www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495710 пъти)

0 Членове и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1965 -: Януари 30, 2014, 05:20:30 pm »

Фетел: Нали затова са всъщност тестовете



След като Себастиян Фетел бе принуден да наблюдава конкурентите си през по-голямата част от първия ден, то за негово съжаление нещата не стояха много по-различно и през втория. След едва осем обиколки във втория ден Фетел трябваше да прекрати изпитанията заради проблеми с хибридната система.

„Днес не успяхме да караме толкова, колкото искахме и трябваше да отстраним някои проблеми“, обясни Фетел малко преди да напусне пистата. „При подобни сериозни промени е нормално, да има подобни „детски болести“. Все пак тези изпитания са точно за това, за да може тези проблемни области да бъдат уточнени и изгладени. Следващите два дни ще са много важни, за да можем да натрупаме достатъчно информация на пистата, с която да можем да се подготвим за тестовете в Бахрейн.“

Това бяха и последните думи на Фетел преди да се отправи към дома си.

„Това разбира се не е идеалното развитие на нещата за нас“, коментира случващото се и Анди Дамеръм, координатор на рейс инженерите в отбора. „Може би е по-добре да си дадем известно време, за да намерим къде се корени проблемът. Така че взетото решение днес да прекратим по-рано изпитанията вероятно бе правилно. Въпреки това се надяваме на повече време на пистата в утрешния ден. Както обяснихме и вчера, въпреки че направените обиколки бяха малко, събрахме впечатляващо количество информация.

Успяхме да се справим с проблема от вчера и днес сутринта пристъпихме с увереност днес сутринта към изпитанията. Мисля, че утре сутринта ще е същото. Знанието което получаваме за тези няколко дни представлява една доста стръмна крива, водеща нагоре, която обаче преминаваме стъпка по стъпка.“

В утрешния ден зад волана на RB10 ще застане Даниел Рикиардо.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1966 -: Януари 30, 2014, 05:21:39 pm »

Пирели искат разрешаването на различни смеси на предната и задната ос?



Докато през миналата година се появиха много критики около издръжливостта на гумите на Пирели и италианците бяха принудени да върнат конструкцията на гумите от 2012 г., сега изглежда предизвикателствата пред производителя са още по-големи. Причината е промяната в правилата и новите задвижващи системи, които разполагат с много по-сериозен въртящ момент. Така и натоварванията особено за задните гуми ще са много по-сериозни.

Въпреки че отборите започнаха първите си изпитания преди сезона в Херес, те все още не могат да съберат достатъчно данни по отношение държанието на гумите, защото не малка част от тях все още са съсредоточени върху функционалните тестове.

„Промените са толкова големи, че можем да преживеем наистина сериозни изненади“, заяви спортният директор на Пирели, Пол Хембри. „Може да има много сериозни разлики между колите и затова е възможно ние да сме подценили или надценили последствията от промените и сериозността на въртящия момент.“

При тестовете в симулаторите голяма част от пилотите се оплакват от превъртане на колелата. При първите потегляния на пистата също можеше да се видят състезатели, имащи трудности с овладяването на задната част при рязко ускорение.

„В симулаторите почти всички имаха проблеми с приплъзването на гумите“, продължава Хембри. „Ние искахме дали нещата са така и на пистата. Разбира се всеки говори за сериозният въртящ момент на новите задвижващи системи. Ако искаш да си бърз, тогава трябва да избегнеш превъртането на гумите. Това ще бъде и голямото предизвикателство през тази година.“

Освен това трябва да имаме предвид, че отборите са едва в началото на развитието на новите коли и почти нямат данни. Според предвижданията в първата част от сезона всички ще отбелязват сериозен напредък, което ще промени сериозно базата и изискванията.

„Смятаме, че ще има изключителен прогрес през сезона, особено по отношение на аеродинамичното притискане, което ще стане след като екипите овладеят новите технологии. Това ще повиши и изискванията към гумите и натоварването, на което те ще са подложени. При смесите трябва да се уцели перфектния работен прозорец. Ако си прекалено консервативен, тогава рискуваш да има прекалено много приплъзващи гуми, защото при по-твърдите гуми механичното сцепление е по-малко.

Ако отидеш в другата посока ще имаш повече грип, но пък гумите ще се износват по-бързо, защото не можеш да избегнеш напълно превъртането им. Така става дума за един затворен кръг. Най-хубавото в цялата работа е, че условията ще са еднакви за всички.“

Поради тази причина производителят се надява да бъде разрешено да се използват различни смеси на предната и задната ос. Така например отпред може да се сложи медиум, а отзад твърда смес.

„Така въпреки високият въртящ момент задните гуми ще имат достатъчно дълъг живот, ако се използва по-твърдата смес. Ако трябва да се ползва същата и на предната ос това може да доведе до друг проблем – по-трудното загряване на предните гуми. Нужен е баланс. Затова ние мислим за възможността да се ползват различни смеси на двете оси. Едва след вторите пред сезонни тестове обаче ще имаме по-ясна представа, къде се намираме.“

                                                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1967 -: Януари 30, 2014, 05:22:47 pm »

Задоволство във Ферари: Времената не са най-важното нещо в този момент



Докато голяма част от отборите се забелязват сериозни проблеми в първите два дни, то при Ферари за момента нещата изглеждат доста добре. След като Кими Райконен постигна най-добро време в първия ден, което не бе от особено значение, то във втория ден бе втори с добро количество обиколки. Техническият директор Джеймс Алисън нямаше особени поводи за притеснение след първите си впечатления от турбо техниката.

„Доста съм доволен от това, което видяхме до момента“, заяви в резюме британецът. „Не вярвам да има някакви особени проблеми, които още да не сме открили.“

Това че новият болид на Скудерията има известни дребни проблеми не притеснява Алисън.

„Списъкът с проблемите действително не е къс, но при една напълно нова кола това е нормално. Въпреки това бяхме в състояние да излезем на пистата и да запишем добро количество обиколки. Целта ни в изпитанията тук е да открием, какво работи както трябва и какво не.

По-малкото количество обиколки в сравнение с V8 двигателите не е заради надеждността или нейната липса при новите задвижващи системи. Просто сега сме много по-внимателни, защото идеята е да не направим ненужни грешки.“

Идеята според британеца е да се съберат достатъчно данни на пистата, за да се опознае работата и проблемите на новите системи. Затова разбира се са необходими повече обиколки, за да бъде изградена солидна основа.

„Така например е много важно да оценим правилно охлаждането. В колата има толкова много охладителни течности и всички те трябва да са в определени температури. Това е една важна база за развитие. Всеки един път когато излезем на пистата научаваме по нещо ново. През тази седмица времената не са важни, важно е да се направи достатъчно количество обиколки без особени проблеми. За радост и в двата дни успяхме да изпълним това условие. Екипът ни работи усилено за да се подготви и за другите тестове в Бахрейн, където искаме да продължим развитието си.“

                                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1968 -: Януари 30, 2014, 05:23:53 pm »

Сабине Кем потвърди, че лекарите са започнали изваждането на Шумахер от комата



Мениджърът на Михаел Шумахер Сабине Кем потвърди информацията, че лекарите в университетската болница в Гренобъл са започнали процеса по изваждане на седемкратния световен шампион във Формула 1 от изкуствена кома.

Бившият пилот е в това състояние от 29 декември миналата година, когато падна на ски. След инцидента Шумахер претърпя две мозъчни операции.

- Седативите са намалени, за да се позволи начало на процес на събуждане, като това може да продължи дълго време. Всички страни в случая се договориха тази информация да бъде съобщена само веднъж след началото на процеса, за да бъде защитено семейството – заяви Кем.

Вчера тя опроверга появили се информации за това, че Михаел вероятно ще остане в постоянно вегетативно състояние. Кем многократно подчертава, че всяка информация за състоянието му, която не идва от лекарите и нея, трябва да бъде приемана като спекулация.

Днес в изявлението й за пореден път е отправена молба за внимателно отразяване. Пак се благодари и на феновете за нестихващата им подкрепа към Шумахер:

- Семейството на Михаел Шумахер отново моли за уважение към личното им пространство и медицинска тайна, като и да не бъдат притеснявани лекарите, грижещи се за Михаел. В същото време семейството иска да изрази искрената си благодарност за симпатиите от цял свят.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1969 -: Януари 30, 2014, 05:27:01 pm »

Бътън начело до обяд на третия ден, проблемите на Ред Бул продължават



Дженсън Бътън оглави класирането в средата на третия ден предсезонни тренировки на пистата Херес. Пилотът на Макларън даде време 1:25.030 мин. Той продължи изпитанията на MP4-29, след като във вторник изобщо не можа да излезе на трасето. Следобед зад волана вече ще е Кевин Магнусен.

С пристигането на Маруся вчера следобед на трасето вече се събраха 10 отбора – Лотус пропускат тренировките. През първите 45 минути шест коли направиха обиколки на Херес, като вниманието бе насочено най-вече към това кога на трасето ще се появи автомобил със задвижваща система Рено. Проблемите на Ред Бул, Торо Росо и Катерам се превърнаха в повод шефът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен да организира импровизиран медиен брифинг, за да обясни какви са грижите. Той бе убеден, че болидите и на трите екипа ще излязат на пистата в 9 часа тази сутрин (местно време, началото на изпитанията). Предвиждането му се потвърди, но само в известна степен – Ред Бул се появиха на Херес три часа след светването на зеления семафор и минута след това Даниел Рикиардо спря, като изобщо не успя да довърши общо 12-ата обиколка на RB10 от началото на предсезонните изпитания.

Проблемът на Рикиардо предизвика втория червен флаг за първата половина на деня. Първият бе след спиране на Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион тества днес и утре с Ферари, след като Кими Райконен приключи програмата си в първите два дни.

Грижите на Рено пък са в ярък контраст с работата на отборите със задвижващи системи на Мерцедес и Ферари. Люис Хамилтън успя да направи две дълги серии обиколки с F1 W05. Тимът от Бракли успешно продължава тестовете след катастрофата на англичанина във вторник, причинена от повреда на предното крило.

- Момчетата работиха цяла нощ във фабриката, изпратиха частите сутринта и в крайна сметка успяхме да натрупаме значително количество километри – сподели Нико Розберг след пробите вчера. – Всеки тур е важен за свикването с новите системи, като на мен ми помогна много, че вече работих по тях в симулатора. Можем да сме наистина доволни от първите си тестове в Испания.

Розберг направи почти 100 обиколки, а днес до обяд Хамилтън наближаваше 50.

Фелипе Маса пък дебютира на Херес като пилот на Уилямс, като от тима му отбелязаха, че събират данни за аероповедението на FW36 и множество сензори се свалят или монтират на колата преди всяка поява на трасето.

До обяд на Херес второ време имаше Алонсо (+0,465 сек спрямо постижението на Бътън), следван от Хамилтън (1:25.973), Маса (1:27.286), Адриан Сутил (Заубер, 1:30.161), Нико Хюлкенберг (Форс Индия, 1:34.475), Жан-Ерик Верн (Торо Росо, 1:45.525). Маруся се надяваха да излязат на писта следобед, а Маркус Ериксон (Катерам) не записа тур за време.

Равносметката за направените от трите различни задвижващи системи обиколки през първата половина на деня пък е следната: Мерцедес - 115 тура (с 4 коли), Ферари - 60 (2 коли), Рено - 33 (2 коли).

                                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1970 -: Февруари 09, 2014, 10:11:40 am »

Кевин Магнусен доволен от всяка обиколка



Младият датски пилот Кевин Магнусен, когото Макларън ангажира на мястото на Серхио Перес направи наистина впечатляващ дебют днес като титулярен състезател във Формула 1, като записа най-добро време в третия ден тестове в Испания на пистата Херес.

Магнусен при това кара колата само след обяд, като преди това в нея бе Дженсън Бътън. Англичанинът получи възможност за още половин ден тестове, след като първия ден колата не можа да се появи на пистата заради технически проблем.

По скандинавски спокоен въпреки тълпата от журналисти около него, Кевин обясни при това, че почти не се интересувал от времената в обиколките и това, че са най-добри.

- Доволен съм от това как се чувствам в колата, как върви тя, че направихме толкова много обиколки. А фактът, че и резултатът е най-добър, е още по-хубав. Но за мен най-важно е, че самите обиколки бяха много добри – каза Магнусен, който е син на някога неуспелия в Макларън датски талант Ян Магнусен.

Кевин отбеляза още, че всъщност точно сега недостатъкът от липса на опит за дебютант е по-малък в сравнение с други сезони, когато останалите състезатели имат предимство заради годините си в шампионата.

- Всъщност за всички сега техниката е напълно нова и за мен това е предимство – отбеляза Магнусен, който през миналия сезон спечели шампионата във Формула Рено 3.5.

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1971 -: Февруари 09, 2014, 10:12:48 am »

Маса изключително доволен от първия си ден с Уилямс



В прекрасно настроение Фелипе Маса даде първия си брифинг тази вечер като пилот на Уилямс и първо нещо което каза бе, че за сефте кара болид, който не е с двигател на Ферари.

Бразилецът записа второ време за деня и обясни, че все пак в екипа са имали някои малки проблеми, но далеч по-малки от тези на други отбори. Маса бе особено доволен и от това, че промените, които са направили, са били в правилна посока.

- Винаги е много специално когато караш нова кола за първи път, но е още по-специално, когато си и в друг тим. В познат екип все пак знаеш всичко – хората, как работи целият екип, а в нов тим не си наясно къде да седнеш и като спреш, те посрещат непознати лица – описа усещанията си Маса.

Бразилецът подчерта два пъти, че отборът на Уилямс му е направил впечатление с много професионалната си работа:

- Да, всеки екип има различен начин на работа и има разлики в действията спрямо Ферари, така че би могло да се вземе полезното от двата екипа.

Фелипе специално отбеляза, че не таи никакви негативни чувства към стария си отбор и че с Фернандо Алонсо и Кими Райконен тимът има двама отлични пилоти, които знаят как да печелят и световни титли, и със сигурност екипът ще е много силен. Той отбеляза още, че винаги ще пази много хубави чувства и спомени за годините в Скудерията, но сега се намира в нов етап от кариерата си и е щастлив.

Той сподели, че няма проблем с това да остане да живее в Монако, да лети до Англия и да пътува до Оксфорд, откъдето фабриката на Уилямс е близо. С много хумор обясни, че бил притеснен малко за храната, но поне в моторхоума си била чудесна, за в самата Англия не ставало дума, както и за кафето.

Концентриран върху карането и развитието във Формула 1 обаче, Маса прогнозира, че всъщност виждайки какво става, изглежда в първата част на сезона със сигурност издръжливостта ще е по-важна от бързината.

- Явно ако завършиш първото състезание, шансът за доста точки и дори за подиум е много голям – каза Фелипе.

За разлика от пилотите на бившия си тим Ферари, които единствени казаха тези дни, че стилът им на каране няма нужда от промяна заради новите правила, Маса бе категоричен, че карането се изменя много заради по-високия въртящ момент и по-малките нива на притискане, както и различната работа на спирачките заради по-големите количества акумулирана енергия.

Вицешампионът от 2008 г. каза още, че следи непрекъснато какво се случва с приятеля му Михаел Шумахер, за когото се моли да се оправи и вярва в благоприятния изход. Според него силната физика на седемкратния шампион може да му помогне да се възстанови, така както след неговия собствен инцидент той е успял да се оправи по-бързо от обикновено – благодарение на добрата си физическа подготовка.

Като обобщение на всичко от последните месеци, Маса каза, че е убеден в правилния избор на Уилямс пред Лотус и че всичко се е случило заради непосредствения контакт с хора като Клеър Уилямс и Пат Саймъндс.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1972 -: Февруари 09, 2014, 10:14:43 am »

Хамилтън и Мерцедес изключително доволни след третия ден



Новият Мерцедес W05 продължава да върви като по часовник. След като във втория ден от тестовете Нико Розберг направи 97 обиколки, то в третия Люис Хамилтън 274 км без особени проблеми. Британският пилот показа, че неговият екип действително е еталон за надеждност в първите изпълнени за мнозина с проблеми дни. С постижението си от 1:23.952 мин. Хамилтън не успя да постигне най-добро време, но въпреки това бе сред пилотите в челото.

Изоставането с 0,7 сек от времето на новака Кевин Магнусен изглежда не притеснява особено световния шампион от 2008 г.

„Наистина е впечатляващо това, което нашия отбор успя да постигне“, заяви Хамилтън след третия ден. „Още от първия ден показахме впечатляваща надеждност и в момента сме наистина доволни от постигнатото.

Действително имахме проблеми с предното крило, но веднага успяхме да овладеем нещата. Това показва голямата сила на нашия отбор. Момчетата работиха наистина сериозно и това се вижда от постигнатото на пистата. Все още имаме обаче сериозни задачи пред нас.

През следващите дни и в следващите тестове може да се случи всичко. Трябва просто да правим крачка след крачка. Смятахме, че Ред Бул ще успеят да направят обиколки поне колкото нас, при всичките им успехи. Но те явно имат проблеми. Това само показва колко бързо могат да се обърнат нещата. Това, че ние успяхме отново да направим почти пълна състезателна дистанция е много позитивно за нас.“

                                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1973 -: Февруари 09, 2014, 10:15:52 am »

Сутил за инцидента си днес: Почти като аквапланинг на сухо



Адриян Сутил не започна по най-добрия начин кариерата си в екипа на Заубер. Дългогодишният пилот на Форс Индия направи заради технически проблеми едва 34 обиколки, а в края претърпя и неприятен инцидент, който със сигурност ще отвори работа на механиците на Заубер.

„След всяка инсталационна обиколка губех температура в гумите и изведнъж просто колата бе неуправляема“, обясни Сутил след края на деня. „Просто нямах никакво сцепление и се чувствах така, все едно имах аквапланинг на сухо. Към това трябва да добавим също така, че турбото продължаваше да дава сериозен въртящ момент. Може би бе моя грешка, която може да се случи на всеки, защото виждах, че всички влизаха доста косо в завоите.

Преди давахме газ и едва в края на правите колата бе с пълна мощност. Сега тази мощността идва доста по-скоро и ударно. Трябва да реагираш на това и трябва да настроиш хода на педала, за да нямаш проблеми. На дъжд това ще е сериозен проблем.“

Това обаче не бе единствения проблем за екипа на Заубер. Много по-сериозни бяха трудностите с новата електронна задна спирачка, която бе въведена заради новите хибридни технологии. При швейцарците все още е трудно да се справят с нея.

„Не успях да направя нито една обиколка като хората, защото във всеки завой изпусках точката на спиране. Направих доста поражения по гумите.“

Заради непрекъснатите проблеми от Заубер все още не са успели да поработят върху сигурността.

„Едва след това ще можем да се концентрираме върху гумите. Мисля, че за момента те реагират според очакванията. Най-важни обаче са дългите серии от обиколки, защото тогава ще видим, какво се случва със задвижващата система и ще можем да подобрим надеждността за първите състезания. Ферари са свършили чудесна работа и ни предоставят наистина добър пакет. Смятаме, че с течение на времето мощността ще се повиши, но в началото сме доволни и от това, с което разполагаме. Все пак е невероятно, колко много мощност дава този малък мотор.“

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1974 -: Февруари 09, 2014, 10:17:05 am »

Хюлкенберг с едва 17 обиколки при повторния си дебют за Форс Индия



Със сигурност Нико Хюлкенберг си е представял по различен начин завръщането си във Форс Индия. В своя първи ден тестове с екипа той успя да направи едва 17 обиколки. Колата на индийците както при доста от останалите екипи страда от „детски болести“. Още след първата обиколка с VJM07 се появи дим от колата, който според отбора бе заради проблем със скоростите. Следобед пък колата остана на пистата поради неясни до момента причини.

В крайното класиране за деня Хюлкенберг зае шестото място с време от 1:26,096 мин. Това бе с почти три секунди по-слабо от времето на Кевин Магнусен.

„Не успяхме да караме толкова, колкото ни се искаше. Но това са нещата от живота“, заяви Хюлкенберг след края на деня. „Трудно е да се дават заключения след първия ден, защото работихме като цяло по настройките и събирането на данни при постоянна скорост. Ще ми трябва още време, за да придобия впечатление за колата.

Новата кола се различава доста от тази, която за последен път карах в Бразилия. Това е съвсем различно преживяване, но не трябва да забравяме, че още е съвсем рано и има да се случват още доста неща. Нещата ще се развиват доста бързо и колите ще се променят също толкова бързо. Имаме още много да учим.“

Техническият директор Анди Грийн се опитваше да гледа позитивно на първите дни от изпитанията.

„Днес за съжаление бяхме по-често извън битката, но намирането на проблемите и подобряването на надеждността е най-важното в тази първа седмица. Продължаваме да правим функционални тестове с колата и това е продължителен процес, свързан със събиране и анализиране на данните. Всеки проблем, който разрешим означава за нас напредък, така че смятаме, че сме направили важни крачки към подобряването на надеждността преди първото състезание.“

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1975 -: Февруари 09, 2014, 10:18:16 am »

ФИА признава всички носове за легални



Както и се очакваше новите правила са интерпретирани по различен начин от отборите. Нормално се зародиха и първите съмнения около легалността най-вече за решенията по отношение на носовете. Първо около този на Лотус, а в последствие и на останалите. Особено отборите на Мерцедес и Ред Бул бяха подозирани, че са спазили буквално правилата, но не и духа на регламента.

Именно заради това техническият делегат на ФИА, Чарли Уайтинг обяви, че решението на Лотус е „умно и легално“. Както съобщава германското списание Шпорт Билд, според британеца и останалите отбори нямало за какво да се притесняват в момента. Така носовете на всички отбори са обявени за легални, но за 2015 г. ще трябва да бъде внесена повече яснота по правилата.

Според него единствено този на Катерам отговарял на духа на регламента, докато тънките продължения както в решенията на Торо Росо, Заубер и Форс Индия не били особено желателни. Мерцедес, Ферари и Ред Бул следвали по-консервативни идеи, които дори можело да им създадат трудности по отношение на конкурентоспособността.

Това потвърждава и шеф дизайнерът на Заубер, Ерик Ганделин:

„Виждаме два подхода и решения – единият както при Мерцедес, Ферари и донякъде Ред Бул, и друг като при нас и някои други отбори. Според нас по отношение на представянето нашето решение е по-добро. Някои просто са избрали по-екстремни решения от други.

Видяхме наистина интересни решения, но според нас няма такова, което да не отговаря на регламента.“

С това изглежда, че дискусията относно легалността на носовете за момента е приключена. Поне за момента.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1976 -: Февруари 09, 2014, 10:19:29 am »

Екълстоун: Предпочитам да вляза в затвора за десет години, отколкото да дам от парите си



Бърни Екълстоун изглежда е напълно убеден, че е невинен. В предварителните преговори на започващия в края на април процес в Мюнхен срещу него за подкуп в особено големи размери, платен на Герхард Грибковски, между прокуратурата и адвокатите на подсъдимия бе договорено, че ако Екълстоун заплати сума в размер на € 286 млн. процесът ще бъде прекратен. Бърни обаче не смята да се разделя със спечелените с пот на челото парички.

„Предпочитам да рискувам да вляза в затвора за десет години, отколкото да им дам част от това, което притежавам“, заявява 83-годишният англичанин пред Sportsmail. „Няма да дам нищо. Просто нещата не функционират така. Можеше да стигнем до споразумение още когато всичко започна, но ние решихме, че няма да заложим на това решение. Ще се явим пред съда и ще се защитаваме. Няма какво да крием.“

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1977 -: Февруари 09, 2014, 10:20:36 am »

Алонсо: Имам всяка обиколка на Кими, както и той моите



Пълен обем на информация между Кими Райконен и Фернандо Алонсо има в началото на съвместната им работа като съотборници във Ферари.

- Всяка вечер провеждаме брифинг заедно с инженерите и аз имам на своя лаптоп всяка от неговите обиколки, както и той моите – обясни самият испански шампион след края на първия си ден тестове с новия автомобил на Ферари на пистата Херес.

Алонсо разказа, че вече са изкарали и два промоционални дни в Маранело плюс работа в симулатора и те преминали отлично и забавно.

- Дори чисто пилотска информация като нивото на подаване на газ, ъгъла на въртене на волана и т.н. споделяме и се опитваме да променяме и да пробваме това как единият или другият е постигнал даден резултат в движението – допълни той.

Любопитно за разлика от пилотите на останалите екипи Фернандо Алонсо, както и Кими Райконен два дни по-рано, каза, че всъщност няма голяма промяна в стила му на каране въпреки по-високия въртящ момент и по-ниските нива на сцепление. Той обясни, че ако миналия сезон е използвал само KERS, сега просто тези системи са повече и изискват по-голяма част от вниманието му, но самото каране не е променено.

Испанецът отбеляза още, че сега колите са просто по-бавни и това го товари физически по-малко, но времето му е ангажирано именно с тези системи.

- Миналия сезон започнах от около 1:16 на тази писта, сега съм на 1:26. 10 секунди са много голяма разлика. Има по-малки натоварвания и за мен е по-леко, но съм зает с друго – каза още испанецът.

Алонсо обясни още, че всяка обиколка в тестовете е важна, защото те са много малко на брой и не случайно има и такова внимание от страна на медиите (тентата на Ферари едва не се разруши от тълпата журналисти), времената още нямат значение, но е важно да се изпитат възможно най-много варианти за решения.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1978 -: Февруари 09, 2014, 10:21:45 am »

Маса пръв в последния ден тестове на Херес



Фелипе Маса бе най-бърз в последния ден от първите предсезонни тестове във Формула 1. Пилотът на Уилямс даде време 1:28.229 мин, изпреварвайки Фернандо Алонсо (Ферари) +0,916 и Даниел Жункандела (Форс Индия) – +1,228 сек.

Маса заяви още след първия си ден зад волана на FW36, че се чувства добре и в екипа, и в колата.

Неволите на Ред Бул продължиха и днес на пистата Херес. Отборът работи до обяд, като Даниел Рикиардо записа 7 обиколки, както и време. Екипът пробва да разреши някои от проблемите си с охлаждането, но австралиецът спря на пистата с неуточнен технически проблем. Равносметката в края на тренировките е 21 обиколки за RB10.

- Беше много труден тест. Имахме многобройни проблеми с Рено, както и с охлаждането, които повлияха на прогреса ни. Въпреки липсата на достатъчно каране обаче, успяхме да научим много неща и те ни показаха, че грижите ни са разрешими за следващите изпитания в Бахрейн. Част от целта на теста бе да научим какви са проблемите преди старта на сезона – заяви шефът на отбора Кристиан Хорнер.

Рикиардо допълни, че няма нужда от паника и Ред Бул са отбор, който може да се справи.

За останалите екипи петъкът бе по-спокоен. Алонсо направи най-много обиколки от всички – 115. Мерцедес обаче са с най-голям брой турове в рамките на целия тест. Днес и двамата пилоти – Нико Розберг и Люис Хамилтън – правиха тренировки, като покриха съответно 91 и 41 об. Нико дори прави симулация на състезание.

Кевин Магнусен се въртя два пъти, като при втория инцидент удари бариера от гуми и повреди предната част на своя Макларън МР4-29. Данил Квят направи само 9 обиколки, като Торо Росо-то му пак спря в края на сесията. Катерам натрупаха най-много километри от екипите със задвижваща система на Рено – Камуи Кобаяши направи 54 тура.
                                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1979 -: Февруари 09, 2014, 10:22:55 am »

Розберг за новия Формула 1 шах: В крайна сметка най-бърз е този, който кара най-добре бавно



Нико Розберг в момента е най-опитният пилот – поне що се отнася до направените километри с новата техника. Германският пилот на Мерцедес направи 97 обиколки на пистата Херес без особени проблеми.

„Колата е обещаваща, но разбира се има и своите проблемни зони“, обяснява Розберг пред formula1.com. „Гъвкавостта на задвижващата система е малък кошмар. Ще трябва още време, преди да се подобри. Още във втория ден успях да направя доста километри без особени проблеми. Но това ще е продължителна борба. Не успяхме въобще да достигнем оптимална температура на гумите и сме на нивото на GP2. Трябва да поработим сериозно върху това.

С удоволствие бих карал с по-сериозни скорости от миналата година, но това няма да е случая през този сезон. Сега стратегията ще е много важна, защото ще трябва да се прецени как най-оптимално да се използва горивото и гумите. Все пак обаче ние няма да сме „пасажери в първа класа“ в колите си.“

Пилотите могат да правят промени по баланса на спирачното усилие между предния и задния мост, режимите на задвижващата система и момента на използване на възвърнатата енергия. Сега обаче ще е много по-трудно за пилотите без наставления от питуола.

„Ако сега имаме проблем с радио комуникацията ще бъде доста трудно“, продължава Розберг. „Ще бъде истинска наука, кога можеш да изпреварваш и кога ще трябва да спестяваш гориво, за да успееш да финишираш. В крайна сметка на бърз ще е този пилот, който кара най-добре бавно. Но това до не малка степен бе така и през миналата година. Може би с пълна газ се караше за последно през 2006 г. Но светът се променя. Сега вече си носим калкулатор с нас. Когато направих близо 100 обиколки в сряда изхабих с около една трета по-малко гориво отколкото през миналата година. Това е добра посока. За мен титлата е дългосрочна цел. Подобряването ми във всяка област е краткосрочната цел. Надявам се обаче, че в Бахрейн ще можем да обърнем внимание и върху времената на обиколка.“

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен