www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495740 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2250 -: Март 18, 2014, 10:14:45 am »



Ред Бул: Обжалването ще върне подиума на Рикардо

Хорнер изкара истината и нападна ФИА

Отборният шеф на Ред Бул Кристиан Хорнер изрази силното си разочарование от решението на съдиите в Гран при на Австралия, които вчера дисквалифицираха Даниел Рикардо от домашното му състезание. Хорнер заяви, че щом шампионите са подали жалба срещу решението на съдиите, то те са на 100% сигурни, че Ред Бул не носи вина за датчика, отчел превишения разход на час, ограничен от правилника.

Хорнер е убеден, че грешката се дължи на датчика, измерващ горивният поток, който дори е бил сменен за състезанието по нареждане на ФИА. Босът на Биковете вярва, че второто място на Рикардо,  което е и първо постижение в кариерата му, ще бъде възстановено от ФИА след разглеждането на подадената жалба.

"Вината по никакъв начин не е на Рикардо. Моята позиция е, че и Ред Бул не носи вина по случая и няма причина, по която да отнемат спечелените точки в Австралия от Даниел. Изключително съм разочарован от решението да ни дисквалифицират и дори изненадан", призна Хорнер.

"Убеден съм, че след като разгледат жалбата ни, ще възстановят класирането на Даниел. Изобщо нямаше да подаваме жалба, ако не бях 100% сигурен, че нямаме никаква вина. Сензорът, измерващ горивния поток на час, бе сменен преди надпреварата в Мелбърн по нареждане на съдиите на ФИА. Съвсем нормално е някой от тях да отчита грешно, все пак това е първото състезание на тази нова технология. Още при първото им ползване в болидите по време на тестовете имаше сериозни несъответствия в отчетеното гориво и реално използваното. Това се повтори във всички тренировки и в квалификацията в Австралия. Няма как да бъдем наказани заради дефектен датчик, който е еднакъв за всички и сме принудени да ползваме", завърши той.

                                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2251 -: Март 25, 2014, 09:02:36 am »

Хонда ще използва F1 като платформа за развитие на нови технологии, заяви Араи



Хонда ще използва участието си във Формула 1 като платформа за създаване на нови технологии и изпробването на иновативни системи, заяви шефът на проекта на японския концерн за Гран при Ясухиса Араи.

Една от основните цели на компанията е работата по използването на отработените газове и превръщането им в енергия. Тази технология вече се използва във Формула 1, като Хонда искат да я прехвърлят и към серийните си модели. Това може да даде на автомобилния производител сериозно предимство, смята Араи. Той е съгласен с довода, че концерн като Хонда участва в спорта и за да печели – особено при репутация като тази на японския производител и резултати като тези от края на 80-те години на ХХ век с Макларън, Аертон Сена и Ален Прост.

- Няма смисъл да се състезаваш, ако не побеждаваш. Затова се събираме с отбор, който печели – обясни Араи.

Тимът е Макларън, които миналия уикенд спечелиха в Австралия първия си подиум от Гран при на Бразилия през 2012 г. Дженсън Бътън взе победа в последния кръг от шампионата преди близо 16 месеца, а 2013-та бе една от най-трудните в историята на отбора, като най-добрият резултат бе едва четвърта позиция в състезание.

Хонда ще доставя двигатели и допълнителни задвижващи системи на тима от Уокинг от следващия сезон. От компанията уточниха още при обявяването на завръщането си в спорта, че именно промяната в правилата и въвеждането на допълнителни елементи ги е убедило да започнат работа по нов проект за Формула 1. Желанието им е да използват Гран при като лаборатория за изследвания в реално време и в състезателни условия на иновациите, каквото по принцип е и виждането на основателя на концерна Соичиро Хонда още от 60-те години на миналия век по отношение участието в спорта.

Според Араи Хонда могат да подобрят с около трета така наречената термична ефективност на F1 болидите благодарение на новите системи. Дори най-напредничавите от днешните двигатели използват едва 30% от термалната енергия, създадена при запалване. Останалото се губи. Араи заяви още, че Хонда искат да подобрят термичната ефективност с до 40%.

- В момента няма такава налична технология. Тя е невероятно предизвикателство, но усъвършенстването й може да доведе до приложение в конвенционалните автомобили – допълва 57-годишният инженер, който освен това е главен управляващ директор на отдела за изследвания и развитие в Хонда.

Другата област, в която ще се влагат особено големи усилия, е по отношение ефективното използване на горивото. Целта е същата – разработени за Формула 1 технологии впоследствие да се прехвърлят към серийните коли.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2252 -: Март 25, 2014, 09:04:48 am »

Екълстоун определи новите правила за горивото в F1 като смешни



Бърни Екълстоун определи новите правила за горивото във Формула 1 като смешни след дисквалификацията на Даниел Рикиардо от Гран при на Австралия.

Пилотът на Ред Бул загуби второто място в домашния си старт, след като стюардите установиха, че многократно е превишавал максимално допустимия дебит от 100 кг/ч. Отборът му ще обжалва решението, като се очаква случаят да бъде разгледан към края на април. То обаче бе пореден повод за 83-годишния управляващ търговските права на спорта да изрази недоволството си от новите правила и Формула 1 такава, каквато е в момента.

- Цялото това правило на мен ми изглежда малко като майтап. Това не е състезание за издръжливост. Ако нещо контролира използваното по време на надпревара гориво, няма нужда да се постановява колко бензин може да използваш в дистанцията. Ако използваш твърде много, то просто ще свърши. Изглежда достатъчно просто, а ако не е, то би трябвало да бъде – заяви Екълстоун.

Англичанинът използва случая, за да заклейми още веднъж преминаването към 1,6-литрови V6 турбодвигатели:

- Правилният подход бе изобщо да не се въвеждат тези мотори. Това не е състезание за издръжливост – има едно друго нещо за такива надпревари, казва се Льо Ман. Ние сме в бизнеса със забавления. Много от феновете нямат и най-малка представа какви са агрегатите. Ако се бяхте качили на някоя трибуна миналата година и бяхте попитали с по колко цилиндри са моторите, колко души щяха да ви отговорят? Хората не знаят и не им пука. Искат да гледат състезания, не технически постижения. Запалянковците харесваха миналогодишните агрегати. Нямаше нужда от промяна.

Бърни допълни, че съжалява, задето е излязъл прав, но болидите не звучат като състезателни коли. Той говорил с президента на ФИА Жан Тод и му казал, че трябва да се провери дали има начин да се промени звукът.

- Не знам дали е възможно, но е нужно да се проучи. Да минат първите надпревари и ще прегледаме нещата. Не можем да чакаме цял сезон. Иначе ще закъснеем безвъзвратно. С мен вече се свързаха някои организатори, които заявиха колко са недоволни. Говорих с Лука ди Монтедземоло и той ми каза, че никога не е получавал толкова имейли с оплаквания, че това вече не е F1 – допълни Екълстоун. – Ако организаторите заявят „не съм купил това и няма да плащам за него” или „няма да плащам толкова много”, или нещо подобно, ще имаме повод за притеснение. Даваме на отборите процент от приходите, така че ако получим по-малко, то и доходите на екипите ще паднат. Това ще им струва пари.

В началото на годината – още след първия предсезонен тест, който се проведе на пистата Херес в Испания – Бърни бе категоричен, че новата Формула 1 е пълен фарс. Тогава той също каза, че не е имало нужда от нови двигатели в спорта.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2253 -: Март 25, 2014, 09:06:00 am »

Двигателят на Ферари по-тежък с 13 кг?



Новият двигател на Ферари за сезон 2014 г. е по-тежък с 13 килограма и това създава проблеми както на Скудерията, така и на Заубер и Маруся, които използват задвижващи системи на екипа от Маранело. Твърдението е на немското издание AMS.

Според информацията „наднорменото” тегло изненадало Ферари. Представянето на отбори в първия старт за сезона бе определено като разочароващо и от тима заявиха, че им предстои много работа, за да подобрят скоростта и болида си F14 T като цяло. Фернандо Алонсо и Кими Райконен се класираха четвърти и седми в Гран при на Австралия, което не бе достатъчно добре за легендарния тим.

- Конкурентоспособността ни не бе приемлива в Мелбърн – призна техническият шеф Джеймс Алисън. – Имаше известно удовлетворение по отношение на издръжливостта, демонстрирана от F14 T, но е очевидно, че трябва да подобрим колата, за да се състезаваме с Мерцедес. Много неща в болида работят наистина добре. Стартовете и темпото в завоите – особено във високоскоростните завои – са някои от силните ни страни. Трябва обаче да оправим стабилността при спиране и скоростта на правите. Всички сезони напоследък са белязани от страхотно развитие и битка в тази област, продължаваща от март до ноември. При всички нови правила тази година, възможностите за подобрение на автомобила са неизброими и можем да очакваме по-голямо от обичайния напредък.

Задвижващите системи на Ферари и останалите производители – Мерцедес и Рено – бяха хомологирани от ФИА в края на февруари. След това работата, която може да се върши по тях, намаля значително. Рейс директорът на федерацията Чарли Уайтинг обаче разкри на пистата Албърт парк, че и трите компании вече са подали молби да направят промени по системите си.

В края на предсезонните тестове пък се твърдеше, че Рено са искали удължаване на срока за хомологация заради проблемите им по време на тренировките. От френската компания отхвърлиха слуховете и заявиха, че нямат нужда от отстъпки. Те представиха задвижващата си система пред ФИА когато трябваше, изпратиха и допълнителните документи, поискани от федерацията и хомологираха всичко.

Мерцедес от своя страна твърдяха дори през уикенда в Австралия, че не могат да са на 100% убедени в издръжливостта на своята система въпреки доброто представяне на изпитанията.


                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2254 -: Март 25, 2014, 09:07:24 am »

Маса убеден, че Уилямс можеха да вземат подиум в Австралия



Уилямс можеха да са на подиума в Австралия, смята пилотът на тима Фелипе Маса.

Бразилецът дори не успя да се състезава като хората, след като Камуи Кобаяши го блъсна и изхвърли от трасето в първия завой. По-късно бе установено, че колата на пилота на Катерам е била неуправляема заради техническа повреда. Състезанието обаче приключи както за него, така и за Маса.

Фелипе бе сериозно ядосан на японския си колега, но впоследствие заяви, че потенциалът на FW36 е много голям.

- Мисля, че беше възможно да спечелим подиум. Шансът за такова класиране бе наистина голям и според мен Валтери [Ботас] можеше да го постигне, ако не бе проблемът с гумата след удара в стената. Може би щеше да е четвърти, може би почетната стълбичка щеше да се окаже прекалено трудно постижение. Но той вече бе зад Фернандо [Алонсо] и според мен със сигурност щеше да го изпревари. В конкретния момент бе значително по-бърз – обясни Маса.

Според него автомобилът на Уилямс дори може да е втория по сила болид след колите на Мерцедес:

- Макларън определено направиха добро състезание. И двата им автомобила се класираха в точките, водят при конструкторите, но личното ми мнение е, че ние можехме да сме на подобни позиции и с двата болида. Тогава може би ние щяхме да сме първи в шампионата! Сега всичко е възможно, като се има предвид какво е положението в сравнение с други екипи. В момента бих казал, че Мерцедес са твърде бързи спрямо нас, но с отборите зад тях ситуацията е отворена и можем да сме в борбата.

Бразилският пилот е удовлетворен от положения досега труд и резултатите от него. Фелипе обаче смята, че може да се постигне значително подобрение и той вече полага усилия екипът да върви в тази посока.

- Наистина съм доста доволен от FW36 и свършената от отбора работа, от скоростта ни, но има още какво да подобрим по автомобила. Задължително винаги мислиш какво те притеснява, за лошите неща по болида – като тези, които ни костваха толкова позиции в квалификацията. Тази кола има голям потенциал за подобрение и аз определено натискам екипа много, много силно да върви напред в посока, която съм убеден, че е за доброто на всички и ще направи болида много по-конкурентоспособен. Има много за вършене, но стартът бе силен. Все пак FW36 е по-конкурентоспособен в състезание, отколкото в квалификация. Не е заради условията (пистата Албърт парк бе мокра миналата събота – б.р.), а неща, които липсват на болида. В онази екстремна ситуация не можех да карам и дори Валтери се завъртя на права. Така че не е дъждът, а нещо друго, което създава проблема – допълни Маса.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2255 -: Март 25, 2014, 09:08:39 am »

Проблемите отнемат време за поправяне, заяви Кими Райконен



Кими Райконен заяви, че проблемите на Ферари ще отнемат време, докато бъдат поправени.

Финландецът финишира осми в първия кръг от световния шампионат на Формула 1 в Австралия, а след дисквалификацията на Даниел Рикиардо (Ред Бул) премина с една позиция напред в подреждането. Съотборникът му Фернандо Алонсо бе по-напред – четвърти, но в Скудерията не бяха доволни от представянето си.

- Спирачките бяха наред. Имаше малък проблем в началото на състезанието, но след това предните гуми бяха със сериозен грейнинг, а при това положение нямаш сцепление в предната част и колата лесно поднася. Това беше основната ни грижа. Беше комбинация от неща. Понякога става сложно и за съжаление сега ни е трудно, но съм сигурен, че ще намерим най-доброто решение в някакъв момент. Не за първи път сме в подобна ситуация и ще се трудим да поправим нещата, независимо дали ще отнеме седмица, месец... Знаем в някаква степен какво искаме да направим, но е очевидно, че определени неща не се случват за една нощ. Отнема време да се произведат дадени части, а и не можем да обещаем, че те ще оправят всичко. Можем да се надяваме, че ще проработят. Както вече споменах, бил съм в тези ситуации и преди и понякога просто отнемат време. Нямаме желание да сме в такова положение, но съм виждал и много по-лоши неща. Сигурен съм, че оттук нататък ще има само напредък – обясни Кими.

Световният шампион за 2007 г. призна, че не му е приятно да не е достатъчно бърз. Сега обаче поне има по-ясна картина какво е представянето на Ферари спрямо съперниците.

- Ако успеем да направим чист уикенд без проблеми, мисля, че можем да сме силни. Но сега сме в настоящата ситуация и дано пооправим повечето неща за следващия старт. Състезанието наистина не бе толкова силно, колкото ни се искаше, но мисля, че научихме много от уикенда като цяло. Рядко се случва всичко да се получи точно според очакванията ти. Дори постигнахме напредък до неделя за надпреварата, но после се оказахме в трафик. В самото състезание поведението на болида бе наред до появата на грейнинг на гумите – това промени много представянето. Твърде рано е да се каже точната позиция на Ферари, макар че вече имахме сравнително добра идея – допълни Райконен.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2256 -: Март 25, 2014, 09:09:50 am »

Ред Бул и Infiniti търсят нови попълнения в инженерния си отдел от цял свят



Ако някога сте мечтали да работите като инженер в отбор от Формула 1, то сега Ред Бул и техният технически партньор Infiniti предлагат възможност за това. В рамките на Infiniti Performance Engineering Academy четирикратните шампиони при конструкторите в последните четири години ще търсят студенти от цял свят, които да работят 12 месеца за екипа във Великобритания.

„Търсим кандидати, които да ни убедят, че притежават потенциал да разберат връзката на Формула 1 с конвенционалните автомобилни технологии и да ни подкрепят на практика“, обяснява Андреас Зигъл, глобален Формула 1 директор на Infiniti.

„Това, което Infiniti предлага на студенти, следващи технически специалности по цял свят, е наистина невероятно“, заяви от своя страна Кристиян Хорнер, тим шеф на екипа на Ред Бул. „Нашият отбор винаги е бил готов за това, да работи с най-добрите хора. Това е една от основните причини за нашите постижения през последните години. Затова ние подкрепяме тази фантастична глобална инициатива и ще се радваме да се запознаем с нови таланти и да работим заедно с тях.“

Срокът на кандидатстване започва от 19 март и до 11 април заинтересованите трябва да изпратят актуална автобиография и мотивационно писмо с текст от 500 думи на адрес: www.infiniti-gp.com/engineering. След изтичането на срока ще бъдат избрани трима кандидати, които ще вземат участие в програмата.

Победителите ще работят една година в Ред Бул на пълна заплата при осигурена безплатна квартира. Освен това ще им бъде осигурен и достъп зад кулисите в Гран при на Великобритания на пистата Силвърстоун. Право на участие имат студенти последна година с техническа специалност от цял свят.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2257 -: Март 25, 2014, 09:11:29 am »

Екълстоун признава участието си в трансфера на Хамилтън в Мерцедес



Люис Хамилтън е „рожба“ на Макларън и Рон Денис, но през миналата година избра да напусне родното гнездо и да се присъедини към Мерцедес. Сега Бърни Екълстоун признава, че има сериозна роля в преминаването му в екипа от Бракли през 2013 г.

„Допринесох сериозно за това, Люис да се озове в Мерцедес“, признава Екълстоун пред Сидни Морнинг Хералд. Смяната още през миналата година се оказа късмет, след като за първи път от повече от 30 години Макларън не записаха подиум, а Мерцедес завършиха втори в класирането при конструкторите. Самият Хамилтън записа и една победа за новия си екип.

„Можем да кажем, че имаше известен късмет със смяната на екипа, но смятам, че през тази година той ще има сериозен шанс да стане световен шампион“, продължава Екълстоун. „Може да си много талантлив и въпреки това да нямаш късмета да го покажеш. Някои хора казват, че всеки в живота си е отговорен за собствения си късмет и аз съм на мнение, че това до голяма степен е така. Във Формула 1 обаче трябва да си в правилната кола в правилния момент.“

Изглежда това направи и Хамилтън.
„Ситуацията изглежда се промени и бих казал, че сега всеки пилот би изглеждал много добре в Мерцедес“, заяви от своя страна Деймън Хил пред Гардиън. Въпросът бил само „дали новите правила подхождат на стила на Люис. Всички дискусии от миналата година обаче, дали е било правилно той да смени отбора сега изглеждат безсмислени. Изглежда, че той ще е сред сериозните фаворити за титлата тази година.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2258 -: Март 25, 2014, 09:31:43 am »

Райконен успокоява тифозите: Резултатите ще се подобрят



Кими Райконен не започна по най-добрия начин втория си престой в екипа на Ферари. Докато през миналата година той успя да спечели в Мелбърн, както направи и при първото си състезание за Ферари през 2007 г. сега неговото F14 Т създаваше проблеми още от началото на уикенда в Австралия и в крайна сметка финландецът се класира на седмо място, печелейки позиция от декласирането на Даниел Рикиардо.

Бързо се появиха критики за екипа от Маранело, като техническият шеф Джеймс Алисън обяви представянето на отбора за неприемливо. Въпреки че бе доста изнервен по време на уикенда, нещо нетипично за него, сега Райконен се опитва да успокои тифозите.

„Мисля, че в началото на един подобен сезон, в който не само гумите, но и цялата кола са тотално нови, основната цел трябва да е завършването“, заявява Райконен няколко дни след състезанието. „Успяхме да направим това и аз успях най-накрая да завъртя цяла състезателна дистанция с тази кола.

От доста време съм във Формула 1 и това не е моят първи уикенд, в който имам сериозни трудности. Идентифицирахме някои проблеми и сега ще се опитаме да ги решим в Маранело. Освен това има и други аспекти по колата, свързани с работата на системата Brake-by-wire на моята кола. Когато този инструмент започне да функционира правилно, това ще допринесе сериозно за подобряването на усещането за колата, защото влияе сериозно на влизането завоите и може да спечели или да загуби много време.

Като цяло F14 Т се подобри сериозно в свободните сесии в петък и събота. Това, че не успях да вляза в последната част на квалификацията нямаше нищо общо с конкурентоспособността на колата. Грешката си бе лично моя, защото се занимавах с копчетата на волана в неподходящия момент.

Важно е всички да останем спокойни. Екипът и ние знаем, какво да правим и как можем да извлечем още по-добро представяне от целия пакет. Освен това ни е ясно, че процесът на развитие не се случва за една нощ. Трябва да бъдем търпеливи и да се концентрираме върху своята работа без да гледаме в тази на другите.“

Екипът на Ферари обаче не разполага с много време, защото в противен случай конкурентите могат да се откъснат сериозно напред и да се наложи от Скудерията рано да отпишат титлите.

„Сигурен съм, че резултатите ни ще се подобрят още от следващото състезание в Малайзия, стига да работим в правилната посока.“

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2259 -: Март 25, 2014, 09:32:58 am »

Прекалено е да се говори за Мерцедес като фаворити след един старт, смята Волф



Мерцедес не са в толкова доминираща позиция, колкото предполага победата на Нико Розберг в Австралия, заявиха от отбора.

Тимът от Бракли бе определен за фаворит в началото на новия сезон във Формула 1, още след зимните тестове. Екипът упорито отхвърляше това определение, обяснявайки, че представянето е добро, но не могат да са на 100% убедени в издръжливостта. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви преди началото на състезателния уикенд на Албърт парк, че Мерцедес могат да победят всички с две обиколки в първия кръг от първенството.

В Мелбърн Люис Хамилтън спечели полпозишъна, но отпадна в самото начало на надпреварата. Нико Розберг се измъкна пръв на старта и не позволи да бъде застрашен до самия финал. Въпреки убедеността на съперниците, че Мерцедес имат аванс от поне секунда на обиколка обаче, самият тим изобщо не поддържа подобна теза.

- Да, имаме известно пространство за развитие по отношение на представянето, но не е много. Ако погледнете Ред Бул – колко малко километри направиха в тестовете, а изведнъж бяха втори в състезанието, то това би трябвало да е важен знак за всички – коментира спортният директор на Мерцедес Тото Волф. – Не мисля, че можем да си позволим да лентяйстваме с идеята, че имаме удобна преднина. В рамките на сезона по принцип се случва развитие, което води до две секунди по-добри времена в края на състезателната година. С новите коли този процес ще е дори още по-сериозен. Ясно е, имайки предвид този факт, че авансът бързо може да се превърне в изоставане в рамките на броени надпревари. Това бе само първи състезателен уикенд. Спечелихме, състезателното темпо изглеждаше наред, но да се говори, че сме фаворити след едва един старт, би било прекалено.

В същото време Волф призна още преди началото на сезона, че очакванията към екипа на Мерцедес във Формула 1 са значително по-високи. Те се увеличиха особено много след второто място при конструкторите миналия сезон.

- Макларън излязоха начело при отборите и ние не можем да си позволим и минута спокойствие. Да, би било провал, ако загубим предимството си. Подходът ни от тук нататък няма да се промени, защото според мен трябва постоянно да анализираш ситуацията, да подобряваш организацията и автомобила. Конкретното класиране в шампионата не променя това – допълни Волф.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2260 -: Март 25, 2014, 09:34:35 am »

Макларън планират много агресивно развитие за MP4-29



Макларън планират много агресивно развитие за своя болид MP4-29, за да намалят разликата спрямо Мерцедес.

Тимът от Уокинг взе двоен подиум в Гран при на Австралия (след дисквалификацията на Даниел Рикиардо с Ред Бул). Това бе първо класиране на почетната стълбичка от победата на Дженсън Бътън в Бразилия през 2012 г. Дебютантът Кевин Магнусен направи блестяща надпревара, а английският му съотборник бе близо до неговото темпо.

След финала рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие не пестеше похвалите за Магнусен, но отбеляза, че спечелилите надпреварата Мерцедес имат близо секунда аванс спрямо всички останали. Това според него означава, че тимът трябва да съсредоточи усилия върху чистата скорост, като идеята била разликата да намалее значително до старта в Испания.

- Вярно е, че Мерцедес имат аванс от може би половин до три четвърти от секундата спрямо останалите. Ние се съсредоточихме през зимата върху това да направим солиден, стабилен автомобил, защото вярвахме – и случилото се в Австралия потвърди стратегията ни, че издръжливостта е ключова. Сега ще имаме много агресивен подход към развитието на колата. Трябва да настигнем Мерцедес – заяви Булие.

Той допълни, че Макларън не са обсебени от разликата спрямо съперниците от Бракли, тъй като и други екипи ще преодолеят първоначалните си проблеми и ще станат заплаха.

- Има отбори, които ще оправят първоначалните спънки и на пълна мощност ще са много бързи. Целта ни е да настигнем (Мерцедес) до Барселона и след това да продължим развитието по време на първите стартове в Европа – добави той.

Макларън имат планирани сериозни промени за колата си за Гран при на Малайзия. Вторият кръг от шампионата на Формула 1 за 2014 г. ще се проведе в края на следващата (тази - бел. на публ.) седмица на пистата Сепанг до Куала Лумпур.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2261 -: Март 25, 2014, 09:35:47 am »

Хорнер: 90% от проблемите ни са със софтуера



90% от проблемите на Ред Бул са със софтуера на Рено и по-точно работата на системата ERS с двигателя с вътрешно горене, обясни шефът на отбора Кристиан Хорнер.

По време на предсезонната си подготовка Ред Бул имаха грижи както с автомобила, така и със задвижващата система на Рено, което доведе до по-ограничено време на пистата. Екипът реши част от проблемите си за първото състезание за годината в Австралия и Даниел Рикиардо успя да завърши на второ място в надпреварата пред родна публика (в последствие бе дисквалифициран заради по-голям дебит на горивната система). Но съотборникът му Себастиан Фетел имаше проблеми със задвижващата система още от събота и се прибра в бокса три обиколки след началото на състезанието на Албърт парк.

- 90% от проблемите са свързани със софтуера, с работата на ERS с двигателя с вътрешно горене – обясни Хорнер. – Когато сме силно ограничени по отношение управляемостта на колата, доставянето на въртящия момент, това очевидно влияе на скоростта на прав участък. Има място за подобрение и инженерите във Вири и Милтън Кийнс се трудят усилено, за да се уверят, че ще свършим най-добрата работа.

Той също така коментира, че изоставането на Ред Бул спрямо съперниците от Мерцедес е секунда на обиколка (Нико Розберг спечели в Австралия с преднина от 24,525 сек. пред Рикиардо).

- Бих казал, че средно (изоставането ни) е 1 секунда на обиколка. Те (Мерцедес – б.а.) контролираха надпреварата. Сигурен съм, че не показаха пълния си потенциал и изглежда, че в момента разполагат с поне още 1 секунда. Уилямс също изглеждат много бързи и ако имаха чисто състезание, щяха да са по-напред – добави Хорнер.

Останалите отбори, използващи задвижващи системи на Рено, също продължават да имат грижи с тях. И двете коли на Лотус не завършиха надпреварата в Австралия заради проблем с MGU-K, а Маркус Ериксон (Катерам) не пресече финала поради повреда в задвижващата система. Рено обаче са наясно с проблемите си и са уверени, че ще бъдат решени.

- Очевидно е, че сме зад Мерцедес на правите – коментира директорът операции на пистата в Рено Спорт F1 Реми Тафен. – Трудно е да се каже, че (изоставането) е 1 секунда, но не е 1 десета. По-близо е до 1 секунда, отколкото до 1 десета или 1 стотна. Знаем колко сме далеч зад Мерцедес и какво трябва да направим за следващото състезание, за да намалим разликата. Разполагаме с необходимите компоненти, с които да постигнем това. Става въпрос за оптимизацията на всички елементи и работата им на пълна мощност. Трябва да подобрим надеждността и начина, по който използваме всички компоненти заедно и да ги накараме да работят. (Състезанието в Австралия) е като 4 дни тестове за един следобед. Ще помислим върху това за Сепанг. Като цяло бих казал, че (представянето ни) бе 50 на 50 като броя на колите, завършили надпреварата. 50% се представиха добре, но не на очакваното ниво. Все още имаме много работа. Можем да управляваме двигателя, но недостатъкът е броят автомобили, които не стигнаха до края на състезанието заради проблеми от наша страна. Но те не са нещо, което не можем да поправим.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2262 -: Март 25, 2014, 09:36:56 am »

Ред Бул официално обжалваха дисквалификацията на Рикиардо



Отборът на Ред Бул официално обжалва дисквалификацията на Даниел Рикиардо от Гран при на Австралия.

Австралийският пилот финишира втори в домашния си старт, който бе първи кръг от тазгодишния световен шампионат на Формула 1. Впоследствие обаче бе изхвърлен от резултатите, след като стюардите установиха, че многократно е превишил допустимия дебит на гориво от 100 кг/час. Отборът получил предупреждение, след като нарушението било засечено и по време на самото състезание.

От Ред Бул оспориха решението с довода, че сензорите за отчитане на дебита на ФИА не са коректни. Шефът на тима Кристиан Хорнер заяви, че проблеми с тях има още от тестовете преди сезона. Той допълни, че в отбора са се доверили на собствените си калкулации, както и че не биха обжалвали, ако смятаха, че не могат да защитят позицията си.

Срокът, в който Ред Бул трябваше официално да подадат документите за обжалването, бе 96 часа след състезанието. Те изтекоха днес следобед, като всичко е било депозирано малко преди крайния възможен час.

Случаят ще се разгледа от Международния апелативен съд. В момента няма насрочена дата, но се очаква това да стане в края на април.

Междувременно рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие обясни, че всичко отбори са били наясно с възможните проблеми, свързани с въпросните сензори. При това той говори още за януари, като освен това смята, че правилата не са неясни.

- Проблемът – че има грижи с точността на различните сензори – бе оповестен достатъчно рано. Ние обаче работим заедно с ФИА още от януари, за да разберем ситуацията и да видим дали можем да подобрим системата. Всички екипи бяха добре дошли да се трудят заедно. В крайна сметка в Бахрейн, по време на вторите тренировки там, ФИА зае позиция, че техният сензор ще се използва и трябва да е в колите. Налагаше се да внимаваме с дебита. Но конкретният случай е спор между ФИА и Ред Бул и не желаем въобще да го коментираме – заяви Булие.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2263 -: Март 25, 2014, 09:38:41 am »

Хакинен не одобрява двойните точки, според него звукът не е по-различен по телевизията



Мика Хакинен не одобрява въвеждането на двойни точки за последния старт от тазгодишния шампионат на Формула 1. Двукратният световен шампион обясни, че ако по негово време имаше нещо подобно в края на сезона, то той щеше да загуби и двете си титли.

- Аз се състезавах 10 години във Формула 1 и спечелих короната два пъти. И в двата въпросни сезона титлата се реши в последния кръг от първенството. Първия път се борех с Михаел Шумахер, като разликата помежду ни преди финалното състезание беше нещо като три точки. Ако тогава съществуваше подобно правило (за двойни точки – б.р.), последствията щяха да са катастрофални. Нямаше да съм спечелил двете титли заради това. Мисля, че не е брилянтна идея, никак не е добро – обясни пред TalkSPORT позицията си финландецът.

Що се отнася до звука от новите задвижващи системи, то Хакинен е на мнение, че трябва да се изчака преди да се дават категорични оценки.

Различното звучене на задвижващите системи доведе до сериозно недоволство от някои медии и фенове, докато други го приеха по-добре.

- Звукът определено не е толкова силен, колкото бе преди. Чувал съм V12, V10 и V8, но сегашното ниво е силно занижено. Различно е, но бих казал, че Формула 1 върви напред през цялото време. Трябваше да помислят за нови елементи, да отделят внимание на околната среда. Разбираемо е. Необходимо е звукът да бъде взет под внимание, но няма кой знае каква разлика, когато гледаш по телевизията – допълни Мика.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2264 -: Март 25, 2014, 09:41:30 am »

F1 рискувала напускането на производители, ако не въведе нови двигатели



Формула 1 е рискувала напускането на производители от спорта, ако не въведе нови двигатели, твърди рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие.

Задвижващите системи за сезон 2014 г. са истинска техническа революция в историята на Гран при и доведоха до най-големите промени в спорта от десетилетия насам. Реакцията към тях обаче не бе еднозначна. Организаторите на първия кръг в Австралия например заплашиха, че ще разгледат договора си, за да видят дали не е нарушен заради нивото на шума – значително по-ниско в сравнение с предишни сезони. Бърни Екълстоун не пропусна случая да натякне още веднъж, че не са били нужни нови агрегати. Управляващият търговските права на F1 заяви също така, че е разговарял с президента на ФИА Жан Тод и ще проучи дали може да се направи нещо по въпроса със звука.

Булие от своя страна е категоричен, че при липса на действие, производители на двигатели са щели да напуснат спорта.

- Тези нови задвижващи системи са предпоставка за развитие на една нова, много по-свързана с автомобилната индустрия формула – обясни той. – Това е причината и за привличането на още производители, както и за запазването на настоящите. При всяка голяма промяна има известни проблеми. Вярно е, че не можем да пренебрегнем оплакванията на феновете. Но виждаме и положителни неща, като не бива да се съсредоточаваме единствено върху шума.

Булие каза още, че повишеният въртящ момент и намаляването на аеропритискането са увеличили ролята на пилота при управлението:

- Това се видя през първия уикенд, когато имаше множество малки грешки. Дори при нуждата от пестене на гориво и енергия, все пак имаше интересни неща, изпреварвания и като цяло всичко бе истинско предизвикателство за състезателите. Двигателите наистина звучат различно от турбомоторите през 70-те. Мисля, че е нужно малко време, за да видим какво се случва и как се развиват нещата.

Президентът на международната автомобилна федерация (ФИА) Жан Тод смята, че посоката на развитие е правилна с оглед световните тенденции в автомобилната индустрия.

- Истина е, че новите задвижващи системи струваха много скъпо и вероятно трябваше да сме по-стриктни при изискванията за развитието им. Предшественикът ми (Макс Мозли – б.р.) свърши прекрасна работа по отношение лимитирането броя на агрегатите. Това решение бе крайно непопулярно в началото. Миналата година моторите бяха 8 за целия сезон (на болид). Всички бяха щастливи. В известна степен чувствам, че автомобилите бяха станали прекалено издръжливи. Според мен е нужна тази несигурност дали колата ще финишира или не. Но тези задвижващи системи са революция. Дълбоко съм убеден, че F1 трябва да има предвид света около себе си, бидейки върха в автомобилните спортове. Не мисля, че би било продуктивно да се затворим и да не се обръща внимание на случващото се наоколо. Всички производители в света говорят за хибриди, електричество, водород – това е бъдещето. И ние като управляваща организация имаме отговорността да направим моторспорта по-достъпен на всички нива – обясни Тод в интервю за Аутоспорт.

Французинът допълва, че според него по-добрият вариант е бил да се работи с четирицилиндров двигател, но вариантът V6 е бил избран, тъй като е удовлетворявал повече производители.

От Хонда обявиха още при съобщаването на новината за завръщането си във Формула 1 през 2015 г., че точно новите правила и изисквания за задвижващите системи са били основната причина за решението. Наскоро шефът на Гран при проекта Ясухида Араи отново повтори, че японският концерн ще работи в F1 по технологии, които след това иска да внедрява в серийни автомобили.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен