www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509330 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1890 -: Януари 25, 2014, 01:43:45 pm »

Технически данни на Форс Индия VJM07



Екипът на Форс Индия бе първият, който показа своята кола за новия сезон. Действително в момента VJM07 може да се види само от една страна, но въпреки това дава поглед върху колите от последно поколение. Особено по отношение на цветовете болида на индийците е променен, но под капака техниката и почти всеки детайл е с нов дизайн.

Шаси: карбонов монокок със странична краш структура от силон

Предно и задно окачване: носачи и предаващи усилието щанги от карбон, амортисьори и стабилизатори

Джанти: Motegi

Двигател: 1,6 л. V6 турбо от Мерцедес

ERS: Мерцедес

Трансмисия: 8-степенна полуавтоматична от Мерцедес

Гориво и лубриканти: Petronas

Гуми: Pirelli

Спирачна система: AP Racing

Дискове и накладки: Карбонови

Амортисьори: Penske

                                                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1891 -: Януари 25, 2014, 01:45:38 pm »

Ботас: През първия си сезон в F1 се научих да не се отказвам



Валтери Ботас вече има година опит във Формула 1 зад гърба си. Финландският пилот разказва как е изкарал празниците, как се подготвя за новия сезон и защо според него двойните точки за последния кръг от шампионата не са чак толкова лоша идея.

- Как беше Коледата ти и какво прави досега през 2014 г.?
- Коледата беше чудесна. Изкарах я, както и Нова година, във Финландия. Всъщност успях да съм със семейството си, приятелите и гаджето ми цял месец. Тренирах много и се чувствам чудесно подготвен, но беше и чудесен момент да презаредя батериите. Сега смятам, че съм на 100% готов за новия сезон.

- Какви тренировки прави през зимата и кога започна да се съсредоточаваш върху 2014-та?
- Имах две седмици ваканция след Бразилия, така че започнах да тренирам и да се фокусирам върху 2014-та в средата на декември (миналата година). Упражненията включват много различни неща: бягане, колоездене, тренировки на реакциите, работа в гимнастическия салон. Заради новите правила трябваше да сваля малко тегло, което ми отне повече изпитания от обичайно.

- Кое от новите правила според теб е най-голямото предизвикателство и кое е най-вълнуващото?
- Според мен за пилотите най-голямото предизвикателство ще е новият двигател и как ще повлияе на стила на каране, тъй като ще има повече въртящ момент. Разбирането на ERS също – как ще зарежда батериите, как след това ще се използва мощността. Това са основните неща за състезателите. Ще е вълнуващо да видим къде се намират всички по отношение темпото на колите след толкова много промени. Мисля, че това е страхотна възможност да настигнем някои от останалите отбори и ще е интересно. Ще придобием някаква идея от тестовете, но най-добре ще се види (кой къде е) в Мелбърн.

- Ти си във фабриката тази седмица, какво правиш там?
- Ще остана във фабриката през цялата седмица. Първия ден бе за мерки за седалката, тъй като ми трябва нова за FW36. Имам много срещи, трябва да понаваксам. Освен това за първи път виждам отделни компоненти от новата кола и разговарям с механиците. Ще се подготвям за първия тест в симулатора, ще уча нови неща за болида – това е полезно съоръжение, за да имам някаква представа за промените в правилата.

- Какво мислиш за двойните точки във финалния кръг?
- Ситуацията е една и съща за всички. Като пилоти ние не взимаме решенията, просто се съобразяваме с тях. Понякога те могат да са добри за теб, друг път не. От гледна точка на феновете това е по-голям шанс шампионатът да бъде решен във финалното състезание, а подобно нещо е вълнуващо, така че не го виждам като лоша идея.

- Имаш нов съотборник през 2014 г.. Какви са отношенията ти с Фелипе и мислиш ли, че ще имаш полза от работата с него?
- Разбирам се чудесно с Фелипе. Той е чудесен човек и страхотен пилот. Заедно ще работим за отбора, ще търсим подобрение, но също така ще се предизвикваме един друг, за да се справяме на по-високо ниво. Така че нямам търпение да започнем работа.

- Миналия сезон бе дебютант. Какво е най-важното нещо, което научи през 2013 г.?
- Беше труден сезон, тъй като имахме известни проблеми с колата си, а в същото време се опитвах да науча много нови неща. Основното, което научих, е да не се отказвам, да продължавам да се боря и да давам най-доброто от себе си, дори когато има проблеми или липсва достатъчно скорост. Колкото повече натискаш, толкова по-добър ставаш – това важи и за колата, и за теб самия.

