www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495695 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1845 -: Януари 18, 2014, 05:52:23 pm »

За Формула 1 трябват пари, но платените пилоти стават прекалено много, твърди Брандъл



Броят платени пилоти във Формула 1 през последните години е притеснително висок, смята бившият пилот от Гран при и настоящ телевизионен коментатор Мартин Брандъл. Той изрази мнението си по време на моторшоуто на Аутоспорт в Бирмингам, засягайки отново въпрос, който се обсъжда от доста време насам.

Още при обявяването привличането на Пастор Малдонадо в Лотус Брандъл заяви, че има нещо сбъркано в спорта. Причината, посочи той, е, че отборът, който на практика бе най-близо до шампионите от Ред Бул през голяма част от миналия сезон, нямаше възможност да избере най-добрата възможна опция от свободните пилоти. От Енстън трябваше да заложат на състезател с достатъчно добър спонсорски пакет, за да оцелеят.

- Основният проблем е, че две коли за състезания струват страшно скъпо и съответно има нужда от страшно много пари. Когато на Лотус не им стигат средства, то това означава, че нещо е фундаментално сбъркано. Да, за надпреварите трябва да се плаща по един или друг начин. Независимо дали говорим за Сантандер, които вървят заедно с [Фернандо] Алонсо или Водафон, когато им трябваха [Люис] Хамилтън и [Дженсън] Бътън в комбинация за британския пазар – някой дава парите. Спортът не може да се получи просто така. Но платените пилоти си пробиват път обратно на стартовата решетка. Те също са страхотни състезатели. Не мислете, че този, който си е платил мястото, не е на най-високо ниво. Балансът обаче се измества опасно – обясни Брандъл.

Той допълни, че определението „платен пилот” по начало е ужасен. Веднъж лепнат, този етикет почти не може да се махне от съответния състезател.

- Ники Лауда припомня, че е трябвало да вземе назаем пари, за да покрие първите си години във Формула 1. Аз обещах на Кен Тирели 150 000 британски лири, които просто нямах през 1984 г. Той най-накрая ми каза: „Знам, че нямаш парите, но въпреки това искам да караш за мен”. Разочароващо е обаче да видиш пилот като Пол ди Реста да остане без място в F1, когато знаеш, че други са там просто заради парите. Това не ми допада и се чувствам некомфортно – каза още Брандъл.

                                                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1846 -: Януари 18, 2014, 05:58:25 pm »

Джон Бътън почина на 70



Бащата на световния шампион във Формула 1 за 2009 г. Дженсън Бътън – Джон – почина в неделя. Той бе на 70 години.

- С огромна тъга и съжаление съобщаваме, че Джон Бътън почина в дома си в Южна Франция в неделя. Очакваме потвърждение, но се предполага, че става дума за инфаркт. Близък приятел, посетил Джон в неделя, е открил трагичното събитие. Децата на Джон – Дженсън, Наташа, Саманта и Таня, както и останалата част от семейството молят за уважение към личното им пространство в този труден момент – се казва в изявление от мениджърския екип на пилота.

Джон Бътън бе част от падока на Формула 1 от началото на кариерата на сина си през 2000 г. В продължение на повече от десетилетие пътуваше заедно с Дженсън, който бе наследил неговата любов към автомобилния спорт. Бътън старши се състезава успешно на раликрос през 70-те години на ХХ век. Той пропусна един-единствен старт от кариерата на сина си в Гран при.

- През дългата си кариера съм се срещал с много бащи на пилоти, но мога да кажа, че Джон бе може би най-отдаденият на сина си от тях – заяви шефът на Макларън Мартин Уитмарш. – Още от дните на Дженсън в картинга като момче татко му е бил до него, помагал му е, подкрепял го е, търсел е пари за следващия старт. Джон продължи да е там, докато Дженсън растеше и продължи да печели вече с коли. Дори през последните години, когато Дженсън вече бе станал шампион и се превърна всъщност в най-опитния пилот на грида, Джон остана до него, лоялен и обичащ го както винаги, популярен и тачен член на малката група около него. Джон бе не само страхотен баща, но и прекрасен човек, който ще липсва на всички в Макларън и на цялата общност на Формула 1.

Съболезнования към Дженсън изпратиха Марк Уебър, Люис Хамилтън, Адриан Сутил, Фелипе Маса, Серхио Перес, Алекс и Джулия Вурц, Ферари, Джони Хърбърт.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1847 -: Януари 18, 2014, 06:04:29 pm »

Райконен започна работа в Маранело



Кими Райконен вече официално се върна във Ферари, съобщиха от отбора.

- Кими започна първата седмица работа в червено от втората си кариера. Финландецът пристигна в Маранело тази сутрин и ще изкара три дни с инженерите и в симулатора – се казва в съобщението на официалния сайт на екипа.

Райконен отново е част от Скудерията след два сезона в Лотус. Той напусна италианския екип в края на 2009 г., изкара две години в световните ралита и след това се върна във Формула 1 с отбора от Енстън. Кими спечели последната титла на Ферари при пилотите – през 2007 г.

- Хубаво е да се върнеш на работа. Започнах с това да свикна с всички системи и процедури, които ще използваме тази година. Симулаторът е изключително полезен от тази гледна точка. Вярно е, че има много за вършене, но натоварването не е по-различно в сравнение с миналото. За мен тези дни в Маранело са възможност да съм с отбора и да изкарам известно време с приятелите си тук – коментира самият пилот пред ferrari.com.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1848 -: Януари 18, 2014, 06:10:33 pm »

Мерцедес не се притесняват от хаос по време на първите предсезонни тестове



Екипът на Мерцедес във Формула 1 не се притеснява от хаос по време на първите предсезонни тестове, заяви спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф.

Тренировките започват на 28 януари, като началните изпитания ще са на испанската писта Херес. Няколко пъти тази зима вече бяха изказани опасения дали те няма да са хаотични заради опитите на отборите да довършат всичко навреме за пробите. Времето между финала на последния сезон и началото на новия бе минимално – по-малко от два месеца, а новите автомобили ще са коренно различни от досегашните заради промяната в техническите правила, новите двигатели и системи за задвижване и т.н.

Лотус например вече обявиха, че няма да са готови навреме за Херес и техният Е22 ще излезе на писта чак в Бахрейн. Шефът на отбора от Енстън Ерик Булие дори бе убеден, че няма да са единственият тим, пропускащ Херес.

- Не мисля, че ще стане кървава баня и че ще липсват болиди на пистата, нито пък че ще се трошат прекалено. Тестовете няма да са съвсем обичайни заради промяната в техническия регламент и сигурно ще правим по 100 обиколки на ден. Вероятно ще се получи нещо по средата. Все пак говорим за фаза от едно ново развитие и трябва да се работи, за да се открият евентуални проблеми. Това е причината за провеждането на тестове – заяви Волф пред Аутоспорт.

Той определи ситуацията като огромно предизвикателство – нещо, което по принцип е характерно за Формула 1:

- F1 е толкова успешна категория в автомобилния спорт заради иновациите и съревнованието между пилотите и отборите. Състезанията вървят ръка за ръка с технологичните новости. През новата година всичко е абсолютно ново и вълнуващо. Охлаждането ще е проблем. Управлението разхода на гориво – също и ще е ключово за представянето, като в същото време ще разполагаме с по-малко аеродинамично притискане. Страхотно е!

Според моторспорт началника на Мерцедес тимовете ще учат много неща в движение – както за автомобилите, така и за поведението и състезателните стратегии.

- Който се справя по-бързо с ученето, ще напредва съответно с по-голяма скорост – допълни Волф.

                                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1849 -: Януари 19, 2014, 09:30:25 am »

Формула 1 се обезвери твърде бързо от доминацията на Фетел, смята Уитмарш



Формула 1 се е обезверила твърде бързо от доминацията на Себастиан Фетел и Ред Бул през втората половина на 2013 г., смята Мартин Уитмарш.

Немският пилот спечели четвърта поредна световна титла миналия сезон, а отборът му взе също четвърти трофей при конструкторите. След лятната почивка Фетел спечели всички 9 старта до края на състезателната година и предизвика доста дискусии дали по този начин не съсипва интереса към спорта.

В опит да се продължи битката за титлата до края на първенството Стратегическата група за Формула 1 прие предложението в последния кръг през 2014-та да бъдат дадени двойни точки. Това предизвика разнопосочни мнения, преобладаващата част от които гласяха, че подобно нещо е абсурд.

- Твърде бързо се притеснихме с оглед деветте поредни победи на Фетел – твърди шефът на Макларън. – През последните няколко години имаше страхотни шампионати. 2013-та не бе най-класическата състезателна година, но честно казано, се получиха доста добри надпревари. Хората имат къса памет, а и на моменти се демонстрира цинизъм, което изобщо не харесвам. Спортът ни е великолепен. Говори се винаги за златна ера, но мисля, че последните няколко сезона всъщност бяха фантастични по отношение на състезанията, както и на изпреварванията благодарение на KERS и DRS – коментира още Уитмарш.

Все пак той призна, че няма спорт, който да има ползва от доминацията на един и същи атлет прекалено дълго време:

- Нужни са различни победители. Необходима е непредсказуемост. Желанието ни е в събота вече хората да се чудят кой ще е пръв на следващия ден. Това би трябвало да продължи до три обиколки преди края на състезанието. Лично аз искам, разбира се, различен победител, но не ми се ще да се присъединявам към скептиците. Толкова сме добри в това да обезкуражаваме сами себе си, че се разочаровам, тъй като сме свършили сериозна работа. Имахме прекрасни надпревари и шампионати напоследък.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1850 -: Януари 19, 2014, 09:36:23 am »

Хюлкенберг: Новият сезон е шанс за нещо специално, но могат да се допуснат и грешки



Новият сезон във Формула 1 дава възможност за наистина специално представяне, но има сериозен шанс и за допускане на грешки, заяви Нико Хюлкенберг.

Немският пилот се върна тази година във Форс Индия и от пресофиса на екипа му зададоха няколко въпроса за зимната му почивка и подготовка.

- В момента никой не знае какво ще е положението с новите автомобили. Има много въпросителни и не сме в състояние да отговорим на всички, докато не излезем на писта. Дори първото състезание няма да разкрие цялата истина. Ще има страшно много информация за анализ, за да вървим напред. Досега не сме били в такава ситуация, когато броени седмици преди първия тест никой идея си няма къде се намира. Положението наистина е уникално. Става дума за предизвикателство – възможност да направиш нещо специално, но и шанс да допуснеш грешки. Трябва да внимаваме – коментира Хюлкенберг.

Нико си взе почивка по Коледа, защото сам заяви, че дори за пилотите от Формула 1 това е време за почивка и презареждане на батериите. Той е отскочил до родителите си, след което се върна към подготовката си. Дългогодишният му физиотерапевт Флориан Ешрих се оттегли от активна дейност, но това не повлия на програмата на състезателя:

- Подготовката ми досега не се различава по нищо. Работата с нов човек на такава позиция изисква да го опознаеш, както и методите му, а най-добрият начин е ежедневно да се трудите заедно. Новият ми физиотерапевт беше доста време с мен, имахме натоварени тренировки и съм готов за началото на сезона.

Целта на Хюлкенберг е да се представи добре от началото на надпреварите, а след това да поддържа нивото и да го подобрява.

- Важно е да стартираш като хората, но трябва и да запазиш сили през цялата година – сезонът е дълъг, продължава от март до ноември. Много неща могат да се случат за това време и предходната година е добър пример в това отношение. Формата на доста екипи се промени в течение на календара. Целта е силен старт и поддържане на силно представяне през останалото време. Това е предизвикателството – до поддържаш развитието, да имаш нови части и непрекъснато да си конкурентоспособен – допълни Нико. – За мен ще е интересно да работя със Серхио (Перес, новият му съотборник – б.р.). И двамата сме с по четири години опит във Формула 1, така че може да се каже, че сме на подобни етапи в кариерите си. Естествено, всеки от нас ще се старае да е пред другия, но това е нормално – каза още той.

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1851 -: Януари 19, 2014, 09:42:25 am »

ФИА вика F1 отборите на среща за обсъждане бъдещето на спорта



Отборите от Формула 1 са поканени на среща с ФИА в Женева на 22 януари. Идеята на събирането е да се обсъдят бъдещето на спорта и в частност ограничаването на бюджетите.

Решението за поставяне рамки на разходите бе оповестено в края на миналата година, като до юни 2014-та специална работна група е натоварена с изработване на изискванията за това. Засега обаче не е уточнен дневен ред на срещата.

Основният въпрос, който вероятно ще се дискутира на събирането, е кои области от дейността на отборите ще засегне ограничението на разходите. Международната федерация ще се опита да въведе този път лимита, след като предишният й президент Макс Мозли не успя да прокара идеята.

Определянето на горна граница на бюджетите не бе прието еднозначно между отборите. Според по-малките екипи като Заубер и Форс Индия например това е може би единственият вариант за оцеляване с оглед на факта, че тази година ще се похарчат повече пари от когато и да било заради увеличаване стойността на двигателите и допълнителните системи за задвижване.

Ферари пък предложиха да се прилагат различен тип ограничения, като се взимат предвид конкретните нужди на тимовете.

- Предложихме нещо различно от еднаквия към всички подход, защото говорим за нещо, което ще има ефект само върху по-големите отбори – не върху малките – заяви шефът на Скудерията Стефано Доменикали. – Защо да не помислим за вариант всеки екип да харчи толкова, колкото печели? Може да се запази баланс между приходи и разходи, но според конкретната ситуация на отделните отбори.

Началникът на Лотус Ерик Булие обаче посочи, че основният проблем е финансовата структура на спорта. Настоящата е така изградена, че броени отбори имат шанс за високи доходи и съответно успех. Подобно мнение изрази и колежката му от Заубер Мониша Калтенборн. Според нея нищо няма да стане, докато не се промени разпределението на приходите.

- По принцип има само три-четири отбора, които могат да си позволят да харчат два пъти повече от средния бюджет на останалата част от грида. За мен проблемът не е в това какви пари хвърлят те. Но нас ни е нужна конкуренция, повече екипи да се борят за подиуми. Един и същи победител, както се случва напоследък, може да се окаже опасен за F1. В падока ни е необходима стабилност, така че повече отбори да имат шанс да се намесят в битката за шампионата – заяви Булие.

Въпросът с доминацията на Ред Бул се обсъжда от доста време насам, като дискусията стана особено актуална през втората половина на сезон 2013 г. Себастиан Фетел спечели тогава 9 поредни надпревари и се заговори за отлив на аудитория и спад на интереса към Формула 1 като цяло. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че на тима от Милтън Кийнс не му е скучно да побеждава. Колегата му от Макларън Мартин Уитмарш пък сподели, че според него в последните шампионати е имал много интересни надпревари и спортът е прибързал с някои изводи около представянето на Фетел.

В същото време финансовата структура е такава, че Лотус, които предизвикваха Ред Бул през немалка част от миналия сезон, бяха принудени да вземат пилота с най-голям спонсорски пакет, за да закрепят финансовото си положение. Кими Райконен напусна тима от Енстън, като една от основните причини бе неизплащането на заплатата му. Грижи с парите имаха и в Заубер, където стабилизираха ситуацията към края на 2013-та.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1852 -: Януари 19, 2014, 09:48:32 am »

Маруся се надяват на значително подобрение с помощта на Ферари



В екипа на Маруся във Формула 1 се надяват на сериозна промяна в представянето си благодарение на новото си сътрудничество с Ферари. Спортният директор на екипа Греъм Лоудън заяви, че работата със Скудерията ще помогне да се направи огромна стъпка напред в работата.

Тимът от Бенбъри сключи договор с отбора от Маранело за доставка на двигатели, които този сезон ще са напълно нови.

Лоудън не смята, че промените в правилата ще изравнят възможностите на екипите, но според него те може да позволят на Маруся да гони отборите в средата на колоната.

- Мисля, че промените ще донесат голяма разлика. Ферари са много, много професионален екип и е абсолютно удоволствие да се работи с тях. Вълнувам се изключително много както за агрегатите, така и за допълнителния ни общ труд. Те са много съзидателни, помагат ни, притежават огромни познания и опит и ние имаме полза от това. Новите двигатели са огромно предизвикателство, но нямаме нищо против него, тъй като го посрещаме с толкова силен партньор – обясни Лоудън пред Скай Спортс.

В Маруся се надяват да са готови за първия предсезонен тест, който стартира на 28 януари на пистата Херес в Испания. Лоудън обаче е поредният, който отбеляза колко сложно е да създадеш изцяло нов болид за толкова кратък период от време:

- Трудно е, но в F1 идеята е да е трудно. Няма значение колко хора има в отбора, в крайна сметка правилата са едни и същи за всички. Ние не разполагаме с ресурсите да си спестим някои проблеми, каквито имат други тимове, но подхождаме по различен начин и се стараем да ги решаваме.

Маруся потвърдиха Макс Чилтън миналия уикенд, след като малко се забавиха с обявяването на втория си пилот. Оставането на британеца обаче означава, че отборът ще продължи да работи със същите пилоти като през 2013 г.

- Макс ни показа миналия сезон малко от това, което може да направи – особено след лятната пауза имаше забележителен напредък. Изправи се срещу съотборник с повече опит, но подобри скоростта и издръжливостта си. Бяхме впечатлени как се учи и прогресира непрекъснато, във всяка тренировъчна сесия и надпревара, така че сме щастливи да остане с нас през 2014-та – напълно заслужено. Той бе чудесен в това да се опази от неприятности. Няколко пилоти се озоваваха в центъра на инциденти, но Макс не бе един от тях – добави Лоудън.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1853 -: Януари 19, 2014, 09:55:28 am »

Маса: Уилямс притежават всичко необходимо, за да сме конкурентоспособни



Фелипе Маса разказва за подготовката си преди новия сезон във Формула 1 и за присъединяването си към нов отбор – Уилямс.

- Как беше Коледата ти?

- Беше страхотно, изкарах я със семейството си у дома, в Бразилия. След това бяхме в Маями за Нова година и беше забавно. След това се върнах в Бразилия, където проведохме годишното ми картинг състезание за звезди. То винаги е страхотно изживяване и привлича много пилоти от Формула 1, така че определено ме настрои на състезателна вълна.

- Как тренира през зимата и кога започна да се съсредоточаваш върху 2014 г.?

- Тренирах дори по време на празниците, това всъщност никога не спира. В Маями останах в продължение на 11 дни и там вършех нещо всеки ден. Обичам да спортувам и непрекъснато го правя – независимо дали играя тенис или тичам. Сега работата е насочена към тестовете, а това означава повече време в залата. Предпочитам да играя на нещо, отколкото да съм вътре, но трябва да свърша и това. Имам треньор, който идва с мен на всяко състезание и ще е в Уилямс тази година. Работим заедно от 2007-ма, така че имаме изградени прекрасни отношения. Друг треньор се грижи за програмата ми, когато съм в Бразилия.

- Кое от новите правила те вълнува и как те ще направят състезанията по-интересни?

- Тази година има страшно много промени, но всички сме в една лодка. Не знаем какво ще стане, докато не седнем в колите, какво трябва да научим и т.н. Не сме наясно как трябва да работим с газта при увеличения въртящ момент, колко ERS-ът ще повлияе на карането. Болидите ще са с по-ниско аеропритискане в сравнение с 2013 г., особено през първата половина на сезона. Това са големи промени, които трябва да разберем възможно най-бързо, още от началото на тренировките.

- Какви са първите ти впечатления от отбора?

- Уилямс имат страхотна фабрика с чудесни ресурси и знам, че разполагаме с всичко необходимо, за да сме конкурентоспособни. Отборът е голям, със страхотна история и фокусът е върху това да напаснем отделните парчета, да вървим в правилната посока. Опитвам се постоянно да срещам колкото се може повече хора в завода. Всички са чудесни и се радвам на работата с инженерния си екип.

- Какво ще правиш през двата си дни във фабриката?

- Първо мерките за седалка и правилната позиция в автомобила. По принцип нямам нужда от кой знае колко промени в един сезон, но идването ми в нов тим означава, че стартирам всичко от нулата, за да ми е колкото се може по-удобно. Това може да отнеме малко време. След това имам поредица от срещи в различните департаменти, за да се подготвим за първия тест на Херес.

- Уилямс винаги са се радвали на силна подкрепа от Бразилия – каква е реакцията между феновете ти?

- Феновете ми са щастливи, че се местя в Уилямс, особено като се има предвид историята на отбора с пилоти като Нелсън [Пике] и Аертон [Сена]. Те направиха тима прочут в Бразилия и съм щастлив да съм тук. Надявам се да успея да помогна на екипа да се върне в челото и да се бори за победи.

- Как са отношенията ти с Франк?

- Франк е един от най-известните хора в падока – човек, на когото всички се възхищават за постиженията му в спорта. Той е част от историята на Формула 1. Не го познавах особено добре преди идването си в екипа, но от времето си тук виждам, че е наистина добър и нямам търпение да се състезавам за него.

                                                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1854 -: Януари 19, 2014, 09:57:23 am »

С №5 взех първа титла, с този номер шампиони са ставали Шумахер и Менсъл, обясни Фетел



Себастиан Фетел ще се състезава с №1 на болида си Ред Бул като настоящия шампион във Формула 1, но си хареса друго число за постоянен номер в сериите – 5.

Четирикратният носител на короната в Гран при обясни, че изборът му е бил повлиян както от досегашната му като кариера, така и от други пилоти в спорта.

- Реших да избера 5, тъй като с него карах успешно в картинга през 2001 г. и спечелих първата си титла през 2010-та. Освен това някои други пилоти са ставали шампиони със същия номер – като Михаел Шумахер и Найджъл Менсъл – заяви Фетел пред немския вестник Билд.

Междувременно и Макс Чилтън посочи предпочитанието си – той ще е с №4. Британецът остава в Маруся, като след съобщаването на новината заяви, че е избрал номер, който „изглежда добре с името”.

- Ще се състезавам с №4 на колата! #M4X – написа 22-годишният състезател в Туитър.

Валтери Ботас (Уилямс) направи подобен избор, ориентиран не на последно място и към мърчандайза и лицензионните продукти. Финландецът посочи 77 и вече се популяризира хаштаг (дума или словосъчетание за търсене в Туитър – б.р.) #BO77AS

Единствено Катерам не са обявили пилотите си за сезон 2014.

                                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1855 -: Януари 19, 2014, 09:58:55 am »

Лотус имат проблеми със събирането на пари за входящата такса?



Лотус може би имат проблеми със събирането на парите за входящата такса за тазгодишния шампионат на Формула 1. Това е поредният от цяла серия слухове относно финансовото състояние на отбора от Енстън.

Последните приказки се породиха от новината, че отборът ще пропусне първия предсезонен тест, който ще се проведе на пистата Херес в края на януари. Официално техническият директор Ник Честър обясни, че изпитанията не съвпадат с развойната програма. Това обаче не бе прието за съвсем чиста монета на фона на финансовите затруднения на Лотус, станали обществено достояние през 2013 г.

Трудната ситуация с парите бе потвърдена от резервния пилот за миналия сезон Давиде Валсеки. Той вероятно ще напусне екипа, но междувременно разкри, че не е получил заплатата си за предходната година.

- След 2013-та, когато пътувах много, но не стигнах до писта, искам да се върна към носенето на състезателен екип и каска. Вярно е, че се ядосах, когато Лотус предпочетоха Хейки Ковалайнен (за заместник на Кими Райконен в последните два старта – б.р.). Смятах, че моята воля ще надделее спрямо пилот като финландеца, който е в края на кариерата си. Сега не крия желанието си да отида в Индикар – обясни Валсеки пред италиански уебсайт.

Давиде допълни, че вероятността да напусне Формула 1 е много висока заради платени пилоти „като мексиканците и венецуелците”.

- Заплатата ми беше като на сервитьор дори според контракта, но още не са ми платили – заяви той. – Сигурен съм обаче, че ще покрият всичките си задължения в момента, в който са в състояние да го сторят. Благодарен съм на Лотус за това, че ме направиха трети пилот без да искат нищо в замяна. Не мога да се оплача. Пробвайте да си намерите такава работа, без да извадите и едно евро! Говорим за отбор, който може да продаде мястото за поне 2-3 милиона евро.

Входящите такси се увеличиха сериозно през последните години. За всеки един отбор тя се формира от твърда база и допълнителни пари въз основа на спечелените предходния сезон точки. В случая на Лотус това означава $500 000 плюс 315x$5000, тоест $2 075 000 за 2014 г. Шампионите плащат по $6000 на спечелена точка, така че за Ред Бул таксата възлиза на $4 076 000.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1856 -: Януари 19, 2014, 10:00:05 am »

Ферари ще представят новия си болид на 25 януари, а името му – ден по-рано



Ферари ще представят новия си болид на 25 януари. Името на колата обаче ще стане известно ден по-рано – на 24-ти по обяд.

За първи път в историята на отбора феновете ще решат как ще се казва болидът на Скудерията. От Маранело предлагат пет варианта – F14 T, F14 Maranello, F14 Scuderia, F166 Turbo или F616.

Допитването, което започна днес, се провежда на адрес http://2014f1car.ferrari.com/en/#choose.

На 25 януари пък от Маранело ще публикуват снимки на новия автомобил и ще разкрият технически подробности за него.

Феновете пък могат не само да дадат вота си за името на колата, но и да изпратят въпроки на шефа на тима Стефано Доменикали и пилотите Фернандо Алонсо и Кими Райконен. Те ще изберат най-интересните от тях, като отговорите ще станат известни във видеоклип, който ще бъде пуснат на 25-ти.

На 24 януари ще се състои онлайн презентацията на новия болид на Макларън. Мерцедес и Катерам обявиха, че ще покажат своите автомобили за 2014 г. сутринта на 28 януари преди първия предсезонен тест.

                                                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1857 -: Януари 19, 2014, 10:01:14 am »

Кадър на Лотус стана IT директор на Уилямс



Тимът на Уилямс е с нов IT директор, съобщиха от Гроув. Греъм Хакланд е поредният кадър на Лотус, напуснал Енстън и присъединяващ се към друг отбор от Формула 1.

В новата си роля Хакланд ще отговаря за всички IT проекти в Уилямс Груп – от техническа и операционна гледна точка. Той ще стане част и от изпълнителният комитет на компанията. Досега е бил IT/IS директор в Лотус. Специалистът се присъединява към тима на Бенетон през 1997 г. като анализатор и съпорт на мрежи. След това е повишен в IT мениджър през 2002-ра, става шеф на IS пред 2009-та и директор IT/IS през 2010-та.

- Гордея се, че ставам част от Уилямс Груп. Инженерното съвършенство е част от ДНК-то на екипа, а Уилямс Адвансд Енджиниъринг е със забележителна репутация по отношение на иновациите в световен мащаб. Вълнувам се, че ще играя роля в бъдещата история на Уилямс и ще вложа любовта си към технологиите в това сложно бизнес предизвикателство, при това в момент на сериозни промени в спорта – коментира Хакланд.

Главният изпълнителен директор на компанията Майк О Дрискол допълни, че в Гроув с удоволствие приветстват новия директор.

- Като бързо разрастващ се бизнес за високи технологии, е важно да продължим да инвестираме в най-добрите IT съоръжения и хора. Греъм е идеален за тази инфраструктура, а огромните му познания за средата на Формула 1 ще са безценни – допълни той.

Напускането на Хакланд ще засили слуховете за финансови проблеми в Лотус. Говори се, че отборът от Енстън дори не може да събере пари за входящата такса за предстоящия шампионат (малко над 2 милиона долара). След като Кими Райконен пък се оплака, че не е получил и стотинка от заплатата си за 2013-та още по време на Гран при на Абу Даби миналата година, то тези дни резервният пилот Давиде Валсеки заяви същото, а неговото възнаграждение е далеч по-малко от това на световния шампион за 2007 г.

                                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1858 -: Януари 19, 2014, 10:02:27 am »

Още един процес срещу Екълстоун



Бърни Екълстоун ще бъде изправен пред немски съд по обвинения в подкуп, стана ясно днес. Новината бе съобщена от мюнхенския съд, откъдето обясниха, че 83-годишният англичанин ще бъде обвинен в плащане на $44 млн. на бившия германски банкер Герхард Грибковски.

В изявлението се посочва, че датата на делото все още не е определена, но се очаква процедурата да започне в края на април.

Грибковски вече бе осъден на 8 и половина години затвор по обвинения в приемане на подкуп (от Екълстоун за уреждане продажбата акциите на Формула 1 през 2005-2006 г. на точно определена компания – б.р.), измама, укриване на данъци и т.н.

В Мюнхен прокуратурата представи случая си пред съдия Петер Нол още пред 2013 г. След това бе получен отговор на обвиненията от страна на адвокатския екип на Екълстоун, който упорито отричаше каквато и да е вина. Съдия Нол трябваше да реши дали има основание за започване на процес.

Бърни призна, че е платил на Грибковски още по време на процеса срещу германеца. Той обаче не нарече трансфера подкуп и обясни, че го е направил заради заплахи от страна на бившия директор на отдел рискови инвестиции в БайернLB да подаде информация към британските данъчни власти за бизнес делата на Екълстоун. Англичанинът бе категоричен, че всичко в компаниите му е изрядно, но една проверка щяла да отнеме години и да му коства милиони, така че предпочел да си спести неприятностите с едно плащане към Грибковски.

Междувременно се очаква присъда по друго дело срещу Бърни – заведеното от Constantin Medien в Лондон. Медийната компания претендираше за финансови загуби заради манипулация продажбата на акциите на F1. Процедурата по изслушване на всички страни вече приключи и трябва да бъде взето решение. Почти по същите обвинения има обвинения срещу англичанина и в Ню Йорк, като там те са отправени от Bluewaters Communications. В Швейцария пък женевската прокуратура провежда разследване дали действията му нарушават местните закони и ако бъде установено, че е така, ще се провери дали подлежат на тамошната юрисдикция.

Бъдещето на Екълстоун изглежда несигурно на фона на толкова правни проблеми в редица страни. CVC Кепитъл Партнърс, които купиха през 2006 г. контролния пакет акции на F1 (понастоящем делът им е значително намален, но запазиха ръководната си функция), го запазиха начело на спорта. По време на делото в Лондон обаче бе заявено, че ако присъдата постанови, че Бърни е нарушил закона, то той ще бъде освободен от поста си.

                                                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1859 -: Януари 19, 2014, 10:04:02 am »

Пирели ще доставят гуми за Формула 1 през следващите три години



Пирели ще доставят гуми за Формула 1 през следващите три години, съобщиха официално от компанията.

В изявлението се казва, че след взетото от Световния съвет за автомобилен спорт решение Пирели и ФИА са подновили договора на италианската фирма. Контрактът е за 2014, 2015 и 2016 г.

- Управляващата моторспорта световна организация и Пирели в сътрудничество с отборите работят заедно за подобряване нивата на сигурност и представяне във Формула 1, което доведе до важни промени в спортните правила по отношение тестовете на гуми – се казва още в съобщението. – Това ще даде възможност на италианската компания да продължи споразуменията си на гуми за Формула 1 в най-добрите интереси на спорта.

От Пирели отбелязват, че един от 8-те дни тестове, разрешени по време на сезона, ще бъде посветен изцяло на гумите и ще се провежда според тяхна програма:

- Това означава, че по време на осемте дни тренировки през състезателната година поне един и максимум два отбора ще работят по продуктите ни заедно с инженерите на Пирели. Пирели ще продължат да определят спецификациите и да управляват всички аспекти на тяхното развитие в близко сътрудничество с ФИА и отборите, както и в рамките на параметрите, постановени от спортните и технически правила на ФИА.

Компанията имаше сериозни проблеми през 2013 г. заради недоволството на отбори от издръжливостта на гумите й в началото на сезона. Грижи с разслояване и поредица спукани гуми в средата на годината доведоха до крайно негативно отразяване на участието й в спорта. Спортният директор на фирмата Пол Хембри многократно повтаряше, че всъщност спецификациите са създадени според последните изисквания на екипите, но Пирели бяха принудени да променят гумите си – те запазиха смесите от 2013-та, но върнаха конструкцията от 2012-та като по-издръжлива.

Гумите продължиха да са сред основните теми в падока и след това. Техническият директор на Ред Бул Ейдриан Нюи например сподели, че промяната е помогнала на тима от Милтън Кийнс в битката за шампионата. От Ферари отказаха да посочат гумите като единствена причина за изоставането си, но заявиха, че тя е една от основните за загуба на скорост.

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен