www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495726 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2190 -: Март 14, 2014, 07:09:50 am »

Пирели очакват 2-3 питстопа на болид в Гран при на Австралия



Пирели очакват по 2 или 3 питстопа на болид в Гран при на Австралия.

Първият кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2014 г. ще се проведе в края на тази седмица (на 16 март). Италианската компания разработи напълно нови гуми за предстоящия сезон, като това е четвъртата гама от влизането й в спорта. За пистата Албърт парк в Мелбърн ще бъдат доставени типовете медиум (с маркировки в бяло) и софт (в жълто), които според Пирели ще паснат най-добре на трасето.

- Промяната в правилата е най-радикалната в модерната Формула 1 и ние създадохме напълно нови гуми за болидите през 2014 г. – коментира спортният директор Пол Хембри. – Предсезонните тестове показаха какво огромно предизвикателство са тези нови правила за всички. Ние се трудихме упорито още от миналата година, за да се справим и да създадем подходящи за новото поколение болиди спецификации. Те са с нови конструкции и смеси, благодарение на които е намалено износването, а е запазено нивото на представяне. Очакваме две до три спирания в бокса на кола в Мелбърн. По-точни предвиждания обаче ще можем да направим, след като видим как вървят колите в свободните тренировки.

Пистата Албърт парк е домакин на Гран при на Австралия от 1996 г. насам. Сцеплението на нея е ниско, а в началото настилката е доста хлъзгава, тъй като не е постоянно трасе. Това увеличава шанса за превъртане на колелата и съответно води до по-висока степен на износване. Има няколко зони със сериозно спиране, където могат да бъдат блокирани и повредени предните гуми, а от там да се стигне до влошаване на баланса и неравномерно износване.

През 2014 г. ще трябва да се взимат предвид и преценяват и ефектите от новата система brake-by-wire (подробности за нея може да намерите в новия брой на списание ClubS1 – 169). Най-натоварена в Мелбърн е задна лява гума – завоите са 10 десни и 6 леви.

Миналата година надпреварата бе спечелена от Кими Райконен, който тогава караше за Лотус. Световният шампион за 2007 г. потегли от седма позиция на грида и използва стратегия с два питстопа, като стартира с гуми суперсофт и сред това направи две серии с медиум. Останалите пилоти в топ 6 бяха с по 3 бокса.

                                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2191 -: Март 14, 2014, 07:11:06 am »

На Лотус им предстоят трудни състезания, откровен е Ник Честър



На отбора на Лотус му предстоят трудни надпревари, след като не успя да изпълни планираната си програма за състезателна подготовка, смята техническият директор на екипа Ник Честър.

Тимът от Енстън прекара значително по-малко време на пистата в сравнение с конкурентите си, след като изпусна първите предсезонни изпитания на Херес и имаше грижи в следващите тестове в Бахрейн. Въпреки проблемите със задвижващата система на Рено, отборът все пак е доволен от шасито за сезон 2014, което според Честър има сериозен потенциал за развитие.

- Мисля, че първите две състезания от сезона ще са голямо предизвикателство за нас, но всичко зависи и от решенията, които ще предоставят от Рено Спорт F1. Всички отбори ще разчитат много повече на задвижващите системи, отколкото бе в миналото. Въпреки тези първоначални трудности, мисля, че с времето разликите ще намалеят и тогава шаситата ще имат по-голямо влияние, а аз вярвам, че Е22 ще е много силно – коментира Честър. – Заради малкото навъртени километри до сега, е възможно да има проблеми, които все още не сме открили и които могат да изскочат впоследствие и да повлияят на надеждността в първите няколко състезания. Има елементи от колата, които подобрихме във фабриката след тестовете, така че с нетърпение очакваме да видим напредъка щом стигнем в Мелбърн. Целта ни е да завършим състезанието. Тъй като записахме толкова малко обиколки, е трудно да предположим къде ще се намираме по отношение на представяне.

Честър допълни, че в отбора продължават да се трудят по всички елементи от шасито и им предстои още много работа по интеграцията на задвижващата система на Рено.

Шефът на Торо Росо Франц Тост също сподели, че отборът от Фаенца изостава с развитието си, въпреки подобрението в представянето си през последните два дни от тестовете в Бахрейн. Той подчерта, че основен приоритет за екипа е подобрението на надеждността.

- За нас състезанието започва с месец по-рано. Първият и решителен фактор е да видим карирания флаг, така че основната ни задача е да подобрим надеждността. След това ще видим къде се намираме от гледна точка на скоростта. Що се отнася до техническата страна, ще трябва да решим няколко проблема със задвижващата система, но Рено са наясно с това. Приемам, че това е част от новия процес. Те са достатъчно добри професионалисти и имат достатъчно опит, за да се справят със слабостите си - каза още Тост.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2192 -: Март 14, 2014, 07:13:31 am »

Във Ферари работихме по 24 часа, за да сме подготвени за Мелбърн, заяви Фрай



Екипът на Ферари е готов за новото предизвикателство във Формула 1 и значително по-сложната работа по тазгодишните коли.

Още по време на предсезонните тестове тази зима от Скудерията обясниха, че поправките на болидите отнемат с пъти повече време в сравнение с предходните години. Формата на екипа остана в голяма степен неизвестна и сега с интерес се очаква каква скорост ще покаже F14 T.

- Всичко стана много сложно от механична гледна точка. Затова намирането на най-добрия начин да конструираме колата, да сменяме части, да я поправяме, да се подготвим максимално добре за Мелбърн бе огромна задача. Работихме по 24 часа в денонощие по време на тестовете, организирахме се в смени, за да сме сигурни, че болидът е готов. Веднъж стигнали до Мелбърн, ще имаме повече ограничения от правилата по отношение на това какво можем да вършим, както и за времето – сподели преди състезателния уикенд в Австралия инженерният директор на тима Пат Фрай.

Той отбеляза – като повечето си колеги, че издръжливостта ще е особено важна в първите надпревари от сезона. Отбеляза и допълнителните трудности, които трябва да се предвидят за състезанията:

- В миналото издръжливостта на автомобилите от Формула 1 бе невероятна. Тази година обаче самата комплексност на колите я поставя под изпитание, особено в квалификацията и състезанието. В отделни надпревари ще има ограничения заради разхода на гориво и за тях ще трябва да открием оптималния вариант за пестене на бензин. Ще балансираме електрическата енергия и разхода, като нашата работа ще е да открием най-добрата комбинация за надпреварата.

Единственото, за което Ферари не се притесняват, отбелязват накрая от екипа, са пилотите: Алонсо и Райконен имат общо три световни титли и три победи в Мелбърн.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2193 -: Март 14, 2014, 07:14:50 am »

Алонсо е пилотът в F1 с най-висок маркетингов потенциал



Фернандо Алонсо е пилотът във Формула 1 с най-висок маркетингов потенциал. Това показва независимо проучване на Repucom – водеща агенция за спортни изследвания, която работи и с доста отбори от Гран при.

При проучването е използван набор от показатели, измерващи нивото на реализация, и влияние на състезателите, доверието към тях, способността им да стартират тенденции, да вдъхновяват. Те се прилагат за представители на различни области – от телевизионни и филмови звезди до атлети и бизнесмени – и се формира т.нар. глобален индекс на най-влиятелните хора в съответната сфера.

Алонсо е пръв в проучването за пилотите във Формула 1 с глобална разпознаваемост от 71,14%. След него се нареждат Люис Хамилтън (64,91%) и Фелипе Маса (60,98%). Бразилецът обаче е най-добре познат сред сънародниците си – 99,2% от тях посочват, че знаят кой е Маса. Алонсо е с 97,58% по този показател, а Фетел (четвърти в общото подреждане) – с 97,58% в Германия.

Една от причините за първата позиция на Алонсо е фактът, че кара за Ферари. Скудерията е най-подкрепяният отбор във Формула 1, като 59% са заявили интерес към тима. Фернандо освен това е харесван както от запалянковците, така и от медиите.

- За някои хора може да е изненада, че в глобален мащаб Себастиан Фетел не печели толкова категорично общественото мнение като Алонсо, Хамилтън и Маса. Успехът на Фернандо в голяма степен се дължи на разностранните му спонсори и асоциацията с марката Ферари. 59% от запалянковците се интересуват от италианския отбор въпреки успехите на Ред Бул. Това е най-високото ниво на интерес към един конкретен тим. Надпреварите се излъчват на 160 пазара в световен мащаб, което показва важността на посочения възприятия – коментира отговарящият за автомобилен спорт старши вицепрезидент на Repucom Найджъл Гийч. – Пазарът в САЩ е интересен пример в проучването. Там броят на запалените фенове расте и Алонсо им допада с увеличаване глобалната привлекателност на спорта. На отделните местни пазари данните са малко по-различни. Алонсо е с високи резултати в родината си Испания и в дома на Ферари Италия. Фетел, Хамилтън, Маса, Нико Розберг и Дженсън Бътън са добри примери за разликите във възприятията при конкретна специфика на аудиторията.

Във Великобритания например Бътън е с по-висок маркетингов потенциал от Люис Хамилтън. Люис е по-популярен, но пилотът на Макларън е с по-добри нива на влияние и привличане.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2194 -: Март 14, 2014, 07:16:04 am »

Хелмут Марко: Не бих могъл да виня Фетел, ако мисли за промяна



Съветникът на отбора на Ред Бул във Формула 1 Хелмут Марко заяви, че няма да може да вини Себастиан Фетел, ако четирикратният световен шампион започне да мисли за смяна на екипа. Според австриеца подобно нещо е възможно при настоящата ситуация, особено ако проблемите на тима от Милтън Кийнс продължат.

Фетел кръсти тазгодишната си кола Сузи, но очакванията му за началото на сезона не са високи. Той посочи, че Ред Бул не са фаворити, но в същото време бе категоричен, че не е хората, зарязващи всичко при наличието на трудности.

Това обаче като че ли не е убедило Марко.

- Ако ужасното положение не се промени скоро, не бих могъл да го виня, ако мисли за промяна! – заяви той пред немския вестник Билд.

Според публикацията Фетел има само две възможности: Ферари и Мерцедес. За негово присъединяване към тима от Маранело се говори от доста време, но досега и двете страни са отхвърляли подобна възможност.

Председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда обаче никога не е крил, че би искал да привлече Себастиан. Той явно е обсъждал със сънародника си Марко ситуацията с Фетел, тъй като в началото на март в разговор между двамата по Сервус ТВ бе обявено, че договорът на пилота е до края на 2017 г.

Информацията не бе потвърдена – официално контрактът на четирикратния шампион е за този и следващия сезон. Наблюдатели обаче смятат, че ако ситуацията в Ред Бул наистина не се оправи в скоро време, на екипа ще е трудно да задържи Себастиан в Милтън Кийнс.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2195 -: Март 14, 2014, 07:17:24 am »

Сега е моментът за втора титла на Хамилтън, смята Деймън Хил



Световният шампион във Формула 1 за 1996 г. Деймън Хил смята, че сега е моментът Люис Хамилтън да вземе втора корона в Гран при.

Пилотът на Мерцедес спечели първенството през втората година от F1 кариерата си (с екипа на Макларън). В момента тимът от Бракли е смятан за фаворит за началото на новия сезон заради чудесното представяне в зимните тестове и най-вече издръжливостта на задвижващата система на екипа от Бриксуърт (използвана от заводския тим, Макларън, Уилямс и Форс Индия).

От самия отбор многократно подчертаваха, че не са напълно удовлетворени от стабилността и не се смятат за фаворити. Хил обаче е сред наблюдателите, даващи предимство на Мерцедес. Той не пренебрегва качествата и на Нико Розберг, но вярва, че Хамилтън е с по-сериозни шансове.

- Люис ще е наистина много окуражен. Решението му да напусне Макларън, за да дойде в Мерцедес, вече изглеждаше като добро, но тази година ще го превърне в гениално. Знаците сочат Мерцедес за фаворити. Аз обаче бих предупредил Люис да не подценява Нико – сподели Хил.

Очакванията към доминиращия през последните четири години тим на Ред Бул далеч не са толкова високи с оглед на трудностите по време на зимната подготовка. Шефът на екипа Кристиан Хорнер дори посочи, че Мерцедес могат да спечелят с две обиколки преднина в Мелбърн. Според Хил отборът от Милтън Кийнс определено има доста за наваксване, но той настоя, че изключването на Себастиан Фетел от прогнозите изобщо не е правилно.

- Изненадата този сезон може да дойде от Ред Бул. Те може да изглеждат доста зле в конкретния момент, но съм сигурен, че положението не е чак толкова лошо. Смятам, че ще се борят да настигнат съперниците. Но дали бих изключил Фетел от битката за титлата? Не. Определено не – допълни англичанинът.

                                                         
                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2196 -: Март 14, 2014, 07:18:38 am »

През този сезон ще ми е наистина много трудно без баща ми, призна Бътън



Дженсън Бътън призна, че сезон 2014 г. ще е далеч по-труден за него от обичайно заради загубата на баща му.

Джон Бътън, който пътуваше със сина си по време на цялата му Гран при кариера и изтърва един-единствен старт от нея, почина внезапно през януари тази година. Бивш автомобилен състезател, той бе до Дженсън през цялото му развитие още от картинга чак до Гран при.

Двамата бяха изключително близки. Пилотът изгради около себе си зона на комфорт през годините, от която баща му бе съществена част. Говорейки с репортери в Австралия преди първия старт от сезон 2014 г., пилотът на Макларън призна, че все още му е трудно да приеме, че е изгубил татко си – особено, когато е извън автомобила си.

- Последните месеци бяха доста странни. Бих ги определил като ужасни. Но в един друг аспект бе хубаво да чуя какво мислят хората за баща ми, изпратиха безброй съболезнования, разказаха ми неща за него, които никога не бях чувал. Беше наистина много специално усещане да разбера до колко много хора се е докоснал – обясни пилотът. – Бях по-спокоен, докато бях зает с тестовете си. Може да се засмееш, да споделиш шега, докато си вършиш работата. Някой ми изпрати прекрасно съобщение, което гласеше: „Животът на всички ще се нормализира – не и твоят, но никога не се чувствай виновен заради смеха или една усмивка, защото той би искал точно това, да се усмихваш”. Боли, когато не се състезаваш и си сам. Тогава се чувстваш все едно са те проболи в сърцето. По време на състезателните уикенди няма да съм сам – имам семейството и приятелите си, което много ми помага. Все още е невероятно трудно, но ще имам огромна подкрепа.

Бътън обясни още, че чувства отсъствието на баща си непрекъснато и това ще продължи по време на сезона:

- Трудно ще е. Той беше последният човек, който ме изпращаше, когато се качвах в колата. Дори вече да бях седнал и да се опитвах да се концентрирам, винаги бе там, винаги ми даваше тази последна прегръдка. Това ще ми липсва много. Би било невероятно емоционално, ако стигна до подиума. Ще е сложно и ако изкарам ужасно състезание, защото няма да е до мен.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2197 -: Март 14, 2014, 07:20:28 am »

Райконен се надява поне на подиум в Мелбърн, Алонсо е готов и мотивиран за новия сезон



Кими Райконен призна, че се надява поне на подиум в Гран при на Австралия при добро развитие на ситуацията за Ферари в първия състезателен уикенд на Формула 1 за 2014 г.

- Мисля, че преди всичко трябва да сме сигурни, че завършваме състезанията. Ако това е налице, то вече ще сме в добра позиция. Искаме подобрения във всички области, но първо трябва да видим къде сме. Не ме вълнува да предполагам накъде вървим или какво ще се случи. Всичко, което можем да сторим, е да видим част от картината в петък и да продължим нататък. Надявам се, че ако нещата вървят гладко и ние си свършим работата както трябва, то ще сме в челото. Последните дни на тестовете не бяха особено добри, но мисля, че отметнахме повечето планирани задачи. Сега ще видим как ще стартираме, ще се постараем да завършим и се надявам поне на подиум – заяви той.

Прогнозата за времето вещае около 60% шанс за дъжд в неделя. Финландецът обаче не се притеснява от подобно развитие на ситуацията:

- Точно сега няма да има особена разлика – независимо дали вали или е сухо. Има твърде много други неизвестни, чакащи отговор. Ще видим какво е времето, но то така или иначе е едно и също за всички. Така че ще дадем най-доброто от себе си, каквато и да е ситуацията.

Фернандо Алонсо от своя страна е оптимистично настроен в навечерието на новия сезон във Формула 1. Според него Ферари са добре подготвени, а той е напълно мотивиран за идващите надпревари.

- Предизвикателството тази година е голямо с всички промени в правилата и наличните възможности в шампионата. Аз съм мотивиран и готов, освен това съм оптимист. В началото на всеки нов сезон мислиш, че ще се справиш добре – тази година не е изключение. Някои дни от зимната ни подготовка не бяха на 100%, имахме някои проблеми с болида. Като цяло обаче тестовете ни преминаха без особени грижи по отношение издръжливостта на колата. Не открихме нищо сбъркано в болида – всичко работеше според предвижданията. При такава база и отправна точка мисля, че разполагаме с добър потенциал и чудесни възможности – коментира испанецът.

Фернандо отбеляза, че 2014-та е различна от предишни години по отношение на конкретните цели. Според него сега всички са доста по-внимателно относно възможностите си и дори шансовете си за завършване в Гран при на Австралия.

- Чувството е различно в началото на този шампионат. Трябва да внимаваме и с проблемите на други екипи. Досега правихме само тестове, а в тях не раздават точки. Ред Бул е суперотбор, силен екип и трябва да видим как ще се представят по време на състезателния уикенд, защото тогава ще има значение. Все още мисля, че те ще са силни този сезон. Ако все пак имат проблеми в началото, ние трябва да използваме възможността да вземем точки, тъй като след броени състезания може отново да са на върха. Важно е да стартираш правилно – каза още Алонсо.


                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2198 -: Март 14, 2014, 07:22:07 am »

Хамилтън: Ако разполагаме с правилния пакет, няма защо да не сме в челото



Колата на Мерцедес изглежда една от най-силните преди началото на световния шампионат в Австралия според пилота на екипа Люис Хамилтън. Въпреки това той е категоричен, че никой не може да предвиди как ще се развие състезанието, кой пилот ще стигне до финала и кой отбор ще измисли по-добра стратегия.

Мерцедес записаха най-много километри от всички отбори след трите предсезонни изпитания, като и двамата пилоти на тима покриха успешно състезателна дистанция по време на тестовете. Именно заради постоянното представяне както на колата, така и на задвижващата система Мерцедес са считани за фаворити за първата надпревара за 2014 г.

- В предишните години имахме по-добра представа къде ще се намираме. Медиите ни сочат за фаворити. Не знам какво ще се случи този уикенд. Знаем, че ще сме силни. Не оставихме камък необърнат, направихме всичко по силите си, така че се надяваме да сме в челото, това е целта ни. Но не можем да кажем, че това ще се случи – коментира Хамилтън. – Ако разполагаме с пакета, ще свършим работата си и няма причина, поради която да не сме в челото. Миналата година по време на тестовете колата беше добра, но не знаехме къде се намираме. Ред Бул изглеждаха малко по-силни. Тази година навъртяхме най-много километри и изглежда сме бързи като останалите. Изглежда, че имаме един от най-силните пакети, но не знаем кой ще успее да покрие (състезателната) дистанция, кой ще измисли най-добрата стратегия. Ще бъде наистина трудно.

Хамилтън каза и че миналогодишната кола е била по-добра за каране отколкото болидът за сезон 2014, което според него вероятно се дължи на по-сериозното развитие на колите с 2,4-литрови V8 двигатели.

- Миналогодишната кола бе по-добра, вероятно по-приятна за управление, като имахме повече притискане. Но това бе автомобил в четвъртата година от развитието си. Сега сме в нов етап и ще отнеме време да свикнем. Звукът например не е толкова впечатляващ, колкото този отпреди. Но след като всички коли се наредят на стартовата решетка мисля, че все още ще е впечатляващ за феновете.

Шампионът за 2008 г. сподели, че се чувства по-мотивиран и по-концентриран от всякога преди началото на осмия си сезон в Гран при:

- Сега съм на 29. Мина много време откакто дебютирах (във Формула 1). Вече съм един от по-възрастните пилоти и усещам, че съм по-зрял. Надявам се това де се покаже в резултатите и представянето ми, както и в думите и действията ми. Все още съм млад, ще правя грешки, но това е част от живота.

Той също така каза, че продължава да поддържа приятелски отношения със съотборника си Нико Розберг, с когото се познават от картинг състезанията.

- Нико и аз се състезаваме от както сме на 13 и сме приятели още от първата надпревара, в която бяхме съотборници. Това беше в Италия, движехме се първи и втори в състезанието и останахме добри приятели от тогава. Мисля, че ще запазим това уважение и приятелство. Този сезон в някои състезания той ще е пред мен, а друг път аз ще съм пред него, както бе миналата година. Очевидно целта е винаги да съм първи - добави Хамилтън.


                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2199 -: Март 14, 2014, 07:23:24 am »

Фетел убеден, че Ред Бул ще наваксат; Рикиардо: Общата ни работа е най-важна в момента



Себастиан Фетел не отписва шансовете си за пета поредна титла във Формула 1 и е напълно уверен, че тимът му Ред Бул е в състояние да се върне в челото.

Отборът от Милтън Кийнс започва сезон 2014 г. с не особено големи очаквания след трудната подготовка през зимата. Тимът имаше редица проблеми със задвижващата си система Рено и с болида RB10 по време на тестовете.

Фетел обаче отказва да се поддаде на униние. Той заяви в Мелбърн, че има повече от достатъчно време Ред Бул да наваксат изоставането си.

- Сезонът е дълъг. Предсезонните ни тестове и подготовка не бяха идеални и не сме в перфектна позиция преди първата надпревара. Нещата обаче не стоя по този начин, когато говорим за шампионата. Предстои ни дълъг път. Преди две години Фернандо [Алонсо] бе с 1,5 сек назад спрямо полпозишъна (в Австралия) и въпреки това бе много близо до това да ни победи в битката за титлата. Всичко може да се случи, ето защо и това състезание е точно толкова важно, колкото и всеки друг старт. А предстоят много надпревари тази година – обясни четирикратният световен шампион.

Немският пилот заяви още преди дни, че RB10 ще е много различен автомобил на Албърт парк в сравнение с този от последните изпитания в Бахрейн:

- Очевидно е, че имахме много и различни проблеми в тренировките и не изпробвахме доста от нещата, които искахме да проверим. Надявам се тук да успеем да караме повече и да използваме части, за които смятаме, че ще подобрят цялостното представяне. Наистина работата ще е малко по-различна, но това според мен важи за всички. Аз лично излизам на пистата не в опит просто да завърша. Искам да натискам на максимум и да свърша колкото се може по-добра работа. Целта със сигурност е да финиширам, но в най-предна възможна позиция. На настоящия етап е малко сложно да знаем какво да очакваме, какви ще са надпреварите, как ще се чувстваме в болидите, колко коли ще стигнат до финала. Ние преживяхме доста проблеми, други също. Трудно е да имаме кой знае какви очаквания, но сезонът наистина е дълъг. Екипът ни е силен, разполагаме с нужните ресурси и съм сигурен, че ще имаме прогрес в течение на състезанията.

Съотборникът му Даниел Рикиардо посочи, че завършване на домашната за него Гран при на Австралия е първата цел и допълни, че общата му работа с Фетел е ключова за възстановяването на Ред Бул. Сега, каза още той, е нужен такъв подход, за да върви тимът напред.

- В момента не сме в позиция, в която да се опитваме да се победим един друг. Въпросът е да обединим отбора и заедно да достигнем едно по-добро ниво. Вече доста говорихме за болида – само двамата. Тестовете бяха доста трудни за нас и се опитахме да определим точно какво ни е нужно, върху какво трябва да се съсредоточи отборът – заяви австралиецът.

Според него при очаквания труден старт напрежението няма да е толкова силно от страна на медиите и феновете в родината му:

- Това обаче не променя подхода ми. Няма да изляза на грида в неделя с мисълта, че предстои само още едно състезание. Имам работа за вършене, Себ е до мен и това означава огромно предизвикателство, без значение за коя позиция се борим. Така че е задължително да поддържам максимално добро ниво.


                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2200 -: Март 14, 2014, 07:25:25 am »

Лотус имат потенциал да печелят победи, смята Грожан



Тимът на Лотус има потенциал да печели победи тази година във Формула 1, заяви Ромейн Грожан преди началото на първия състезателен уикенд за 2014 г. в Австралия.

Отборът от Енстън пропусна първия зимен тест на пистата Херес, след това имаше проблеми със задвижващата си система Рено. Френският пилот обаче е убеден, че концепцията на Е22 е печеливша, макар да има изоставане спрямо съперниците. От тима предупредиха, че първите няколко старта този сезон вероятно ще са по-трудни за тях.

- Понастоящем сме далеч от добра позиция, но това не означава, че не работим упорито и че не вярваме в способността си да печелим надпревари. Трудно е да се каже. На хартия да, колата има потенциал. Но досега така и не съм я карал както трябва на писта. Зимата беше ужасна за нас. Рено си имаха техните проблеми, ние – нашите. Научихме някои неща от малкото обиколки, които все пак успяхме да направим. И ако всички ни се напасне, ще е сериозна стъпка напред. Сигурен съм, че Рено подобряват софтуера и там нещата също ще напреднат. Но автомобилът е добър – коментира Грожан на Албърт парк.

Той призна, че предпочита да води 20 обиколки и след това да се счупи, отколкото да финишира, но да е с 4 секунди по-бавен от колите в челото:

- Ситуацията не е идеална, когато ти се налага да учиш дори по време на състезанието. Но положението е такова, каквото е. Нищо не можем да направим, освен да се справяме с всичко едно по едно и да отмятаме колкото се може повече задачи.

Същевременно съотборникът му Пастор Малдонадо отново заяви, че не съжалява за напускането си от Уилямс. Той отбеляза, че предишният му тим със сигурност има добра кола, но според него по-голямата разлика в представянето се дължи на задвижващата система.

- Аз обаче също съм в чудесен тим. Отборът е прекрасен, те също са печелили в миналото. Не съжалявам за нищо, имам работа пред себе си. Трябва да опозная по-добре екипа, сега е твърде рано да коментирам. Но миналото наистина сочи, че Лотус са страхотен отбор, разполагат с хубава фабрика, чудесни съоръжения, така че защо не и добър болид? Преди съм имал и добри, и лоши изживявания – нормално е дните да не са еднакви и това важи както за пилота, така и за екипа. Аз съм човек, а не робот като вас медиите. В Бахрейн например изкарах четири лоши дни, но сега съм оптимист и гледам напред, като заедно с това продължавам упорито да се трудя с тима си – добави венецуелецът.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2201 -: Март 14, 2014, 07:28:35 am »

Стюардите на ФИА ще са по-снизходителни относно правилото за 107% в квалификациите



Стюардите на ФИА ще са по-снизходителни относно правилото за постигане на 107% от най-доброто време в Q1 на квалификациите за първите стартове от шампионата на Формула 1.

Международната автомобилна федерация одобри промените във формата на провеждане на официалната тренировка за разпределение местата на стартовата решетка преди първия състезателен уикенд за 2014 г. Отборите се разбраха за тях по време на последния предсезонен тест в Бахрейн и последно бе нужно официално ратифициране.

От Гран при на Австралия нататък класиралите се за Q3 пилоти ще получават един допълнителен комплект гуми от по-меката смес, налична за уикенда. Те трябва да бъдат върнати на доставчика след края на сесията. Всички състезатели в тор 10 ще стартират в надпреварата с гумите, с които са дали най-доброто си време в Q2.

Освен това Q1 се скъсява с две минути – от 20 на 18 минути, докато Q3 става 12 вместо 10 минути.

Отборите от Формула 1 обаче все още свикват с новите си болиди, задвижващи системи и т.н. Точно поради тази причина имаше опасения, че някои автомобили могат да имат проблеми да влязат в рамката 107% от най-доброто време в първия квалификационен сегмент. В Мелбърн рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг обясни, че правилото няма да бъде налагано с цялата си строгост.

- Правилото за 107% бе въведено, за да сме сигурни, че отбори, които не са в състояние да направят достатъчно добър болид, няма да стигнат самите състезания. Сега имаме 11 екипа и знаем на какво са способни. Те обаче могат да пострадат от временна загуба на представяне. Сигурен съм, че стюардите ще са много по-благосклонни към тези, които не прескочат 107-не процента. В правилата съществува механизъм това да бъде позволено при извънредни обстоятелства – обясни Уайтинг.

Всеки случай ще бъде разглеждан индивидуално. Ако даден тим не направи достатъчно обиколки в тренировки и квалификациите, няма задължително да получава разрешение да стартира в надпреварата.

- Стюардите ще взимат решението. Настоящите 11 отбора са изключително професионални и съм убеден, че ако имат проблем, то ще има някаква причина за това. Ако липсват каквито и да са турове, стюардите могат да решат, че това е малко прекалено. Но не е моя работа да го коментирам. Идеята е, че те ще сторят всичко по силите си, за да участват тимовете в стартовете – допълни Уайтинг.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2202 -: Март 14, 2014, 07:30:01 am »

Райконен: Гумите все още диктуват стила на каране



Кими Райконен смята, че гумите на Пирели за новия сезон във Формула 1 ще имат по-голямо влияние върху стила на управление на пилотите, отколкото промените в правилата.

Мнението на световния шампион за това как се карат новите Гран при болиди се различаваше от това на повечето му колеги още от началото на зимните тренировки. Кими посочи, че няма кой знае какви промени в управлението, а сега допълни, че гумите всъщност са с по-голямо влияние.

- Гумите водят до големи разлики между пилотите. Даден тип може да пасне на един състезател повече, отколкото на останалите. Това обаче едва ли ще има някакво сериозно влияние сред топпилотите. Различните (спрямо миналата година) гуми обаче ще променят стила на каране повече, отколкото новите правила. Сега въртящият момент е по-висок и трябва да сме по-внимателни в определени моменти. Сцеплението е намалено, но това ще се променя от състезание на състезание. Ще стане по-лесно да контролираме всичко, след като веднъж напаснем настройките. Смятам, че ние свършихме доста добра работа по детайлите. Надпреварите обаче могат да са по-различни в сравнение с предишни години, въпреки че карането в един тур не е кой знае колко променено. Сега е трудно да се коментира, тъй като очевидно още не сме се състезавали – заяви финландецът.

Кими спечели старта в Австралия миналия сезон. Сега е с различен тим – върна се във Ферари, но му е по-лесно, отколкото с напълно нов екип. Освен това отбеляза за пореден път, че тестовете не са били кой знае какъв индикатор за позицията на Скудерията спрямо съперниците.

- Картината ще е по-ясна след няколко старта, сега няма смисъл да гадая. Отделни отбори изглеждаха малко по-бързи от нас в тестовете, но сега сме на различно място – пистата няма общо с Бахрейн, така че може да се случат много неща. Времето може да е променливо. Не смятам трасето за нещо специално, макар че мястото е чудесно и допада на всички. В първия старт от сезона обикновено става нещо, което прави надпреварата вълнуваща. Но само поради факта, че спечелих тук миналия сезон, не означава, че тази година представянето ще е непременно добро. Желанието ни е да вземем колкото се може повече точки. Надявам се да нямаме твърде много проблеми, а да направим чист уикенд и след това да видим какво е положението спрямо съперниците – добави Кими.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2203 -: Март 15, 2014, 06:52:41 am »

Мерцедес и Уилямс все пак могат да бъдат победени в Мелбърн, твърди Бътън



Дженсън Бътън посочи отборите на Мерцедес и Уилямс за фаворити за първата надпревара от сезон 2014 г. във Формула 1 – Гран при на Австралия. Според него обаче тези два екипа могат да бъдат победени в Мелбърн.

Световният шампион за 2009 г. посочи, че Макларън МР4-29 е бил с около 2 секунди по-бавен от FW36 на Уилямс и F1 W05 на Мерцедес по време на тестовете. И трите автомобила са с еднакви задвижващи системи на щутгартския производител (или по-точно на специализираното му подразделение в Бриксуърт във Великобритания).

Отборът от Уокинг обаче не успя да изпробва последните си нови компоненти на финалния тест в Бахрейн. Дори последните елементи за МР4-29 да не намалят разликата спрямо съперниците пък, според Бътън издръжливостта и стратегията ще са по-важни в надпреварата, отколкото чистата скорост.

- Усещането в колата е по-добро в сравнение с миналата година, имаме най-добрата задвижваща система – Мерцедес са най-напред в това отношение. Смятам, че ни е нужна по-добра скорост, но все пак имаме нови неща за болида за първия старт. В теста просто не успяхме да ги изпробваме. Надявам се да ни помогнат да напреднем, макар че един поглед към времената на Уилямс и Мерцедес да показва колко трудно ще е това. Все пак смятам, че можем да ги предизвикаме този уикенд – заяви Бътън.

Според англичанина издръжливостта ще е ключова за това да се направи добър старт в предстоящия сезон:

- Трябва да се завършат тези първи три състезания. Ако успееш, ще се прибереш с прилично количество точки, дори да не разполагаш с най-бързата кола. Ние трябва да се стараем да свършим максимално добра работа и да печелим състезания, но не съм убеден, че ще можем да го постигнем още в тази надпревара. Не се знае какви ще са условията. Не става дума само за чиста скорост. Ще има други неща, които ще направят всичко малко по-сложно. Но е прекрасно да седнеш пак в болида и да се състезаваш. Няма значение къде си, просто искат да го правиш. След цялата предсезонна истерия, която ти се случва, е хубаво да свалиш визьора и да вършиш обичаната от теб работа.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2204 -: Март 15, 2014, 06:54:03 am »

Нов нос на Мерцедес не е преминал краштестовете на ФИА



Нов, по-къс нос на Мерцедес не е преминал задължителните краштестове на ФИА и няма да бъде използван от тима през уикенда за Гран при на Австралия.

Според информация на немското издание AMS носът е бил част от новостите, подготвени от тима на Бракли за пистата Албърт парк. В комбинация с новия капак за двигателя е подобрявал времето за обиколка на F1 W05 с 0,2 сек според предварителните изчисления.

- Стигнахме до определени крайности с новото предно крило – признал инженерният директор Алдо Коста.

Новият нос е толкова скъсен, че най-предната му част вече не е над предното крило. Това се прави с цел подобряване поведението на въздушния поток в тази част на болида.

В конкретното решение целият нос (до кокпита) е с дължина само 75 сантиметра. Това, смятат експерти, може да се окаже невъзможно за изработване така, че да изпълни изискванията на краштестовете.

Междувременно стана ясно, че Ферари доброволно ще подсилят корпуса на турбокомпресора си. Тяхното решение, което е с 3 кг по-леко от тези на Мерцедес и Рено, бе признато за легално от ФИА и системата получи хомологация. Въпреки това в Скудерията явно са решили да се застраховат срещу евентуални протести от страна на съперниците. Процесът ще им отнеме малко време и новата конструкция вероятно ще бъде използвана след няколко старта, тъй като не може да бъде изпълнена в рамките на дни.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен