Кобаяши: Мерцедес са с 20-30 км/ч по-бързи на правата от РеноКолите със задвижващи системи на Мерцедес са с 20-30 км/ч по-бързи от тези с Рено, заяви пилотът на Катерам Камуи Кобаяши.
Японецът направи 66 обиколки във вчерашния ден тестове и записа най-бързо време и най-много километри от състезателите със задвижващи системи на Рено. Той имаше проблеми с телеметрията сутринта, но скоро се върна на пистата. В края на деня Камуи коментира, че отборът започва да отключва потенциала на болида, но Рено все още изостават от конкурентите си Мерцедес и Ферари.
- С това разполагаме в момента, така че трябва да им помогнем, за да могат да се борят с останалите производители. Сега определено сме прекалено слаби по отношение на темпото. По време на тестовете се засичаме с други коли и ясно се вижда, че автомобилите с двигатели на Мерцедес са много по-бързи на правите, с 20-30 км/ч повече. Това означава различни точки на спиране и всичко останало, ако имахме необходимата мощност. Ще видим какво можем да свършим в краткосрочен план. В момента определено изоставаме – добави Кобаяши.
Пилотът на Катерам също така обясни, че колата е нестабилна при излизане от завоите заради агресивното подаване на мощност от задвижващата система:
- Имахме много проблеми с двигателя. Именно това очакваме (да се разреши) в момента, защото подаването на мощност е прекалено агресивно, с което е много трудно да се справиш при ускорение на излизане от завоите. В момента (управляемостта) в бавните завои е много трудна, защото не знаем с колко сцепление ще разполагаме – каза още Кобаяши.
Лотус е другият екип, който имаше проблеми със задвижващата система на Рено. Ромейн Грожан записа общо 25 тура с Е22 през първите два дни от тестове в Бахрейн. Пилотът направи серия от 10 последователни обиколки вчера, но каза, че причината за малкото време на пистата е основно системата на Рено:
- Един от проблемите според мен бе от наша страна, но отново имахме грижи с батериите и останалите неща. Нямахме толкова много грижи, но просто отнема твърде дълго време, за да се разрешат. Не сме напълно сигурни каква е причината за някои от тях, въпреки че е очевидно какво не работи. Не е лоша отправна точка, но все още имаме много работа. Управляемостта не е идеална, трябва да разберем още за турбото, спирачките понякога се държат по различен начин от очакваното. Трудно е да напаснем всичко, както бихме искали, но приемам това.
От своя страна шефът операции на пистата в Рено Спорт Реми Тафен коментира, че няма причина екипът от Енстън да не направи 60-70 обиколки днес, като бе уверен, че ще могат да решат проблемите си. Той също така подчерта, че трудностите на Лотус са по-различни от тези на останалите екипи, работещи с Рено.
Въпреки проблемите в началото на годината за Рено, пилотът на Ферари Фернандо Алонсо не отписва отборите, използващи задвижващата система на французите, от битката за челни позиции в Австралия. Пилотът на Ферари подчерта, че все още е твърде рано за предварителни прогнози.
- Можем да кажем, че колите със задвижващи системи на Мерцедес са конкурентоспособни, както и ние (Ферари), но съм сигурен, че на първото състезание и отборите с Рено ще са до нас. Това е само тест и не можем да изградим представа за йерархията докато не излезем на пистата за първото състезание в Австралия - допълни испанецът.
clubs1.bg