www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509332 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1860 -: Януари 19, 2014, 10:05:10 am »

В Австралия може да се стигне до отпадане на 50% от болидите, смята Хорнер



До половината болиди може да отпаднат от първата надпревара във Формула 1 за 2014 г., смята шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер. Той, както и председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда, вече посочиха, че издръжливостта ще е основен фактор в битката през новия сезон. Британецът вярва, че точно това може да доведе до далеч повече от обичайното количество незавършили коли.

Формула 1 е изправена пред най-големите технически промени в историята си през последните десетилетия. Двигателите ще са напълно нови (V6 1,6 л турбо) с допълнителни системи за задвижване, поставени са ограничения за количеството гориво и т.н.

- Мисля, че може можем да видим много отпадания, вероятно до 50% в първата надпревара. Горивото ще е предизвикателство тази година, тъй като имаме лимит от 100 кг за началото на надпревара. Но в първите стартове ще има повече грижи с издръжливостта – тя ще е ключов фактор. А разполагаме, разбира се, само с пет двигателя за целия сезон – коментира Хорнер през Блумбърг TV.

Според него освен това разликата между топотборите, разполагащи с повече ресурси и тези от средата на колоната не само ще се запази, но и ще е по-голяма от началото на сезона:

- Отборите от втората половина на грида са изправени през огромно предизвикателство заради парите, които ще струват новите системи за задвижване. Разликата между отборите ще е по-голяма. Каквото и да се случи, отборите с повече ресурси и съоръжения ще извадят по-напредничав продукт. Тазгодишните промени определено могат да променят играта.

През последните години отпадащите от надпревари автомобили бяха много малко, като през последното десетилетие има дори две надпревари, в които абсолютно всички болиди са завършили – Гран при на Европа през 2011 г. (24 автомобила) и Гран при на Италия през 2005-та (20).

През 1996 г. бе отбелязан най-нисък брой завършили болиди в последните десетилетия – едва четири пресичат старт-финалната права в Монако, като победител е Оливие Панис (Лижие). Класирани обаче са 7 според правилата за изоставане от първия в класирането пилот. Рекордът за най-малко финиширали коли е също в Монте Карло, но през 1966 г. Тогава печели Джеки Стюарт, а в подреждането има само 4 коли, като последният – Боб Бондюран – е на 5 обиколки зад него.

Хорнер пък заяви също така, че Формула 1 трябва да помисли внимателно дали да приложи новоприетото правило да се дадат двойни точки в последния старт за годината.

- Подобно нещо може да проработи и в наша полза, и срещу нас. Правилно ли е да се стоварва подобна тежест само върху едно състезание? Подценява ли се всичко останало, което сме свършили през годината? Според мен е точно така. Трябва много внимателно да обмислим въпроса. Не наша вина или отговорност, ако конкуренцията не е надделяла през последните надпревари – допълни той.

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1861 -: Януари 19, 2014, 10:06:44 am »

И Ред Бул RB10 излиза на бял свят на Херес



Екипът на Ред Бул ще покаже новия си болид RB10 преди първия ден на предсезонните тестове от Формула 1.

Шампионският отбор е третият, чийто автомобил за 2014 г. ще се появи в началото на тренировките – досега Мерцедес и Катерам обявиха, че ще се представят директно на пистата Херес.

От Милтън Кийнс потвърдиха днес датата, на която RB10 ще излезе на бял свят. Отборът спечели титлите при пилотите и конструкторите във Формула 1 през последните четири години.

Другите потвърдени представяния са на Макларън – 24 януари и Ферари – 25 януари. Лотус пък до момента са единственият отбор, който съобщи, че ще пропусне теста на Херес.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1862 -: Януари 19, 2014, 10:07:47 am »

Бърни Екълстоун изпуска контрола върху Формула 1?



Повдигнатите обвинения и процеса срещу Бърни Екълстоун, който ще започне в края на април в Мюнхен (както съобщихме днес сутринта) бързо повиши напрежението около британеца. От CVC са реагирали на обвиненията за подкуп и са решили да уволнят Екълстоун като управляващ директор на Формула 1. Той все пак ще продължи да изпълнява задълженията си до намирането на негов пълноправен заместник.

Това едва ли ще има сериозно въздействие върху спорта като цяло. В същото време действията на 83-годишния британец ще бъдат следени изключително внимателно в бъдеще. Екълстоун твърди, че е невинен. Ако процесът обаче стигне до осъдителна присъда от холдинга са готови да реагират веднага и да вземат „конците“ от ръцете на „кукловода“.

В изявлението на холдинга се казва, че от този момент председателят на борда на директорите Питър Брабек-Лемат и неговият представител Доналд Макензи „започват да се занимават с важните договори и други споразумения от материална гледна точка“.

„Господин Екълстоун заяви за пореден път пред управителния съвет, че е невинен и ще брани правата си в рамките на процеса, започващ в края на април“, се казва в съобщението. „След дискусия с борда на директорите той предложи да освободи заеманата от него длъжност на директор до края на процеса и съвета се съгласи с него.

Управителният съвет е убеден, че в интерес на бизнеса и спорта Формула 1, господин Екълстоун трябва да продължи да ръководи, но той ще бъде под интензивния контрол и наблюдение на борда. Г-н Екълстоун е напълно съгласен с това решение.“

Въпросът, който в момента вълнува много хора е, дали Екълстоун продължава да е човекът, с когото трябва да преговарят телевизиите, серийните спонсори и организаторите на състезанията? Предполага се, че едва ли толкова бързо той ще бъде изместен от тази позиция.

От Мерцедес заявиха още преди началото на процеса, че може да използват клауза в договора си, освобождаваща ги от задълженията им към Формула 1, в случай на присъда срещу Екълстоун.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1863 -: Януари 19, 2014, 10:08:52 am »

Джеки Стюарт: На Формула 1 й е нужен нов шампион



На Формула 1 й е нужен нов шампион след четиригодишната доминация на Ред Бул и Себастиан Фетел, смята Джеки Стюарт.

- Мисля, че би било по-добре, би оживило нещата – коментира трикратният носител на короната в Гран при. – Определено би било освежаващо.

74-годишният шотландец допълни шеговито, че „четири пъти е малко алчно”.

Фетел направи рекордна поредица от 9 поредни победи през втората половина на сезон 2013 г. 26-годишният германец е най-младият четирикратен шампион в историята на спорта, но според Стюарт това няма да продължи още дълго.

- Никой не е върха завинаги. Светът си върви и съм сигурен, че в F1 ще се случи същото. Не знам дали ще е през новия сезон. Ред Бул са доста впечатляващ отбор, а сега получават повече пари от спонсори, отколкото от компанията Ред Бул, защото са със сериозно телевизионно отразяване – каза още Сър Джеки.

Шотландецът очаква също така Фернандо Алонсо да се справи по-добре през 2014-та спрямо новия си съотборник във Ферари Кими Райконен. Той спомена и Люис Хамилтън (Мерцедес) сред фаворитите за битката:

- Според мен Люис е най-бързият пилот в спорта. Като чиста скорост. Когато прави бърз тур, той е истински майстор.

Според Стюарт Формула 1 прави крачка в правилната посока по отношение на екологичния подход, въпреки че това увеличава разходите в момента за разработка на нови системи.

- Трябва да демонстрираме, че технологията ни е екологично издържана и че се движим напред. Тази година ще се използва значително по-малко гориво, а това е сериозно изявление към онези, които твърдят, че не опазваме околната среда. Една от причините за напускането на Бриджстоун бе, че спортът не е достатъчно „зелен”, а не можем да си позволим твърде много такива компании да си тръгнат. Аз обаче не бих въвел новата формула още две години заради разходите – световната икономика трябва да се стабилизира. След известно време спортът може би щеше да е по-добре подготвен да намери нужните пари, без да се налага да изпада в затруднения. Говорих с президента на ФИА (Жан Тод) в Индия през 2012-та за това, но той вече бе решил и поел ангажименти. Дали самите участващи в процеса щяха да задържат разходите ниски е отделен въпрос, защото във Формула 1 знаме по-добре от всеки друг спорт как да харчим – добави Стюарт.

Един от отборите с финансови проблеми, при това още преди скачането на разходите, е Лотус. Джеки Стюарт обаче не смята, че ще има банкрути на екипи в F1, както и че отборът от Енстън ще изплати дължимото на всички, когато е в състояние да го стори.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1864 -: Януари 19, 2014, 10:10:05 am »

Рон Денис се връща начело на Макларън Груп



Рон Денис е назначен за главен изпълнителен директор на Макларън Груп, съобщиха официално от компанията. Той ще заеме поста веднага, като ще продължа да е и председател на фирмата.

- Г-н Денис, акционер в Макларън от 1980 г. и архитект на модерната ера в историята, бе главен изпълнителен директор на групата от 1982 до 2012 г. и шеф на отбора във Формула 1 от 1982 до 2009 г. преди да стане председател през 2013-та – се допълва в изявлението.

Самият Денис заяви, че е получил мандат от останалите акционери да напишенова глава в историята на Макларън чрез подобрение представянето на и извън пистата.

- През идващите седмици възнамерявам да прегледам изцяло и обективно всеки аспект от работата ни с идеята да оптимизирам настоящите операции и идентифицирайки нови области за растеж, където да извлечем полза от технологиите си и да продължим с инвестициите. През февруари ще съставя нова стратегия за групата и ще въведа организационна структура, подходяща за осъществяването й. Вълнувам се да се върна в ролята на главен изпълнителен директор и да работя с колегите си, за да изпълним целта си, която е да печелим във всичките си дейности - допълни той.

Денис е изнесъл реч пред служителите в Уокинг. Според допълнителна информация предстоящите промени не изключват смяна на шефа на отбора в F1.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1865 -: Януари 19, 2014, 01:35:13 pm »

Бъдещето на Уитмарш под съмнение след връщането на Денис начело на Макларън



Бъдещето на Мартин Уитмарш е под сериозно съмнение след връщането на Рон Денис начело на Макларън Груп.

Денис, който бе наречен в официалното съобщение архитект на модерната ера в Макларън, съобщи, че ще прегледа внимателно всички дейности на компанията. По-късно ще обяви нова стратегия за развитие и ще въведе подходящата за изпълнението й структура.

Отборът на Макларън във Формула 1 записа през 2013 г. най-лошото си представяне от 1980 г. насам. Екипът не взе дори подиум миналия сезон. В Уокинг предприеха нов подход с разработването на болида си, който нарекоха радикален. Още в началото на годината обаче стана ясно, че концепцията е погрешна. Впоследствие от тима признаха, че изостават с цели шест месеца като развитие спрямо съперниците си в Гран при.

Случващото се на пистата повлия сериозно на отношенията и в ръководството. Твърди се, че Денис и Уитмарш водят битка за власт от известно време, макар и двете страни да отрекоха информацията няколко пъти през 2013-та. Според запознати последното разместване на върха е проява на проявеното от акционерите предпочитание.

Новината дойде броени дни, след като отговорностите на Мансур Оджех и мястото му в борда на директорите бяха прехвърлени към брат му Абдулазис Оджех. Един от най-старите акционери в Макларън симпатизираше на Уитмарш. Само допреди малко повече от месец се смяташе, че позицията и на Мумталакат – инвестиционният фонд, управляващ средствата на бахрейнската кралска фамилия и притежаващ контролния пакет от британската компания – е същата. Сега обаче посоката е сменена и въпросът, който задават наблюдатели, е не дали, а кога ще бъде назначен заместник на Уитмарш.

Твърди си, че Денис едва ли ще има желание отново да управлява отбора от Формула 1 ежедневно. Най-често споменаваното име за това е Рос Браун, който напусна Мерцедес в края на миналата година. Англичанинът е в чудесни отношения с Хонда, а те се връщат в спорта от догодина, като ще доставят двигатели на Макларън.

Връщането на Денис на върха доведе и до други разсъждения – дали Фернандо Алонсо наистина отново ще стане част от тима. Причината са обтегнатите отношения между двамата след шпионския скандал от 2007 г.

В британската преса се тиражират няколко предположения – от убеденост, че Уитмарш си тръгва до съмнение дали все пак няма да остане в Уокинг в някаква различна роля. Сериозно обсъждан е стилът му на управление – според мнозина недостатъчно безкомпромисен за управлението на отбор, чиято философия е, че съществува, за да побеждава.

- Уитмарш бе способен помощник на Денис, но не се справи достатъчно добре с топпозицията. Умереният и приветлив Уитмарш бе контраст на автократа Денис, който бе известен като маниак на тема контрол по времето, когато управляваше отбора. Сега Мартин ще плати цената за пет години провали – през тях не бяха спечелени нито пилотска титла, нито корона при конструкторите. Съдбата му бе решена миналия сезон, най-лошият за Макларън от славните дни през 80-те – пише в материала на Гардиан.

Според Телеграф Денис е бил приветстван с бурни овации и ставане на крака от служителите в Уокинг след 20-минутната си реч пред тях, основните акценти в която са били „ще има промяна” и „ще печелим отново”.

                                                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1866 -: Януари 19, 2014, 01:36:25 pm »

Хаас, Колин Колес и Стефан GP се интересуват от участие в F1



Съсобственикът на отбора от НАСКАР Джийн Хаас, Колин Колес и Стефан GP изразиха интерес за участие във Формула 1.

ФИА обяви през декември, че търси нови екипи за Гран при, като желаещите трябваше да заявят интерес до 3 януари тази година. Пълните документи за кандидатстване се подават до 10 февруари, а решението ще бъде обявено на 28 февруари. От международната федерация допълниха, че ако ФИА и носителят на търговските права не намерят нито един тим за подходящ, то няма да бъде избран допълнителен отбор.

Най-високопрофилният кандидат е Хаас Рейсинг Дивелъпмънт. Джийн Хаас понастоящем е съсобственик на Стюарт-Хаас Рейсинг в НАСКАР. Отборът спечели Спринт Къп сериите през 2011 г.

- Отговорихме на изявлението на ФИА и изпратихме съобщение за интерес за участие във Формула 1 от името на Хаас Рейсинг Дивелъпмънт. Уважаваме процесите на ФИА и ще дадем повече подробности през идващите седмици – се казва в изявлението.

Хаас притежава и аеродинамичния тунел Уиндшиър в Конкорд, Северна Каролина, който е използван от отбори от Формула 1 в миналото.

Колин Колес бе шеф на Испания Рейсинг в F1. Роден в Румъния, но израснал и работещ в Германия, той заемаше ръководни позиции още в различните превъплъщения на Джордан (Мидланд, Спайкър, Форс Индия). Освен това има опит и в друг дисциплини от автомобилния спорт.

Стефан Гран при пък вече веднъж кандидатства за място в Гран при – през 2009 г., но не бе одобрен от ФИА. Проектът е на сръбския бизнесмен Зоран Стефанович.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1867 -: Януари 19, 2014, 01:37:40 pm »

Хил: Случилото се с Михаел показва колко уязвими сме всички ние



През 90-те години на миналия век Михаел Шумахер и Деймън Хил бяха сериозни съперници и бяха доста твърди в двубоите си, но след неприятният инцидент случил се с германеца във френските Алпи, неговият британски съперник явно е шокиран. Най-вече от това, че никой не е защитен от подобни изключително неприятни случки.

„Инцидентът с Михаел показа на всички нас, колко уязвими сме и колко лесно всичко може да приключи“, обяснява Хил. „За всички, не само за тези, който го познават, това е сериозен шок. Молим се за неговото оздравяване и за неговото семейство.

След този случай над Формула 1 определено виси един огромен тъмен облак, най-вече защото той представлява голяма част от съвременния спорт.“

Спортът обърна гръб на рекордьора по титли в Гран при, но той никога не е спирал да се занимава с различни физически забавления. Независимо дали става дума за мотоциклетизъм, парашутизъм или каране на ски, Шумахер просто обича спорта като цяло.

Многократно бе дискутирано, дали Шумахер не е бил прекалено непредпазлив в своята ски почивка в Мерибел, но Хил не може да си представи подобно поведение от страна на своя стар съперник.

„Смятам, че всеки един автомобилен състезател е напълно наясно с рисковете, които поема“, продължава Хил. „Да не се съобразяваш с предупрежденията не е нещо, което някои от нас би направил.

Всички ние, които сме се състезавали с Михаел му дължим огромна благодарност за неговата конкурентоспособност и за това, че ни караше да даваме най-доброто от себе си. Той разви карането и смятам дори, че премести границите в спорта. Но това е Формула 1 и всеки трябва да е готов за това.“

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1868 -: Януари 19, 2014, 01:38:49 pm »

Тод вярва във възстановяването на Шумахер



Президентът на ФИА и бивш тим шеф на екипа на Ферари, Жан Тод, който в годините си при червените постигна най-големите си успехи с Михаел Шумахер, вярва, че германецът ще се възстанови след сериозния инцидент. Французинът редовно посещава болницата в Гренобъл, но за съжаление все още няма положителни новини. Както и безбройните фенове на Шумахер, така и Тод чака подобрение на състоянието му.

Все още не е ясно, кога докторите ще се опитат да извадят пилота от кома и също така не е ясно, какво ще е състоянието му след това. Тод обаче продължава да е уверен, че Шумахер ще се възстанови напълно.

„Михаел е невероятен борец, познава неговата енергия и смелост“, обяснява Тод по време на връчването на наградата „Златен ангел“ на ADAC. „Сигурен съм, че това ще направи разликата в един толкова съдбовен момент.“

Тод, заедно със семейството на Шумахер е сред най-честите посетители на Шумахер и редовно се осведомява за състоянието му. Въпреки новините до този момент, той продължава да вярва:

„Всички ние, които го обичаме, трябва да продължим да вярваме, че той ще се оправи.“

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1869 -: Януари 19, 2014, 01:40:05 pm »

Екълстоун: Всичко по отношение на състезания и писти си е както преди



Бърни Екълстоун заяви, че във Formula One Management, както и по отношение работата със състезания и писти във Формула 1 всичко си е както преди, след като напусна поста директор на Делта Топко. Компанията бе създадена от CVC Кепитъл Партнърс за управление търговските права на Гран при. Инвестиционният фонд купи акциите на спорта през 2005-2006 г., като англичанинът остана начело на спорта. Стигането до процес срещу него точно заради сделката със CVC и даването на подкуп на бившия банкер Герхард Грибковски доведе до промяна в продължилата почти четири десетилетия абсолютна власт на Бърни.

Екълстоун бе CEO и управляващ директор на Делта Топко. До приключване на случая в Германия той ще е само CEO на компанията, като ще продължи ежедневното управление на спорта. 83-годишният англичанин бе категоричен, че ще продължи всичко ще е „бизнес както обикновено”. На въпрос дали позицията му на върха на спорта не е безвъзвратно изгубена, той отговори:

- Пълни глупости. Всички в борда ме поддържат на повече от милион процента. Те просто искат да продължа да върша това, което винаги съм правил. В минутата на приключването на процеса се връщам в борда. Преди няколко месеца решихме, че ще се оттегля от позицията си на директор в Делта Топко, ако трябва да се явя пред съда. Във Formula One Management всичко си е както преди. Няма никаква промяна. Само ако искам да купя нещо не мога да го сторя без одобрението на борда, но по отношение на състезания, писти нещата са непроменени. Всичко ще си продължи. Знам, че съм невинен. Това е сигурно. Дали ще бъда намерен за виновен, е съвсем отделен въпрос. Но всички английски адвокати твърдят, че нямаше за какво да се стига до процес. Немските казват същото – че няма случай.

Въпреки увереността на Екълстоун обаче, вчерашната новина бе коментирана като „краят на една ера” в историята на Формула 1. Англичанинът трябва да се справи с цяла лавина правни проблеми: вероятно през февруари той ще разбере присъдата по делото, заведено срещу него от Constantin Medien, друга компания – Bluewaters Communications – заведе иск в Ню Йорк, в края на април ще стартира процесът в Германия, а в Швейцария се провежда разследване, което също може да стигне до съд.

Темата за наследник на Бърни, която десетилетия наред не бе повдигана, бе обсъждана не веднъж през 2013 г. Проблемът обаче е, че все по-често се чуват гласове, твърдящи, че спортът не се управлява добре и финансовата структура за разпределение на приходите е сбъркана. Появиха се доскоро немислими критики срещу Екълстоун.

- Формула 1 с целия си изкуствен успех и огромни средства е лошо управлявана и зле промотирана – пише в коментар на британския вестник Гардиан. – Този спорт спешно се нуждае от промяна, която обаче не биваше да се случва по този начин. На отборите не им стигат пари, като се изключат трите или четирите най-големи имена. Дори марка като Лотус, четвърти миналия сезон, не разполагаха с достатъчно средства, за да платят на звездата си Кими Райконен. Отборите се оплакват, че собствениците CVC Кепитъл Партнърс взимат по-голямата част от приходите и не инвестират в спорта. А разходите в F1 скачат – дисциплината се подготвя за най-големите технологични промени от 2009 г., а предсезонните тестове започват в Испания след малко повече от седмица. В календара има твърде много надпревари (19 тази година), много от тях са зле посетени – нещо, което изглежда не тревожи шефовете в продължаващата битка за парите от телевизионни права. Но докато екипите се оплакват от Екълстоун – единствено неофициално от страх заради огромната му власт, се тревожат и за бъдещето на F1 без дребния й владетел, син на капитан на траулер, който е един от най-проницателните бизнесмени в спорта изобщо. Засега той ще продължи да куцука – ранен лошо, но все още не съвсем победен. Но това определено е краят на една ера.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1870 -: Януари 19, 2014, 02:17:00 pm »

Махнали част от черепа на Шуми




Михаел Шумахер е претърпял успешна операция на главата, пише руският сайт f1-world.ru. По непотвърдена информация докторите в болницата в Гренобъл са махнали част от черепа на германската легенда. Оперативната намеса е била с цел да се намали налягането в главата. В информацията се споменава още, че операцията е била извършена на 13 януари. В момента Шумахер продължава да бъде в кома вече почти 3 седмици след инцидента във френския алпийски курорт Мерибел.

"Най-вероятно Михаел няма да знае кой е, след като бъде събуден от комата. Ще има амнезия", прогнозира д-р Ричард Гринууд от лондонската университетска болница пред "Таймс".

"Ако Шумахер оживее, той ще бъде Джо Блогс", допълни лекарят. Терминът "Джо Блогс" се използва във Великобритания и САЩ за хора, които нямат спомен за самоличността си.

                                                                                                                                                                                 sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1871 -: Януари 19, 2014, 02:19:49 pm »

Бърни Екълстоун купува "Нюрбургринг"




Шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун е отправил оферта за закупуване на германската писта "Нюрбургринг", която бе обявена за продажба.

"Направихме предложение и сега очакваме да видим дали ще бъде прието", заяви 83-годишният британец, цитиран от няколко германски вестника. Отговорът се очаква до няколко седмици.

"Официално не можем да потвърдим нищо и не можем да коментираме изказванията за отделни кандидат-купувачи", каза говорител на пистата пред ДПА.

В същото време шефът на "Ред Бул" Кристиан Хорнер заяви, че е от огромно значение Бърни Екълстоун да остане начело, въпреки делата срещу него за взимане на подкуп. "Бърни е най-добрият и единственият, който е успял да направи Формула 1 толкова глобална. В наш интерес е той е да е начело, колкото може повече", каза Хорнер.

                                                                                                                                                             sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1872 -: Януари 19, 2014, 02:26:33 pm »

Продължава ли Лотус дискусии с Куантум



Ситуацията с екипа на Лотус във Формула 1 продължава да е крайно неясна. През последните дни се появи информация, че сделката на отбора с Куантум Моторспортс окончателно е пропаднала, но днес тя бе опровергана. Твърди се, че тимът продължава дискусиите с инвестиционния фонд, чийто шеф Мансур Иджас вече няколко пъти дава обещания, които впоследствие не изпълнява.

През 2013 г. бе обявено, че Куантум ще купи 35% от Лотус. Сделката така и не се осъществи до края на годината. Иджас се появи на две състезания от Формула 1 – на всяко от тях заявяваше, че ситуацията ще се разреши в рамките на дни и съвсем скоро в сметките на тима от Енстън ще има финансови постъпления. Подобно нещо не се случи, като в Абу Даби Кими Райконен разкри, че не е получил и стотинка от заплатата си. Наскоро третият пилот на отбора Давиде Валсеки обяви същото. Неговото възнаграждение далеч отстъпва на това на световния шампион за 2007 г., но въпросът е принципен. От Енстън пък си тръгнаха куп специалисти, намерили си работа в други отбори. Масовото напускане на хора също бе прието за доказателство, че в Лотус нещата никак не са наред.

- Понастоящем оригиналната структура на сделката няма как да се осъществи – заяви пред Аутоспорт Андрю Руан (той притежава 2% от Лотус). – Продължаваме обаче разговорите с Мансур и все още вярваме, че можем да осъществим поне подобна сделка.

Самият Иджас е цитиран да казва, че първоначалната конфигурация вече не е предмет на дискусии:

- Това беше мое вътрешно решение и аз го споделих с Лотус и Гении преди коледните празници. По време на ваканцията привлякохме необходимата професионална помощ, в сряда представихме резултатите пред отбора и те се съгласиха да продължим нататък.

Според Руан сделката с Куантум не е жизненоважна за бъдещето на Лотус, чието финансово положение било достатъчно стабилно. Шефът на Гении Жерар Лопес също заяви, че дълговете на тима са основно вътрешни – към неговата компания, която е собственик на екипа.

Решението на Лотус да пропуснат първите предсезонни тестове, които ще се проведат в края на януари на пистата Херес, също бе изтълкувано като проява на финансови затруднения. В Енстън ще получат средства от PDVSA, след като подписаха договор с Пастор Малдонадо, но не е ясно доколко ще им стигнат те. Още в края на 2013 г. се говореше, че ситуацията е прекалено сериозна – толкова, че не е сигурно дали тимът ще стигне до грида за Гран при на Австралия.

                                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1873 -: Януари 19, 2014, 02:27:40 pm »

Макларън с проблеми на краш тестовете



Освен Лотус е възможно още един топ тим да пропусне първите тестове на Херес за тази година. Макларън не са издържали краш теста на ФИА със своята нова MP4-29 и поработят върху колата. От екипът са потвърдили, че имат затруднения, които ще доведат до забавяне в развитието на колата.

„По това време на годината е напълно нормално да се стигне до подобно положение, защото всички екипи се опитват да достигнат до лимита“, обясняват от отбора. „Същото важи и за краш тестовете. Със сигурност ще издържим всички тестове преди да се появим на пистата.“

Няма как и да е иначе, защото от миналата година екипите трябва да покрият краш тестовете на ФИА преди началото на предсезонните изпитания.

Дали колата ще е готова на време за тестовете на Херес все още не е ясно и от екипа не отговарят на този въпрос. При всички положения новата кола ще бъде представена в петък.

                                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1874 -: Януари 19, 2014, 02:29:52 pm »

Райконен се съмнява, че новите правила ще доведат до голяма промяна в управлението



Кими Райконен се съмнява, че правилата във Формула 1 за 2014 г. ще доведат до голяма разлика за пилотите през новия сезон.

Световният шампион за 2007 г. се съмнява, че случващото се зад волана ще се промени кой знае колко, заяви самият той във видео интервю за Ферари.

- Моето усещане е, че няма да е толкова различно, колкото си мислят хората. Може и да греша обаче. Да се надяваме, че всичко ще е доста просто. Със сигурност е сложно за всички хора в техническите отдели – да направят нов двигател, нова скоростна кутия, всички тези компоненти, но при състезателите всичко не влияе чак толкова върху управлението. Очевидно е, че ще има нови бутони и други неща, но да почакаме и да видим как ще бъде – коментира финландецът.

Той изрази мнение и по въвеждането на двойни точки за последния старт от календара в тазгодишния шампионат. Решението бе прието най-вече като абсурдно. Пилотът на Ферари обаче заяви, че ситуацията е еднаква за всички.

- Определено може да помогне някому и да е срещу другиго, така че хората, за които е полезно, ще харесат правилото. За мен няма значение. Правилото си правило, без значение дали го харесваш или не – то няма да се промени – допълни Кими.

Връщането на Райконен във Ферари предизвика огромен интерес и той заяви, че се радва отново да е в Скудерията. Финландецът се надява отново да се бори за титлата с екипа от Маранело, но е наясно, че това ще е сложна задача.

- Безкрайно трудно е да се каже къде ще се намирам (в първенството), но в тима има много добри специалисти с нужните познания. Просто трябва да дадем всичко и най-доброто от себе си. Видях се с инженерите, някои от конструкторите, не съм се виждал с доста други хора, но това ще се случи в някакъв момент. Поработихме в симулатора, на по-късен етап ще продължим пак там. Състезателния си инженер (Антонио Спаньоло) го познавам отпреди – две години ми беше инженер за данните. Освен това се виждахме из падока. Сега той познава системите, има сериозен опит и мисля, че нещата ще са наред. Не виждам причина за проблеми – допълни Кими.

                                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен