www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495713 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2040 -: Февруари 18, 2014, 06:58:08 pm »

Райконен очаква наследник?



Кими Райконен очаква дете. Според финландските медии неговата приятелка Минту Виртанен е бременна. Все още обаче няма официално потвърждение на тези слухове. Райконен живее заедно с 26-годишната стюардеса на финландския остров Каскисаари, както съобщава вестник Seiska. Двамата са заедно от месец юни, като според информация на германския Bild тя вече е била на състезание от Формула 1.

Преди това Кими се раздели с бившата мис Скандинавия, Джени Далман, с която имаше 12-годишна връзка и 8-годишен брак. През този сезон във Формула 1 ще стартират само четирима бащи. Това са Фелипе Маса, Ромен Грожан, Пастор Малдонадо и Себастиян Фетел.

                                                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2041 -: Февруари 18, 2014, 06:59:58 pm »

Уилямс преподписаха договора си с Oris



Екипът на Уилямс обяви днес преподписването на договора си със своите дългогодишни партньори от Oris. Това ще е 12 година от партньорството, което започна през 2003 г. И двете страни очевидно са много доволни от него, но през 2014 г. логото на швейцарската марка ще е на ново място. То ще краси носа ѝ, като освен това ще бъде на екипите на пилотите и механиците.

Швейцарците се занимават повече от 110 години с производство на часовници и са един от водещите производители в този бранш. Дизайнът на механизмите на Oris съдържа някои отличителни знаци, които са запазен символ на компанията.

„Чувстваме отдавна Oris като част от нашето семейство“, заяви сър Франк Уилямс при преподписването на договора. „Изпитвам голямо задоволство да обявя продължаването на нашето партньорство за поредна година. Двете фирми споделят подобни ценности, като и двете са семейни с успешно минало зад гърба си и желание за развитието на нови технологии.“

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2042 -: Февруари 18, 2014, 07:03:57 pm »

Нюи: Нямаше да имаме проблеми на Херес, ако бяхме изпитали всичко на стенд



Проблеми с монтирането на задвижващата система на Рено и с изпускателната система са причинили част от грижите на Ред Бул по време на първия предсезонен тест във Формула 1 на пистата Херес.

RB10 измина едва 21 обиколки за четирите дни изпитания на испанското трасе.

- Проблемът при нас на Херес бе, че компонентите около изпускателната система се подпалваха. Надяваме се, че ще го изчистим за Бахрейн. Причината бе липса на време – нищо такова нямаше да стане, ако бяхме успели да изпитаме всичко във фабриката. Рено обаче тестваха на техните стендове (отделно), а ние бързахме, за да произведем частите навреме. Така че всичко можеше да си остане в завода, а вместо това се случи пред очите на хората – обясни Нюи.

Конкретно грижите с изпускателната система са по вина на Ред Бул, допълни техническият шеф на тима. Той посочи също така, че изискванията за охлаждане на новата задвижваща система на Рено са особено високи.

- Може, разбира се, да се теоретизира, че ситуацията е резултат от агресивен подход при монтирането, но сметнахме, че трябва да поемем някои рискове, за да намалим до минимум аеродинамичните загуби вследствие на огромните изисквания за охлаждане. Рено ни зададоха сериозно предизвикателство в това отношение. Има доста предимства, които можем да постигнем, но не е лесно. Освен това е трудно да напаснеш всичко в едно цяло. На практика охлаждането е почти двойно в сравнение с това при миналогодишния болид с двигател V8 – каза още Нюи.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2043 -: Февруари 18, 2014, 07:05:10 pm »

Разследването на инцидента на Шумахер приключи без обвинения



Разследването на падането на Михаел Шумахер на 29 декември във френския курорт Мерибел приключи, като не са повдигнати обвинения срещу никого, съобщи прокурорът, отговарящ за разследването Патрик Куинси.

След преглед на записа от камерата на каската на Михаел в началото на януари бе установено, че Шумахер е паднал, след като е ударил едната си ска в камък, скрит под 20 см сняг, докато се е движeл в зоната между две обозначени писти. При падането е ударил главата си в друг скрит под снега камък.

- Разследването на причините за инцидента на Михаел Шумахер на 29 декември бе прекратено на 12 февруари. Инцидентът е станал в зона извън пистата. Сигнализацията, разграничителните линии и предоставената информация относно границите на трасетата са според френските стандарти. Няма нарушения на правилата за безопасност от никого – пише в изявление на Куинси от днес.

След падането си Шумахер претърпя две мозъчни операции, като бе поставен в изкуствена кома. Лекарите вече започнаха да намаляват медикаментите, поддържащи медицинската кома. Последните новини за състоянието на Михаел са от миналата седмица. Мениджърът му Сабине Кем потвърди, че процесът на събуждане продължава. Тя подчерта, че в случая от значение е не скоростта на възстановяването, а това то да е постоянно и контролирано, както и че ще съобщи при промяна в състоянието на седемкратния световен шампион във Формула 1.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2044 -: Февруари 18, 2014, 07:07:53 pm »

Кой и кога ще кара на вторите предсезонни тестове в Бахрейн



Ден преди началото на вторите предсезонни изпитания и първите на пистата Сахир в Бахрейн, които ще се проведат от 19 до 22 февруари, повечето отбори вече съобщиха как ще разпределят времето между пилотите си в четирите дни на разположение. Единствените екипи, които все още не са потвърдили графика си за тестовете са Ферари, Заубер и Уилямс. Единствено Катерам ще предостави своята кола на тест пилота си Робин Фрийнс преди зад волана да се качат Камуи Кобаяши и Маркус Ериксон. Останалите отбори ще използват титулярните си състезатели за изпитанията.

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2045 -: Февруари 18, 2014, 07:09:07 pm »

FOTA е на ръба на финансов колапс



Асоциацията на отборите от Формула 1 (Formula One Teams’ Association – FOTA) е на ръба на финансов колапс заради сериозни проблеми с парите.

Според информация на британския вестник Телеграф организацията има грижи с неплатени такси. FOTA, която бе основана през 2008 г. като асоциация, която да представлява F1 екипите, загуби и председателя си Мартин Уитмарш през януари – той на практика бе отстранен от Макларън, а според последните слухове вече не е и фаворит за позицията шеф на Лотус. Във FOTA освен това членуват 7 от 11-те отбора, участващи в Гран при понастоящем. Четирите извън асоциацията са Ферари, Ред Бул, Торо Росо и Заубер.

- Мога да потвърдя, че отборите (от FOTA) се срещнаха, за да обсъдят как евентуално да преструктурират асоциацията и да продължат по-нататък отношенията си с екипите извън нея, които извлякоха ползи от дейността на организацията през последните 12 месеца – коментира генералният секретар на FOTA Оливър Вайнгартен.

Очаква се Ерик Булие да заеме и поста на Уитмарш в асоциацията. Той бе назначен за рейсинг директор на Макларън. Французинът обаче щял да има различен подход на управление на организацията и нямало да е толкова ангажиран, колкото Уитмарш.

Според Телеграф FOTA трябва да реши до края на февруари какво е и има ли изобщо бъдеще във Формула 1.

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2046 -: Февруари 19, 2014, 02:25:42 pm »

Ред Бул и Рено отричат слухове за раздяла



Ред Бул и Рено отхвърлиха появилите се слухове, че ще се разделят вследствие на шокиращия старт на подготовката им за новия сезон.

На първите предсезонни тестове шампионите от последните четири сезона записаха едва 21 обиколки. Впоследствие техническият шеф на тима от Милтън Кийнс Ейдриан Нюи обясни какви са били проблемите от страна на отбора. Той заяви, че тимът не е имал достатъчно време да изпита всичко на стенд преди RB10 да излезе на писта. Рено също бяха категорични, че са открили причините за грижите на отборите с тяхната задвижваща система и се надяват всичко в Бахрейн да е наред.

Все пак ситуацията бе повод за появата на слухове и се заговори за връщане на Косуърт, които – макара и без договор с който и да е от отборите за 2014 г. – били завършили своя 1,6 лV6 турбомотор. По-смелите приказки предполагаха, че Ред Бул могат да вземат проекта и да се състезават със собствени агрегати през 2015 г.

- Не знам нищо за подобни слухове – заяви шефът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен пред Шпорт Билд. – В момента работим в много близко сътрудничество с Ред Бул и няколко от техните инженери дори са в базата ни във Вири, за да се трудят по интеграцията на колата и задвижващата система.

Съветникът на отбора Хелмут Марко също бе категоричен, че договорът на тима с Рено е дългосрочен, но допълни, че това е свързано и с резултатите на писта:

- Въпреки всичко няма да се паникьосваме и заедно работим усилено, за да решим проблемите си.

Четирикратният световен шампион Себастиан Фетел не бе щастлив от станалото на Херес, но прие философски грижите.

- По-добре да се случи на тестове, отколкото в състезанията – заяви немският пилот. – Естествено, че нещата не преминаха така, както искахме. Останалите отбори натрупаха доста километри, а това е важно, тъй като говорим за напълно нова технология. Надявам се ситуацията в Бахрейн да е по-добра и да разполагам с кола, която не само върви, но и мога да използвам на пълна газ.

Слухът, че Ред Бул си търсят нов доставчик на двигатели, бе споделен и от Джанкарло Минарди. Основателят на едноименния отбор във Формула 1, който чрез смяна на собствеността се превърна в днешния Торо Росо, отбеляза, че официалната позиция на двата отбора на австрийския милиардер Дитрих Матешиц е запазване на спокойствие въпреки грижите от Херес.

- Според кръжащата наоколо информация обаче ситуацията е по-сериозна от очакваното и не е лесна за оправяне. Изглежда Ред Бул проучват възможността за смяна на моторите за 2015 г. – допълни италианецът в публикация на уебсайта си.

Според него Рено търсели как „да купят” решения на проблемите си - да наемат допълнителни хора, което досега не се било случвало.

- Рено винаги са пазели технологиите си – продължава Минарди. – Подобна новина може само да подхрани подозрения за структурни проблеми на агрегата, които не са лесно решими в краткосрочен план. Надявам се да бъда опроверган още в началото на тестовете в Бахрейн, но няма съмнение, че Формула 1 преживява доста хаотичен момент.

Той допълва, че имало слух за страхотна разправия между Ейдриан Нюи и заместник-управляващия директор на Рено Спорт F1 Роб Уайт по време на изпитанията на Херес.

През миналата година Минарди предизвика буря от реакции заради съмненията си относно легалността на Ред Бул RB9. Повод за публикацията му бе огромното предимство на Себастиан Фетел в Гран при на Сингапур и негови наблюдения по време на състезанието на уличното трасе.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2047 -: Февруари 19, 2014, 02:26:54 pm »

Розберг уверен в надеждността на F1 W05



Колата на Мерцедес за 2014 г. F1 W05 е надеждна от видяното на първите предсезонни изпитания на Херес според пилота на отбора Нико Розберг. Той също така подчерта, че въпреки добрите резултати от първия тест, ще е важно какво ще покаже автомобилът след месец по време на първия старт от сезон 2014 в Австралия.

Мерцедес бе отборът, записал най-много обиколки по време на първите изпитания – 309. Освен това екипът от Бракли нямаше сериозни технически проблеми по време на теста, като Нико дори успя да направи симулация на състезание. Той записа общо 188 тура (най-много от всички пилоти) на испанската писта.

- Първият тест премина много добре. Справяме се добре. Колата ми имаше висока надеждност от началото, но все още не знаем къде се намираме в сравнение с останалите - коментира Розберг пред германския вестник Berliner Kurier.

След изпитанията на Херес управляващият търговските права на F1 Бърни Екълстоун посочи Розберг като фаворит за титлата през 2014 г. На запитване от германския вестник относно този коментар Нико отговори:

- Това е чудесно изказване от негова страна. За съжаление все още е рано да говорим за титлата. Но от гледна точка на надеждността, отборът се представи силно (в Испания). Въртях обиколка след обиколка, докато имахме много за учене, което е приятно усещане, при положение че другите не можаха да карат особено много. Не съм радостен от това, че останалите не могат да правят много обиколки, а ще съм доволен, ако ние сме в позиция да печелим. Но е очевидно, че Ред Бул и Рено имат проблеми с новите задвижващи системи. Свършихме работата си по-добре. Но важното нещо е да видим къде ще се намираме на стартовата решетка в Мелбърн – ще съм щастлив, ако мога да се боря със Себастиан (Фетел).

Германецът ще има възможност да натрупа още километри с колата на Мерцедес по време на вторите предсезонни тестове, които ще се проведат от 19 до 22 февруари в Бахрейн. Той ще кара в четвъртък и събота, а съотборникът му Люис Хамилтън ще е зад волана на F1 W05 в сряда и петък.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2048 -: Февруари 19, 2014, 02:28:02 pm »

Макниш смята Бътън за фаворит за титлата след промяната в правилата



Трикратният победител в Льо Ман и бивш пилот на Тойота във Формула 1, Алън Макниш смята, че най-добре от промените в правилата през тази година ще се възползва пилотът на Макларън, Дженсън Бътън.

„Мисля, че всички промени ще помогнат на Дженсън отново да спечели титлата“, заявява Макниш в своята колонка за ВВС. „Неговият стил на управление е доста адаптивен и винаги е боравил много внимателно с педала на газта. Именно заради това на мокро или при променливи условия той излиза много по-често напред на сцената, отколкото в квалификационна обиколка. Мисля, че той най-добре ще се справи в състезанията през тази година, когато ще е много важно, как ще се изразходва горивото.

Все още продължавам да смятам, че Люис Хамилтън е пилотът, който е най-бърз в една обиколка. Ще е много интересно обаче, как той ще се справи с новите условия и предизвикателства.

Не искам да казвам нищо лошо, но смятам, че и Пастор Малдонадо ще има сериозни трудности. Той е много агресивен в работата с педала на газта и се заиграва с него много повече от останалите пилоти. Това обаче е част от неговия естествен стил.

Това е чудесно за зрителите и носи бързина в класическите условия, но при новия регламент това едва ли ще му е от полза, защото това ще повишава разхода на гориво. Пилотите с по-агресивен стил ще трябва да се адаптират към новия формат.

Подобно бе положението и при нас в състезанията за издръжливост. Моят колега Том Кристенсен например е много по-добър по отношение пестенето на гориво от мен. Разликата е може би в рамките на един процент, но подобно на Бътън той се държи много по-внимателно с техниката от останалите.“

                                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2049 -: Февруари 19, 2014, 02:29:14 pm »

F1 екипите ще тестват „зимните“ гуми и в Бахрейн



Екипите от Формула 1 ще тестват така наречените зимни гуми и на първия от двата предсезонни теста в Бахрейн.

Пирели обясниха, че отборите са помолили да продължат изпитанията с новата твърда смес, направена за бързо загряване при по-ниски температури. По принцип тя бе създадена за Херес, но тимовете искат да проверят поведението й на по-топло. „Зимната” версия е разпознаваема по това, че няма никакви обозначения, докато стандартният хард вариант е с надписи в оранжево.

Отборите имат право на 135 комплекта гуми за тестове тази година (включително тренировките по време на сезона). За изпитанията преди началото на надпреварите са предвидени 85 комплекта – 25 за Херес и по 30 за всяка от двете сесии в Бахрейн.

Пирели ще доставят за първите тренировки на пистата до Манама и допълнителни комплект медиум – с конструкция и смес за 2014 г. Те обаче са маркирани като прототипни, тъй като целта им е да се изпробва поведението без загряващите чохли, които ще бъдат забранени от 2015 г. нататък.

От позволените 30 комплекта пък 22 слика (хард, „зимен” хард, медиум и софт) се избират от Пирели в съгласие с екипите. Останалите 8 се подбират от самите отбори в зависимост от индивидуалните им програми за тестовете.

- Първите изпитания за годината на Херес бяха за това екипите да разберат колкото могат повече за техниката си при новите правила. Очаквано натрупаните обиколки не бяха твърде много, а работата с гумите не бе приоритет – коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри. – Освен това зимните условия в Европа – дори в Южна Испания – не са представителни за тези, с които ще се сблъскваме по принцип в надпреварите през сезона. В Бахрейн очакваме по-хубаво време и повече турове, което ще позволи и на нас, и на отборите да натрупаме повече данни и познания за гумите.

Първият тест в Бахрейн започва утре и ще продължи до събота (включително). Средната температура на въздуха ще е около 20 градуса или по-висока. Очаква се всички екипи да присъстват на тренировките, след като Лотус пропуснаха сесията на Херес. Пирели коментираха също така, че трасето до Манама е с множество различни завои, което го прави идеално за тестове.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2050 -: Февруари 19, 2014, 02:30:29 pm »

Ферари с нов отдел „Спортни дейности“, екипът пристигна за първия тест в Бахрейн



Ферари създадоха нов отдел „Спортни дейности”, чийто шеф – Антонио Колета – ще докладва лично на шефа на отбора от Формула 1 Стефано Доменикали. В този департамент се сливат Гран при работата с тази, която е свързана с програмата Корсе Клиенти (Ферари Челъндж, GT надпревари, F1 Клиенти и ХХ програми). Целта е по-добра координация на всичко, което се върши на писта.

Колета работи във Ферари от 1997 г. През последните две години е част от екипа на Ферари в световния шампионат за състезания за издръжливост.

Междувременно тимът от Маранело пристигна в Бахрейн, където утре започва вторият предсезонен тест от Формула 1. На пистата до Манама ще се състоят две сесии. Първата от тях започва на 19 февруари и продължава до 22 февруари (събота).

Фернандо Алонсо пръв ще кара F14 T (в сряда и четвъртък). Кими Райконен ще е зад волана в оставащите два дни.

Програмата на Скудерията за теста включва проверка на всички системи и контролни параметри на болида, настройки (условията на Сахир са значително по-близо до реална състезателна ситуация, отколкото тези на Херес). От Маранело отбелязаха, че има много работа по новия двигател 059/3, който е част от сложната задвижваща система за предстоящия сезон. 28 февруари е крайният срок за хомологиране на моторите.

                                                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2051 -: Февруари 19, 2014, 02:31:44 pm »

Двойните точки обезценяват спорта, F1 заприличва на кеча, смята Нюи



Ейдриан Нюи разкритикува въвеждането на двойни точки за последния старт от тазгодишния шампионат на Формула 1.

Мярката бе въведена с обяснението, че по този начин първенството остава непредсказуемо до финала си, което е важно за организаторите на стартове и телевизионните канали, предаващи надпреварите.

Новото правило обаче бе посрещнато остро и все още предизвиква спорове дали не се стига до крайности с изкуствените опити да се създаде интрига. Според Нюи двойните точки ще обезценят спорта.

- Това е личното ми мнение, но определено не съм фен на цялата история. За мен е прекалено изкуствено – третото място (в Абу Даби) ще донесе ще е по-ценно (и ще донесе повече точки), отколкото първа позиция в Монако или където и да било другаде. Срамота е, че в опитите да се запази интригата в първенството до последната надпревара се стига до толкова изкуствено решение. Според мен то ще обезцени спорта. И всъщност нещата вече ми напомнят на кеча – обясни Нюи пред Аутоспорт.

Според техническия шеф на Ред Бул няма никакъв шанс двойните точки да бъдат премахнати за предстоящия сезон. Той смята, че зрителският интерес и мнение ще определи дали правилото ще продължи да съществува през 2015 г.:

- Ако телевизионната аудитория е значително по-висока и хората не изключват приемниците си в знак на протест, всичко това ще бъде счетено за успех и ще се продължи по същия път.

                                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2052 -: Февруари 19, 2014, 02:32:59 pm »

Лотус Е22 излезе официално на писта, тестовете в Бахрейн стартираха



Последният нов болид за сезон 2014 г. във Формула 1 – Лотус Е22 – направи днес дебют на писта. Колата премина шейкдаун по време на филмов ден, проведен от тима от Енстън на пистата Херес, но сега се появи официално на трасе в началото на втората сесия предсезонни изпитания.

Ромейн Грожан е зад волана на болида. Лотус не бяха на първите тестове за годината на Херес и продължиха да работят във фабриката си. Екипите със задвижваща система Рено обаче имаха сериозни проблеми в тези тренировки и тимът от Енстън не пропусна кой знае колко работа, каквито опасения имаше. От Вири-Шатийон пък се надяват да са оправили грижите и нещата в Бахрейн да вървят нормално.

Лотус Е22 се отличава с концепцията си за носа, различаваща се от всички останали решения и интерпретации на новите правила. Той е разделен на две части, като едната е малко по-дълга от другата (за да отговаря на изискванията).

Условията в Бахрейн са значително по-добри от тези на Херес – още в началото на тренировките температурата на въздуха бе над 16 градуса, а тази на пистата – близо 30 градуса и скоро се качи до 33. Очаква се екипите да отделят повече време на работа по новите гуми на Пирели в тази сесия, тъй като на испанското трасе бе твърде студено, за да се разчита на някакви представителни данни.

Два часа след началото на пробите на пистата все още нямаше следа от Ред Бул и Торо Росо. Пет екипа бяха записали времена: Люис Хамилтън (Мерцедес) бе пръв с 1:40.625, следван от Фернандо Алонсо с Ферари (на 0,490 сек), Адриан Сутил със Заубер (+2,224), Грожан (+4,207), Робин Фрийнс с Катерам (+6,904), останалите бяха с опознавателни обиколки. От шампионския тим публикуваха съобщение в Туитър акаунта си, гласящо: „Работим упорито в гаража в момента, но скоро ще сме на пистата”.

Началото на сесията малко се забави, тъй като маршали проверяваха трасето. Половин час след предварително обявения час зеленият семафор светна и работата стартира. За Ред Бул днес трябва да кара Себастиан Фетел, за Торо Росо – Данил Квят. Останалите участници в първите изпитания на трасето до Манама са Кевин Магнусен (Макларън), Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Фелипе Маса (Уилямс) и Жул Бианки (Маруся).

На пистата ще се появи и новият рейсинг директор на Макларън Ерик Булие. Той напусна Енстън и зае новосъздадения пост в отбора от Уокинг в началото на февруари. Тази сутрин французинът пусна съобщение в Туитър, гласящо: „Обратно на работа” и придружено със снимка от международното летище в Манама.

                                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2053 -: Февруари 19, 2014, 02:34:19 pm »

Фелипе Наср ще се присъедини като трети пилот в Уилямс?



Спекулациите, че Фелипе Наср ще се присъедини като трети пилот в отбора на Уилямс през 2014 г. се засилват, като според информация на германския Спийд Уийк спонсорите на 21-годишния бразилец Банко до Бразил ще инвестират около 10 милиона евро в екипа от Гроув.

Наср е шампион в европейската Формула BMW през 2009 г. и в британската Формула 3 през 2011-та. Той се състезава от 2012 г. в GP2, като завърши на 4-то място през миналия сезон.

Италианското списание Аутоспринт твърди още от началото на февруари, че бразилецът вече има подписан контракт с Уилямс и ще е трети пилот на отбора. Той щял да участва в половината от петъчните тренировки преди стартовете от Гран при през 2014 г.

Вчера Уилямс обявиха подписването на многогодишен договор за сътрудничество с бразилската петролна компания Петробрас, което възобнови споменаването на Наср във връзка с тима от Гроув. Екипът ще работи с петролния гигант, който бе спонсор на отбора от 1998 до 2009 г., за производството на гориво за сезон 2015. Още през миналата година заместник-шефът на тима Клер Уилямс коментира, че отборът има дългосрочен план за възстановяване на конкурентоспособността, който включва привличането на ключови фигури и спонсори. Освен присъединяването на Банко до Бразил, все повече се засилват и слуховете за това, че Мартини ще стане основен спонсор на тима от Гроув.

Запитана по време на представянето на споразумението с Петробрас в Рио де Жанейро дали Наср ще стане част от екипа, Клер Уилямс отговори:

- Не мога да коментирам това, но съм сигурна, че за Бразилия това би било страхотно. Формула 1 е голям пазар за страната. Хората обичат спортовете и по-специално F1, така че предполагам, че би било добре за спорта и за Бразилия да има друг бразилец в Гран при.

Уилямс привлякоха Фелипе Маса за предстоящия сезон, като той вече работи заедно с Валтери Ботас и отбора на тестовете в Бахрейн. Маса бе най-бърз в последния ден тренировки от началната сесия изпитания, проведена на Херес в края на януари.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2054 -: Февруари 19, 2014, 02:35:31 pm »

Хамилтън може да се справи с управлението на разхода на гориво, заяви Пади Лоу



Люис Хамилтън може да се справи с управление разхода на гориво през новия сезон във Формула 1, заяви техническият шеф на екипа на Мерцедес в Гран при Пади Лоу. Според него световният шампион за 2008 г. едва ли ще има сериозни проблеми в сравнение с предходни сезони.

Хамилтън нееднократно е изразявал недоволство, когато бе подканян от екипа си да кара тактически, за да пази гумите например. Новото ограничение за използване на горивото в F1 обаче накара повечето специалисти да заявят, че вероятно голяма част от състезанията ще бъдат повлияни от работата в този аспект и умението да се прецени кога трябва да се натиска и кога – да се внимава. Според техническия директор на четирикратните световни шампиони Ред Бул Ейдриан Нюи например това решение ще е жизненоважно за стратегиите и ще обуславя развитието на надпреварите за доста състезатели.

- Мисля, че този аспект (необходимостта да се пести гориво – б.р.) може би се преувеличава. Със сигурност ще е фактор в стартовете, но се надявам да не е доминиращ фактор. В отделни случаи миналата година видяхме как в такива ситуации се пречи на пилота – и Люис е пример в това отношение – да кара на лимита във всеки един тур. Понякога подобно нещо е много разочароващо. На практика обаче във Формула 1 се случва все това в продължение на много години, а горивото и гумите винаги са били фактор. Дано не е с такова влияние, че да помрачи спектакъла – заяви Лоу.

Междувременно Хамилтън започна тестовете в Бахрейн заедно с екипа на Мерцедес. Той вече премина под 1:40 мин за обиколка (1:39.454 мин) и оглавява временното подреждане.

Мерцедес бяха посочени за фаворити след първия тест, проведен на Херес, заради издръжливостта на задвижващата им система. Те натрупаха най-много обиколки – заедно с Макларън, Форс Индия и Уилямс като доставчик на агрегати – в сравнение с Рено и Ферари.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен