www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495681 пъти)

0 Членове и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1785 -: Декември 26, 2013, 08:38:30 am »

Вредна ли беше доминацията на Себастиан Фетел за Формула 1

Германецът принуди ФИА да промени правилата заради него



Вредна ли беше доминацията на Себастиан Фетел за Формула 1 и беше ли скучен този сезон поради тази причина? Това сякаш е основният въпрос, който вълнува феновете и специалистите след безапелационния начин, по който германецът спечели четвъртата си поредна титла.

И наистина, Фетел не остави никакви шансове на съперниците си. След някои известни затруднения в началото на годината, след лятната почивка той наложи тотална хегемония и много рядко имаше дори и минимални опити за съпротива от съперниците му. Включително и от съотборника му Марк Уебър, който разполага с поне приблизително еднаква кола.

Фетел спечели 9 поредни победи до края на сезона и общо 13 през сезона, с което изравни двата рекорда на Михаел Шумахер за най-много победи през един сезон и най-много поредни победи.

Липсата на всякаква интрига в състезанията доведе до доста необичайната реакция от феновете, които освиркаха Фетел при награждаването му след победите на Монца и в Сингапур.  Самият той приписа това най-вече на феновете на Ферари, което е разбираемо. Факт е обаче, че и неутралните привърженици губят интерес към състезанията, тъй като знаят, че няма да има борба.

В резултат на това, след края на сезона от ФИА предприеха изключително спорното решение да променят правилата и от сезон 2014-та година да се дават двойно точки в последното състезание. Бърни Екълстън обясни, че до тази мярка се е стигнало след натиск от телевизиите, които искат да има интрига и висок зрителски интерес до последното състезание.

Тази промяна в точкуването практически бе поредното нещо, с което Фетел се нареди до своя предшественик Михаел Шумахер. Заради тоталната хегемония на Пилето през 2002-ра година, когато той спечели титлата 6 кръга преди края, ФИА промени точковата система за следващия сезон.

И именно в сравнението с Шумахер се крие отговора на въпроса дали доминацията на Фетел е добра или лоша за Формула 1. Когато Шуми мачкаше в своя апогей, наистина имаше известни периоди в края на сезона, в които състезанията бяха до голяма степен лишени от тръпка. Но именно тази доминация направи Шумахер това, което е - най-емблематичното лице във Формула 1 от времето на Сена насам.

Целият свят знаеше и все още знае кой е Шумахер. Неслучайно при завръщането му във Формула 1 през 2010-та година интересът към спорта се увеличи многократно, въпреки че вече Шуми далеч не бе толкова успешен.

Промяната на правилата и смяната на силите между отборите през 2005-та година доведе до това германецът вече да не е толкова доминиращ и имаше далеч по-голяма интрига за титлата. И интересът към спорта бе много по-голям, тъй като Формула 1 имаше своето лице. И това направи двете поредни титли на Алонсо да значат повече, именно защото бяха спечелени в битка не с друг, а с великия Шумахер.

В годините след това имаше доста оспорвани сезони, но никой не можа да се доближи до популярността на Шумахер. Може би единствено Алонсо бе близо до това и както бе посочено по-горе, до голяма степен благодарение на дуелите именно с Шумахер.

Сега Себастиан Фетел е на път да мине по същия път. В момента той не получава нужното признание от масовия фен. За това е нужно време, тъй като хората не могат веднага да асимилират, че един германски младок е сред най-великите пилоти във Формула 1. За това разбира се пречи и фактът, че всичките си успехи Фетел спечели с Ред Бул. Критиците на шампиона изтъкват, че всъщност величието е на Ейдриън Нюи, а не толкова на Фетел. Но какво да кажем за доминацията му над Марк Уебър, който е изключително добър пилот. Самият Шумахер призна, че е шокиран от превъзходството на Фетел над Уебър.

Всъщност, именно в битките със съотборника си Фетел направи каквото зависи от него, за да не са скучни състезанията. Когато той се противопостави на отборните нареждания да не атакува Уебър в Гран При на Малайзия, Фетел даде на феновете точно това, което те искат - битка на пистата, а не тактики и схеми, които облагодетелстват отбора, но не и феновете.

Разбира се, за да получи пълно признание, Фетел трябва да докаже, че може да печели и с друг отбор, различен от Ред Бул. И макар самият той да заяви, че няма нужда да го прави, може би съдбата ще го принуди в следващите години и тогава ще се види на какво е способен той. Така или иначе, етикетът "Четирикратен световен шампион" ще му остане завинаги. И той постепенно може да превърне Фетел в новото лице на Формула 1. Лицето, от което този спорт има нужда.

Затова в дългосрочна перспектива тази доминация на Фетел има много по-голяма полза, от колкото вреда за Формула 1. И от ФИА по-добре да осъзнаят това и да го използват, вместо да търсят начини да се противопоставят. Защото промяната на правилата, особено толкова скандална като тази с точките, само обърква феновете. И по-скоро може да омаловажи авторитета на следващия световен шампион, който да спечели титлата благодарение не на заслужена доминация през сезона, а на изкуствените точки от последното състезание.

                                                                                                                                     dnes.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1786 -: Декември 29, 2013, 07:44:45 am »

Ди Монтедземоло: За Алонсо ще говорим след две години, симулаторите са майтап



Ферари не се притесняват относно дългосрочното си бъдеще с Фернандо Алонсо, заяви президентът на Скудерията Лука ди Монтедземоло.

Бъдещето на двукратния световен шампион във Формула 1 стана предмет на сериозно обсъждане през втората половина от сезон 2013 г. Причината бяха обтегнатите отношения между него и тима и в частност Ди Монтедземоло след избухването на Алонсо по отношение на F138 точно преди лятната ваканция. През последните месеци стана ясно още, че мениджърският екип на испанеца е сондирал ситуацията в Ред Бул и Лотус относно бъдещите им намерения спрямо пилотите. Макларън пък се опитват да привлекат Фернандо за 2015 г.

Президентът на Ферари обаче е категоричен, че отношенията са значително подобрени и няма притеснения, че Алонсо ще напусне преди края на договора си, който изтича през 2016 г.

- Всички тези приказки са чудесни за пресата, понякога и за публиката. Но аз съм много доволен от Фернандо. Той има контракт с нас до края на 2016 г. Единственото ми притеснение е да му дадем по-добър автомобил. Имам много проблеми, но въпросът с пилот номер едно не е проблем. Ще говорим след две години. Разбирам и споделям разочарованието му. Казах на Фернандо, че стана втори тази година благодарение на способностите си повече, отколкото възможностите на колата. От друга страна искам състезател, който във всички моменти да остава близък до отбора. За такова усилие го помолих в средата на сезона. Но съм много щастлив, че е в отбора ни – заяви маркизът.

Той заяви също така, че зависимостта на Формула 1 от работата в симулаторите е „майтап”. Гран при отборите бяха принудени да разчитат на тази технология в много голяма степен заради забраната на тестове по време на сезон. Ди Монтедземоло обаче вярва, че цената на виртуалните тренировки е твърде висока и връщане към неограничени тестове би било по-добро за екипите, както и по-евтино.

- Това е майтап. Бяхме принудени да влагаме огромни суми в тези ужасни, изкуствени машини вместо да тестваме тук (на Фиорано) и Муджело. Ако някой няма пари за тренировки, то тогава по-добре да се състезава в GP2, на картинг или да играе баскетбол. Аз искам тестове първо, за да дадем на новите пилоти възможност да карат болидите и да трупат опит. Така бихме дали и по-голям шанс на хората (да наблюдават колите), тъй като между състезателните уикенди на Формула 1 няма нищо, пълна тишина. Изпитанията са чудесна възможност и за спонсорите. А и не са толкова скъпи, отколкото да развиваме ежемесечно ужасния симулатор. Това трябва да го обсъдим в бъдеще – заяви президентът на Скудерията.

Той допълни, че според него е абсурдно да влага огромни средства и в аеродинамичен тунел, развитието от който не е в състояние да използва в серийните си модели. Ди Монтедземоло възнамерява да покани през януари отборите от Формула 1 на среща в Маранело, където да обсъдят бъдещето на спорта.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1787 -: Декември 29, 2013, 07:45:55 am »

Промяната в правилата дава шанс на малките отбори, смята Сутил



Промяната в правилата във Формула 1 за следващия сезон дава шанс на малките отбори да постигнат изключителни резултати, смята Адриан Сутил.

Немският пилот, който подписа договор със Заубер, е на мнение, че екипите от средата на колоната ще имат по-големи възможности догодина да изненадат топотборите.

- 2014-та ще е различен сезон спрямо това, с което сме свикнали – нови двигатели, много различни гуми, колите като цяло ще са с променено управление. Това е нова ера във Формула 1. За пилотите е интересно да има нещо ново, да има промяна в спорта, така че никога да не е скучен. Ще има и шансове в първите надпревари да се справим или да объркаме нещата. Виждам големи възможности за малките отбори да постигнат изключителни резултати в началните надпревари. Може и подиуми да са възможни, никога не се знае – коментира Сутил.

Според него подобна промяна в правилата е добра за спорта, тъй като ще спомогне за внасянето на непредсказуемост сред отборите.

- В момента едни тимове са отпред, останалите изостават и всичко е установено. Промяната ще разбърка колоната. Вероятно напред ще има дори някои неочаквани екипи. Очаквам всичко това с нетърпение. Ще е много вълнуващо – допълни Адриан.

                                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1788 -: Декември 29, 2013, 07:47:02 am »

Билетите за Гран при на Русия влизат в продажба от 4 март



Билетите за първата Гран при на Русия във Формула 1 ще влязат в продажба от 4 март 2014 г., съобщиха организаторите на надпреварата. Състезанието, което трябва да се проведе на чисто новата писта в Сочи, е предвидено за 12 октомври догодина.

Организаторите междувременно привлякоха Ричард Креган в екипа си. Досега той заемаше изпълнителна длъжност на трасето Яс Марина в Абу Даби и е бивш мениджър на тима на Тойота във Формула 1. Договорът е с консултантската му фирма Расгайра и е за три години.

- Опитът на международните ни консултанти и разбирането им на спорта, както и желанието да организираме Гран при на Русия както трябва, гарантират успех на общата ни работа – коментира промоутърът Олег Забара. – Ще имаме не само надпревара от световна класа, но и използване на трасето през цялата година.

Креган ще продължи да работи с Яс Марина в ролята на съветник. Той сподели, че решението да работи с организаторите от Сочи е било трудно, но за него новите предизвикателства са незаменими.

- Убеден съм, че Гран при на Русия в F1 ще стане едно от паметните събитие в календара и ще имаме възможност да изградим много успешен бизнес благодарение използването талантите на екипа в Сочи – допълни Креган.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1789 -: Декември 29, 2013, 07:48:25 am »

Екълстоун не се притеснява от оттегляне на Ред Бул след 4 години доминация в F1



Бърни Екълстоун не се притеснява от това, че доминацията на Ред Бул във Формула 1 може да доведе до оттегляне на бранда от спорта.

Тимът на едноименната компания за енергийни напитки в Гран при спечели за четвърти пореден път първенството през 2013 г. – и при пилотите (със Себастиан Фетел), и при конструкторите. Екипът буквално смаза конкурентите си през втората половина на сезона, като Фетел записа 9 поредни победи. Общо за сезона успехите му с тима от Милтън Кийнс бяха 13 от 19 старта.

На въпроса дали подобна серия успехи не би се оказала изморителна както за спорта, така и за Ред Бул, управляващият търговските права на F1 е категоричен пред Гадзета дело спорт:

- Не мисля така. Дитрих Матешиц (собственикът на Ред Бул – б.р.) е толкова конкурентен, обожава надпреварите и обича неговите коли да печелят. Успехите от последните години означават също така, че отборът му печели много повече от някои от останалите. Не само това – къде другаде ще намери толкова добра платформа за реклама на бранда си?

Ред Бул е сред отборите във Формула 1 с най-висок бюджет – според някои екипи дори с най-голям. Други тимове имат финансови проблеми, но Екълстоун не им съчувства:

- Харчат прекалено много. Вижте топотборите. Имат толкова много служители, 700, повече, никой не знае точните числа. Всички тези хора работят, за да излязат две коли на грида в неделя. Абсурдно е.

Запитан защо тимовете не успяват да привлекат спонсори от ранга на UBS и Ролекс, с които спортът има глобални сделки, Бърни заяви, че не знае и въпросът трябва да бъде зададен на самите екипи. Според него освен това догодина победите ще зависят най-много от двигателите.

                                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1790 -: Декември 29, 2013, 07:51:13 am »

Отмар Шафнауер: Успехът не трябва да зависи само от парите



Нови двигатели и задвижващи системи, скачане на бюджетите и страх за бъдещото развитие на спорта – тези теми са непрекъснато в центъра на вниманието на новините около Формула 1 по-малко от месец преди началото на тестовете преди следващия сезон в Гран при. В последните дни на 2013 г. мнението си по тях изразиха (отново) управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун, президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло, шефове на отбори и пилоти.

Още по време на сезона обаче ClubS1 потърси отговори при един от най-интересните хора в падока – Отмар Шафнауер. Главният редактор на изданието Иван Тенчев се срещна с него там, където той работи – на пистата и гледната точка на един от ръководителите на Форс Индия е особено интересна предвид предстоящите сериозни промени в F1. Интервюто с Шафнауер е публикувано в брой 165 на списание ClubS1.

 

Впечатляващото представяне на Форс Индия този сезон бе повод да се срещна с един от най-ерудираните инженери в падока – Отмар Шафнауер. Това е човекът, който управлява целия техническият екип на тима на пистата по време на всяка Гран при. Той е специалист с огромен опит и изключително красноречие, с когото е истинско удоволствие да се говори за Формула 1, за нейното развитие и политика.

Шафнауер ръководеше техническите екипи на пистата в тимовете на Ягуар и Хонда. Вярно е, че те нямаха успех, но причината не бе в грешки по време на самите уикенди, а по-скоро в общата им организация, която винаги е била извън юрисдикцията на Шафнауер.

Сега с общото управление на Форс Индия се занимава Боб Фърнли, който пряко ръководи оперативната работа. Босът Виджай Маля се грижи за финансирането на екипа и неговите позиции в развитието на спорта.

Шафнауер е много популярна личност в падока на Формула 1, защото винаги е бил сред хората с най-ясно дефинирани позиции относно промените в нея и посоката й на развитие.

Американец по паспорт, той е роден в Румъния на 13 август 1964 г. Когато е на 7 години, семейството му се заселва в Детройт. Там той израства и се дипломира като машинен инженер. Веднага, след като завършва Детройтския университет, започва работа във Форд през 1986 г. Запален е по спорта и през 1991 г. изкарва курс в училището за пилоти на Джим Ръсел и участва в състезания от Формула Форд.

Само две години по-късно се издига в йерархията на концерна до програмен мениджър на Форд в Съединените щати и спира със състезанията.

Месеци по-късно Ейдриън Рейнър му предлага да поеме поста на изпълнителен директор в новосъздаващия се тим на Бритиш Американ Рейсинг, който се готви за участие във Формула 1 през 1998 г.

Проектът е изключително амбициозен. Изграден е около световния шампион Жак Вилньов. Мощно е финансиран от цигарения гигант Бритиш Американ Табако. Шафнауер приема да се впусне в спорта вече като ръководител. В тима на БАР изкарва три години преди през 2001 г. Боби Рейхъл да го покани за оперативен директор в тима на поетия от него, не по-малко амбициозен тим на Ягуар. И там обаче нещата не се получават и след като Рейхъл е освободен, същата съдба има и Отмар. Само след няколко месеца без работа обаче, Шафнауер получава предложение от Хонда, да се върне в Бракли (централата изградена от БАТ). Тимът е купен от японците и той е поканен да поеме функции си на оперативен директор.

Шафнауер остава Хонда до последният ден на съществуването на тима, който компанията закри изненадващо в края на 2008 г.

През 2009 г. Шафнуер работи в компания за софтуерни продукти, свързани с автомобилизма, а през юни влиза в гиганта iPhone, които правят приложение за F1. Буквално седмици след като е постъпил на новата си работа Отмар получава покана от Виджай Маля да се върне във Формула 1 и да поеме управлението на пистата в тима му. Така на 2 ноември Шафнауер подписва новия си договор и започва работа във фабриката до пистата Силвърстоун.

След поредното заседание с инженерите между двете тренировки в петък, той идва за нашето интервю и с усмивка обявява, че сега вече е на наше разположение.

- Нека започнем от там – вашата гледна точка към всичко, което се случва през този сезон?

- Имахме много силно начало на сезона, колата ни бе много бърза, но за жалост допуснахме твърде много оперативни, стратегически грешки в състезанията. Пилотите ни също направиха грешки, на стартовете, инциденти. Въпреки това спечелихме доста точки, но не оползотворихме потенциала, който имахме. След това гумите се промениха и ние не успяхме по най-добрия начин да се адаптираме към промяната в тях и загубихме позиции. Отново направихме добри състезания, като това на Спа, но пак имаше и инциденти, лош шанс, който ни попречи.

- Вие бяхте сред тимовете, които остро възразяваха срещу промяната в гумите.

- Така е, защото ние хвърлихме огромни усилия и ресурси през зимата да разберем как да използваме гумите по най-добрия начин. Работихме страшно много на 8-точковия стенд по окачването, докато други си гледаха само аеродинамика. После критикуваха гумите и те бяха променени. Въпреки това, пак направихме добри състезания, в които и двете ни коли влизаха в точките. Но сега наистина изпитваме много трудности да разберем работата на гумите, да ги използваме добре и да стигаме Q3, да печелим по-предни места. Но все пак сме само на няколко точки от пето място и то е абсолютно възможно. Това е голямата ни цел - да завършим първенството зад първите 4 топтима.

- Дълго време се борехте за тази позиция с Макларън, повлия ли това на отношенията ви с тях?

- (Широка усмивка) Нее, по никакъв начин, наистина бе приятно да сме пред тях, но нищо не се е променило. Ние имаме отлични връзки, които са много ясни и от полза и за двете страни през последните години. Получаваме от тях скоростни кутии и хидравлични системи, които са точно определен брой и са сравнително идентични за цялата Формула 1. Така освобождаваме наши ресурси, те получават пък допълнителна информация за своите продукти. Ползваме и техния симулатор, но знаете, че според сегашния регламент всеки тим сам прави своя автомобил.

- В тази връзка вашият екип не спира да нараства, защото все повече неща всеки във Формула 1 прави сам. Колко човека сте вече и кои са последните новости в Силвърстоун?

- Вече сме 330, среден по големина тим сме, а последно обновихме нашата CFD инфраструктура. Добавихме капацитет от порядъка на 5-6 тераблока и в момента реално имаме 3 пъти по-големи възможности в тази област отколкото преди. Всъщност това е най-голямата промяна, която впрочем е много сериозна. Подобрихме и ефективността на нашия аеродинамичен тунел. В него можем да тестваме по-големи модели (60%), което ни позволява и да работим с гумите за тунели и да имаме повече информация за тях и работата им с колата. Всъщност имаме развитие във всяка област.

- Вярвате ли, че наистина може да победите Макларън? Твърди се, че във Формула 1 всеки постига такъв успех, каквито съоръжение има?

- Да, вярваме, че можем да ги победим и да станем пети в първенството, въпреки по-малките си ресурси. Имаме обективни предпоставки за това, защото знаем какво трябва да направим и се концентрираме върху него. Наистина мисля, че имаме шанс ако успеем да подобрим набелязаните параметри.

- Означава ли това, че ще останете по-дълго концентрирани върху колата за този сезон при положение, че много от екипите вече напълно се ориентираха към следващия?

- Следващият сезон е огромен шанс за всички, защото правилата се променят много и ние имаме шанс да постигнем голям успех, ако намерим най-верните решения. Истината е, че никой не знае какво ще стане догодина, кой колко добра работа ще свърши. Можем да свършим прекрасна работа, можем да се справим добре, но може и да не успеем. Надяваме се обаче да намерим най-добрите решения. Успех в настоящия сезон и верни избори в него ще ни осигурят по-добра база и за догодина.

- Имате предвид финансова, при по-предно класиране?

- Не само, технически също, защото аеродинамиката и гумите няма да са чак толкова различни.

- Добре, какво мислите за финансирането във Формула 1? Вие сте американец и чудесно знаете как се финансират клубовете в NBA или NHL. Най-слабите избират първи от талантливите млади играчи, има общи спонсори. Познавате и начина на разпределение в НАСКАР.

- Формула 1 отдавна е свързана с огромни пари, неимоверно много. Отдавна смятам, че е крайно време да се въведат ограничения в бюджетите и успехът да се определя не от парите, а от идеите от организацията на един тим, от неговата работа, от неговите пилоти. Бяхме много близо до това да осъществим подобно нещо в спорта и той със сигурност ще е по-интересен, но големите отбори се противопоставят, защото те не искат да се промени днешната ситуация, в която всичко зависи от парите и печели този, който влага най-много.

- Вярвате ли, че наистина може да се контролира въвеждането на таван на бюджетите? Водеха се много спорове кой тип дейност ще е на екипа, кое ще е разход на компания-майка и т.н.?

- Разбира се, че може да се контролира. Ние сме редовни компании, плащаме своите данъци, имаме точни отчети за приходи и разходи. Напълно реално е всичко да се проверява, в крайна сметка има данъчни служби, има договори и ако ги нарушавате, отивате в затвора, нали така. Затова казвам, че всичко може лесно да се контролира. Вижте каква е ситуацията с хората, които преминават от един екип в друг. Те носят със себе си много знания и тайни от друг екип и не е нужно полицай да седи зад тях и да ги гледа какво правят. Направили сме си вътрешен регламент във Формула 1 и горе-долу всички знаем какво може да се пренася и какво не.

- Вие сте единственият американец на висока позиция във Формула 1, май сте и единственият изобщо в Гран при. Защо тя вече не е така популярна отвъд Океана, някога имаше по три състезания в Щатите?

- Не, не съм единственият американец във Формула 1. Всъщност има още момчета в отборите, във ФOM, но наистина не сме много и причините за това са поне три. Формула 1 изисква човек да живее в Европа и в същото време да има образование, опит и т.н. Когато човек вече е изградил своя живот в Щатите, има семейство е много трудно да реши да се премести в Европа, още повече, че в Америка има толкова отлични възможности за работа. Има НАСКАР, Индикар и в тях съществуват прекрасни възможности за работа в нашия бранш.

- Но преди сякаш Формула 1 беше по-популярна.

- Не бих казал. И в Индианаполис, и особено миналата година в Остин пистата беше пълна. Само в петък имаше 50 000 зрители, в събота поне 60 000, в неделя – над 100, имаше страхотен ентусиазъм. Телевизионната аудитория нарасна. Сега всяко състезание се гледа от над 1 млн. души по NBC, но и преди по Speed гледаха много хора. Щатите в крайна сметка са огромна страна, има хора с много различни интереси. Да, НАСКАР е много популярен, но Формула 1 също има немалка публика, не случайно догодина ще има старт и в Ню Джърси (впоследствие се оказа, че няма да има – б.р.). Нямаме проблем с това, а по-скоро с отличните възможности за работа в Щатите.



                                                                                                                                 със съкращения от clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1791 -: Декември 29, 2013, 07:52:26 am »

Тото Волф: Мерцедес надскочиха целите си за 2013 г.



Екипът на Мерцедес във Формула 1 надскочи целите си за сезон 2013 г., заяви спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф.

Отборът се върна в спорта през 2010 г., като Мерцедес купиха екипа на Рос Браун, спечелил титлите и при пилотите (с Дженсън Бътън), и при конструкторите през 2009-та. Последваха три трудни години – четвърто място сред екипите за 2010-та и 2011-та и пето през 2012-та, като представянето на писта далеч не съвпадаше с очакванията. Недоволството на борда от постоянното влагане на средства се увеличаваше и почти постоянно се носеха слухове за оттегляне на Мерцедес от спорта. През миналия сезон обаче бяха записани наистина силни резултати, макар поведението на болидите да бе променливо. Тимът стана втори при конструкторите и взе три победи (общо 9 подиума), както и цели 8 полпозишъна.

- С втората позиция в шампионата определено надскочихме целите си за годината. Нямаше как да очакваме такъв скок от петото място (през 2012-та), както и това, че се задържахме там почти през целия сезон – заяви Волф пред Аутоспорт. – Това е резултат от много неща. Събрахме точните хора да работят заедно и един с друг, разполагаме и с правилните ресурси в Щутгарт. Чувството е за цялост на екипа. Сега очакванията ще са по-високи, след като постигнахме това второ място. Трябва да запазим инерцията – това е важно.

Мерцедес направиха поредните структурни промени в тима, чиято база е в Бракли (Великобритания). Рос Браун напусна отбора, а ръководството се поема от новата година от Волф и Пади Лоу. Те ще отговаря съответно за бизнес и техническите аспекти на работата. Лоу бе привлечен от Макларън още в началото на 2013 г., но стана част от екипа на Мерцедес през юни. От тогава досега се провеждаше постепенно прехвърляне на отговорности и навлизане в дейността на Лоу, който вече ще поеме самостоятелно мениджмънта на техническия екип.

                                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1792 -: Декември 29, 2013, 07:53:35 am »

Райконен ще кара пръв Ферари-то за 2014 г.



Кими Райконен ще кара пръв болида на Ферари за 2014 г., твърдят италианските медии. Според тях финландецът, който се връща в Скудерията след двата си сезона с Лотус, ще е зад волана в първите два дни от тренировките на пистата Херес в края на януари. Фернандо Алонсо щял да кара през следващите два.

Райконен вече посети базата в Маранело преди празниците. Той пропусна последните два старта от сезон 2013 г., тъй като реши да премине операция на гърба заради стара контузия, която го мъчеше.

- Кими се връща при нас, тъй като ще имаме нови технически правила догодина и ни е нужен опитен пилот до Алонсо. Сигурен съм, че той ще отговори на изискванията ни по-добре от Фелипе Маса. Някои хора наричат привличането му голям риск, но аз съм в спорта от началото на 70-те години (на ХХ век) и знам, че рискът е нещо, с което трябва да се научиш да живее във Формула 1 – заяви президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло.

Алонсо заяви, че е щастлив, че ще работи с Кими, от когото може да научи много. Малко преди това обаче спомена, че всъщност не го познава добре и спомена отдадеността на Маса към работата във Ферари спрямо затвореността на финландеца. Ди Монтедземоло е категоричен, че всичко това не го тревожи:

- Кими ще е Кими, същият пилот, който винаги е бил. Нямаше да е Кими, ако говореше много. Виждам колко е мотивиран да е отново с Ферари. Мисля и че Фернандо е най-силният пилот в света. Той ще има сериозно мотивиран нов съотборник. Нямам търпение и двамата да печелят точки, така че да се борим за конструкторския шампионат. Стефано Доменикали бе много ясен и с двамата: те ще имат честта и отговорността да карат за Ферари. Ако пилотите искат да карат да себе си, да си направят отбор или да отидат някъде другаде. Но във Ферари има много ясни правила.

                                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1793 -: Декември 30, 2013, 03:20:17 pm »

2014 г. е най-подходяща за битка срещу Фетел според Рикиардо



2014 г. ще е най-подходящия момент за битка срещу Себастиан Фетел заради големите промени в правилата, смята Даниел Рикиардо.

Австралийският пилот идва на мястото на сънародника си Марк Уебър, който напусна Формула 1 и ще е съотборник на четирикратния световен шампион. Той се надява да се възползва от промените и преминаването към V6 1,6 л турбодвигатели.

- Себастиан доминира в невероятно степен през последните години. Ако нямаше промени, вероятно щеше да продължи по същия начин. Поне това ще се промени сега и може да направи нещата по-равнопоставени. Да се надяваме, че няма да доминира толкова с новия пакет. Със сигурност ще има някои неща в моя полза – обясни Рикиардо пред Аутоспорт.

Даниел сподели, че трябва да подобри техническото разбиране на колата и в това отношение трябва да настигне Фетел. Той се надява да го постигне бързо.

- С отбора ще напредна сериозно, като се имат предвид нивото и опитът им. Ще направя всичко по силите си, за да подобря нещата от техническа гледна точка. Но ще определено ще отнеме известно време – каза още австралиецът.

Самият Себастиан пък се надява промените да не доведат до твърде много разлики в сравнение с последните години. Очаква се новите двигатели и задвижващи системи в частност да доведат до сериозно разместване.

- Много неща се променят догодина и е трудно да се предвиди как ще се отразят на надпреварите. Надявам се колите да не се раздалечат твърде много една от друга, тъй като през последните години имахме сериозна битка между много отбори. Според мен като цяло имахме добри надпревари. Да, състезанията бяха критикувани (през 2013 г.) поради някои причини, които можем да обясним. Но не мисля, че е напълно честно, тъй като един поглед назад показва, че положението е е такова през последните пет-шест години – обясни Фетел.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1794 -: Декември 30, 2013, 03:33:49 pm »

Двойните точки за последния старт догодина са просто малка промяна, смята Тод



Президентът на ФИА Жан Тод смята, че решението да се дадат двойни точки в последния кръг от шампионата на Формула 1 през 2014 г. не е чак толкова драматично. То бе определено като абсурдно от четирикратния световен шампион Себастиан Фетел и като цяло не бе прието добре, включително от феновете.

Според Тод обаче той е просто „малка промяна”, далеч не толкова сериозна, колкото се изкарва.

- Толкова много се изговори, а всъщност не е чак толкова драматична промяна. За мен въвеждането на новите 1,6-литрови агрегати с 40% намаляване разхода на гориво е далеч по-важно. А нашият приоритет е да свалим разходите. Според мен промяната на точковата система за един старт не е революция. Малка промяна, нищо повече – заяви французинът пред испанския АС.

Трикратният световен шампион Ники Лауда и шеф на борда на Мерцедес във Формула 1 също одобри решението. Управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун пък заяви от своя страна, че дори би било по-добре двойни точки да се дават в последните три старта от първенството.

                                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1795 -: Декември 31, 2013, 08:37:12 am »

Шумахер в критично състояние



Михаел Шумахер е в критично състояние след инцидента, който претърпя на ски в Мерибел. Той удари главата си при падане и според първоначалната информация състоянието му не бе толкова тежко. Седемкратният шампион във Формула 1 бе откаран с хеликоптер в болница в Мутиер, но по-късно бе преместен в Гренобъл.

Хирургът Жерар Сайан – близък приятел на Шумахер и на президента на ФИА Жан Тод – е пристигнал в Гренобъл от Париж. Твърди се, че и Рос Браун е отлетял за Франция.

В изявление на Centre Hospitalier Universitaire се казва, че Михаел е в кома (медицинска - б.р.), както и че състоянието му е критично. Болницата е специализирана в лечение на мозъчни травми. Шумахер е преминал спешна операция и според специалисти следващите 48 часа са решаващи за него.

Бившият главен лекар във Формула 1 Гари Хартщайн смята, че в момента е невъзможно да се правят прогнози за състоянието на Шумахер.

Неврохирургът от Kings College в Лондон Крис Чандлър пък обяснява, че се е случило нещо много сериозно, ако се съди по лечението.

- Фактът, че е носел каска, означава, че е намалил тежестта на контузията, но въпреки това е възможно да получи сериозни увреждания дори с шлем – заяви той пред Скай Спортс. – Може да е получил дифузна травма, довела до оток на мозъка. Може да е имало някакъв мозъчен кръвоизлив. При наличие на съсирек може да се е наложило той да бъде премахнат. Понякога няма нищо за премахване, но поставянето на монитор за вътрешночерепно налягане на практика е операция, тъй като изисква пробиване на дупка в черепа. При сериозен оток понякога хирурзите отстраняват част от черепа, за да намалят максимално натиска върху мозъка. От чутите репортажи не е ясно каква е била спешната хирургическа интервенция. Но фактът, че е извършена почти незабавно, предполага, че нещо много сериозно се е случило.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1796 -: Декември 31, 2013, 08:42:37 am »

Семейството на Шумахер благодари на лекарския екип



Семейството на Михаел Шумахер направи изявление, в което благодари на лекарския екип, полагащ грижи за седемкратния световен шампион във Формула 1.

Германецът е в интензивното отделение на университетската болница в Гренобъл след падане на ски. Той е с черепно-мозъчна травма. Лекарите дадоха днес пресконференция, на която заявиха, че е твърде рано да правят каквито и да е предвиждания и прогнози за състоянието на бившия пилот.

- Бихме искали да благодарим на медицинския екип, които знаем, че правят всичко възможно, за да помогнат на Михаел. Бихме искали да благодарим и на хората от цял свят, изразяващи съчувствието си и изпращащи пожелания за възстановяването му – се казва в изявлението.

Пожелания за възстановяване продължават да бъдат изпращани наистина от цял свят. Световният шампион в F1 за 1992 г. Найджъл Менсъл и бившият съотборник на Шумахер Джони Хърбърт споделиха, че са шокирани от новината и се надяват той да се оправи. Ферари публикуваха съобщение на уебсайта си, гласящо:

- Всички във Ферари се тревожат, откакто чухме за инцидента на Михаел Шумахер. Това включва президента Лука ди Монтедземоло, който чрез шефа на тима Стефано Доменикали е в постоянен контакт със семейството и близките на немския шампион. Ди Монтедземоло ги окуражи и предложи подкрепата си в този толкова труден момент, надявайки се скоро да има по-добри новини.

От Мерцедес – последният екип във Формула 1, за който кара Шумахер, заявиха, че той притежава невероятно борбен дух и те му изпращат цялата си сила в тази най-важна в живота му битка.

Бившият пилот Дейвид Култард от своя страна отхвърли предположенията, че инцидентът му се дължи на желанието да търси вълнуващи изживявания след оттеглянето си от спорта.

- Ако някой знае как да използва вътрешната си сила и решителност, то за мен не съществува съмнение, че това е Михаел Шумахер. Много хора може би смятат, че автомобилните състезатели са склонни към рискове и търсят вълнения, но Михаел, както и други пилоти, не е такъв. Става дума за откриването лимита на колата и оставане в границите. Защото ако ги надхвърлиш, губиш време. Това са Гран при надпреварите – заяви шотландецът. – Ските статистически са по-опасни от карането на състезателни автомобили или мотори. Хората могат да се молят за него, но трябва да знаят, че той получава най-добрите медицински грижи. А ако някой може да се справи, то това е Шумахер.

                                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1797 -: Декември 31, 2013, 08:43:44 am »

Алонсо с приходи от 110 млн. евро за последните четири години



Фернандо Алонсо има приходи от 110 млн. евро за последните четири години. Според информация на Business Book GP той е пръв по доходи сред състезателите във Формула 1 за периода 2010-2013 г., като тази сума не включва допълнителните средства от външни договори.

Втори в класацията е Люис Хамилтън с 62 млн. евро, а трети – Дженсън Бътън с 51 млн. евро. Списъкът продължава както следва: Фелипе Маса – €40 млн., Нико Розберг – €37 млн., Марк Уебър – €32,2 млн., Себастиан Фетел – €32 млн. и т.н.

Алонсо е и най-добре платеният състезател във Формула 1, като за 2013 г. Хамилтън получава същата заплата – 20 милиона евро според информация на същото издание.

Мерцедес са похарчили най-много за възнаграждение на състезателите си през 2013-та – €31 млн., следвани от Ферари – €26 млн., Ред Бул – €22 млн., Макларън – €17,5 млн., Лотус – €4 млн. Уилямс и Заубер са с разходи по този показател от съответно 1,6 и 1,2 милиона евро. Останалите отбори във Формула 1 са изразходвали по-малко от милион: Форс Индия – 900 000 евро, Торо Росо – 800 000, Маруся – 650 000 и Катерам – 300 000.

                                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1798 -: Декември 31, 2013, 08:49:29 am »

Издръжливостта ще е ключът в битката в F1 през 2014 г., смята Лауда



Издръжливостта ще е ключът в битката за титлата във Формула 1 през 2014 г., смята Ники Лауда.

Според трикратния световен шампион, който понастоящем е председател на борда на Мерцедес F1, това ще е най-важната характеристика на автомобилите и новите мотори – не толкова чистата скорост.

- Целта трябва да е издръжливост. Отборът с най-силна комбинация от двигател, скоростна кутия и кола като цяло ще спечели шампионата. През следващата година няма да става дума за скорост, а за издръжливост. За това трябва да работим всички. Промените в правилата са огромно предизвикателство и сериозна възможност да излезем напред – обясни Лауда.

Четирикратният носител на короната Ален Прост пък е на мнение, че спортът е имал нужда от толкова сериозни промени, тъй като те ще възстановят един от основните елементи в Гран при надпреварите.

- Въпросите (които си задават производителите на агрегати – б.р.) са много сложни: твърде много ли е, прекалено далеч ли отиваме? Връщаме се към същественото в състезанията, а то се бе позагубило малко. В един определен момент имахме четирима или петима производители на агрегати и нямаше ограничения за мотори/обороти/мощност. Стигнахме момент, когато изглеждаше трудно да се определи чий двигател е най-добрият. А догодина най-силен резултат ще постигне най-добрата комбинация шаси-агрегат – заяви французинът.

По-рано през сезона той сподели, че пилотите с най-голяма способност да се адаптират ще имат най-сериозен успех догодина. Същото важи и за тимовете:

- Със сигурност ще е нужно нещо различно, за да се използват системите. Да натискаш и да управляваш умело са задължителни условия, но вероятно ще се изисква малко повече. Ще се върши по-различна работа, особено в началото, защото всичко трябва да бъде разбрано. През последните няколко години не ми е хрумвало да карам, но за 2014-та си казах, че би било прекрасно, ако можех да участвам. Това ново развитие е изумително.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1799 -: Декември 31, 2013, 08:56:07 am »

Спортисти, пилоти и фенове се молят за възстановяването на Шумахер



Десетки спортисти и автомобилни пилоти, както и хиляди фенове, изразиха подкрепа за Михаел Шумахер след инцидента, при който седемкратният световен шампион във Формула 1 пострада тежко. Той е в критично състояние в университетската болница в Гренобъл. Претърпял е една операция след пристигането си там и все още е в интензивно отделение.

Реакциите:

Говорител на немския канцлер Ангела Меркел:

- Надяваме се, че ще превъзмогне травмите и че ще се възстанови.

Четирикратният световен шампион в F1 Себастиан Фетел:

- Шокиран съм и се надявам, че ще оправи колкото се може по-бързо. Сега желая на семейството му много сила.

Мартин Брандъл (съотборник на Шумахер в Бенетон):

- Той е извън кокпита на болид от F1 само от година, но един толкова активен човек не може просто да изключи и да се установи в края на дълга кариера. Нужни са му предизвикателства и постижения, които да поддържат адреналина. От прочетеното обаче разбирам, че не е поемал ненужни рискове по ски пистите и изглежда просто е имал невероятен малшанс. Необходимостта от скорост винаги ще я има, неизбежно е. Когато прочетох, че Михаел е ударил дясната част на главата си, не можах да не се сетя за Аертон [Сена] и се замислих защо тези неща се случват на наистина великите. Искрено се надявам и очаквам, разбира се, този инцидент да приключи далеч по-щастливо и съм сигурен, че решимостта и физическата форма ще му дадат максимално добър шанс (за възстановяване).

Фелипе Маса (съотборник на Шумахер във Ферари):

- Моля се на Бог да те опази, братко! Дано се възстановиш бързо! Господ да те благослови, Михаел!

Световният F1 шампион за 1996 г. Деймън Хил:

- Всички се молим за бързото и пълно възстановяване на Михаел. Мислите ни са с Корина и децата.

Дейвид Култард:

- Познавам Михаел от състезателните писти. Не се съмнявам, че физически е способен да се справи с това предизвикателство – най-голямото в живота му.

Двукратният F1 шампион Фернандо Алонсо:

- Оправяй се скоро, Михаел! Надявам се да чуем някои положителни новини много скоро! #strongman

Четирикратният шампион в Индикар и трикратен победител в Инди 500 Дарио Франкити:

- Мислите ми са с Михаел Шумахер и семейството му. Ако някой може да се справи с такава ситуация, това е той.

Бившият скиор и пилот Люк Алфан:

- Изумен съм. Ските – за мен и за много хора – са преди всичко начин за изкарване на свободното време. Той можеше да удари камък с крака и не е нужно да се спускаш бързо, за да се контузиш.

Световният F1 шампион за 2009 г. Дженсън Бътън:

- Мислите ми са с Михаел Шумахер в този труден момент. Михаел – повече от всички – притежава силата да се справи.

Джъстин Уилсън (който се състезава в Индикар):

- Трудно ми е да приема (случилото се), тъй като винаги съм вярвал, че той е неуязвим.

Легендата на автомобилния спорт Марио Андрети:

- Ще съм много благодарен да чуя положителни новини за Михаел Шумахер. Тревожа се като всички. Надявам се молитвите ми да бъдат чути.

Джони Хърбърт (съотборник на Шумахер в Бенетон):

- Силата, която демонстрираше на писта, ще те преведе през това, приятел.

Подкрепа и окуражителни думи изпратиха още тенис легендата Борис Бекер, футболната звезда Лукас Подолски, немският баскетболист (играещ за Далас Маверикс) Дирк Новицки.

                                                                                                                                       clubs1.bg
Активен