www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509261 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1950 -: Януари 30, 2014, 09:15:37 am »

Фетел: Нещата не тръгнаха добре



Себастиян Фетел и екипът на Ред Бул със сигурност са си представяли по доста по-различен начин началото на тестовете на пистата Херес. Вместо да прави обиколки на пистата германецът бе в боксовете през почти целия ден заради проблеми в RB10. Едва 13 минути преди края на изпитанията за деня той успя да се появи на трасето, но направи едва три обиколки за изпитване на системите.

„Нещата не потръгнаха добре“, бе равносметката на 4-кратният световен шампион. „В крайна сметка нещата се сведоха до това, да успеем въобще да излезем на пистата през днешния ден. Сега имаме време до утре, за да направим точна оценка, но имаме много работа. Доколкото видяхме, днешният ден бе тежък за всички.“

Така освен премеждията на Хамилтън и Райконен, Бътън въобще не се появи с Макларън МР4-29 заради технически проблеми. Според изтеклата от екипа на Ред Бул информация пък забавянето е било заради неправилно монтиран елемент от задното окачване. Дали смяната му обаче отнема цял ден е въпросително, въпреки че механиците все още не са запознати достатъчно добре с новите коли.

„В началото на сезона подобни промени винаги изискват повече време отколкото в края, когато механиците вече имат достатъчно рутина“, размишлява Фетел. „Така например ако сега свалянето на скоростната кутия изисква 2 часа, в края на миналата ставаше за половин час.“

След като Фетел се прибра в бокса малко след 17 ч. местно време, когато бе и края на сесията, в екипа на Ред Бул отново настъпи суматоха, защото от колата излизаше дим.

„Ще проверим всички системи, не знаем все още каква бе причината“, призна Фетел. „Със сигурност не бе нещо сериозно. Вероятно някъде просто нещо е прегряло. Нищо драматично.“

Германецът не успя да добие сериозно впечатление от трите бавни обиколки на испанската писта.

„Направих прекалено малко обиколки и не успях дори да дам газ като хората. Ставаше дума за това, просто да установим, дали всичко по колата работи в норми. Има доста неща върху които да помислим, въпреки че не успяхме да караме днес нормално.“

Според Фетел е нещо нормално, че и другите тимове са имали проблеми в този първи ден.

„Със сигурност е трудно за всички и всички се намираме в една напълно нова ситуация. Това е нормално, защото всички започваме от нулата. Но ще имаме достатъчно време. Важно е да използваме времето тук в Европа, за да подготвим всичко и за да може в Бахрейн нещата да преминат без проблеми. Със сигурност обаче и там ще има известни дреболии за довършване.“

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1951 -: Януари 30, 2014, 09:25:35 am »

Хорнер признава, че RB10 издържал краш тестовете 10 дни преди Херес



Дори екипът световен шампион попадна под напрежение през зимата заради липсата на достатъчно време за подготовка и развитие. Това стана ясно на първите предсезонни тестове на пистата Херес. Тим шефът Кристиян Хорнер призна, че новата кола е била готова едва няколко дни преди заминаването за Испания.

„Става дума за един напълно нов автомобил, който все още се намира в процес на производство и дооформяне“, обясни Хорнер на пистата днес. „Нормално е да се появят проблеми. Ние разбира се опитваме да направим всичко възможно, се справим с всички тях преди колата да излезе на пистата. Надяваме се да сме успели.“

Оказа се обаче, че това не е съвсем така. И докато Фетел говореше за „неправилно монтирана част“, то Хорнер не желаеше да навлиза в подробности. Но все пак призна интересни подробности около новата кола.

„Това е един много по-сложен автомобил от предшестващия. Зад кулисите отборът свърши наистина добра работа, за да завършим този болид. Така например започнахме с карш тестовете едва преди 10 дни и успяхме да ги преминем. Може да се каже, че е цяло постижение, че имаме една напълно (почти) готова кола в гаража за тестовете. Мисля, че тези правила бяха приети в погрешния момент. Защото разходите продължават да са доста високи. Това са най-значителните и най-скъпите промени, които аз лично си спомням. Разбира се Формула 1 трябва да следва хода на времето, но е хубаво подобни промени да се съобразят с отборите. Има доста отбори, по чиито болиди почти липсват рекламни стикери.“

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1952 -: Януари 30, 2014, 09:26:42 am »

Тестът на мокри гуми преместен за днес



Тестът на мокрите гуми на Пирели бе преместен за днес след преценка на метеорологичните условия на пистата Херес. Доставчикът за Формула 1 предвиди изпитания на тези спецификации в петък, като уточни, че промяна на времето може да доведе до изменение на програмата.

Гумите на италианската компания са променени за сезон 2014 г. с оглед новите системи за задвижване и цялостните промени в болидите. При спецификацията за мокро трасе са преработени задните, за да се намали авкапланингът. Понастоящем те могат да изхвърлят 65 литра вода на секунда при пълна скорост, а предишният вариант бе 60 л. Има и нова смес, която е в състояние да работи както в условия на мокър, така и при такива на изсъхващ асфалт. По този начин се постига доближаване до интермедиите.

Тази сутрин пистата Херес бе мокра след валелия през нощта дъжд. В течение на деня тя ще бъде допълнително мокрена, за да се проведат изпитанията.

Първият ден тестове на новите коли с турбомотори и допълнителни системи за задвижване пък бе определен като началото на нова ера в историята на Формула 1. Неминуемо обаче бе направено сравнението, че в началния ден проби миналата година екипите са направили 657 обиколки, докато вчера бройката бе едва 93 за 8 коли, две от които бяха с 3 (Себастиан Фетел, Ред Бул) и 1 (Маркус Ериксон, Катерам). Макларън изобщо не излязоха заради технически проблем, докато Уилямс и Катерам успяха да изкарат CT05 и FW36 на трасето много късно следобед.

Днес по програма Фетел и Ериксон продължават работата за екипите си. Останалите пилоти са: Нико Розберг (Мерцедес), Кими Райконен (Ферари), Дженсън Бътън (Макларън), Серхио Перес (Форс Индия), Естебан Гутиерес (Заубер), Данил Квят (Торо Росо) и Валтери Ботас (Уилямс). Очаква се Маруся също да се присъединят към тренировките, след като технически проблем ги забави в базата им в Бенбъри.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1953 -: Януари 30, 2014, 09:28:15 am »

Ерик Булие назначен за шеф на Макларън



Макларън Рейсинг оповестиха официално очакваното назначение на Ерик Булие за шеф на британския отбор във Формула 1. Французинът встъпва в длъжност в понеделник следващата седмица (3 февруари). Официална му позиция е състезателен директор, като в оповестената структура липсва досегашният вариант на шеф на екипа (team principal).

В съобщението изобщо не се споменава Мартин Уитмарш. Последните слухове около англичанина гласяха, че Лотус са се свързали с него във връзка с овакантения от Булие пост.

От Макларън посочват, че Булие е един от най-способните специалисти във Формула 1 и е изиграл ключова роля за успехите на Лотус през последните години. Той има сериозен опит в надпреварите с едноместни състезателни автомобили, като е работил на висши позиции в световните серии на Нисан и А1 Гран при преди да дойде в Гран при.

Булие ще отговаря директно пред главния изпълнителен директор на Макларън Рейсинг – напълно нова, незаета в момента позиция. От Уокинг допълниха, че това назначение ще бъде обявено, когато се случи. CEO-то на Макларън Рейсинг ще докладва лично на Рон Денис. Булие пък ще работи заедно с Джонатан Нийл (главен оперативен директор, Нийл ще поеме и функциите на CEO в Макларън Рейсинг, докато бъде изпълнено назначение) и останалите висши членове на управленския екип.

- Преди всичко смятам това назначение за чест, привилегия и чудесна възможност – коментира Булие. – Хората в Макларън Рейсинг и съоръженията в технологичния център на Макларън са от световна класа и се вълнувам невероятно много да се присъединя към толкова успешен отбор. Едновременно с това съм нетърпелив и решен да играя активна роля – редом с останалите висши мениджъри и директори в Макларън Рейсинг в новата оперативна структура – да въведем необходимите промени, нужни за постигането на успех. Накрая бих искал да използвам тази възможност да уверя всички в Макларън Рейсинг, че съм изцяло решен да работя със същата страст като тях и да печелим.

Рон Денис, който се върна на поста CEO на Макларън Груп, обясни, че идването на Булие е част от преструктурирането в управлението на Макларън Рейсинг.

- Вече лично изясних на всички служители в Макларън Груп, включително Макларън Рейсинг, ценностите, принципите и начинът на мислене, които възнамерявам да приложим, за да вървим напред. Намерението ми е отсега нататък всеки човек в Макларън Рейсинг да разбира отговорностите и задълженията си, да се фокусира върху специфичната си област и да спазва тези ценности, принципи и начин на мислене. В скоро време ще обявим кой ще е новият главен изпълнителен директор на Макларън Рейсинг – той ще докладва на мен, а Ерик – на него. Твърдо вярвам, че след преструктурирането на висшата управленска структура на Макларън Рейсинг заедно ще потеглим към връщане на конкурентоспособността си – бързо и професионално, впрягайки фантастичните таланти в организацията ни – допълни Денис.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1954 -: Януари 30, 2014, 09:29:49 am »

Лекарите са започнали да изваждат Шумахер от комата?





Лекарите са започнали да изваждат Михаел Шумахер от изкуствената кома, твърди френският вестник Екип. Според изданието процесът е започнал тази седмица.

Седемкратният световен шампион във Формула 1 претърпя две мозъчни операции след падане при каране на ски точно преди месец. Първата от тях бе на 29 декември миналата година, след като бе приет в университетската болница в Гренобъл. От тогава бившият пилот е в изкуствена кома.

В публикацията на Екип се твърди, че Шумахер вече е в етап на постепенно пробуждане и реагира позитивно на процеса. Изданието се е консултирало с френския неврохирург Жан-Люк Трюел, според когото четвъртата седмица е максималният краен период за изваждане от изкуствена кома. Той обяснява също така, че в подобно състояние пациентите преминават двумесечен период на наподобяващо летаргия объркване. Трюел също е категоричен, че не могат да се дават прогнози за състоянието на Михаел.

Очаква се разследването на падането на Шумахер да приключи около средата на февруари. Не бе установена вина за инцидента от страна на курорта Мерибел. Всички зони на пистата и извън нея (където бе падането) са били обозначени според изискванията на френските закони. Вестникът обаче посочва, че семейството на Шумахер може да реши да подаде оплакване и това да доведе до криминално разследване.

Междувременно мениджърът на Михаел Сабине Кем направи поредно изявление – този път заради появили се спекулации, че той е изпаднал в „нормална кома” и вероятно ще остане в постоянно вегетативно състояние.

- Подчертавам, че всяко изявление по отношение здравето на Михаел, което не идва от лекуващите го доктори или от мениджърския му екип, трябва да бъде смятано за спекулация. Повтарям, че няма да коментираме спекулации – заяви Кем.

Ферари и Мерцедес пък продължават да изразяват подкрепата си за Шумахер, който кара за тях във Формула 1. Екипът на Скудерията публикува непрекъснато съобщения, а на новите болиди на отбора от Бракли е изписано #KeepFightingMichael.

                                                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1955 -: Януари 30, 2014, 09:31:03 am »

99 тура за F1 екипите до обяд на Херес, Бътън с най-добро време



Дженсън Бътън оглави подреждането от първата половина на втория ден тестове на пистата Херес. Отборите от Формула 1 започнаха предсезонните си тренировки на испанското трасе, където за първи път изпитват новите болиди и системи за задвижване.

Седем времена бяха записани днес до обяд, като Бътън бе с 1:32.443, следван от Валтери Ботас с Уилямс (+5,319), Кими Райконен с Ферари (+5,829), Себастиан Фетел с Ред Бул (+5,877), Серхио Перес с Форс Индия (+6,565), Нико Розберг с Мерцедес (+6,833) и Естебан Гутиерес със Заубер (+9,355). Времената продължават да не са основна цел в програмите на екипите, които проверяват дали всички системи функционират правилно и немалка част от тях се борят с повече от обичайните за предишни години проблеми в колите.

Валелият през нощта дъжд означаваше, че пистата бе мокра сутринта. Затова от Пирели решиха да преместят деня за изпробване на гумите си мокро трасе и интермедиите днес. Водоноска се „грижеше” асфалтът да не изсъхва, докато отборите правеха първи обиколки с новите спецификации за такива условия на италианската компания.

Бътън стартира днес програмата на Макларън, след като вчера така и не можа да излезе на трасето. Докато от Уокинг съобщиха официално за назначението на Ерик Булие за състезателен директор на Макларън Рейсинг, Дженсън изпълняваше проверките по МР4-29.

Екипът на Мерцедес работи цяла нощ и поправи разбития вчера F1 W05. Люис Хамилтън катастрофира заради повреда на предното крило. Техническият изпълнителен директор на тима Пади Лоу обясни, че е установено какво точно се е счупило и причината за това. Той допълни, че не е много добре да ти се наложи такъв ремонт при твърде малкото резервни части на настоящия етап, но отборът се справи и Розберг излезе на Херес днес. В Мерцедес имаха още някои проблеми, за които заявиха, че са били очаквани и оцениха началото на тренировките като положително, тъй като Хамилтън вече започваше да прави серия обиколки, когато се счупи крилото.

Сесията прекъсна само веднъж до обяд – причината бе завъртане на Гутиерес, който излетя в предпазната зона на пети завой. Той натрупа и най-много обиколки – 33. Общо екипите записаха 99 тура до средата на деня, което бе по-добро постижение от вчерашните 93 за целия вторник.

Два екипа не успяха да извадят колите си на писта досега – Торо Росо и Катерам. Отборът от Лийфийлд призна в съобщение в Туитър, че се бори с поредица проблеми: „Решаваме един, а веднага се появява друг”. Очаква се и пристигането на Маруся на Херес, но те едва ли ще смогнат да започнат тестове днес.

                                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1956 -: Януари 30, 2014, 09:32:17 am »

Торо Росо: Двигателят предизвиква сериозни вибрации



Със своите направени 15 обиколки във вчерашния ден, Жан-Ерик Верн бе сред най-усърдните пилоти на пистата Херес в Испания. Само Кими Райконен и Люис Хамилтън направиха повече обиколки с новите коли на Ферари и Мерцедес. Въпреки това в екипа на Торо Росо не бяха съвсем доволни, защото и при тях, както и при всички останали имаше проблеми с новата техника.

„Както можеше да се чуе дори, колата имаше много сериозни вибрации, идващи от двигателя“, обясни Верн вчера. „Опитахме се да решим този проблем, но ще трябва да поработим още. Ще продължим да търсим решение и се надявам през утрешния ден да е по-добре.“

Заради вибрациите Верн не успя използва пълната мощност на новите двигатели и няма ясно виждане за тях все още.

„Не мога да кажа все още нищо, не успях да използвам пълната мощност, но това със сигурност не е ясната картина на представянето на новите двигатели.“

В следобедните часове Верн бе причината за поредното прекъсване на сесията след като получи повреда.

„Имах проблем с електрониката, след който колата просто нямаше никаква мощност. Все пак имаме доста амбициозна програма, някои отбори дори не успяха да излязат на пистата днес, така че сме сравнително доволни. Прекарах много време през изминалата седмица с момчетата от екипа и искам да ви кажа, че през нощта понякога спяха само по два часа. И въпреки това имахме трудности да станем готови на време. Разбира се е малко разочароващо, когато не можеш да свършиш планираната програма. Но трябва да се гледа и от перспектива и да се огледаш как се справят и другите.“

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1957 -: Януари 30, 2014, 09:33:45 am »

Рено очакват повече проблеми с хибридните системи, отколкото с турбо агрегатите



Първите дни на пред сезонните тестове на пистата Херес са изключително напрегнати не само за отборите, но и за производителите на задвижващи системи. От Рено се очаква да създаде следващото чудо, след като те бяха пионерите на турбо техниката през миналия век, а освен това техният атмосферен двигател спечели последните четири поредни години титлата. Но проблемите и за тях с въвеждането на новата техника са лесно забележими: Ред Бул и Катерам останаха за боксовете в първия ден заради проблеми. Говори се дори, че проблемите на Катерам са предизвикани от невъзможността задвижващата система да бъде инсталирана достатъчно добре в шасито и дори, че тя е различна от тази предоставяна на Ред Бул. Това обаче бе набързо опровергано.

„Все пак благодарение на Торо Росо успяхме да направим няколко обиколки“, обясни Реми Тафен от Рено. Шефът на отдела занимаващ се със задвижващите системи разкрива, че би се радвал на повече активност на пистата от отборите използващи продуктите на фирмата и че не очаква бързо подобрение и изглаждане на възникналите проблеми.

„Прогресът ще е доста бавен и първо ще трябва да се запознаем много по-обстойно с новите системи. Ще трябва да разберем и как да развием мощността им по най-добрия начин. Все още обаче няма място за притеснение, не всичко е новост за нас, но все пак нещата са напълно различни.“

Сериозното предизвикателство за инженерите не представлява самия турбо двигател, а по-скоро различните хибридни компоненти около него. Въпреки това оборотите в първите обиколки бяха близки до състезателните, но няма да бъдат увеличавани до края на изпитанията на Херес.

„Надяваме се още в сряда всички коли с наши системи да са на пистата. Целта ни не е да направим симулация на състезание, а да разберем, дали данните получени на стендовете отговарят на тези на пистата.“

Според Тафен за Рено е предимство, че работи с повече клиенти, защото по този начин ще бъде събрана повече информация от Ферари например. Въпреки този довод обаче липсата на Лотус е осезаема.

„Разбира се, те са отбор, с който ние се познаваме много добре и сме обиграни. Наистина ни липсват, но имаме достатъчно отбори тук, за да получим необходимата информация.“

Според Тафен тотални повреди в двигателите както в миналото вече няма да има.

„Просто предотвратяваме подобни неща. Имаме достатъчно датчици и системи за сигурност в колите. Така при проблем, техниката се самоизключва. Освен това се очаква проблемите да са по-скоро с хибридните системи. Там пушек няма, просто нещата се повреждат."

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1958 -: Януари 30, 2014, 11:11:55 am »

Фетел и Ред Бул приключиха предсрочно втория ден тестове с едва 8 обиколки



Себастиан Фетел и Ред Бул приключиха предсрочно втория ден тестове. Причината бе проблем в батерията на задвижващата система на Рено.

Четирикратният световен шампион направи едва 8 обиколки днес на пистата Херес. Вчера той имаше само 3 и 11-те тура бяха често бяха определяни като „шокиращ старт” за подготовката на отбора от Милтън Кийнс и немския пилот. Причината за забавянето във вторник бе неправилно монтирани пружини около задните амортисьори. Днес пък бе решено работата да бъде прекратена, за да се даде възможност на Рено да намерят решение на проблема за последните два дни от теста.

Самият Фетел отмени ангажиментите си за следобед, включващи и медия брифинг и си тръгна. В четвъртък и петък по програма зад волана на RB10 трябва да е Даниел Рикиардо.

Торо Росо, които този сезон също са с Рено, не успяха да изведат кола на пистата до 3 следобед. Проблемът и при тях, и при Катерам (Маркус Ериксон все пак успя да завърти няколко тура) бе свързан с ERS-а. Общо трите отбора имат едва 16 обиколки (два часа преди края на деня).

Подобно развитие на тестовете за екипите може да доведе до сериозни главоболия, заяви на Херес техническият директор на Торо Росо Джеймс Кий.

- Ако в края на втория ден имаш направени само няколко обиколки, започваш да се тревожиш. До края на тренировките на Херес трябва да сме наясно какво и защо става, за да започнем тези в Бахрейн в някаква прилична форма. Горе-долу в рамките на тези две серии предсезонни проби трябва да разрешим голяма част от проблемите – допълни той.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1959 -: Януари 30, 2014, 11:13:04 am »

Макларън разбуни духовете с „крилата“ на задното окачване



Новият болид на Макларън стана повод за поредната техническа полемика, която започна на пистата Херес днес. МP4-29 най-после започна да прави обиколки, след като вчера колата остана блокирана в бокса с проблем в електрическата система.

Причина за съмненията в легалността станаха двата носача на задното окачване, които са оформени като крила. Така се създава сила на притискане, която да компенсира забраната на долния елемент в задното крило над скоростната кутия.

Любопитно е, че при движението си окачването променя просвета си до пода и така по различен начин се обдухва дифузьорът и се създават по-добри сили на натиск. Въпросът дали всичко това е легално е много интересен, защото подобно решение би трябвало да се квалифицира като подвижен аеродинамичен елемент и да не бъде позволен. Още миналия сезон обаче ФИА позволи подобни решения, като Ред Бул вкараха полуоската в едната част на долното А-рамо.

Сега подобни решения наистина изобилстват. Това на Макларън е наистина най-видимо, но всъщност при почти всички рамената на задното окачване играят роля на долноразположено крило.

При Мерцедес пък и долното рамо на предното окачване е като крило, а двете части на носача се сливат в една плоскост 15-20 см след корпуса.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1960 -: Януари 30, 2014, 11:14:26 am »

Бътън най-бърз през втория ден, Рено с проблеми на Херес



Дженсън Бътън остана най-бърз до края на втория ден тестове на пистата Херес. Англичанинът успя да проведе част от програмата на Макларън, след като вчера изобщо не можа да излезе на трасето. Той проверяваше системите и събираше данни за колата си МР4-29.

Срядата бе белязана от сериозни проблеми на отборите със задвижваща система на Рено – Ред Бул, Торо Росо и Катерам. Шампионският тим приключи деня предсрочно, след като се появи проблем в RB10 на Себастиан Фетел. Маркус Ериксон успя да излезе с CT05 и дори записа време, но късно следобед спря на пистата. Торо Росо въобще не можаха да изкарат STR9 на Херес. Резултатът от изпитанията на трите екипа за първите два дни бе общо 38 обиколки. Тези с двигатели и системи Мерцедес са с 212 тура само днес, а с Ферари – 100.

Шефът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен обясни, че целта не е да се направи симулация на състезание, а да се сравнят данните от пистата с тези от стендовете. Дори те обаче не очакваха подобно стечение на обстоятелствата.

Отборите с двигатели и допълнителни задвижващи системи на Мерцедес и Ферари имаха по-спокойна сесия. С второ време след Бътън е Кими Райконен, а трети се нареди Валтери Ботас (Уилямс).

Нико Розберг направи забележителните 97 обиколки с новия Мерцедес F1 W05 – повече, отколкото завъртяха всички екипи вчера. Той успя да запише и дълги серии, като най-сериозната бе от 24 тура. Нико се забави с излизането с около два часа и половина, тъй като екипът чакаше да пристигнат нови компоненти, за да довърши поправката на колата след вчерашната катастрофа на Люис Хамилтън. Тимът установи мястото на счупване на предното крило и причината за инцидента на английския си пилот.

Сесията бе спирана няколко пъти днес – заради спирания на Серхио Перес (Форс Индия), Естебан Гутиерес (Заубер) и на Ериксон.

Междувременно Маруся най-после пристигнаха на пистата Херес и се надяват утре да започнат и тест програмата си. Отборът съобщи, че има технически проблем и предпочете да го разреши в базата си в Бенбъри. Шефът на екипа Джон Буут обясни, че предизвикателството да се създаде толкова сложен автомобил – описвано като огромно от всички – е било безкрайно трудно за екип от общо 190 души.

Маруся ще се състезават с двигатели Ферари този сезон. Буут допълни, че на Херес отборът ще се опита да натрупа колкото се може повече километри. Това обаче може да се окаже трудна задача, като се има предвид колко проблеми имаха тимовете през изминалите два дни изпитания. Все пак шефът на тима вярва, че феновете ще бъдат приятно изненадани от новия болид.
                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1961 -: Януари 30, 2014, 11:15:38 am »

Рено обещават до утре да решат проблема



Шефът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен направи импровизирана среща тази вечер зад един от камионите на френската компания, за да обясни какви точно бяха проблемите със задвижващата система, заради която световният шампион Себастиан Фетел направи едва 8 обиколки!

Грижи имаха и другите отбори със задвижваща система на френската компания – Торо Росо и Катерам.

- Има проблеми от различен характер в нашите екипи, но установихме и един общ проблем в нашата система за задвижване. Той е еднакъв и ще се опитаме до утре сутринта всичко да е решено – каза Тафен. – Не се касае за конкретен проблем в двигателя и в някоя от системите за генериране на енергия, а по-скоро за координацията между тях.

Тафен допълни, че в Рено Спорт F1 са уверени, че утре колите и на трите екипа ще са на пистата.

- Не бива да се забравя, че задвижващата система е съставена от множество компоненти. Очевидно е проблем на интеграцията между подсистемите. Няма да навлизам в подробности заради архитектурата на всичко. Имаме частите, имаме хората, разполагаме с ресурсите и сме подготвени – каза още той.

От тима на Торо Росо тази вечер помолиха да не задаваме въпроси към младия руснак Данил Квят за това точно какво не е било наред в колата му днес, която също е с мотор Рено, а уточниха, че проблемът е бил електрически.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1962 -: Януари 30, 2014, 11:17:00 am »

Ботас с положителни първи впечатления от Уилямс FW36



Валтери Ботас е с положителни първи впечатления от Уилямс FW36, заяви самият той на пистата Херес. Пилотът бе категоричен, че при толкова промени и новости в колите, времената за обиколка не са грижа на отборите.

- В първите дни на тестовете започна реалната ни работа с Мерцедес, както и нашата програма. Събираме данни за един напълно нов автомобил и нова задвижваща система. Имахме проблем със спирачките, което малко ни забави, но като цяло научихме много. С всяко излизане на пистата подобряваме нещо. Чудесно е да виждаш прогреса, особено като работиш така, както днес. Сигурен съм обаче, че всички отбори работят по програмата си и едва ли някой обръща внимание на времената. Моментът не е за гонене на чиста скорост и представяне – заяви финландецът.

Ботас обясни, че в Уилямс тази седмица програмата е посветена основно на проверка на всички нови системи. Очаква се да има проблеми, но всеки един от тях се разрешава при появата му.

- Сутринта направихме няколко обиколки на мокро, за да съберем данни за интермедиите. Повечето си обиколки направих следобед на сухо и първите ми впечатления от болида са положителни. За съжаление спряхме малко по-рано от предвиденото. Усетих нещо различно в задната част и отборът веднага ме повика в бокса, за да провери. Днес сме по-мъдри от вчера, разбираме автомобила си по-добре и вече нямам търпение за следващия път, когато ще седна зад волана – каза още Валтери.

Главният инженер на тест екипа Род Нелсън допълни, че проблемът с колата на Ботас е със задното окачване.

                                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1963 -: Януари 30, 2014, 11:18:42 am »

Макларън MP4-29 е стабилна база за развитие, убеден е Бътън



Дженсън Бътън изрази удовлетворение от поведението на болида си Макларън MP4-29 в края на втория ден тестове на пистата Херес. Той изобщо не успя да кара вчера, но отборът разреши техническите проблеми.

Световният шампион за 2009 г. определи деня като много полезен. Той припомни, че всичко е ново и призна, че е почти изумен от факта, че успя да направи толкова обиколки.

- Винаги е странно да си на пистата, а да не караш. Радвам се, че успяхме да разрешим проблемите. Днес стартът на изпитанията ни бе положителен, направих 43 обиколки. Няма сериозни проблеми със самата кола, нито със задвижващата система. В основите си автомобилът е такъв, какъвто искаме. Целта ни винаги е да разполагаме със стабилна база. Болидът ще се работи страшно много през годината, включително като аеродинамика, развитието на двигателя ще е огромно, така че основата е наистина важна. Направихме много различни типове изпитания днес. Не можахме да изпълним дълга серия от обиколки, тъй като имаше някои дребни грижи. Хубавото е, че разрешихме всичко доста бързо и натрупахме обиколки. Харесва ми да карам тази кола. Задвижващата система не звучи толкова добре. Не е толкова вълнуваща за ухото, факт. Но при карането звучи добре – обясни Бътън в края на деня на испанското трасе.

На въпрос дали началото на тестовете не напомня миналогодишното развитие на събитията за Макларън, англичанинът заяви, че има голяма разлика:

- Миналия сезон – независимо от времената – открихме проблемите в колата още от първия ден. Сега нямаме такива грижи. Това е чудесно – всичко работи както се очаква.

Бътън заяви, че времената не могат да се сравняват с миналогодишните на този етап от тестовете. Днес екипите караха с интермедии, които според екипа му са с около 0,5 сек по-бавни от използваните през 2013 г. Колите са по-тежки, а това означава загуба на още 1 – 1,2 сек. Затова според него до края на теста времената за обиколка ще паднат много, но ще останат по-слаби от дадените преди почти година.

Пилотът не коментира пространно назначението на Ерик Булие за състезателен директор на Макларън Рейсинг. Той сподели, че го познава, но не особено добре и няма представа как работи.

Бътън ще кара и утре сутринта заради пропуснатия вчерашен ден. След това зад волана ще седне Кевин Магнусен. Англичанинът ще остане на пистата, за да участва в насрочения за вечерта технически брифинг с инженерите и новия си съотборник.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1964 -: Януари 30, 2014, 11:20:19 am »

Хорнер: Беше ясно, че Рено ще имат проблеми



Два дни след началото на първите пред сезонни тестове във Формула 1 нещата изглежда не вървят по вода за отборите заложи на техниката на Рено. Сериозни технически проблеми спряха опитите на Ред Бул, Торо Росо и Катерам да запишат достатъчно обиколки на испанската писта Херес. Въпреки проблемите Кристиян Хорнер продължава да стои зад дългогодишните си партньори и не изглежда особено притеснен от неприятните за екипа световен шампион първи дни, в които Себастиян Фетел успя да направи едва 11 обиколки. За сравнение във втория ден Нико Розберг записа за 8 часа 97 обиколки с новия Мерцедес W05.

„Лично според мен тези първи тестове са били именно за това, да се провери, как работят основните системи“, разкрива Хорнер пред блога на Адам Купър. „Беше ясно още преди началото, че Рено ще имат известни проблеми. Те работят под напрежение, но правят всичко възможно да овладеят тези проблеми. Сигурен съм, че след малко повече време на стендовете и на пистата нещата ще тръгнат така, както всички очакваме.“

Това, че другите двама производители не изпитват подобни трудности не интересува особено Хорнер.

„Проблемът който имахме вчера бе свързан със скоростите и той ни струваше време на пистата, защото вечерта бяхме доста ограничени във времето. Разбира се това ни поставя под известно напрежение, но съм убеден, че ще успеем да наваксаме в оставащите дни.“

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен