www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509334 пъти)

0 Членове и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1875 -: Януари 19, 2014, 02:31:18 pm »

Заубер ще покажат С33 онлайн, Торо Росо STR9 ще излезе на Херес



Тимът на Заубер ще покаже новия си болид за 2014 г. С33 онлайн на 26 януари.

От Хинвил съобщиха, че подготовката им за първите тренировки от новата година вървят по план. В деня на представянето отборът ще публикува снимки и информация за автомобила, интервюта с пилотите Адриан Сутил и Естебан Гутиерес, както и с шефа на тима Мониша Калтенборн и главния конструктор Ерик Ганделен.

Торо Росо пък ще извадят STR9 на пистата Херес, но на 27 януари – ден преди там да стартира първият предсезонен тест от Формула 1.

Отборът ще се състезава през 2014 г. с двигатели на Рено, след като седем поредни сезона използваше агрегати на Ферари. В екипа ще продължи да кара Жан-Ерик Верн, към когото ще се присъедини шампионът от GP3 Данил Квят.

Представянията на нови автомобили започват на 24 януари с този на Макларън, последвани от Ферари на 25 януари, Заубер – на 26-ти, Торо Росо – на 27 ми. Ред Бул, Мерцедес и Катерам ще покажат болидите си сутринта преди първия тест на Херес на 28-ми.

                                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1876 -: Януари 25, 2014, 07:05:49 am »

В Уилямс е постигната дългосрочна стабилност, твърди Клер Уилямс



В Уилямс са постигнали дългосрочна стабилност на екипа, твърди заместник-шефът на тима от Формула 1 Клер Уилямс. Отборът премина поредното си преструктуриране през 2013 г., когато записа едва пет точки актив шампионата. Очакваше се представянето да е далеч по-силно след постигнатата през 2012 г. победа в Испания, но реалността се оказа различна и доведе до промени в тима.

Пат Саймъндс бе назначен за технически шеф на Уилямс. Фелипе Маса ще замести Пастор Малдонадо, а през последните месеци бяха направени и още няколко назначения – на Якоб Андреасен, Крейг Уилсън и Род Нелсън (дошли съответно от Форс Индия, Мерцедес и Лотус) на високи позиции.

- Всичко сторено е в името на дългосрочното бъдеще на Уилямс, както и работата с цел бъдещ успех. Всяко действие е обмисляно стратегически, за да сме сигурни, че е достатъчно добро за бъдещето на Уилямс. Целият ни подход е такъв. Сделката с Мерцедес (за доставка на двигатели) е дългосрочно споразумение). Имаме стабилност по отношение на пилотите. Висшият мениджмънт – на ниво борд – също е в силна позиция и ще остане в такава. Инженерите са ръководен от Пат, като там целта бе както стабилност в бъдеще, така и планиране. Някои от резултатите ни бяха шокиращи, но продължихме да се борим – обясни Уилямс пред Аутоспорт.

Дъщерята на основателя на тима Сър Франк Уилямс допълни, че предстои още много работа, но отговорът на неуспеха през 2013-та показва характер.

- Останахме заедно и водехме битка. Сега чувството е, че нещата се променят и всички трябва да натиснат малко повече. Аз лично научих най-много за настройката на екипа и колко впечатляващи са хората в Уилямс в упоритостта си – каза още тя.

                                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1877 -: Януари 25, 2014, 07:07:17 am »

Лотус с нов спонсор, Булие твърди, че финансите за 2013 г. са уредени



Тимът на Лотус обяви привличането на нов спонсор – Саксо Банк. Присъединяването на датската инвестиционна институция към портфолиото на екипа, за който се твърди, че е в особено сериозни финансови затруднения, се свързва с Марко Соренсен. 23-годишният пилот кара през последните две години във Формула Рено 3.5 точно с Лотус, като бе съответно шести и седми в генералното класиране.

Финансовите параметри на споразумението не са известни. От Лотус отбелязаха, че Саксо Банс става част от портфолио, включващо Майкрософт, Клиър и Рексона от Юниливър, Кока-Кола (с Бърн).

- Саксо Банк предприемат вълнуващ и активен подход към това ново партньорство и нямаме търпение да работим заедно – заяви шефът на екипа Ерик Булие.

Той заяви, че финансовата платформа, необходима за тима през 2013 г., е налице и няма да има затруднения като през миналия сезон.

- Не може да има друга година като 2013-та, не искаме това. Желанието ни е да разполагаме с дългосрочна стабилност. Преминахме през доста дискусии заедно с акционерите ни, взехме определени решения и бе проведен процес на преструктуриране през последните седмици. Смятам, че отборът е в добра форма и със сигурност има гаранции относно оперативните финансови нужди. Отборът е стабилизиран поне за 2014-та и малко след това. Надявам се да се борим пак за подиуми през предстоящия сезон – допълни Булие.

Главният изпълнителен директор на Лотус Патрик Луи бе заменен от Матю Картър. От Енстън обаче освен Кими Райконен си тръгнаха още редица специалисти, като техническият директор Джеймс Алисън напусна още преди средата на миналия сезон. Той бе последван от доста хора, което допълнително наля вода в мелницата на слуховете за финансовите проблеми на тима. Райконен не бе получил нищо от заплатата си поне до Гран при на Абу Даби през 2013-та, а наскоро и третият пилот Давиде Валсеки призна, че не е видял нищо от възнаграждението си, нищо, че то далеч не е толкова високо като на Кими.

Съществува разногласие и по отношение на информацията относно сделката с Куантум Моторспортс. Аутоспорт твърдят, че тя все още е възможна, но в различна конфигурация, както и че разговорите продължават. Според Скай Спортс пък всякакви дискусии са прекратени.

                                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1878 -: Януари 25, 2014, 07:13:06 am »

Двойните точки остават, искам да се дават в три старта, повтори Екълстоун



Бърни Екълстоун настоя, че правилото за раздаване на двойни точки в последния кръг на тазгодишния шампионат на Формула 1 ще остане в сила. Лично той дори ще се опита да я въведе за повече състезания.

Приетата за 2014 г. промяна бе посрещната остро и от пилоти, и от фенове. Англичанинът обаче, който в края на април ще бъде съден в Германия за даване на подкуп, заяви, че тя няма да бъде отменена въпреки изказани предположения в тази посока.

Идеята в Гран при на Абу Даби – тази надпревара е финална в тазгодишния календар на първенството – първите 10 в класирането да получат двойни точки бе заклеймена от почти всички страни.

- Това със сигурност ще се случи – заяви Екълстоун пред Аутоуийк. – Никой не може да го отмени. Беше гласувано от комисията за Формула 1 (към ФИА). Беше одобрено на световен съвет. Включил съм въпроса в дневния ред за следващата среща, но искам да се прави в три старта. Това е по-трудно. Ако всички участници в шампионата се съгласят, може да стане. Трябва ни единодушие.

Един от малкото, изразили подкрепа за двойните точки, е световният шампион за 1996 г. Деймън Хил. Според него подобно нещо може да направи последното състезание вълнуващо:

- Нещата ще са непредвидими при това положение. Ситуацията ще е вълнуваща. Чух много хора да казват, че е глупава идея, но защо? Може да се окаже страхотна идея. Така или иначе е изкуствен начин (за влияние). Този път изглежда шампионатът ще стигне до последните надпревари. Всичко, увеличаващо нечии шансове в сериите, е добро. Хубаво е да има непредсказуемост, първенството става по-привлекателно. През 1994 г. аз загубих титлата срещу [Михаел] Шумахер с една точка – това развълнува феновете. Какво ще кажете през първата половина да се дават половината от точките? Това ще направи битката особено близка.
                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1879 -: Януари 25, 2014, 07:14:18 am »

Ботас пръв ще кара новия Уилямс FW36



Валтери Ботас пръв ще кара новия Уилямс FW36 на предсезонните тестове от Формула 1 на пистата Херес.

Отборът потвърди онлайн – в Туитър акаунта си, че всичко ще е готово за началните тренировки преди новия сезон. Тимът от Гроув ще бъде през 2014 г. с двигатели на Мерцедес. Там привлякоха и Фелипе Маса, чийто опит ще бъде особено ценен при промяната на правилата и техниката.

Ботас ще кара през първите два дни на теста на Херес болида, който обаче няма да е с окончателния вариант на оцветяването си. Маса ще е зад волана през останалото време.

Директно на испанското трасе пък ще покажат новите си коли Ред Бул, Мерцедес и Катерам. Макларън, Ферари, Заубер и Торо Росо обявиха датите 24, 25, 26 и 27 януари за поява на своите автомобили за предстоящия Гран при сезон.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1880 -: Януари 25, 2014, 07:15:32 am »

Ван дер Гарде стана резервен пилот на Заубер



Гийдо ван дер Гарде стана резервен пилот на Заубер, съобщиха от швейцарския екип. 27-годишният холандец би титуляр в Катерам миналия сезон, като 2013-та бе дебютна за него в екип от Формула 1. Той ще кара в някои петъчни сесии и тестове през 2014-та.

- Щастливи сме да приемем Гийдо при нас. Той има четиригодишен опит в GP2 и един сезон във Формула 1 зад гърба си. Това са чудесни препоръки за успешна работа с нашия отбор. Гийдо демонстрира таланта си като състезател многократно. Отборът ни би искал да го подкрепи в по-нататъшното му развитие. Той има правилния подход за следващата крачка – заяви шефът на отбора Мониша Калтенборн.

Самият пилот заяви, че смята присъединяването си към Заубер за важна стъпка в кариерата си. За него е цел да помогне на тима да развие новия си болид, както и да покаже, че заслужава титулярно място през 2015-та.

- В крайна сметка амбициите ми остават непроменени и съм безкрайно мотивиран да успя във Формула 1, особено в дългосрочен план. Изключително съм благодарен на Катерам – те ми дадоха шанс да опитам силите си в спорта. Сезонът ми с тях бе фантастичен и научих много. Придобитият опит със сигурност ще ми помогне през останалата част от кариерата ми. Радвам се на новия си договор. За всеки състезател е мечта да работи с добре улегнал отбор като Заубер. През последните години те постигнаха впечатляващи резултати – допълни Ван дер Гарде.

Междувременно стана ясно, че Шарл Пик (който е с нов мениджър - Крейг Полок) също няма да запази мястото си в Катерам. Това заяви шефът на тима Сирил Абитебул пред френския Инфоспорт+:

- За съжаление Шарл няма да е с нас през новия сезон. Жалко, че общото ни приключение свършва, но той има талант, който може да развие в по-зрял отбор.

Това заедно с отиването на Ван дер Гарде в Хинвил означава, че тимът от Лийфийлд ще обяви (вероятно по-късно днес) напълно нов пилотски състав. През последните дни се засилиха слуховете за връщане на Камуи Кобаяши в F1 с Катерам. Смята се, че японецът е събрал около $6 милиона. Другото упорито спрягано име е това на Маркус Ериксон – шведът разполага със сериозна спонсорска подкрепа. За Робин Фрийнс пък се смята, че ще е трети пилот.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1881 -: Януари 25, 2014, 07:17:09 am »

Кобаяши и Ериксон пилоти на Катерам за 2014 г.



Камуи Кобаяши се завръща във Формула 1 с екипа на Катерам. Японецът бе официално обявен за пилот на отбора заедно с Маркус Ериксон. Резервни състезатели на екипа от Лийфийлд ще са Робин Фрийнс и Александър Роси.

Кобаяши дебютира във Формула 1 с Тойота през 2009 г. Следващите три сезона изкара със Заубер. С швейцарския тим спечели и единствения си засега подиум в Гран при, при това в домашния си старт на пистата Сузука през 2012-та. След това обаче загуби титулярното си място и се присъедини към Ферари, за които се състезаваше в надпревари по издръжливост.

- Страхотно е да се върна във Формула 1 като пилот. Наистина съм доволен, че това се случва с Катерам. По време на всичките ни дискусии бях много впечатлен от това докъде искат да стигне екипът, какви инвестиции вече са направени и желанието ми е да им помогна да постигнат целите си. За първи път дойдох във фабриката в Лийфийлд точно преди Коледа. Очевидно е колко много искат успеха в целия тим. От видяното смятам, че Катерам има всичко необходимо, за да прогресира тази година и в идващите сезони – коментира японецът. – За мен е чест, че отборът ме нае въз основа на качествата и опита ми. Искам да благодаря специално и на всички фенове, направили дарения за KAMUI SUPPORT. Техните средства и жестове ми дадоха допълнителна сила да продължа да се боря. Всеки един от вас има принос и ще се състезава с мен през 2014 г., а това ме прави безкрайно горд.

Според Камуи промените в правилата поставят ново начало на битката в Гран при и сега всички екипи имат шанс за подобрение. Той заяви, че е реалист какво може да се постигне през годината:

- Каквото и да стане обаче, трябва да вървим напред. Аз получавам шанс да започна отначало с нов отбор, който е изключително сериозен относно представянето си. Нямам търпение да започна работа, а едно от предимствата на толкова късното съобщаване на новината е, че остават броени дни, докато излезем на писта! Ще съм във фабриката колкото се може повече, ще работя на симулатора и с всички в екипа, за да се подготвя максимално добре за тестовете на Херес и в Бахрейн.

Ериксон ще дебютира в F1 след четири години в GP2, където най-доброто му класиране е шесто място в крайното подреждане при пилотите през 2013-та. Шведът заяви, че е горд от постижението си и от всички, помогнали да се сбъдне мечтата му за F1.

- Катерам е млад отбор и заедно можем да се справим с предизвикателствата, поставени от новите правила за 2014 г. Ще учим и ще се развиваме. Предстои ни сериозна работа, но всичко е вълнуващо, като и аз, и екипът сме готови – каза Маркус.

Шефът на Катерам Сирил Абитебул призна, че процесът на потвърждение на пилотите за новия сезон този път отне повече време, отколкото в екипа предпочитаха. Той обясни, че отборът не е искал да прибързва при взимането на толкова важно решение и е било истински късмет да имат такъв избор от пилоти.

- Вярвам, че пилотският ни тандем е вълнуващ и динамичен. Прекрасно е, че успяхме да върнем Камуи – той е много популярен. Скоростта му говори сама за себе си, а обширният му опит ще е невероятно важен за нас. Маркус е перфектно подготвен за предстоящата стъпка в кариерата си. Ще му дадем цялата си подкрепа, за да реализира потенциала си – добави Абитебул.

Хейки Ковалайнен бе смятан за сигурен пилот на Катерам за 2014-та, но ситуацията се промени през последните два месеца. От тима обясниха преди края на миналия сезон, че възнамеряват да върнат финландеца и да не разчитат на платени пилоти. Хейки обаче обясни, че положението не е такова още преди официалното съобщение за привличането на Кобаяши и Ериксон.

- Получих съобщение от Тони [Фернандес], в което ми каза, че имат нужда от двама платени състезатели. Предполагам, че това е краят за мен. Разчитах (на мястото) на 100% и нямам нищо друго планирано за момента – коментира Ковалайнен пред журналиста Адам Купър.

С обявяването на Кобаяши и Ериксон всички места за сезон 2014 г. във Формула 1 са попълнени.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1882 -: Януари 25, 2014, 07:18:31 am »

Шарл Пик залага на Крейг Полок за връщането си във Формула 1



След като стана ясно, че Камуи Кобаяши и Маркус Ериксон са новите пилоти на Катерам, за Шарл Пик на практика не остана място във Формула 1. Французинът обаче не се е отказал от амбициите си да остави запомняща се следа в Гран при и заради това е наел бившият мениджър на Жак Вилньов и бивш шеф на екипа на БАР, Крейг Полок.

Първата работа на Полок ще е да запази връзките на Пик с Формула 1. Очаква се французинът да стане тест пилот на екипа на Лотус, след като оплакалият се от неизплатени заплати Давиде Валсеки вероятно ще бъде освободен.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1883 -: Януари 25, 2014, 07:19:55 am »

Хакинен: За Кими няма да е лесно във втория му престой във Ферари



Феновете в световен мащаб очакват с нетърпение битката между Кими Райконен и Фернандо Алонсо в екипа на Ферари. Скудерията е известна с това, че не се свени да даде статут на номер едно на един от състезателите си и да диктува поведението им в надпреварите. Дали обаче това ще е така през 2014 г.? След някои изказвания от миналия сезон Фернандо Алонсо се превърна от любимец на президента Лука ди Монтедземоло в „блуден син“. Именно заради това бе привлечен и Райконен, който трябва да постави под натиск испанеца и по този начин да го накара да покаже най-доброто от себе си. Алонсо пък не криеше предпочитанието си Маса да остане за пореден сезон в Маранело.

Мика Хакинен вярва във възможностите на своя сънародник Кими Райконен, но въпреки това е убеден, че за него ще е доста трудно при завръщането му в Скудерията.

„За финландските фенове ще е невероятно да видят Кими отново във Ферари, но срещу Фернандо Алонсо за него ще е доста трудно“, размишлява на глас Хакинен. „Испанецът е от доста години в отбора и познава всички много добре. Кими познава някои хора от предишното си пребиваване там, но от тогава минаха доста години…“

Хакинен си спомня за своите години в Макларън и по конкретно за 1995 и 1996 г., когато негови съотборници бяха Марк Блъндел и Дейвид Култард.

„Аз имах предимство, защото познавах всички механици, а колата се правеше по мой вкус. Така че не бе никак лесно за новодошлите.“

Кими обаче има известно предимство, защото сега с новите правила колите ще са по-различни от миналата година и няма как да бъдат направени точно по вкуса на този или онзи пилот. Той не крие, че продължава да се интересува само и единствено от спечелването на световната титла.

„Единственото, което ме интересува е спечелването на световната титла“, обяви наскоро Кими на сайта на Ферари. Въпреки че все още не е ясно, кой екип ще се адаптира най-добре към новите правила, той е сигурен, че Ферари ще са добре подготвени. „Имаме толкова талантливи хора в екипа и съм сигурен, че шансовете ни да сме добре подготвени за новия сезон са сериозни.“

Хакинен също е убеден, че предпоставките за добро представяне на отбора на Ферари са налице, но в същото време смята, че наличието на двама топ пилоти в отбора може да бъде опасно.

„Когато имаш двама толкова добри състезатели в екипа, тогава напрежението може да се повиши неимоверно. Различните хора реагират различно на това напрежение. За някои може да е градивно, а за други разрушително.“

Хакинен познава чувството от съвместната си работа със Сена (1993 г.) и Менсъл (1995 г.).
„Тогава напрежението можеше да се усети в целия отбор и влияеше на всички. То не винаги е позитивно за отбора. Няма да е толкова важно какво точно се случва на пистата, по скоро ще е важно какво се случва извън нея.“

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1884 -: Януари 25, 2014, 07:21:10 am »

Макларън MP4-29 премина краштестовете на ФИА



Макларън MP4-29 премина краштестовете на ФИА, потвърдиха от отбора. От Уокинг използваха официалния си Туитър акаунт, за да съобщят информацията.

Преди дни се заговори, че екипът има проблеми с автомобила си за новия сезон във Формула 1, който не е преминал някои от изпитанията на международната федерация. Появи се дори слух, че може да не участва в първия предсезонен тест, започващ на 28 януари на пистата Херес. От отбора тогава нито потвърдиха, нито отхвърлиха напълно информацията.

- По това време на годината е нормално всички отбори да натискат максимално, за да извлекат максимално представяне и краштестовете не са изключение. Макларън ще премине всички изпитания преди болидът да излезе на писта – заяви тогава говорител на тима.

Макларън са първият отбор, който ще покаже новия си автомобил за 2014 г. – в петък, на 24 януари. Презентацията ще се състои онлайн. Това ще е последният болид на Макларън с двигател на Мерцедес – Хонда се връщат във Формула 1 през 2015-та и ще доставят агрегати на отбора от Уокинг.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1885 -: Януари 25, 2014, 07:22:49 am »

Макларън без генерален спонсор през 2014 г. в F1



Макларън няма да има генерален спонсор през сезон 2014 г. във Формула 1, заяви управляващият директор на тима Джонатан Нийл.

Отборът от Уокинг съобщи в началото на миналата година, че Водафон ще се оттеглят в края на сезон 2013-та. Бе оповестено, че новият генерален спонсор ще бъде разкрит на 2 декември. Това така и не се случи. Първоначално се смяташе, че има забавяне, докато не дойде потвърждение, че такъв няма да има изобщо.

- Няма да обявяваме нов генерален спонсор при представянето на MP4-29 на 24 януари – заяви Нийл в интервю за pitpass.com. – Портфолиото ни от партньори обаче все още е повод за завист в питлейна. Хуго Бос например са заедно с нас от 33 години, Tag Heuer – от 29, Мобил – от 20, а SAP – от 16 години. От по-скоро се присъединиха също много важни партньори като Сантандер, ГлаксоСмитКлайн, Джони Уокър и Хилтън. Макларън освен това е частна организация. В предишни години сме имали много добри печалби, възлизащи на десетки милиони лири, но нямаме акционери, изискващи това всяка година. Нашите акционери всъщност не взимат дивиденти, а са мотивирани да направят Макларън Груп дори още по-голямо и успешно предприятие в областта на техническите иновации. Успехът и потенциалът на Макларън Аутомотив и Макларън Аплайд Технолъджис доказват това. Имайки предвид гореказаното, съм доволен да заявя, че Макларън Рейсинг ще има по-голям оперативен бюджет през 2014 г., отколкото в който и да е друг сезон от историята си.

Нийл е категоричен, че британският отбор е в добра форма. Екипът пръв ще покаже новия си болид за 2014 г., като управляващият му директор обясни, че промените в правилата означават фундаментално различна посока по отношение конфигурацията на цялата система за задвижване, както и огромно количество работа в отдела за изследвания и развитие.

- На настоящия етап – преди да е показан който и да е от автомобилите, камо ли да има излязъл на писта болид – всеки, твърдящ с някаква сигурност колко конкурентна ще е колата му, е много смел човек. Затова ще заявя вероятно очакваното от мен: трудим се безкрайно упорито, посрещаме предизвикателствата и регистрираме добър прогрес. Прогрес е ключовата дума в случая, тъй като тазгодишното развитие и възможност на отборите да реагирате на наученото в тестовете ще реши световния шампионат. Ето защо е важно да установим добра база за MP4-29 – допълни той.

Нийл не коментира ситуацията с Мартин Уитмарш след връщането на Рон Денис на поста главен изпълнителен директор на Макларън Груп. Вместо това повтори, че компанията е в добра форма.

Освен това разясни, че Кевин Магнусен, който ще дебютира тази година във Формула 1, живее в Уокинг и се адаптира прекрасно към новата си работна среда.

- Хората вече го познават и харесват, при това не само в Макларън Рейсинг, но и в Макларън Маркетинг. Изглежда му харесва в технологичния център – тренира в салона по желание, често е на различни устройства вечер и работи с механиците и инженерите, с PR-ите. Приятелски настроен е, но с огромни амбиции, като в същото време е здраво стъпил на земята. Наясно е, че съотборникът му има 14 години опит във Формула 1. Но повярвайте ми, имаме големи надежди за Кевин. Загубата на Джон Бътън пък беше огромен шок за Дженсън. Той притежава достатъчно кураж и ще се справи – означаваше всичко за баща си и го знае, а това ще е извор на сила за него. Смятам, че ще иска повече от всякога да постигне добро представяне на пистата – каза още Нийл.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1886 -: Януари 25, 2014, 07:24:04 am »

Тони Фернандес ще се оттегли от F1, ако Катерам не отбележат забележим прогрес



Малайзийският бизнесмен и собственик на Катерам Тони Фернандес ще напусне Формула 1 в края на сезон 2014 г., ако отборът му не регистрира забележим прогрес.

Това заяви самият той по време на представянето на новия пилотски състав на тима във фабриката в Лийфийлд. Този сезон за Катерам ще карат Камуи Кобаяши и Маркус Ериксон, а резервни състезатели са Робин Фрийнс и Александър Роси.

- Посланието ми към 250-те души е, че трябва да дадат всичко от себе си тази година. Край – това е последният шанс. Дали сме ви най-добрата инфраструктура, най-добрите потенциални пилоти, но от всички вас зависи нещата да се получат. Не мисля, че ще продължа, ако екипът е в дъното. Нищо не е окончателно, но след пет години без точка търпението си има граници, както и парите, мотивацията и т.н. Затова годината е толкова важна. Трябва да усетя, че вървим нанякъде. Ако чувствам, че не сме в състояние да се състезаваме, то тогава трябва да се запитаме има ли смисъл (да оставаме)? Две секунди зад всички останали не е надпревара – не сме напреднали – обясни Фернандес.

Той не посочи конкретна цел, като допълни, че уточнява всичко това с мисълта и убедеността, че отборът е в състояние да се справи. Предприемачът, който освен това притежава авиопревозвача AirAsia и футболния клуб Куинс Парк Рейнджърс, би могъл да обяви екипа за продажба, ако не иска повече да се занимава с него.

Формула 1 обаче също трябва да претърпи сериозни промени, за да не страдат отборите от хвърчащите нагоре разходи, заяви още Фернандес.

- Спортът трябва да се самоанализира. Аз съм във фантастичната позиция да наблюдавам едновременно футбол и F1. Всяка седмица ходя на мач и съм нечовешки нервен, независимо дали играем с Донкастър или Лестър, защото футболът е непредсказуем. Не е тайна, че хората плащат пари, за да гледат срещите, телевизионните права става по-скъпи, глобалната аудитория расте. Така че какво правят те и какво не правим правилно в F1? През цялото време мерим някакви части, мислим колко добър е KERS-ът, а надпреварите са едни същи, три или четири отбора взимат победите. Няма неочакван успех на друг тим – добави Фернандес.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1887 -: Януари 25, 2014, 07:25:33 am »

Райконен ще седне пръв зад волана на новото Ферари



Кими Райконен пръв ще седне зад волана на новия болид на Ферари за сезон 2014 г. във Формула 1, потвърдиха от Скудерията. Световният шампион за 2007 г. ще тества колата в началото на предсезонните тестове, които стартират следващата седмица на пистата Херес. Името на автомобила ще бъде обявено в петък – то ще бъде избрано от феновете, гласуващи на сайта на екипа.

Финландският пилот се върна в отбора от Маранело след две години с тима на Лотус. Тандемът Райконен – Фернандо Алонсо е смятан за един от най-силните на грида тази година, а темата кой от двамата ще надделее на пистата е сред най-обсъжданите от самото обявяване на повторното присъединяване на Кими към Ферари.

- Според настоящата програма Кими ще кара през първите дни, а Фернандо – в четвъртък и петък – заяви говорител на Ферари пред crash.net.

Новият автомобил на Скудерията ще бъде показан на 25 януари, ден след като стане известно името му. Преди това на бял свят ще излезе Макларън MP4-29, а в неделя – Заубер С33. Торо Росо планират представяне на Херес вечерта преди началото на тренировките, а сутринта на първия ден от изпитанията три екипа – Ред Бул, Мерцедес и Катерам – ще покажат своите коли на пистата.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1888 -: Януари 25, 2014, 07:27:06 am »

Форс Индия показаха VJM07



Форс Индия показаха първа снимка на новия си болид за сезон 2014 г. във Формула 1 VJM07. Автомобилът е с променено оцветяване – с преобладаващо черно вместо бялото, доминиращо до миналата година. Това е първият нов болид, излязъл на бял свят тази зима.

VJM07 се появи в официалния Туитър акаунт на Форс Индия.

- Новата цветова схема демонстрира, че Форс Индия еволюира – заяви шефът на тима Виджай Маля. – Винаги съм вярвал, че оранжевото, бялото и зеленото правят автомобилите ни отличителни и хващащи окото, но добавянето на черно като основен цвят придава на болида агресивен нов вид. Цветовете на националния флаг на Индия остават съществена част от колата, но тигърът се превърна в пантера! Преди седмия ни сезон с нови партньорства и нови имена на автомобила в комбинация с изключителния екстериор демонстрираме амбициите си.

Форс Индия ще продължат да работят с Мерцедес, които ще доставят турбо двигатели 1,6 л V6, допълнителни системи за задвижване, скоростна кутия. От тима потвърдиха, че окачването им ще е пулрод отзад и пушрод отпред.

- Почти всяка една част е с нов дизайн – от предното крило до дифузьора. Основите на VJM07 идват от миналогодишния болид, но трябваше да постигнем същите резултати по малко по-различен начин. Задачата да напаснем всички промени в задвижването бе много сериозна – това е най-голямата промяна, на която съм свидетел в спорта, откакто започнах през 1990 г. Охлаждането бе най-голямото предизвикателство. По-голямата част от миналото лято се занимавахме с това да опознаем както трябва новите изисквания и да оптимизираме максимално шасито – обясни техническият директор Андрю Грийн.

Първият кадър на нов F1 болид за сезон 2014 е в пълен профил – носът не се вижда. По принцип предната част претърпява сериозна еволюция до първия старт от календара, но този път се появиха и още спекулации как ще изглежда тази част от колите. Дискусията как ще се отразят промените в правилата на външния вид на автомобилите още не е получила ясен отговор.

Маля пък допълни, че зимата е била доста зает период както от техническа, така и от комерсиална гледна точка:

- Първата ми амбиция при основаването на отбора бе да създам първия индийски екип на стартовата решетка. Следващата стъпка от еволюцията ни обаче е развитието на глобален бранд. Мисля, че тази амбиция се вижда по партньорите, с които работим, както и по пилотите ни – те са от световна класа. Със сигурност имаме усещането, че 2014 г. може да е най-силният сезон в историята ни досега.

Нико Хюлкенберг се върна във Форс Индия след година в Заубер. За негов съотборник бе привлечен Серхио Перес. Мексиканецът ще се опита да докаже потенциала си, след като бе освободен от Макларън след по-малко от година в Уокинг.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1889 -: Януари 25, 2014, 07:28:11 am »

Хюлкенберг очаква оспорван двубой с Перес



Нико Хюлкенберг ще започне през тази година своя четвърти сезон във Формула 1. Германецът се завърна в екипа на Форс Индия, където бе титулярен пилот и през 2012 г. след един сезон прекаран в Заубер. Въпреки че познава добре обстановката в отбора, все още за него има интересни новости. Като например новия му колега.

След Рубенс Барикело (Уилямс 2010 г.), Пол ди Реста (Форс Индия 2012 г.) и Естебан Гутиерес (Заубер 2013 г.), сега за Хюлкенберг предстои да си партнира със Серхио Перес.

„Това ще бъде един интересен двубой“, прогнозира Хюлкенберг. „Оценявам високо качествата на Серхио, с когото се познаваме отдавна. През 2005 г. бяхме заедно във Формула BMW. От тогава се срещаме често. През 2009 г. бяхме в GP2. Очаквам много оспорвани уикенди.

По отношение на новите правила си мисля, че както всички останали, така и аз трябва да очакваме всякакви изненади. Сигурен съм, че предстои един интересен сезон.“

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен