Пресата и организаторите в Австралия: Ужасен ден за Формула 1!; Бърни ужасен от звукаНемалка част от световната преса, както и организаторите на първия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2014 г., останаха недоволни от надпреварата на пистата Албърт парк. Дисквалификацията на Даниел Рикиардо допълнително засили чувството на неудовлетворение, появило се още преди пилотът на Ред Бул да бъде изхвърлен от резултатите.
- Това може и да не бе денят, когато Формула 1 умря, но в неделя с една лишена от блясък надпревара започна нещо, което може да се окаже фатална болест. Звукът на автомобилите е ужасен, състезанието бе приспивно, а спектакълът – напълно разочароващ. Администриращите F1 заедно с отборите трябва спешно да се занимаят с тези пропуски на радикалните нови правила, които неутрализираха голяма част от традиционната привлекателност на болидите – се казва в коментар на австралийския вестник Ейдж.
Британската преса наблегна на твърде дългото време, отнело на стюардите да стигнат до решение относно Рикиардо. Освен това се спекулира, че това е само първи случай от възможна дълга поредица проблеми по отношение на техническите правила.
- F1 успя по забележителен начин да се „самоубие” за пореден път – пише в материал на вестник „Таймс”. – Може би Шерлок е единственият, който може да свърши работа. ФИА пусна ордата си копои-аматьори срещу една мултимилионна корпорация и държа в напрежение феновете на Формула 1 в продължение на часове. Отново. При цялото си самодоволство, находчивост и интелектуална брилянтност, F1 е безнадеждно лишена от нормалност. Да оповестиш резултат близо шест часа след финала е унизително и... ами, просто тъпо. Освен това най-доброто представяне на Австралия от много години насам бе опропастено от техническо нарушение, което ще прозвучи непонятно дори за най-отдадения фен.
Освен това според британската преса наказанието на Рикиардо вероятно е само първото от поредица подобни инциденти, свързани с новите правила.
- Шефовете на отбори притискат инженерите си да изпипват обявената за най-сложна задвижваща система в историята на спорта, но и се страхуват, че наложеното от стюардите в Мелбърн наказание е само началото и още състезания този сезон ще се решават на тъмно – се допълва в „Таймс”.
В други публикации се посочва, че все пак това бе само началото на нов сезон във Формула 1 с много променени правила и би трябвало да се даде малко време на всички да свикнат.
- Склонен съм да проявя известно разбиране заради технологичната сложност на Формула 1 – пише кореспондентът на „Дейли Мейл” Джонатан Макивой. – Но, както един шеф на отбор ни довери, конкретният случай бе лесен за преценка. Преглежда се линията на графиката и ако показанието за дебита излиза над нея, си сбъркал. Би трябвало да отнеме по-малко от пет минути.
Междувременно организаторите на Гран при на Австралия заявиха, че договорът им за домакинство може би е нарушен, тъй като звукът от болидите не е бил достатъчно силен. Главният изпълнителен директор на австралийската Гран при корпорация (AGPC) Андрю Уестакот заяви, че новите правила са отнели сексапила на Формула 1, а феновете не са платили за това. Председателят на AGPC Рон Уокър се е свързал с управляващия търговските права Бърни Екълстоун и е заявил недоволството от страна на организаторите.
- Плащаме за продукт, имаме договори и гледаме на това много, много сериозно, защото смятаме, че може би има някои нарушения. Преди звукът те разтърсваше до костите. Мога да кажа, че съм уверен, че догодина точно този аспект ще е много различен – допълни Уестакот.
Уокър пък заяви, че Екълстоун е ужасен от новата ера в F1. Бърни се противопоставяше на въвеждането на новите правила дълго време и многократно повтаряше, че звукът няма да е същият, че спортът ще изгуби част от привлекателността си.
- Аз съм доволен от целия уикенд, но не и от звука – коментира Уокър. – Говорим с Бърни по въпроса. Очевидно е нарушение на контракта ни. Говорих с него, казах му, че не сме платили за това. Той е ужасен. Ситуацията ще е проблем за организаторите по цял свят. Чух шума на двуместния F1 болид на Пол Стодарт чак в ботаническата градина, докато бе на пистата, но не и звук от тези нови турбо коли. По трибуните едва се чуваше, когато преминаваше по правата. Ние сме компания за забавления и трябва да осигуряваме такива на публиката.
clubs1.bg