www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495729 пъти)

0 Членове и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2175 -: Март 08, 2014, 07:28:59 am »

Пирели и F1 отборите се разбраха за тестовете през сезона



Пирели и отборите от Формула 1 се разбраха кой тим кога ще работи ексклузивно за доставчика на гуми тази година.

Този сезон екипите ще имат отново възможност да правят тренировки по време на самата състезателна година. Изпитанията са регламентирани от ФИА, като освен това бе въведено изискването всеки отбор да посвети 1 ден изцяло на работа с Пирели.

Споразумението кой тим кога ще тества гуми бе окончателно постигнато по време на последната предсезонна сесия в Бахрейн. Графикът е одобрен от Пирели и всички 11 екипа. За последния тест – в Абу Даби на 25-26 ноември – пък доставчикът ще предостави на отборите прототипни спецификации като подготовка за сезон 2015 г..

Разпределението е както следва:

Бахрейн    8-9 април
Ден 1    Катерам
Ден 2    Мерцедес и Уилямс

Барселона    13-14 май
Ден 1    Заубер и Торо Росо
Ден 2    Макларън и Форс Индия

Силвърстоун    8-9 юли
Ден 1    Ферари и Лотус
Ден 2    Ред Бул и Маруся

Новото правило бе въведено вследствие настояване от страна на Пирели за по-голямо съдействие от страна на отборите в работата по гумите. През миналата година спортният директор на компанията Пол Хембри многократно заяви, че е отправял молби и покани към екипите за помощ при разработването и развитието на продуктите, но не бе получил очакваната реакция.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2176 -: Март 08, 2014, 07:31:25 am »

Има подобни черти между Сена и Бътън, Хамилтън може и да се върне, сподели Денис



Дженсън Бътън напомня с някои свои черти на Аертон Сена, смята Рон Денис. Главният изпълнителен директор на Макларън заяви, че интелигентността на англичанина е най-силното му оръжие за предстоящия сезон.

- В много отношения има подобни черти между Аертон и Дженсън. Той е невероятно добро човешко същество. Има принципи и стойност (в живота си). Начинът, по който живее, връзката му с отбора е точно като на някои от великите пилоти, работили с нас. Отдаден е и мисля, че няма друг толкова добре подготвен – обясни Денис. – Интелигентен е. А интелигентността е абсолютно задължителна при настоящите сложни условия, за да се справят пилотите с автомобила – управление разхода на гориво, на гумите, разбиране на контролните системи, KERS, ERS. Всичко това изисква мозък и отдаденост.

Според Денис Бътън ще е страхотен ментор на новия пилот в екипа Кевин Магнусен. СЕО-то на Макларън Груп призна, че е бил резервиран относно привличането на младия датчанин:

- Не вярвам особено в синовете на пилоти. Ян [Магнусен] бе малко разхвърлян. На моменти доста ме нервираше. Кевин обаче ще има изключителна кариера, сигурен съм в това. Той притежава стоманена решителност. Няма да поддаде след няколко удара.

В същото време Денис сподели, че вратите на Макларън остават отворени за Люис Хамилтън. Англичанинът напусна отбора в края на 2012 г. и се присъедини към Мерцедес.

- Мисля, че парите изиграха роля в този случай, но не бяха решаващ фактор. Факт е, че за него бе време да продължи. Оцених момента и знаех, че е повратна точка. Познавам характера на Люис – той бе горчиво разочарован, че не спечели Гран при на Сингапур. По ирония на съдбата причината не бе проблем с компонент на Макларън. Но точно тогава бе уязвим и му бе направено правилното предложение в точния момент. Така че той скочи. Дали може да се върне? Кой знае? Когато си върнем нивото на конкурентоспособност – и ви уверявам, че това ще е скоро – Люис спокойно може да е един от привлечените пилоти. И тогава ще е по-добър заради натрупания опит в друг екип с различна атмосфера – допълни Денис.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2177 -: Март 09, 2014, 10:22:55 am »

Хамилтън: Това може да е нашата година; Розберг: Първият старт е истинския тест





2014-та може да е годината на Мерцедес във Формула 1, смята Люис Хамилтън. Световният шампион за 2008 г. няма търпение за първия старт от календара и допълни, че не подценява съперниците, но има добро чувство преди Гран при на Австралия.

- Австралийската Гран при винаги е вълнуващо състезание, а феновете са фантастични. Аз лично се вълнувам за новия сезон, при това не само като пилот, а и като запалянко. Всеки зрител иска да гледа изпреварвания в колоната, различни победители в надпреварите, шампионатът да продължи до последния старт... Надявам се въведените промени да направят всичко това възможно. А тази година трябва да се гледа Формула 1! Мисля, че сме готови, доколкото е възможно, за Мелбърн и съм по-надъхан от всякога. При всички тези промени в спорта и упоритата работа на екипа вярвам, че това може да е нашата година, в която наистина да покажем на какво сме способни. Въобще не омаловажавам противниците ни – ще бъде невероятно трудно да ги победим. Но чувствам, че разполагам с правилния инструментариум, нужен за успеха – обясни Хамилтън.

Съотборникът му Нико Розберг сподели още след края на предсезонните тестове, че се чувства готов за Мелбърн. Той повтори, че градът е страхотен и според него е едно от най-добрите места за начало на шампионата.

- Винаги пристигам седмица по-рано, за да преодолея разликата в часовите пояси. Тази година след края на последните тренировки в Бахрейн се върнах във фабриката в Бракли за финална подготовка. От там отлетях направо за Мелбърн. Като цяло смятам, че зимната ни програма премина по-добре от очакваното. И въпреки това началната Гран при е първата реална възможност да разберем как сме се справили спрямо съперниците. Тестовете не показват всичко, особено тази година при толкова нови правила – допълни Нико.

Спортният директор на Мерцедес Тото Волф посочи и цел пред тима от Бракли: и двете коли да финишират на максимално добри позиции. Той се съгласи с Розберг, че в Австралия предстои първата истинска проверка на силите.

- Не сме нервни преди първото състезание. Усещаме в по-голяма степен облекчение, че най-после болидите ще са в състезателни условия. Всички искат да излязат на писта и да видят къде се намират спрямо останалите. Очакванията са високи – и в, и извън екипа. Все още не сме в желаната позиция като цялостен пакет, но съм оптимист, че сторихме всичко по силите си, за да се подготвим за идващите предизвикателства – каза още Волф.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2178 -: Март 09, 2014, 10:24:18 am »

Денис е против ограниченията на бюджетите и шеф на F1 екип да оглави спорта



Главният изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис е против въвеждане ограничение на бюджетите на отборите във Формула 1. Англичанинът изрази несъгласие и с идеята шеф на Гран при тим да оглави спорта.

Според Денис лимитирането на бюджетите е ненужно и дори да се въведе, не може да бъде контролирано.

- Проблемът на концепцията е, че процесът на мониториране на приложението й е почти невъзможен. Ще се създадат още ограничения за колите – не само в технически аспект, но и в чисто финансов. Има идея някои части от автомобилите да бъдат опростени като дизайн, а конструкторите са повече от способни за заобиколят правилата. Можете ли освен това да си представите цял нов правилник, нямащ нищо общо с поведение и представяне на пистата, а със задължения по отношение на ресурсите? Нека предположим, че някоя компания иска да заобиколи нещата. Ако е например Дайхацу или Тойота – не знам за вас, но според мен отнема години да разберете как се пише и говори на тези езици. И как при това положение ФИА ще влезе в някоя от тези компании, за да проверява какво са похарчили за изследвания и развитие или за доставка на компоненти? Можете ли да си представите как се контролира подобно нещо? Невъзможна работа. Ако не можеш да си го позволиш, не участвай в F1. Има много други категории автомобилен спорт, в които да се състезаваш. Винаги е било така, от самото начало. Ферари доминираха в продължение на години, защото имаха повече пари. Нещата се променят. Внезапно се оказаха срещу производители със същото количество средства – обясни Денис.

Англичанинът посочи и друг проблем: цената на новите задвижващи системи. Той заяви, че ФИА упорито са работили за въвеждането им при положение, че предишните мотори бяха сигурни и цените им бяха паднали:

- Изключвайки за момент сложността на системите, това е най-скъпият двигател в историята на моторспорта. В крайна сметка ще пожънеш, каквото посееш. Хората, които ни поведоха по този път, искат да тръгнат по друг и да нареждат как да намалим разходите. Колко противоречи това на логиката?

Денис каза също така, че според него изобщо не е разумно който и да е настоящ или бивш шеф на отбор от Формула 1 да заема мястото на Бърни Екълстоун. Повод за този коментар бе възобновеният слух, че за позицията на 83-годишния англичанин е обмислян началникът на Ред Бул Кристиан Хорнер.

- Лично аз нямам нищо против Кристиан или който и да е друг шеф на отбор. Но подобно решение няма да е мъдро. Има прекалено много конфликти. Смятам спорта за достатъчно зрял да се справи с компетентен човек, който да учи какво е Формула 1 – в противоположност на варианта начело да е човек от самата Формула 1, който да се учи как да я управлява. Предпочитам предизвикателството на опитен бизнесмен, притежаващ нужната дълбочина за справяне с толкова сложна дисциплина – заяви той.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2179 -: Март 09, 2014, 10:26:45 am »

Алонсо може да надделее над Райконен, но двамата ще си влияят положително според Култард





Дейвид Култард вярва, че Фернандо Алонсо може да надделее над Кими Райконен в едно от най-очакваните отборни съперничества през предстоящия сезон във Формула 1. Той обаче не предвижда разправии или скандали между тях.

Двамата световни шампиони бяха събрани във Ферари и новият тандем предизвиква редица анализи какво може да се случи в Скудерията през 2014 г. Култард също има свое мнение.

- За мнозина е въпрос на време кога нещата ще се объркат, но аз виждам ситуацията по различен начин, защото не мисля, че Кими е политически настроен – коментира бившият пилот от F1 и настоящ телевизионен коментатор пред crash.net. – С него бяхме съотборници в Макларън, той основно спеше или караше бързо колата. Вярвам, че във Ферари ще продължи да върши същото. Може да се очаква, че в рамките на сезона Фернандо ще успее да извлече повече от автомобила просто заради това, че познава екипа, говори езика. Тимът е построен около него през последните няколко години, макар големите промени в правилата да променят из основи болидите. Но може и да останем изненадани – все пак и двамата са световни шампиони.

Според Култард освен това единственият проблем за Кими би бил, ако финландецът не е подготвен да изпита още трудности в кариерата си:

- Той е на определени години, но не това е въпросът. Просто с времето натрупваш дадено количество негативи и разочарование, емоционалният багаж се натрупва. Ничия кариера не е изпълнена единствено с успех, успех, успех. Въпросът е дали ще ти писне и ще поискаш да вършиш нещо различно. Така че определено ще е интересно да наблюдаваме тези двамата, но не виждам фойерверки – в негативния смисъл. Виждам положително влияние за тях един спрямо друг.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2180 -: Март 09, 2014, 10:43:20 am »



Лекарите все още се опитват да събудят Шумахер

Мениджърът му потвърди

Михаел Шумахер продължава да е в изкуствена кома и състоянието му остава непроменено, потвърди мениджърът му Сабине Кем. 45-годишният пилот претърпя тежка травма на главата в края на декември миналата година след ски инцидент във френски курорт. Така вече над два месеца седемкратният световен шампион във Формула 1 лежи в болница в Гренобъл и светът се моли за здравето му.

"Михаел все още е във фаза на събуждане. Ситуацията не се е променила", обясни Кем. Шумахер претърпя две операции на главата във френската болница и лекарите започнаха процеса по изваждането от комата.

Кем отново предупреди, че "всяка медицинска информация, непотвърдена от лекарския екип на Михаел или от мениджмънта му, е невалидна". Бившият съотборник на Шуми Фелипе Маса сподели, че не се спира да се надява и да се моли за подобрението му.

"Моля се за него всеки ден. Вярвам, че нещата могат да се подобрят и всичко да отново да стане нормално за него. Моля се и се надявам да се оправи", заяви Маса.

Според италианската преса Шумахер вече диша самостоятелно и докторите вярват, че чува гласовете на близките си, които са до него неотлъчно. Президентът на ФИА Жан Тод също често посещава често Михаел и му говори на английски, "както през успешните им години във Ферари". Рос Браун пък му пуска записи от радио-комуникацията между него и Шуми от времето, когато двамата се състезаваха заедно, "защото той трябва да подреди и да свърже нещата от живота си, гласовете и звуците".

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2181 -: Март 09, 2014, 10:45:41 am »



Алонсо: Концепцията за Гран при е друга тази година

"Квалификацията ще е много различна от състезанието"

До първата свободна тренировка за Гран при на Австралия остава седмица и сега всички пилоти тренират усилено, за да се подготвят за старта на сезон 2014. Фернандо Алонсо от Ферари в момента е в натоварен режим с тичане, каране на колело, картинг и дори футбол, както се вижда от видеото, публикувано от спонсора на Скудерия Santander.

Преди това отборите разполагаха с 12 тестови дни, през които трябваше да разберат как се държат новите им болиди на пистата. Всеки пилот обаче, прекара само половината от това време в новия си турбо болид.

"Отборът имаше три теста по 4 дни, а аз като пилот имах само 6 дни. Още няколко нямаше да ми се отразят зле, имайки предвид колко по-различен ще е този сезон. Научавахме по нещо с всяка обиколка от теста и в Австралия също ще е така особено през първия ден. Новите правила са много различни от всичко, с което сме свикнали досега. Концепцията ни за това какво представлява едно Гран при ще се промени тази година, събота и неделя ще са два много различни един от друг дни. В квалификацията ще можем да вадим всичко от колата и да натискаме двигателя до лимита, но в състезанието няма да можем дори да се доближаваме до това ниво. Миналата година към последните състезания с новите гуми можехме да правим много добри обиколки и времена, а в края на тази година ще трябва да мислим за това колко гориво ни е останало, какво е състоянието на батериите и на гумите. Ще трябва да сме много разумни, за да се справяме с тези параметри и новите състезателни стратегии няма да позволяват на пилотите да натискат до края", обясни Алонсо.

                                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2182 -: Март 10, 2014, 09:13:15 pm »

Ред Бул не са фаворити за победата в Австралия, категоричен е Фетел



Отборът на Ред Бул не е сред фаворитите за спечелването на първото състезание от сезон 2014 във Формула 1 – Гран при на Австралия, категоричен е пилотът на екипа Себастиан Фетел.

Тимът от Милтън Кийнс имаше множество грижи по време на предсезонната си подготовка както със самата кола, така и със задвижващата система на Рено. Ред Бул записаха значително по-малко километри от конкурентите си с двигатели и системи на Мерцедес и Ферари (общо от трите предсезонни теста Мерцедес навъртяха най-много километри – 4972,644, а Ред Бул – 1705,764). Следователно и информацията, събрана за поведението и работата на RB10, е доста по-малко.

- Не направихме толкова обиколки, колкото бихме искали на тестовете тази година, така че имаме работа за вършене в Мелбърн. Трудно е да определим къде се намираме (спрямо съперниците ни), но истината е, че не сме сред фаворитите за победата и трябва да настигнем останалите, които навъртяха повече километри. Но заедно със страхотните хора, работещи в екипа, ще направим най-доброто. Постигнали сме много заедно и знам, че всички работят изключително усилено както винаги. (Гран при на Австралия) е добро начало на сезона и там винаги има чудесна атмосфера. Често времето в Мелбърн е непредвидимо. Що се отнася до пистата, завой 12 е важен и бърз. Също харесвам старта към шикана Джоунс, където пистата е много тясна. Състезанията във Формула 1 са нещо, което обичам и нямам търпение да започнат – коментира Фетел.

За съотборника му Даниел Рикиардо Гран при на Австралия ще е домашно състезание, както и първата му надпревара с Ред Бул. Той сподели, че състезанията на Албърт парк винаги са вълнуващи и призна, че би имал по-малко работа извън пистата, ако откриването на сезон 2014 се бе състояло в Малайзия или Бахрейн, но все пак ще се опита да се наслади на преживяването и подкрепата от феновете:

- Пистата Албърт парк е много неравна и трябва да се съобразяваш с пътната маркировка – когато е мокро много се пързаля. Също така има много добри промени в посоката – бърза последователност от десен-ляв, десен-ляв завои. Състезателните трасета са много гладки и имат много сцепление. Но положението не е такова с уличните писти. В началото на уикенда са доста прашни, но се изчистват постепенно, като колите изчистват състезателната линия и наслагват гума при зоните за спиране. Приятно е да почувстваш еволюцията на пистата под колата си и да знаеш, че ще става по-бърза след всяка сесия - допълни Рикиардо.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2183 -: Март 10, 2014, 09:15:03 pm »

Колите за 2014 г. са по-трудни за каране от миналогодишните според Магнусен





Автомобилите от Формула 1 за сезон 2014 са по-трудни за каране от миналогодишните заради увеличения въртящ момент, мисли пилотът на Макларън Кевин Магнусен.

Датчанинът ще дебютира в Гран при само след няколко дни в Австралия, но имаше възможност да запише няколко обиколки с колата на Макларън от 2013-та – MP4-28 – по време на тестовете на Силвърстоун, проведени през юли миналата година.

- Това (MP4-29, б.а.) е кола за състезатели – в по-голяма степен в сравнение с предишните. С обдухвания дифузьор (карането) бе малко по-лесно, но тази година пилотите имат по-сериозно влияние, което според мен е чудесно. Малко по-трудно е с по-високия въртящ момент. Сложно е да се грижиш за гумите. Трябват ти повече умения и по-силна чувствителност при работата с газта. Ще е невъзможно да спечелиш с кола, която не е конкурентоспособна, но това е Формула 1: човек и машина. Надявам се пилотите да имат по-голямо влияние - коментира Магнусен.

По време на предсезонните изпитания 21-годишният пилот, който спечели титлата във Формула Рено 3,5 през 2013 г., направи добро впечатление в падока с работата и увереността си зад волана. Състезателният директор на отбора Ерик Булие сподели, че е изненадан от показаното от Кевин до момента:

- Все още е леко срамежлив по отношение на даването на обратна информация, но върви в правилната посока. Има много (технически) параметри, с които се справя умно. Не се фокусира твърде много върху детайлите в момента, защото не желае да се концентрира в аеродинамична стратегия или работата с гумите без да обръща внимание на останалите неща. За млад състезател, имащ зад гърба си само няколко дни в кола от Формула 1, той е впечатляващ. Постоянен е и очевидно изпитва нормални проблеми с работата с гумите за пилоти като него, защото те са свикнали да натискат до края на състезанието. Това трябва да научи, но се справя прекрасно.

Състезателят на Уилямс Валтери Ботас също споделя мнението на колегата си от Макларън, че ще се изискват повече умения за управлението на тазгодишните автомобили. Освен преминаването към 1,6-литрови V6 турбодвигатели, въвеждането на нови системи за акумулиране на енергията и промяната в изискванията за аеродинамиката, техническият регламент за 2014 г. ограничава и количеството гориво за състезанията. Пилотите ще трябва да следят не само износването на гумите по време на надпреварата, но и да регулират темпото си спрямо разхода на бензин и стратегията за състезание.

- С повече мощност в сравнение с притискането и сцеплението е малко по-сложно. В състезателната дистанция освен това не става въпрос само за гумите, а и за горивото, което трябва да пестиш. Събирайки всички тези компоненти, се съгласявам (че пилотите ще имат по-сериозно влияние). От гледна точка на пилота пестенето на гориво без загубата на много време за обиколка ще е много важно тази година. Няма да се грижим единствено за гумите. Разбира се, разполагаме с компютри, които да ни помогнат, но в края на краищата зависи от пилота да спести горивото без да загуби (прекалено много) време за обиколка - обясни Ботас.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2184 -: Март 10, 2014, 09:16:42 pm »

Малдонадо смята, че решението да отиде в Лотус е най-доброто в кариерата му



Пастор Малдонадо смята, че решението му да стане пилот на Лотус за предстоящия сезон във Формула 1, е най-доброто в кариерата му – въпреки проблемите на тима в зимните тренировки.

Венецуелецът напусна Уилямс след три години с екипа от Гроув, като отношенията им накрая бяха сериозно обтегнати. Състезателят дори си изпусна нервите и обвини отбора, че саботира колата му, след което се извини за думите си.

В предсезонната подготовка пък бившите работодатели на Пастор бяха в блестяща форма и са спрягани сред фаворитите за първата Гран при в Австралия. Лотус пропуснаха първия тест (на пистата Херес в Испания), а след това имаха доста проблеми. Въпреки това Малдонадо е категоричен, че решението му е било правилно.

- Смятам, че това е най-доброто решение в кариерата ми изобщо. Видях болида първо в аеродинамичния тунел и беше страхотен. Това е напълно нов автомобил – най-интересният в падока, най-красив и агресивен. Смятам, че са свършили прекрасна работа в конструкторския отдел. Надяваме се да върви както трябва и по време на сезона – коментира венецуелският пилот.

Съотборникът му Ромейн Грожан прояви повече нетърпение досега в подготовката и заяви, че Лотус са най-бавни от задвижваните от Рено екипи. Малдонадо обаче смята, че не бива да се дават предварителни оценки.

- Първо трябва да се състезаваме. Тогава ще се разбере дали моето решение е по-добро и от гледна точка на резултатите. Сезонът е дълъг, ще видим – допълни той.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2185 -: Март 10, 2014, 09:18:02 pm »

Бътън: Ред Бул вероятно няма да са на първа редица, а това е положително за спорта



Ред Бул вероятно няма да са на първа редица в Австралия, но това е добре за Формула 1, смята Дженсън Бътън.

Пилотът на Макларън призна, че не му е особено приятно да изразява такова мнение. Според него обаче ще е по-интересно до върха да достигат различни пилоти, а не един екип да доминира по начина, по който стори това този от Милтън Кийнс.

- Не мисля, че Ред Бул ще са на първа редица, а това е положително за спорта. Тъжно е да кажеш, че мислиш по този начин, но това е положението. Те доминираха прекалено. За спорта ще е вълнуващо някой по-малък отбор като Уилямс например да се бори в челото – хората обичат подобни неща. И различни екипи ще са на върха в различните надпревари. Не смятам, че ще е лоша година, а че ще е невероятно вълнуващ сезон за феновете, без които ние просто няма да се състезаваме – обясни световният шампион за 2009 г.

Англичанинът изживя особено трудни дни тази зима, когато загуби баща си Джон. Твърди се, че дори обмислял да не се състезава, но в крайна сметка надделя както любовта му към надпреварите, така и чувството за отговорност:

- Не се страхувам от нищо в F1. Последните два месеца поставиха всичко в перспектива. Ще се състезавам, защото обичам да го правя и ако съм достатъчно добър тази година, ще продължа и след това. Ако не съм, няма да карам. Което и от двете да се случи, не се страхувам, а е хубаво да постигнеш подобно състояние на духа.

Дженсън има нов съотборник този сезон – Кевин Магнусен, който впечатли по време на тестовете както хората в Макларън, така и наблюдаващите като цяло.

- Кевин е много бърз – това го видяхме и в тестовете, и в кариерата му преди това. Според мен вече е осъзнал, че във Формула 1 има повече неща, отколкото вероятно е очаквал, като технология и правила, но свиква и се справя наистина добре. Говорим много – може би най-много в сравнение с повечето ми предишни съотборници – за настройките. Дава добра обратна информация. Той ще е бърз, но това се очаква: ще кара за Макларън, трябва да има скорост – допълни Бътън.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2186 -: Март 10, 2014, 09:19:18 pm »

Най-после ще се състезаваме и ще разберем какво е представянето, заявиха от Уилямс



Уилямс са скритият фаворит за надпреварите в началото на сезон 2014 г. във Формула 1.

Отборът от Гроув направи блестяща подготовка през зимата и имаше едно-единствено спиране на писта, при това заради повреда в двигател вследствие на натрупани километри. Без сериозни проблеми досега, с много опитния Фелипе Маса в екипа и надеждата Валтери Ботас тимът очаква с нетърпения първия старт.

- Сред продуктивна зимна тестова програма се отправяме към Мелбърн за първото състезание от сезон 2014 г. При пристигането в Австралия винаги има огромно чувство на очакване. Сега то ще е още по-голямо, защото надпреварата там ще даде най-добрата преценка къде се намираме спрямо съперниците ни – заяви главният инженер на тест и поддържащия екип Род Нелсън. – Пистата Албърт парк се отличава с няколко характеристики. Това е улично трасе и очакваме сериозно увеличение на сцеплението в рамките на уикенда с натрупване на гума. Освен това е доста неравно, както повечето писти от такъв тип. Има висока вероятност от поява на кола за сигурност по време на състезанието – шансът обикновено е около 50%. Времето също може да е променливо, тъй като идваме в края на австралийското лято, а пистата е на по-малко от километър от морето и това има сериозен ефект. Стартът пък е късно следобед, така че видимостта може да се превърне в проблем за пилотите със залязване на слънцето. Но мястото е страхотно за начало на сезона и нямаме търпение да се състезаваме там.

Маса се вписа страхотно в новия си тим, като освен това бе много бърз в тестовете. Бразилецът демонстрира както блестящо настроение, така и прекрасна скорост досега. Той също заяви преди Гран при на Австралия, че обича Мелбърн и невероятната му атмосфера и продължи:

- Хората там обичат състезанията и винаги сме добре дошли. Трасето също ми допада, като то не е никак лесно. Нямам търпение да дойде време да се състезаваме тази година и да направим добър старт с екипа на Уилямс.

Валтери Ботас има вече един пълен сезон зад гърба си. Шефът на тима Франк Уилямс призна наскоро, че финландецът не получи шанс да демонстрира напълно таланта си заради недостатъчно добрия болид миналата година. Въпреки трудностите, той все пак направи няколко забележителни представяния пред 2013-та, а по всичко личи, че през 2014-та ще има шанс наистина да покаже на какво е способен.

- Пистата в Мелбърн е чудесна, има прекрасна атмосфера. Идва нов сезон, ново предизвикателство, но то е еднакво за всички, не само за мен. Най-после ще разберем какво е представянето на отборите. Трасето се подобрява много по време на уикенда, защото не е постоянно и сцеплението се повишава с всяко излизане. Затова трябва да се правят промени по реглажите за всяка сесия. Определено харесвам мястото и нямам търпение отново да се състезавам – заяви Ботас.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2187 -: Март 10, 2014, 09:21:07 pm »

Част от проблемите на Ред Бул се дължат на по-агресивната им конструкция, твърди Жалиние



Част от проблемите на Ред Бул се дължат на по-агресивната конструкция на Ейдриан Нюи, избрана за RB10, заяви шефът на Рено Спорт F1 Жан-Мишел Жалиние.

Шефът на специализирания спортен департамент на френския производител е убеден, че задвижващата им система е добра като концепция. Екипите с Рено Енърджи F1-2014 имаха сериозни проблеми по време на предсезонната си подготовка. Особено шокираща бе ситуацията с четирикратните световни шампиони Ред Бул, които почти нямаха ден без сериозна повреда.

- Убеден съм, че сме създали добра задвижваща система. Трябва да работим още по софтуера, но това така или иначе не влиза във вече хомологирания пакет. По двигателя се трудихме до последната секунда, за да сме сигурни, че постигнали правилните нива на мощност и въртящ момент. Вярваме, че сме го сторили – обясни Жалиние пред италианското издание Омникорсе. – Ред Бул винаги са правили конкурентоспособни автомобили и сме работили чудесно заедно. Техният проект обаче е може би малко по-екстремен. Трудим се с тях, за да направим колата достатъчно добра.

Ситуацията по време на тренировките предизвика поява на слухове, че Ред Бул търсят начин да се разделят с Рено. Шефът на тима Кристиан Хорнер отрече приказките, Жалиние стори същото:

- Основният ни екип за референция все още е Ред Бул. Имаме и още трима клиенти освен тях. Споразумението ни с екипа от Милтън Кийнс остава дългосрочно, няма раздяла.

В Ред Бул отчитат факта, че недостатъчната подготовка неминуемо ще се отрази на представянето им в началото на сезона. Съветникът на тима Хелмут Марко заяви, че изоставането в работата като цяло е двумесечно.

- След тестовете е ясно, че колата ни няма достатъчно скорост, нито добра издръжливост. Това са два основни фактора (за представяне на пистата) и трябва да ги подобрим – коментира и Хорнер. – Подготовката ни дори не се доближи до желаната, но това не променя предизвикателството за нас, нито вреди на амбициите ни. Ако не друго, то дори ги подхранва допълнително. Едва в Мелбърн обаче ще разберем колко висока планина ни предстои да изкачим.

Шефът на Ред Бул в F1 посочи, че отборът е взел безброй чудесни успехи през последните пет години. RB10 е резултат от работата на същия екип талантливи хора, създали спечелилите толкова победи и титли болиди. Точно заради това те не обръщат особено внимание на приказките наоколо, заяви Хорнер и продължи:

- Не сме се превърнали в идиоти за една нощ. Влагат се свръхчовешки усилия, за да се справим с проблемите и да сме във възможно най-добра форма в Мелбърн, след което да градим върху създадената база. Сезонът е маратон, а не спринт. Това не е най-трудната ситуация за мен. Имало е по-сложни неща – като изграждането на успешен екип например. В крайна сметка от юли миналата година друг отбор не е печелил надпревара, така че не е като да нямаме хората, необходими за справяне с нещата. Колата има страхотен потенциал, като цяло е бърза – въпрос на време е да извлечем това е нея и да интегрираме задвижващата система.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2188 -: Март 14, 2014, 07:07:02 am »

Ред Бул трябваше по-рано да се фокусират върху RB10, призна Нюи



Техническият шеф на Ред Бул Ейдриан Нюи призна, че отборът от Милтън Кийнс е трябвало да прехвърли по-рано вниманието си към болида за 2014 г.

Тимът се бори с проблеми по време на цялата си предсезонна подготовка. Изоставането на четирикратните световни шампиони е в рамките на два месеца според съветника на екипа Хелмут Марко. Той дори изрази мнение, че наваксването може да се окаже невъзможно.

Новият RB10 направи едва 320 обиколки в трите теста преди първата Гран при за 2014-та. Това е около една трета от дистанцията, покрита в миналогодишните зимни изпитания.

Шефът на Рено Спорт F1 Жан-Мишел Жалиние вече посочи, че част от проблемите на Ред Бул вероятно се дължат на по-агресивната избрана конструкция за тазгодишния болид (а не само на задвижващата система на френския производител). Сега Нюи сподели, че фокусът е трябвало да бъде прехвърлен върху RB10 значително по-рано през миналата година.

- В ретроспекция щеше да е по-умно да концентрираме пълните си ресурси върху новия автомобил по-рано. През август (2013 г.) никой не можеше да предположи, че ще сме толкова напред с RB9 в края на сезона – заяви Нюи в интервю за изданието на Ред Бул „Ред Бюлетин”.

Точно през август миналата година в Милтън Кийнс решиха да продължат да работят по RB9, за да увеличат максимално шансовете си в борбата за титлата. Крайният резултат бе 9 поредни победи – всичките до финала на първенството – за Себастиан Фетел.

Самият пилот пък заяви, че автомобилът, който вече е в Австралия за началната надпревара от сезона, е почти напълно различен в сравнение с този от тестовете.

- Колата, която ще използваме в Мелбърн, ще е еднаква с караната в изпитанията само външно. Отвътре ще е различна – заяви той пред Велт ам Зонтаг. – Едва в Мелбърн ще знаем колко далеч сме всъщност от съперниците.

Шефът на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер допълни, че от видяното до момента отборите със задвижваща система на Мерцедес са в повече от прилична форма, докато неговият екип не е.

- Няма да е изненада, ако Мерцедес финишират с две обиколки пред всички останали в Мелбърн, като се имат предвид състезателните им симулации. Те са с огромно предимство. Люис [Хамилтън] е невероятно талантлив и страшно бърз. В добър тим е и вероятно е фаворит в началото на сезона. Нико [Розберг] и Люис – те са фаворитите. Ние изоставаме и имаме много за наваксване. Ейдриан и неговият екип свършиха отлична работа. Имахме някои проблеми с охлаждането в началото, но работихме по тях. Основно трябва да се справим със задвижващата система. Рено ще наваксат, просто трябва да го сторят. Надяваме се до връщането на шампионата в Европа да видим значителни подобрения. Мерцедес инвестираха повече и по-рано – заяви Хорнер.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2189 -: Март 14, 2014, 07:08:29 am »

Макларън с цел да печелят точки в първите стартове и постепенно да подобряват скоростта си



След кошмарен сезон във Формула 1 през 2013 г. Макларън има една основна цел за новата състезателна година: да се върне в челото на борбата за победи в надпревари и в Гран при шампионата.

Връщането на Рон Денис начело на Макларън Груп вече донесе куп промени. Британецът бе категоричен, че тимът от Уокинг отново ще е сред най-силните и допълни, че рейсинг директорът Ерик Булие ще контактува с медиите относно представянето на отбора. Французинът от своя страна коментира, че австралийската Гран при слага ново начало както във Формула 1, така и лично за него.

- Зимната ни подготовка бе сравнително безпроблемна – продължи Булие. – Целта ни при работата с МР4-29 бе да се създаде солидна, издръжлива платформа, която може да се развива през сезона. Не сме съвсем добре по отношение на чистото представяне, но то ще дойде.

Макларън залагат този сезон на комбинация от опит и млад талант. Дженсън Бътън вече е най-опитният пилот във Формула 1. Кевин Магнусен пък, който бе изненадващо привлечен в края на миналия сезон, направи сериозно впечатление в изпитанията досега.

- Мисля, че връзката между Дженсън и Кевин е много силна. Те вече си имат доверие, а инженерите ни извлякоха огромна полза от общата им работа и споделена обратна информация. Всеки има своите предизвикателства за сезона, но вярвам, че и двамата ще се справят чудесно. Не пристигаме в Австралия с най-бързия болид, но ще работим по най-добрия възможен начин – добави Булие.

Бътън вече сподели по-рано, че започващият в края на тази седмица шампионат може да се окаже последен за него. Световният шампион за 2009 г. обясни, че ако се справи добре, ще кара и догодина, ако не – ще липсва от грида, но и в двата случая нищо в F1 не го плаши.

- Смятам, че Гран при на Австралия ще е абсолютно фантастично състезание. Дори при стабилни правила надпреварата в Мелбърн обикновено е непредсказуема. Тази година според мен никой не е съвсем наясно какво да очаква. Ще видим ли повече от половината коли да финишират? Ще стане ли добро състезание? Силите разпределени ли са според очакванията ни? Всички тези въпроси тепърва ще получават отговори и това е част от очарованието на този невероятен уикенд. Ние в частност сме уверени в потенциала на МР4-29, но все пак смятаме, че ще отнеме време той да бъде отключен. Не се намираме в желаната позиция и според мен пристигаме в Мелбърн с автомобил, който не отразява точно прогреса ни – коментира Бътън.

Според англичанина през сезон 2014 г. основният фактор за добро представяне ще е непрекъснатото развитие. Целта на Макларън засега е да се вземат точки в началните стартове и постепенно подобрение на темпото, като Дженсън е убеден, че МР4-29 наистина е болид с потенциал:

- Тази кола ни даде онова, което липсваше при МР4-28 – стабилна и предсказуема платформа, върху която да се трудим и развиваме. Цялото й поведение е различно в сравнение с миналогодишния автомобил.

Магнусен е един от тримата нови пилоти в F1 заедно с Данил Квят и Маркус Ериксон. Датчанинът се чувства странно при мисълта, че следващия път, когато излезе от бокса, ще е за началото на свободните тренировки в Мелбърн.

- Истинска лудост е да мисля за състезанието – досега дори не съм бил в Австралия, винаги съм гледал състезанието рано сутринта по телевизията в Европа. Затова всичко сега е невероятно вълнуващо. Както твърдях през всички тренировки, колата ни е с добра управляемост и предсказуемо поведение. Върши каквото поискаме, а това е положително. Лично за мен ще е важно да финиширам в първите надпревари, да натрупам километри. Зимата ни бе добра, но не си правя илюзии – аз съм си новобранец. Новите правила поизравниха възможностите ми спрямо момчетата с повече опит, но няколко свободни сесии и състезателни дистанции ще помогнат невероятно много – сподели Магнусен.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен