www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495707 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1935 -: Януари 30, 2014, 08:23:18 am »

Тестовете спряха 45 минути след началото



Първият предсезонен тест във Формула 1 бе спрян 45 минути след началото си. Причината бе Кими Райконен. Финландецът седна зад волана на новото Ферари F14 T, но получи съобщение да изключи всичко само след няколко завоя на пистата, след като телеметрията отчете необичайни показатели.

Само две обиколки бяха направени за началните 35 минути на сесията. Люис Хамилтън изкара Мерцедес F1W05 на Херес почти в момента на светването на зеления семафор, но с това се изчерпа активността в началото.

Междувременно Форс Индия направиха сесия за фотографите вече с реалния си болид VJM07. Отборът от Силвърстоун пусна компютърно генериран кадър на колата миналата седмица, както и подробности за нея. Реално обаче тя бе видяна тази сутрин на испанското трасе.

Катерам се забавиха с показването на своя нов болид. Това е вторият случай на подобно развитие, след като късно снощи Маруся съобщиха, че технически проблем отлага дебюта на колата им на писта. Днес стана ясно, че всичко е оправено и се очаква утре отборът от Бенбъри да се присъедини към останалите на Херес. Единствено Лотус заявиха предварително, че пропускат първите предсезонни тренировки.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1936 -: Януари 30, 2014, 08:24:30 am »

Хамилтън: Сложих турбо на сноумобила си, за да свикна с усещането



Мерцедес са единственият топотбор във Формула 1, който запази пилотите си за новия сезон. Люис Хамилтън и Нико Розберг ще се борят да подобрят представянето си след силната 2013 г.

И двамата състезатели нямат търпение да се върнат в колите си и да започнат работа.

- Беше вълнуващо да наблюдаваме раждането на новата кола, както и да я видим – и чуем – за първи път на Силвърстоун миналия петък – коментира Хамилтън. – Болидът изглежда фантастично, агресивен, с множество страхотни детайли. Вълнувам се и да разбера какво е усещането да караш с новата задвижваща система, да чуя звука в кокпита и да сравня свършеното от нас със съперниците. Това вероятно е сезонът с най-много неизвестни през цялата ми кариера и е вълнуващо за всички ни.

Хамилтън започва втори сезон с Мерцедес. Той пое риск, напускайки в края на 2012 г. Макларън, където израсна и с който екип дебютира във Формула 1. Сега англичанинът се чувства напълно като част от отбора от Бракли и заяви, че има изградени прекрасни взаимоотношения:

- Въпреки това ни предстои сериозно учене. Новите технологии са толкова много, има страхотно количество информация за събиране, анализиране, разбиране какво наистина има значение. Ще е огромно предизвикателство за стила на каране, за стратегии.

Световният шампион за 2008 г. сподели, че е изкарал може би най-кратката зима извън кокпита. Хамилтън продължи да тренира дори по коледно-новогодишните празници:

- Даже сложих турбо на сноумобила си, за да свикна с усещането! И беше супер. Вълнувам се още, че номер 44 отново е на колата ми.

Розберг започва петата си състезателна година като пилот на Мерцедес. Той също каза, че се вълнува много.

- Беше напрегнат период на работа и нямам търпение да седна в колата. Всичко е значително по-сложно тази година с новите технологии и според мен е страхотно. След пробите с Пирели миналия декември в Бахрейн пък бях само месец далеч от колата. Това е положително, тъй като мога да продължа веднага със задачите. Предстоят ни три теста, а времето на писта е крайно ограничено. Ще е огромно предизвикателство да подготвим всичко – заяви Нико.

Розберг смени напълно дизайна на каската си за предстоящия сезон и избра 6 за свой постоянен номер.

- Татко ми писа имейл през зимата, че това е бил щастлив номер за него – когато става световен шампион, но не ме убеди напълно. Годеницата ми сподели, че и за нея е щастливо число, така че се замислих по-сериозно! И накрая си спомних, че аз спечелих шампионат с този номер през 2002 г. Надявам се това да е ключът към един успешен сезон! – засмя се Розберг.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1937 -: Януари 30, 2014, 08:25:52 am »

Марк Шурер: Малкият КЕRS ще помага много



Бившият швейцарски пилот във Формула 1 Марк Шурер, който днес е един от известните коментатори на спорта в немскоговорящите страни, сподели специално за ClubS1, че карането на новите болиди трудно може да се сравни с онова от неговата епоха.

Марк се усмихна и докато първата кола от новата ера излизаше на трасето – Мерцедес-ът на Люис Хамилтън – сподели, че колата всъщност и звучи по-приятно, отколкото през 80-те години на XX век.