- Как се различава подходът ти към 2014 г. в сравнение с 2013-та?
- Няма особена разлика. Целта ми е същата: да дам най-доброто от себе си, да работя добре с отбора и да постигна резултати. Тази година имам малко повече опит, а това винаги е чудесно
                                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1892 -: Януари 25, 2014, 01:46:51 pm »

Кобаяши ще се състезава без заплата, отказал разширена програма с Ферари



Камуи Кобаяши ще се състезава за екипа на Катерам без заплата. Пилотът разкри по време на представянето на състезателите за 2014 г., че сам е предложил на тима да кара без възнаграждение, за да улесни връщането си във Формула 1.

Японецът бе извън Гран при миналата година, след като загуби мястото си в Заубер. Той опита да събере средства, за да остане в спорта, след като разбра, че няма да е в швейцарския тим. Усилията му тогава обаче не се увенчаха с успех и Камуи се състезава за Ферари в надпревари за издръжливост.

- Не ми пука за парите. Искам само да успея в живота си, както и да донеса успех на отбора. Това е целта ми. Казвам какво мога да направя, не са ми нужни пари - заяви пилотът.

На въпрос дали е казал на Тони Фернандес, че ще кара без заплата, Кобаяши потвърди и допълни:

- Ще си свърша работата. Щастлив съм да карам и желанието ми е да постигнем силни резултати с екипа. На 27 години чувствам, че Формула 1 все още ми е нужна. Поемам риск, разбира се, но той е важен за мен. А на Катерам е необходима различна енергия. Мисля, че опитът ми ще е доста полезен за отбор, така че съм сравнително уверен.

Според Кобаяши в момента е много трудно за който и да е пилот – освен топсъстезателите – да си намери място във Формула 1:

- Сметнах, че това е последният ми шанс. Пробвах се, говорих с Тони и той ми даде тази възможност. Смятам, че тя може да доведе до голяма промяна в живота ми. Година след старта на събирането на дарения имаше повече от 1 милион британски лири в сметката, а това не е никак лош резултат за подобно начинание. За съжаление не стигат за място, но се надявам да са били добър показател и съобщение към Тони Фернандес, че наистина имам много фенове. Той остана доволен от споделеното от мен, затова съм тук сега.

Желанието на Кобаяши да се върне в спорта е било толкова голямо, че той е отказал и разширена програма с Ферари. От Маранело са му предложили нов договор – да кара в сериите със спортни автомобили плюс роля в F1 екипа, включваща работа на симулатора. Японецът обаче отказал контракта.

Самият Фернандес пък обясни, че привличането на Кобаяши е с цел да добави адреналин към екипа си преди новия сезон.

- Няма значение дали ще получа милиона паунда, половин или два милиона. В схемата на нещата това не носи никаква разлика, когато говорим за бюджет от порядъка на 80 милиона британски лири. Затова сметнахме, че Камуи ще ни даде онази малка искра – нещо, което наистина може да се усети. То мотивира останалите хора в отбора така, че да си кажат, че имат шанс. Че разполагат с войн, който ще дърпа отбора напред – каза още малайзийският бизнесмен.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1893 -: Януари 25, 2014, 01:48:30 pm »

Мерцедес представи своята задвижваща система за 2014 г.



Малко след като бе представен болидът на Форс Индия, от Мерцедес представиха своята задвижваща система за тази година, с която ще стартира и екипа на Виджай Маля.

Първото, което веднага прави впечатление в предоставената графика е, че терминът двигател определено е нежелан, като е заменен с PU – power unit (задвижваща система). В нея е включен ICE, което обаче не означава лед, а е съкращение на Internal Combustion Engine – двигател с вътрешно горене, разполагащ с 24 клапана. Неговото тегло ще е минимум 145 кг., а максималните му обороти ще са 15 хил. Общо на сезон, както е известно, всеки пилот ще разполага с 5 задвижващи системи. Максималното количество гориво пък е 100 кг. на състезание. Двигателят разполага с 6 цилиндъра, а разрешените обороти на урбо компресора са 125 хил.!

Системата за връщане на енергия (ERS) е разделена на две. Първата се възползва от кинетичната енергия и носи наименованието MGU-K. Максимално разрешените обороти на тази част е 50 хил. Максималната мощност, която може да произведе също е ограничена. Тя е 120 kW или 161 к.с. Времето на обиколка, в което може да се използва на пълна мощност (4 MJ) е 33,3 сек.

Втората част от ERS носи наименованието MGU-H, където максималните обороти са 125 хил., а максималната мощност е неограничена. Неограничено е и количеството енергия, което може да се регенерира на час.

Производителят обещава допълнително подробности в съвсем скоро време. Вероятно това ще стане за началото на тестовете на 28 януари, когато ще бъде представена и новата кола на отбора на Мерцедес.
                                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1894 -: Януари 25, 2014, 01:49:56 pm »

Дело срещу Екълстоун в Ню Йорк бе прекратено



Делото срещу Бърни Екълстоун в Ню Йорк бе прекратено поради липса на доказателства. Инвестиционната компания Bluewaters Communications бе подала иск срещу него и още няколко ответници заради продажбата акциите на Формула 1 през 2005-2006 г. Фирмата твърди, че е имала по-добро предложение като цена в сравнение с това на CVC Кепитъл Партнърс, но офертата й е била неправомерно отхвърлена.

Искът на Bluewaters Communications бе за $650 млн. Офертата била направена с писмо до бившия банкер Герхард Грибковски, в което компанията посочила, че ще плати 10% над всяко реално предложение за акциите. Според Аутоуийк точно този документ липсва. От него няма и никакви копия. Това бе достатъчно за съдия Айлийн Бранстен да обяви, че всеки въпрос, възникнал във връзка с обсъжданата продажба трябва да се разглежда от английската правна система.

- Искът не се отнася за бизнес загуби на компания в Ню Йорк, а е за предположение, че английски гражданин е подкупил немски гражданин да убеди немска банка да продаде акциите си от компания от Джърси на английска компания, а не на друга фирма от Джърси – е цитирана да казва съдийката.

Изводите й обаче дават основание на Bluewaters да заведат дело във Великобритания, ако решат да продължат да преследват обезщетение.

Екълстоун бе сред обвиняемите по иск на Constantin Medien, разгледан в Лондон. Присъдата по него се очаква в най-скоро време. Друг процес срещу 83-годишния управляващ търговските права на Формула 1 ще започне в края на април в Германия. В Швейцария се провежда разследване на действията му все около същата продажба на акции на CVC от 2005-2006 г.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1895 -: Януари 25, 2014, 04:27:55 pm »

Новите задвижващи системи ще имат осезаемо влияние върху стратегиите, заявиха Рено



Новите задвижващи системи ще имат осезаемо влияние върху стратегиите през новия сезон във Формула 1, заяви шефът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен. Френският производител представи двигателя си и допълнителните системи преди началото на предсезонните Гран при тестове.

- Задвижващите системи ще са с два типа енергия и начинът на използването им ще има значително по-голям ефект върху стратегията и прилагането й по време на състезания. С V8 двигателите решавахме какво ще правим и в края на състезание знаехме, че ще сме в рамките на 1% от оптималния вариант. Лимитът за грешка сега е в рамките на десетки секунди. Със сигурност ще чуваме различни неща по радиото. Ще се говори за пестене на гориво или количество употребен бензин на обиколка. Преди състезание инженерите ще решават микса гориво/електричество за тур и ще има цел, към която ще се стараем да се придържаме, за да стигнем до края на състезанието – обясни Тафен.

В Рено Спорт F1 привлякоха още хора, за да работят по проекта и подновиха част от инфраструктурата във Вири-Шатийон, направени са инвестиции в нови съоръжения, адаптирани към новите задвижващи системи. Използвани са и външни ресурси като лаборатория за материали. В Мекахром има нов тест стенд, където всичко ще премине окончателни изпитания преди излизането на писта.

Във Вири пък е създадена специална оперативна база, откъдето всичко ще се следи в реално време. Това, допълни Тафен, е сериозна еволюция, тъй като в предишни години цялото събиране на данни се извършваше единствено на писта:

- Ще получаваме по-голяма подкрепа от фабриката за анализ след сесиите, така че ще има по-чест обмен на данни между трасето и завода. Стендовете във Вири ще се използват по-често за симулации, за да се оптимизира представянето. Трудно е да се каже колко точно, но очаквам количеството работа да е до три пъти по-високо, тъй като имаме повече параметри за изследване.

Работата по подготовката на състезателен уикенд ще се удвои. Екипите подават основните настройки за автомобилите около две седмици преди надпревара. След това те се комбинират с данни за задвижващите системи в реални условия, за да се симулират основните параметри в работата на колата на конкретното трасе. Резултатите се връщат в отборите за анализ с нивата на сцепление и аеропритискане, както и допълнителни подробности за реглажите. Процесът се повтаря в няколко цикъла, докато се стигне до окончателни данни и настройки, които ще се използват на писта. Тафен смята, че ще отиват до около 200 човекочаса на отбор на състезание за тази работа – повече от два пъти над количеството, отделяно за V8.

- Подсилихме екипите си за действие на писта. За всеки от партньорите ни ще има 8 души, включващи 1 инженер на болид, 1 механик, 1 електротехник и 1 пърформанс инженер – допълни той. – Дейността няма да е фундаментално различна, но потокът и количеството информация ще са значително по-големи и по-важни в сравнение с предишни години.

Една от най-обсъжданите теми в кратката зимна пауза между миналия и предстоящия сезони бе кой производител ще има предимство.

- Има едно оптимално решение в техническите и спортни лимити, към което различните производители вероятно ще подходят по различни начини – поне в началото – заяви от своя страна заместник-управляващият директор на Рено Спорт F1 Роб Уайт. – Представянето може да се променя изключително бързо заради новостта на технологиите. В началото на приложението на толкова радикални технически промени прогресът също може да е екстремен. Ето защо е възможно темпото на различните участници да се променя повече, отколкото сме свикнали.

Според него болидите ще запазят достатъчно висока скорост, като твърдението вече не е резултат от изчисления, а от тестовете на стендове. В надпреварите ще има множество фактори с непредсказуем изход, а това, смята Уайт, е добре за спортна надпревара:

- Начинът на управление на състезанията от страна на отборите е една от големите разлики между 2013 и 2014 г. Ще има различни сценарии, като ние изследваме множество варианти как да използваме енергията и мощността. Основите на надпреварите са същите като досега, въпреки новия инструментариум. В крайна сметка нещата опират до пилотите – те трябва да се възползват от предоставените им възможности. Състезателите се адаптираха в миналото към системи като F-duct, KERS и т.н. без особени проблеми. Не мисля, че ще има дискусия дали са интелигентни или – въпросът е дали могат да се приспособят, както е с всяко друго предизвикателство.

                                                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1896 -: Януари 25, 2014, 04:29:32 pm »

Отсъствието на Лотус от Херес натоварва повече останалите отбори с двигатели Рено

Лотус вероятно ще изостанат в известна степен от останалите отбори във Формула 1 заради това, че ще пропуснат първия предсезонен тест, признаха от Рено. Тяхното отсъствие освен това ще натовари повече оставалите екипи с агрегати на френската компания.

Отборът от Енстън съобщи, че няма да е на пистата Херес, където следващата седмица тимовете ще тренират за първи път с новите си болиди за 2014 г. Официалната версия е, че изпитанията не съвпадат с развойната програма на екипа за Е22. Твърди се обаче, че просто нямат достатъчно пари.

Шефът на тима Ерик Булие бе убеден, че Лотус няма да са единствените отсъстващи от Херес. Засега няма други екипи, заявили, че ще пропуснат пробите на испанското трасе. Този тест пък ще е особено важен, тъй като ще се придобие идея за новите системи за задвижване. Заместник-управляващият директор на Рено Спорт F1 Роб Уайт смята Херес за сериозна възможност за производителя – както да провери всичко, така и да регистрира прогрес в работата.

- Първото нещо е, че задвижващата система за четирите ни отбора (Ред Бул, Лотус, Катерам и Торо Росо – б.р.) е идентична. Инсталацията за всеки автомобил обаче е уникална и целите на този първи тест да се уточни всичко, свързано с нея и колите, както и с поведението им. На Херес за абсолютно първи път всичко ще е на писта като едно цяло – обясни Уайт.

Той допълни, че екипът на Рено прави всичко по силите си, за да симулира максимално достоверно условията на работа, но винаги има какво да се желае.

- Освен това досега не сме сглобили абсолютно всички системи в точната конфигурация за монтиране в болид. Така че има неща, които ще могат да се споделят като информация между отборите. Но не и данни за конкретната среда на отделните коли. При това положение всички, участващи в теста на Херес, ще бъдат допълнително натоварени заради отсъстващите. Още по-същественото е, че липсващите ще изостанат в някаква степен по отношение на всичко – каза още Уайт.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1897 -: Януари 25, 2014, 04:30:55 pm »

Перес сигурен, че може да изненада F1 с представянето си през 2014 г.



Серхио Перес за новите си отбор и съотборник – Форс Индия, за работата досега по подготовката за сезон 2014 г. във Формула 1 и очакванията си от предстоящата състезателна година.

- Нов сезон, нови правила, нов отбор – колко се вълнуваш за 2014 г.?

- Много. Присъединявам се към нов отбор в момент, когато Формула 1 навлиза във вълнуваща нова ера, така че това ми дава чудесен шанс да се справя както трябва. Ще е особено важно да се трудим упорито по време на зимните тестове, да се опитаме да разберем как работи всичко и как да извлечем максимума от наличния пакет. Според мен това е най-важната цел за тестовете.

- Какви са първите ти впечатления от Форс Индия?

- Отборът много иска да успее. Имат някои добри сезони в миналото, но желанието им е да вървят напред и да се борят с топекипите. Според мен предстоящата състезателна година е най-голямата възможност това да се случи.

- Промените в правилата ли са новото предизвикателство за всички?

- Точно така. И за един по-малък отбор това е шансът да се представи наистина добре, особено в първите надпревари. Трябва да работим така, че в Австралия да сме в максимално добра позиция.

- Издръжливостта ключов фактор ли ще е от самото начало?

- Да, смятам, че ще е така. Освен това ще има управление разхода на гориво и търсене на оптимален начин да се справим с всичко. Гумите също ще са фактор. Ще е доста интересно какво ще се случи на Херес и особено в Бахрейн на втория и третия тестове, когато ще придобием по-добра идея как работят колите.

- Придоби ценен опит в Макларън. Мислиш ли, че ще внасяш нещо допълнително в новия си отбор?

- Определено. Имам чудесен опит от времето си в Заубер и Макларън. Изживяното през 2013 г. ме направи по-добър пилот, по-завършен в много области и наистина искам успех. Ще дам максимума от себе си и съм сигурен, че хората ще се изненадат какво мога да направя през 2014 г. Ситуацията в Макларън бе много трудна, автомобилът – също, но съм уверен, че ще съм доста силен. Ще се трудим заедно с тима, за да постигнем желаните резултати.

- Лесно ли се адаптираш и променяш стила си?

- Това е Формула 1 – винаги трябва да променяш стила си. При смяна на отбори се налага да се адаптираш към нов автомобил и мисля, че съм добър в това. Не виждам причина да не успея да извлека максимума от ситуацията.

- Имаш нов съотборник в лицето на Нико Хюлкенберг. Как ще работиш с него?

- Според мен сме доста близки като ниво на опит. Ценя го много високо, той е един от най-добрите пилоти в спорта и ще е безкрайно интересно да работя с него, да се уча от него. Винаги можеш да се учиш от съекипника си. В миналото съм имал късмет със силни съотборници, а Нико очевидно е конкурентоспособен.

- Каква според теб е реалистичната цел за тази година?

- Трудно е да се каже, особено при новите правила, кола и отбор за мен. Просто ще дадем най-доброто от себе си.

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1898 -: Януари 25, 2014, 04:32:19 pm »

Хюлкенберг: Познавам Форс Индия и това ще намали времето ми за адаптация



Нико Хюлкенберг за връщането си във Форс Индия, новия си съотборник Серхио Перес и очакванията си за предстоящия сезон във Формула 1.

- Сигурно се вълнуваш за идващия сезон и връщането си във Форс Индия...

- Абсолютно, щастлив съм – пасвам добре и познавам екипа. Според мен отборът е добре подготвен и смятам, че целите ни са едни и същи. Чувствам се удобно и нямам търпение да започваме.

- Това нещо като завръщане у дома ли е за теб?

- В определена степен да, има такова усещане. Би трябвало това да направи процесите в състезателен уикенд по-леки, тъй като познавам повечето хора. Ще съм със стария си рейс инженер и голяма част от предишните си механици. Това ще помогне. Така времето за преход и напасване ще е по-кратко.

- Беше извън екипа само за година – има ли някакви промени?

- Има няколко нови лица, но вече работя с тях, така че ще свикна доста бързо. Основните хора са си същите.

- Какво мислиш за новите правила?

- Настъпват вълнуващи времена, но не мога да кажа повече в момента. Мисля, че всички не са съвсем наясно как ще се държат автомобилите, какво ще е положението, чувството при каране. Има доста въпроси, а в момента нямаме ясни отговори – такива ще получим едва при излизане на писта.

- Адаптираш ли се лесно към определени изисквания за каране?

- Трябва да можеш да се напасваш към дадени обстоятелства и да адаптираш стила си. Не е лесно и ще е сериозно предизвикателство. Пилотите ще трябва да се справят с управление разхода на гориво и всичко останало, но според мен е вълнуващо. Никога не съм бил в подобна ситуация във Формула 1, в която знаем толкова малко какво ни очаква.

- Виждаш ли го като възможност да бъде променен установеният ред в зависимост от това кой е интерпретирал по-добре правилата?

- Мисля, че може да бъде такава възможност, но може нещата да се получат и в двете посоки, тъй като правилата са наистина много различни. Невъзможно е да се предскаже. Съществува шанс да направиш нещо специално, но и такъв да допуснеш грешки, да тръгнеш в погрешна посока. Няма да знаем със сигурност какво е положението в първите няколко старта.

- Може ли да се възползват екипите от издръжливостта?

- Със сигурност може да има роля в някакъв момент. Всички сме в една и съща ситуация – и производителите на мотори, и отборите.

- Имаш нов съотборник – Серхио Перес. Разбирате ли се?

- Предстоящият сезон със сигурност ще е предизвикателство и за двама ни: намираме се в ранен етап на кариерите си (започваме четвъртите си сезони) и искаме да успеем, високо мотивирани сме. Ще е интересно как ще се развият нещата. Средата ще е конкурентна, както и трябва да е между съотборници.

- Как би обобщил целите си за сезона?

- Надявам се автомобилът ни да е конкурентоспособен и да съм в състояние да постигна добри резултати също като в края на 2013 г. Но пак повтарям – трудно е да се посочват цели при толкова въпросителни.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1899 -: Януари 25, 2014, 04:33:57 pm »

Щофел Вандоорн бе обявен за резервен пилот на Макларън



Щофел Вандоорн бе обявен за резервен пилот на Макларън. 21-годишният пилот, който стана вицешампион във Формула Рено 3.5 пред 2013 г. – зад получилия титулярно място в отбора от Уокинг Кевин Магнусен – е част от програмата за млади таланти на екипа.

Това на практика е повишение за него и ще му даде шанс да работи директно с тима от Формула 1. Белгиецът е впечатлил сериозно мениджмънта на Макларън, откъдето освен това му осигуриха място в АРТ в сериите GP2.

- За мен е чест да бъда избран от Макларън за резервен състезател на тима от F1. Освен това се вълнувам, че ще съм част от АРТ в GP2 през 2014 г. Част съм програмата на Макларън за млади пилоти вече почти година и научих страшно много за това време. Посещавам технологичния център поне веднъж на седмица, понякога и по-често, върша много работа симулатора и асистирам на инженерите в развитието на новия MP4-29 за Гран при. Едновременно с това се трудя упорито по физическата и психологическата си подготовка. Програмата е фантастична в това отношение. Хората в Уокинг знаят как да подготвят един пилот за Формула 1 и за мен е удоволствие да работя с тях – коментира Вандоорн.

Спортният директор на Макларън Сам Майкъл отбеляза, че Щофел е отличен млад състезател – бърз, борбен, постоянен, интелигентен амбициозен:

- Той вече направи отлично впечатление на всички в Макларън през годината, в която е част от програмата. Техническата му подготовка е първокласна, отличен е на симулатора и не се бои от работа. Сътрудничи и е много популярен в технологичния център, както и наистина полезен.

Макларън ще представят болида си MP4-29 утре. Това ще е втората кола за 2014 г., която ще излезе на бял свят, след като Форс Индия показаха вчера VJM07.

                                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1900 -: Януари 25, 2014, 04:42:25 pm »

И Уилямс показа първи кадри на новия си болид FW36



Уилямс показа първи кадри на болида си FW36 за новия сезон във Формула 1. На тях за първи път се вижда нос на автомобил от 2014 г. – Форс Индия пуснаха своя VJM07 единствено в профил.

FW36 е един от най-технологично напредналите автомобили, създавани в Гроув. Той е комбинация от две години изследвания и развитие на проекта и ще е първата кола на тима с двигател Мерцедес-Бенц.

- В автомобилите има много системи тази година. И преди сме работили с турбомотори във Формула 1, но този път различното е с пъти повече, отколкото просто смяна на агрегатите. Говорим за една изцяло нова система. От комбинация на атмосферен двигател с хибридна система преминаваме към напълно интегрирана хибридна система за задвижване с крайно иновационни технологии – коментира техническият директор Пат Саймъндс.

Уилямс са получили първите CAD (Computer Aided Design) данни за новите системи в края на май 2013 г.

- Уилямс за първи път работят с Мерцедес в F1 и сме много впечатлени. Техният професионализъм и отдаденост са забележителни и сме уверени, че задвижващата ни система ще е конкурентоспособна – допълни Саймъндс.

Конструирането на FW36 приключва в средата на септември миналата година. В тима смятат, че са намерили решение на основните предизвикателства, поставени от новите правила като охлаждане, тегло, нова скоростна кутия, промени по аеродинамиката. Саймъндс обяснява, че при охлаждането например изискванията са значително завишени.

Скоростната кутия за FW36 се тества на стенд за първи път в началото на ноември 2013-та. Това е първата осемскоростна трансмисия в историята на Уилямс.

- Завършихме скоростната кутия сравнително рано. Тя вече направи доста тестове на стендовете при нас и в Бриксуърт, но издръжливостта не може да се приема за даденост. Напълно нова е и трябва да се справи със значително повишен въртящ момент, отколкото при V8 – каза още техническият шеф на Уилямс. – Самото конструиране на автомобила премина забележително гладко (краштестовете са преминати преди Коледа – б.а.). Беше истинско предизвикателство да намалим теглото до възможния лимит. По принцип свалянето на килограми е постижимо, но не бе лесно заради това, че новата задвижваща система е по-тежка от V8.

Спецификацията, която се представя, е финализирана през първата седмица на декември. Пакетът за Мелбърн е приключен рано през януари.

Според Саймъндс пък аеродинамиката все още ще има сериозно значение през новия сезон:

- Има някои сериозни промени в това отношение: носът е по-ниско в сравнение с миналата година, предното крило е по-тясно. Нямаме възможност да използваме изпускателната система за подобряване на аеропритискането. Задното крило не е с толкова голяма извивка като предишния сезон. Сигурен съм, че по отношение на аеродинамиката ще сме по-близо до челото, отколкото досега. Амбицията ни е да направим силен сезон 2014.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1901 -: Януари 25, 2014, 04:48:27 pm »

Технически данни на Уилямс FW36



Уилямс показа първи кадри на болида си за 2014 г. FW36. Автомобилът ще е с двигател Мерцедес.

Шаси - монокок, изградена от карбон с въглеродни нишки във формата на пчелна пита

Предно окачване - двойни А-рамена, система пушрод

Задно окачване - двойни А-рамена, система пулрод

Трансмисия - Уилямс, осемстепенна, секвенциална с полуавтоматична смяна на предавките плюс задна

Съединител- карбонов многодисков

Амортисьори - Уилямс

Джанти - RAYS, магнезиеви

Гуми - Пирели, предни – 245/660-13, задни – 325/660-13

Спирачна система - АР, апарати с 6 буталца отпред и 4 отзад с карбонови дискове и накладки

Управление - Уилямс

Горивна система - ATL, резервоар подсилен с кевлар

Електронни системи - стандартен електронен блок (SECU)

Охладителна система - алуминиеви маслени, водни и за скоростната кутия радиатори

Кокпит - шестточкови предпазни колани; предпазна система HANS; анатомично оформена карбонова седалка

Двигател - Мерцедес-Бенц PU 106A Hybrid; двигател с вътрешно горене: 1,6 л, 6 цилиндъра под 90 градуса, 24 клапана, макс. 15 000 об/мин, макс. горивен поток 100 кг/час (над 10 500 об/мин)

Захранване - директно впръскване в цилиндъра под максимално налягане 500 бара, с по един инжектор на цилиндър; единичен турбокомпресор, свързан с изходящите колектори с максимално ограничение на оборотите 125 000

ERS - Мерцедес AMG HPP

Дължина - 5000 мм

Височина - 950 мм

Ширина - 1800мм
                                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1902 -: Януари 25, 2014, 04:55:33 pm »

Даниел Жункандела стана резервен пилот на Форс Индия



Даниел Жункандела бе обявен за резервен пилот на Форс Индия за 2014 г. във Формула 1.

22-годишният испанец ще присъства на всички стартове от тазгодишния шампионат и ще участва в някои от петъчните свободни тренировки. По този начин той ще натрупа ценен опит и километри зад волана на новия Форс Индия VJM07.

В допълнение към задълженията си с Форс Индия Даниел ще се състезава и в немския шампионат за туристически автомобили (DTM) с Мерцедес-Бенц.

- Присъединяването ми към Форс Индия е истинска сбъдната мечта. За мен е фантастична възможност да се уча от тях и се надявам това да ме изведе на една стъпка по-близо до Формула 1. Ще придобия ценен опит от работата с отбора във фабриката и на писта и ще дам най-доброто от себе си, за да допринеса за постигането целите на екипа през 2014 г. – коментира пилотът.

Шефът на тима Виджай Маля допълни, че Жункандела е вълнуващ млад състезател и че привличането му е продължение на традициите на Форс Индия да подкрепят развитието на млади пилоти.

                                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1903 -: Януари 25, 2014, 04:57:10 pm »

Булие става шеф на Макларън?



Отборите на Макларън и Лотус във Формула 1 ще са с нови шефове от сезон 2014 г.

Тимът от Енстън вече потвърди, че началник на екипа ще е собственикът Жерар Лопес. Името на напусналия Ерик Булие пък се спряга за поста в Уокинг, от който Мартин Уитмарш най-вероятно ще бъде освободен.

Лотус съобщиха, че промяната се прави, за да се подсили управленската структура и да се увеличи ролята на Гении в отбора, както и за по-леко провеждане на стратегическите, комерсиални и спортни дейности. Отговорностите на съпредседателя на тима Андрю Руан ще се увеличат.

От Енстън добавиха, че при представянето на новия болид Е22 ще бъде обявено привличането и на нови партньори и спонсори, като отборът ще потвърди и организационната си структура за предстоящия сезон преди първия тест в Бахрейн.

- В Лотус нещата никога не са се застоявали и започваме един сезон, който обещава да е вълнуващ, с иновативен нов автомобил, нови партньори и нова мениджмънт структура в Енстън – заяви Лопес. – През изминалите години бяха постигнати страхотни неща и трябва да продължим в същия дух. Имайки това предвид, сме горди да обявим, че постигнахме споразумение с YotaPhone и техните акционери. Благодарим на Ерик за упоритата му работа през последните четири години и сме уверени, че ще сме в състояние да продължим да се борим като един от топотборите във Формула 1.

Макларън ще представят колата си за 2014 г. MP4-29 след по-малко от два часа. Там се заговори за смяна на Уитмарш от момента, в който Рон Денис се върна начело на Макларън Груп като главен изпълнителен директор.

Първоначалните предположения бяха, че поста ще заеме Рос Браун. Впоследствие се спрягаше името на настоящия спортен директор Сам Майкъл, а сега вече – това на Булие.

По време на представянето на MP4-29 вероятно няма да има съобщение за нов шеф на тима. Вече стана ясно, че екипът няма генерален спонсор и това бе прието като не особено добър знак въпреки твърденията на управляващия директор Джонатан Нийл, че Макларън ще разполагат с най-големия оперативен бюджет в историята си.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1904 -: Януари 25, 2014, 04:59:22 pm »

Ред Бул продължават партньорството си с Casio



Екипът на Ред Бул продължи своето партньорство с японския производител на часовници Casio. Болидите на отбора ще носят логата на компанията както през предстоящия, така и през следващия сезон. Те ще са на носа на колата, който през тази година ще бъде гледан под лупа, заради промените в правилата, изискващи нови форми в тази част.

Пилотите на отбора ще продължат да са рекламни лица на фирмата, като освен това лога ще има и на екипите им.

„Радваме се изключително много на продължаването на партньорството с Casio, което ще продължи минимум до 2015 г.“, заяви тим шефът Кристиян Хорнер по повод новината. Casio е партньор на отбора още от 2009 г.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен