter.

                                                                                                                               dnevnik.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1666 -: Ноември 28, 2013, 09:05:28 pm »

Малдонадо в Лотус през 2014 г.



Пастор Малдонадо ще кара в Лотус през сезон 2014 г., твърди немският Шпорт Билд. В публикацията се казва, че решението е било взето в понеделник.

Пилотът опитал през уикенда, когато се проведе финалната надпревара за сезона, да убеди спонсорите си от PDVSA да заложат на Заубер. Според него тимът от Енстън не е достатъчно надежден. От петролната компания обаче решили протежето им да продължи кариерата си точно в Лотус.

Според информацията вероятно става дума за допълнително сътрудничество – между PDVSA и Тотал, които работят с отбора досега, като то може да спаси бъдещето на екипа. Потенциалните инвеститори от Куантум така и не реализираха обещаните плащания. Ситуацията в Заубер е подобна – там под въпрос е договорът с няколко руски компании, а вследствие на това и присъединяването на Сергей Сироткин не е сигурно. Според последните информации на Петер Заубер и Мониша Калтенборн може да се наложи дори да продадат екипа, като се твърди, че имал заинтересовани инвеститори от САЩ.

Във Форс Индия пък най-вероятно ще карат Нико Хюлкенберг и Серхио Перес. Мениджърът на немския пилот Вернер Хайнц заяви, че решение за бъдещето на състезателя ще бъде взето до два-три дни. Изявлението на шефа на Макларън Мартин Уитмарш за това колко се радва, че Перес остава във Формула 1, пък бе прието като знак, че мексиканецът е постигнал споразумение с екипа от Силвърстоун.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1667 -: Ноември 28, 2013, 09:06:49 pm »

Технологичният център на Макларън бе включен Google Street View



Технологичният център на Макларън в Уокинг бе включен в Google Street View. Почитателите на тима и просто любопитните могат да се разходят из Парагон, да видят някои от най-прочутите и успешни коли в историята на автомобилния спорт и бизнес – сред тях са болиди на Аертон Сена, Ален Прост, Мика Хакинен, исторически спортни модели от КанАм, Макларън 12С, Макларън F1 и т.н. Запалянковците могат да видят и първата кола на основателя на компанията Брус Макларън – Остин 7.

Целият комплекс е много интересен, като на особено внимание се радват витрините с трофеи. Някои от отделите не са включени във виртуалната разходка, но все пак изживяването е уникално по рода си.

Технологичният център е изключителен архитектурен проект, спечелил редица награди за дизайна си, използваните високи технологии и т.н.

- Според мнозина центърът ни е архитектурна икона. Той обаче е много повече – представлява биещото сърце на една група, съставена от технологично, спортно и автомобилно подразделения, отбелязала тази година 50-ата си годишнина – коментира главният изпълнителен директор на Макларън Груп Мартин Уитмарш. – Радваме се, че отворихме вратите си, за да отбележим случая, както и да възнаградим многобройните си лоялни фенове с помощта на Google. За съжаление не можем да си позволим всички да ни посетят лично, но сътрудничеството с Google ни позволи да помогнем на всички да хвърлят един поглед наоколо. Надявам се хората да са така вдъхновени, както бях аз, след като видях центъра за първи път.

Технологичният център на Макларън може да бъде разгледан на адрес https://maps.google.co.uk/maps?q=mclaren+technology+centre&ll=51.345542,-0.547624&spn=0.001458,0.003484&fb=1&gl=uk&hq=mclaren+technology+centre&cid=1158993677060234665&t=m&z=19&layer=c&cbll=51.345568,-0.547646&panoid=JYBcxXRyvr27MeeMjsLtXQ&cbp=12,107.64,,0,18.29

Той се простира на площ от 50 хектара и включва офиси, шоурум, производствени съоръжения, аеродинамичен тунел и ресторант. До него има езеро с 50 000 кубични метра вода. Температурата в основната сграда се поддържа на постоянни 21 градуса по Целзий. Центърът бе открит през 2004 г. лично от Нейно величество кралица Елизабет II.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1668 -: Ноември 28, 2013, 09:12:46 pm »

Официално: Рос Браун напуска Мерцедес



Тимът на Мерцедес потвърди официално, че Рос Браун напуска отбора. Новината се разпространяваше от няколко месеца.

Ръководството на екипа ще бъде поето от Тото Волф и Пади Лоу, като първият ще се занимава с бизнес, а вторият – с техническите аспекти на работата.

- Най-важното нещо, което обмислях при решението да се оттегля като шеф на тима, бе да го направя в точния момент, за да осигуря на екипа по-нататъшен успех – заяви Браун. – Процесът на прехвърляне на отговорности, изпълняван тази година, означава, че вече сме готови да изпълним промяната и моите задължения да бъдат поети от ново ръководство, съставено от Тото и Пади. Мерцедес-Бенц инвестираха сериозно в хора и инфраструктура и в Бракли, и в Бриксуърт. Благодарение на досегашния ни подход и работата като един екип отборът е в много добра позиция за успех през 2014 г. Гордея се, че участвах в полагането на тези основи за бъдещето. 2014-та бележи началото на нова ера в спорта. Ето защо сметнахме, че едновременно с това е подходящо да започне нова и в организацията, за да сме сигурни, че тя ще е във възможно най-силна позиция през идващите години.

Председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда заяви, че Браун бе архитектът на крачката, направена от петата позиция на отбора през 2012 г. до второто място в тазгодишния шампионат.

- Той създаде плана за привличане на ключови хора от началото на 2011 г. и представянето този сезон демонстрира, че отборът върви по правилния път. Проведохме дълги дискусии с Рос как би могъл да продължи да работи с тима, но не може да задържиш някой, който е решил да продължи напред. Рос реши, че сега е правилният момент да връчи юздите на Тото и Пади и ние уважаваме това – допълни австриецът.

Шефът на Даймлер Дитер Цетче също обясни, че напускането на англичанина е част от план за организационно преструктуриране:

- Миналата зима ние променихме мениджмънта на дейността си във Формула 1 с подкрепата на Лауда. Първата стъпка бе да убедим Волф да поеме моторспорт департамента и компанията ни за Формула 1. Втората бе привличането на Пади Лоу. Така построихме нещата за момента, когато Рос реши да напусне настоящия си пост. Този миг настъпи. Вярвам, че Тото и Пади ще надграждат прекрасната работа на Рос. Те притежават необходимите умение да изведат отбора ни до успех в световния шампионат. Бих искал лично да благодаря на Рос за спокойното му ръководство, което прилага, откакто е начело на заводския ни тим – от 2010 г., за жизненоважния му принос към развитието на отбора и несъмнената роля, която изигра за бъдещите ни успехи. Беше удоволствие да работим с него и му желая всичко най-добро по-нататък.

Браун пристигна в Бракли през 2007 г., когато отборът, чиято база бе там, бе на Хонда. Той купи на символична стойност тима при оттеглянето на японската компания в края на 2008 г. и записа името си в историята на Формула 1 не просто като шампион – Браун Гран при взе титлите през 2009-та и при пилотите (с Дженсън Бътън), и при конструкторите. След това Мерцедес купиха екипа и Рос остана начело до настоящия момент.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1669 -: Ноември 28, 2013, 09:23:40 pm »

F1 едва не се разпаднала през 2009 заради заплахи от страна на ФИА, разкри Доналд Макензи



Формула 1 едва не се разпаднала през 2009 г. заради заплахи от страна на ФИА, разкри съоснователят и председател на CVC Кепитъл Партнърс Доналд Макензи. Инвестиционният фонд притежава малко над 35% от акциите на спорта и управлява спортните права посредством Бърни Екълстоун.

Историята за 2009-та бе разказана от Макензи по време на свидетелските му показания на процеса срещу Екълстоун. Делото бе заведено от Constantin Medien в Лондон по обвинение във финансови загуби и измама.

Спорът между CVC и ФИА възникнал по повод исканите от федерацията мерки за намаляване разходите на отборите, както и налагането на горна граница на бюджетите. Екипите заплашиха да напуснат F1 вследствие на това. Заплахата от разпад на спорта бе избегната, след като ФИА позволиха отборите сами да наблюдават разходите си и подписа споразумението Конкорд.

- За мен няма съмнение, че тимовете бяха готови да съсипят настоящия бизнес и да си тръгнат, тъй като все още дискутираха емоционални въпроси – допълни Макензи. – CVC прие за даденост факта, че ФИА ще подпише Конкорд-а. Тогава не бяхме разбрали напълно, че се изискват не само подписите на екипите, а и този на ФИА. А сдобиването с подписа на федерацията се оказа невероятно трудно.

Бившият президент на администриращата спорта организация Макс Мозли признава, че е имало заплаха от страна на ФИА:

- През лятото на 2009 г. ФИА наистина отказа да подпише. Причината за това бе, че искахме да въведем механизъм за контролиране на разходите, който при това да бъде прилаган от ФИА. Големите отбори обича искаха да контролират сами изразходваните пари. Според нас така нямаше да има никакво наблюдение. Въпросът ни интересуваше, тъй като според нас прекалено високите разходи можеха да убият Формула 1, но и поради спортни причини. Затова заехме такава позиция спрямо CVC и отказвахме да подпишем, тъй като отборите не се съгласяваха на необходимите според нас мерки. CVC никога не са били в конфликт с ФИА по този въпрос. Те се съгласиха, че харченето трябва да се ограничи. Всъщност всички се съгласиха с това, но не и с първоначалните ми ограничения. Неразбирателството дойде от това как да го направим. Аз заявих, че трябва да има наложено от ФИА правило. Отборите смятаха, че са в състояние да се справят сами, без федерацията – така се роди споразумението помежду им (Resource Restriction Agreement). Смятах, че то никога няма да проработи. Някои хора може да заявят, че събитията са доказали правотата ми.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1670 -: Ноември 28, 2013, 09:29:43 pm »

Пилотите на Мерцедес благодариха на Рос Браун



Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Нико Розберг изразиха благодарност и признание към Рос Браун след официално съобщената новина, че шефът на тима напуска Бракли в края на годината.

- Огромно благодаря на Рос Браун. Той бе страхотен лидер и учител за мен. Рос изгради основата за успехите ни през 2014 г. #Легенда – написа английският пилот в Туитър.

Люис не веднъж споменава, че Браун бе една от причините за преминаването му в Мерцедес. Наскоро той изрази увереност, че дори без ръководството на изтъкнатия специалист отборът ще продължи напред.

Розберг пък преживя трудни години с Браун и екипа, като 2013-та е най-успешният му сезон с Мерцедес. Нико спечели две победи и стана шести в генералното класиране при пилотите.

- Беше невероятно изживяване да работя с Рос. Той е страхотен лидер и споделихме наистина специални моменти като първата ми победа и успеха в Монако – сподели Розберг.

И двамата състезатели изразиха подкрепа за новото ръководство в лицето на Тото Волф и Пади Лоу, чиято задача изобщо няма да е лесна, тъй като се очаква напредък, а този сезон Мерцедес завършиха втори при конструкторите.

- Тото и Пади са страхотни хора и силни лидери на екипа. А аз вече започнах тренировки и нямам търпение за 2014-та! – допълни Хамилтън.

Розберг пък разкри, че неговата работа ще започне в Бракли през следващите 24 часа. Той заяви, че амбицията на отбора е да води догодина и това трябва да се случи с новите мениджъри.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1671 -: Ноември 30, 2013, 08:49:02 pm »

Мерцедес са готови да се борят за титлата според Шумахер



Михаел Шумахер смята, че Мерцедес са готови да се борят за титлата във Формула 1 през 2014 г., след като се класираха втори в тазгодишното първенство при конструкторите.

Седемкратният световен шампион напусна тима от Бракли в края на миналия сезон след три трудни години. Тази година обаче отборът отбеляза забележителен прогрес и бе изпреварен единствено от шампионите Ред Бул при отборите.

- Това е страхотен резултат, особено като се има предвид каква бе ситуацията през миналата година. Бяхме наникъде в края на предходния сезон и никой не можеше да си представи, че през част от следващия ще водим битка за шампионата. Екипът направи страхотен старт. След това натискаха здраво до момента, в който установиха, че борбата е приключила за тях и е по-добре да се фокусират върху 2014 г. – обясни Шумахер.

Той допълни, че отборът има необходимата инфраструктура, при това от известно време:

- Рос Браун постави точния брой хора на правилните позиции и сега базата за бъдеща битка в шампионата е налице. Според мен точно това ще се случи. И поздравления за второто място.

Михаел получи предложение от Лотус по-рано тази година да замести за състезанията в САЩ и Бразилия приключилия по-рано със сезона Кими Райконен. Германецът обаче сподели, че не се интересува от второ завръщане в спорта.

- Формула 1 е върхът на автомобилния спорт и е абсолютно страхотно да караш болид от шампионата. Хареса ми да управлявам Мерцедес-а на Нюрбургринг (седемкратният шампион направи обиколка на трасето с F1 W02 преди 24-часовата надпревара там – б.а.). Беше за забавление, но да го върша сериозно – не. Уморен съм и затова реших да си тръгна. Мерцедес ми дадоха опция да продължа в бъдеще, но тя не ми допадна особено. Новото битие ми допада, чудесно е. Ако се върна назад, установявам, че дори първия път, когато се отказах, спортът не ми липсваше особено, тъй като има толкова приятни неща за вършене – допълни Шумахер.

Седемкратният световен шампион коментира и приключилия скоро сезон, в който Себастиан Фетел спечели короната в първенството за четвърти път и изравни рекорда му от спечелени в една състезателна година победи. Сега и двамата имат по 13 успеха – Михаел през 2004-та, а втората позиция пак е поделена помежду им с 11 (съответно през 2002-ра за Шумахер и 2011-та за Фетел).

- Най-добрата отправна точка за сравнение е съотборникът. Себастиан спечели толкова надпревари, мисля, че тази година бяха 13. Марк Уебър не взе и една в крайна сметка, ако не бъркам. Това е доста шокиращо. Щастлив съм, че не съм му съотборник! Наистина съм щастлив за Себастиан. Ако трябва някой да подобри всички тези рекорди, предпочитам него пред когото и да е другиго – заяви Шумахер.

Според него в шампионата догодина едва ли ще има кой знае какви големи промени в силите на отборите:

- Аеродинамиката винаги превъзхожда двигателите. Да, при два идентични автомобила по-добрият мотор може да има значение. А знаем, че Мерцедес винаги са били на върха по отношение на агрегатите.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1672 -: Ноември 30, 2013, 08:50:44 pm »

Завеждат още едно дело срещу Екълстоун?



Немската банка БайернLB е пуснала молба за достъп до документите, използвани като доказателство в процеса, заведен в Лондон от медийната компания Constantin Medien срещу англичанина.

Това може да означава поредно разследване спрямо 83-годишния британец. Той очаква да разбере дали в Германия ще има друго дело срещу него след тези в Ню Йорк (от страна на Bluewaters Communications) и Лондон, а в Швейцария вече тече проучване по въпросите, засягащи продажбата акциите на спорта през 2005-2006 г.

БайернLB притежаваше 47% от F1 акциите, които продаде за над 800 млн. долара на CVC Кепитъл Партнърс. Банката бе изкупила дела на Constantin Medien с уговорката, че ако на по-късен етап го реализира за повече от $1 млрд., 10% от продажната цена ще са за медийната компания. Constantin Medien точно затова заведоха дело срещу Бърни, обвинявайки го, че е манипулирал ситуацията и те са претърпели финансови загуби вследствие на машинациите му и занижената оценка на акциите.

Тази продажба и съпътстващите я събития обикалят съдилищата вече втора година. През 2012-та бившият банкер и шеф отдел рискови инвестиции точно в БайернLB Герхард Грибковски бе осъден на осем и половина години затвор за приемане на подкуп, измама, укриване на данъци и т.н. Той е получил от Екълстоун $44 млн., за да не нарушава процеса, след като заплашил англичанина, че ще подаде на британските данъчни власти информация за него и компаниите му.

Преди година правният отдел на БайернLB изпрати писмо до адвокатите на Бърни с искане за $400 млн. – като щети, с което не постигна нищо. Финансовата институция понастоящем наблюдава процеса в Лондон, за да реши дали да започне поредния процес срещу Екълстоун.

Очаква се делото на Constantin Medien да приключи на 12 декември, а присъдата – да бъде произнесена в началото на 2014 г. Компанията няма да възрази срещу молбата на немската банка да получи достъп до документите.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1673 -: Ноември 30, 2013, 08:52:14 pm »

Стратегическата F1 група ще обсъжда предложение за 2 задължителни бокса на състезание



Задължителен брой питстопове, специален трофей за пилота с най-много полпозишъни през сезона и постоянни номера са част от промените в шампионата на Формула 1, които ще бъдат обсъждани от Стратегическата комисия на следващото й заседание на 9 декември.

Ако бъдат приети, предложенията ще отидат в Световния съвет за автомобилен спорт на ФИА, който дава окончателно одобрение на всички промени.

Един от дискутираните въпроси например е пилотите да правят задължителни две спирания в бокса за смяна на гуми на състезание. Комплект твърди гуми (така наречените prime) ще могат да се използват в не повече от 50% от състезателната дистанция, а комплект меки (option) – в не повече от 30%. По този начин биха се избегнали опитите да се удължи животът на гумите като досега.

Доставчикът на гуми за Формула 1 Пирели има огромно желание да избегне съсредоточаване на вниманието върху продуктите си, каквото се получи през изминалия сезон. Италианската компания бе подложена на сериозни критики заради редица проблеми, сред които деламинация, спукани гуми, твърде високо износване и т.н. Наскоро от Пирели заявиха категорично, че искат точни указания какви да са спецификациите за 2014 г. или ще подходят крайно консервативно към специхикациите за догодина.

На дискусия ще бъде подложено и предложение за повече възможности за тестове, за да се помогне на Пирели в развитието на гумите. Една от идеите е отборите да отделят по ден от осемте за тестове в рамките на сезона конкретно за такива изпитания. Според друга част от предсезонните проби могат да се превърнат в проверка качествата на продуктите на мокро.

ФИА пък планира да въведе нов трофей в шампионата – за пилота, спечелил най-много полпозишъни през сезона. Екипите не са одобрили идеята да се дават допълнителни точки за състезателя на първа позиция, така че е останало предложението да се създаде „FIA Pole Man of the Year in F1”. При равен брой полпозишъни наградата ще отива при пилота с повече втори места и т.н.

Себастиан Фетел би спечелил тази награда четири пъти за последните пет години, показва проучване на Аутоспорт. Четирикратният световен шампион има 4 първи позиции и 4 втори места през 2009 г., 10 пола от 19 през 2010-та, 15 от 19 през 2011-та и 9 от 19 през 2013-та. Единствено през 2012 г. Люис Хамилтън бе със 7 първи позиции от 20 старта.

Друго предложение за обсъждане от Стратегическата група е въвеждането на постоянни номера за пилотите. Въпросът се състои от три части, които трябва да бъдат уточнени: къде ще бъдат изписвани, ще могат ли пилотите да избират номер и дали конкретните номера ще бъдат упоменавани изрично в суперлицензите. Единствената промяна би била, ако състезател стане световен шампион – тогава той има правото да е с №1 на болида си.

Според Стратегическата група подобна промяна би била добра от маркетингова гледна точка. Била е обсъдена възможността изборът на номера да бъде специално събитие с поканени представители на медиите и спонсори.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1674 -: Ноември 30, 2013, 08:54:34 pm »

Официално: Малдонадо и Грожан в Лотус за 2014 г.



Екипът на Лотус потвърди официално, че Пастор Малдонадо и Ромейн Грожан ще са пилоти на тима през следващия сезон във Формула 1.

28-годишният венецуелец обяви по-рано, че напуска Уилямс в края на сезона, но решението къде да кара по-нататък в кариерата си отне повече време. Той има 58 участия в Гран при, като през 2012 г. спечели полпозишъна и победата в Гран при на Испания.

Грожан кара в Лотус от началото на 2012-та, като преди това бе в екипа (като Рено) за последните седем старта през 2009 г.

- За нас е огромно удоволствие да потвърдим, че ще продължим да работим с Грожан и догодина. Той наистина използва максимално невероятния си талант през втората половина на сезон 2013 г. и ще бъде фантастична придобивка за нас през 2014-та. Пастор Малдонадо ще се присъедини към Ромейн. Познавам го, откакто кара за ДАМС в световните серии Рено през 2005 г. Ясно е, че Пастор притежава темпото и потенциала, демонстрирани посредством титлата му в GP2 и силни надпревари с екипа на Уилямс. Убедени сме, че ще успеем да създадем правилната среда, за да му дадем възможност да се представя на ниво на пистата. Вярваме също така, че сме намерили добри решения на предстоящите предизвикателства. Вярваме, че с Ромейн и Пастор Лотус ще поднесе някои изненади догодина – коментира шефът на тима Ерик Булие.

Грожан заяви, че е щастлив от потвърждаването на позицията му, както и че изминалият сезон бе изключително удовлетворяващ за него.

- Работим добре заедно, знам, че всички в Енстън са мотивирани да продължат битката за всяка точка. Вълнувам се за колата за следващия сезон и нямам търпение да започна предсезонните тестове преди да тръгнем за Австралия и първото състезание от сезона – допълни той.

Малдонадо сподели, че за него е фантастична възможност да се присъедини към Лотус:

- Не е тайна, че исках смяна на екипа, за да продължа напред в кариерата си във Формула 1 и Лотус ми предложиха най-добрия вариант да съм конкурентоспособен догодина. Правилата и автомобилите ще се променят значително, така че моментът е много подходящ за нов старт. Нямам търпение да се състезавам в черно-златния болид – каза още венецуелецът.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1675 -: Декември 01, 2013, 09:12:07 am »



Лауда: Не можеш да спреш човек като Рос Браун

От пето място тази година сме втори пред Ферари

Трикратният световен шампион от миналото Ники Лауда призна, че е нямало как да убеди Рос Браун да остане в отбора на Мерцедес AMG. Сивият кардинал в сянка оцени престоя на британеца, един от най-успешните ръководители на отбори във Формула 1, като изключително успешен и му благодари това, което е направил от отбора на Мерцедес.

"Първо и най-важно от всичко трябва да изкажем големите си благодарности за работата на Рос Браун. Когато погледнеш назад към постигнатото, виждаш, че от пето място при конструкторите през 2012 година през този сезон Мерцедес вече е втори. Позиция, за която успяхме да се преборим не с друг, а с тима на Ферари", припомни Лауда. "Не можеш да спреш човек като Рос Браун, когато той реши да се оттегли. Имахме дълги разговори относно въпроса как той би останал в отбора, но това така и не се случи. Рос реши, че сега е точното време да остави ръководството на Мерцедес на Тото Волф и Пади Лоу. Двамата се съгласихме, че те са правилните хора за работата", завърши австрийската легенда на Формула 1.

                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1676 -: Декември 01, 2013, 09:13:45 am »



Хамилтън категоричен: Искаме и двете титли през 2014 г.

"Пред нас остава само тази цел"

Люис Хамилтън постави доста амбициозна цел към себе си и отбора на Мерцедес AMG. Британската звезда на германския тим се прицели и в двете титли през следващата година. Люис е доволен от спечеленото второ място през този сезон и изместването на Ферари, но допълни, че подобен успех няма да е достатъчен догодина и ще бъде приет като провал.

"Току-що завършихме на второ място при конструкторите. Доволни сме от това, че успяхме да победим в пряк двубой Ферари. За следващата година подобен успех вече няма да е достатъчен и ще бъде провал", призна Хамилтън. "Пред нас остава само борбата за световните титли при пилоти и конструктори през сезон 2014", завърши британецът.

                                                                                                                                   formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1677 -: Декември 01, 2013, 09:15:12 am »



Бахрейн минава на осветление

Първият тест на прожекторите ще е този уикенд

Организаторите на Гран при на Бахрейн обявиха, че от следващата година надпреварата в пустинята ще стартира през нощта на изкуствено осветление. Сезон 2014 ще отбележи юбилейната десета Гран при в историята на Бахрейн. На пистата вече е започната работа по поставянето на част от прожекторите.

Първият тест на светлините ще бъде проведен този уикенд по време на кръг от Световните серии за издръжливост. Тази новина означава, че през следващата година календарът на Формула 1 ще включва две надпревари на осветление - Бахрейн и Сингапур.

                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1678 -: Декември 01, 2013, 09:17:28 am »



Макларън притеснени от проблемите на Мерцедес с новия турбо двигател

"И ние не знаем дали ще имаме конкурентен двигател"

Отборният шеф на Макларън Мартин Уитмарш призна, че е притеснен от проблемите на Мерцедес в работата по новия двигател за 2014 година. Вчера излезе информация, че пожар е спрял работата на германския доставчик на двигатели за британския тим.

За следващия сезон 1.6-литровите турбо V6 двигатели и най-добрата интерпретация на промените до голяма степен ще решат световната титла. Макларън имат договор с Мерцедес до края на следващия сезон, като за 2015 година след дълго прекъсване отново ще бъдат задвижвани от завръщащия се във Формула 1 японски производител Хонда.

"Дали ще имаме конкурентен двигател за 2014, все още дори аз не знам. Признавам, че сме притеснени от проблемите при тестовете на Мерцедес. Новият турбо двигател все още се разработва и подобни неща се случват при тези тестове", коментира случая Мартин Уитмарш. "Много хора коментират, че двигателите на Мерцедес щели да бъдат по-силни от конкурентните. Нямам представа откъде черпят тази информация. Аз работа пряко с хората, отговарящи по V6 турбо проекта, и нямам подобна информация. Това, което знам за тях, е, че винаги си вършат работата по най-добрия начин и няма причина това да не се случи и този път", завърши британецът.

                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1679 -: Декември 01, 2013, 09:19:11 am »



Хорнер: Тепърва предстои да видим най-доброто от Фетел

"Никога не стои на едно място, наслаждавайки се на постигнатото"

Кристиан Хорнер определи сезон 2013 като най-добрия досега в кариерата на своя пилот Себастиан Фетел. Отборният шеф на Ред Бул обаче е убеден, че четирикратният световен шампион тепърва ще има да показва най-доброто, на което е способен.

26-годишният Фетел през 2013 година изравни по титли легендата на спорта Ален Прост и също така изравни рекорда от девет поредни победи на легендата от първото десетилетие на Формула 1 Алберто Аскари от 1952/53 година. Себастиан обаче постигна своя рекорд в рамките само на един сезон. Третият изравнен рекорд бе от 2004 година на неговия ментор от първите години в спорта, сънародник и приятел Михаел Шумахер - 13 победи в рамките на един сезон.

"Не мисля, че все още може да осъзнае какво постигна тази година. Да спечелиш девет поредни победи в един сезон и да бъдеш единственият пилот от юли досега, спечелил Гран при победа, е феноменално", оцени високо постигнатото Хорнер.

"Начинът, по който Себ го направи, беше толкова категоричен, не допусна нито една грешка през целия сезон и показа, че се е развил като пилот. Това е най-силната му черта според мен, никога не стои на едно място, наслаждавайки се на постигнатото. Тепърва предстои да видим най-доброто от Фетел", завърши британецът.

                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен