www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509472 пъти)

0 Членове и 18 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1680 -: Декември 03, 2013, 06:46:41 am »

Доминацията на Фетел трудно ще бъде нарушена, но Мерцедес могат да се борят според Хауг



Доминацията на Себастиан Фетел във Формула 1 трудно ще бъде нарушена, смята бившият спортен директор на Мерцедес Норберт Хауг. Според него обаче отборът на щутгартския концерн има потенциала да се бори за титла догодина.

Мерцедес оповестиха последните промени в структурата си, като потвърдиха официално миналата седмица, че шефът на екипа Рос Браун напуска Бракли в края на годината. Отборът ще бъде ръководен от Тото Волф и Пади Лоу, като първият ще отговаря за бизнес аспектите на работата, а вторият – за техническите. Целта пък е ясна и бе определена в изказване на Люис Хамилтън след финалната Гран при на Бразилия в края на ноември:

- За всички и за мен целта е да спечелим световния шампионат – и две титли. Ще сме разочаровани, ако не го сторим, но няма да разпръскваме сега подобна негативна енергия.

Хауг е на мнение, че превъзходството на Фетел и Ред Бул е изключително сериозно.

- Не мисля, че доминацията на Себастиан може да бъде прекратена, не още – заяви той през немското радио Спорт1. – Той разбира модерните болиди перфектно и не сме виждали подобно превъзходство, дори от страна на Михаел Шумахер. Освен това според мен Ред Бул няма да са кой знае по-малко конкурентоспособни догодина – въпреки най-голямата технологична революция в F1 за последните 25 години. Що се отнася до Мерцедес, то с Нико Розберг и Люис Хамилтън отборът е в много добра позиция. Освен това ние започнахме да мислим за новото поколение двигатели преди около пет години. Вярвам, че Мерцедес могат да се борят за шампионата – заяви Хауг.

Хауг напусна компанията в края на 2012 г. след повече от 20 години работа в щутгартския концерн. Неговата позиция бе заета от Тото Волф.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1681 -: Декември 03, 2013, 06:52:47 am »

Отборите от F1 сами са си виновни за ескалацията на разходите, смята Хорнер



Отборите от Формула 1 сами са си виновни за ескалацията, която ще настъпи в разходите им догодина заради новите двигатели и системи за задвижване, заяви шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер.

Според него някои екипи от втората половина на грида ще имат сериозни затруднения заради значителното покачване на необходимите ресурси.

- Всъщност вече е прекалено късно, но цените ще скочат значително. Двигателите са много по-скъпи, както и други неща. Сметката за радиаторите например изглежда догодина ще е двойна. Освен това добавяме четирите теста по време на сезона, така че отборите могат да винят единствено себе си, защото всяко от правилата за догодина ще има драматично влияние върху разходите. Може всички да си заровим главите в пясъка и да избягваме въпроса, но всичко ще е напразно, докато не се захванем с основните неща – категоричен е Хорнер.

Той допълни, че Ред Бул ще се справят с по-сериозните харчове благодарение на допълнителните пари от награден фонд и чрез привличане на нови спонсори. Британецът обаче не е наясно как малките екипи ще успеят да вържат двата края:

- Разходите за догодина при нас ще скочат със сума между 25 и 40 милиона евро. Ред Бул няма да покрие този дефицит и трябва ние да се погрижим за него. Ето защо имаме повече лога по автомобилите. За щастие привлякохме добри партньори и имаме чудесни постъпления. Колкото по-назад на грида се отива обаче, става почти невъзможност да се постигне някаква рентабилност при съпоставянето на разходи срещу генериран приход.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1682 -: Декември 03, 2013, 06:58:43 am »

Нюи изпитва известна тревожност за следващия сезон



Конструкторът на Ред Бул Ейдриан Нюи изпитва известно притеснение от следващия сезон във Формула заради сложността на новите правила, които ще влязат в сила през 2014 г.

Отборът от Милтън Кийнс бе буквално непобедим през втората половина от сезон 2013 във Формула 1 – Себастиан Фетел спечели всички надпревари от Гран при на Белгия до края на състезателната година. Мнозина обаче очакват новите правила да изравнят в голяма степен силите на отборите. Това кара и Нюи да се подготвя дори повече от обикновено за огромното предизвикателство.

- Намираме се някъде между леката паника и управление на криза – така определи конструкторът състоянието на екипа в момента, шегувайки се по време на церемонията по раздаването на наградите на Аутоспорт. – Правилата за догодина са огромна промяна. Цялата система е много сложна и за много отбори, включително нашия, със сигурност ще е голямо предизвикателство. Издръжливостта може да е сериозен проблем и съвсем не е ясно какво ще е представянето на трите производителя един спрямо друг. Има и аеродинамични промени. Така че всичко това е един напълно нов старт. Ние щяхме да сме доволни да останем със старите правила – добави той.

По-рано той призна, че работата по колата за 2014 г. малко изостана, тъй като Ред Бул продължиха да развиват RB9 най-дълго от всички. Твърди се, че едва в последните стартове някои от изпробваните компоненти са били проби за следващия сезон. На въпроса какво чувства в момента относно подготовката за 2014 г., Нюи отговори:

- Известна тревожност, както вече споменах. Промените в правилата за двигателите са огромно предизвикателство за всички и никой не знае какво ще се случи. Понастоящем според всички ни нещата ще са забележително различни, а ние сме изостанали с около шест месеца за старта на сезона. Но природата на F1 е такава и някак всичко се оправя в последния момент. Да видим.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1683 -: Декември 05, 2013, 05:40:51 am »

Екълстоун малко разочарован от Алонсо



Бърни Екълстоун заяви, че е малко разочарован от Фернандо Алонсо и представянето му през 2013 г., тъй като според него испанецът се предал в определен момент от битката с Ред Бул и Себастиан Фетел. Според 83-годишния англичанин отношението на пилота на Ферари демонстрира, че състезателят си търси нов отбор.

- Малко съм разочарован от Фернандо, тъй като съм му голям поддръжник, както и на Ферари. Според мен той се предаде малко в един момент, което е доказателство, че си търсеше нов екип. Не знам дали отборът не е конкурентоспособен заради него или управляващите екипа хора не си вършат работата – пише Екълстоун в предговора към официалното ревю на сезон 2013 г.

Репликата относно нов тим за Алонсо е особено интересна, като се има предвид, че през последните месеци особено се засили слухът за това, че испанецът ще се върне в Макларън. Той завърши изминалия сезон като вицешампион след Фетел, но през годината имаше доста противоречиви моменти, свързани с недоволството му от скоростта на болида F138.

Екълстоун пък сподели също така, че Фетел е точно такъв пилот, какъвто е очаквал да бъде. Немският пилот спечели четвърта поредна титла и 9 последователни победи през 2013 г. (общо 13 успеха от 19 старта).

- Вероятно трябва да кажа, че той е номер сред пилотите, които съм познавал – твърди Бърни. – Предполагам, че е необходимо и да определим Кими [Райконен] за звезден пилот, като се има предвид колата, с която разполагаше. Според мен той бе мотивиран от надежда, че ще му платят. Добър състезател е – и за нас, и за отбора. Супер е, истински пилот.

Управляващият търговските права споменава и Пирели, които бяха подложени на унищожителни критики през сезона заради бързото износване на гумите им, деламинацията в първите стартове и спуканите гуми на Силвърстоун:

- Пирели свършиха чудесна работа за нас. Казах им, че не искаме гуми, които да изкарват по цяло състезание. Искахме гуми, които никой да не знае как ще се държат. Така ще се получи и с двигателите догодина. Все още смятам, че това, което имахме досега, бе добро. Не мисля, че имаше каквато и да е нужда от промяна – допълва Бърни по повод въвеждането на новите двигател от 2014 г.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1684 -: Декември 05, 2013, 05:44:58 am »

Бътън изненада съгражданите си във Фроум с демонстрация (галерия)

Дженсън Бътън изненада хората в родния си град Фроум (Великобритания) със специална демонстрация с болида си Макларън.

Световният шампион за 2009 г. направи шоуто без никой да го очаква, тъй като нямаше каквото и да е предварително обявяване на събитието.

Дженсън изживя крайно разочароващ сезон с Макларън. Най-добрият резултат за него и отбора през 2013 г. бе четвъртото място в Гран при на Бразилия – не бе записан дори един подиум.

- Не беше най-добрата ни година, но обещавам догодина да печелим състезания. Изумен съм, че успяхме да запазим всичко (около демонстрацията) в тайна и да изненадаме хората. Планирахме го седмици наред, а както е добре известно, във Формула 1 трудно си мълчим. Но беше страхотно да участвам в организацията и да направя нещо толкова неочаквано в родния ми град. Карал съм болид на някои наистина екзотични места, но нищо не е било по-сюрреалистично от това да вдигна толкова шум по улиците, където ритах като дете. Всъщност съм сигурен, че мернах директора на училището си, така че със сигурност съм си навлякъл неприятности! – засмя се Бътън при представянето.




















                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1685 -: Декември 05, 2013, 05:46:16 am »

Хюлкенберг се връща във Форс Индия



Нико Хюлкенберг ще кара за отбора на Форс Индия през 2014 г., след като подписа многогодишен договор с екипа, бе официално обявено от тима. Все още не е ясно кой ще е съотборник на германеца догодина.

След дебюта си във Формула 1 през 2010 г. с Уилямс, Хюлкенберг пропусна сезон 2011 (бе резервен пилот на Форс Индия), но стана титуляр в отбора от Силвърстоун през следващата година преди да премине в Заубер през 2013-та. Най-доброто му класиране с кола на Форс Индия е 4-то място в Гран при на Белгия през 2012 г.

- Радвам се, че се връщам във Форс Индия. Отборът си е поставил високи цели за следващата година и вярвам, че опитът, който натрупах през годините, ще ни помогне да ги постигнем. Истински вярвам, че можем да сме конкурентоспособни през 2014 г. Освен това чух много позитивни неща за двигателя на Мерцедес. Така че мисля, че можем да очакваме повече от следващата година. Познавам отбора и виждам решителността им. Това е страхотна група от хора и всички споделяме силно желание за успехи - коментира Хюлкенберг.

Шефът на отбора Виджай Маля каза, че с привличането на Хюлкенберг екипът е в отлична позиция за постигането на своите по-високи цели през следващата година.

- Когато кара за нас през 2012 г., стана ясно, че Нико е изключителен талант. Той продължи да впечатлява всички в падока със силните си представяния и през този сезон. Привличането му е показателно за намеренията ни и голяма мотивация за всички, свързани с отбора - допълни той.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1686 -: Декември 05, 2013, 05:49:08 am »

Браун няма да се оттегли окончателно от спорта според Лауда



Рос Браун, който напуска позицията си на шеф на отбора на Мерцедес в края на годината, няма да се оттегли окончателно от спорта според председателя на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда.

Браун бе важна част от изграждането и развитието на тима от Бракли, като през тази година екипът записа най-добрия си резултат под ръководството на англичанина – 2-ро място при конструкторите. Работата на Браун ще бъде поделена между Тото Волф и Пади Лоу, които ще се занимават съответно с бизнеса и техническите аспекти.

Браун сподели, че се нуждае от почивка и че ще вземе решение за бъдещето си през следващото лято.

- Ще си почина и ще размишлявам върху някои неща. Ще преценя дали все още имам творчески идеи и ще взема решение следващото лято, ако има някакви възможности, неща, с които искам да се занимавам и предложения от различни хора. Имах идея за това как работата трябва да се върши (в Мерцедес) и малко по-различно мнение от това на други членове на управлението. Така или иначе идваше краят на период за мен – коментира Браун.

Лауда обясни, че е искал англичанинът, който започна постепенно да прехвърля отговорностите си през тази година, да остане още един сезон в Мерцедес:

- Той казва, че иска да ходи на риболов. Опитах се (да го убедя), но той остава мой консултант, което според мен е много важно и положително. Не мисля, че ще се пенсионира, това е ясно. Според мен ще се върне. Може би във ФИА или каквото пожелае да прави. Тото и Пади - особено Пади от техническата страна - трябва да запълнят голямата празнина, която той остави – добави австриецът.

Добрите резултати на Мерцедес през този сезон се дължат и на пилотите. Люис Хамилтън и Нико Розберг спечелиха общо 3 победи и още 6 подиума за отбора през 2013 г.

Лауда разкри част от детайлите около привличането на Хамилтън в екипа. Първата им среща на тази тема се е състояла по време на уикенда за Гран при на Сингапур през 2012-та.

- Трябваше да се видя с него в стаята му между 2 и 4 часа сутринта – обясни австриецът. - Спомням си разговора много добре, защото той бе спечелил полпозишън с Макларън и го попитах: „Ще обмислиш ли преминаване в Мерцедес?” Той отговори: „Защо, тази кола печели. Всичко, което искам, е да побеждавам, а вашата кола не печели.” Казах му: „Но ако направиш така, че Мерцедес да побеждава след (Михаел) Шумахер, можеш да станеш по-голяма легенда от когото да било.” Той се замисли и каза: „Нека поговорим за това.” Така че това бе уловката за него.

Хамилтън поведе след старта на състезанието в Сингапур миналия сезон, но в 23-та обиколка скоростната му кутия се счупи.
- Стоях пред телевизора и си казвах: „Моля те, отпадни.” Стоях и чаках, и бинго! Счупена скоростна кутия. Веднага след това се срещнах с него – допълни Лауда.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1687 -: Декември 05, 2013, 05:52:37 am »

Магнусен: Готов съм да се уча от Дженсън, не изпитвам допълнително напрежение





Кевин Магнусен ще дебютира през 2014 г. във Формула 1, но вече изпълнява ролята си на титуляр в отбор от Гран при. Датчанинът проведе специална сесия, по време на която отговори на въпроси на фенове, зададени му чрез Туитър. Макларън публикуваха най-интересното от споделеното от Кевин.

- @gazzajoyno: Как се чувстваш заради това, че идваш във Формула 1 с Макларън и ще си съотборник на пилот като Дженсън [Бътън] през първия си сезон?

- Готов съм да се уча от Дженсън – той има огромен опит. Ще се възползвам максимално от шанса, а той ще е страхотен съекипник.

- @thirstyforash: Кой е най-хубавият момент от кариерата си досега?

- Спечелването на титлата в световните серии Рено 3.5 този сезон и това, че получих мястото в Макларън!

- @AnnaJCat_UnionJ: Кевин, какво те вълнува най-много по отношение на следващия сезон?

- Не е само едно нещо, а цялото предизвикателство от това да си в F1. Но да съм с Макларън ме вълнува най-много.

- @super_ruck: Баща ти (Ян Магнусен) се състезава за Макларън – чувстваш ли заради това допълнително напрежение, смяташ ли, че трябва да успееш?

- Чувствам напрежение, тъй като Макларън е топтим и очаква сериозни резултати, но не и ДОПЪЛНИТЕЛНО напрежение заради татко!

- @shannncorcoran: На коя писта се вълнуваш да се състезаваш най-много?

- Сузука – има невероятна история и изглежда най-добре.

- @steveb_1990: Какво направи, когато разбра, че получаваш мястото, излезе ли за питие или на ресторант?

- Отидох да тренирам!

- @deadlycowpat95: Най-любимият ти болид на всички времена?

- Макларън МР4/4 – спечелил е 15 от 16 надпревари. Изумителен автомобил.

- @CodenameFee: Хамилтън също дебютира в Макларън. Можеш ли да използваш неговия сезон като отправна точка?

- Този сезон е доказателство, че е правено и преди, което е положително. Люис е фантастичен пилот.

- @TheF1leprechaun: Кое състезание би счел за „домашно” догодина?

- За съжаление никое, но се надявам да виждам много датчани на европейските стартове. Тяхната подкрепа би означавала много за мен.

- @cbenitz: Сена или Прост?

- Сена!

- @adamgatto: Какво би правил, ако не беше автомобилен състезател?

- Щях да плача! ;)

- @Craig-O: Кое е най-любимото ти нещо във Великобритания?

- Индийската храна! И очевидно Макларън.

- @Gavllen: Колко много искаш да станеш част от Tooned (анимационната поредица на Макларън – б.р.)?

- Обичам Tooned – ще е странно, но готино...

- @F1_Around_World: Имаш ли прякор?

- Казват ми просто Кев...

- @Rodree8: Какво предпочиташ: да доминираш в състезание или да се бориш за позиции?

- Стига да е за първото място, обожавам битката за позиции.

- @Craig-o: Кои завои нямаш търпение да превземеш с F1 болид?

- Червената вода – фантастичен завой и може да се превърне в предизвикателство с автомобилите за 2014 г.

- @PrinzMFF: Имаш ли някакви специални ритуали преди началото на състезание?

- Много, но са тайна!

- @hctbm: Имаш ли вече дизайн на каската си?

- Обикновен правя така, че дизайнът да пасва на цветовете на колата.

- @andreasutardi: Кой е любимият ти музикант?

- В момента Мадс Лангер – датски певец. No Gravity е страхотна песен.

- @alessiosoccer09: Какви са хобитата ти, освен надпреварите?

- Обичам водни спортове – особено джет и водни ски.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1688 -: Декември 05, 2013, 05:54:05 am »

Фетел разпитал Жан Тод за наказанието си в Индия



Себастиан Фетел е разпитал подробно президента на ФИА Жан Тод относно наказанието си в Индия заради донътите, след като спечели четвъртата си поредна световна титла във Формула 1.

Немският състезател въртя болида си Ред Бул RB9 на Буд Интернешънъл, след което получи официално предупреждение от стюардите, а отборът му бе глобен с 25 000 евро. Фетел не бе особено доволен от санкцията и явно е решил да провери нещата на възможно най-високо ниво.

Президентът на ФИА Тод потвърди, че ако пилотът бе върнал болида си в затворения парк, едва ли щеше да има наказание.

- Явно нарушението на правилото не бяха донътите, а невръщането на автомобила в затворения парк. Глупаво правило, но пък в следващите надпревари имахме поводи за още празнуване от този тип. Тогава обаче закарвах колата обратно, така че нямаше проблеми – коментира самият Фетел.

Той допълни, че е разговорът с Тод му е изяснил какво му е позволено да прави, така че в бъдеще да няма повече подобни проблеми:

- Има текст в правилата за затворения парк, ние не го спазихме и всичко си е ясно. Вече знаем как да правим нещата правилно.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1689 -: Декември 05, 2013, 05:56:43 am »

Световният съвет на ФИА одобри окончателния вариант на F1 календара



Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА одобри окончателния календар на Формула 1 за 2014 г. В него са включени 19 старта, като отпадна Гран при на Корея, а вторият старт в САЩ – този в Ню Джърси – е отложен според твърдението на управляващия търговските права на спорта Бърни Екълстоун.

Промоутърът на старта в Ню Джърси Лео Хинри младши работи по реструктуриране на финансовите споразумения с цел провеждане на състезанието през 2015 г. Екълстоун твърди, че състезанието може да се случи тогава:

- Има голямо желание за надпревара в Ню Джърси и не се съмнявам, че ще се състезаваме в Порт Империал през 2015-та. Новите стартове могат да отнемат години, докато тръгнат, но сме близо до осъществяването на надпревара в Ню Йорк.

Мексико също не намери място в листа, въпреки че фигурираше в първоначалните му варианти. Австрия обаче ще се завърне във Формула 1, а Абу Даби ще е финалния старт догодина.

 

16 март                       Австралия

30 март                       Малайзия

6 април                       Бахрейн

20 април                     Китай

11 май                         Испания

25 май                         Монако

8 юни                          Канада

22 юни                        Австрия

6 юли                          Великобритания

20 юли                        Германия

27 юли                        Унгария

24 август                    Белгия

7 септември               Италия

21 септември             Сингапур

5 октомври                 Япония

12 октомври               Русия

2 ноември                  САЩ (Остин)

9 ноември                  Бразилия

23 ноември                Абу Даби


                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1690 -: Декември 05, 2013, 06:04:31 am »

Гумите на Пирели през сезон 2013 в цифри




Гумите на Пирели бяха много обсъждана тема през сезон 2013. Причината за това бяха проблемите, които имаха пилотите с тях по време на Гран при на Великобритания. След това заваляха оплаквания. В обзора си за сезона Бърни Екълстоун разкри: "Пирели свършиха страхотна работа за нас. Казах им, че не искаме гуми, които траят цяло състезание. Трябват ни смеси, за които никой не знае колко ще издържат".

Всяка година Пирели публикуват цифрите от сезона във Формула 1. Моторспорт директорът на компанията Пол Хембри тази година обаче направи обобщение на последните три шампионата и така сложи край на една епоха.

Използвани са над 110 000 гуми, направени са 3000 питстопа и на състезание около 56 маневри за изпреварване. В момента доставчикът на гуми се подготвя за 2014, но ето статистиката от последните три сезона. Общ брой доставени гуми за 2011, 2012 и 2013: 112 200, от които в състезания са ползвани 72 200, но всички до една са рециклирани. През 2013 общият брой доставени гуми е 33 200. През 2013 са направени общо 951 питсопа, а общият брой от последните три сезона 3 019, като 58 от тях са наказание преминаване през питлейна. Най-много смени на гуми в едно състезание за направени в Гран при на Унгария през 2011 - общо 88, а най-малко в Гран при на САЩ през 2012 и в Италия през 2013 - общо 24. Най-бързият питстоп е на Ред Бул на болида на Марк Уебър в Гран при на САЩ 2013 - 1.923 секунди.

В 19-те състезания от календара този сезон са извършени 985 изпреварвания. Най-дългото Гран при беше в Монако: 2 часа, 17 минути и 52.056 секунди. Най-високата скорост, достигната с P Zero Formula One гумите тази година е 341.1 км/ч от Естебан Гутиерес в Гран при на Италия. Изминатите километри с гуми Пирели този сезон (в състезания и тестове) са общо 358 784 км.

                                                                                                                          sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1691 -: Декември 07, 2013, 04:07:42 pm »

Брандъл очаква пълен хаос в F1 в началото на сезон 2014



Пълен хаос в началото на сезон 2014 г. очаква бившият пилот от Формула 1 и настоящ коментатор Мартин Брандъл.

Очаква се обсъжданите вече месеци наред нови технически правила, които ще влязат в сила от следващия сезон, включително въвеждането на нови двигатели и системи за задвижване, да повлияят сериозно на представянето на отборите в спорта. Брандъл смята, че те застрашават сериозно доминацията на Ред Бул.

- Очаквам пълен хаос в началото на 2014 г. Остава да видим дали ще е забавно или объркващо, но не се съмнявам, че брилянтните инженери и конструктори ще се справят с всички проблеми рано или късно – написа британецът в колонката си за Скай Спортс. – Съгласен съм с Дженсън Бътън за това, че големите промени могат само да навредят на Ред Бул, като се има предвид какво предимство имат те. Няма съмнение обаче, че най-големите екипи, разполагащи с най-сериозни ресурси, ще се справят най-бързо със задачите. Разпитвах доверените си източници в падока (за влиянието на промените), но всички въртят очи и безпомощно вдигат ръце. Предстои огромно количество работа, която трябва да се свърши за изключително кратко време.

Брандъл предупреждава също така, че е възможна криза, ако твърде много отбори се окажат с финансови затруднения от догодина. И в момента не всички са в цветущо положение, но цените на двигателите и допълнителните системи се увеличават повече от два пъти. Шефът на Рено Карлос Гон например коментира още в Монако през изминалия сезон, че засега не се предвиждат отстъпки за когото и да било в питлейна. Той заяви, че за такива неща може да се мисли едва след като агрегатите се установят и се стигне позицията през последните сезони, когато правилата за моторите бяха замразени.

Бившият пилот от F1 посочва, че и настоящите трудности на отделни отбори са тревожни:
- Никога не бях виждал нещо като тазгодишния пазар на пилоти. И честно казано, не е добре, че единственият отбор, който непрекъснато се бореше с Ред Бул – Лотус – не може да си позволи да избере пилот и да вземе най-добрия от наличните свободни състезатели. Тревожа се да общото здраве на F1 – има нужда от спешни мерки, при това преди връщането на писта.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1692 -: Декември 07, 2013, 04:08:57 pm »

Мерцедес ще са най-силният отбор през 2014, подозира Уитмарш



Отборът на Мерцедес ще е най-силният в началото на сезон 2014, когато влизат в сила новите технически правила във Формула 1, подозира шефът на Макларън Мартин Уитмарш.

Тази година тимът от Бракли се класира втори в шампионата при конструкторите след 3 победи и още шест подиума през сезона.

Според различни слухове Мерцедес имат предимство в мощността на своя V6 турбомотор за сезон 2014 в сравнение с тези на Ферари и Рено. 2014-та ще е последната година, в която компанията ще доставя двигатели на Макларън, като от сезон 2015 тази роля ще изпълнява Хонда.

- Няма отбор, който да е напълно убеден, че ще спечели шампионата през 2014 г., дори Ред Бул. Моето подозрение е, че Мерцедес ще са най-силни. Казвам го, защото вероятно съм леко повлиян, но също така имам известни познания за бюджетите на трите компании. Според мен Мерцедес разполагат с добри бюджет, съоръжения и хора. Нямам реална представа за това, мисля, че никой няма, но имам малко повече познания от повечето хора. Ако трябва да избирате кой да подкрепите през следващата година, бих ви посъветвал това да е Мерцедес – коментира Уитмарш.

Той също така каза, че счита сезон 2014 за възможност Макларън да се завърне в челото на колоната след грижите с болида през 2013 г.

- Дали мисля, че можем да спечелим през следващата година? Да. Върху това ли фокусираме усилията си? Да. Така че можем да го направим. Дали знам, че ще стане? Не. Харесваме промените. Гледаме на това като на чудесна възможност. Доста е вълнуващо. Винаги се чудиш какво се случва през зимата, но този път е особено силно. Всички ще се опитваме и под колите да надникнем, когато те бъдат представени - добави Уитмарш.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1693 -: Декември 07, 2013, 04:10:54 pm »

Катерам търси баланс в избора си на пилоти за 2014



Отборът на Катерам иска да заложи на опитен пилот и млад талантлив състезател за сезон 2014, каза шефът на отбора Сирил Абитебул.

Катерам и Заубер са двата екипа, които все още не са потвърдили и двамата си пилоти за догодина. По едно свободно място има във Форс Индия и Маруся. Бъдещето на Адриан Сутил, Пол ди Реста, Естебан Гутиерес, Серхио Перес, Гийдо ван дер Гарде, Шарл Пик и Макс Чилтън все още не е ясно, както и дали 18-годишният руснак Сергей Сироткин ще дебютира в F1 със Заубер през 2014 г.

- Комбинация от опит и свежа кръв е това, което търсим за следващата година. В Катерам подкрепяме младите пилоти и това няма да се промени. Хубаво е да имаме опитен състезател, защото това ни носи увереност по отношение на обратната информация и анализите, тъй като следващата година ще сме в пълно неведение на старта. Разбира се, ще има огромно количество данни и информация за усвояване. Така че може би ще е полезно да имаме пилот, който да ни ориентира точно, за да спестим време. Това, което не искам да имаме, е извинението, че проблемът е със състезателя, а не с колата. Бихме искали да имаме способен пилот – коментира Абитебул.

Един от кандидатите за място в отбора е Хейки Ковалайнен, който този сезон бе резервен пилот на Катерам и кара в 6 от петъчните тренировки, за да помогне на отбора с развитието на колата. Също така стана ясно, че Естебан Гутиерес е посетил фабриката на тима в Лийфилд в сряда.

- Хейки е една от опциите ни, виждате, че има голямо раздвижване в падока. Знам, че не сме приоритет за по-опитните пилоти, но може би ще има повече състезатели с опит, отколкото свободни места. (Данил) Квят ще дебютира в спорта, както и (Кевин) Магнусен. Само един пилот се оттегля – Марк Уебър, така че нещо трябва да се случи. Отворени сме към доказали се таланти и има много добри състезатели както във, така и извън Формула 1. В момента протичат много разговори. Бих искал нещата да се решат бързо - каза още Абитебул.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1694 -: Декември 07, 2013, 04:12:31 pm »

Ферари имат право на вето върху избора на заместник на Екълстоун



Отборът на Ферари има право да наложи вето върху избора на заместник на Бърни Екълстоун, разкри управляващият търговските права на спорта пред CNN. Скудерията е единственият отбор във Формула 1, участващ в шампионата още от основаването му. Благодарение на това екипът получи определени привилегии, една от които е правото на вето върху редица въпроси.

В последните месеци се говори все повече за това кой ще замени Екълстоун в управлението на Формула 1. Причината са съдебните процеси, заведени срещу него в Лондон и Ню Йорк за причинени финансови щети и измама при продажбата акциите на спорта през 2005-2006 г. В Германия ще бъде решено в началото на 2014 г. дали ще започне процес срещу Бърни, а в Женева разследват дали действията му по трансфера на 44 млн. долара (определени като подкуп за Герхард Грибковски по време на процеса срещу бившия банкер) са нарушение на швейцарските закони и дали попадат под тяхна юрисдикция.

През ноември съоснователят на CVC и председател на Делта Топко (компанията, създадена от CVC за управление на дела им от F1) Доналд Макензи заяви в показанията си пред Върховния съд в Лондон, че при доказана вина на Екълстоун консорциумът ще освободи англичанина.

Преди Гран при на Бразилия пък самият Екълстоун коментира, че вероятният му наследник трябва да е човек, който познава спорта. Той допълни, че шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер е идеален кандидат от тази гледна точка. Самият Хорнер заяви впоследствие, че е отдаден на работата си в тима от Милтън Кийнс и не мисли да се оттегля от позицията си.

- Някой ми каза: „Какво ще се случи, когато се оттеглиш?” Кристиан минаваше и му отговорих: „Ами той? Той е добър човек.” Първо, CVC никога не биха се съгласили (Хорнер да замести Екълстоун – б.а.) и второ, Ферари ще имат право на глас – обясни Екълстоун.

Ферари трябва да даде писмено одобрение преди назначаването на заместник на Бърни, ако през последните 5 години избраният кадър е бил на висока позиция в някой от отборите или е притежавал най-малко 5% дял от екип или от автомобилен производител, собственик на най-малко 5% от акциите в тим или доставчик на двигатели. Освен това президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло е част от комитет, отговарящ за преглед на кандидатури, номинации и препоръки за назначения в борда на F1. Условията са описани в изготвения проспект за пускането на акции на спорта на борсата в Сингапур.

Тези уточнения поставят в нова светлина коментара на Ди Монтедземоло относно идеята Хорнер да поеме работата на Бърни:
- Екълстоун вижда Хорнер като свой наследник? С минаването на годините той обича все повече да се шегува и съм щастлив, че това все още е така.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен