Франк Уилямс: Убедени сме, че FW36 ще е значително по-конкурентоспособен болидСър Франк Уилямс за новото партньорство на отбора си с Мартини, за пилотите на екипа Фелипе Маса и Валтери Ботас и за перспективите пред екипа преди началото на новия сезон във Формула 1.
- Отборът ще се състезава с ново име и вълнуващ нов вид този сезон. Какво в марката Мартини ви накара да поискате партньорство с тях?
- Твърдо вярвам, че един отбор има нужда от силни общи черти с основния си партньор, а ние определено имаме такива с Мартини. Тяхната история в автомобилния спорт е добре позната, прочутите им райета са украсявали множество печелили шампионати автомобили в различни категории. Също като Уилямс Мартини са семеен бизнес. Точно тази независимост и усещане за семейство правят Уилямс различен тим и печелят симпатиите на феновете. А вълнението сред запалянковците и медиите относно това ново партньорство бе забележително.
- През 2014 г. настъпват някои от най-значителните промени в спорта през последните години. Как се справи тимът с това предизвикателство?
- Работата по FW36 започна към края на 2012 г., за да сме сигурни, че сме напълно подготвени за новите правила. Тази зима бе една от най-напрегнатите в най-новата история за всички отбори, но се гордея изключително много как отборът ни посрещна предизвикателството. Новите задвижващи системи са може би най-голямата промяна и работихме в близко сътрудничество с Мерцедес, за да разберем всичко и как да постигнем оптимална интеграция в колата. Има и други сериозни промени – за скоростната кутия, правилата за аеродинамиката, които ще влияят върху управлението и представянето на автомобилите в сравнение с 2013 г. Развитието и производството на FW36 бяха планирани до последната подробност и фактът, че бяхме сред първите екипи с работещ болид още през януари е особено удовлетворяващ.
- Уилямс за първи път ще използва задвижваща система на Мерцедес. Какви са впечатленията от това ново сътрудничество досега?
- Знам, че говоря от името на целия отбор, казвайки колко впечатлени сме от Мерцедес HPP досега – както по отношение на продукта им, така и относно връзката помежду ни. Като марка от световна класа, те се стараят максимално да направят най-добрата задвижваща система на грида. Този неуморен труд ще ни е от огромна полза. Новите системи са изключително сложна интерпретация и извеждат хибридната технология до крайност. В тестовете видяхме, че тези на Мерцедес работят добре и са издръжливи, а това ще е много важно в първите няколко надпревари от сезона, докато екипите все още трупат знания за колите си.
- Много опитният Фелипе Маса се присъедини към тима за 2014 г. Какво ви накара да го вземете в Уилямс?
- Фелипе е един от водещите таланти в спорта през последното десетилетие. Той е разумен, има огромен опит – както по отношение развитие на един автомобил, така и в извличането на максимума от болида по време на състезателен уикенд. Все още има огромно желание за успех. Страстта му към надпреварите ме порази веднага, когато говорехме миналата година. Обичам да работя с истински състезатели, а Фелипе попада твърдо в тази категория. Освен това е чаровен и пасна прекрасно в екипа.
- Валтери запази мястото си за 2014 г. и сега ще кара във втория си сезон във Формула 1. Какви са неговите качества и как смятате, че ще допълни Фелипе?
- Валтери е част от семейството на Уилямс вече четири години и от самото начало знаехме, че разполагаме с един специален талант. Той е типичен финландец, хладнокръвен под напрежение, с природен талант да контролира автомобила. За съжаление през миналия сезон не му дадохме болид, с който да покаже истинския си потенциал. Въпреки това имаше случаи като квалификациите в Канада и САЩ, където той се представи забележително и впечатли много хора. Вече с един пълен сезон зад гърба си и с колата, за която сме убедени, че ще е значително по-конкурентоспособна, съм сигурен, че ще видим Валтери да постига наистина силни резултати. Смятам, че пилотите ни се допълват взаимно много добре и нямам търпение да ги видя на писта.
- Уилямс направи три предсезонни теста. Какви са първоначалните впечатления от FW36?
- Винаги е опасно да правиш прогнози за сезона въз основа на видяното в тренировките, тъй като всички изпълняват различни програми. Това, което знам със сигурност, е, че въпреки неизбежните грижи в началото, FW36 се представи стабилно и записа добър брой обиколки. Промените в правилата принудиха екипите да нагазят в непозната територия тази година. Издръжливостта ще е особено важна в първите няколко надпревари, а ние изглеждаме силни в това отношение. Що се отнася до представянето, то ще знаем къде сме, когато стигнем до Австралия.
- През 2013 г. не бяха постигнати резултатите, очаквани от тим като Уилямс. Какви промени бяха направени през зимата, за да сте сигурни, че 2014-та ще е по-добър сезон за екипа?
- Първата стъпка бяха няколко високопрофилни назначения в аеродинамичния и инженерен отдели, за да подсилим екипа си. Изкарахме силна зима и в комерсиален план, като привлякохме голям брой нови партньори. Чувството е за положителна промяна в Уилямс. През последните няколко месеца показахме, че като компания не се страхуваме да прегърнем промяната по пътя към целта си да печелим отново.
- 2014 г. обещава да е вълнуващ и крайно непредсказуем сезон. Като шеф на тима какви цели поставяте на Уилямс? От какъв резултат ще сте доволен, когато стигнем до Абу Даби през ноември?
- Отбор като Уилямс, с нашата история, съоръжения и персонал би трябвало да е в челната част на колоната. Промените през 2014-та разбъркаха силите и ние трябва да се възползваме от тази възможност. Не си правя илюзии и знам, че ще отнеме време новият ни технически екип да започне да оказва влияние, но смятам, че ще имаме сериозно подобрение спрямо миналата година и регулярно ще финишираме в точките на широк кръг от писти.
clubs1.bg