www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495745 пъти)

0 Членове и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2280 -: Март 26, 2014, 10:53:00 am »



Д-р Харстейн за Шумахер: Очаквайте най-лошото

"Колкото повече време минава, толкова по-малък става шансът"

Бившият ръководител на медицинските програми на Международната автомобилна федерация доктор Гари Харстейн смята, че близките и феновете на Михаел Шумахер трябва да се приготвят за най-лошото. Преди седмица мениджърът на седемкратния световен шампион Сабине Кем обяви, че процесът по събуждането му ще трае "толкова, колкото е необходимо", но усилията на лекуващия екип явно не дават очакваните резултати.

"Трябва да се очакват най-лошите новини. Колкото повече време минава, толкова по-малък става шансът състоянието на Михаел Шумахер да се подобри. Може да се каже, че ако вегетативното състояние продължи година, то става необратимо. Животът на пациентите в това състояние продължава от няколко месеца до няколко години", заяви д-р Харстейн.

"Винаги съм знаел, че хората го обожават. Прекарах години на пистата, облечен в червено с шапки, фланелки и знаменца на "Ферари" и на Шумахер. Все още съм зашеметен от дълбочината и постоянната любов на неговите привърженици", каза още лекарят.

Гари Харстейн коментира и последните слухове, че Михаел Шумахер е загубил около 25 процента от теглото си, откакто е в болницата: "Напълно е възможно, в действителност най-вероятно е така. За щастие, последствията от това не са особено драматични, поне не веднага. Пациентите в кома не се нуждаят от мускулите... с изключение на диафрагмата."

                                                                                                                            formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2281 -: Март 26, 2014, 02:30:15 pm »

Алдо Коста сигурен, че Мерцедес няма да доминира през годината



Представянето на Мерцедес в Мелбърн може да се определи само по един начин – като доминация. Люис Хамилтън успя да спечели квалификацията, макар и при смесени условия с повече от 0,3 секунди пред втория Даниел Рикиардо от екипа на Ред Бул, а в последствие в състезанието Нико Розберг успя да остави австралиеца на 25 секунди зад себе си. При това конкурентите предполагат, че от Мерцедес не са показали всичко, на което са способни. Логично е да се предполага, че след като в началото на сезона екипа от Бракли има толкова голямо предимство, то дори и в течение на сезона то трудно ще бъде заличено.

„Не смятам, че можем да говорим за доминация“, заявява в същото време шеф дизайнерът на Мерцедес, Алдо Коста пред Аутоспорт. Според него предимството било на лице, но конкуренцията не спяла и тепърва щяла да покаже качествата си. Така например представянето на Ред Бул в Австралия сравнено с това в предсезонните тестове било показателно.

„В Австралия те бяха много по-силни, отколкото показаха в тестовете. Това е сериозен показател, колко бързо могат да бъдат решени проблемите във Формула 1 и колко бързо може да се постигне сериозен прогрес. Възможно е след няколко състезания и други отбори да отбележат сериозен напредък и да се борят за победи. За момента можем да оценяваме само първото състезание.“

Предполага се, че сред най-сериозните преимущества на W05 са мощността на задвижващата система на Мерцедес. И особено важното в случая е, че тя е напълно съвместима и пригодена към шасито. Според Коста през тази година е изключително важно всичко в колата да работи в пълен синхрон, за да се избягват проблеми и усложнения.

„Най-важното през този сезон ще е съгласуването на всички агрегати и най-вече на работата на задвижващата система с тази на шасито. Разбира се трябва да се извлекат всички предимства, които предоставя регламента. Трябва да се развие цялата кола като система, а не отделни агрегати или области от нея.“

Дори и в Мерцедес обаче има проблеми и това се видя от неприятностите на Люис Хамилтън в първия и последния ден на уикенда.

„Въпреки проблемите на Ред Бул те не трябва да бъдат подценявани, защото задвижващата система на Рено дава завидна мощност, когато работи на пълна пара. Проблемът им явно е, че не могат да поддържат тази мощност в цялото състезание, но това е проблем, за които те рано или късно ще намерят решение.“

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2282 -: Март 26, 2014, 02:31:37 pm »

Рено са решили повечето си проблеми, твърди Тафен



Рено са поправили по-голямата част от проблемите си със задвижващата система и очакват да решат останалите до петъчните тренировки за предстоящото състезание в Малайзия, каза директорът операции на пистата в Рено Спорт F1 Реми Тафен.

Отборите със задвижваща система на френския производител имаха множество грижи по време на първото състезание за сезон 2014 в Австралия. Себастиан Фетел получи повреда в двигателя на своя Ред Бул в състезанието и отпадна в третата обиколка. Германецът имаше грижи със задвижващата система още в събота. Миналата седмица шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер сподели, че 90% от трудностите им са със софтуера на Рено. Двамата пилоти на Лотус Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо също не успяха да пресекат финала на надпреварата, заради повреда в MGU-K. Маркус Ериксон с Катерам пък отпадна заради проблем в задвижващата система.

- След труден старт в Австралия очакваме с нетърпение Гран при на Малайзия. Имахме няколко грижи с колите в Мелбърн, но пресъздадохме проблемите във Вири. Повечето от тях са поправени, а останалите ще са под контрол до петък на Сепанг. Очакваме да се появят още грижи, но сме способни да реагираме по-бързо, за да намалим възможно най-много последствията от тях – коментира Тафен.

Французинът обясни, че предстоящата надпревара в Малайзия ще е предизвикателство за новите задвижващи системи заради високите влажност и температури, изискващи и добро охлаждане, както и че при евентуални валежи автомобилите ще са по-трудни за управление на мокро трасе заради увеличения въртящ момент и липса на сцепление. Също така трасето до Куала Лумпур е и една от пистите с висока консумация на гориво.

- Сепанг е една от пистите, техническите изисквания към които ще се променят заради новите правила. В ерата на двигателите V8 трасето бе в средата на списъка по отношение на предизвикателството, което представлява за двигателите, но сега ще е едно от най-тежките състезания за годината. От шестте основни компонента на задвижващата система двигателят с вътрешно горене ще е най-натоварен в Малайзия. Влажността на Сепанг помагаше малко на атмосферните мотори, защото мощността намалява с увеличаването на съдържанието на вода във въздуха. Това означаваше, че можехме да компенсираме влиянието на двете дълги прави. Тази година няма да имаме този лукс. С турбодвигателя, поемането на въздух се контролира постоянно без значение от атмосферните условия. В резултат на това Сепанг ще е по-малко милостива, защото два пъти на обиколка задвижващите системи ще са на пълна мощност, като турбото ще се върти с приблизително 100 000 оборота за над 10 секунди – каза още Тафен.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2283 -: Март 26, 2014, 02:33:02 pm »

Хорнер: Обжалваме въз основа на убеждението си, че не сме нарушили правилата



В тима на Ред Бул са убедени, че през цялото времетраене на Гран при на Австралия са изпълнявали правилото за максимален горивен дебит от 100 кг/час, заяви шефът на екипа Кристиан Хорнер.

Още в Мелбърн той обясни, че отборът не би обжалвал дисквалификацията на Даниел Рикиардо от първия кръг във Формула 1 за 2014 г., ако не смяташе, че е в състояние да докаже гледната си точка. Разглеждането на случая отне повече от пет часа след надпреварата на Албърт парк и в крайна сметка австралиецът загуби подиума си. Наказанието му ще бъде оспорено пред Международния апелативен съд на 14 април.

- Обжалваме въз основа на следния факт: ние сме напълно убедени, че не сме нарушили правилата, че не сме надхвърлили тези разрешени 100 кг/час – заяви Хорнер пред Скай Спортс. – Това е причината за протеста ни. Смятаме, че имаме добра защита, а от апелативния съд зависи да вземе крайното решение. Случаят се основава на това чий показания са верни. Имахме сензор с проблеми срещу устройство, което знаехме, че е калибрирано и показанията му не мръднаха през целия уикенд. То бе проверено, не бе повредено и продължи да дава данни, каквито и при инсталирането си в колата преди състезателния уикенд. Ние твърдим нещо много просто: не сме нарушили техническите правила. Не сме прехвърлили горивния дебит и сензорът, който се надяваме, че ще можем да покажем, дава грешна информация.

Той отказа да уточни как Ред Бул ще измерват скоростта на потока на горивото в предстоящите Гран при на Малайзия и Бахрейн:

- Надяваме се да разполагаме с работещ сензор и да няма проблеми. Това е най-важно. В противен случай ще дискутираме с ФИА и вероятно няма да сме единствени.

В решението на стюардите след Гран при на Австралия – в точка 10D) се посочва следното: „въпреки от настояването на отбора, че сензорът е проблемен, те нямат право да използват различен метод за измерване на горивния поток без разрешението на ФИА”. Такова разрешение от Ред Бул не са искали, а са отказали да приложат корекция към изчисленията си след предупрежденията от страна на федерацията, отправени и по време на самата надпревара. Други екипи са се съобразили с изискването, като твърдението, че със сензорите има проблеми още от зимните тестове, бе потвърдено и от други тимове.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2284 -: Март 26, 2014, 02:45:02 pm »



Шумахер бил откaран в грешната болница

Първо в малка градска болница, след това в Гренобъл

Нови факти за инцидента с Михаел Шумахер се появиха в медиите днес. Седемкратният световен шампион във Формула 1 е бил откаран в погрешна болница в малкия град Мутие, след което е бил транспортиран с хеликопетр към Гренобъл. Според бившия ръководител на медицинските програми на Международната автомобилна федерация доктор Гари Хартстейн с тези действия е било изгубено ценно време, което е намалило шансовете на 45-годишния германец да се възстанови. Разстоянието между едното и другото болнично заведение е над 80 км.

"Пациенти с предполагаеми черепно-мозъчни травми не се транспортират в болници без неврохирургия. В случай като този на Шумахер подобно забавяне почти сигурно води до влошаване на състоянието на пациента", коментира Хартстейн.



Както е известно, Михаел Шумахер падна лошо и удари главата си по време на ски във френския зимен център Мерибел в Алпите на 29 декември миналата година и оттогава се намира в състояние на кома.


                                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2285 -: Март 27, 2014, 10:27:21 am »

Фетел спечели наградата Лауреус за Спортист на годината



Себастиян Фетел бе избран за Спортист на годината и спечели наградата Лауреус. На гала вечеря в Куала Лумпур германецът получи отличието, което се връчва от 2000 г. насам от фондацията, носеща името на приза. Пилотът на Ред Бул бе номиниран четири пъти до този момент, като в нито един от случаите не успя да спечели.

Фетел се наложи над спортисти като Юсейн Болт, Кристияно Роналдо и Рафаел Надал. Победителят е избран от членовете на световната спортна академия Лауреус (Laureus World Sports Academy). Германецът не бе единственият победител от вечерта. Отборът на Байерн Мюнхен спечели приза за отбор на годината, като легендата Паул Брайтнер прие наградата за победителите от Шампионската лига и спечелили вчера за пореден път титлата в Германия.

Марк Маркес спечели отличие за Пробив на годината. Младият испанец спечели титлата в MotoGP още след първата си година в „кралския клас“. Плувкинята Миси Франклин спечели в категорията Спортистка на годината, Рафаел Надал в тази за Завръщане на годината. Мари Боше пък взе приза за спортист с физически увреждания.

Фетел не е първият пилот, награждаван с наградата Лауреус. Михаел Шумахер спечели наградата за спортист на годината през 2002 и 2004 г. Хуан Пабло Монтоя спечели през 2002 г. награда за Новобранец на годината. След преименуването на категорията на Пробив на годината, победители в нея ставаха Люис Хамилтън (2008 г.) и Дженсън Бътън (2010 г.). Екипите на Рено и Браун пък спечелиха в категорията Отбор на годината през 2006 и 2010 г..

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2286 -: Март 27, 2014, 10:29:01 am »

Сабине Кем: Сигурни сме, че Михаел ще се събуди



От инцидента на Михаел Шумахер във френските Алпи междувременно изминаха повече от 12 седмици. И докато семейството му, приятели и фенове се притесняват за живота му, 7-кратният световен шампион продължава да лежи в кома в университетската клиника в Гренобъл.

Мениджърът на Шумахер, Сабине Кем, продължава да е твърдо убедена във възстановяването на германеца.

„Нищо не се е променило от последното ни изявление: Ние сме и продължаваме да бъдем убедени, че Михаел ще се събуди и ще се справи с проблема. Продължаваме борбата заедно с екипа от доктори, на които имаме пълно доверие“, заявява Кем пред германските медии и допълва, че фазата на събуждане продължава.

Гари Хартщайн, който в миналото се грижеше за пилотите от Формула 1 обаче не е толкова голям оптимист по отношение на възстановяването на Шумахер. В собствения си блог американецът споделя, че според неговия опит „вероятността за тежки последствия е по-голяма, колкото по-дълго пациентът се намира в будна кома“.

Хартщайн е проследил отблизо успехите на Шумахер във Формула 1 в миналото.

„Прекарал съм много години по пистите, покрити с морета от фенове облечени в цветовете на Ферари. Всичката тази еуфория бе в голяма степен заради Михаел.“

Именно заради това докторът често размишлявал, какви биха били последствията, „ако се получат наистина неприятни новини“. Според него нередовните вести, давани от мениджмънта на спортиста давали възможност „на всички нас, да гледаме напред и малко да се дистанцираме“. Хартщайн обаче бил наистина изненадан от издръжливостта на феновете, показващи нескончаема надежда, че идолът им ще се възстанови.

„Аз съм изключително впечатлен, колко дълбока и безгранична е любовта на феновете към техния любимец.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2287 -: Март 27, 2014, 10:37:03 am »

Сръбски бизнесмен с интерес към тим от Формула 1



Сръбският инженер и бизнесмен Зоран Стефанович и неговият тим Стефан GP имат шансове да станат част от най-бързата надпревара в света. Въпреки, че преди няколко дни обяви, че отборът му оттегля молбата си за допускане във Формула 1 през 2015-а година, каузата все още не е загубена.

Според последната информация Стефанович се интересува от закупуване на отбора на Маруся, чийто собственик Николай Фоменко постепенно губи тръпка към скъпото си хоби. А то наистина е такова, тъй като според новите правила отборът се нуждае от 200 милиона долара бюджет на година.

В същото време се чуват все по-сериозни критики към решението да се увеличат бюджетите на отборите във времена на криза. Бившият бос на Рено Флавио Бриаторе например коментира, че бюджетите не би трябвало да надвишават 100 милиона долара към настоящия момент.

                                                                                                                          gong.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2288 -: Март 27, 2014, 03:53:38 pm »

Хорнер: Калибровката на дебитомерите е определяща за конкурентоспособността



Калибровката на сензорите за измерване на горивния поток е определяща за конкурентоспособността на колите по време на състезание и това трябва да се промени според шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер.

Отборът ще обжалва решението за дисквалификацията на Даниел Рикиардо от Гран при на Австралия заради надхвърляне на позволения горивен поток от 100 кг/час пред Международния апелативен съд на 14 април. Позицията на Хорнер е, че екипът не е излизал извън ограничението. Той обясни след обявяване дисквалификацията на Рикиардо, че екипът не е направил предложените от ФИА корекции по време на състезанието на Албърт парк, защото според изчисленията на тима сензорите на федерацията не са отчитали правилно, а представянето се влияе и от малки корекции.

- Трябва да намерим по-добро решение, особено когато разликите са толкова малки, а ефектът в представянето е толкова сериозен. Калибровката на сензора е определяща за конкурентоспособността, което е напълно погрешно. Ще стане така, че отборите ще купуват стотици сензори, както сториха някои производители, за да изберат най-добрите. Не мисля, че това е приемлив начин за развитие – коментира Хорнер.

Той допълни, че отборите и ФИА трябва да намерят начин за решение на проблемите с дебитомерите, които според него или имат променливи показатели, или са ненадеждни.

- F1 струва милиони. Трябва да има по-добър начин за измерване от настоящия. Самолетите имат три сензора. Ако един покаже отклонение, се взимат под внимание другите два. Според мен технологията във Формула 1 е недоразвита и се опитваме да разчитаме на датчик, който е доказано несигурен – каза още англичанинът.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2289 -: Март 27, 2014, 03:54:58 pm »

Лауда: Новата F1 е в хармония със световните тенденции, звукът не е определящ фактор



Ники Лауда не разбира критиките към новата Формула 1, заяви самият той.

Председателят на борда на Мерцедес в Гран при и трикратен световен шампион в Гран при заяви, че според него спортът си е наред и началното състезание – в Мелбърн – бе страхотно.

- Видяното (в първия старт в Австралия) бе демонстрация на модерна, съвременна Формула 1. Направо не разбирам и за мен е абсурдно, че има хора, които не харесват този вариант на спорта след толкова добра надпревара. F1 сега е изцяло в хармония със световните технологични тенденции. Светът навлезе в друга епоха – има нови изисквания при пътуване, инициативи за опазване на околната среда, развиват се хибридни автомобили. Мисли се за качеството на живот на хората в един високотехнологичен свят. Старите осемцилиндрови мотори вече не бяха подходящи. Турбото дава повече мощност при използването на по-малко гориво, нивата на шум са по-ниски, влиянието върху околната среда – също, намаляват се и вредните емисии. Точно поради тези причини Хонда се връщат във Формула 1 догодина и ще се съревновават с Рено, Ферари – Фиат и Мерцедес. Може и други производители да ги последват. Така че аз виждам само предимства – заяви австриецът пред немското издание Велт.

Ники по принцип е един от най-близките приятели на управляващия търговските права на спорта Бърни Екълстоун, но конкретно по отношение на новата ера в F1 е на коренно противоположно мнение:

- Очевидно е, че ще се противопоставя на Бърни. Привлекателността на F1 не се определя от звука. Определя се от случващото се на пистата, където се провеждат надпревари с автомобили с изключителна конструкция и технологии и между пилоти, знаещи как да управляват тези болиди на най-високо ниво. Говоренето единствено за звук е абсурдно и за мен – неразбираемо. Забравяме, че тези коли са по-бързи на правите благодарение на вложените в тях нови технологии. Какво общо има шумът и този предполагаем емоционален аспект, просто не знам. Идеята сега колите да се правят по изкуствен начин по-шумни е неправилна – а и странна – посока на развитие.

Коментарът на Лауда бе предизвикан от редица негативни реакции след първия кръг от световния шампионат. Те тръгнаха още от организаторите, чийто председател Рон Уокър заяви, че промяната в звука може да доведе дори до съдебно дело, ако на Албърт парк решат, че е довела до нарушаване на договора им за домакинство.

Уокър дори заплаши, че може да приеме надпревара от Индикар вместо Формула 1:

- Промяна към Индикар би била драстична, но не можем да продължаваме така – бе цитиран Уокър в британския вестник Индипендънт. – Направихме проучване сред феновете и на тях не им пука особено за пестенето на гориво. Искат да гледат гладиаторски битки между пилотите, а не състезатели, които се тревожат колко бензин харчат. Така и така е трудно да се продават билети, но това вече е арогантност от страна на Жан Тод (президента на ФИА – б.р.).

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2290 -: Март 27, 2014, 03:57:01 pm »

Розберг убеден, че Мерцедес могат да постигнат страхотен резултат и в Малайзия



Нико Розберг е убеден, че Мерцедес могат да постигнат страхотен резултат и в Гран при на Малайзия.

Немският пилот на екипа спечели първия старт за сезона в Австралия и сега е готов за следващия кръг.

- Направихме фантастичен старт на сезона. Целият ни отбор свърши страхотна работа с тези нови правила, с колата и двигателя, с цялата задвижваща система и да, невероятно е да спечеля първото състезание. Взех си кратка ваканция след това и благодарение на успеха тя бе още по-хубава, но сега се връщаме на работа и сме напълно съсредоточени върху това да извлечем максимума от предстоящия старт – обясни Нико на пистата Сепанг.

На въпрос дали очаква Гран при на Малайзия да бъде изпълнена за него със събития като миналата година:

- Шансовете са... Да, може да сме в челото, тъй като изглежда, че имаме малко предимство пред други. Разбира се, Мелбърн не е мерило и трябва да сме внимателни. Но смятам, че изглеждаме добре и със сигурност е възможно да постигнем страхотен резултат и тук.

През 2013 г. от питуола на Мерцедес не позволиха на Розберг да гони съотборника си Люис Хамилтън към края на състезанието. Нико няколко пъти се обажда по този повод по радиото, но позициите бяха запазени.

Ако спечели на Сепанг пък, Нико може да изравни победите на баща си Кеке Розберг. В момента той има 4, а татко му – 5.

- Разбирам, че е интересно да се правят сравнения, а това дори за мен е любопитно. След Австралия прочетох, че и той е печелил там – първата Гран при в Австралия, преди 29 години. Интересно е да се четат подобни неща, но всъщност не мисля особено за тях. Не сравнявам. Гордея се с постигнатото от баща ми, но съм фокусиран върху собствената си работа и извличането на максимума от ситуацията. Оптимист съм за предстоящия уикенд и възможността да вземем победа тук. В момента като че ли сме най-бързи, но трябва да внимаваме, защото съперниците ни не спят, а работят като луди – каза още Розберг.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2291 -: Март 27, 2014, 03:58:15 pm »

Проблемът на Ферари не е основно в brake-by-wire, а като цяло в настройките, заяви Райконен



Проблемът на Ферари не е основно в brake-by-wire, а като цяло в настройките, заяви Кими Райконен.

Финландският пилот на Скудерията бе цитиран миналата седмица в информация на отбора да казва, че в Маранело са идентифицирани някои грижи, свързани точно с тази система. На пистата Сепанг в Малайзия обаче Кими отрече твърдението.

- Не знам откъде се появи това. Проблемът не е в системата. Няма нищо сбъркано в нея. Някой ме попита след състезанието, казах „не е това”, защото въпросът беше нещо от сорта на „има ли някакъв проблем”. Но не е истина. Става дума основно за настройки, да напасна колата така, че на мен да ми харесва. Сигурен съм, че след като веднъж го постигна... Правим някои неща специално за мен и определено се надявам, когато те са готови, да имам малко по-добро усещане за предната част. Но ще отнеме малко време. Очевидно е, че стартът на сезона не бе идеален за отбора, не постигнахме желаното. Искаме много по-добри резултати. Поне извлякохме нещо от един наистина труден уикенд, а сезонът е дълъг. Разполагаме с наистина добри хора и те се трудят непрекъснато, за да подобрят нещата. Сигурен съм, че ще продължим да вървим напред – обясни световният шампион за 2007 г.

Той сподели, че не може да има някакви конкретни очаквания за своето и това на екипа си представяне във втория кръг от първенството:

- Всяка писта е различна. Тук е много горещо, влажността е висока, ще имаме други гуми, така че нямам идея (какво ще е представянето). Дори през последните години бе трудно да се прогнозира старт за старт какво ще стане, сега – още повече при новите правила. Като цяло се надявам да натрупам още малко повече опит, както и уикендът ни да протече по-чисто.

На поредния въпрос за отношенията му с Фернандо Алонсо, Райконен бе категоричен, че всичко е наред – както винаги досега.

- Още сме на ранен етап от сезона, но в медиите много се говори за това. Разни хора твърдят различни неща, но всичко е наред. Целият отбор се труди да отбележим напредък. Както вече споменах, не знаем каква ще е ситуацията тук. Бих допълнил, че ще е много тежко за колите заради жегата. Научихме някои неща от първия старт, но се намираме в същото положение като останалите екипи – допълни той.

На друг въпрос за това има ли все пак някаква преценка как са подредени болидите по сила в началото на шампионата, Кими отговори, че според него Ферари са горе-долу на позицията, на която завършиха в Мелбърн. Там той и Алонсо бяха съответно осми и пети преди дисквалификацията на Даниел Рикиардо.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2292 -: Март 27, 2014, 03:59:33 pm »

Не бързайте да осъждате новите неща във Формула 1, предупредиха пилоти



Реакциите след първия кръг от световния шампионат на Формула 1 – Гран при на Австралия – бяха различни, като имаше доста силни критики. Сред основните обсъждани теми бяха звукът от новите задвижващи системи и скоростта на болидите. Организаторите от Мелбърн дори заплашиха със съд, ако преценят, че договорът им е бил нарушен. Собственикът на Ред Бул Дитрих Матешиц пък заяви, че е срамота колите от GP2 да са толкова близо като представяне до тези от F1 при положение, че бюджетите в по-малкия шампионат са с пъти по-ниски.

В същото време обаче някои от пилотите в спорта предупредиха, че е твърде рано да се осъждат новите неща в F1.

- Е, напоследък е доста модерно да се критикува Формула 1. Аз лично мисля, че винаги има някакви нови технологии, които идват (в спорта). На мен ми се случи да дебютирам, така да се каже, в новата F1. Бих споделил, че е доста интересно. Колите пак са бързи, скоростта ще се подобрява непрекъснато и в края на годината ще видим докъде сме стигнали. Сега е твърде рано (да се коментира) – сподели Данил Квят (Торо Росо), който след първото състезание стана най-младият пилот, спечелил точки в историята на Гран при.

Победителят от Австралия Нико Розберг (Мерцедес) е на мнение, че всички промени са добри за F1:

- Силите се промениха, а това със сигурност е чудесно за всички, защото всяка година да печели един и същи човек... Имахме нужда от някаква промяна. Колите са страхотни за каране, този аспект си е наред, както и всичко останало според мен.

Кими Райконен няколко пъти обясни по време на зимните тестове, че управлението на тазгодишните болиди не е кой знае колко по-различно в сравнение с това от миналата година.

- Очевидно е, че има някои дребни проблеми, детайли, но за мен разликата идва от по-големите неща, като например това да съм в друг отбор. Всеки екип е със своя атмосфера, свой автомобил – допълни пилотът на Ферари.

Пастор Малдонадо от Лотус бе пределно откровен, заявявайки, че той няма какво толкова да каже по въпроса, като се има предвид колко малко време е изкарал в болида си. И той обаче отбеляза, че все още е твърде рано да се дават крайни оценки:

- Засега поне не чувствам голяма разлика спрямо преди. Със сигурност болидът е по-сложен, особено за механиците и инженерите. Но пък ситуацията е една и съща за всички.

Камуи Кобаяши също не изкара кой знае колко време зад волана на Катерам-а си в Австралия. Той обаче заяви, че карането на новия болид определено му харесва.

- Помня много подобни заглавия отпреди време, но за няколко години или дори само за няколко месеца всички забравят, така че не смятам критиките за голям проблем. На нас управлението си ни допада – допълни японският пилот.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2293 -: Март 28, 2014, 08:28:34 am »

Хамилтън ще опита да използва на Сепанг двигателя си от Австралия



Люис Хамилтън ще се опита да използва в Гран при на Малайзия същия двигател, с който бе и в първия кръг от световния шампионат във Формула 1 в Австралия.

Английският пилот на Мерцедес отпадна от надпреварата на Албърт парк заради проблем с един от цилиндрите на агрегата. Първоначално от питуола му казаха да продължи, но малко след това се обадиха да се прибере в бокса, тъй като трябва да запазят мотора.

Екипът ще провери дали е поправил проблема с двигателя по време на петъчните свободни тренировки. Загубата на който и да е компонент от задвижващата система е крайно неприятна, тъй като този сезон могат да се използват само 5 комплекта.

- Казаха ми, че ще започнем с двигателя от последната надпревара. Но не знам дали ще изкарам пълния уикенд с него – заяви световният шампион за 2008 г. на пистата Сепанг.

Хамилтън е убеден освен това, че може да навакса изоставането спрямо съотборника си Нико Розберг. Той направи едва два тура, докато съекипникът му спечели състезанието и има 25 точки преднина. Люис все още е и фаворит в залаганията за титлата този сезон.

- Хубаво е да знам, че букмейкърите още не са ме отписали! Има 18 състезания през останалата част от сезона и това е чудесно. Както се видя в първия старт, едно отпадане може да ти донесе сериозен резултат. Надявам се ние да нямаме повече такива проблеми през годината, докато аз лично ще работя колкото се може по-упорито, за да наваксам. Харесва ми да преследвам, така че са ми направили услуга! – добави той.

Люис отбеляза освен това, че всички останали екипи работят страшно упорито и заради това Мерцедес не могат да си позволят да се отпускат:

- Трябва да продължим да натискаме, да се стараем да развиваме колата. Сигурен съм, че Рено и Ферари ще вдигнат темпото през годината и е необходимо да сме сигурни, че ще вземем максимума (още в началото на сезона).

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2294 -: Март 28, 2014, 08:29:45 am »

Потенциалът на Ферари е по-висок от видяното в Мелбърн, твърди Алонсо



Потенциалът на Ферари е по-голям от видяното в Мелбърн по време на първия състезателен уикенд от Формула 1 за 2014 г., убеден е Фернандо Алонсо.

- Вярвам, че можем да се борим за титлата. Потенциалът ни е по-голям от показаното в Австралия. Трябва всичко да си дойде на място и да направим по-добър, чист уикенд. Отборът разполага с нужните съоръжения и талант. Можем да сме силни и ще се справим по-добре, сигурен съм. Стартът не бе перфектен. Изглежда това се повтаря през последните години, но сега правилата са други и ще има различно като скорост развитие. Надеждите ни са непокътнати – обясни испанецът на пистата Сепанг в Малайзия.

Алонсо спечели надпреварата на трасето до Куала Лумпур през 2012 г., когато бе девети на грида. Той обаче смята, че подобни неща „се виждат веднъж в живота”, а сега няма някакви конкретни очаквания за предстоящия състезателен уикенд.

- Трябва да видим какво ще е представянето ни в следващите няколко старта, за да разберем как бързо да развием болида си и да сме в по-добра форма. В Австралия не бяхме доволни от показаното и трябва да отбележим напредък колкото се може по-бързо. Според мен сме наясно колко е важно, особено на фона на това колко силни изглеждат Мерцедес – каза още той. – Аеропритискане или мощност – каквото и да ни липсва, трябва да намерим по-добро представяне. Работим и знаем, че е необходимо да подобрим колата във всички аспекти, в някои повече от други. Истина е, че през последните години се опитвахме да догонваме като аеродинамика. Подобно нещо винаги е непредсказуемо, защото в аеротунела понякога откриваш нещо, което ти дава десета от секундата, а друг път – 4 десети. Същото може да се случи тази година със задвижващите системи. И все пак в рамките на четири години аз три пъти се борих за титлата до последното състезание и не смятам, че настоящият сезон ще се различава. Ще водим упорита битка.

Алонсо също не се размина с въпроса какво е мнението му за новата Формула 1. Той бе сред пилотите, според които е твърде рано да се дават крайни оценки:

- Нужно е повече време, да видим как вървят надпреварите, какво е шоуто, как реагират хората на новата Формула 1. Преди Гран при на Австралия се говореше колко вълнуваща е тази нова глава в историята, колко коли ли ще завършат първия старт, може би нито една! А когато на финала са 15 болида, не е имало кой знае какви проблеми, а изпреварванията не са били много, то феновете едва ли са очаквали нещо подобно.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен