www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495709 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1905 -: Януари 25, 2014, 05:00:52 pm »

Мартини главен спонсор на Уилямс?



Мартини ще е новия главен спонсор на Уилямс според бразилския вестник Дарио Моторспорт. Въпреки че липсва официално потвърждение, множество вътрешни източници потвърдили, че сделката е направена. Италианската фирма трябва да замести PDVSA, след като държавната петролна компания на Венецуела се оттегли след прекратяването на взаимоотношенията на отбора с Пастор Малдонадо.

Сделката трябва да подсигури финансовата стабилност в отбора, който изпитва сериозни трудности в последните няколко години да се завърне към отминалата си слава.

Мартини за първи път влиза във Формула 1 през 1972 г. с италианския отбор Текно. В последствие италианците са спонсори на Брабам и Лотус в края на 70-те години на XX век. След дълга пауза те се завърнаха в спорта с Ферари през 2006 г.

Друга основна промяна в Уилямс бе смяната на доставчика на задвижващи системи. След като две години от екипа разчитаха на Рено, през този сезон Мерцедес заменя французите. Нови цветове на екипа ще бъдат представени преди началото на първите тестове на Херес на 28 януари.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1906 -: Януари 25, 2014, 05:02:09 pm »

Новото Ферари за Формула 1 през 2014 г. ще се казва F14 T



Моделът на Ферари за сезон 2014 г. във Формула 1 ще се казва F14 T.

Отборът обяви името на автомобила си, който официално ще бъде представен утре, след проведено онлайн допитване сред феновете. F14 T спечели само с 1,7% по-висок вот спрямо F166 Turbo.

1 123 741 гласа са били подадени в онлайн анкената на официалния уебсайт на Скудерията. От тима дадоха пет опции на запалянковците – останалите три бяха F14 Maranello, F14 Scuderia и F616.

- Хубаво е да разберем името на колата, избрано от феновете ни. Броят подадени гласове е изумителен и показва колко популярен тим винаги е бил и ще продължи да бъде Ферари. Това е допълнителен стимул за нас да се представим добре тази година – коментира шефът на екипа Стефано Доменикали.

F14 T получи 32,9% от гласовете (369 711), F166 Turbo – 31,2% (350 607), F14 Scuderia – 18,8% (211 263), F14 Maranello – 12,3% (138 220), F616 – 4,8% (53 940).

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1907 -: Януари 25, 2014, 05:03:53 pm »

Макларън представи новия МР4-29





Екипът на Макларън представи своята кола за новия сезон - МР4-29. Очакваше се заедно с това да бъде обявен и новия тим шеф, но от отбора обясниха, че това ще се случи в последствие.

Макларън представиха своята нова кола МР4-29 във време на безпрецедентни промени, както за Формула 1, така и за самия отбор. Обичайните атмосферни V8 двигатели са заместени от 1,6-литрови турбо агрегати, допълнени от по-мощни системи за възвръщане на изразходваната енергия.

Новите правила поставят предизвикателство пред отборите да впрегнат и съвместят още по-добре мощността на двигателя с вътрешно горене и тази на електромотора. Всички подчертават, че Формула 1 за пореден път е пионер в развитието на технологиите, които ще влязат в автомобилите на бъдещето. Сегашните промени се определят едва ли не като най-сериозните и динамичните в историята на спорта от 1950 г. досега. Смята се, че те буквално ще го променят, като визуалните промени са ясно различими още след първите снимки на новите коли.

В Макларън са се опитали да отговорят на разочарованието от 2013 г. нов подход към техническите предизвикателства. МР4-29 според конструкторите е отговорът на тези предизвикателства и на новите правила. В същото време обаче той е продължение на развитието на своите предшественици в множество области. Технически обаче промените са сериозни. Те поставят предизвикателството да се построи бърза, но и в същото време надеждна кола в последния 20-и сезон от партньорството с Мерцедес.

Разширеното партньорство с ExxonMobil пък трябва да доведе до развитието на нови технологии в изработването на масла и горива, които да направят колите още по-ефикасни в използването им.

Годината ще е доста напрегната за отбора, защото с идването на Хонда през 2015 г. ще се постигнат най-малко две неща. От една страна пристигането на японците ще облекчи финансово отбора, който няма да трябва да плаща двигателите си. Защото предвид новите системи тяхната цена се покачи сериозно. От друга страна предстоящата раздяла с Мерцедес ще доведе до дистанциране между двете партии, защото германците по никакъв начин не искат тайните за техните технологии да бъдат разкрити на японците.

Това може да повлияе на конкурентоспособността на екипа, но в същото време се смята, че двигателите на швабите са най-добрите от последното поколение агрегати, което пък може да е сериозно предимство.

В техническо отношение сериозно впечатление прави завръщането към философията пъшрод на предното окачване, след като през миналата година подобно на Ферари F2012 от Уокинг бяха заложили на пулрод.

Все още не е ясно и дали екипът ще има главен спонсор. Отборът разполага с дългогодишни партньори като Hugo Boss (33 години), TAG Heuer (29 години), Kenwood (24 години), ExxonMobil и Mercedes-Benz (20 години), SAP (16 години), Johnnie Walker и Hilton (девет години). Предполагаемото обявяване на Sony за главен спонсор на днешното представяне така и не се случи.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1908 -: Януари 25, 2014, 05:06:15 pm »

Лотус демонстрираха нова концепция за носа с Е22





Лотус пуснаха първа снимка на новия си болид за 2014 г. Е22. Носът на автомобила на тима от Енстън е съвсем нова концепция спрямо видените досега – на Уилямс и Макларън.

Компютърно генерираният кадър показва разделен на две части, слизащ надолу нос. Предната част на Уилямс FW36 и Макларън MP4-29 вече предизвикаха доста остри реакции относно естетиката. И в Гроув, и в Уокинг предпочетоха силно стеснена централна част.

Малко по-рано днес от отбора съобщиха, че собственикът Жерар Лопес става и шеф на екипа. Ерик Булие пък се спряга за началник на Макларън и това доведе до предположения, че пускането на кадъра на Е22 точно по времето, когато бе представен MP4-29, е нарочно.

Пилоти на Лотус през 2014 г. ще са Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1909 -: Януари 25, 2014, 05:07:51 pm »

Джонатан Нийл: Тази година ще развиваме Макларън, за да се бори в челото



Управляващият директор на Макларън Джонатан Нийл за предстоящия сезон във Формула 1 и последните промени в компанията от Уокинг.

- Във Формула 1 винаги става дума да управление на промените – как работи Макларън в това отношение?

- Никога не сме имали толкова сериозни нови правила преди. Реакцията спрямо тях, управлението на промените, докато отново търсим лимитите на представянето, бе невероятно трудна работа. Подходът ни беше сравнително прагматичен. Знаем, че първоначалната нужда от издръжливост надделява над представянето. Зимните тестове няма да са гонене на настройки или доизпипване на колата. Границите на представянето изглежда ще са много широки и следователно неизвестни. Следователно предсезонните тестове – и в някакви степен началните състезания – ще са посветени на това да разберем работните граници на болида си колкото се може по-добре. За постигането на това ни е необходима стабилна платформа – такава, която да реагира положително на промени. Работата на инженерите и конструкторите върху разбирането и интерпретирането на данни от пистите ще бъде още по-важна от преди. Ето защо битка тази година повече от всякога ще зависи от развитието. Смятам, че е напълно възможно колата, спечелила първото състезание, да не е тази, която ще диктува шампионата – нещо виждано в миналото. Сега всичко ще опира до възможностите на отбора да реагира и отговаря. Вече имаме обновен пакет за първия старт и непрекъснато откриваме нови неща в аеродинамичния тунел и на CFD. Мисля, че ще видите интензивна смяна на идеи и концепции след началото на тестовете и точно това ще спечели или загуби шампионата.

- В Макларън също се случиха сериозни промени, нали?

- Отбор с фантастично наследство като Макларън винаги е изправен пред предизвикателството непрекъснато да печели надпревари и шампионати. Заедно с това съществува отговорността организацията да върви напред. Всъщност ще правим точно това през 2014 г. – ще натискаме невероятно много на писта, но ще правим промени и извън трасетата, от което ще има полза в дългосрочен план. В организацията ни вече има огромен потенциал и таланти, но винаги има повече за откриване. Имаме някои ключови допълнения при нас – невероятно сме доволни и развълнувани, че наехме Питър Продрому и Дан Фелоус (и двамата от Ред Бул), Еторе Грифини и Киарон Пилбийм от Лотус, както и още повече от дузина топинженери от най-добрите екипи във Формула 1. Всички те са видели капацитета, съществуващ в Макларън. Процесът е дългосрочен и тази година ще развиваме Макларън, за да стигне позиция отново да се бори в челото.

- Какво мислите за пилотите Дженсън Бътън и Кевин Магнусен?

- Всички познаваме и много харесваме Дженсън, той е част от отбора ни. Кевин демонстрира обещаващ потенциал, както в джуниър сериите, така и в случаите, когато прави тестове за нас. Смятам, че силата на пилотската ни комбинация идва от контраста помежду им. В лицето на Дженсън имаме неофициалния посланик на Формула 1, човек, който ни предоставя изключителен опит. Наистина можем да работим с него и да учим заедно как да развиваме тазгодишната кола. Кевин има чист ентусиазъм и плашеща работна етика. Пристигането му бе изключително мотивиращо за целия отбор.
                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1910 -: Януари 25, 2014, 05:10:47 pm »

Промените ще имат огромен ефект върху съотношението на силите според Бътън



Дженсън Бътън за целите – неговите и на Макларън – през 2014 г. и колко голямо предизвикателство са промените в техниката и правилата за предстоящия сезон във Формула 1.

- Какви са реалистичните цели за 2014 г.?

- Ясно е, че искаме да се върнем начело. Желанието ни е да направим по-добър сезон в сравнение с 2013 г. Много е трудно обаче да се правят точни предвиждания. Промените са толкова големи, че ще имат огромен ефект върху съотношението на силите, така че просто трябва да изчакаме и да видим как ще се подредят нещата. Целта ни сега трябва да е плавна и продуктивна зима. Нямам търпение да науча всичко за новата кола и искам да се чувстваме комфортно с нея, когато тръгваме за началните надпревари, както и да продължим да учим по-нататък. Според мен никой не смята, че следващите месеци ще са леки, но ние трябва непрекъснато да бележим прогрес.

- Трудно ли е да се свикне с всички тези промени наведнъж?

- Това е част от работата на пилота във Формула 1. През цялата си кариера съм карал най-различни спецификации автомобили – V10, V8, състезавал съм се с гуми с канали, със сликове, с KERS, с DRS, с тракшън контрол и без него, с презареждане и без такова. И още съм тук! Ясно е, че ще има период на адаптация, но начинът ми на каране винаги е помагал за сравнително безпроблемен преход. За един състезател сега е интересно време. Наистина нямам търпение – обичам предизвикателството на толкова сложни задачи, има върху какво да работиш. Идеята за решаване на проблеми, за разбирането на комплексни концепции и намирането на най-доброто възможно решение ме мотивират.

- Тревожиш ли се въпреки това за новостите в колите?

- Според мен всички във Формула 1 в момента не знаят какво ще се случи. Едновременно е вълнуващо и тревожно. Много неща ще ми минат през ума, когато седна в кокпита за първи път на Херес другата седмица. Но преди всичко ще търся онова положително усещане, което имаш, когато знаеш, че колата под теб е стабилна платформа, че можеш да работиш с нея и да я развиваш по време на сезона. Едва ли някой ще чувства след началните тренировки, че се е справил с всичко. Мисля, че процесът ще е постепенен, докато инженерите и конструкторите събират все повече информация и разбират поведението на колите и задвижващите системи. Те постепенно ще бъдат изпипвани по време на тестовете и първите надпревари от календара. Новата формула е твърде комплексна, за да се чувства който и да е отделен отбор сигурен, че всичко му е наред и гради преднина.

- Ще имаш нов съотборник – как се чувстваш в това отношение?

- Все още не познавам Кевин [Магнусен] добре. През зимата няма кой знае какви възможности да изкараме време заедно, но след началото на тестовете нещата ще се променят. Ще споделяме данни за болидите си, както и информация как да ги подобрим. Но досега останах впечатлен от него – той очевидно свърши прекрасна работа миналия сезон и кара страхотно, за да спечели световните серии Рено. Доволен съм, че сега показва професионализъм и решителност – работата на всеки един пилот във Формула 1 ще е безкрайно трудна тази година, но съм сигурен, че той ще се справи.
                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1911 -: Януари 25, 2014, 05:12:40 pm »

Най-голямото предизвикателство за Магнусен е да се почувства комфортно в Макларън



Кевин Магнусен ще дебютира във Формула 1 на 21 години, след като спечели миналогодишния шампионат Формула Рено 3.5. Датчанинът бе предпочетен спрямо Серхио Перес и се подготвя упорито за най-голямото предизвикателство в кариерата си досега.

- Как беше подготовката ти през зимата?

- Бях съсредоточен върху едно-единствено нещо: да се впиша в организация и хората, да се запозная колкото мога повече с всичко, което ме чака, когато най-накрая седна в кокпита по-късно този месец. Не е тайна, че живея в Уокинг и ходя в технологичния център всеки ден. Така че изкарах по-голямата част от времето си в работа – или с инженерите, или с управлението на екипа, или с треньорите. Изграждах връзки, опознавах колата, стила на каране, кокпита и контролните системи, подобрявах фитнеса си. Процесът на обучение е постоянен, но е интересно и удовлетворяващо.

- Има ли все пак някакви нерви въпреки цялата ти подготовка?

- Със сигурност. Никога не стигаш момента, когато си напълно готов – винаги има още нещо, което можеш да направиш. Сега обаче мисля, че всички отбори и пилоти се чувстват в известна степен несигурни преди сезона. Лично аз се трудя, за да съм максимално подготвен. В известен смисъл новите правила правят нещата малко по-лесни. На Херес всички ще изпитват нещо ново и аз няма да съм по-различен от останалите. Въпросът е как ще работим по време на сезона – това ще определи колко ще сме успешни. Според мен картината няма да е ясна поне до Бахрейн, а може и до по-късен етап.

- Какво е най-голямото предизвикателство на предстоящия сезон?

- Мисля, че е да опозная хората и да се почувствам комфортно в тази нова среда, да науча върху какво мога и върху какво не мога да влияя. Едно от нещата, които ме поразиха в Макларън, е какво влияние имаш като пилот – мога да тествам нещо в симулатора или да работя по друго в кокпита, а те наистина слушат какво имам да кажа и следващия път намирам промени, направени според препоръките ми. Това е забележително и ме окуражава, че този тим притежава скоростта и мотивация да реагира бързо на всякакви промени. Уча как работи отборът. Ясно е, че един екип в световните серии е значително по-малък, а това е голяма операция, така че свикването отнема известно време. Не съм изпитал кой знае какво по отношение на медия и маркетинг натоварването – досега бях в нещо като пашкул, но нямам търпение да изляза на писта, да тествам и да видя какво ще стане.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1912 -: Януари 25, 2014, 05:14:19 pm »

Макларън МР4-29 се връща към предно окачване пушрод (технически данни)



Може би най-интересната новост, освен направената заради правилата промяна на носа, е че в МР4-29 Макларън се връща към предно окачване, изградено според философията пушрод.

Шаси: монокок от карбон

Предно окачване: пушрод с карбонови носачи и щанги, активиращи разположените в носа пружини и стабилизатори.

Задно окачване: пулрод с карбонови носачи и щанги оформени като крила и активиращи пружини и стабилизатори

Трансмисия: 8-степенна скоростна кутия на Макларън със секвенциално и полуавтоматично, мигновено превключване.

Съединител: Макларън; карбонов

Амортисьори: няма данни

Джанти: Enkei

Гуми: Pirelli 245/660/13 (отпред) и 325/660/13 (отзад)

Спирачки: Akebono; дискове и накладки от карбон.

Управление: сервоусилвател на Макларън

Горивна система: ExxonMobil High Performance безоловен (5,75 % биогориво)

Електронна система: FIA-Standard-SECU; McLaren Applied Technologies

Комуникационна система: Kenwood

Охладителна система: няма данни

Боядисване: AkzoNobel с продукти на Sikkens

Задвижване: Mercedes-Benz PU106A Hybrid; 1,6 л. обем; 6 цилиндъра с ъгъл между цилиндрите от 90 градуса; 24 клапана; макс. 15.000 об/мин.; максимален разход от 100 кг гориво на час (при повече от 10.500 об/мин)

Впръскване на горивото: директно под високо налягане (макс. 500 bar); един инжектор на цилиндър

Смазочни материали : Mobil 1

ERS: Mercedes AMG HPP

Тежест: установената минимална тежест от ФИА 690 кг.

Дължина: няма данни

Ширина: няма данни

Височина: няма данни

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1913 -: Януари 25, 2014, 05:17:53 pm »

Ферари показа F14 T











Ферари показа болида си за сезон 2014 г. във Формула 1. Той се нарича F14 T, като името бе избрано в допитване до феновете на отбора.

Носът на болида се различава от демонстрираните досега две концепции. Макларън и Уилямс предпочетоха силно стеснена централна част, докато Лотус са с разделен на две нос.

F14 T е 60-ият автомобил на Ферари, конструиран за Формула 1. Проектът за новата кола стартира преди повече от две години заради сериозните промени в правилата и техниката за предстоящия сезон - през 2012 г. в Маранело е трябвало да се справят с безпрецедентно предизвикателство: работа по три различни болида (за съответния сезон, за следващия и този за 2014-та).

В F14 T окачването (предно и задно) е система пулрод. Много малко обаче свързва новия болид с предшествениците му. Промените в правилата за сваляне на носа доведоха до различни решения и това на Ферари е поредната интерпретация на зададените изисквания. Задното крило е напълно ново, а предното е със 75 мм по-тясно, което води до сериозно влияние върху цялостната аеродинамика на предната част.

Въпреки очевидно различния външен вид, най-големите промени са под повърхността. F14 T е с изцяло променена система на охлаждане. Маслените и водни радиатори са намалени като размер заради въвеждането на сравнително по-малкия V6 двигател (като част от системата за задвижване). По-добро охлаждане означава по-висока мощност, но в същото време влияе на аеропритискането, така че във Ферари е трябвало да се вземе решение какво да е общото ниво – така, че да се постигне оптимално функциониране на автомобила. Фактът, че Скудерията прави и колата, и мотора под един покрив е от особено значение и ползва особено в този аспект.

Спирачната система е изцяло преработена. Задвижващата система пък ще е с по-висока максимална скорост в сравнение с 2013 г., като това става при по-ниски обороти с по-висок въртящ момент. Правилата изискват и фиксирани 8 предавателни двойки числа за сезона. Това означава и различни изисквания към трансмисията, каквито не е имало досега.

Важна част от проекта е всичко да се конструира и произведе така, че да е в ограниченията за теглото. В Скудерията са отделели сериозно внимание и на интегрирането новите гуми на Пирели.

Фернандо Алонсо и Кими Райконен ще се състезават за Ферари през 2014 г. във Формула 1.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1914 -: Януари 25, 2014, 05:19:24 pm »

Алонсо: Тепърва ще разберем колко силен тандем сме с Кими



Фернандо Алонсо започва петия си сезон с Ферари във Формула 1 и заяви при представянето на новия болид F14 T, че отново ще опита да спечели титлата. Освен това сподели, че на хартия той и Кими Райконен са силен пилотски тандем, но точно колко силен – ще се разбере по-късно през новия сезон.

- Мисля, че [Михаел] Шумахер взе короната в петата си година с Ферари. Аз съм в началото на петия си сезон и се надявам да повторя някои от успехите, които имаше той (с екипа). Очевидно е, че през последните четири години имахме някои възможности – особено през 2010, 2012 г. бяхме много, много близо до спечелване на шампионата. Сега ще опитаме отново и се надяваме този път да се справим – заяви испанецът.

Световният шампион във Формула 1 за 2005 и 2006 г. дойде в Маранело след оттеглянето на Райконен за две години от спорта.

- Мисля, че заедно с Кими би трябвало да сме доста силни на теория, тъй като имаме предишни успехи в кариерите си във Формула 1. Но тепърва ще откриваме колко, всяка година започва от нула. Ако се справим добре, значи сме много силен екип и ще донесем добри резултати за Ферари. Ако не се справим като хората, то друг тим разполага с най-добрата комбинация от състезатели. От нас зависи да си свършим работата както трябва – допълни Алонсо.

Според него шампионатът ще се промени много заради новите правила и няма търпение да открие очакващата го нова Формула 1.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1915 -: Януари 25, 2014, 05:21:00 pm »

Конкурентоспособността трудно се установява в началото при такава промяна, смята Ди Монтедземоло



Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло вярва, че Скудерията може да сложи край на шестте години без титла. Според него обаче при толкова сериозна промяна в правилата е трудно да се установи конкурентоспособността на отделните тимове от самото начало.

- Уверен съм, защото имаме силен тим. Според тях разполагаме с всичко необходимо за успех. Имаме двама много силни пилоти за новия сезон – заяви маркизът след представянето на болида на тима за 2014 г. – F14 T.

Кими Райконен – последният пилот, спечелил титла с италианския екип (през 2007 г.) – се върна във Ферари и ще е съотборник на двукратния световен шампион Фернандо Алонсо.

- Доволен съм, че Кими се върна. Фернандо пък направи фантастичен сезон и взимаше второ място през последните четири години. Сега е времето да печелим. Имам голямо доверие и в новия технически директор Джеймс Алисън, както и свършената от хората ни работа по двигателя. Много сложен мотор, много сложна система и според мен в началото на сезона издръжливостта ще е жизненоважна. Винаги, когато има нови правила, е трудно от самото начало да се установи конкурентоспособността на отделните отбори. Нашата цел обаче е да сме на върха и да дадем най-доброто от себе си. Хората ми са съвсем наясно с това и ще подходим към първия тест с цялата си решителност. Казвайки всичко това, мисля още, че трябва да дадем на пилотите си не само силен болид, но и силен отбор. [Стефано] Доменикали направи някои промени в екипа. Много съм уверен – допълни Ди Монтедземоло.

Според самия Доменикали техническото предизвикателство за новия сезон е най-голямото за последното десетилетие в спорта:

- Имаме напълно нова задвижваща система. Нови правила, които са много интересни, но трябва да бъдат внимателно прегледани, за да сме сигурни, че ще се възползваме от възможността да подобрим представянето си. Промените и инвестициите в организацията и Формула 1, направени през последните години, бяха много важни. Някои от тях бяха по-впечатляващи – като имена, други не толкова, но всички са със значение. Инвестирахме в аеротунела, в съоръженията за симулации, в други неща, за да сме сигурни, че инженерите ни ще са в състояние да донесат разликата. Трябва да запазим най-високо ниво също така в останалите си дейности като подхода към стратегията например. Тя ще е още по-сложна тази година – имаме нова кола с нова задвижваща система, ще трябва да се справяме с горивото. Сезонът ще е много, много дълъг, така че ще е важно да започнем със силен автомобил и след това да го развиваме – нещо, което не бе налице миналата година.

Най-важното нещо за тестовете според Доменикали е отборът да не се огъне под огромното напрежение, а да се съсредоточи и да свърши максимално добра работа.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1916 -: Януари 25, 2014, 05:24:04 pm »

28-ми ден в кома: Тренират мускулите на Шуми



Вече 28-ми ден Михаел Шумахер лежи в изкуствена кома, след ски инцидента в Мерибел.
Близо две седмици изминаха, откакто лекарите съобщиха единствената положителна новина за състоянието му, че живота му е извън опасност, съобщи "Билд".

Съпругата на Шуми Корина всеки ден е до леглото му. Тя редовно пътува по 173 километра от дома им в Гланд (Швейцария) до болницата в Гренобъл (Франция).

Въпреки че е в кома, специализирани физиотерапевти правят тренировка на мускулите на 7-кратния световен шампион във Формула 1 всеки ден. Тренировките са нещо обичайно за пациенти в такова състояние. С мускулите и сухожилията се правят специални движения, които не им позволяват да атрофират.

От медицинския екип, който се грижи за Шумахер все още не са обявили, кога ще бъде предприето изваждането му от кома.

"Това ще отнеме толкова време, колкото е необходимо", заяви лекуващият лекар професор Жан-Франсоа Пайен.

                                                                                                                                        sportni.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1917 -: Януари 25, 2014, 07:42:50 pm »

Издръжливостта ще е решаващ фактор, а не мощността или аероразвитието, заяви Алисън



Издръжливостта ще е най-важният фактор в шампионата на Формула 1 през 2014 г., смята техническият директор на Ферари Джеймс Алисън.

- Ако трябва да избера едно нещо, което вероятно ще е доминираш фактор през сезона, не бих посочил нито мощността, нито аеродинамичното развитие. Бих казал, че тази година издръжливостта ще е абсолютно фундаментална. За 2014-та за първи път от много време насам имахме свободно разработване на двигател – от нулата. Това със сигурност ще доведе до различни нива на мощност между отделните производители, което прави моторите много по-важен елемент за темпото през предстоящия сезон, отколкото през последните няколко години. Правилата за аеродинамиката обаче също са нови. Кривата на развитие и в тази област ще е много остра, а важността му – поне толкова голяма, колкото разликата в мощностите на отделните агрегати – посочи той при представянето новия болид на Скудерията F14 T.

Алисън допълни, че е истинско удоволствие да работиш с чисто нова концепция:

- Нов проект, сложен и труден, създаването от нула на един комплексен автомобил – това е като ежедневна Коледа за един инженер. Казвайки, че е удоволствие обаче, не бива да забравяме, че е и много, много трудна задача. Но трудностите не спират с началото на сезона. Те ще продължат да ни преследват във всеки старт, докато ние се опитваме да напредваме с болида през годината.

Според Пат Фрай пък ограниченията в използването на горивото през 2014 г. не означават, че пилотите ще трябва във всяко състезание да намаляват в някакъв момент, за да пестят бензин.

- Ще има някои надпревари, които ще бъдат изпълнявани с пълна скорост, без лимити, като Монако например – обясни инженерният директор на Скудерията. – В други ще трябва да се внимава с горивото. В Мелбърн предполагам, че ще се изправим срещу най-доброто и най-лошото в това отношение. На това трасе консумацията е висока. Трябва да се научим как да използваме вариантите: основните стратегии за пестене на бензин, къде трябва да си бърз, къде да вървиш по-бавно. Темпото на колата се сменя с плюс-минус секунда в зависимост от това какво ще използваш (гориво-енергия) във всяка отделна обиколка.

При това положение предварителните проучвания и опитите да се предвиди какво може да изберат съперниците ще станат по-сложни в сравнение с предишните години, продължи Фрай. Той смята, че промяната в правилата понастоящем е дори по-голяма, отколкото при забраната на турбомоторите в края на 1988 г.:

- Наоколо съм от достатъчно дълго време и видях края на предишната турбоера, когато преминахме на атмосферни двигатели. И онази промяна бе сериозна, но бе нищо в сравнение с тази за настоящата година. Тази за аеродинамиката не бих нарекъл толкова драматична, колкото засягащата задвижващата система. Комбинацията от двете доведе до сериозни предизвикателства за това колата да е в позволените лимити на тегло, както и при оптимизирането на задвижващата система.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1918 -: Януари 26, 2014, 02:40:52 pm »



Стюарт: Време е за нов шампион

"Не знам дали ще дойде още през 2014"

След безапелационната четиригодишна доминация на Ред Бул и Себастиан Фетел във Формула 1 е време за нов шампион. Това поне е мнението на трикратния носител на титлата Джаки Стюарт.

"За спорта ще е добре да дойде нов шампион, ще съживи нещата. Четири пъти е малко прекалено", пошегува се Стюарт.

Фетел, който освен многото си титли, носи и рекорда за най-млад четирикратен шампион, спечели последните 9 състезания от календара за сезон 2013. Така германският пилот остана непобеден от юли месец на миналата година насам. Отборът му Ред Бул прибра и последните четири купи в шампионата при конструкторите, което ги прави фаворити за 2014.

"Никой не е вечно на върха. Земята се върти, животът продължава и съм сигурен, че ще се появи нов победител. Не знам само дали ще е през следващия сезон. Ред Бул се представят доста впечатляващо, от което печелят и много повече пари от спонсори", допълни Стюарт.

Трикратният шампион очаква миналогодишният подгласник на Фетел Фернандо Алонсо да се справи по-добре от Кими Райконен. Друг негов фаворит е шампионът за 2008 с Макларън Люис Хамилтън. "Мисля, че Люис е най-бързият пилот в бизнеса. Притежава чиста скорост".

                                                                                                                                            formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1919 -: Януари 26, 2014, 02:42:36 pm »



Бахрейн стана третото нощно състезание във Ф1

Отбелязват под прожекторите десетата си годишнина

Гран при на Бахрейн ще отпразнува десетата си годишнина във Формула 1 като нощно състезание. Надпреварата е поставена в календара за 6 април и през 2014 година ще бъде третият домакин на нощно състезание.

Тестовете на осветлението бяха направени още в края на миналата година, като работата по съоръжението вече е приключила успешно. Другите два нощни старта са Гран при на Сингапур от 2008 г. и Гран при на Абу Даби от 2009 г..

                                                                                                                                                       formula1.sportal.bg
Активен