www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495730 пъти)

0 Членове и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2160 -: Март 07, 2014, 02:53:45 pm »

Управляемостта и работата с горивото ще са по-важни в началото от скоростта, заяви Булие



Управляемостта и работата с горивото ще са по-важни в началото на сезона във Формула 1, отколкото чистата скорост, заяви рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие.

Французинът, който зае новия си пост в началото на февруари, се появи за първи път като част от екипа от Уокинг по време на тестовете в Бахрейн. Самият тим имаше добра подготовка въпреки някои спадове по време на тренировките и признанието на Дженсън Бътън, че автомобилът малко изостава от очакванията за скорост.

- Вярно е, че увеличаване на аеропритискането ще подобри темпото. Управляемостта на колата и задвижващата система обаче, начинът на работа с тях ще са от голямо значение, особено докато всички наваксат. Другият параметър е горивото – там трябва да се адаптират настройки и стил на каране, за да се спазят ограниченията. Бахрейн е една от най-трудните надпревари по отношение разхода на бензин. Но ако някой е използвал 110 кг в края на състезателната си симулация там, то това означава, че няма да стигне до финала в Мелбърн – обясни Булие пред Аутоспорт.

Той отбеляза, че Мерцедес лесно се открояват след предсезонните изпитания като много добри. Според него и Ред Бул са бързи, за останалите заяви, че е трудно да се прецени:

- Уилямс изглеждат по-добре, отколкото миналата година. Ние не сме зле. Ясно е, че имаме известно предимство в управляемостта на болида, а и предстои идването на различни новости за него. Направена е стъпка напред (в сравнение с миналата година). В отбора са обмислили случилото се през 2013-та и разбират по-добре как и защо не са успели да използват колата си както са искали.

Фактът, че партньорството с Мерцедес пък ще приключи в края на годината, няма да окаже влияние върху работата, убеден е Булие. Връзките между двете компании са се променили, но това е неизбежно, допълни той.

- Отношенията са много добри. Има известна промяна – от партньор към, така да се каже, клиент. Затова определени навици също трябва да претърпят промяна – добави Булие.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2161 -: Март 07, 2014, 02:56:36 pm »

Без Индия през 2015-та, Германия може да отпадне от F1, Лонг Бийч отложиха решението си



Календарът на Формула 1 може да претърпи още сериозни промени в съвсем близко бъдеще. Връщането на Индия може да се отложи с година, а Германия – да отпадне от листата заради липса на средства. В Лонг Бийч пък отложиха решението си дали да кандидатстват за домакинство на F1 старт.

Гран при на Индия липсва от календара за 2014 г., като принципно организаторите от Буд Интернешънъл се надяваха да се върнат през 2015-та, но с променен слот. Според Бърни Екълстоун обаче може да им се наложи да почакат до 2016 г. 83-годишният англичанин обяви през ноември 2013-та, че Индия ще влезе в шампионата отново след само един сезон отсъствие, но очевидно е с променено мнение.

- В момент Индия със сигурност няма да присъстват в календара за догодина. Може би през 2016-та... Постепенно преодоляват бюрокрацията с таксите в страната им, както и с общите си финанси. Корея изобщо не сме предвиждали за следващия сезон. И за тях обмисляме 2016-та – заяви Екълстоун.

Бъдещето на Гран при на Германия също не е особено светло според управляващия търговските права на F1. Той се опитва да сключи сделка с Хокенхайм да поемат пълно домакинство на надпреварата след фалита на Нюрбургринг, която се продава от май миналата година. Самият Бърни направи оферта за трасето – твърди се, че е за 50 милиона долара, която обаче не бе приета.

- Немският старт е в опасност, защото нямат никакви пари. Проблемите им идват от факта, че преди бяха подкрепяни от (местния) съвет, но сега европейската комисия постанови, че хората не могат да използват тези пари за такива неща. Не знам какво се случва там – добави англичанинът.

В същото време плановете за състезания в Ню Джърси (отлагано вече два пъти) и Мексико през 2015 г. оставали.

Междувременно градският съвет на Лонг Бийч отложи решението си дали да кандидатства за организация на надпревара от Формула 1. Там се провежда старт от Индикар, като договорът с тези серии изтича догодина. Градът е домакин на F1 състезание от 1976 до 1983 г. преди навлизането на КАРТ и след това Индикар. Твърди се, че общинските съветници са получили инструкция да съберат допълнителна информация, за да се улесни взимането на решение.

Тазгодишният календар във Формула 1 отново е с 19 надпревари. В него се върна Австрия с ревизираната писта Ред Бул Ринг. Най-новото трасе е това в Сочи (Русия), като Екълстоун не се притеснява от политическите проблеми и повишеното напрежение в района. В същото време обаче се заговори за още един кандидат за старт – Азербайджан, като се появи слух, че надпревара там може дори да измести първата Гран при на Русия, ако ситуацията в региона не се е успокоила по-нататък през годината.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2162 -: Март 07, 2014, 02:58:10 pm »

Мартини се завръща във Формула 1 с Уилямс



Тимът на Уилямс обяви официално връщането на Мартини във Формула 1 – като основен спонсор на отбора. Споразумението е дългогодишно и обединява две иконични марки в света на Гран при.

- Вълнуваме се да приветстваме Мартини в семейството на Уилямс и да представим официално Уилямс Мартини Рейсинг – коментира Сър Франк Уилямс. – Уилямс и Мартини споделят богата история в света на автомобилния спорт. Ще е страхотно да видим завръщането на познатите райета на Мартини Рейсинг във Формула 1 в комбинация с Уилямс.

Маркетинговият директор на Бакарди и президента на Бакарди Глобал Брандс Анди Гибсън заяви, че решението за партньорство с Уилямс дава безпрецедентна възможност на Мартини за връзка с потребителите чрез една страст – надпреварите от Формула 1.

- Мартини ще даде на клиентите да опитат живота на пистата, ще възроди усещането за стил и блясък както на трасето, така и извън него. Уилямс Мартини Рейсинг е мощна, интегрирана маркетингова платформа с динамични възможности, които ще подсилят бранда – допълни той.

Новото оцветяване на FW36 бе представено на специално събитие в Лондон. От тима коментираха, че то е кулминацията на всички промени, протичащи от доста време: партньорството с Мерцедес като доставчик на задвижващи системи, привличането на Фелипе Маса за съотборник на Валтери Ботас, както и на Фелипе Наср за трети пилот, разширяване програмата на Сузи Волф, присъединяването на редица специалисти на високи инженерни постове.

- 2014-та ще е невероятен сезон. Промени в правилата като тези за предстоящия сезон често разместват грида и създават възможности за напредък. През зимата доказахме амбициите си чрез поредица положителни промени. Имаме нова пилотска двойка, нов старши технически персонал и сериозен брой нови комерсиални партньори. Мартини в частност са бранд, с който споделяме страстта към надпреварите и печеленето на шампионати. Това партньорство е крайъгълен камък в историята ни и нямаме търпение да работим заедно през идващите години – допълни Сър Франк.

Основателят на тима каза още, че екипът му направи забележителни тестове тази зима и те са доказателство за упоритата работа на всички хора във фабриката, както и на колегите им от Мерцедес.

- FW36 е кулминацията на един огромен проект за създаването и произвеждането на напълно различен автомобил заради големия брой промени в регламента – каза от своя страна техническият шеф Пат Саймъндс. – Всички се трудиха упорито. Тренировките не бяха безпроблемни, но бяха успешни за нас по отношение на издръжливостта, състезателното темпо и квалификационното представяне. Страхотно е сега официално да стартираме сезона си и да се подготвим за Австралия – за началото на един, надяваме се, позитивен сезон за Уилямс Мартини Рейсинг.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2163 -: Март 07, 2014, 02:59:57 pm »

Ботас: 2014 г. е като нов старт за Уилямс; Маса ще се постарае да отключи потенциала на FW36





2014 г. е като нов старт за отбора на Уилямс, заяви Валтери Ботас при представянето на Мартини за основен спонсор на тима днес.

- Партньорството с тях е много вълнуващо. Страшно харесвам новия външен вид. Тестовете пък бяха продуктивни за нас и научихме много за FW36 и характеристиките на колата. Аз лично се развих много като пилот през последната година. Сега съм уверен, че новият болид ще е стъпка напред в сравнение с миналия сезон и се надявам сега да покажа истинския си потенциал. Сега имам съотборник с огромен опит до себе си в лицето на Фелипе [Маса], от когото мога да науча много. Заедно ще продължим да работим, да подобряваме болида и ще гоним добри резултати за отбора – допълни Ботас.

Маса бе сред най-бързите пилоти в предсезонните тестове и също демонстрира увереност преди първия старт за годината в Австралия. Той отбеляза, че сезонът започва много положително за Уилямс и се надява това да продължи и в Мелбърн.

- Автомобилът ни изглеждаше стабилен в изпитанията и съм впечатлен как работи отборът, както и колко бързо си намерих мястото в екипа. Посетих много пъти фабриката от началото на годината и видях обичта на хората към този тим и към спорта. Всички в Гров се трудиха невероятно упорито по FW36 и ще се постарая да отключа потенциала на болида, за да възнаградя всички за усилията им – каза още бразилецът.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2164 -: Март 07, 2014, 03:03:53 pm »

Райконен: В Австралия всичко е възможно



Кими Райконен ще дебютира за втори път с цветовете на Ферари в Гран при на Австралия. През миналата година той спечели надпреварата там, както направи и през 2007 г. при първия си старт за Скудерията. С второто постижение Кими се нареди до велики пилоти, спечелили своето първо състезание с Ферари.

Хуан Мануел Фанджо, Марио Андрети, Найджъл Менсъл и сегашният съотборник на Кими, Фернандо Алонсо са печелили при дебюта си за Червените. А това както признава Райконен предизвиква невероятни чувства.

„Спомням си моята първа победа за Ферари много добре“, признава Райконен. „Седмата ми година във Формула 1 нямаше как да започне по по-добър начин. Доминирах от старта до финала. Да печелиш винаги е приятно, няма нищо по-хубаво от това чувство.

През миналата година също успях да спечеля, което със сигурност бе изненада за много хора, за разлика от 2007 г. Ако трябва да съм откровен, когато сравнявам двете победи, тази от миналата година след тежък период на тестове и предвид това, че никой не ни смяташе за фаворити с екипа на Лотус, мисля си че тази от миналата година бе по-сладка.

Австралия е чудесно място за започване на сезона. Мелбърн е невероятен град и за нас европейците винаги има едно особено чувство, когато отиваме в тази част на света. Само времето не е винаги толкова добро. Мога да се сетя само за един уикенд, когато слънцето да е било на лице през цялото време. Разбира се предпочитам топло и сухо време, особено тази година, когато разполагаме с напълно нова кола, чийто технически аспекти все още не познаваме напълно.“

Във вчерашния ден Райконен е бил в симулатора на Ферари, тренирайки за трасето в Австралия, за да се подготви за неочаквани ситуации, които новата кола може да му поднесе.

„Трасето само по себе си не е особено трудно. Това е смесица между градско трасе и нормална писта. Организаторите се справят перфектно. Ако колата не е перфектно балансирана обаче може да загубиш много време. При дъжд е много, много хлъзгаво.

Никога не съм обичал да давам прогнози, тази година пък е почти невъзможно да очакваш да познаеш. Разполагаме с напълно нови коли и е възможно да се случи всичко. Работихме здраво през зимата и F14 T изглежда добра кола. Предстои да видим обаче дали е най-бързата.“

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2165 -: Март 07, 2014, 03:05:08 pm »

Ред Бул се борят с 18-часови смени срещу кризата



Дори след последните тестове в Бахрейн светлините във фабриката на Ред Бул в Милтън Кийнс не изгасват. След изключително неприятните проблеми, лишили отбора от достатъчно време за изпитания пред шампионите явно стои много работа, за да изправят на крака непрекъснато сриващия се RB10. Всички дават своя принос за това и работят почти без прекъсване.

„Имаме невероятно количество работа преди заминаването за Австралия“, обяснява д-р Хелмут Марко пред германското седмично издание Sport Bild. „Особено момчетата, които се занимават със софтуера трябва да избутват 18-часови смени. Работи се почти без прекъсване. Печелим заедно и заедно трябва да положим неимоверни усилия, за да продължим да печелим.“

Ред Бул регистрираше проблем след проблем по време на предсезонните изпитания в Бахрейн и Херес. Непрекъснато прегряваха както двигателят, така и системите за възвръщане на енергия. Освен това в нито един момент екипът не успя да използва пълната мощност на задвижващите системи на Рено.

„Определено Рено имат проблеми с това, да комбинират добре своите системи и да ги накара да работят правилно“, изказа своето мнение по въпроса и бившият пилот Тимо Глок. Същите проблеми не престанаха да мъчат също така и останалите отбори, разчитащи на задвижващи системи Рено – Лотус, Торо Росо и Катерам.

„В това отношение Мерцедес и Ферари изглежда са свършили много по-добра работа“, продължава Глок. „Нюи обича да рискува в своите конструкции и този път изглежда е на път да загуби. Имаше дори направени от него коли, които не направиха и по едно състезание (има предвид Макларън МР4-18 който през 2003 г. не записа и едно състезание заради проблеми с охлаждането – б.а.)

Инженерите трябваше да са наясно предварително от колко охлаждане се нуждаят. Възможно е при симулациите Ред Бул да са се объркали.“

Времето, което остава за екипа е до края на седмицата, като през уикенда колите ще бъдат натоварени за пътуването до Австралия. Единственото радостно нещо за инженерите е, че при малкото направени бързи обиколки колата изглежда във форма.

„Нашите измервания показаха, че новите части функционират перфектно и подобряват значително колата. Това, че на трасето нещата не изглеждаха перфектно бе заради софтуера на задвижващата система“, обяснява Марко.

„Ред Бул не бива да бъдат отписвани от никого“, прави своето заключение Глок. „Дори да се провалят на старта те са в състояние бързо да наваксат изоставането си. Все пак си мисля, че Мерцедес са фаворити за титлите през тази година.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2166 -: Март 07, 2014, 03:07:16 pm »

Honeywell ще снабдява Ферари с турбо компресори



Honeywell ще снабдява Ферари с турбо компресори през 2014 г.

„Много се радваме, че ще можем да работим с най-успешния отбор в историята на Формула 1“, заяви Гавин Донкин, вицепрезидент на Honeywell и отговарящ за спорта и нови технологии във фирмата. „За нас е голямо предизвикателство да работим по новия регламент, който отново извади турбо компресорите на челно място в тази серия. Honeywell има 60-годишна традиция в развитието на турбокомпресорни технологии и се надяваме нашата компетентност в тази област да донесе успех.“

"За да печелиш във Формула 1 задвижващите системи не може да си позволят да бъдат слабо място в един болид“, заяви от своя страна Лука Марморини, шеф на отдела развиващ задвижващите системи във Ферари. „За да се справим с това се доверихме на партньор спечелил си голяма слава и опит в развитието на иновативни и висококачествени продукти. Турбо компресорите на фирмата ни помогнаха да намерим решения за намаляването на теглото, без от това да страда мощността.“

Интересен факт е, че до края на миналия сезон се очакваше Honeywell да стане спонсор на екипа на Лотус и за целта бяха оставени боядисани в червено повърхности по колата.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2167 -: Март 07, 2014, 04:29:28 pm »

Франк Уилямс: Убедени сме, че FW36 ще е значително по-конкурентоспособен болид



Сър Франк Уилямс за новото партньорство на отбора си с Мартини, за пилотите на екипа Фелипе Маса и Валтери Ботас и за перспективите пред екипа преди началото на новия сезон във Формула 1.

- Отборът ще се състезава с ново име и вълнуващ нов вид този сезон. Какво в марката Мартини ви накара да поискате партньорство с тях?

- Твърдо вярвам, че един отбор има нужда от силни общи черти с основния си партньор, а ние определено имаме такива с Мартини. Тяхната история в автомобилния спорт е добре позната, прочутите им райета са украсявали множество печелили шампионати автомобили в различни категории. Също като Уилямс Мартини са семеен бизнес. Точно тази независимост и усещане за семейство правят Уилямс различен тим и печелят симпатиите на феновете. А вълнението сред запалянковците и медиите относно това ново партньорство бе забележително.

- През 2014 г. настъпват някои от най-значителните промени в спорта през последните години. Как се справи тимът с това предизвикателство?

- Работата по FW36 започна към края на 2012 г., за да сме сигурни, че сме напълно подготвени за новите правила. Тази зима бе една от най-напрегнатите в най-новата история за всички отбори, но се гордея изключително много как отборът ни посрещна предизвикателството. Новите задвижващи системи са може би най-голямата промяна и работихме в близко сътрудничество с Мерцедес, за да разберем всичко и как да постигнем оптимална интеграция в колата. Има и други сериозни промени – за скоростната кутия, правилата за аеродинамиката, които ще влияят върху управлението и представянето на автомобилите в сравнение с 2013 г. Развитието и производството на FW36 бяха планирани до последната подробност и фактът, че бяхме сред първите екипи с работещ болид още през януари е особено удовлетворяващ.

- Уилямс за първи път ще използва задвижваща система на Мерцедес. Какви са впечатленията от това ново сътрудничество досега?

- Знам, че говоря от името на целия отбор, казвайки колко впечатлени сме от Мерцедес HPP досега – както по отношение на продукта им, така и относно връзката помежду ни. Като марка от световна класа, те се стараят максимално да направят най-добрата задвижваща система на грида. Този неуморен труд ще ни е от огромна полза. Новите системи са изключително сложна интерпретация и извеждат хибридната технология до крайност. В тестовете видяхме, че тези на Мерцедес работят добре и са издръжливи, а това ще е много важно в първите няколко надпревари от сезона, докато екипите все още трупат знания за колите си.

- Много опитният Фелипе Маса се присъедини към тима за 2014 г. Какво ви накара да го вземете в Уилямс?

- Фелипе е един от водещите таланти в спорта през последното десетилетие. Той е разумен, има огромен опит – както по отношение развитие на един автомобил, така и в извличането на максимума от болида по време на състезателен уикенд. Все още има огромно желание за успех. Страстта му към надпреварите ме порази веднага, когато говорехме миналата година. Обичам да работя с истински състезатели, а Фелипе попада твърдо в тази категория. Освен това е чаровен и пасна прекрасно в екипа.

- Валтери запази мястото си за 2014 г. и сега ще кара във втория си сезон във Формула 1. Какви са неговите качества и как смятате, че ще допълни Фелипе?

- Валтери е част от семейството на Уилямс вече четири години и от самото начало знаехме, че разполагаме с един специален талант. Той е типичен финландец, хладнокръвен под напрежение, с природен талант да контролира автомобила. За съжаление през миналия сезон не му дадохме болид, с който да покаже истинския си потенциал. Въпреки това имаше случаи като квалификациите в Канада и САЩ, където той се представи забележително и впечатли много хора. Вече с един пълен сезон зад гърба си и с колата, за която сме убедени, че ще е значително по-конкурентоспособна, съм сигурен, че ще видим Валтери да постига наистина силни резултати. Смятам, че пилотите ни се допълват взаимно много добре и нямам търпение да ги видя на писта.

- Уилямс направи три предсезонни теста. Какви са първоначалните впечатления от FW36?

- Винаги е опасно да правиш прогнози за сезона въз основа на видяното в тренировките, тъй като всички изпълняват различни програми. Това, което знам със сигурност, е, че въпреки неизбежните грижи в началото, FW36 се представи стабилно и записа добър брой обиколки. Промените в правилата принудиха екипите да нагазят в непозната територия тази година. Издръжливостта ще е особено важна в първите няколко надпревари, а ние изглеждаме силни в това отношение. Що се отнася до представянето, то ще знаем къде сме, когато стигнем до Австралия.

- През 2013 г. не бяха постигнати резултатите, очаквани от тим като Уилямс. Какви промени бяха направени през зимата, за да сте сигурни, че 2014-та ще е по-добър сезон за екипа?

- Първата стъпка бяха няколко високопрофилни назначения в аеродинамичния и инженерен отдели, за да подсилим екипа си. Изкарахме силна зима и в комерсиален план, като привлякохме голям брой нови партньори. Чувството е за положителна промяна в Уилямс. През последните няколко месеца показахме, че като компания не се страхуваме да прегърнем промяната по пътя към целта си да печелим отново.

- 2014 г. обещава да е вълнуващ и крайно непредсказуем сезон. Като шеф на тима какви цели поставяте на Уилямс? От какъв резултат ще сте доволен, когато стигнем до Абу Даби през ноември?

- Отбор като Уилямс, с нашата история, съоръжения и персонал би трябвало да е в челната част на колоната. Промените през 2014-та разбъркаха силите и ние трябва да се възползваме от тази възможност. Не си правя илюзии и знам, че ще отнеме време новият ни технически екип да започне да оказва влияние, но смятам, че ще имаме сериозно подобрение спрямо миналата година и регулярно ще финишираме в точките на широк кръг от писти.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2168 -: Март 07, 2014, 04:33:42 pm »

Алонсо се надява новите правила да не бъдат променяни поне няколко години



Фернандо Алонсо се надява новите правила във Формула 1 да останат поне за няколко години. Той отбеляза седмица преди началото на свободните тренировки за Гран при на Австралия, че предстоящият сезон ще е значително по-сложен от предходния.

- Като пилоти ще свикнем с всичко доста бързо. Дано правилата не бъдат променяни поне няколко години. В противен случай зрителите могат да загубят доверието си в новата Формула 1, която е много сложна – обясни испанецът.

Двукратният световен шампион заяви, че новите правила в спорта са много различни от това, с което всички са свикнали.

- Смятам, че всъщност тази година ще се промени същността на Гран при уикенда. Събота и неделя ще се различават много. В квалификацията ще можем да извличаме всичко от болида, ще използваме максимално задвижващата система, опитвайки се да постигнем възможно най-добър резултат. В надпреварата обаче изобщо няма да се стига подобно ниво. Миналата година към края на състезанията можеше да се дават бързи времена на обиколка с нови гуми. Този сезон ще трябва да се мисли колко гориво ти е останало, състоянието на батерията, това на гумите. Ще е необходимо внимателно да управляваш тези параметри. Новите състезателни стратегии могат да доведат до това пилотите да не карат на пълна газ до края – допълни той.

Що се отнася до това колко са подготвени той и екипът му Ферари за новия сезон, Алонсо избягва конкретните прогнози:

- Началото на шампионата идва след 12 дни тестове на екипа. Аз като пилот направих 6 дни тренировки. Още няколко щяха да са полезни, като се има предвид колко неща се промениха този сезон. С всеки тур в тестовете учехме нещо ново и подобрявахме колата с доста постоянно темпо. Мисля, че това ще продължи и в Австралия.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2169 -: Март 07, 2014, 04:35:32 pm »

Макларън ще печелят победи през 2014 г., убеден е Денис



Макларън ще печелят победи през 2014 г. във Формула 1, убеден е главният изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис. Той се върна на поста по-рано тази година, след което в Гран при екипа настъпиха доста промени.

В Макларън Рейсинг бе назначен Ерик Булие – като рейсинг директор. Все още се търси СЕО за отбора, а до привличането на такъв функциите се изпълняват от управляващия директор Джонатан Нийл. Сам Майкъл остана спортен директор.

- Откритост и отдаденост според мен създават най-добрата среда, в която да работим с Мерцедес. Така и ще продължим. Ще печелим, вярвам, че ще печелим състезания тази година. Наистина вярвам в това. Не знам колко бихме могли да вземем, колко бързо бихме победили, но фокусът и отдадеността, които съм дал на тази част от компанията, са огромни. Но не и за сметка растежа на останалата част от групата. Както заявих преди време, ако всеки е толкова фокусиран (върху целта), колкото съм и аз, определено ще печелим. Компанията бе малко разпусната и трябва да се стегне. Това включва и болка, така че да се надяваме, че всички са с подходящата умствена нагласа да разберат какво да очакват един от друг и какво очаквам аз от тях – заяви Денис.

Той допълни, че ако някой не разбере изискванията, то тогава ще се раздели с компанията. След това повтори, че подобен процес изисква време.

В Уокинг междувременно не бързат с назначаването на главен изпълнителен директор на Макларън Рейсинг. Денис каза, че ще си даде достатъчно време за избор.

- Джонатан напълно приема, че върши работата ден за ден. Когото и да обмислям или не за поста, то това ще е спрямо способностите на Нийл и конкретната ситуация. Изборът на човек (за позицията) е критичен за дългосрочното бъдеще на компанията и ще си дам достатъчно време. Освен това решението няма да е само мое. Очаквам да го споделя с акционерите и ключови хора във фирмата. Но в момента не е на върха в списъка със задачи. Чувствам се комфортно с настоящата структура – обясни той.

Англичанинът смята, че ролята шеф на отбора, изпълнявана от един човек, е остаряла. Той даде за пример началото на шампионата, когато има четири старта извън Европа. В този период отборът не се връща в базата и все едно съответният началник е отсъствал в продължение на 4 месеца от компанията, подчерта Денис, според когото това е абсолютно недопустимо. Той уточни, че няма да има активна роля в екипа на писта – само ще наблюдава, когато присъства на състезания.

Макларън започват сезона без основен спонсор. Рон Денис заяви, че такъв ще се появи, но не уточни кога.

Главният изпълнителен директор на Макларън Груп потвърди също така, че всъщност вече бившият шеф на отбора във Формула 1 Мартин Уитмарш е автор на първоначалната идея за привличане на Ерик Булие:

- Аз му се обадих и горе-долу по същото време Мартин му се бе обадил, така че имаше известно застъпване. От известно време обсъждах ситуацията с акционерите и всички останали, че това (тази структура) не работи. Неизбежно бе Мартин да се изправи лице в лице с факта. Не е изненадващо, че се е обадил.

Що се отнася до бъдещето на Уитмарш, то Денис бе категоричен, че бившият шеф на тима му е приятел както винаги.

- Аз назначих Мартин в тази компания преди двадесет и нещо години. Той бе до мен през цялото това време. Ситуацията е изцяло между него и мен, докато постигнем разрешение. Знам, че съм труден човек, че хората имат различни мнения за това как управлявам компании и работя, че вниманието ми към детайлите е възприемано като недостатък. За мен обаче е позитив. Има начин за вършене на работата и аз трябва да съм водещ пример за всички – добави той.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2170 -: Март 07, 2014, 04:37:07 pm »

Фетел: Не съм от типа хора, които бягат когато стане трудно



Световният шампион Себастиян Фетел остава спокоен въпреки разочароващата предсезонна подготовка. Той призна, че не мисли за възможна смяна на екипа в посока Ферари или Мерцедес.

„Аз не съм от типа хора, които бягат, когато стане трудно“, обясни 26-годишният пилот пред германското седмично списание Sport Bild. „Това важи както за частния ми живот, така и за професионалния.“

Германецът призна, че „винаги има привидения, които обясняват, как някъде другаде тревата е по-зелена. Въпреки това стойности като лоялност, вярност и честност не трябва да се губят. Те трябва да се запазят най-вече във времената, когато нещата не вървят.“

Фетел не търси вина за трудния старт на годината само в Рено.

„Не разделям с удоволствие Рено и Ред Бул по отношение на подготовката за новия сезон. Всеки е правил грешки в миналото и ще прави и в бъдеще. Ние обаче сме отбори и трябва да продължим да се подкрепяме. В изминалите години имахме много успехи, сега е нормално да преживяваме и трудни времена.“

Фетел не желае и да говори за тотален провал на подготовката.

„Първото състезание предстои. Да се паникьосваме или да си скриваме главата в пясъка – от това просто няма смисъл. Сигурен съм, че ще успеем заедно да се справим с проблемите си. Моят девиз винаги е гласял: Всеки трябва да се пребори за щастието си. Това и ще се опитаме да направим.“

В момента обаче било доста трудно да се формулират някакви очаквания. Затова германецът влиза в новия сезон без конкретна цел.

„Научихме много от предсезонните изпитания и ще отидем в Австралия с преработена вътрешност на колата. След това ще видим, къде се намираме и ще напаснем своите цели за сезона. Ако сме конкурентоспособни разбира се ще искам отново да печеля. В момента обаче няма смисъл да се говори за титлата.“

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2171 -: Март 07, 2014, 04:39:10 pm »

Загриженост в Пирели заради новата система Brake-by-wire



В началото на подготовката от Пирели се притесняваха от повишения въртящ момент на новите задвижващи системи. С развитието на малко по-широките задни гуми италианците реагираха добре на предизвикателството и то не ги изненада. Те обаче не са предвидили новата електронна система за спиране Brake-by-wire.

„Това е нещо ново, което ние не взехме предвид“, обясни Пол Хембри, спортният директор на Пирели пред crash.net. На тестовете в Бахрейн блокиралите задни гуми бяха обичайна гледка и въздействието върху гумите бе описано от англичанина като „драматично“.

„Това не е дреболия, която може да бъде подмината. Това може да доведе до отпадане.“

За момента Хембри е препоръчал на отборите да бъдат много внимателни при подобен проблем, защото той влия изключително негативно на гумите. Той смята, че с нарастването на опита може да се стигне до позитивно решение. Радостното в случая пък е че блокирането на предните гуми до момента почти не се наблюдаваше.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2172 -: Март 07, 2014, 04:42:26 pm »

Ферари са убедени, че Алонсо и Райконен са наясно какво се очаква от тях





Ферари посреща новия сезон във Формула 1 в ситуация, която президентът на Скудерията Лука ди Монтедземоло бе заявил, че няма да допусне: с два петела в един кокошарник.

Маркизът нееднократно казваше, че подобно положение не му допада – обикновено по повод възобновяващите се на определени периоди през последните години слухове за отиване на Себастиан Фетел в Маранело. Понастоящем той е убеден, че двамата пилоти са наясно какво се изисква и какво очаква тимът от тях. Философията е една: отборът винаги е на първо място.

- Събирането на Алонсо и Райконен може да е опасно. Но във Формула 1 всичко представлява потенциална опасност. Мисля, че Фернандо е наясно – тай кара не сам за себе си, а за Ферари. А Райконен знае, че е във втората половина на кариерата си, има две много важни години, вече притежава опит и има отговорности – заяви Ди Монтедземоло.

Алонсо започва пети сезон във Ферари. Райконен се върна в тима, от който си тръгна в края на 2009 г., като той е последният засега пилот с титла, спечелена с италианския екип.

- Ще се състезаваме един с друг, точно като всяка друга година. Няма значение кой е съотборникът ти. Уважаваме се, но е очевидно, че и двамата се опитваме да сме на върха – коментира Кими още при представянето на болида F14 T.

Испанският му съотборник повтори мантрата на Ди Монтедземоло и заяви от своя страна:

- Ще следваме приоритетите на екипа и ще сторим най-доброто по силите си, за да спечелим и двата шампионата. Трябва да работим в перфектна хармония и да изпълняваме задачите на отбора.

По време на зимните тестове той допълни, че с Кими се трудят перфектно - всеки разполага с обиколките на другия, обменят информация и работят добре заедно.

В самия тим на Ферари определят пилотите си като огън и лед – мнение, което се споделя и от останалата част от падока.

- Мисля, че Стефано (Доменикали – шефът на Ферари в F1, б.р.) ще е по-зает от мен тази година – подхвърли началникът на Ред Бул Кристиан Хорнер.

Предчувствието е за особено интересен двубой. Не липсват и мнения като това на бившия пилот от F1 Марк Уебър, според когото събирането на Алонсо и Райконен ще има и други, различни последствия.

- Кими ще издигне Алонсо на ново ниво. Ще му помогне да извлече повече от себе си в събота следобед. За неделите няма съмнение. Знаем, че Фернандо е брилянтен състезател, но в квалификациите Кими ще е катализаторът за него – обясни австралиецът.

Много ще зависи обаче и от конкурентоспособността на автомобила за 2014 г. Анализатори споделят, че ако колата се окаже победител (конкретни прогнози и предвиждания след предсезонните тестове никой не се наема да прави) и двамата пилоти се борят за върха, то ще се изисква твърда ръка.

Все пак Доменикали е убеден, че състезателите му ще работят заедно. Той обясни създаването на точно този тандем като рационално, а не емоционално. Освен това отбеляза, че Райконен е много по-зрял в сравнение с първия си период във Ферари:

- Кими си знае цената и е наясно в какъв тим се е върнал, какви предизвикателства му предстоят. Сега е редом с шампион като Алонсо, когото уважава и ще трябва да се адаптира, да работи с него. Надявам се на пистата да се докаже, че изборът ни е бил правилен. Как ще се справим с тях? Решенията в екипа винаги се обмислят внимателно, но задължително се взимат с една идея – постигане целите на тима, защото интересите на отбора са преди всичко останало.

Гран при на Австралия е само след седмица. Тогава ще започне да се изяснява дали в Маранело са преценили правилно всичко и по отношение на пилотите си.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2173 -: Март 08, 2014, 07:24:19 am »

Хюлкенберг и Перес са уверени, че започват сезона със стабилна кола с добър потенциал





Нико Хюлкенберг и Серхио Перес са уверени, че започват сезон 2014 г. във Формула 1 със стабилна кола с добър потенциал.

Двамата пилоти на Форс Индия направиха чудесна подготовка тази зима. VJM07 бе сред най-издръжливите болиди и това определено е повод за оптимизъм в екипа от Силвърстоун.

- Доста сме доволни от предсезонната подготовка. През последната седмица в Бахрейн имахме средно по 100 обиколки на ден и отбелязахме чудесен прогрес. Винаги ти се иска повече време за тренировки, но свършихме каквото успяхме. Аз лично се чувствам удобно в колата, но мисля, че това усещане ще се засилва по време на сезона. Автомобилите са различни спрямо миналата година: скоростта в завой е по-ниска заради по-малкото аеропритискане, поведението на двигателя също е друго. Колата ни измина дълъг път от Херес досега. Правехме стъпки напред на всеки тест и смятам, че оползотворихме както трябва наличното време. Винаги има какво още да свършиш, но ние сме доста добре подготвени – коментира Хюлкенберг.

Нико повтори вече казаното след тестовете – че е трудно да има конкретни очаквания за първия състезателен уикенд.

- Тестовете дават някаква картина, но според мен имаме още потенциал. Надявам се да сме конкурентоспособни и да се състезаваме за добри точки. Аз лично досега съм бил на три надпревари в Мелбърн и още не съм завършил състезателна обиколка! Казват, че лошият късмет идва на групи по три – дано опит №4 се окаже по-успешен! – допълни той.

За Перес новата година донесе ново начало. Той сподели, че се чувства добре в отбора, където дойде след освобождаването му от Макларън. Мексиканецът използва зимата, за да се запознае с всички в екипа и смята, че е готов за предстоящото предизвикателство.

- Нямам търпение за първия старт от доста време. Новите правила са интересни, новите автомобили – сериозно предизвикателство. Усещането е доста различно, ще трябва да се мисли за управление разхода на гориво, а в Мелбърн консумацията е висока. Има повече неща за вършене в кокпита по отношение на работата със системите и като цяло е по-сложно от миналия сезон. Предсезонните тестове ни дадоха достатъчно време да се запознаем с всичко и не мисля, че ще имаме проблеми – заяви Серхио.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2174 -: Март 08, 2014, 07:26:06 am »

Уилямс ще са със специално лого на колите си, посветено на Сена



На болидите на Уилямс от 20 години насам винаги е имало едно специално лого – двойното S на Аертон Сена – в знак на респект към легендарния бразилски пилот.

То се появи на колите след трагичната смърт на трикратния световен шампион във Формула 1. От черния уикенд за Гран при на Сан Марино през 1994 г. изминаха почти две десетилетия. В Гроув решиха да променят малко логото, за да отбележат живота и таланта на един от най-популярните пилоти в Гран при.

Новото лого ще бъде разположено от лявата страна на носа на FW36. То е със снимка на Аертон и думите „Аертон Сена завинаги”. Дизайнът е на фондацията, носеща името на бразилския състезател. Логото ще присъства и на поредица събития на организацията тази година.

- Двойното S бе постоянно на автомобилите ни от гибелта на Аертон преди 20 години. Новото лого е нашият начин да почетем постиженията му като пилот, както и блестящата дейност на фондацията му, която върши огромна работа за промотиране на възможности за образование в Бразилия – заяви Сър Франк Уилямс.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен