www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509361 пъти)

0 Членове и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1755 -: Декември 19, 2013, 05:53:55 am »

Волф: Изостанахме след въвеждането на новите гуми



Отборът на Мерцедес е изостанал с развитието на автомобила си за 2013 г. след въвеждането на новите гуми на Пирели, обясни изпълнителният директор на Мерцедес Тото Волф.

В началото на годината Мерцедес имаха проблеми с прегряването на гумите. В Бахрейн Нико Розберг стартира от полпозишън, но в състезанието загуби позиции и завърши на 9-то място заради прегряване на задните гуми. В Испания ситуацията бе подобна. Розберг и Хамилтън стартираха от съответно 1-во и 2-ро място, но завършиха на 6-та и 12-та позиция. След тази надпревара екипът направи 1000-километров тест с Пирели с болида си за 2013 г. Нико Розберг спечели следващото състезание по улците на Монте Карло. Последва подиум за Хамилтън в Канада, победа за Розберг във Великобритания и за англичанина в Унгария. Пирели предостави нови гуми на отборите за Гран при на Унгария - комбинация от конструкцията от 2012 г. и смесите от 2013-та - след състезанието на Силвърстоун, когато имаше множество спукани гуми.

- Минахме през трудности през първата половина на сезона. Състезанието в Бахрейн бе много тежко, както това в Барселона. Надпреварата на Нюрбургринг, където изостанахме, бе ужасяваща, а след това се представихме много добре. Така че не можем изцяло да определим първата половина на годината като добра – коментира Волф.

След лятната почивка в представянето на Мерцедес нямаше драстично подобрение. Хамилтън и Розберг записаха общо 3 подиума до края на сезона - в Белгия, Индия и Абу Даби.

- Изостанахме след лятната пауза, с въвеждането на новите смеси. От кола, която бе много агресивна към задните гуми, подобрихме правилните неща, за да се справим с износването им, така че когато бяха въведени новите смеси, не успяхме да ги загряваме достатъчно бързо. Имахме феномена на Лотус – колата беше прекалено „нежна” с гумите. Не можехме да ги загреем както трябва. Това е моментът, в който решаваш, че трябва да поемеш по друг път с развитието си и понякога трябва да се върнеш назад. Това е сложен процес и място, което трябва да подобрим – добави австриецът.

Той също така коментира, че не само въвеждането на новите смеси, но и начинът, по който Ред Бул работят с тях, им е помогнал да са постоянно конкурентоспособни през втората половина от годината:

- Те просто направиха разумни решения. Бяха въведени гумите, с които спечелиха миналогодишния шампионат, познаваха ги добре, и поеха по правилния път, взимайки правилни решения. Ако един отбор е завършен като Ред Бул, просто върви напред.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1756 -: Декември 19, 2013, 05:56:26 am »

Алонсо: Маса може и да липсва на Ферари – казват, че Кими се изолира повече



Фелипе Маса и подходът му към работата може да липсват на Ферари, тъй като Кими Райконен се изолира повече, смята Фернандо Алонсо.

Световният шампион за 2007 г. се връща в Скудерията, след като от Маранело освободиха бразилския пилот. Кими вече посети базата и се срещна с екипа, както и с новия си рейс инженер – Антонио Спаньоло.

- Фелипе определено бе упорит работник. Трудеше се ден и нощ за отбора, за да подобри представянето на колата. Не познавам Кими, но според слуховете той говори много малко и е по-изолиран. Така че според мен Маса може да липсва на Ферари – сподели испанецът пред бразилския уебсайт Тоталрейс.

Въпросът как ще работи тандемът Алонсо-Райконен се обсъжда от момента, в който завръщането на Кими във Ферари бе официално потвърдено.

Финландецът е последният пилот, спечелил световната титла във Формула 1 със Скудерията. Освен това иска само да се състезава и не се интересува от политика. Райконен не членува и в асоциацията на пилотите (GPDA).

Фернандо пък на моменти демонстрира сериозен темперамент. През лятото на отминалия сезон например той си пожела нечия друга кола за рождения ден, което предизвика сблъсък с президента на Ферари Лука ди Монтедземоло. Обтегнатите им отношения доведоха до сериозни слухове за това, че Алонсо ще се върне в Макларън, но през 2015 г.

Шестгодишната суша без титла пък вече предизвиква доста нерви в Маранело. В Скудерията са наясно, че трябва да направят достатъчно добър автомобил.

- Ако болидът е добър, какъвто е този на Ред Бул, ще е без значение дали има „Мулти 21”, „Мулти 35” или нещо подобно, защото атмосферата в отбора ще е страхотна – допълни Фернандо, напомняйки за Гран при на Малайзия от изминалия сезон.

В състезанието на пистата Сепанг водеше Марк Уебър, следван от Себастиан Фетел. От питуола наредиха двамата да останат в този ред до финала („Мулти 21”), което бе пренебрегнато от германеца – той изпревари съотборника си и предизвика сериозен скандал.

В историята на Ферари също не липсват противоречиви случаи – като Австрия през 2002 г., когато на Рубенс Барикело бе наредено да пусне Михаел Шумахер и Хокенхайм през 2010-та – тогава съобщението към Маса бе „кодирано” с репликата „Фернандо е по-бърз от теб, можеш ли да потвърдиш, че разбираш това съобщение”.

                                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1757 -: Декември 19, 2013, 05:57:48 am »

Квят се надява да се приспособи бързо в F1



19-годишният Данил Квят се надява да се приспособи бързо към Формула 1. Руският тийнейджър ще дебютира догодина с екипа на Торо Росо и се надява новите правила да му дадат шанс да влезе по-бързо в чак.

Квят идва в тима от GP3. Той е част от програмата на Ред Бул за млади пилоти и бе предпочетен пред смятания за фаворит за освободения от Даниел Рикиардо кокпит Антонио Феликс да Коща.

Руснакът вече има няколко излизания на писта с болида на Торо Росо за приключилия скоро сезон 2013 г. във Формула 1. Целта на отбора бе да му се помогне точно с аклиматизирането. Самият Данил признава, че догодина никак няма да му е лесно, но влизането в сила на новите технически правила може да е от полза за по-бързата му адаптация.

- Някои неща направо се рестартират, но Формула 1 си е Формула 1 – колите са си много мощни и бързи. Затова от една страна промяната ще помогне, но спортът си остава сложен. Догодина ще има много нови правила. Ще трябва да се учи колкото се може по-бързо, но не смятам, че това ще е особен проблем. Просто трябва да намерим решение, което е по-добро от тези на останалите и се надявам да сме на ниво – коментира Квят пред Скай Спортс.

Младежът планира да подходи към сезон 2014 старт за старт, като внимава и за цялостната картина около себе си:

- Не бих казал, че броя дните (до първото състезание) – това би бил погрешен подход, не бива да се прави така. Върху всяка надпревара трябва да се работи по отделно, но не може да се мисли само за един-единствен старт. Виждам нещата в дълбочина. Предизвикателството е голямо, но нямам търпение за него.

                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1758 -: Декември 19, 2013, 06:01:43 am »



Ферари избраха инженер на Райконен

Антонио Спаньоло с Кими през 2014

Ферари потвърдиха, че Антонио Спаньоло ще е състезателният инженер на Кими Райконен през сезон 2014 във Формула 1. В изявлението си Скудерия обясниха, че вчера Райконен е посетил фабриката на отбора в Маранело и се е срещнал с шефа на Ферари Стефано Доменикали и със старшите инженери, включително Спаньоло. Така подготовката за завръщането на финландеца в екипа започна.

Райконен изпусна последните две състезания от сезон 2013, защото трябваше да се подложи на операция на гърба. Кими все още се възстановява и подготвя завръщането си в Скудерия след 4 сезона отсъствие.

Спаньоло ще е третият поред инженер на Райконен във Ферари след като през 2007 се състезаваше с Крис Дайър (бившият инженер на Михаел Шумахер) и с Андреа Стела през 2008 година.

В момента Стела работи с Алонсо, а Дайър напусна екипа след сезон 2010. Спаньоло, който преди беше в Минарди и дойде във Ферари през 2005, сега ще работи с Кими. Първият тест на Райконен за Скудерия ще е на Херес в края на януари.

                                                                                                                                    formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1759 -: Декември 19, 2013, 06:04:31 am »



Грожан: Аз съм един от най-добрите

"Горд съм от постигнатото"

Ромен Грожан смята, че се е доказал като един от най-добрите пилоти във Формула 1 през тази година и е готов да води Лотус през 2014. През изминалия сезон французинът действително показа напредък и от бързия, но удрящ се пилот, се превърна в един от конкурентите на Ред Бул. Серията от катастрофи през 2012 му донесе лошо име и получи много критика от колегите си, но сега Ромен започна да разкрива потенциала си. Сега Грожан вярва, че е един от най-силните пилоти в света.

"Доказах, че съм част от най-добрите пилоти, като такъв се възприемам. Отне ми много усилия и болезнено време, за да стигна до тук, но сега се гордея с постигнатото и не мисля, че мога да правя нещо повече".

Грожан призна, че сам е изисквал от себе си след катастрофалния сезон 2012. "Преди бях един от най-негативно настроените спрямо себе си хора. Мразя да не мога да правя това, което искам и ми беше трудно. Не ми ставаше много хубаво, когато четях коментарите за себе си, но това не беше най-лошото. Най-страшно е, когато не си доволен от това, което правиш. Сега съм доволен, защото харесвам направено от мен и чета хубави коментари. Въпреки това най-важно е ти самият да си доволен от себе си".

След като Кими Райконен напусна отбора, сега Грожан и новият му съотборник Пастор Малдонадо ще се състезават за Лотус в новата турбо ера.

"Мисля, че съм готов да водя отбора. Екипът ме познава, аз тях също. Чувствам се като у дома си в Енстоун. Работим усилено и си казваме всичко в очите, което е важно когато не карам добре или когато не съм доволен от нещо - винаги им споделям. Тези взаимоотношения ни позволяват да напредваме. Мисля, че са готови да бъда лидер, чувствам се такъв".

                                                                                                                                    formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1760 -: Декември 19, 2013, 06:07:24 am »



Лотус все още дължат пари на Райконен

Жерар Лопес: Сумата не е огромна

Кими Райконен все още не е получил парите, които Лотус му дължат. Две състезания преди финала на сезон 2013 финландският пилот се подложи на операция и не взе участие в последните надпревари. Малко преди това Кими разкри, че от началото на годината не е получил и "едно евро" от базирания в Енстоун тим.

Преди Гран при на Абу Даби Райконен заяви, че е мислел да не идва за състезанието. "Дойдох тук само защото се надявам да се разберем по определени въпроси, които ме вълнуват".

Собственикът на отбора Жерар Лопес, който очаква скоро да сключи важна сделка с инвестиционната група Quantum, с която да уреди бъдещето на Лотус, също потвърди, че Райконен все още има да взима пари от тях. "Не сме му се изплатили докрай. Получи някаква част. В Абу Даби се споразумяхме".

Освен на Кими, Лотус дължат пари на работниците и на доставчиците си. "Получиха се някои забавяния, но сумите не са чак толкова големи. Няма да влизам в подробности, но ще кажа, че не дължим огромни суми. Ще платим, винаги сме го правели".

                                                                                                                                   formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1761 -: Декември 20, 2013, 05:46:36 am »

Таванът на бюджетите във Формула 1 може да проработи, твърди Маля



Шефът и съсобственик на Форс Индия Виджай Маля вярва, че въвеждането на таван на бюджетите за отборите от Формула 1 може да проработи.

ФИА обяви наскоро, че въвежда ограничение на използваните средства от екипите, което ще влезе в сила от 2015 г. Не бяха обявени повече подробности, като специална работна група трябва да изготви правилата до юни 2014-та. След това шефът на Макларън Мартин Уитмарш заяви, че контролирането вероятно ще е трудно и предположи, че може да е дори невъзможно. Колежката му от Заубер Мониша Калтенборн пък бе категорична, че настоящата финансова структура на спорта е сбъркана и лимитирането на бюджетите е единственото решение.

- Това е брилянтна новина – коментира Маля. – Трябваше да се случи още преди няколко години, но по-добре късно, отколкото никога. Сега смятам, че всички трябва да работим заедно, за да се получат нещата. Имаше готов механизъм за контрол, когато за първи път бе предложено ограничение на бюджетите. Да, ако хората могат да мамят и да са нечестни, но според мен ако всички са съгласни с идеята, то би било почти задължително за шефовете на отбори да следват правилата. Самоконтролът е по-добър от наложения контрол – допълни той.

Маля не уточни кой вариант според него е по-добър – ФИА да упражнява надзор на разходите или отборите да го вършат, или да се направи някаква комбинация. Това обаче е най-малкият проблем според него.

Във Формула 1 от доста време се говори за финансови проблеми, от каквито не страдат само най-големите отбори. През 2013 г. те проличаха ясно в иначе сравнително стабилни екипи като Заубер и Лотус. За хинвилския тим се говори, че може да бъде продаден (или поне част от него), за да се справи с грижите. В Енстън закрепиха положението с привличането на Пастор Малдонадо, но и там ситуацията не е цветуща.

Във Форс Индия взеха за пилоти да догодина Нико Хюлкенберг и Серхио Перес, като се смята, че спонсорите на мексиканеца от Телмекс са подкрепили кандидатурата му със сериозна сума. Маля твърди, че не би направил компромис със състезателите заради пари и по принцип спазва това си изявление. В Заубер също залагат на млади таланти, но и те могат да се окажат притиснати до стената като колегите си от Лотус, след като сделката им с руски инвеститори така и не се осъществи.

                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1762 -: Декември 20, 2013, 05:48:01 am »

Нюи предупреждава, че F1 рискува стагнация, ако продължи да затяга правилата



Техническият шеф на Ред Бул Ейдриан Нюи предупреди, че Формула 1 рискува стагнация, ако продължи да затяга правилата си.

Ограниченията в изискванията и забраните на нововъведения през последните години се въвеждат с основание намаляване на разходите.

Голяма част от отборите в Гран при са съгласни, че харчовете трябва да се лимитират, но в същото време се поставя въпросът за загуба характера на спорта като платформа за развитие на технологии. Сред забранените за използване устройства са двойният дифузьор, F-duct, както и обдухването на дифузьорите, развивано през последните години.

- Според мен всички тези процеси са част от играта и нямам нищо против да се влагат усилия, както и да бъдеш връщан малко назад. Всички смятахме, че F-duct-ът ще бъде забранен, същото изглеждаше вероятно и за двойния дифузьор в съответните им сезони. Взимат се решения дали да се инвестира сериозно в преследването на дадена технология, ако знаеш, че тя ще бъде забранена сравнително скоро или дали да се концентрираш върху други области, които ще продължат да се развиват по-дълго време – заяви Нюи, цитиран от Аутоспорт.

Според него обаче е жалко, че при забраната на подобни устройства всъщност се налагат допълнителни ограничения:

- Като при изпускателната система, тя е добър пример. Съществува опасност правилата да продължат да стават все по-ограничаващи, докато вероятно се стигне до момента, когато автомобилът се конструира малко или повече от правилника. Тогава на практика ще имаме GP1 коли, при които даващите разлика фактори са двигателят и пилотът. За мен това не е Формула 1. Едно от нещата, отличаващо Формула 1 от всички останали спортове с изключение може би на Americas Cup, е комбинацията от човек и машина. Може да имаш страхотен автомобил, но със среден по сила пилот не печелиш. Същото се случва при страхотен състезател и средняшка кола. Успехът винаги е резултат от комбинация на двете. Смятам, че хората оценяват това. И трябва да отбележа, че ако се съди по последния сезон, то (при Ред Бул) изглежда се получава правилна смес.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1763 -: Декември 20, 2013, 05:49:20 am »

Мерцедес привлякоха двама ключови инженери от Ред Бул



Мерцедес привлякоха двама ключови инженери от тима на Ред Бул – Марк Елис (главен инженер в департамента Vehicle Dynamics) и Жил Ууд (главен инженер симулации/анализи). Информацията бе оповестена първоначално от немския вестник Билд, а малко по-късно от Бракли я потвърдиха официално.

Специалистите ще се присъединят към екипа от Бракли в средата на следващата година, след като изтече шестмесечният срок, в който не могат да работят в друг тим.

По-рано през годината стана ясно, че Макларън са убедили дясната ръка на Ейдриан Нюи – Питър Продрому – да се върне в Уокинг. Отборът от Милтън Кийнс не е склонен да го освободи по-рано от договора му, изтичащ едва в края на 2014 г. Макларън заявиха, че това е тяхно право и просто ще изчакат, докато Продрому отиде при тях. Ударът за Ред Бул е много сериозен, като се имат предвид големите технически промени догодина. В шампионския тим са изправени пред дилема, тъй като не биха искали човек на толкова висок пост да бъде изолиран от потока информация, но в същото време са наясно, че той си тръгва след 12 месеца.

Междувременно Рос Браун заяви, че е оптимистично настроен относно подготовката на Мерцедес за следващия сезон.

- Догодина всичко ще е доста екстремно. Случвало ми се е повече от веднъж – 1994-та е добър пример, 2009-та също и съм сигурен, че и за други сезони ще се сетим, които в момента ни убягват! Промените за 2014 г. са страхотна възможност и се надявам ние (Мерцедес – б.р.) да се възползваме от нея. Със сигурност сме вложили достатъчно ресурси и усилия. Чувствам се доста комфортно относно начина, по който подходихме към въпроса – заяви Браун пред Аутоспорт.

Англичанинът напуска отбора в края на настоящата година, след като тимът регистрира най-доброто си класиране в шампионата от връщането си в F1 досега – второ място в подреждането при конструкторите. Той обаче е убеден, че основите за по-нататъшни успехи са добри:

- Не се тревожа, че не сме отделили достатъчно ресурси за 2014-та. Нещата вървят по план, като виждам какъв етап е стигнала колата. Трудим се по проекта от доста време. Това е едно от предимствата от привличането на Джеф [Уилис] и Алдо [Коста] в екипа. Джеф започна проекта за 2014-та, а Алдо пое нещата от средата на тази година. Боб [Бел] се фокусира повече върху настоящия болид, за да продължи и той прогреса си.

                                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1764 -: Декември 20, 2013, 05:50:57 am »

Розберг изтри съобщение за експлодирала гума, Мерцедес прекратиха теста си в Бахрейн



Нико Розберг бързо изтри свое съобщение в социалната мрежа Туитър относно инцидент с експлодирала гума на колата си.

Пилотът на Мерцедес провежда тренировки заедно с още три отбора в Бахрейн. Допълнителната сесия бе одобрена от ФИА след настояване от страна на доставчика на гуми за това, че са необходими повече проби преди сезон 2014 г. заради въвежданите тогава големи промени в техническите правила.

От теста на практика няма новини, но днес Нико публикува в акаунта си следното съобщение:

- Току-що се завъртях с 320 км/ч на правата в Бахрейн, тъй като гумата ми експлодира без предупреждение. Благодарение на това сега трябва да намеря малко тоалетна хартия...

Репликата изчезна малко по-късно, но бързо се превърна в повод за поредното обсъждане на продуктите на Пирели.

Доставчикът на гуми за Формула 1 имаше сериозни проблеми през приключилия в края на ноември сезон. Стигна се до смяна на спецификациите в средата на сезона, като и това бе посрещнато с недоволство от отделни екипи. През цялата състезателна година Пирели бяха обект на непрекъснати критики, независимо от действията си.

Опитите на спортния директор на компанията Пол Хембри да обясни, че гумите са такива, каквито ги поискаха отборите, както и че самите екипи не правят почти нищо, за да помагат на доставчика, останаха безуспешни. Едва след заплахата фирмата да заложи на ултраконсервативна концепция и да направи на практика неразрушими гуми за следващия сезон бе одобрен тестът в Бахрейн.

Малко по-късно бе съобщено, че Мерцедес прекратяват изпитанията си заради повредите, нанесени на болида от избухналата гума. Липсата на достатъчно време за ремонт накарала екипа да реши да спре теста и Нико няма да кара следобед. Пробите на гумите за следващия сезон ще бъдат довършени от Ред Бул, Торо Росо и Ферари.

- Тестът в Бахрейн е частен, така че повечето събрани данни са поверителни. Инциденти обаче се случват, затова се правят тренировки. Нашата програма ще продължи според плана ни – коментира говорител на Пирели пред Аутоспорт.

                                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1765 -: Декември 20, 2013, 05:52:12 am »

Отношенията между Райконен и Грожан: Едно изречение за две години



Ромен Грожан ще трябва да се адаптира към нов съотборник за 2014 г. Вместо хладния „Айсмен“ Райконен, през следващия сезон той ще си партнира с темпераментния Малдонадо. Разлика почти от земята до небето. Контактът с Кими се оказал сериозно предизвикателство за французина, както разкрива самият той пред Auto Hebdo.

„Кими разбира се е забележителна личност, но честно казано ние нямахме никаква връзка помежду си“, разкрива Грожан. Само един път двамата си разменят няколко думи и това става едва тази година в Белгия. „Бях изненадан, когато дойде при мен и ме поздрави за раждането на моето дете. Това бе единственото нещо, което той ми каза за двете години, прекарани заедно в Лотус.“

И въпреки че със социалните си способности Райконен не впечатлява Грожан, то с тези си на пилот определено го прави.

„Кими действително свърши чудесно своята работа след завръщането си във Формула 1“, продължава Грожан. Райконен успя да спечели две победи за отбора и имаше надмощие в борбата между двамата, въпреки че в края французинът показа качества. „Той определено бе номер едно в отбора, въпреки че никога никой не е раздавал подобни роли.“

Сега той ще трябва да се справя с Малдонадо.

„Срещали сме се няколко пъти в GP2“, описва контакта между двамата Грожан. Малдонадо спечели титлата там година преди французина.

„Мисля, че в една обиколка той е много бърз. Когато всичко около него е наред и той владее ситуацията може да е много бърз и в състезание, както показа в Испания през миналата година.“

Тогава венецуелецът спечели единствената си до този момент победа, докато Грожан все още изостава по този показател.

                                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1766 -: Декември 20, 2013, 05:54:08 am »

Разширяват летището в Сочи заради Формула 1



За да посрещне и подготви първото състезание от Формула 1 в Русия, властите в Сочи ще трябва да инвестират и в разширяване и удължаване на пистите на летището край града. Причина за това, че каргото на ФОМ (Formula One Management), в което влизат и 22-а автомобила състезаващи се през сезона, се превозва с шест Джъмбо Джета за по-далечните дестинации.

В този случай от Япония оборудването ще бъде доставено на брега на Черно море. След инспекция на експертите, наети от ФОМ са преценили, че пистата, на която ще кацат самолетите от типа Бойнг 747 ще трябва да бъде удължена с 3,5 км. Летището се намира в близост до Олимпийския парк, където следващата година предстои да се проведат поредните зимни Олимпийски игри.

                                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1767 -: Декември 20, 2013, 05:57:39 am »

Ървайн: Последните правила са лудост, Хамилтън залитна прекалено по шоубизнеса



48-годишният Еди Ървайн не е загубил нищо от остротата на езика си – ирландецът обяснява в интервю за Белфаст Телеграф какво мисли за най-новите правила във Формула 1, за постиженията на Себастиан Фетел и за Люис Хамилтън като пилот в Гран при.

Ирландецът, който сега се занимава с различни бизнес начинания (и то много успешно), е категоричен, че последните промени в правилника са лудост.

- Според мен Формула 1 е загубила пътя си. Последното правило – за двойните точки във финалния кръг – е лудост. То всъщност ме накара да осъзная, че няма да гледам повече състезания, докато не бъде отменено. Просто става неудобно вече. Наистина. Би трябвало да се срамуват от себе си. Смятам, че хората, взимащи тези решения, са си загубили ума. Не разбират реалността, а някои от тях са в тази среда твърде дълго време. Съсипаха историята на спорта, променяйки точките, квалификациите и въвеждайки двойни точки за последния старт! Абсурдно е, не съм чувал подобен майтап през живота си – заяви Ървайн. – Времето ми в F1 беше страхотно, изкарах си жестоко. Но сега се забавлявам също толкова и дори контролирам повече съдбата си, отколкото тогава. Занимавам се със собствения си бизнес и пътувам много, което помага да видиш колко маловажна е Формула 1. Но когато си там, всички наоколо я смятат за най-важното нещо на света. Това се наблюдава във всеки бизнес... Срещаш актьори, които си мислят, че филмите им ще променят живота на хората. Виждаш футболисти, смятащи, че мачовете им са центъра на вселената. Но когато излезеш от този свят, осъзнаваш колко малко значение имат.

Ървайн коментира постижението на Себастиан Фетел, който тази година спечели четвъртата си поредна титла във Формула 1:

- Стореното от Фетел е изумително, въпреки че той е с най-добрата кола почти всяко година – нещо, с което Михаел [Шумахер] не разполагаше. Когато спечели първите си две титли, Михаел реши, че му е скучно, ще отиде във Ферари и ще преобрази отбора, а това е достойно за възхищение. Бори се там четири години преди да спечели пак шампионата. Фетел просто си стои в Руд Бул и печели трофеи, което е скучно. Не виждам какво се опитва да докаже. Да, ще вземе много титли, но знаете ли – на кого му пука?

Мнението му за Люис Хамилтън също е особено колоритно: Еди смята, че англичанинът е прекалил със залитането си към шоубизнеса. Според Ървайн пилотът на Мерцедес е загубил вярната посока след един фантастичен старт във Формула 1, а притежава невероятен талант.

- Люис поиска да е филмова звезда или рапър, или нещо друго. Хората искат спортните звезди да са на 100% отдадени на дисциплината си. Мисля, че сега се оправя от това и би било чудесно, ако предизвика Фетел. Люис и Фернандо Алонсо са двамата състезатели, които могат да го победят, ако колите им са достатъчно добри. За съжаление досега не бяха такива - обясни Еди.

Бившият пилот откровено признава, че не гледа спорт и предпочита Дискавъри, но смята, че е важно децата да спортуват. Не поддържа и връзки с никого от Формула 1, освен една спорадична:

- Кими Райконен ми звъни от време на време като се напие!

                                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1768 -: Декември 24, 2013, 08:02:23 am »

Ферари представи двигателя си за 2014 г.



Отборът на Ферари представи своя турбодвигател за сезон 2014 – 059/3 – в базата си в Маранело.

- Новите правила са очарователно предизвикателство, което поставя акцент върху възстановяването на енергията и ефикасността на силовия агрегат – коментира директорът на отдела двигатели и електроника в Скудерията Лука Марморини.

През 2014 г. настъпват едни от най-сериозните промени в техническите правила във Формула 1 от десетилетия с въвеждането на 1,6-литровите V6 турбомотори и допълнителната система за задвижване ERS. Освен това количеството гориво за едно състезание ще е ограничено на 100 кг, а горивният поток ще е 100 кг/ч, което значи, че консумацията трябва да е с около 30% по-ниска от досегашната.

- Поради промяната в правилата за следващата година вече не говорим за двигатели, а за силови агрегати. Това е много сложен проект, върху който работихме през последните 2 години. 1600-кубиков турбодвигател с вътрешно горене, а само 100 кг гориво могат да се използват за състезание. Това означава, че колкото по-ефикасен е моторът, толкова повече мощност ще може да използва. Освен турбодвигателя ще има електрически мотор, който ще действа като генератор, възстановявайки загубената енергия от изгорелите газове. Втори електрически мотор ще възстановява енергията при спиране, въпреки че ще има почти двойно увеличение в мощността от настоящия. Енергията от тях ще се съхранява в много по-големи батерии от използваните досега, но те все още ще се намират под резервоара. Системата за електронен контрол ще е още по-сложна, за да регулира всички тези електро-механични механизми – обясни Марморини.

Освен промени в техническите правила ФИА въведе и по-строги санкции за използване на повече от 5 от допустимите задвижващи системи за един сезон. В случай на смяна на цялата система, пилотът ще трябва да стартира от питлейна, а ако замени един от компонентите й, ще получи наказание преместване с 10 места назад на стартовата решетка.

                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1769 -: Декември 24, 2013, 08:08:22 am »

Ред Бул намалиха наполовина пилотите в програмата си за млади състезатели





Ред Бул намалиха наполовина пилотите в програмата си за млади състезатели – през 2014 г. в нея ще има само трима вместо шестима души.

Единственият, останал от тазгодишната селекция, е Карлос Сайнц младши. Към него се присъединяват Алекс Лин (тазгодишният победител в Гран при на Макау) и Пиер Гали (шампионът във Формула Рено 2.0). Данил Квят и Антонио Феликс да Коща, които бяха част от програмата, станаха съответно титуляр в Торо Росо и резервен пилот на Ред Бул в F1, като португалецът освен това ще кара в немския шампионат за туристически автомобили (DTM) за BMW. Отпадналите са Том Бломквист, Бейтске Висер и Кара О,Кийф.

Британецът Лин ще се състезава в GP3 през 2014 г., докато Гали и Сайнц ще са във Формула Рено 3.5.

- Ясно е, че е фантастична привилегия да си част от екип, от който са излезли толкова пилоти за Формула 1, както и най-великият състезател на настоящото поколение – коментира Лин. – Вярвам, че мога да придобия по-голям опит и да свърша наистина добра работа в GP3. Според мен силата на отбора на Карлин и опитът ми определено би трябвало да помогнат да се справим.

Сайнц младши, син на световния рали шампион Карлос Сайнц, кара в GP3 и Формула Рено 3.5 през 2013-та. Той ще е с отбора на ДАМС, с който Кевин Магнусен взе титлата в първенството през изминалия сезон.

- Според е много добре да имаш възможност да се концентрираш само върху един шампионат и да се опиташ да извлечеш максимума от него, отколкото да разпиляваш силите си в различни първенства. Наистина искам да се боря за титлата и да се постарая да спечеля, защото знам, че доброто представяне ще помогне за бъдещето ми – заяви Карлос.

Гали ще е част от тима на Арден, като той сподели, че ще работи упорито през зимата и също е безкрайно мотивиран за успех:

- Най-голямата разлика е аеродинамиката. Има, разбира се, по-висока мощност, но това не е твърде сложно за управление. Смятам, че извличането на максимума от потенциала на болида в един тур е доста трудно – навсякъде трябва да си на лимита.

                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен