www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495721 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2115 -: Февруари 28, 2014, 02:44:34 pm »

Перес най-бърз в първия ден от втората сесия на Сахир



Серхио Перес бе най-бърз в първия ден от втората предсезонна сесия тестове на пистата Сахир до Манама. Мексиканският пилот на Форс Индия не подобри времето си от сутринта – 1:35.290. Той направи над 100 обиколки, като през първата половина от четвъртъка работи в кратки серии, а следобед правеше по-дълги поредици обиколки.

Подобна програма имаха и останалите екипи със задвижваща система на Мерцедес. Състезателни симулации през втората половина на деня правиха Валтери Ботас (Уилямс), Нико Розберг (Мерцедес) и Кевин Магнусен (Макларън). Финландецът записа второ време за четвъртъка след няколко по-бързи обиколки към края на сесията. Той остана на 0,894 сек от Перес.

Кими Райконен се нареди трети, като спиране на пистата на световния шампион за 2007 г. причини последния червен флаг за деня. Това се случи две минути преди изтичане на официалното време и реално сложи край на тренировката. Във Ферари изпитваха ново предно крило в сесията. Проблем с хидравликата ги забави сутринта и Райконен направи повечето си обиколки през втората половина от деня.

По-рано от предвиденото прекратиха програмата си Мерцедес. Розберг се движеше в челото на класирането почти през целия четвъртък, като работи по различни състезателни процедури, включително спирания в бокса и стартове.

От екипите със задвижваща система на Рено най-много обиколки записа Данил Квят (Торо Росо). Ред Бул останаха с 39, като изгубиха на практика целия следобед заради нови грижи със задвижването. Лотус и Пастор Малдонадо също имаха труден ден. От екипа съобщиха, че имат проблем с изпускателната система – с нова част, която се тества сега. Пилотът обаче посочи също Рено като причина за главоболията.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2116 -: Февруари 28, 2014, 02:50:12 pm »

Лотус се връща към предишния вариант на изпускателната си система



Екипът на Лотус ще се върне към предишния вариант на изпускателната си система, след като новата версия създаде грижи на отбора в първия ден от последните предсезонни тестове във Формула 1.

- Новата спецификация не проработи както трябва и повреди в известна степен части от колата около нея – заяви шефът операции на пистата Алан Перман. – Заради това спряхме по-рано в опит да поправим нещата. Утре ще продължим с предишната спецификация на системата и не очакваме други подобни проблеми.

Той каза също така, че тимът от Енстън е изпробвал нови аерокомпоненти. Пастор Малдонадо направи малко повече от 30 обиколки за целия ден и не бе съвсем доволен от постигнатото.

- Със сигурност не това бе представянето, което искахме днес, но всички работим изключително упорито, за да имаме прогрес. Сигурен съм, че скоро ще имаме нужните решения. Очевидно е, че имаме чудесен потенциал и колата ни не е лоша. Имахме известни проблеми досега, но ги оправяме, правим подобрения по електрониката и софтуера с всяко излизане на пистата – обясни венецуелецът.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2117 -: Февруари 28, 2014, 02:51:35 pm »

Рикиардо убеден, че Ред Бул напредват



Даниел Рикиардо е окуражен от началото на последната тренировъчна сесия преди началото на сезона във Формула 1.

Четирикратните световни шампиони Ред Бул, към които той се присъедини този сезон, имаха неочаквано лоша предсезонна подготовка досега заради редица проблеми със задвижващата система на Рено и грижи с колата. Рикиардо загуби следобеда и направи само пет обиколки в последния час на сесията, докато сутринта завъртя 32 и RB10 бе със сравнително постоянно поведение.

- Смятам, че свършеното на пистата днес бе най-положителната ни работа досега. Все още нямаме достатъчно обиколки, но поне изглежда сме тръгнали в правилната посока. В момента няма някакъв основен проблем. Поправяме едно нещо, друго се появява. Трябва всичко да работи, за да се получи. Едно нещо да не е наред, влияе на останалите. Постепенно нещата се получават. Има много задачи за отмятане и малко по малко го правим – заяви австралийският пилот.

Той допълни, че днес сутринта усещането в болида е било добро, както и че автомобилът работел като едно цяло:

- Направихме някои по-дълги серии. Поне аз се чувствах по най-добрия начин зад волана досега. Изглеждаше ми, че всичко се напасва по-добре. Очевидно е, че все още имаме някои проблеми, но поне колата изкара време на писта. Според мен тези обиколки бяха наистина полезни за нас. Надявам се утре да направим още малко прогрес.

Рикиардо призна, че Мерцедес вървят наистина добре, но според него Ред Бул трябва да се съсредоточат върху себе си и да се опитат да наваксат изгубеното досега време.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2118 -: Февруари 28, 2014, 02:53:23 pm »

Рено се опитват да удължат срока за хомологация на задвижващата система



Рено Спорт F1 се опитват да удължат срока за хомологация на задвижващата си система.

От екипа на френския производител заявиха вчера, че не се притесняват от факта, че днес трябва да представят окончателния й вариант. От немското издание AMS обаче твърдят, че късно снощи Рено са поискали отлагане.

Френският производител доставя двигатели и допълнителни електрически системи на четири отбора в Гран при в момента – Ред Бул, Лотус, Торо Росо и Катерам. Те имат сериозни проблеми от началото на предсезонните тестове. Във Вири-Шатийон се опитват да наваксат с програмата си, но все още изостават спрямо съперниците.

Грижите явно са много сериозни и ще бъдат част от дневния ред на днешната среща на Стратегическата група към Формула 1. Тя трябва да започне в 11:30 часа българско време в Бигин Хил, като на нея ще присъстват шефове на отбори, представители на ФИА и Бърни Екълстоун.

Вчера от Рено Спорт F1 заявиха, че не се притесняват от крайния срок за хомологация.

- Смятам, че от последните години стана ясно, че при въвеждането на нов двигател има известни проблеми с издръжливостта. Те се поправят при нормални правила – честни и поставящи екипите в равнопоставено положение – коментира шефът операции на пистата Реми Тафен. – Вижте последните шест години. Мисля, че във V8 сменихме около 95% от компонентите спрямо началния вариант на агрегата. Сега ще е същата история за нас.

В Бахрейн проблемите със задвижващите системи продължиха. Отборите на френския производител тренираха със занижени режими и не правеха никакви проби на стартове. В падока дори започнаха да се шегуват, че ако някой пилот с различна задвижваща система се класира на грида в Мелбърн зад съперник с Рено, то единственият проблем ще е да не го удари при потегляне!

Тафен твърдеше убедено, че има прогрес спрямо първата сесия на пистата Сахир от миналата седмица:

- Смятам, че направихме доста добра стъпка, защото вече видяхме прилично ниво на представяне. Когато започне карането обаче, се откриват други проблеми. Малко закъсняваме, но ще оправим грижите. Не е като проблемите досега, които бяха трудни за поправяне в даден период от време. Сега трябва да прегледаме данните и да решим всичко. Трудно е, но ще се справим.

На Сахир се носи и друг слух: че лично главният изпълнителен директор на алианса Рено-Нисан Карлос Гон се е срещнал с президента на ФИА Жан Тод, за да му обясни сложността на ситуацията, както и че би било зле за спорта, ако четирите отбора със задвижващи системи на французите са прекалено назад спрямо останалите.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2119 -: Февруари 28, 2014, 02:55:26 pm »

Перес отново най-бърз в Бахрейн



Серхио Перес отново бе начело в класирането на тестовете в Бахрейн – той оглави подреждането след първата половина от втория ден на изпитанията. На пистата Сахир в момента се провежда последната предсезонна сесия във Формула 1 преди Гран при на Австралия.

Перес бе с време 1:35.570 мин. Втори, на 0,064 сек, се нареди Фернандо Алонсо (Ферари), а трети е Дженсън Бътън (Макларън) – на 1,331 сек.

- Определено ни бе нужен добър старт и го направихме – коментира Перес след чудесното си представяне още вчера. – Успяхме да направим много обиколки, изпробвахме различни смеси, карти за управление, изобщо имахме фантастичен ден по отношение трупането на знания за болида. Надявам се на още един силен ден изпитания преди първия старт за сезона и да сме в добра форма в Мелбърн.

Във Ферари Алонсо пое работата от Райконен. Отборът е сравнително доволен от постигнатото до момента, а конкретно финландецът заяви, че му липсва единствено състезателна симулация.

- Планирано е да направя симулация на надпревара преди да си тръгна от Сахир. Няма да правим преценки за представянето си по време на зимните тестове преди края на изпитанията и преди да сме прегледали всички натрупани данни. Мога да кажа, че съм имал и по-лоши зими от тази – заяви Кими.

Той не е и особено притеснен от това, че този сезон ще се пести гориво по време на състезанията:

- От години не караме на пълна газ от старта до финала. Преди се грижехме за двигателите, после за гумите. Никога не натискаш на 100% във всеки тур, защото непрекъснато трябва да наблюдаваш нещо. Ще свикнем с нещата и през 2014-та, но трябва да започнат стартовете преди да почнем да се тревожим.

Първите два дни от програмата на Макларън пък са основно за трупане на километри и изпитване на издръжливостта. Вчера Кевин Магнусен първо прави къси серии, а следобед покри състезателна дистанция плюс малко работа по реглажи. Днес Дженсън Бътън изпълнява подобни задачи. Екипът няма нови компоненти по МР4-29 на настоящия етап – такива ще бъдат изпробвани през следващите два дни.

Спиране на Бътън причини едното прекъсване на сесията тази сутрин. Макларън разследват проблема, довел до него. Другият червен флаг бе заради Люис Хамилтън (Мерцедес) – излетя в осигурителната зона на трети завой. Болидът му не бе повреден и англичанинът бързо се върна на трасето, като той имаше най-много обиколки до обяд: 61.

Болидите със задвижваща система на Рено продължиха да имат проблеми – те заеха 4 от последните 5 места в класирането. Ред Бул и Даниел Рикиардо записаха едва 15 тура, след като се забавиха няколко часа с излизането си на пистата. Твърди се, че Рено се опитват да удължат срока за хомологация на задвижващата система.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2120 -: Март 01, 2014, 06:21:14 am »

Пирели доволни от представянето на продуктите си до момента



За разлика от миналата година Пирели не са в центъра на вниманието, което прави спортният директор на италианците Пол Хембри достатъчно доволен. Производителят на гуми имаше доста трудна задача, защото почти нямаха данни за новите коли заради промените в регламента и трябваше едва ли не на тъмно да предоставят продукт, който да издържа на новите задвижващи системи, разполагащи със значително по-сериозен въртящ момент.

Досега никой от отборите не се оплака по какъвто и да е повод от гумите и това е най-добрият атестат за техните качества.

„В момента сме доста доволни от нивата на износване и издръжливостта на гумите“, заяви Пол Хембри пред crash.net. „Изглежда, че сме на правилния път. По отношение на представянето и четирите смеси изглеждат на ниво. Характеристиките им не са много близки. Това означава, че ако се взимат правилните решения, тогава ще можем да дадем това, което изисква от нас спорта – състезания с два до три стопа.“

Единствено недостатъчното направени обиколки от екипите използващи задвижващи системи на Рено ядосва малко британеца, защото липсват максималната доза данни. Промени обаче в смесите не се предвиждат за първия старт в Австралия.

„Доволни, дори много доволни сме от това, което видяхме в тестовете дотук. Но сме наясно че колите и спортът могат да се променят много бързо. Дори когато се правят сравнения между отделните предсезонни изпитания се виждат сериозни промени. Затова трябва да сме прагматици и да казваме просто: За момента сме щастливи, но…“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2121 -: Март 01, 2014, 06:27:11 am »

Малдонадо притеснен от проблемите на Рено



В екипа на Лотус започва да се чувства притеснение заради непрекъснатите проблеми. През днешния ден Малдонадо направи едва 31 обиколки преди да се появи отново проблем със задвижващата система на Рено. При това при положение че венецуелецът бе далеч от темпото на водача.

„Разбира се това е доста дразнещо“, заяви Малдонадо след края на втория ден на тестовете. „Нямахме достатъчно време, за да изпълним задачите си. Колата изглежда доста добре, което е добра предпоставка. Надяваме се в Мелбърн нещата да изглеждат по-добре, защото сегашната ситуация не е идеална.

Мисля обаче, че момчетата ще се справят с проблемите и ще направят подобрения. Разполагат с достатъчно професионализъм и усърдие. Само за няколко седмици успяха да направят забележителен напредък по отношение на софтуера и картите на двигателите. Все някога ще решим всички проблеми, надяваме се това да стане по-скоро.“

Колата все още не е направила симулация на състезание, въпреки че това отдавна трябваше да се случи. В днешния ден Малдонадо работи по механичните и аеро настройките на колата. Симулацията пък трябва да направи Грожан до края на седмицата.

„На Херес по време на дните за снимки нямахме никакви проблеми и затова съм изненадан от трудностите тук. Трябва да обясним на хората от Рено, къде се нуждаем от повече мощност и къде по-малко. Ситуацията е нормална, просто ни трябват повече обиколки.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2122 -: Март 01, 2014, 07:03:13 am »

Перес остана най-бърз на Сахир



Серхио Перес остана най-бърз в тестовете на пистата Сахир и във втория ден от последната предсезонна сесия във Формула 1.

Постижението на мексиканския пилот на Форс Индия от сутринта остана най-добро за петъка. То бе дадено с гуми софт, а следобед повечето екипи се съсредоточиха върху по-дълги серии от обиколки.

- Чудесно е да направим още един ден с толкова много турове – заяви Перес. – За последно бях в болида до Мелбърн и съм положително настроен как вървят нещата. Работата по настройките днес бе много положителна, защото изпробвахме различни неща. Всичко премина по план и следобед успяхме да направим дълги серии от обиколки.

Фернандо Алонсо бе с второ време за петъка, като той записа над 600 км на бахрейнското трасе. Освен по реглажи, испанецът прави и сравнителни тестове на аеродинамични компоненти.

- 600 километра са добре дошли в подготовката, но все още е твърде рано да твърдим, че сме на 100% готови за Мелбърн. Имаме още много да учим, но съм доволен от това как премина денят. Работата с реглажите ни показа в каква посока да вървим. Следобед направихме състезателно симулация. От гледна точка на представянето е трудно да се каже какво вършат съперниците ни и мисля, че това ще го разберем едва в Австралия – коментира испанецът, който имаше най-много турове за деня – 122.

Третото време бе за Даниел Рикиардо, като Ред Бул имаха значителен прогрес. Австралиецът направи 66 безпроблемни обиколки, като екипът прави тренировки на спирания в бокса, поредица проби и аеродинамични сравнения. Австралиецът имаше и дълга серия, която според него бе много важна за установяване поведението на гумите с колата.

Сесията бе прекъсвана четири пъти през деня.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2123 -: Март 02, 2014, 07:47:07 am »

Маса начело до обяд през третия ден изпитания на Сахир



Фелипе Маса (Уилямс) бе с най-добро време за първата половина от предпоследния ден предсезонна подготовка на отборите от Формула 1. Той записа време от 1:37.224 мин, изпреварвайки с 0,776 сек Нико Хюлкенберг (Форс Индия) и Нико Розберг (Мерцедес) – на 1,333 сек.

9 отбора записаха времена до обяд – тези, които не завъртяха изобщо бърз тур, са Себастиан Фетел (Ред Бул) и Адриан Сутил (Заубер).

- Трябва да разбера страшно много неща за колата, за да сме максимално добре подготвени за първата надпревара – коментира Маса. – Доволен съм как върви работата при нас, как работим като отбор.

Уилямс изпробваха и някои нови системи снощи, като за последните два дни ще се опитат да открият колкото могат повече за представянето и скоростта на своя FW36.

Хюлкенберг продължи силното представяне на Форс Индия, след като съотборникът му Серхио Перес бе най-бърз в първите два дни от финалната сесия тренировки.

Програмата на Мерцедес обаче се забави, тъй като след проверка на редица компоненти в F1 W05 отборът реши да смени задвижващата система в болида като предохранителна мярка. Вчера Люис Хамилтън имаше повече грижи от обичайното за екипа в тазгодишната зимна подготовка и впоследствие отново отхвърли определението за отбора си като фаворити.

- Смятам, че имаме силна кола, но няма гаранция, че сме най-отпред. Почти съм сигурен, че Ферари са бързи, Ред Бул също. Може би задвижващите им системи не са толкова добри, колкото нашата. Имаме шанс да се борим, но всъщност нямаме представа къде се намираме – заяви англичанинът.

След окуражаващ ден вчера и серия от 20 обиколки на Даниел Рикиардо обаче, в Ред Бул нещата пак не вървяха днес до обяд. Постижението на австралиеца е най-дългата дистанция, покрита от RB10 досега по време на предсезонните тестове. Не е ясно с какво количество гориво бе Рикиардо. Тази сутрин Фетел се забави с излизането, като причината не бе уточнена. Отборът има нови компоненти, пристигнали снощи и може би монтирането им причини известно отлагане. Четирикратният световен шампион се появи на трасето два часа и половина след началото на сесията и пет минути по-късно спря. Вторият му опит приключи още преди изхода на питлейна.

Второто спиране на сесията бе причинено от Жул Бианки (Маруся), като то сложи край на тренировката за първата половина от деня няколко минути по-рано от предвиденото.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2124 -: Март 02, 2014, 07:48:25 am »

F1 екипите постигнаха съгласие за промените в квалификационния формат



Отборите от Формула 1 постигнаха съгласие относно промените в квалификационния формат за предстоящия сезон. Те бяха обсъдени по време на събирането на стратегическата група, а целта им е да подобрят спектакъла в трета част на официалната тренировка за разпределение местата на грида.

Предложението включваше класиралите се в топ 10 пилоти да стартират състезанието с гуми от Q2, а не както беше досега с тези от Q3, предоставяне на допълнителен комплект гуми за Q3, намаляване времетраенето на Q1 от 20 на 18 минути и удължаването на Q3 на 12 минути. То е било прието от отборите, като сега трябва да бъде ратифицирано от световния съвет за автомобилен спорт към ФИА. Очаква се това да стане съвсем скоро и новите правила да се прилагат в квалификацията за Гран при на Австралия.

Одобрението от федерацията е смятано за формалност, тъй като президентът й Жан Тод вече изрази подкрепа за предложенията.

- Конструктивно е квалификацията да претърпи известна ревизия. Някои хора твърдят, че не мога да излизат в Q3 заради липсата на достатъчно гуми. Не говорим за революция, а малко рафиниране, изпипване, за да се получи нещо по-добро – заяви той пред Аутоспорт.

Стратегическата група отхвърли идеята срокът за хомологация на задвижващите системи да се удължи с три месеца, както и предложението на Бърни Екълстоун двойни точки да се дават в последните три старта от шампионата, а не само във финалната надпревара в Абу Даби.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2125 -: Март 02, 2014, 07:49:39 am »

Рено убедени, че ще се справят и без удължаване на срока за хомологация



Рено не са имали нужда от удължаване срока за хомологация на задвижващата си система, настоя шефът операции на пистата Реми Тафен. Екипът на френския производител отхвърли и информацията, че е поискал отлагане с до три месеца.

Предложение за удължаване на срока, който по принцип изтече в полунощ вчера, бе обсъдено на срещата на стратегическата комисия към Формула 1. На нея е дискутирана ситуацията със задвижващите системи и идеята хомологацията да стане по-късно не бе приета. Системата на Рено е одобрена от ФИА на 28 февруари – както и тези на Мерцедес и Ферари. Французите са получили искане от международната федерация за допълнителна информация, която да бъде получена днес и са спазили изискването.

- Бих казал, че представянето ни напоследък е по-чисто, макар и не на 100%. Честно казано, и аз щях да се оплаквам, ако карах колата. Знаем точно по какво трябва да работим. Целта ни е да се опитаме да достигнем нивото на V8, който бе много добър по отношение на издръжливостта – обясни Тафен. – Проблемите определено са свързани със софтуера. Всичко поотделно работи както трябва, грижите са, когато съберем компонентите в едно цяло. Не сме доволни от управляемостта. Всяко неправилно излизане от завой коства една или две десети от секундата, така че ситуацията е трудна.

Тафен призна, че допълнителни три месеца за работа биха били улеснение. Той обаче бе категоричен, че Рено ще се справят и без тях:

- Тримесечен труд би бил от помощ както за представянето, така и за издръжливостта. В това няма съмнение. Но не мисля, че имаме нужда от допълнително време, защото изпълнихме срока, представихме системата си на ФИА и ще се състезаваме в Мелбърн. Идеята ни в нито един момент не е била да имаме проблеми, но предполагам, че ще имаме някои грижи през годината и почти сигурно ще използваме правилото (разрешаващо промени – б.р.).

Тафен е сигурен, че поне един от четирите отбора със задвижваща система на Рено ще направи състезателна симулация до края на теста в Бахрейн. Що се отнася до разхода на гориво, то той е последна грижа на екипа в момента, каза още той.

- Ще изминем дистанцията в Мелбърн със 100 кг без проблем. Въпросът е какво представяне ще имаме, каква ще е оптимизацията на бензин и електричество – допълни Тафен.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2126 -: Март 02, 2014, 07:50:47 am »

Хорнер: Информациите за В-версия на Ред Бул RB10 и скандал с Фетел са слухове



Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че приказките за подготвяна нова версия на болида RB10 за началото на европейските кръгове в тазгодишния шампионат на Формула 1 и историите за скандал със Себастиан Фетел са само слухове.

- Не знам откъде се появяват тези спекулации. Ще имаме подобрения за болида точно като всяка друга година, а развитието се случва във всяка Гран при, не само по време на европейския сезон. В тази игра няма магическо решение – всичко е въпрос на инженерни решения за инженерните проблеми – заяви Хорнер в интервю за Скай Спортс. – Това за Себастиан (че двамата са имали сериозен скандал – б.р.) е пълна глупост. Идея нямам как е тръгнала историята. Той е добре, разбира, че има проблеми и се опитва да помогне на екипа там, където може. Не е имало повишен глас досега, нито проява на недоволство – Себастиан просто наведен глава, но има огромно доверие в отбора.

Хорнер, когото напоследък отново спрягат за човека, който ще заеме мястото на Бърни Екълстоун, обясни, че във вчерашните изпитания отборът му за първи път е изпробвал скоростта на RB10. Даниел Рикиардо направи най-дългата серия обиколки с колата досега – 20 тура. Днес програмата им претърпя нов удар, след като Фетел не успя да направи и един.

- Според мен всички отбори виждат, че има грижи с издръжливостта и ще е огромно предизвикателство в Мелбърн. Очевидно е, че някои екипи са по-добре подготвени от други. Но сезонът е дълъг. Има още две седмици до първото състезание. Със сигурност ще имаме нови компоненти да Австралия – допълни той.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2127 -: Март 02, 2014, 07:52:13 am »

Маса пръв в Бахрейн в предпоследния ден тестове



Фелипе Маса бе най-бърз в предпоследния ден тестове на пистата Сахир в Бахрейн. Пилотът на Уилямс даде време 1:33.258 мин. На 0,226 сек остана Нико Розберг (Уилямс), а Кими Райконен (Ферари) е трети – на 2,168 сек.

- Направихме много добър ден с почти 100 обиколки – коментира Маса. – Свършихме сериозна работа по отношение на представянето, върху каквато не бяхме се съсредоточавали особено досега. Определено съм доволен от автомобила и смятам, че намерихме добър баланс. Важно е, че ще тръгнем подготвени за Австралия. Винаги е хубаво да видиш името си начело на класирането, но е прекрасно, че дистанцията и издръжливостта на болида бяха на ниво, каквото знаем, че ни е необходимо за Мелбърн. Никога не можеш да си сигурен, че си на 100% готов за първия старт. Според мен обаче през последните дни се постарахме да работим не само върху това да стигнем до финала на надпреварата, но и да сме бързи.

Готов за Гран при на Австралия се чувства и Розберг. Немският пилот на Мерцедес повтори още веднъж, че не иска да гадае какво е разпределението на силите, тъй като всички карат с различни нива на горивото. Освен това трябва да се внимава с резултатите от тестове, допълни той.

- Надявам се на добър старт, но издръжливостта все още е проблем за всички, включително за нас. Трябва да продължим да се трудим върху това и няма да ни е леко. Аз лично съм готов. Колата ми не е на 100% готова, но разполагаме с още няколко дни. Може да сме в по-добра позиция от някои екипи, но трябва първо да финишираме, а това е огромно предизвикателство – каза още Нико.

Райконен изпълни планираната си състезателна симулация, прави и тренировки на спирания в бокса. Проблем забави програмата през първата половина от деня и Кими призна, че му се е искало да направи повече обиколки.

- По време на състезателната дистанция продължихме да събираме данни, свързани с разхода на гориво и стратегиите, с износването на гумите, въпреки че имаше силен вятър, който влияеше на карането – допълни финландецът.

Съботата бе истински кошмар за Ред Бул – Себастиан Фетел не успя да направи нито една обиколка днес. След втория му опит за излизане, когато RB10 спря още преди да напусне питлейна, екипът прибра колата и затвори гаража.

Заубер и Лотус също имаха проблеми. Адриан Сутил завъртя едва един тур, след което задвижващата система в неговия С33 трябваше да бъде сменена. Ромейн Грожан пък се върна зад волана на Е22 и все пак завъртя 33 обиколки, но проблем с MGU-K го спря.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2128 -: Март 02, 2014, 07:53:50 am »

Няма смисъл да съм твърде емоционален в момента, заяви Фетел



Себастиан Фетел призна, че не е очаквал проблемите на Ред Бул да останат толкова сериозни през последната сесия предсезонни тестове.

Четирикратният световен шампион не направи нито един тур днес на пистата Сахир, след като вчера бе окуражаващ ден за отбора от Милтън Кийнс, а Даниел Рикиардо записа почти 70 обиколки.

- Мислехме, че ще сме в значително по-добра позиция в сравнение с миналата седмица, а не се получи така. Няма смисъл да съм твърде емоционален в момента. Трябва да работим по всичко стъпка по стъпка. Знаем колко сериозно е положението, особено вътре в отбора – както от страна на Рено, така и от наша страна. Ние сме един екип през последните пет години и всичко бе фантастично. Имало е трудни дни и моменти. Имало е проблеми от наша страна, пилотски грижи. Ние сме отбор. Такива нещо се случват – заяви Фетел.

Немският пилот каза още, че няма причина всичко да се обрисува в черни краски. Той бе категоричен, че тимът е наясно с проблемите и е мотивиран да се справи.

- Мисля, че доста неща ще се успокоят просто от факта, че след две седмици ще имаме много нови компоненти. Имахме доста проблеми и счупихме части, които не са налични след една нощ. Намираме се в Бахрейн и не е толкова лесно да се правят поправки. Всичко ще се пооправи, след като стигнем Австралия. Самата кола е с добро поведение – от видяното в твърде малкото направени обиколки. Бях много доволен от болида – допълни Себастиан.

Инженерният координатор Анди Дамеръм се съгласи, че очакванията за съботата са били далеч по-високи след вчерашното представяне на Рикиардо:

- Себ обаче спря с електрически проблеми, след като излезе. Върнахме колата, установихме проблема – и други екипи са го имали, но не беше се случвал при нас досега. При следващото излизане болидът спря в питлейна. Пак го прибрахме и намерихме теч, който смятахме, че можем да поправим. Оказа се, че е причинил доста щети и не успяхме повече да изведем автомобила на писта.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2129 -: Март 02, 2014, 07:55:08 am »

Лотус няма да са готови за първите стартове, призна Грожан



Лотус няма да са напълно готови за първите стартове от сезон 2014 г. във Формула 1, заяви Ромейн Грожан.

Френският пилот на екипа направи в предпоследния ден тестове малко над 30 обиколки, но тимът имаше проблеми през съботата. Постоянната поява на нови и нови грижи е причина за липсата на достатъчно подготовка, убеден е Грожан.

- Проблемът тази година е, че една повреда отнема два-три часа за решаване. Три повреди в един ден на практика ти го отнемат целия. Такова е положението в момента и да, не сме напълно подготвени понастоящем. Има много неща, които бихме искали да изпробваме преди Мелбърн, но утрешната сесия е само след няколко часа и трябва да опитаме да отхвърлим колкото се може повече задачи. Ситуацията няма да е перфектна в Мелбърн, вероятно и в Малайзия, но ще дадем най-доброто от себе си, за да подобряваме постоянно всичко – обясни Грожан.

Той допълни, че списъкът със задачи е твърде дълъг и в Австралия просто няма да има достатъчно време да се прехвърли всичко:

- В момента това, което можем да направим, е да се заемем с най-сериозния проблем, да го разрешим и да приключим с него. Ситуацията далеч не е идеална – всъщност е далеч от това и предполагам, че няма да ни е леко в първите надпревари.

Проблемите на Лотус са – както и при Ред Бул – и със задвижващата система на Рено, и със самата кола.

- Повечето неща са свързани със задвижващата система. Доста трудно е да напаснем brake-by-wire, системите за енергия, използването й, всичко. Ако сега успеем да направим анализ и оправим част от тези проблеми, може да разкрием още потенциал от колата – допълни Грожан.

Шефът операции на пистата Алан Перман уточни, че сутринта проблемът е бил с окабеляване, а следобед – с MGU-K.

- Това означаваше ранен край на деня ни. Би било истинско омаловажаване да кажа, че не искахме съботата ни да протече така. Ще сторим всичко по силите си, за да натрупаме повече обиколки утре в последния ден от предсезонните тестове – каза още той.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен