www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495668 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1695 -: Декември 07, 2013, 04:15:31 pm »

Неучастието ни в F1 през 2014 има и предимства, и недостатъци, каза спортният шеф на Хонда



Хонда се опасява, че може да изостава при завръщането си във Формула 1 от останалите производители на двигатели.

Японската компания обяви, че ще доставя агрегати на Макларън от 2015 г. До тогава обаче Ферари, Мерцедес и Рено ще имат вече едногодишен опит с 1,6-литровите турбомотори и цялостните системи за задвижване.

Според спортния шеф на Хонда Ясухиса Араи опитът от 2014-та на останалите производители може да им позволи да напредват по-бързо през първата година от връщането на японците в спорта.

- Неучастието ни през 2014-та има както предимства, така и недостатъци. Много неща се случват по време на един сезон в F1. За нас е добре, че ще можем да наблюдаваме ставащото. В същото време обаче няма да можем да присъстваме физически на пистата и да виждаме проблемите. Други отбори ще могат да решават нещата и да вървят напред в течение на надпреварите. Как ще прогресират е мистерия и инженерите ни ще разчитат на въображението си – обясни Араи пред списанието на ФИА Ауто.

Той обаче вярва, че предишното, изключително успешно партньорство на двете компании ще е добра основа за бъдещи успехи:

- Имаме страхотна история заедно – 15 победи от 16 състезания през 1988 г. По-важното обаче е взаимният респект, който имаме едни към други за начина ни на работа и провежданите процеси. Освен това притежаваме една и съща настройка – преследваме победата, а това е много важно.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1696 -: Декември 07, 2013, 04:16:59 pm »

Ред Бул взимат Да Коща за тест пилот



Антонио Феликс да Коща ще се присъедини към екипа на Ред Бул като тест пилот за следващия сезон. Той ще работи заедно със Себастиен Буеми.

Португалецът бе смятан за фаворит за освободеното от Даниел Рикиардо място в Торо Росо. В екипа от Фаенца обаче предпочетоха да привлекат руснака Данил Квят.

Да Коща и Буеми вероятно ще имат какво да вършат през 2014-та, когато се връщат тестовете по време на сезона. През последните години резервните пилоти основно се трудят на симулаторите на екипите. Присъствието им бе още по-обсъждано, след като Лотус предпочетоха да привлекат Хейки Ковалайнен вместо да използват Давиде Валсеки да замести приключилия предсрочно сезона Кими Райконен.

- В лицето на Себастиян разполагаме със страхотен пилот със сериозен Гран при опит, а това е безценно преимущество. Антонио от друга страна е изгряващ талант, с когото вече имаме чудесни работни взаимоотношения. Сигурен съм, че неговият принос ще е важен по време на един напрегнат и натоварен сезон – коментира шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер. – Догодина ще видим най-големите промени в правилата на Формула 1 от доста време насам, както и връщането на тестовете по време на състезателната година. Ето защо наличието на двама тест пилоти е от огромна полза за тима ни.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1697 -: Декември 07, 2013, 04:18:10 pm »

Жан Тод бе преизбран за президент на ФИА



Жан Тод бе преизбран за президент на ФИА на проведените днес в Париж избори. Французинът бе единствен кандидат, след като Дейвид Уорд се оттегли от битката през ноември, тъй като не получи очакваната подкрепа.

Тод получава втори четиригодишен мандат. Резултатът от гласуването бе единодушен избор, без въздържали се.

- Благодаря ви, че приехте екипа ни. Едновременно сме горди и смирени да приемем доверието ви да водим организацията още четири години. Ник [Кроу], Брайън [Гибънс], Греъм [Стоукър] и аз ви благодарим – заяви Тод в речта си след приключването на процеса и обявяването на резултата.

Тод наследи Макс Мозли на поста президент на ФИА в края на 2009 г. Уорд, който преди да се кандидатира за поста оглавяваше института на федерацията, се опита да изведе на преден план погрешното според него управление на организацията, лоши практики и липсата на прозрачност в някои нейни действия. Твърди се, че е разчитал на подкрепата на един от вицепрезидентите на ФИА – Мохамед бин Сулайем, който обаче предпочете Тод и на практика сложи край на надеждите на Уорд за някаква промяна.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1698 -: Декември 07, 2013, 04:21:10 pm »

Хамилтън старши: Никога не съм получавал пари от Люис



Във втория ден от процеса на Антъни Хамилтън, заведен срещу Пол ди Реста за неправомерно прекратяване на договора между двамата и неизплатени комисионни, се стигна до много интересни разкрития. Те обаче не се отнасят толкова до делото, колкото до взаимоотношенията между Люис и неговия баща, който бе негов мениджър, както и на Ди Реста.

Антъни Хамилтън се грижеше за делата на сина си още от най-ранна детска възраст. Той изгради сина си като топ спортист и му помогна да спечели световната титла във Формула 1 още във втората си година в спорта. Двамата изглеждаха неразделни, но отношенията на Люис с Никол Шерцингер и неодобрението от страна на родителя доведоха до разлъка. От тогава за Хамилтън се грижи фирмата на Саймън Фулър, която отговаря за благосъстоянието на спортисти като Дейвид Бекъм.

Сега Антъни Хамилтън направи интересни разкрития, признавайки, че не е получил нищо от работата си за своя син.

„Когато той спечели титлата през 2008 г. ми благодари за всичко, което съм направил за него“, обясни Антъни Хамилтън пред съда. „Това бе и всичко, което желаех за 18-те години усилена работа. Никога не съм молил Люис дори и за пени.“

След като двамата се разделят Люис обещава да подари на баща си $ 3-4 млн. но в последствие така и не ги превежда. Каква би била обаче причината за подобен подарък?

„Може би той се чувстваше задължен по някакъв начин и искаше да благодари. Не знам защо си промени решението. Просто подобно нещо така и не се случи. За мен обаче това не е проблем. Не е моя работа. Когато той каже, че ще направи нещо и после не го прави е негов проблем, не е мой. Не съм човек, който би се молил за пари.“

Хамилтън старши обаче смята, че знае, защо синът му е пожелал да наеме друг мениджър.

„Той вероятно си мислеше: Баща ми, мисля, че достатъчно време съм те слушал.“

Сега Антъни Хамилтън изплаща ипотека на къщата си, но не съжалява, че е инвестирал в кариерата на сина си.

„Някои от нас искат нашите деца да имат повече възможности за развитие от самите нас. Мисля, че дължим това на хората, които обичаме.“

Той бе попитан от адвоката на Ди Реста, дали е бил готов да лъже заради своите клиенти.

„Понякога“, отговаря той. Кога? „Когато клиентът ми ме помоли за това. И освен това трябва да уточним. Едно е да излъжеш, друго е да скриеш истината.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1699 -: Декември 07, 2013, 04:22:33 pm »

Ферари и Рено с тайни тестове на двигателите за 2014 г.?



Още от няколко месеца стендовете на Мерцедес, Рено и Ферари работят на високи обороти, за да бъдат изпитани новите двигатели за следващата година. Въпреки сериозните промени в регламента обаче екипите няма да могат да изпробват новите агрегати преди края на януари. Това означава, че производителите ще имат едва два месеца време, за да отстранят и установят слабостите в своите концепции. Тези два месеца обаче явно не се струват достатъчни и затова се носят слухове, че Ферари и Рено вече са изпробвали своите творения на писта.

Според множество медии двата производителя са направили изпитания, но са били достатъчно находчиви, че да не използват шаси от Формула 1. В интернет дори се появи видео, показващо супер модела на италианците LaFerrari при изпитания във Фиорано. Според слуховете обаче проведеният на 27 ноември тест не е направен със серийния двигател с мощност 963 к.с., а с по-слабия като обща мощност агрегат за Формула 1. От Скудерията обаче са отказали коментар на видеото.

Според Omnicorse пък Рено са изпробвали своя двигател в шаси от световните серии на Формула Рено 3.5 на пистата Маникур. На въпрос на Motorsport-Total.com за това дали не е използван двигателя за 2014 г., французите са отказали коментар, но са уточнили, че първите тестове на новите двигатели са планирани за края на януари.

Мерцедес е единственият производител, който отрича тотално, да е правил тестове на двигателя за 2014 г. на писта. На стендовете обаче продукта на германците е от почти година, като те бяха първите, предоставили видео на журналистите, даващо представа за звука и вида на тяхното произведение.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1700 -: Декември 07, 2013, 04:24:31 pm »

Фрай: Опитахме някои от решенията на Ред Бул, но те не ни донесоха успех



За Ферари 2013 г. като развитие бе пълна противоположност на 2012 г. Тогава екипът стартира със сравнително слаба кола годината, но тя бе развита много бързо и скоро бяха постигнати победи. Във втората част на сезона само някои инциденти и по-бавното развитие в сравнение с Ред Бул попречиха титлата да бъде спечелена. През този сезон Скудерията започна със силно представяне, но не успя да използва напълно открилите се възможности. Развитието пое в погрешна посока и скоро след началото на втората половина на сезона всичко бе загубено.

Големият въпрос обаче е, каква бе причината за бавното и неефективно развитие през този сезон? Дали причината бе използването на аеротунела Тойота в Кьолн, защото бе открит проблем в собственото съоръжение?

Според досегашният технически директор на Ферари, Пат Фрай, който след идването на Джеймс Алисън изпълнява функцията на шеф инженер, не смята, че подобна теория обяснява проблемите на отбора. Според него много по-голямо влияние върху представянето във втората половина на сезона може да се търси в специфичните характеристики на всяко трасе. Според него това има голямо отражение върху представянето на екипа като цяло.

„Във втората половина на сезона преобладаваха писти, на които бяха използвани твърдите гуми“, обяснява Фрай пред auto, motor und sport. Ферари от години правят коли, които щадят гумите. Това дава предимство при използването на по-меките типове гуми, но пък загряването на по-твърдите смеси е проблем. „Освен това бе върната и конструкцията на гумите от 2012 г.

Трябва да си много умен, за можеш на базата на тестовете от свободните тренировки в Бразилия през 2012 г. да събереш достатъчно данни и от техния анализ да успееш да направиш и съобразиш напълно колата си за 2013 г. Ние направихме седем обиколки. Явно успяхме да направим болид, който да пасва оптимално на тези гуми. Просто по случайност при нас нещата пасваха в началото, когато бе използвана новата конструкция.

Проблемите ни започнаха с новия капак на двигателя за Гран при на Канада. Той не функционираше така, както ние очаквахме и се надявахме. Освен това не знаехме, защо нещата не работят. Моделът от аеротунела обаче използваше този капак от четири-шест седмици и това доведе до допълнителни проблеми.“

Това изоставане от Ред Бул така и не бе наваксано. Изпробвани бяха различни подходи, като дори бяха копирани решения от колата на конкурентите. Така например в Скудерията опитали да настроят колата си с по-високо повдигане на задната ос, което работеше отлично при Биковете.

„Не успяхме да постигнем впечатляващи времена с подобен подход. Концепцията на нашата кола работеше по-добре при нисък просвет отзад. При Ред Бул това работи, защото е в комбинация с концепцията на изпускателната система. При Мерцедес също проработи, макар и с различна конфигурация на ауспусите.“

Въобще изпускателните системи играеха огромна роля за успеха на настоящето поколение автомобили от Формула 1. Дори след като ФИА се опита да ограничи влиянието им. Така при Заубер нещата потръгнаха не само след връщането на конструкцията на гумите от 2012 г. но и на старата архитектура на ауспусите. То е подобно на това на Ред Бул. Същото се случи и в Уилямс, но когато вече бе твърде късно.

„Изпробвахме решение, подобно на това на Ред Бул, използващо Коанда ефекта, но то просто не пасваше на останалата част от колата ни. Резултатите не ни показаха, че си заслужава да правим и прилежащите към тях кутии на радиаторите.“

                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1701 -: Декември 07, 2013, 04:26:12 pm »

Уебър: Сега ще имам повече време за нови приключения



Преди две седмици Марк Уебър направи своето последно състезание във Формула 1, а миналата неделя пък бе последното издание на организираната от него надпревара Тасмания Чалъндж. През 2014 г. няма да има издание на това предизвикателство за хора с авантюристичен дух, но през 2015 г. австралиецът обещава да го възроди отново. Защото освен върху състезанията за издръжливост Уебър смята да се съсредоточи и върху приключенията.

След десетте издания на Тасмания Чалъндж сега почивката трябва да бъде използвана, за да се даде нова посока на тази инициатива.

„Завършилия миналата седмица Чалъндж бе много успешен и е факт, че от година на година участниците са все повече, което показва потенциала на подобни надпревари“, обяснява Уебър. „Приключихме едно три годишно много успешно партньорство с Tourism Tasmania и тъй като искам да се съсредоточа върху своето следващо стъпало на кариерата ми като пилот, 2014 г. бе добър момент да направим пауза.

Въпреки това аз обичам приключенията и съм готов да се съсредоточа върху тях, когато не съм на пистата. Затова смятам, че идващата година ще можем да направим важна стъпка в развитието на Тасмания Чалъндж.“

Уебър разкрива, че се работи върху нова концепция, която трябва да привлече повече публика.

„Това е едно страхотно събитие и имам желание в бъдеще да има повече подобни. Самият факт, че подобно нещо просъществува десет години е огромен успех.“

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1702 -: Декември 08, 2013, 07:20:19 am »

Сам Майкъл: Пристигането на Магнусен е много вълнуващо за Макларън



Зимата е особено напрегнат период за отборите във Формула 1, но тази между сезони 2013 и 2014 във Формула 1 е безкрайно по-натоварена от обикновено заради въвеждането на новите технически правила в спорта.

За Кевин Магнусен тези още два месеца са още по-важни, тъй като датчанинът започва кариерата си като титуляр в спорта, споделят от Макларън в материал, посветен на новия им пилот. Той вече се подготвя за дебюта си, като изкарва по-голямата част от времето си в технологичния център в Уокинг. Там работи и се среща с инженери, механици и треньори, защото е решен да не остави камък непреобърнат по пътя си към грида за Гран при на Австралия.

- Макларън е част от живота ми още откакто бях малко дете. Баща ми Ян бе тест пилот на отбора и участва в едно състезание през 1995 г., но аз винаги съм мечтал да карам за Макларън. Ще е невероятно да седна в колата като титуляр и името Магнусен да е изписано на кокпита. Сега, когато вече имам мястото, съм напълно съсредоточен върху предстоящата работа. Тази зима ще се подготвям за първия тест през януари и за първата надпревара през март. Трябва да изкарам време с инженерите, да карам в симулатора, да свикна с всичко. Работата е много, но наистина ми харесва – коментира Кевин.

На пилота този процес не му е чужд: преди година той си постави няколко сериозни цели, за да спечели световните серии Рено. Според управляващия директор на Макларън Джонатан Нийл Кевин е имал огромна полза от последния сезон, когато кара едноместен състезателен автомобил.

- Кевин наистина се разви невероятно през 2013 г. – обяснява Джонатан. – Започна да показва всички качества, които след време ще го превърнат в страхотен пилот. Трябва да си наистина цялостен състезател, за да спечелиш световните серии: да можеш да работиш с инженерите, да разбираш технологията и да си упорит, да преодоляваш неизбежните разочарования и да излезеш на върха. През последните няколко години Кевин показа, че има чиста скорост и агресия; но този сезон контролираше това – сега вече знае кога наистина да натиска и кога е по-добре просто да докараш колата до финала. Тази дисциплина му донесе победа в шампионата.

Неведнъж вече бе направена връзка с Люис Хамилтън, тъй като Магнусен върви по неговите стъпки. Изключителната подготовка на англичанина му осигури невероятно начало на кариерата във Формула 1 през 2007 г. Кевин не се притеснява от сравненията.

- Фактът, че Люис стори същото, което правя аз в момента, е положителен за мен – признава той. – Това показва, че отборът се е справял преди и вече е успял да подготви новак за Гран при дебюта му. Фактът, че Люис бе толкова успешен не усилва напрежението за мен – просто демонстрира, че задачата ми е изпълнима и може да постигнеш много като дебютант. Това наистина е окуражаващо.

Зимата ще е натоварена и за всички останали в Макларън. Промените в техническите правила означават, че спортът на практика се променя из основи през 2014 г. Пристигането на Кевин обаче ще има положителен ефект върху отбора според Нийл:

- Много се вълнуваме, че Кевин е в екипа. Сега искаме просто да работи върху основните неща: трябва да разбере, че получаването на мястото е само началото. Той е на 21 – има много да учи, нашето желание е да го закриляме при неизбежните спадове и върхове в моторспорт живота, но и да освободим вълнуващия му потенциал. Инстинктът у някого може да се усети – Кевин иска успех, но е и много контролиран.

Спортният директор на Макларън Сам Майкъл е съгласен с тази гледна точка:

- Пристигането на Кевин е наистина вълнуващо за целия ни отбор – той представлява бъдещето. Идването на новак, който е пълен с енергия, току-що е спечелил шампионат и отчаяно иска да се докаже, изпълва хората с трепет – те споделят неговите мечти и надежди. От отборна гледна точка, това е фантастично.

Толкова обсъжданата промяна в правилата не плаши Кевин. Всъщност той смята, че предизвикателството ще е за всички екипи и пилоти и те се ще се учат точно като него:

- Това е добър момент да влезеш в F1. Фактът, че няма да имам толкова опит, колкото някои от останалите пилоти, всъщност няма да е толкова важен. Ще е необходима, разбира се, много упорита работа и имам много да уча, но това важи и за всички останали. Така че това е положително за мен.

Магнусен освен това ще има за съотборник най-опитния пилот в спорта в момента – Дженсън Бътън и той очаква това сътрудничество:

- Сигурен съм, че от работата с Дженсън ще има много ползи. Той е световен шампион, най-опитния пилот във Формула 1 и ще мога да се уча от него. Ще седя до Дженсън по време на брифингите догодина и ще наблюдавам. Страхотен човек е, от когото да черпя опит.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1703 -: Декември 08, 2013, 07:26:23 am »

Ферари с награда за най-добри спирания в бокса през 2013 г.



Ферари получиха награда за най-добри спирания в бокса през сезон 2013 г. като средно време на питстоповете. Скудерията печели отличието за втори пореден сезон.

От екипа отбелязаха, че удовлетворението е още по-голямо заради факта, че призът се дава от Скай Спортс. Шефът операции на пистата Диего Йоверно прие наградата от името на отбора.

- Това признание е изключително удовлетворяващо. То е награда за усилията ни не само по отношение на представянето, но и като отбелязване качеството на работата по отношение на повтарящите се елементи, които са особено важни в тази област. Няма никакъв смисъл да направиш пит за под две секунди, ако следващите 10 са за над 3 секунди. Останалата част от тима също заслужава признание, тъй като винаги има какво да се прави по оборудването, материалите, дизайна на отделните части на болидите, имащи участие в смяната на колелата и т.н. – коментира Йоверно пред официалния уебсайт на тима.

От 90 спирания в бокса за смяна на гуми през 2013 г. само 11 са отнели повече от 3 секунди на механиците на Ферари. В пет от случаите има извънредни обстоятелства – повредата на DRS-а на Фернандо Алонсо в Бахрейн, спуканите гуми на Фелипе Маса в Бахрейн и Англия, а при третото спиране на испанеца в Китай забавянето е умишлено. 53 от смените са отнели под 2,5 секунди, което според тима е разликата между страхотен и обикновен питстоп. Най-доброто време за сезона е 1,95 сек – първият стоп на Алонсо в Гран при на Япония. Средното време за смяна на гуми при двамата пилоти на тима е почти идентично: 2,44 сек за Фернандо до светването на зелената светлина (знак, че може да потегли) и обща средна стойност от 2,75 сек (тоест с излизането от бокса) и 2,49/2,76 сек при Маса.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1704 -: Декември 08, 2013, 07:50:58 am »

Шампионите на ФИА получиха трофеите си, Кубица избран за личност на годината



Шампионите в първенствата на ФИА получиха трофеите си на галата, която се проведе в Париж (Франция). Церемонията се състоя в Сите дю Синема – комплекс, основан от прочутия френски режисьор Люк Бесон. Тя започна със специален филм на Бесон, в който участват някои от най-известните автомобилни пилоти. Част от програмата бяха и танцьорките на Мулен Руж.

Себастиан Фетел триумфира за четвърти път като носител на короната във Формула 1 и заяви, че изживява нещо невероятно през последните години с отбора си Ред Бул.

- Удоволствие е да се качвам в автомобила си всеки уикенд и да се старая да дам всичко от себе си. Това, което ни прави силни, е, че обичаме работата си. Изминалият сезон не бе лесен. Нямам думи да опиша колко невероятно е, че съм шампион още една година и бих искал да кажа огромно благодаря на екипа и всички, които ме подкрепяха – заяви немският пилот.

Той спечели рекордните 13 победи за състезателната година, 9 от които бяха поредни. Ред Бул пък завършиха шампионата с 236 точки аванс пред втория тим в класирането Мерцедес! Кристиан Хорнер взе конструкторската купа от името на екипа.

Деветкратните WRC шампиони Себастиен Льоб и Даниел Елена бяха на галата на федерацията, но за първи път от цяло десетилетие насам не те бяха на подиума, за да взема трофея за шампионската титла. Имената, гравирани на тазгодишната купа, са Себастиен Ожие и Жулиен Инграсия, които не само спечелиха световния рали шампионат в домашния си старт, но имаха привилегията да ознаменуват постижението си пак в родината.

- Сезонът приключи и мога да погледна назад към една наистина невероятна година – сподели Ожие. – Ако някой ни беше казал преди сезона, че ще спечелим девет победи и титлата, вероятно щяхме да го пратим при доктора на отбора. Това е сбъдната мечта за мен и Жулиен, но успехът принадлежи и на екипа, който направи възможно всичко, като ми даде една изключителна кола.

Спортният шеф на Фолксваген Йост Капито прие наградата за шампионската титла при конструкторите. Във WRC2 короната е за Роберт Кубица/Мачиек Баран, във WRC3 – за Себастиен Шардоне/Тибо дьо ла Айе, в Junior WRC победиха Понтус Тидеманд/Ола Флоен.

Иван Мюлер получи официално четвъртата си титла в световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Французинът, който догодина ще се състезава със Ситроен и Льоб, взе седем победи и този път битката не стигна до финала на сезона. Борбата бе за втората позиция, която в крайна сметка взе Габриеле Таркини. Класирането на италианския пилот не бе върхът в представянето на отбора му Хонда, тъй като екипът на японския производител триумфира при конструкторите още в първия си пълен сезон в WTCC.

- Тази титла има особен привкус, тъй като преди началото на сезона просто нямаше къде да карам – призна Мюлер. – Програмата бе начертана само месец преди Монца. Беше победа просто да се доберем до грида. А след това трябваше да останем конкурентоспособни със значително по-нисък бюджет, което създаде доста проблеми като сериозно намаляване на тестовете например. В крайна сметка обаче пак сме шампиони, дори без заводска подкрепа.

Той допълни, че няма търпение за следващия сезон, когато за първи път ще работи с френски производител.

За Хонда титлата при конструкторите е първи успех на такова ниво от времето на триумфите във Формула 1 в периода 1988-1991 г. Купата бе получена от моторспорт мениджъра на Хонда Мотор Европа Уилям де Брекелеер.

В шампионата на състезанията за издръжливост първи е екипажът на Ауди Алан Макниш, Люк Дювал и Том Кристенсен.

Роберт Кубица пък получи учредения тази година приз за личност на годината. Полякът се върна в автомобилни надпревари за първи пълен сезон след катастрофата си в началото на 2011 г. Той обаче вдъхнови феновете и медиите не толкова с факта, че спечели титлата във WRC2 още в дебютни си сезон, а със смелостта, с която преодоля всички препятствия по пътя си. Самият пилот е категоричен, че пред него има още дълъг път на възстановяване, но той ще даде всичко от себе си, за да продължи напред.

Останалите шампиони в първенствата администрирани от ФИА са съответно: WEC (World Endurance Cup) GT – Джанмария Бруни и Ферари, кроскънтри рали – Кщищоф Холовчиц/Андреас Шулц и X-Raid Монстър Енърджи, близкоизточен рали шампионат – Насър Ал-Атия/Джовани Бернанчини, африкански рали шампионат – Джаси Сингх/Дейвид Сихока, Субару и Шкода, европейски рали шампионат – Ян Копецки/Павел Дреслер, Формула 3 – Рафаеле Марсиело, картинг KF – Том Джойнър, картинг KZ – Макс Верстапен и др.



                                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1705 -: Декември 08, 2013, 03:55:19 pm »

Хамилтън посъветва Рикиардо да атакува Фетел от старта



Пилотът на Мерцедес Люис Хамилтън посъветва бъдещия състезател на Ред Бул да атакува съотборника си Себастиан Фетел още от първия завой през 2014 година. Хамилтън знае какво е да си съотборник на шампион - самият той стартира кариерата си през 2007 година до световния шампион Фернандо Алонсо. В първото си състезание като пилот от Формула 1 Люис финишира трети, изпреварвайки Алонсо още на първия завой на пистата в Мелбърн. "Когато Рон (Денис) ми каза, че сигурно ще съм доста по-бавен от Фернандо, си помислих, че греши. Атакувах Фернандо още в първото ми състезание и това беше едно от най-хубавите неща, които можех да направя във Формула 1". Даниел Рикиардо не е новобранец както Хамилтън през 2007 с Алонсо, но според Люис австралиецът е в подобна позиция. Според британския пилот повишението на Рикиардо от младежкия екип на Ред Бул Торо Росо е логично. "Изненадах се, когато го обявиха, но все пак те имат отбор, създаден специално, за да развива млади пилоти и е хубаво, че схемата им работи. Той ще дойде с добра кола и ще е на място, на което много други пилоти биха искали да седнат. Аз не съм от тях, защото вече си имам хубава кола. Радвам се за него и се надявам да издържи на напрежението, защото когато в топ отбор дойде млад човек, винаги e трудно. Сигурен съм, че Даниел ще се справи", обясни Хамилтън. На въпроса как според него Рикиардо трябва да се държи до Фетел догодина, Хамилтън заяви, че Даниел трябва да атакува шампиона. "Много искам да видя как Рикиардо изпреварва Фетеле в първия завой. Той няма нужда да го прави, но би било фантастично за всеки пилот. Надявам се да видя това в огледалото ми за задно виждане".

                                                                                                                          sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1706 -: Декември 08, 2013, 04:03:19 pm »

Каската на Джеймс Хънт се продава



На 09 декември 2013 година на търг на аукционна къща Bonhams ще се продава каската на световния шампион Джеймс Хънт, с която се е състезавал през 1976 година. Каската е произведена през 1975 година и с номер A463638. Дизайнът е на Ланс Гибс - в черно с три цветни линии и с името на пилота в бяло. Отпред е голямото лого на Marlboro, отдолу на Texaco, а отстрани на Goodyear - тогавашните спонсори на Макларън. През 70-те години Bell са експериментирали с тесни отвори и дизайнът на визьора на Хънт е бил точно такъв. Очаква се на цената й да достигне близо 50 000 лева.

Миналия сезон в Гран при на Монако Кими Райконен се състезаваше с реплика на каската на Хънт.


                                                                                                                         sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1707 -: Декември 08, 2013, 08:33:11 pm »

Новият болид на Ред Бул ще прилича на стария



Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер разкри, че болидът на шампионите за следващия сезон ще се доближава много до безапелационния победител за 2013 RB9. Новите правила за сезон 2014 задължават отборите да променят дизайна на шасито и болидите им да отговарят на много по-различните правила за аеродинамика. Хорнер заяви, че техният главен дизайнер Ейдриън Нюи ще продължи да ползва някои от идеите, помогнали на миналогодишната кола да спечели 13 от 19 състезания.

"Мисля, че Ейдриън би описал RB10 като братовчед на RB9. Някои елементи ще се пренесат и генът на RB10 ще дойде от RB9. Разбира се, че ще има много по-различен двигател и изпускателна система, но аеродинамиката ще изиграе важна роля догодина".

Едно от основните притеснения на всички отбори относно следващото поколение болиди е надеждността и представянето на двигателите. "Двигателите са една голяма въпросителна догодина. Всички производители най-вероятно се мъчат с надеждността, защото моторите ще трябва да са много по-напреднали от V8, а и сложната електроника по колата и турбото - напълно различна форма на състезание. Мисля, че са измислили възможно най-сложния вид двигател, който можеш да си представиш и със сигурност е адски скъп". На въпроса какви са шансовете за победа в първото състезание от шампионата през 2014, Хорнер заяви: "За всички отбори в питлейна в момента е 50 на 50".

                                                                                                                         sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1708 -: Декември 08, 2013, 08:40:22 pm »

Фетел и Уебър даряват каски за благотворителност



Двамата пилоти на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър дариха по една каска от състезание, в което са финиширали на подиума този сезона, за да помогнат на Wings for Life - организация, набираща средства за лечение на травми на гръбначния стълб. Каските ще бъдат продадени на търг на известната аукционна къща Bonhams на 09 декември.

Фетел избра каската, с която се състезаваше в Гран при на Германия. На "Нюрбургринг" Себастиан спечели първото домашно състезание в кариерата си. Каската е със специален дизайн и е направена само за състезанието. Фетел заяви, че това е една от любимите му каски от сезон 2013, а състезанието в Германия "едно от най-важните за мен". Уебър избра две каски: едната от Гран при на Италия, където финишира трети, а другата от Гран при на Белгия, където остана пети. След края на сезона Марк се оттегли от Формула 1, но преди това дари и един състезателен костюм Alpinestars.

                                                                                                                                        sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1709 -: Декември 09, 2013, 07:59:51 pm »

Стартовата решетка за 2014 във Ф1 се оформя



Свободни места за следващия сезон във Формула 1 има в Заубер, Катерам, Форс Индия и Марусия. Последният пилот, който подписа договори си за 2014 година, е Нико Хюлкенберг. Германецът ще кара за Форс Индия, но все още не е ясно кой ще е съотборникът му. Дали това ще е един от двамата пилоти от 2013 - Пол ди Реста и Адриан Сутил, или ще е Серхио Перес, който наскоро се раздели с Макларън, предстои да разберем. Преди Хюлкеберг бъдещето си реши Пастор Малдонадо, който ще отиде на мястото на Кими Райконен в Лотус и ще си партнира с Ромен Грожан. В болида на Пастор пък ще седне бившият пилот на Ферари Фелипе Маса.

Заубер все още не са обявили двамата пилоти, с които ще се състезават догодина. Катерам също не са потвърдили дали ще задържат Гиедо ван дер Гарде и Шарл Пик. Пилотът на Марусия Жул Бианки получи награда за новобранец на годината след като осигури десетото място за отбора си в борбата за титлата при конструкторите. Бианки се присъедини към отбора в средата на предсезонните тестове и зае мястото на Луиш Рация.

Отборите и техните пилоти през 2014:

Ред Бул: Себастиан Фетел и Даниел Рикардо
Мерцедес: Люис Хамилтън и Нико Розберг
Ферари: Фернандо Алонсо и Кими Райконен
Лотус: Ромен Грожан и Пастор Малдонадо
Макларън: Дженсън Бътън и Кевин Магнусен
Форс Индия: Нико Хюлкенберг и ?
Заубер: ?
Торо Росо: Жан-Ерик Верн и Даниил Квят
Уилямс: Фелипе Маса и Валтери Ботас
Маруся: Жул Бианки и ? Катерам: ?
                                                                                         

                                                                                                                              sportal.bg
Активен