- При нас нещата бяха по-брутални и като звук, и като каране – каза той. – Сега турбодупката ще се попълва от малкия KERS, който е свързан с турбото. Пилотът ще я развърта още преди да е подал газ и виж как интересно звучи колата, когато няма горене. По наше време нещата бяха много различни и за да има газ в турбината, често подавахме газ, когато спирахме, а след това я отнемахме, когато би трябвало да дадем. Беше много странно и много различно. Но големите пилоти бързо ще свикнат и ще се приспособят, убеден съм. Различно е и ще е интересно.

Шурер ми разказа още, че наскоро карал Брабам-а на Нелсън Пике от 1983 г. на демонстрации на BMW. Сам се убедил колко странна кола е това, как рязко идва мощността, звукът, всичко, но се сети как след половин обиколка в главата му се върнала цялата стара техника и игра с педалите:

- Сега има повече електроника и тя например ще включва малкия КЕRS за турбото. Иначе биха се побъркали да натискат бутони. Имат и симулатори за тренировки, а те са супердобри, но все пак ща има доста игра с големия KERS, който ще се ползва за пестене на гориво и при изпреварване. При всички случаи ще е много интересно.

Шурер сподели още, че е доволен от промените, защото с тях Формула 1 отново е на върха в технологиите, а не е извън развитието на автомобила като цяло, както са повечето други серии.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1938 -: Януари 30, 2014, 08:57:10 am »

В момента бих казал, че очакванията са ниски, заяви Фетел



Най-младият четирикратен световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел започва днес подготовката за защитата на титлата си.

Немският пилот е непобедим от 2010 г. насам, но сега му предстои необичайно предизвикателство. Промените в правилата доведоха до конструирането на съвсем нови автомобили, а задвижващите системи са вероятно най-голямото неизвестно в началото на предсезонните тестове. При това положение Фетел признава, че е трудно да се подготвиш за нещо толкова непознато, но винаги влагаш максимума от себе си.

- Сега може би повече ще предполагаме, отколкото да знаем какво наистина става. Ще открием повече по време на тестовете и след първите няколко старта. Трудно е да имаме каквито и да било очаквания. Най-важното, след като започнем изпитанията е, да разберем поведението на колата, какво е необходимо и след това да надграждаме. В момента бих казал, че очакванията са ниски. Едва след осъзнаването, че разполагаш с добра кола, може да се качат – надяваме се до нивото ни от последните четири години – обясни Фетел.

Според него пилотите ще трябва да се адаптират към новата ситуация и вероятно състезанията ще са малко по-различни като подготовка и развитие в сравнение с досегашните:

- Смятам, че всички ще свикнат, но определено ще е нужно малко време. Колкото по-големи са промените, толкова по-дълго продължава адаптацията на пилоти, инженери, на хората във фабриката. Затова мисля, че вероятно ще видим повече отпадания, отколкото преди, когато разбирахме болидите си доста добре и това важи за всички отбори. Ще има грешки, въпросът е кой ще допусне най-малко. Целта ще е да не се допуска един и същи пропуск два пъти. Трябва да изчакаме първите надпревари, да видим къде са проблемите за нас, за останалите и да работим от там нататък.

Себастиан има нов съотборник – Даниел Рикиардо. Той заяви, че очаква с нетърпение да се състезава с него, както и че според него австралиецът ще вложи максимум усилия, за да го притисне. Ситуацията за него обаче не се променя кой знае колко:

- Да, името е друго, човекът е различен, но отборът е свикнал да работи с различни пилоти. Първата година може да е малко по-трудна за него и екипа, докато се напаснат и опознаят – в този аспект може да имам известно предимство, но той е много талантлив и умен, със сигурност ще се адаптира бързо, а и отборът ще му помогне.

Самият Рикиардо обясни, че предстоящият ще е едновременно вълнуващ и сериозно предизвикателство, което обаче той очаква с нетърпение вече няколко месеца, а в известна степен – и през целия си живот досега.

- Това е нова, голяма стъпка в кариерата ми. Смятам, че моментът бе подходящ за смяна на отбора с всички случващи се промени. Те ще поизравнят нещата и ще ми дадат максимален шанс да – надявам се – заблестя. Вълнувам се, че ще съм редом със Себ тази година. Той е постигнал толкова много за такъв кратък период от време. Да си четирикратен световен шампион е изумително. Затова гледам напред към това да науча колкото мога повече. Дано успея да го притисна, надявам се на успех. И двамата сме от програмата на Ред Бул за млади пилоти. Изкарали сме известно време заедно още преди Формула 1 по тази линия – няколко вечери, събития тук-там, но съм сигурен, че ще се опознаем по-добре тази година – допълни австралиецът.

Даниел заяви, че не обича особено да използва думата „очаквания”. Затова с оглед на предстоящия сезон и по-нататъшното развитие на кариерата му, той каза, че не иска да има съжаления впоследствие.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1939 -: Януари 30, 2014, 08:58:18 am »

Нюи: Автомобилите са ръбати заради правилата



Топконструкторът на шампионските болиди на Ред Бул Ейдриан Нюи сподели днес на пистата Херес, че странните форми на носовете и болидите са следствие от изискванията на правилата, а не на някакъв стремеж за постигане на техническо предимство.

С лека усмивка той каза, че още не е видял колите на съперниците. Бил така зает с хората от Рено, че не му останало време. Затова, не би искал да коментира решения в  техните коли, но намира някои за доста грозни.

За носа на новия Ред Бул той е избрал много фина форма от корабостроенето или по-скоро любимите му яхти, като каза, че разчита това да е вярното решение.

Нюи избегна въпроса дали след четири титли при конструкторите и пилотите тимът не се чувства в по-неизгодна позиция с промяната на правилата. Той отбеляза, че правилата периодично се променят и са едни и същи за всички.

Англичанинът не скри разочарованието си, че със сигурност изгорелите газове няма да играят същата роля както преди при създаването на сили на притискане, но бе категоричен, че със сигурност ще има други възможности и области, в които да се работи и да се търси предимство.

- Предното крило например, сега е много по-малко, един елемент, който ще се развива много – обясни геният на аеродинамиката и поясни: – От него зависи целият поток въздух назад и е особено важно как ще се оформят страните му, така че да се изтегля въздуха около предните колела, след това и всичко останало.

Електрониката и нейното управление според Нюи обаче ще са най-голямото предизвикателство в новите болиди.

- Турбото и повечето останали компоненти са малко или повече познати. Голямото предизвикателство е електрониката, кръстосването на няколко науки – обясни конструкторът в претъпкания с хора моторхоум на тима си.

Според англичанина никой не би могъл да бъде определен в момента като фаворит, защото има толкова много промени, а в първите състезания със сигурност издръжливостта, а не бързината, може да се окаже решаваща.

Пак леко усмихнат, Нюи директно отрече възможността носът на Ред Бул RB10 да се промени в стила на новия Лотус.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1940 -: Януари 30, 2014, 09:00:09 am »

Технически данни на Мерцедес W05



Ново шаси, нова задвижваща система – ето това е всичко под капака на Мерцедес W05, с който Розберг и Хамилтън ще се опитат да атакуват титлите във Формула 1.

Каросерия: монокок от карбон, включително капака на двигателя, кутиите на радиаторите, пода, носа, предното и задното крило
Кокпит: махаща се яка и седалка, оформена анатомично според пилота, шест точкови колани Sabelt, система HANS
Структури за сигурност: кокпит с предна и странични крашструктури, интегрирана задна краш структура, ролбари
Предно окачване: носачи и щанги от карбон, оформени на принципа пушрод, пружини и амортисьори
Задно окачване: носачи и щанги от карбон, оформени на принципа пулрод, пружини и амортисьори
Амортисьори: Penske
Джанти: Advanti, ковани от магнезий
Гуми: Пирели
Спирачки: карбонови дискове и спирачки със спирачни системи Brembo
Волан: конструкция от карбон
Управление: зъбчата предавка със сервоусилвател
Електроника: ECU според стандартите на ФИА от McLaren Electronic Systems (MES)
Бензинова система: ATL с подсилен с кевлар резервоар
Горива и смазочни материали: PETRONAS Syntium, Primax, Tutela
Трансмисия: 8-степенна+задна, корпус от карбон
Превключване: секвенциално полуавтоматично с хидравлично активиране
Съединител от карбон
Дължина: 4800 мм
Ширина: 1800 мм
Височина: 950 мм
Тегло 691 кг

Технически данни на Mercedes-Benz PU106A Hybrid

Минимално тегло: 145 кг
Съставни части на задвижващата система: двигател с вътрешно горене (ICE), мотор-генератор на кинетична енергия (MGU-K), мотор-генератор за топлинна енергия (MGU-H), батерии, турбо компресор, контролираща електроника
На сезон се полагат по пет системи на пилот

Двигател с вътрешно горене:
Обем: 1,6 л
Брой цилиндри: 6
Ъгъл между цилиндрите: 90 градуса
Клапани: 24
Максимални обороти: 15 хил. об./мин.
Максимално впръскване на гориво: 100 кг./ч. (при над 10500 об./мин.)
Впръскване: директно при максимално налягане от 500 bar, един инжектор на цилиндър
Турбо компресор: максимални обороти 125 хил. об./мин.

Системи за добиване на енергия:
Интегрирана хибридна система с електричен мотор-генератор
Батерии: Литиево-йонни батерии с тегло между 20 и 25 кг.
Максимално добито количество енергия за обиколка: 4 MJ
Максимални обороти MGU-K: 50 хил. об./мин.
Максимална мощност MGU-K: 120 kW/161 к.с.
Максимално количество възвърната енергия MGU-K: 2MJ на обиколка
Максимално използване на енергия за обиколка MGU-K: 4 MJ за 33,3 сек на обиколка
Максимални обороти на MGU-H: 125 хил. об./мин.
Максимална мощност MGU-H: неограничена
Максимално количество възвърната енергия на MGU-H: неограничено
Максимално използване на енергия за обиколка MGU-H: неограничено

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1941 -: Януари 30, 2014, 09:01:30 am »

Форс Индия представи VMJ07 на живо в Херес



След като през миналата седмица екипът на Форс Индия показа на снимки своя нов болид за този сезон, то днес сутринта на пистата Херес пилотите на екипа Нико Хюлкенберг и Серхио Перес вдигнаха покривалото в питлейна и всички вече имат ясно впечатление за новия VJM07. Както и останалите си конкуренти, показали коли си до сега, болидът разполага с екстравагантен нос, който обаче е доста дълъг и затова веднага си спечели прозвището Пинокио.

Поглед отпред показва, че инженерите в екипа определено не са се съобразявали с естетиката, като основата на носа е доста широка. Заоблените линии също не са били приоритет. Колата изглежда обаче не се различава много от компютърните анимации, показани миналата седмица.

Оптически освен формата на носа, най-голяма промяна спрямо миналия сезон са цветовете на колата. В голямата си част тя е в черно и докато през изминалите години отбора залагаше на традиционните за индийското знаме бяло, зелено и оранжево, то сега повечето бели през миналата година елементи са заменени с черно. Комбинацията обаче остава почти непроменена, като кутиите на радиаторите са предимно в оранжево, забелязват се бели ивици в основата на носа и на задното крило, както и зелени ивици на определени места.

Пилотите на отбора са нови спрямо миналата година, след като Адриян Сутил пое в посока Заубер, а Пол ди Реста се завръща в DTM. Нико Хюлкенберг обаче познава добре отбора, след като прекара там две години като тест и титулярен пилот.

Бившият пилот на Макларън, Серхио Перес пък ще трябва да доказва, че е бил освободен неоснователно от екипа от Уокинг.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1942 -: Януари 30, 2014, 09:02:53 am »

Хамилтън катастрофира с новия Мерцедес на Херес



Люис Хамилтън катастрофира с новия си Мерцедес F1 W05 по обяд по време на днешния първи ден от предсезонните тестове във Формула 1. Автомобилът, който бе показан официално сутринта, бе със силно повредена предна част.

От екипа съобщиха, че причината за катастрофата е повреда, която ще търсят при огледа на болида. Предполага се, че може предното крило да се е счупило. Това бе потвърдено по-късно от отбора, но самият Хамилтън остана положително настроен въпреки удара.

Само две времена бяха дадени през първата половина на деня. Едното е точно на Хамилтън, който пръв излезе от питлейна и направи два опознавателни тура преди спирането на сесията заради Кими Райконен. Постижението на англичанина е 1:27.820 мин, като той бе най-активен до инцидента с 18 об. Единственото друго време е на Жан-Ерик Верн (Торо Росо) – 1:36.530 (11 тура).

Райконен, който предизвика първия червен флаг за деня, завъртя само 2 обиколки, колкото има и Естебан Гутиерес (Заубер). Серхио Перес (Форс Индия) пък е само с една, като той получи повреда в електрониката. Вероятно такъв проблем спря и Кими едва 45 минути след началото на тренировките. Телеметрията отчете необичайни показатели от неговото Ферари F14 T и от питуола му се обадиха да изключи всичко като предохранителна мярка. По-късно от Скудерията съобщиха, че причината е объркване данните на телеметрията. Ред Бул пък не се появиха на трасето заради проблем с монтажа на пружините около задните амортисьори.

Междувременно се заговори, че във ФИА има постъпили няколко запитвания относно легалността на предната част на Лотус Е22. Компютърно генерирани кадри на болида бяха представени преди няколко дни, като концепцията за носа на отбора от Енстън е коренно различна от тези на всички останали.

- Преминахме всички краштестове на ФИА и сме уверени, че конструкцията ни изпълнява всички изисквания на федерацията. Ние просто предприехме иновативна посока на развитие, която е различна спрямо тези на останалите отбори. В дизайна има толкова много вариации, задължително ще има някакви приказки. Но ние сме спокойни и оставаме съсредоточени върху работата си – коментира техническият директор на Лотус Ник Честър.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1943 -: Януари 30, 2014, 09:04:22 am »

Марк Уебър обяснява силните страни на Фетел и неговата „единствена слабост“



Марк Уебър и Себастиян Фетел бяха съотборници в екипа на Ред Бул в последните пет години и влязоха в историята, като един от най-взривоопасните дуети. Най-явното доказателство за това бе случилото се в Малайзия преди почти една година, когато германецът изпревари съотборника си въпреки нарежданията от бокса. И въпреки напрежението между двамата, все пак Марк Уебър като истински джентълмен продължава да показва сериозно уважение към четирикратния световен шампион.

„За мен винаги е много трудно, когато бъда заговорен за Себ, заради нещата, случили се между нас, но това вероятно е така и за него“, обяснява 37-годишният австралиец пред Motor Sport. „Това е като между двама боксьори. Със сигурност резултатите не ми харесват особено. Особено откакто използвахме гуми Пирели. С тях той определено ме смаза, но аз мога да продължа да живея с това.“

Според Уебър, Фетел действително е свършил феноменална работа през изминалите години.

„Мисля, че с използваните през последните годинии аеродинамични решения му паснаха много добре. Той бе истински майстор в бавните завои, като използваше чудесно тези решения по-добре от мен – край на историята. Освен това той е много силен при настройването на двигателя (има се предвид използването на различните режими на силовия агрегат – б.а.). Справя се много добре и с износването на гумите и с аеродинамичните настройки.

Понякога обаче бе ненормално бърз. Той бе с 2,5 сек по-бърз от всички останали, като при това зад него бяха Нико (Розберг – б.а.), Фернандо (Алонсо – б.а.), Люис (Хамилтън – б.а.) и аз. Не е като да е карал срещу слаби пилоти. Не винаги бе така разбира се, но в определени състезания просто беше невероятно.“

Нико Розберг също призна през миналата година, че когато преглеждал записи на състезания и виждал скоростта, с която Фетел минавал през определени завои му идвало да крещи.

Марк Уебър никога не е крил симпатиите си към Фернандо Алонсо и нищо не се е променило.

„Винаги съм си мислел, че Фернандо може би е най-добрият и продължавам да го мисля – поне по отношение на неделите. Погледнато в една обиколка обаче Себастиян вероятно го изпреварва. Не говоря само за представяне, но и за подготовка. Всички сме виждали, как успява да се наложи на старта, да си осигури свободна писта и да контролира всичко като компютър. Неговата слабост обаче винаги са били бързите завои.“

                                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1944 -: Януари 30, 2014, 09:06:39 am »

Носовете на новите болиди са не само грозни, но и потенциално опасни, твърди Нюи



Носовете на новите болиди във Формула 1 почти изместиха като обсъждана тема в падока задвижващите системи за 2014 г. Техническият шеф на Ред Бул Ейдриан Нюи изрази днес доста остро мнение по въпроса, като според него те са не само грозни, но и представляват потенциална опасност.

- Правилата бяха въведени след изследвания на ФИА, показващи, че височината на носовете намалява шансовете колите да излитат като при инцидента с Марк [Уебър] във Валенсия преди няколко години. Притеснявам се, че сега може да се случи обратното. При удар в задната част на друг автомобил носът може да отиде под него, а това според мен е значително по-лош сценарий – заяви той на пистата Херес, където тази сутрин шампионите официално показаха своя RB10.

Нюи сподели и че за него е важно един болид от Формула 1 да е добре изглеждащ, макар при конструирането да се търси възможно най-добро решение от гледна точка на представянето, а не на стила. Той се притеснява и от позиционирането на батериите – под резервоара, в средата на колата. Досега в Ред Бул те бяха под скоростната кутия.

- Не съм сигурен защо поставянето на батерия под резервоара е по-сигурно от позиционирането й зад двигателя. Не мисля, че има някаква опасност за пилотите,  тъй като евентуален проблем ще бъде забелязан достатъчно рано, но въпреки това е опасно – каза Нюи.

Британският конструктор засегна въпроса с носовете и във видеоинтервюто, публикувано от Ред Бул при презентацията на RB10. Темата е част от разяснението му на основните промени за новия сезон:

- Този сезон имаме две големи промени в правилата – първата засяга двигателя. Преминахме от атмосферни V8 към турбо 1,6 л V6, като ще има и много стриктен разход на гориво. Това, разбира се, означава, че ще има много стратегия в надпреварите. Предполагаме, че повечето състезания ще са зависими от разхода на гориво и че ще се налага да се пести в рамките на дистанцията. Това означава различен стил на управление, при който в дадени моменти се вреди на времето за обиколка. Въпросът е как да се изразходва горивото? Дали на старта да си бърз и след това да пестиш или първо да внимаваш и накрая да спринтираш – всичко това ще има значение. Другата голяма промяна е аеродинамиката. 75 мм намаление в ширината на предното крило от всяка страна звучи като нещо малко, но има сериозен аероефект. Преди страниците ни позволяваха да извеждаме въздушния поток настрани и покрай предните колела. Сега предното крило свършва точно пред гумата – вероятно най-лошата възможна позиция. Нито отвън, нито отвътре, тоест голямата част от потока сега се задържа пред колелото. Част от въздуха излиза към външната страна, останалото отива навътре и с това предизвиква доста голяма каша. От там се получават всевъзможни проблеми в посока кутиите за кутиите за радиаторите и дифузьора. На всичкото отгоре имаме свален надолу нос (до 185 мм от 550 мм). В крайна сметка се получава нещо като два носа – основната и след това предната му, стърчаща част. Мисля, че ще има някои особено некрасиви носове, което е срамота. За мен естетиката на болид от Формула 1 е важна: колите би трябвало да изглеждат добре и мнозина от хората с автомобили с такива носове няма наистина да ги харесват.

Нюи отбеляза също така, че работата по RB9 до много късен етап от миналия сезон е означавала компромиси относно проекта за RB10:

- Развивахме сериозно RB9 през юни, юли и септември. Ресурсите ни не са безкрайни и това означаваше, че по RB10 не се работи. Най-голямата ни битка бе с времето – нямахме толкова, колкото ни се искаше за проучвания преди да се захванем с основната конструкция на монокока и скоростната кутия.

Той отново посочи издръжливостта като първа грижа на екипите, намиране на лимитите при използване на горивото, както и разбиране поведението на гумите, които тази година са по-твърди, за да се справят с увеличения въртящ момент.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1945 -: Януари 30, 2014, 09:08:08 am »

Хамилтън доволен от началото на тестовете въпреки катастрофата



Сутринта екипът на Мерцедес представи своята кола за новия сезон и малко по-късно Люис Хамилтън имаше възможност да направи първите си обиколки с W05. Денят обаче не завърши по най-добрия начин за британеца, който катастрофира след проблем с предното крило. Въпреки това впечатленията на Хамилтън бяха позитивни.

„За мен това е изключително позитивен старт на изпитанията, след като ние бяхме първата кола на пистата и направихме добро количество обиколки“, изрази радостта си във Facebook Хамилтън. „Другите отбори правеха по една-две обиколки, и то часове, след като ние вече бяхме на пистата. Така че да започнем работата по своята програма без особени проблеми бе много окуражаващо.

Колата се чувства доста добре, особено като се има предвид, че се намираме на толкова ранен етап от развитието си. Така че като цяло можем да определим деня като позитивен.

Разбира се за съжаление не го завършихме по начина, по който бихме желали. Приключихме по-рано от желаното, но всички работиха усърдно и изглежда без особени усилия записахме достатъчно километри, повече от всички останали. Ще успеем да наваксаме изгубеното време и смятам, че е по-добре подобно нещо да се случи тук, а не в Мелбърн. Наистина съм горд от представянето на тима и за това, което успяхме да постигнем до тук. Ще продължим да натискаме с всички сили.“

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1946 -: Януари 30, 2014, 09:09:18 am »

Хюлкенберг не смята, че новите носове са по-опасни



Германският пилот Нико Хюлкенберг, който се върна в тима на Форс Индия, заяви, че според него новите странни носове на болидите едва ли са по-опасни от тези до миналия сезон.

Темата бе повдигната от Ейдриан Нюи, който по-рано днес каза, че с новите структури има опасност от по-лоши удари, отколкото излитане на автомобилите във въздуха при контакт. Според Нико обаче подобно нещо едва ли ще има, защото по-скоро по-високите носове са били възможна причина за излитане.

- От пилотска гледна точка няма кой знае каква разлика, защото от кокпита не виждам носа – нито сегашния, нито този миналия сезон – бе откровен Нико, който с широка усмивка продължи, че може би тази зима е била много по-натоварена за екипите, отколкото за пилотите.

Любопитно, Хюлкенберг призна, че за разлика от повечето си колеги не е тествал в симулатор. Той обаче не знае дали това не е предимство при толкова промени, защото никой не е наясно колко коректна е работата на симулатора спрямо реалността.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1947 -: Януари 30, 2014, 09:10:54 am »

Катерам с екстремно решение за носа на новия CT05, Уилямс FW36 също излезе на писта





Катерам избраха екстремно решение за носа на новия си болид CT05 – различно от всички останали, видени досега на колите за сезон 2014 г. във Формула 1. Той прилича в известна степен на шампионското Ферари 312T5 от 1979 г. Час преди края на първия ден предсезонни тестове на пистата Херес се появи и Уилямс FW36. Колата на тима от Гроув бе показана миналата седмица, но с компютърно генерирани кадри, докато днес Валтери Ботас изкара на трасето реалния болид.

Катерам CT05 е първият болид на екипа, конструиран изцяло в техническия център в Лийфийлд. Двигателите за четвърта поредна година ще са Рено, както и допълнителните системи за задвижване, а скоростната кутия идва от Ред Бул Технолъджи.

- Вярваме, че CT05 е добра стартова платформа от гледна точка на новите правила и свързаните с тях предизвикателства, особено по отношение на издръжливостта – заяви шефът на екипа Сирил Абитебул. – Вярваме, че сме отговорили на промените по най-добрия начин, на който сме способни. Хората ни са невероятна смесица от опит и млади таланти, а освен това преместихме аеропрограмата си в съоръжението на Тойота Моторспрт в Кьолн. Това означава, че сега работим с 60-процентови модели – значително подобрение спрямо преди. Партньорството с Дел/Интел ни даде възможност за сериозен напредък по отношение на CFD ресурсите. Достатъчно големи реалисти сме, за да знаем, че едва ли ще се състезаваме в челото на колоната. Но няма причина да не водим битка на по-предни позиции в сравнение с тези, на които се движим от влизането ни в спорта през 2010 г.

Техническият директор Марк Смит отбеляза, че е отделено повече от обичайното внимание на намаляване на теглото. По отношение на охлаждане, изпускателна система и т.н. е подходено с повече консерватизъм заради изискванията на новата система за задвижване.

- Предната част на колата очевидно ще предизвика най-много дебати. Съсредоточихме се върху оптимизиране на структурите около носа, предната част на шасито и намалената широчина на предното крило. Колата, с която стартираме обаче, определено не е крайния отговор на промените и очакваме да изпробваме алтернативни решения в течение на 2014 г. – допълни той.

Катерам смениха пилотския си състав за предстоящия сезон. Тази година за отбора ще се състезават Камуи Кобаяши и Маркус Ериксон. Робин Фрийнс бе взет за трети пилот, а Александър Роси ще продължи да работи с тима от Лийфийлд.

Заместник-шефът на Уилямс Клер Уилямс пък отбеляза, че тимът от Гроув има късмет да работи с лоялни партньори, тъй като миналогодишното представяне бе особено слабо.

- Привлякохме и нови партньори. Все още не сме в позиция да ги обявим, но ще го сторим през идващите седмици преди Австралия. Настоящата ни цел е да върнем тима към победите, така че всички направени през последните девет месеца промени в екипа са насочени към движение в тази посока. Да се печелят победи не е краткосрочен проект, няма бързи решения, но това е част от голяма промяна в историята на Уилямс – допълни тя.

Клер Уилямс обясни също така, че Фелипе Маса ще бъде движеща сила за екипа в година на толкова сериозни нови правила. Запазването на Валтери Ботас пък осигурява стабилност, а освен това в Гроув познават таланта му и са сигурни, че той ще свърши работата си добре.

- Тестът на Херес е един от най-важните от много години насам заради промяната в правилата. Колата ни е революция, а не еволюция спрямо миналогодишната. Ще се концентрираме върху проверки на системи, за да сме сигурни, че всичко работи както трябва. След това ще се трудим по издръжливостта – тя може да е решаваща за представянето, особено в първите състезания през сезона – продължи Уилямс. – Проектът за новия автомобил се изпълнява значително по-дълго време, отколкото нормално се отделя и чувствам, че сме готови.

На въпроса има ли конкретни цели тимът за 2014 г., Клер Уиляс отговори, че трябва да се направи прогрес.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1948 -: Януари 30, 2014, 09:13:10 am »

Райконен най-бърз в първия ден тестове на Херес



Кими Райконен даде най-добро време в първия ден от тестовете на отборите от Формула 1 на пистата Херес. Финландецът направи 31 обиколки днес на испанското трасе.

Новото Ферари F14 T спря само след няколко завоя при първото си излизане. От питуола се обадиха на Кими да изключи всичко като предохранителна мярка. Колата бе прибрана в питлейна, като по-късно стана ясно, че причината за инцидента е объркване на телеметрията. Ферари отбелязаха, че „Формула 1 стартира през 2014 г. със скоростта на охлюв, но това бе предсказуемо”.

Райконен даде време от 1:27.104 мин, следван от Люис Хамилтън (Мерцедес) – на 0,716 сек и Валтери Ботас (Уилямс) – на 2,978 сек. Постиженията обаче бяха последното нещо, което вълнуваше екипите днес – първата задача на всички екипи бе проверка на системите.

Денят бе особено напрегнат, след като започна с поредица представяния на нови коли. Последователно на бял свят излязоха Мерцедес F1 W05, Ред Бул RB10, Форс Индия VJM07 се появи в реалния си вариант. Катерам се забавиха с появата на своя CT05, но успяха да го демонстрират в рамките на деня, като носът и цялата му предна час предизвикаха нова поредица бурни обсъждания естетиката на тазгодишните коли. Малко преди края на сесията на пистата се появи и Уилямс FW36, като Ботас успя да го изведе и на трета позиция в подреждането.

Четирикратният световен шампион Себастиан Фетел направи едва 3 тура (нито един за време). Екипът му имаше известни грижи с монтажа на пружините около задните амортисьори. Проблемът бе описан от техническия шеф на тима Ейдриан Нюи като „глупав”.

Хамилтън пък катастрофира по обяд, слагайки край на програмата на Мерцедес. Причината за удара бе счупено в края на старт-финалната права предно крило. Очаква се обаче колата да е напълно поправена и тестовете на екипа от Бракли да продължат утре сутринта.

Макларън МР4-29 изобщо не се появи на писта. От отбора обясниха, че причината е проблеми с електрониката.

- Разглобяването, проверката и сглобяването на някои основни компоненти означаваха, че не успяхме да излезем на трасето днес. Ще продължим да инсталираме ключовите системи и се надяваме Дженсън [Бътън] да започне програмата ни утре – се казва в изявление на тима.

Маруся оправиха своите технически главоболия и съобщиха, че потеглят към Херес, където би трябвало утре вече да са част от изпитанията.

Сесията бе прекъсвана два пъти – заради спирания на Райконен сутринта и на Жан-Ерик Верн (Торо Росо) следобед.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1949 -: Януари 30, 2014, 09:14:29 am »

Кими: Нямам някакво специално усещане, че пак съм във Ферари



В типичния си стил, без излишни емоции Кими Райконен заяви днес, че всъщност не е особено развълнуван, че отново е в кокпита на Ферари, макар колегите да се опитаха да му зададат на няколко пъти този въпрос.

- Бил и съм във Ферари и преди познавам нещата, познавам повечето хора отпреди, нормално е да има нови лица и промени – отбеляза Кими и говори повече за новите правила и начина, по който са се променили колите. – Нормален първи ден на тестове, с много работа и още много, която предстои – обобщи световният шампион за 2007 г.

Той бе най-бърз от всички днес и направи цели 31 обиколки на пистата Херес:

- Най-голямото предизвикателство е в начина на работа с новите системи за генериране на енергия заедно с двигателя. Но като цяло не бих могъл да кажа, че в самото каране има чак толкова голяма разлика. Все пак педалът на газта изисква друг начин на работа, сцеплението е много по-малко, но това още е първият ден на тестовете.

Кими каза още, че просто трябва да се работи с нови неща, но не се притеснява от нови бутони по волана или нещо подобно. Той подчерта, че няма как изобщо да се правят някакви изводи за предимство на Ферари, защото всичко тепърва ще се развива. Днес при това е било доста студено, гумите са с малко сцепление и т.н.

Кими отрече, че дори той е направил твърде малко обиколки днес, защото отбеляза, че по принцип и миналата година е било така и изобщо винаги е така първия ден. Напълно отхвърли и това Ферари да имат известно предимство на старта на сезона, като каза, че при толкова промени това изобщо няма как да се приеме за нещо реално.

Райконен напълно отказа да коментира и цифрите, че най-доброто му време днес било много по-слабо от миналогодишните резултати и обясни отново, че всичко е напълно ново и различно и няма как да се сравняват.

Финландецът отрече да има вече каквито е да е проблеми с болки в гърба или нещо подобно.

                                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен