www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509226 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2070 -: Февруари 22, 2014, 07:38:43 am »

Ник Честър: Доволни сме от нашата интерпретация на правилата



След официалния дебют на автомобила на Лотус за 2014 г. Е22 в Бахрейн техническият директор на екипа Ник Честър коментира предизвикателствата, поставени от новите правила за сезона, техническите решения в Е22, описва и разликата между миналогодишната и тазгодишната кола в интервю, разпространено от пресофиса на отбора.

- Как ще опишете Е22?

- Бих казал, че е елегантно решение на правилата за 2014 г. Този регламент поставя голямо предизвикателство от гледна точка на това, че трябваше да създадем кола с много по-различен дизайн от предишните. Въпреки всички нови предизвикателства сме много доволни от нашата интерпретация и колата, която създадохме.

- А носът на колата?

- Носът определено е доста интересен! Мислим, че е добро и иновативно решение. Естествено, както за всяка интерпретация на правилата, говорихме с ФИА, за да се уверим, че одобряват дизайна. Приятно е да има нещо по-различно и сме доволни от нашето решение, имайки поглед върху това, което другите отбори са направили в тази област.

- Какви са били основните предизвикателства в комбинирането на задвижващата система и всички системи за регенериране на енергия?

- Част от новите задвижващи системи са системи за регенериране на топлинната енергия и спирачната енергия. Те са много по-голяма част от цялостния пакет, отколкото преди. Има по-голяма батерия, много повече кабели, необходимо е много по-сериозно охлаждане, отколкото в предишни години. Системите са далеч по-сложни. Създаването на елегантен пакет за задвижващата и охладителната система беше трудно, но сме доволни от напредъка, който направихме в тази област.

- Каква част от Е22 е нова и има ли елементи, които могат да се запазят от предишните коли въпреки тази голяма промяна в правилата?

- Е22 е напълно нова кола. Има много малко неща, които могат да се прехвърлят от предишните автомобили. Казвайки това, в определени области можем да следваме същата философия - например в подхода ни към аеродинамиката и окачването, където уроците, научени от предишните коли, бяха от голямо значение.

- Какви са основните разлики в колата от тази година?

- Вероятно е по-лесно да се попита какви са приликите. Дори елементи като предното крило – което може да изглежда подобно (на миналогодишното) за нетренираното око – трябва да имат различна философия, защото правилата постановяват различна ширина, а това има огромно влияние върху насочването на въздушния поток.

Ако поставите Е21 до Е22, и премахнете бодиуърка, ще забележите много основни промени. Например радиаторите на Е21 са значително по-малки от на Е22 заради по-сериозното охлаждане, необходимо през тази година.

Двигателят на Е22, бидейки 1,6-литров V6, е с много по-малък капацитет от 2,4-литровите V8, използвани доскоро. Но тазгодишните скоростни кутии са по-големи в сравнение с предишните. Определено системите за генериране на енергия, батериите и двигателят, както и цялата електроника, свързана с тях, означават, че вътрешния облик на Е22 е много по-различен от този на Е21.

Тези, както и безброй други фактори, показват, че сме прекарали огромно количество време, работейки върху Е22. Уверен съм, че поехме по правилната пътека в развитието на колата.

- Как ще изглеждат състезанията през 2014 г.?

- Състезанията през 2014 г. ще са изключително интересни! Всички очакваме изненади и е трудно да направим точна прогноза за това кой къде ще се намира на решетката в началото на състезателен уикенд и ще е особено трудно да предвидим подредбата в края му. Предизвикателствата, пред които всички сме изправени с тези нови правила, като това да разполагаме само със 100 кг гориво, означават, че управлението на енергията по време на състезание ще бъде област, на която ще се обръща огромно внимание. Ще е доста вълнуващо.

- Колко голямо притеснение е издръжливостта?

- Това е огромно притеснение за всички отбори, тъй като всичко е ново и различно. На първите тестове видяхме, че някои коли успяха да покрият добро количество обиколки, докато други – не. Всеки отбор ще научи много по време на първите състезания и всички очакваме неочакваното! Не мисля, че който и да е отбор ще има толкова голям брой на завършени състезания, както през предишните сезони, защото последното поколение болиди бяха много добре развити и бяха много здрави. Предизвикателството е да направим колите за 2014 г. толкова издръжливи, колкото техните предшественици, въпреки всички (нови) технологии. Това би било огромно постижение за Формула 1.

- Можем ли да очакваме различно темпо на развитие на колите за 2014 г. с новите правила?

- Все още свикваме с новите правила, така че очаквам по-високо темпо на развитие по време на сезона, научавайки повече за тези коли. Това вероятно означава, че ще има разместване в реда по време на годината, като различните отбори отключват потенциала на колите си по различно с различно темпо.

- Гледайки към идеите на другите отбори, колко уверен сте, че решенията на Е22 са добри?

- Има няколко добри идеи. Мерцедес и Ред Бул имат интересни решения по колите си. Но поглеждайки към Е22, след като видях интерпретациите на всички останали, все още сме доволни от посоката, по която поехме. Упоритата работа на всички в Енстън създаде елегантна кола.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2071 -: Февруари 22, 2014, 07:40:01 am »

Хамилтън най-бърз през третия ден на Сахир, Ред Бул пропуснаха следобеда



Люис Хамилтън остана най-бърз в третия ден тестове на пистата Сахир в Бахрейн. Пилотът на Мерцедес не подобри времето си отпреди обяд, като то е най-силно за петъчната сесия на трасето.

Мерцедес имаха малък проблем с хидравликата през втората половина на петъка, но го отстраниха бързо и той не повлия на програмата им.

Втори, на 0,713 сек, завърши деня Дженсън Бътън. Той изпробва редица реглажи за Макларън МР4-29, както и поведението при други ситуации. При едно от прибиранията му например пилотът остана на място с работещ автомобил повече от 45 сек, за да се провери какво се случва с болида при качване на температурите. Той направи най-много обиколки днес – 103.

Междувременно англичанинът получи безброй поздравления, след като се разбра, че се е сгодил за приятелката си Джесика Мичибата. Световният шампион във Формула за 2009 г. е заедно с нея повече от пет години.

Трето време постигна Фелипе Маса (Уилямс). Бразилецът също тренира с отбора спирания в бокса, на които бе посветена цялата сутрин (Валтери Ботас направи 55 тура, от които нито един не бе за време). Той обаче имаше и други задачи освен боксовете.

Ферари и Кими Райконен наваксаха изоставането от първата половина на петъка, причинено от грижи с телеметрията. Финландецът завъртя общо 44 обиколки.

Ред Бул пък прекратиха програмата си доста по-рано от предвиденото. Даниел Рикиардо направи 28 обиколки през третия ден на пистата Сахир (вчера Себастиан Фетел записа 59). От екипа заявиха, че имат технически проблем (какъвто не се е случвал досега). Инженерният координатор Анди Дамеръм допълни, че ситуацията изисква време и останалата част от деня ще бъде посветена на това да се подготви RB10 за последния ден от сесия в Бахрейн.

- С Даниел се съсредоточихме върху кратки серии, тъй като болидът е с много различно поведение в сравнение с това от Херес. Желанието ни бе постепенно да надграждаме нещата с него. Направихме някои промени по обяд и се натъкнахме на технически проблем, на какъвто не бяхме попадали досега. Той налага разглобяване на болида. Както всички в питлейна установиха, това е доста дълга процедура и затова спряхме изпитанията си следобед, за да сме готови за последния ден – допълни Дамеръм.

Пилотът от своя страна сподели, че му се е искало да продължи да кара следобед, но все пак има още един ден на разположение. Даниел е убеден, че нещата малко по малко се нареждат и бе категоричен, че има прогрес в представянето и развитието на RB10.

Грижи имаха и в Лотус – Пастор Малдонадо предизвика две от общо трите спирания на сесията за деня. Значително по-добър ден изкараха Торо Росо и Катерам. Данил Квят натрупа над 50 тура, а Маркус Ериксон направи почти 100. Темпото на екипите със задвижваща система на Рено обаче е по-ниско, като от френския производител признаха, че все още изостават значително спрямо съперниците. Директорът операции на пистата Реми Тафен обаче е убеден, че Рено не само могат да настигнат Мерцедес и Ферари, а дори и да ги изпреварят.

                                                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2072 -: Февруари 22, 2014, 07:41:16 am »

Протест срещу турбо компресора на Ферари?



Дни преди началото на сезона във Формула 1 назрява интересен казус свързан с легалността на корпуса на турбо компресора на Ферари. Заради сериозните обороти, които ще достигат до 125 000 об./мин. производителите трябваше да направят подсилени корпуси за своите турбини, защото при възможна авария въртящите части могат да се изстрелят със скоростта на куршум към публика, механици или състезатели.

Решенията на Мерцедес и Рено по този въпрос изглежда са доста солидни, защото тежат с 3 кг. повече от това на Ферари. ФИА смята това решение за легално, но въпреки това е възможно германци и французи да подадат официално оплакване в Мелбърн.

Просто във Ферари са използвали конвенционален корпус. Роторът и перките обаче са изградени от специален материал и са предвидени за още по-сериозни обороти! Италианците на практика изключват възможността да се стигне до повреда.

Освен това агрегата е снабден със сензори, които веднага предупреждават при най-малкото съмнение за проблем. В този случай нагнетателят директно се изключва. Така конвенционалния корпус изглежда напълно достатъчен. Във Ферари обаче рискуват, защото при инцидент комисарите може да обявят задвижващата система на италианците за опасна. Така ще може тя да се използват само след като бъде преправена.

За Мерцедес и Рено остава само да подадат контестация или да копират съперника си. За това обаче остава много малко време, защото новите задвижващи системи предстои да бъдат хомологирани на 28 февруари.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2073 -: Февруари 22, 2014, 07:43:05 am »

Ферари: Малък проблем с големи последствия



На третия ден от вторите предсезонни тестове новата кола на Ферари F14 T бе сполетяна от проблем. Той бе свързан с трансфера на данни към бокса. Така заради този проблем с телеметрията Кими Райконен направи „само“ 44 обиколки. Със своето постижение от 1:37.467 мин. той се нареди на шесто място в класирането за деня.

„Не успяхме да направим толкова обиколки, колкото желаехме“, обясни финландецът. „Въпреки че проблемът бе дребен, изискваше известно време, за да бъде отстранен. Това показва колко сложна е новата техника.“

Така малко след 15 ч. местно време световният шампион от 2007 г. отново се върна на пистата. В центъра на работата му бе аеродинамични тестове и намирането на добър базисен баланс. В края пък направи тренировка на стартове на изхода на питлейна. Въпреки проблема Райконен не бе съвсем недоволен.

„Следобед успяхме да дадем постоянно представяне. Това бе важно и ползотворно, за да свикна след тестовете на Херес с колата и настройките на баланса.“

Райконен ще кара и в съботния ден за Ферари, след като Фернандо Алонсо кара в сряда и четвъртък.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2074 -: Февруари 22, 2014, 07:44:26 am »

Хамилтън хвали представянето на W05



Мерцедес и техните партньори отново доминираха на пистата Сахир в петъчния ден. След като Люис Хамилтън постигна най-добро време в петък, англичанинът изглежда бе доста доволен от W05.

„Хубаво бе, че днес успях да направя доста обиколки“, заяви Хамилтън след края на деня. „Изглежда, че имаме по-малко грип от миналата година. Въпреки това чакам с нетърпение симулацията на състезание през следващата седмица. Днес не успяхме да направим пълна.“

В следобедните часове Хамилтън трябваше да прекъсне работата си заради проблем с хидравликата.

„Опитваме се да локализираме всички възможни проблеми, за да ги отстраним преди симулацията на състезанието. Така че погледнато от тази гледна точка е добре, че днес се случи този проблем, защото ще можем лесно да го отстраним.“

Екипът се нуждаеше от един час, за да отстрани проблема. Така накрая Хамилтън успя да направи още 22 обиколки с твърдите гуми.

„Колата реагира добре на моя стил на каране и аеродинамичното притискане, с което разполагаме ме изпълва с увереност. Преди да си заминем от Мелбърн няма да сме наясно, кой къде се намира. Концентрирани сме върху отхвърлянето на задачите от нашата програма. Тимът свърши чудесна работа досега и ще трябва да продължим в същия дух.“

„Денят бе добър за нас“, направи своя анализ и Пади Лоу. „Утре ще направим няколко серии с меките гуми. Хубаво е, че успяхме да научим още неща за колата и да видим представянето ѝ в една обиколка. После искахме да направим симулация на състезание, но дефект в хидравликата ни спря. Успяхме да се справим и да запишем още обиколки. Научихме доста по отношение на надеждността и представянето на колата ни. Надяваме се утре да сме в още по-добра форма.“

                                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2075 -: Февруари 22, 2014, 11:00:24 am »

Уилямс обявиха Наср за трети пилот и партньорство с Банко до Бразил



Уилямс обявиха привличането на Фелипе Наср за трети пилот на екипа за сезон 2014 г. Бразилският пилот ще кара в три теста и пет петъчни тренировки от състезателни уикенди през сезона. Ще работи и в симулатора на отбора.

Състезателят заяви, че е наистина щастлив да се присъедини към семейството на Уиляс.

- Те имат страхотна история в спорта и някои от най-великите бразилски пилоти на всички времена са карали за екипа. За мен е чест да се присъединя към имена като Пике, Сена и Маса. Това е фантастична възможност да направя следващата стъпка в кариерата си – допълни Наср.

Фелипе започва да кара картинг в родината си. Печели няколко титли в дисциплината, а през 2008 г. прави дебют с болид във Формула BMW Америка. През 2009-та вече кара в европейските серии Формула BMW и взима титлата в първия си сезон със 7 победи в 16 старта. През 2010 и 2011 г. се състезава в британската Формула 3, като триумфира с короната през втората си година в първенството.

- Фелипе вече има сериозна кариера зад гърба си и го наблюдавахме сериозно от известно време. В Уилямс даваме шанс на млади таланти да покажат какво могат на най-голямата сцена в света. Фелипе ще получи перфектна възможност да демонстрира уменията си чрез участие в свободни тренировки по време на състезателните уикенди – заяви Сър Франк Уилямс.

Наср вече кара на пистата в Бахрейн, където се провежда втората предсезонна сесия на отборите от Формула 1. Тестът приключва днес.

Едновременно с обявяване привличането на пилота Уилямс съобщиха и за сключване на сътрудничество с Банко до Бразил – най-голямата банка в Латинска Америка. Основана през 1808 г., тя има представителства в 99% от градовете в страната и над 61 милиона клиенти по цял свят. Президентът на финансовата институция Алдемир Бендини вярва, че новото сътрудничество с тима от F1 ще помогне за утвърждаване имиджа на банката, която има традиции в спортните инвестиции.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2076 -: Февруари 23, 2014, 07:54:37 am »

Розберг начело до обяд на последния ден в Бахрейн



Нико Розберг даде най-добро време до обяд на последния ден тестове в Бахрейн. Днес приключва първата предсезонна сесия на екипите от Формула 1 на пистата до Манама, където ще са и последните тренировки преди първия старт за сезона в Австралия.

Немският пилот на Мерцедес записа 1:33.283 мин през първата половина на съботните изпитания. Той имаше спиране на пистата, но от отбора обясниха, че се е случило след тренировка на старт от края на питлейна и в F1 W05 няма повреда.

Още преди края на тренировките отново се заговори, че Мерцедес са фаворити. Тимът от Бракли упорито отхвърля подобни определения. На въпрос за подреждането на екипите по сила обаче Дженсън Бътън заяви многозначително:

- Никой не знае кой ще е на полпозишън в Мелбърн. Но мисля, че имам доста добра идея!

Англичанинът е с второ време до момента, на 1,674 сек зад Розберг. Той покри състезателна дистанция във вчерашните изпитания и бе доволен, че това стана без особени проблеми.

- Програмата ни е много натоварена – инженерите ми изглеждаха изтощени, а никога не съм ги виждал такива! Имаме още много работа, тренировките ни го показаха. Трябва наистина да се съсредоточим върху това да разберем процеса на пестене на гориво, както и комуникацията между пилот и инженер – обясни пилотът на Макларън.

Кими Райконен бе с трето по сила постижение днес преди обяд. Той нямаше проблеми като в петък, но Ферари не бяха твърде притеснени от грижите си предишния ден.

- Знаехме, че ще трябва да се справим с някои проблеми рано или късно и точно това стана при Кими. Такива неща се случват с нови коли – някои от тях изглеждат сложни, а се оказват лесни, докато други като че ли имат леко решение, а всъщност са по-трудни. Още се учим. Правим всичко възможно, за да съберем колкото се може повече данни. В идеалния случай (ако всичко в Бахрейн приключи според очакванията на екипа – б.р.) не бихме желали да променяме операционния си план за теста следващата седмица – заяви инженерният директор на Скудерията Пат Фрай.

Новият трети пилот на Уилямс Фелипе Наср получи шанс да кара FW36 почти веднага след обявяване на привличането му в тима от Гроув. Той бе с четвърто време до обяд, следван от Серхио Перес (Форс Индия). Шести бе Даниел Рикиардо. Ред Бул продължават да имат грижи, като петъчната им програма бе прекратена рано заради технически проблем, несвързан със задвижващата система на Рено.

- Рено все още са далеч назад спрямо съперниците от Мерцедес и Ферари, в момента задвижващата ни система работи някъде със 100-150 к.с. по-малко от тях. Знаехме, че ще ни отнеме известно време да наваксаме. Правим прогрес с темпото, което очаквахме. Напредъкът все още е недостатъчен, но вървим напред. Дори първите четири или пет старта да не преминат по план обаче, а спечелим следващите 10, на кого ще му пука? Искаме всичко да е наред в Мелбърн, но оставаме оптимисти поне до след състезанието там – коментира австралийският пилот.

Нещата не вървят особено гладко и в Лотус. Те пропуснаха първите предсезонни тестове на Херес в края на януари. Болидът им направи шейкдаун от 100 км и се появи за първи път официално на писта в Бахрейн. След това обаче екипът имаше едва 52 обиколки за трите досегашни дни на теста. Пастор Малдонадо се появи чак малко преди обяд днес заради вчерашните проблеми, свързани със скоростната кутия.

- Установихме точно какво създава грижи, но частите трябваше да дойдат от Енстън. Рено обаче са направили добър прогрес със софтуера и батерията, така че в това отношение вървим в правилната посока – обясни директорът операции на пистата Алан Перман.

Сесията бе прекъсвана три пъти. Първо Маркус Ериксон спря на трасето, след това Нико Розберг и Серхио Перес. В Катерам прекратиха програмата на шведа, за да поправят болида, като следобед работата поема Камуи Кобаяши.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2077 -: Февруари 23, 2014, 07:55:57 am »

Розберг най-бърз през последния ден в Бахрейн



Нико Розберг остана най-бърз до края на последния ден от тренировките на отборите от Формула 1 в Бахрейн.

Мерцедес приключиха изпитанията около час преди края на сесията, след като немският пилот спря на трасето. Болидът му F1 W05 бе прибран в пита, където решиха да открият причината за инцидента.

- Фокусирани сме върху себе си. По принцип на всеки тест някой отбор насочва вниманието към друг, за да го отклони от себе си. Всички са го правили, така че приказките не значат кой знае какво за нас. Ние просто продължаваме да изпълняваме програмата си и искаме да вървим напред. Някои тимове правят по 10 обиколки, други – много повече, но хубавото е, че Мерцедес изглежда са свършили фантастична работа. Задвижващата система наистина е на чудесно ниво и непрекъснато трупаме километри. Трудим се по колата стъпка по стъпка, но няма да знаем къде сме чак до Мелбърн – коментира Люис Хамилтън.

Макларън приключиха успешно програмата си, като в отбора са сравнително убедени в стабилността на МР4-29.

- Знаем, че не сме най-бързи – заяви Дженсън Бътън, който запази втората позиция в класирането днес. – Но знаем и че не сме бавни. Най-хубавото обаче е, че натрупахме много обиколки. В състояние сме да покрием състезателна дистанция. Това е обещаващо, а момчетата са свършили фантастична работа. Всички са сериозно решени да се справят след миналата, толкова лоша година. Прекрасно е да видиш, че хъсът се е върнал в Макларън.

Трети се нареди Кими Райконен. Негова катастрофа на излизането от четвърти завой пет минути преди официалния край на сесията на практика сложи край на изпитанията. Тренировките бяха прекъсвани още три през втората половина на деня – при спирания на Пастор Малдонадо (Лотус), Розберг и Адриан Сутил (Заубер).

Ред Бул записаха едва 15 обиколки днес с Даниел Рикиардо заради поредните проблеми с RB10. Торо Росо също нямаха успешен ден – Жан-Ерик Верн направи само 19 тура. Катерам са с 21, 17 от които завъртя Камуи Кобаяши, след като Маркус Ериксон бе спрян от повреда.

Без времена останаха Адриан Сутил (Заубер) – проблем с шасито и Макс Чилтън (Маруся) – грижи с двигателя и горивната система.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2078 -: Февруари 23, 2014, 07:57:32 am »

Заубер и Форс Индия оптимисти въпреки малкото обиколки във финалния ден





Екипите на Заубер и Форс Индия бяха оптимистично настроени в края на първата тест сесия в Бахрейн, въпреки че в последния й ден нито един от двата екипа не записа кой знае колко обиколки.

В швейцарския отбор откриха проблем, налагащ смяна на шасито. Адриан Сутил успя да излезе на писта едва следобед, но завъртя едва 7 тура. Все пак отборът отбеляза успешно изпълнение на голяма част от програмата си, включително пълна проверка на системи и настройки и симулации на квалификация и състезание.

- Научихме много през последните четири дни. Изследвахме различните типове гуми, правихме аеротестове, изпълнихме квалификационни и състезателни симулации и т.н. Беше разочароващо, разбира се, да загубим толкова време днес с вътрешна част от монокока, наложила смяна на шасито. След направените подобрения сме убедени, че това повече няма да ни се случи. Тимът работи невероятно упорито да върне болида на писта. Но тестовете са за това и сме доволни, че проблемът се появи тук, а не в Мелбърн. През следващите дни ще анализираме събраната информация и ще се подготвяме за финалния предсезонен тест – разясни шефът на инженерите на писта Джампаоло Далара.

Сутил също бе разочарован, но отбеляза страхотната работа на екипа си, позволила му да направи няколко обиколки.

Серхио Перес направи повече турове – 19, но те също не бяха достатъчни за отбора му. Все пак резултатите от теста са позитивни, отбеляза мексиканският пилот и продължи:

- Срамота е, че загубихме толкова време следобед, но мисля, че можем да сме оптимисти след наученото тази седмица. Всяка обиколка в колата ни дава все повече информация и непрекъснато изпробваме нови неща. Не успях да направя планираните дълги серии днес следобед и ще е важно да ги изпълним другата седмица. Освен това трябва да напреднем с работата по представянето и настройките – област, върху която не сме се съсредоточавали особено досега.

Главният оперативен директор на тима Отмар Шафнауер отбеляза, че във Форс Индия все пак са успели да направят няколко аероизпитания, както и да изпитат отделни реглажи:

- Проблемът след това изискваше толкова време за поправяне, че решихме да се прегрупираме и да пренасочим целите си за следващата седмица.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2079 -: Февруари 23, 2014, 07:59:02 am »

Торо Росо с проблем с двигателя; Перман: Това бе най-продуктивният ден за Лотус





Торо Росо имаха сериозен проблем с двигателя Рено, заяви Жан-Ерик Верн след края на последния ден от първата тест сесия на F1 екипите в Бахрейн. Французинът направи 19 обиколки днес.

- Всички знаем, че има известни грижи, така че не е нещо ново. Няма да говоря негативно, така че не е нужно да казвам каквото и да е повече. Настроен съм положително. Все още имаме сериозни проблеми, като някои от тях бяха оправени. Наясно съм, че ще отнеме време. Но съм наистина доволен от поведението на болида. Имаме добър автомобил – заяви Верн.

Той също каза, че е необходимо да се кара колкото се може повече, за да се открият и поправят колкото се може повече проблеми:

- Всичко, което има значение, е да пристигнем в Мелбърн с добър болид и да сме в състояние да се състезаваме. Другата седмица няма състезание, така че няма да има значение, ако все още имаме проблеми. Вярвам в нашия екип, както и в хората на Рено. Те знаят какви са грижите ни и съм убеден, че могат да ги отстранят.

Ситуацията в Лотус се разви по-благоприятно – Пастор Малдонад направи почти 60 тура на пистата Сахир. Програмата му бе прекъсвана заради проблеми със софтуера и електрониката.

- Днес направихме значително повече обиколки и е чудесно да изкарам повече време в болида. Имаше много работа с различни настройки, аероизпитания и т.н. Мисля, че всичко премина добре. Автомобилът е доста по-издръжлив, което ни помогна с програмата и се надявам да е добър знак за следващата седмица – отбеляза венецуелецът, който ще е зад волана през първите два дни на последния предсезонен тест.

Шефът операции на пистата Алан Перман се съгласи, че денят премина по-добре за тима и екипът успя да отметне сериозно количество задачи:

- Имахме някои грижи, но се справихме бързо с тях. Все още се намираме на твърде ранен етап по отношение разбирането на колата и е ясно, че ни предстои много работа, но днес бе най-продуктивния ни ден досега.

                                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2080 -: Февруари 23, 2014, 08:00:12 am »

Разликата във времената се дължи на количеството гориво, заяви Розберг



Нико Розберг даде най-добро време в последния ден от първата сесия тестове на F1 отборите в Бахрейн.

Постижението на пилота на Мерцедес бе и най-силно за четирите дни проби. Той обаче заяви, че това се дължи на разликата в количеството гориво.

- Ние направихме няколко излизания като на квалификация. Със сигурност останалите момчета са били с различно количество гориво, което обяснява разликите. Невъзможно е да знаеш какво правят другите, а имаше и толкова гуми на разположение. Усещането е положително и ситуацията изглежда доста добра и като скорост, но не искам да казвам повече от това – заяви Розберг.

Мерцедес са сочени за фаворити още от първите проби, проведени на пистата Херес в Испания. От отбора непрекъснато отхвърлят подобни определения и заявяват, че има нужда от още много работа.

Розберг направи състезателна симулация в края на деня. И според него тимът от Бракли има още по какво да се труди, включително по издръжливостта, преди първия старт в Мелбърн:

- Нещата са положителни в момента. По отношение на издръжливостта – успях да направя пълна състезателна дистанция днес. Колата обаче се счупи след това, така че има още по какво да се работи. Тук-там се появяват проблеми, което е напълно нормално. А и смятам, че в сравнение с останалите екипи сме добре като издръжливост. Трябва обаче да сме на 100% подсигурени, когато стигнем в Мелбърн и това е огромно предизвикателство.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2081 -: Февруари 23, 2014, 08:03:00 am »

Още един труден ден за Ред Бул, Райконен не се притеснява от катастрофата







Отборът на Ред Бул преживя поредния труден ден в подготовката за предстоящия сезон във Формула 1. Даниел Рикиардо записа само 15 обиколки, а вчера – 28. Най-много турове направи Себастиан Фетел във втория ден на сесията – 59, а през първия четирикратният световен шампион имаше 14 (общо 116 за двамата пилоти).

И в събота обаче отборът бе сполетян от нови проблеми, открити сутринта.

- Честно казано, денят изобщо не бе добър – отбеляза Рикиардо. – Предполагам, че ни е нужно известно време. Имаме още четири дни тестове и се надявам да ги използваме максимално. Трябва да кажа, че усещането в колата бе по-добро днес, когато имах възможност да я карам. За съжаление се появи друг проблем и не успяхме да използваме потенциала й. Дано другата седмица запишем повече обиколки. Доволен съм, че ще карам през първите два дни (на сесията). На този етап са ни нужни турове – допълни той.

Координаторът на тима Анди Дамеръм описа тренировките в Бахрейн като трудни за Ред Бул. При общо 137 обиколки за тренировките на Сахир и Херес отборът от Милтън Кийнс изпреварва само Лотус и Маруся (със съответно 111 и 59 обиколки) по изминати километри. Въпреки това Дамеръм настоя, че тимът е отбелязал добър прогрес.

- Сутринта смятахме, че сме в добра форма. Изпълнихме всичко дори преди срока, но още в опознавателната обиколка на Даниел забелязахме проблем със софтуера. Успяхме да го изведем на писта отново към обяд, като след десетина обиколки се появи нов технически проблем. Открихме повреда, която бе по-лоша, отколкото предполагахме. Надявахме се на още някоя обиколка, дори само опознавателна, в края на деня, но червените флагове не ни позволиха да излезем. Беше тежка седмица. Направихме добър прогрес, особено във втория ден, но имахме и редица грижи – каза още той.

Кими Райконен пък не се притесни особено от катастрофата си в края на деня. Той излетя на излизане от четвърти завой и разби предната част на своето Ферари F14 T.

- Завъртях се, ударих мантинелата, това е – бе обяснението на финландеца за инцидента.

На въпроса дали не е натиснал прекалено в опит да запише по-добро време, Кими заяви:

- Не, не съм. Бях с използвани гуми от днес.

И той като останалите си колеги не знае къде ще се намира в Австралия като скорост.

- След този тест не знаем кой знае колко повече (за чистото темпо) в сравнение с началото му. Не очаквам да научим и в следващите тренировки. Всяка година в изпитанията се случва едно и също. Непрекъснато се правят предположения, хората искат да знаят, но не мога да сложа Ферари на някаква конкретна позиция, защото нямам идея какво вършат останалите – коментира Райконен.

Той допълни, че най-лесно е да се изчакат първите стартове и да се види кой къде е. Самият Кими се надява Ферари да са в добра позиция:

- Няма да се паникьосвам или нещо подобно. Знаем, че вървим в желаната посока, както и че работим върху нещата, които смятаме за важни. Дано в състезанията всичко да е наред. Ще продължим работата си и да видим докъде ще стигнем.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2082 -: Февруари 23, 2014, 11:10:36 am »



Дженсън и хубавата Джесика се сгодиха

Мичибата с голям пръстен в Бахрейн

Пилотът от Формула 1 Дженсън Бътън и дългогодишната му любима Джесика Мичибата се сгодиха. Новината потвърди говорителят на британеца, след като красавицата се появи на последните тренировки в Бахрейн с пръстен с огромен диамант във формата на сълза на безимения си пръст. Моделката от японски произход носеше гордо бижуто, за което нейният любим със сигурност се е охарчил добре.



Джесика и Дженсън се запознават през 2008 година в бара на хотел в Токио и въпреки че в началото цели 8 месеца красавицата отбягва пилота, след това романсът им се развива бурно и двамата са заедно вече 5 години.

                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2083 -: Февруари 23, 2014, 11:14:06 am »



Промени в правилата за сезон 2014 във Формула 1

По-малко от месец до старта на новата турбо ера в Австралия

Стартирането на новата турбо ера във Формула 1 идва с големи промени в спортния правилник. Освен най-коментираните нови турбо V6 двигатели, сложни хибридни модули и виртуозни интерпретации на ограниченията за носовете на болидите, има още куп неща, които ще променят спорта.

Началото на Сезон 2014 е на 16 март и тази година никой не знае кой ще е фаворит, защото с новите правила всички започнаха отначало.

Промени в спортния правилник във Формула 1 сезон 2014:

Наказателни точки (4.2)


Състезателен лиценз на пилот ще се отнема за едно състезание при сбор от 12 наказателни точки.

Двойни точки за финала (6.4)

За финалното състезание на предстоящия сезон 2014 ще се раздават точки на пилотите, класирали се в топ десет на финала, в двоен размер.

Трофей за най-много спечелени квалификации (6.7)

Пилотът, спечелил най-много квалификации през сезона, ще получи специален трофей. Ако има двама или повече пилоти с еднакъв брой полпозишъни, ще се гледат вторите места и т.н.

Повече "петъчни пилоти" (19.1)

Отборите получават възможността да работят с повече от един пилот на болид в петъчните тренировки от състезателните уикенди.

Номера на пилотите (21.2)

От тази година на пилотите бе разрешено сами да избират номерата на болидите си. Номер едно остава задължителен само за световния шампион от предходната година. В случая през 2014 година той ще бъде на болида на Себастиан Фетел.

Допълнителни тестове през сезона (22.6)

ФИА разреши на отборите четири двудневни допълнителни теста по време на състезателния сезон. Всеки отбор трябва да отдели един от осемте си дни за работа само с нов вид гуми на Пирели. Изпитанията ще се проведат в Бахрейн през април, Испания през май, Великобритания през юли и в Абу Даби през ноември.

Излизане от бокса (23.12)

Заради зачестилите инциденти при излизане от бокса ще се налагат по-строги наказания. Ако това се случи по време на която и да е от свободните тренировки, стюардите ще имат право да налагат колкото решат за нужно места назад наказание за квалификацията. Ако болид бъде пуснат и създаде опасна ситуация по време на състезание, пилотите ще получават десет места наказание за следващото състезание.

Брой двигатели и наказания (28.4)

През 2014 година пилотите ще имат право да ползват пет двигателя за целия сезон. Двигателите вече се определят като силови пакети, които се състоят от шест елемента: двигател, кинетичен блок, батерии, турбокомпресор, електронен блок за управление и мотор-генератор.

При повече от пет повреди и ползване на шести от изброените по-горе елементи пилотите ще получават наказание. При първо такова ще се налагат пет места на стартовата решетка. При ползване на седми елемент следват десет места. При следващи повреди ще се налагат нови пет места наказание и т.н.. Ако то не може да бъде изтърпяно, остатъкът ще се прехвърля за следващо състезание.

Скоростни кутии (28.6)

Всеки пилот ще има право да ползва шест скоростни кутии на сезон преди налагане на наказание. Ако пилот не завърши състезание, има право на смяна на скоростна кутия без наказание.

Използвано гориво (29.5)

Максималното количество гориво на болид за състезание е ограничено до 100 кг.

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2084 -: Февруари 24, 2014, 08:33:54 am »

Спряха събуждането на Михаел Шумахер



Събуждането на Михаел Шумахер от изкуствената кома, което се извърваше от края на януари, е спряно. Това съобщава германското сп. Фокус в новия си брой.

Изданието не посочва причините, накарали лекарите в университетската болница в Гренобъл да спрат извеждането на Шуми от комата, както и дали има някакви усложнения със здравето на 7-кратния шампион във Формула 1.

Както е известно, 45-годишният Шумахер пострада тежко при падане по време на ски във френския курорт Мерибел точно преди Нова година. Оттогава той претърпя две операции на главата и вече е 57 дни в кома.

                                                                                                                              sportni.bg
Активен