www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509144 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2295 -: Март 28, 2014, 08:31:40 am »

Звукът е гаден, заяви Фетел; Бътън: Когато победиш, не ти пука как звучи болидът





Себастиан Фетел описа звука от новите задвижващи системи във Формула 1 като гаден. Според четирикратния световен шампион той е важна част от това как феновете възприемат спорта като цяло.

На въпрос какво мисли за звука в F1 през 2014 г., Фетел отговори:

- Гаден е. Бях на питуола по време на състезанието (той отпадна в самото начало на надпреварата – б.р.)... По-добре, отколкото в бара. Такова ми е мнението, а мисля и за феновете. Според мен Формула 1 трябва да е впечатляваща и звукът е едно от най-важните неща. Не помня много от времето, когато съм бил съвсем малък, но помня как отидохме да гледаме на живо свободна тренировка. Единственото, което се е запечатало в ума ми, е звукът. Колко силен е бил, за да усетя автомобилите през земята – всичко вибрираше. Срамота е, че това вече го няма.

Според Фетел показаното от Ред Бул темпо в първия състезателен уикенд е било неочаквано. Той обаче вярва, че може да постигне силен резултат, ако колата е достатъчно издръжлива.

- Според мен Австралия беше изненада. Но като цяло бе положителен уикенд за нас. Крайният резултат бе, разбира се, разочароващ, но бе облекчение в петък да видим, че колата е бърза. Просто трябва да напаснем всичко и то да е стабилно. Надявам се тук болидът да е издръжлив, за да продължим с развитието от там, докъдето стигнахме в Австралия. Мисля, че всичко е възможно тук. Нямам нищо против малко дъжд. Даниел [Рикиардо] показа, че болидът е бърз и на мокро, така че да видим – допълни германецът.

В същото време обаче Дженсън Бътън заяви, че оплакванията от звука и стила на F1 трябва вече да спрат, тъй като всичко, което има значение, са победите. Той също бе запитан какво е мнението му относно новата Формула 1 и отговори без да адресира конкретно към някого коментара си:

- Ходи и се състезавай с нещо друго, ако не си доволен! Когато пресечеш пръв финала и си спечелил състезание, не ти пука как звучи болидът или на какво прилича. Победил си най-добрите в света и това е всичко, което те интересува.

Макларън взеха двоен подиум в първата надпревара за сезон 2014 г., но англичанинът призна, че колкото и приятно да бе това след цял сезон без класиране на почетната стълбичка, разликата спрямо Мерцедес е отрезвяваща:

- Водим в класирането при конструкторите, но това всъщност не означава кой знае какво след само един старт. След предходния сезон за нас бе чудесно и двете коли да стигнат до финала на състезанието. Смятам, че трябва да сме доволни от това. Като чиста скорост още не сме на желаното ниво. Мерцедес са доста пред всички други и това е впечатляващо, защото останалите екипи са с доста близко представяне.

Макларън имат нови компоненти за Гран при на Малайзия, сред които нос и ново предно крило. Бътън се надява това да доближи екипа му до съперниците от Бракли. Според него основните проблеми в Малайзия могат да са по отношение на издръжливостта:

- Горещо е, трасето е трудно. Имайки предвид новостите за болида, смятам, че ще се борим за подиум тук. Уилямс имат добър автомобил и според мен не взеха максимума от първото състезание. Сигурен съм, че и Ферари ще са по-конкурентоспособни.

                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2296 -: Март 28, 2014, 08:33:31 am »

Хамилтън най-бърз в първата тренировка на Сепанг







Люис Хамилтън (Мерцедес) бе най-бърз в първата тренировка за Гран при на Малайзия на пистата Сепанг, където този уикенд ще се проведе втори кръг от световния шампионат на Формула 1. Той изпревари Кими Райконен с Ферари и съотборника си Нико Розберг.

Температурата на въздуха в началото бе 29 градуса, тази на пистата – 37. Вниманието в първите минути пък бе съсредоточено върху новата предна част на Макларън МР4-29. Основната цел е подобрение – освобождаване и оптимизиране – поведението на въздушния поток. Главният изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис заяви, че в Малайзия тимът ще има напредък от половин секунда на обиколка.

- Трудно е да се прецени точно какво може да се спечели преди да сме изпитали елементите – коментира от своя страна Дженсън Бътън. – Новите компоненти би трябвало да ни помогнат да балансираме автомобила. В Мелбърн имаше известни ограничения, като работата ни не е просто съсредоточаване върху аеропритискането.

На въпрос дали ако все пак предвиждането на Денис е точно, то това би означавало, че Макларън ще могат да се състезават с Мерцедес в Малайзия, Бътън заяви:

- Не, те са поне със секунда напред.

Междувременно победителят от първия старт за сезона Нико Розберг съобщи, че има проблем със своя Мерцедес F1 W05 и едва не се е завъртял. Впоследствие той продължи нормално сесията.

Първите времена бяха факт десетина минути след началото на сесията. Повечето пилоти се възползваха от наличния допълнителен комплект гуми (хард за Сепанг) за първите 30 минути от тренировката, които след това се връщат на Пирели. Работата на Лотус стартира трудно за втори пореден уикенд – малко преди изтичането на този половин час Ромейн Грожан спря в едва втората си обиколка извън пита и маршалите трябваше да приберат колата му. Към края на изпитанията Пастор Малдонадо също получи повреда и от питуола го инструктираха да спре. Лотус се надяваха на подобрение в представянето си в Малайзия, но реално очакват едва в Испания да стабилизират поведението на болидите си. Адриан Сутил (Заубер) пък се завъртя малко преди влизането в питлейна, но успя да се прибере.

Ред Бул работеха по колата си, като шефът на тима Кристиан Хорнер не даде подробности какви новости има за RB10 за предстоящата надпревара на Сепанг. Той обясни отново, че представянето в Австралия било малко изненадващо за него.

- Там пистата е уникална като характер. Знаем, че Мерцедес имат предимство в момента, но момчетата от Рено работят упорито да наваксат – допълни шефът на екипа от Милтън Кийнс.

Даниел Рикиардо заяви от своя страна, че не е преживявал твърде дълго дисквалификацията си от Мелбърн. Той си бе тръгнал от Албърт парк преди решението да стане известно, а след това запази присъствие на духа:

- Имах известно време да преодолея всичко и сега съм добре. Постарах се да съм ангажиран, да не мисля прекалено много и със сигурност извлякох повече положителни, отколкото негативни неща от уикенда там. Доказах, че мога да се състезавам в челото. Дадох всичко от себе си в състезанието, ситуацията след това не бе моя битка.

Фернандо Алонсо (Ферари) бе начело след началните 30 минути от тренировката с 1:41.923 мин. Най-доброто време в миналогодишната първа сесия на Сепанг бе 1:36.935 (на Марк Уебър с Ред Бул). Шестима пилоти не бяха записали бързи обиколки за това време – тези на Ред Бул, Лотус, Данил Квят (Торо Росо) и Серхио Перес (имаше проблем с горивната система на неговия Форс Индия, който не бе поправен до края на тренировката).

5 минути преди изтичането на пълен час Кевин Магнусен на свой ред спря на трасето. Датчанинът бе оглавил малко по-рано класирането с 1:41.274. Той съобщи по радиото, че е загубил мощност и е изключил двигателя като предохранителна мярка. Минути по-късно пък Алонсо се завъртя, но той се върна на пистата и продължи, докато Люис Хамилтън, Кими Райконен, Нико Розберг и Бътън последователно подобриха постижението на Магнусен, заемайки позициите от първа до четвърта. Английският пилот на Мерцедес бе начело в подреждането с 1:40.691. Той започна тренировките с двигателя си от Австралия – Мерцедес искаха да проверят дали са оправили проблема от Албърт парк и дали Хамилтън може да изкара и останалата част с уикенда от него.

Времето на Хамилтън остана най-добро до края на сесията. В класирането след него се наредиха Райконен, Розберг, Бътън, Магнусен, Жан-Ерик Верн, Себастиан Фетел, Нико Хюлкенберг, Фелипе Маса, Валтери Ботас и т.н.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2297 -: Март 28, 2014, 08:39:24 am »


Малайзия : Сепанг     




Дължина    310 408 м.

Обиколки   56

Рекорд      1:34.223

Уеб сайт   www.f1-malaysia.com

Св. тренировки 1        28.03.2014 г. 04:00 ч.

Св. тренировки 2        28.03.2014 г. 08:00 ч.

Св. тренировки 3        29.03.2014 г. 07:00 ч.

Квалификация            29.03.2014 г. 10:00 ч.

Състезание                30.03.2014 г. 11:00 ч.


                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2298 -: Март 28, 2014, 12:36:11 pm »

Розберг начело във втората тренировка в Малайзия



Нико Розберг даде най-добро време във втората тренировка преди Гран при на Малайзия. Така Мерцедес останаха на върха в подреждането в днешните свободни сесии на пистата Сепанг, след като в първата сесия най-бърз бе Люис Хамилтън.

Температурата на въздуха в началото на тези 90 минути за подготовка бе достигнала 33 градуса, а тази на трасето – 50. Шансът да завали бе 40%. Серхио Перес бе готов за сесията още преди началото й, след като пропусна първата заради проблем с горивната система на своя Форс Индия. От Катерам обаче съобщиха, че Камуи Кобаяши няма да кара във втората тренировка. В колата му отново бе сменена цялата контролна електроника (за трети път досега), същото бе сторено и с болида на съекипника му Маркус Ериксон (също за трети път). В болида на японеца бе сменен и блокът батерии. Пилотите имат право да използват 5 задвижващи системи за целия сезон – всеки шести компонент или изцяло нова система в автомобила води до санкции. Специално за Кобаяши това е и втори пореден състезателен уикенд, в който той няма възможност да прави изпитания в петък. Нови контролна електроника и блок батерии има и в Уилямс-а на Фелипе Маса – втори за него от началото на сезона.

Половината болиди излязоха на пистата в началото на сесията. Още в петата минута Макс Чилтън се завъртя на трети завой и Маруся-та остана в зоната за сигурност. Жан-Ерик Верн стори същото в последната крива, но той върна на трасето своето Торо Росо.

Проблемите на Лотус продължиха и в тази сесия. Ромейн Грожан получи инструкция да не сменя предавки и да се прибере. Той имаше 9 обиколки до този момент, а Пастор Малдонадо още не бе излизал.

Фернандо Алонсо също бе нетърпелив да навакса изгубено време, тъй като в първата сесия бе повредил пода на Ферари-то си. Половин час след началото на тренировката той бе начело в класирането с 1:40.737 мин, следван от Люис Хамилтън (+0,048 сек) и Себастиан Фетел (+0,304 сек).

Междувременно в питлейна се появи Бърни Екълстоун, който многократно изразяваше недоволство от новите задвижващи системи от началото на годината. Управляващият търговските права на Формула 1 отново заяви, че звукът на колите е ужасен по телевизията, но призна, че на живо е малко по-добре. 83-годишният англичанин не пропусна да повтори и че е получил оплаквания от множество организатори по повод звученето на автомобилите.

Отборите пък бяха заети с непосредствените си задачи преди Гран при на Малайзия и обичайно във втората петъчна сесия една от тях е работа с гумите и сравнение на двата налични типа за уикенда. Ериксон (който мимоходом отбеляза: „Мощността ми е много ниска, както обикновено”) пръв сложи медиум – по-меката смес, която е на разположение на Сепанг, последван от Перес, Кевин Магнусен, пилотите на Заубер Естебан Гутиерес и Адриан Сутил. Ред Бул пък изследваха поведението на въздушния поток около задното крило и в предната част на RB10. Кристиан Хорнер заяви, че според данните на екипа болидът им е с 0,8-1 сек по-бавен на правите спрямо най-бързите съперници. Отборът работи с нови дебитомери на Сепанг. Англичанинът сподели, че се надява те да работят както трябва на малайзийското трасе, но не уточни как ще процедират в Ред Бул, ако имат същия проблем като в Австралия – дали ще спазят подадени от ФИА указания или ще разчитат на собствените си данни.

След първите серии с медиум пък Розберг излезе пръв (1:39.909), следван от Кими Райконен (1:39.944) и Фетел (1:39.970). В Скудерията изпробваха нов капак на мотора с отвори по ръба за охлаждане, както и допълнителни нови компоненти за увеличаване притискането в задната част. Алонсо прави изпитания с повече гориво и без DRS, като двамата с Кими бяха на пета и втора позиция. Рейс инженерът на Фетел Гийом Роклен пък се обади на германеца, че знаят за проблема на излизане от последния завой, без да уточни какъв е той. Малко след това Роклен отбеляза още, че износването на гумите медиум е доста високо и препоръча на Фетел да ги пази.

След изтичането на час от втората тренировъчна сесия Лотус продължаваха да се опитват да поправят болидите си. Малдонадо изобщо не се бе появявал на трасето. В болида на Грожан пък смениха окачването. Френският състезател се появи на трасето малко повече от 20 минути преди карирания флаг, директно с по-меките гуми. След пет тура той отново бе принуден да спре заради проблем със скоростната кутия.

Мерцедес продължаваха да са най-бързи. Тимът е с нов корпус в задната част, а според съперници още в Австралия авансът им пред всички останали е бил около секунда. По време на изпитанията пък на Хамилтън му напомниха да слуша за звуковия сигнал, даващ знак, че е преминал точката, след която е разрешено използването на DRS. Аудиосигнали има и за други дейности – като смяна на предавки например, за да се улесни работата на пилотите, които тази година боравят с още повече функции. По този начин състезателят остава съсредоточен върху карането и пистата вместо непрекъснато да следи нещо по волана и на дисплея върху него.

Розберг остана пръв до финала на сесията, следван от Райконен, Фетел, Хамилтън, Алонсо, Маса, Даниел Рикиардо (който излетя от пистата в самия край), Бътън, Валтери Ботас, Нико Хюлкенберг и т.н..

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2299 -: Март 28, 2014, 12:37:35 pm »

Розберг се притеснява за износването на гумите



Нико Розберг се притеснява за износването на гумите по време на състезателния уикенд за Гран при на Малайзия.

Немският пилот на Мерцедес бе най-бърз в днешните свободни тренировки, но остана предпазлив в коментарите си след тях.

- Беше приличен ден. Беше много, много горещо, трудно е и за колата, и за гумите. Изобщо не очаквахме толкова високо износване, а то е огромно и ще е сериозно предизвикателство. Със сигурност ще има множество различни стратегии. Всичко може да се случи, когато нещата опират до гуми – заяви пилотът, който спечели първия кръг от световния шампионат в Австралия.

Нико смята също така, че няма да има проблеми с управление разхода на гориво:

- Това не ни създава грижи, особено на тази писта. Ние просто се фокусираме повече върху гумите и дългите серии от обиколки. Със сигурност битката (с Люис Хамлтън) ще е близка, аз трябва да се опитам да остана пред него. Да се класираш на полпозишън определено помага, както и да стартираш чисто в самото начало на състезанието.

Съотборникът му Люис Хамилтън също изрази тревога относно гумите. Той обясни, че с екипа са работили по поведението им и върху това да го разберат.

- Освен това се трудихме по баланса и дълги серии. Времето е еднакво за всички, а и го очаквахме. Твърде горещо е за гумите, не работят много добре при тези условия. Въпреки че тук имаме на разположение хард и медиум, просто не се „чувстват” като хората. Имаме още малко работа по баланса, за да достигнем желаното от нас ниво – сподели той.

В същото време англичанинът бе категоричен, че не го интересува какво е разпределението на силите и е фокусиран единствено върху себе си и отбора си.

- Старая се да направя болида колкото се може по-комфортен за мен. Надявам се да издържи (състезателната) дистанция – допълни Хамилтън.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2300 -: Март 28, 2014, 12:41:41 pm »

Звукът на болидите трябва да е по-висок, настоява Екълстоун



Звукът на болидите от Формула 1 трябва да е по-висок, настоя Бърни Екълстоун при първата си поява на състезателен уикенд този сезон.

Управляващият търговските права на спорта слезе в питлейна на пистата Сепанг по време на втората свободна тренировка там преди Гран при на Малайзия. Той заяви след началния старт в Австралия, че звукът е ужасен и получава много оплаквания от организатори, които също не били доволни.

- Мисля, че е малко по-висок, отколкото мислехме. Ако може само малко да го вдигнем... Иска ми се аз да можех да го вдигна, но както и да е. Много организатори се оплакаха. Но нека изчакаме малко, да видим какво ще стане. Но по телевизията поне не можеш да чуеш нищо. Все пак хора казаха, че и тук няма да се чува нищо, но това не е истина – коментира Екълстоун пред Скай Спортс.

Междувременно стана ясно, че Бърни трябва да плати 4 милиона паунда (над 6,5 милиона долара) съдебни разходи по делото, заведено от Constantin Medien срещу него по повод продажбата акциите на Формула 1 през 2005-2006 г.

Съдия Нюи оправда Екълстоун и заяви, че в конкретния случай медийната компания не е пострадала финансово от сделката. Той обаче заяви, че Бърни трябва да плати заради „неверните си показания” и постанови 83-годишният англичанин да покрие половината разходи. Съдията отбеляза, че по принцип загубилият в делото си грижи за изплащането на тези суми, но е решил да не прилага общото правило за случая на Екълстоун.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2301 -: Март 28, 2014, 12:42:52 pm »

Бътън и Магнусен с проблеми в дълги серии от обиколки



Макларън изпробваха доста нови компоненти за своя MP4-29 в днешните свободни тренировки преди Гран при на Малайзия. Най-забележима бе новата предна част с ново предно крило, което бе на колите от самото начало на сесиите.

Отборът трябваше да установи дали представянето на писта съвпада с изчисленията и симулациите в завода в Уокинг. Първите впечатления бяха положителни, въпреки че следобед и двамата пилоти Дженсън Бътън и Кевин Магнусен не бяха доволни от направените по колите им промени в настройките и имаха проблеми в дългите си серии от обиколки.

- Трудно е, особено в жегата. Във високоскоростните завои не сме толкова силни, колкото ни се иска. А проблемите с аеропритискането се увеличават заради горещото време. При това положение дългите ни серии се оказаха особено сложни за изпълнение – и от гледна точка износването на гумите, и като чиста скорост. Ще прегледаме събраната информация, но новите елементи като че ли подобряват малко нещата. Това поне е окуражаващо, въпреки че имаме още много работа. Хората вероятно се вълнуват от постиженията в един бърз тур, но тук те нямат чак такова значение, защото обикновено може да се изпреварва. Затова е необходимо да се анализират дългите серии – обясни Бътън.

Магнусен спря в първата сесия, след като сензор бе засякъл прегряване. Датчанинът заяви, че досега никога не е карал при подобни температури (във втората сесия тази на въздуха достигна 33 градуса, на пистата – над 50, а влажността е огромна) и е научил много в тренировките.

- Толкова е горещо, че гумите наистина страдат. Положението обаче е едно и също за всички, така че трябва да се справим със ситуацията до утре. Ще се опитам така да настроя колата, че да пазя задните гуми, защото най-големият ми проблем е, че те прегряват. Поведението им е напълно различно в сравнение с Австралия и затова ще се фокусирам върху тях. Убеден съм, че можем да направим полезни промени – коментира Кевин.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2302 -: Март 28, 2014, 12:44:11 pm »

Все още имаме известни проблеми по отношение на софтуера, заяви Фетел



Себастиан Фетел бе окуражен от представянето си в петъчните свободни тренировки за Гран при на Малайзия.

Четирикратният световен шампион даде трето време в сесиите и смята, че Ред Бул могат да направят крачка напред на пистата Сепанг.

- Според мен денят ни бе добър – заяви Фетел. – Ясно е, че петъчните времена не са най-важните на света. Но е хубаво да си по-напред. Беше приличен ден, не напълно гладък и за двама ни с Даниел [Рикиардо]. Все още имаме известни проблеми за разрешаване по отношение на софтуера, програмиране на колата, но това е положението. Ситуацията е еднаква за всички. Налага ни се да учим много неща.

Според него всичко е възможно в надпреварата, когато екипите буквално ще се състезават с времето, смята още той:

- През последните години видяхме какво може да се случи. Освен това мисля, че се състезаваме и със самите себе си, тъй като не сме на етап всичко да е 100% издръжливо. Но подобряваме нещата с всеки изминал ден, всяка обиколка изглежда ни помага. Мисля, че можем да направим още една стъпка напред утре. Със сигурност обаче не сме фаворити за състезанието. Най-хубавият извод от днес е, че болидът изглежда конкурентоспособен. Наясно сме, че имаме много да догонваме по отношение на стабилност.

Съекипникът му Даниел Рикиардо също е на мнение, че има шанс за сериозно подобрение в поведението на RB10, особен в дълги серии.

- Научихме доста за поведението в къси серии, в които сутринта малко изоставахме. Но съм доста доволен от напредъка ни. Намираме се в горе-долу очакваната позиция. Но дългите серии... Не знам как е било при Себ, при мен лично можеше да е значително по-добре. Има какво да подобрим при тях. Това ни е задачата за довечера. Иначе като цяло денят бе добър, направихме много обиколки, а това е важно. Издръжливостта бе на ниво. Към края изглеждаше, че сцеплението е значително по-високо, но все още имаше няколко участъка с по-ниско прилепяне. 11-ти завой бе особено сложен. При излизането от 9-10-ти винаги си близо до бордюра, аз отидох още по-навътре и излетях в чакъла – разясни австралиецът.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2303 -: Март 28, 2014, 12:45:21 pm »

Уилямс има нужда от повече аеропритискане във високоскоростните завои според Ботас



Шести и девети се класираха Фелипе Маса и Валтери Ботас във втората петъчна тренировка преди Гран при на Малайзия.

И двамата пилоти на Уилямс бяха убедени преди уикенда на Сепанг, че са можели да се борят за подиум още в Мелбърн, ако бразилецът не бе пометен в първия завой от Камуи Кобаяши, а съотборникът му не бе допуснал грешка по време на състезанието. Затова те се надяваха да реализират значително по-добре потенциала на FW36 във втория кръг от шампионата.

В първия ден тимът се съсредоточи върху работа с гумите – изследване на поведението и температурите им. Главният инженер на тест и поддържащия екип Род Нелсън заяви, че е събрана доста информация и в отбора са наясно какво им е необходимо за квалификацията и състезанието.

- Направихме някои промени по шасито между двете тренировки и изглежда бяха успешни. В челото разликите са много малки – първите 6 са събрани само само три десети и половина от секундата, така че няма да се иска твърде голямо подобрение, за да напреднат пилотите. Валтери попадна на жълт флаг при първата си обиколка за време, не направи чиста серия и при второто си излизане, така че има потенциал за отключване. Обратната информация от състезателите ни даде ясна посока на работа, какво да подобрим – допълни Нелсън.

Маса отбеляза, че не е имал технически проблеми и затова според него днешният ден бе добра възможност да научи повече за представянето на болида.

- Беше доста горещо и съответно разбираме по-добре как работят гумите при високи температури. Успяхме да направим дълги серии и с двата типа, което е много полезно. Колата вървеше стабилно. В нея има още потенциал и е необходимо да анализираме данните, за да я подобрим – каза още Фелипе.

Като добър определи деня си и Ботас. Най-голямото предизвикателство за него бе разликата в представянето между гумите хард и медиум:

- Твърдите се пързалят доста и се износват, така че трябва да се внимава в това отношение през уикенда. Не направих най-добрия възможен тур при последното си излизане с по-меката смес, така че имам още скорост в автомобила. Все още ни е нужно повече аеропритискане, особено във високоскоростните завои, но си имаме и силни страни. Максималната ни скорост изглежда наистина чудесна, а това е добре за състезанието.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2304 -: Март 28, 2014, 12:46:34 pm »

Бяхме наясно, че стартираме със сериозно изоставане, призна Грожан след трудните за Лотус сесии



Пореден разочароващ ден изживя екипът на Лотус – този път на пистата Сепанг до Куала Лумпур, където този уикенд ще се проведе втори кръг от световния шампионат на Формула 1.

Различни проблеми попречиха на Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо да проведат нормални тренировки. Френският пилот направи общо 18 обиколки за деня, а съотборникът му – едва 2 опознавателни. Най-сериозният проблеми бе с двигателя на Пастор, изискващ смяна и довел до пропускане на цялата втора сесия.

Заради това програмата на тима, включваща редица нови компоненти в почти всички области – аеродинамика, механика, софтуер, електроника – изостана. От екипа проявиха чувство за хумор като в графата „изводи от деня” вписаха: „Имаме много работа за вършене утре”.

- Трябва да се трудим да изчистим всичките си проблеми. Сутринта не можах да направя никакви (смислени) обиколки, а следобед изгорял кабел бе причина скоростната кутия да не работи. Естествено, че няма да сляза от колата с усмивка, след като съм я паркирал някъде по пистата. Всъщност направо си ругаеш! Но както вече споменах, това е едва второто състезание за сезона и си бяхме наясно, че стартираме със сериозно изоставане – призна Грожан.

Малдонадо се надява проблемите с неговата задвижваща система да бъдат поправени за утре, за да може да кара поне в третата сесия за подготовка и след това в квалификацията.

- И за отбора, и за мен е важно да изпитам поне малко болида. Трудно е, макар че всеки път очакваме нещата да се подобрят. Трудим се упорито. Трябва да сме готови да атакуваме, когато всичко е поправено – допълни венецуелецът.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2305 -: Март 28, 2014, 12:48:49 pm »

Райконен: Трябва да внимаваме за износването на гумите



Кими Райконен отбеляза, че Ферари имат напредък по отношение на проблемите с болида F14 T.

Финландецът обаче също има притеснения относно гумите като пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън.

- Това определено бе положителен ден и се чувстваш по-добре в сравнение с петъка в Мелбърн. Днес усещането в F14 T бе по-комфортно. Но макар да нямахме проблеми, то знаем, че ни предстои дълъг път и имаме много работа. Програмата ни бе концентрирана върху настройки за колата и изпитания на гумите, които Пирели ни предоставят тук. Управлението изглежда добро, но при симулацията на състезание открихме, че трябва да внимаваме много за износването на гумите, което е твърде високо тук. Сега внимателно ще анализираме събраната днес информация и ще опитаме да подобрим нещата – коментира Кими.

Съотборникът му Фернандо Алонсо заяви от своя страна, че сега все още върви обучителен процес, което не е необичайно за старта на първенството.

- По принцип петъкът е много объркващ ден, защото всеки си има собствена програма. Тази година обаче е още по-сложно заради всички нови елементи. Всичко премина добре, нямахме грижи с издръжливостта и успяхме да направим обиколки – достатъчно, за да разберем поведението на гумите, които ще са особено важен фактор тук заради високите температури. Хард изглеждат по-добрия вариант в дълги серии, но все още е рано да се говори за квалификационни и състезателни стратегии – каза още испанецът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2306 -: Март 28, 2014, 06:34:47 pm »

Ред Бул отново имат проблем с дебитомерите



Екипът на Ред Бул отново имаше проблеми с дебитомера в днешните свободни тренировки преди Гран при на Малайзия. Тимът работи с нови устройства, но при това положение ще търси изясняване на ситуацията от страна на ФИА.

Измерването скоростта на горивния поток се превърна в основна тема на обсъждане след първата надпревара за сезона. В Австралия Даниел Рикиардо финишира втори, но бе дисквалифициран заради това, че бе превишил многократно допустимия лимит от 100 кг/ч. Тимът обжалва санкцията, като шефът на отбора Кристиан Хорнер е категоричен, че правилата в нито един момент не са били нарушени, а хомологираните от ФИА сензори дават грешни данни.

Днес Ред Бул са сменили след първата тренировка датчика в болида отново на Рикиардо, след като първоначално поставеният се повредил. Хорнер обясни по време на самите тренировки, че е говорил с рейс директора и технически делегат на ФИА Чарли Уайтинг относно ситуацията. Сега обаче допълни, че отново ще проведе дискусия с него, за да се намери решение и Ред Бул да не рискуват нова дисквалификация.

- Въпросът е какво ще правим, ако видим ново разминаване. Надявам се да постигнем някакво разумно решение. Още нямам резултатите от втората сесия (за сензора в колата на Рикиардо). Дано са в ред и всичко да продължи нормално през останалата част от уикенда. Ако не стане така, ще се окажем в доста странна ситуация. Ще се постараем да работим с ФИА, но дилемата е същата като в Австралия преди две седмици – коментира англичанинът.

Хорнер заяви също така, че знае за същите проблеми и в други отбори:

-Останалите екипи не разговарят особено много с нас. Но знаем, че и при тях се случва. В Торо Росо тази сутрин е имало две повреди. Датчикът на Серхио Перес не е бил наред цяло състезание, други са имали различни показания. При нас проблемът бе, че постоянно показваше отклонение от калибровката. Трябва ни датчик с постоянно поведение.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2307 -: Март 29, 2014, 08:44:26 am »

Пилотите от Формула 1 ще почетат жертвите от полет MH370



Пилотите от Формула 1 ще почетат жертвите от изчезналия на 8-ми март самолет. Това ще се случи преди началото на състезанието за голямата награда на Малайзия, което ще се проведе през уикенда.

Както е известно, на 8-ми март, самолет изпълняващ полет от Куала Лумпур до Пекин изчезна безследно, като според информациите към този момент, всички 239 човека на борда са загинали.

Пред старта за Гран при на Малайзия, жертвите ще бъдат почетени с едноминутно мълчание, а на шлемовете на пилотите, както и на техните болиди, ще бъдат поставени специални послания.

                                                                                                                                gong.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2308 -: Март 29, 2014, 03:18:14 pm »

ФИА прилага нова система за по-строго следене за спазване на жълти флагове



ФИА прилага нова система за по-строго следене на това как пилотите спазват изискванията при поява на жълти флагове на писта. От администриращата спорта организация искат да са сигурни, че състезателите реално намаляват скоростта, когато на трасето има предупредителни знамена.

При въведената за този сезон система всяка писта вече се разделя не на обичайните три сектора, а на 20 индивидуални сегмента. Според информация на Аутоспорт пилотите са получили конкретна инструкция с колко трябва да свалят скоростта си, когато видят жълто знаме.

Рейс директорът и технически делегат на ФИА Чарли Уайтинг е разяснил, че всеки състезател трябва да намали с 0,2 секунди в сравнение с най-доброто си секторно време и с 0,5 сек за двоен жълт флаг.

Според Уайтинг новата система дава по-добри резултати при засичане на скоростта:
- Така ще имаме по-голяма точност при преглед позициите на автомобилите и секторите. Сега разделяме трасето на 20 части. Това ще ни позволи по-прецизна проверка дали даден състезател е намалил достатъчно при жълти знамена, тъй като сравнението на скоростта в по-голяма секция не винаги е достатъчно репрезентативно. Това е още едно допълнение към „въоръжението” на стюардите.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2309 -: Март 29, 2014, 03:20:13 pm »

Квалификацията отложена с 50 минути



Квалификацията за Гран при на Малайзия бе отложена с 50 минути заради изливащия се над пистата Сепанг порой.

45 минути преди началото на сесията заваля. Дъждът се усили до пороен и стана опасно да се кара, при което бе решено сесията да бъде отложена с 15 минути. След това метеоролозите предвидиха още един пик на валежа и последва още едно 15-минутно преместване на началния час. Следващите две излизания на сейфти кар доведоха до още четвърт час и след това допълнителни 5 минути отлагане.

Това отново стана причина за обсъждането разумно ли е подобно изместване на часовете за уикенда в Малайзия. Причината по принцип е часовете на излъчване в Европа да са малко по-удобни за зрителите на Стария континент. Логиката обаче винаги се подлага на съмнение при подобни ситуации като днешната.

Отборите поне приеха нещата с чувство за хумор. Мерцедес съобщиха за последни „настройки” по техните F1 W05:
- Сваляме гумите, слагаме плавници.

Форс Индия заявиха, че обмислят да сменят квалификацията с каране на моторни лодки и т.н.

- Това време променя всичко, но отборите са в една и съща ситуация. Останалите отбори понастигат Мерцедес, които обаче все още имат сериозно предимство. Ние бележим прогрес, трудим се упорито и знаем, че имаме необходимите ресурси, за да успеем. Всичко във Формула 1 се променя страшно бързо. На нас ни е нужно по-добро представяне на правите, което вероятно ще отнеме известно време (докато го постигнем). Дъждът малко поизравнява нещата – коментира шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер.

Той допълни, че най-големият проблем при подобни условия е видимостта - пилотите просто не виждат къде карат. Спортният директор на Пирели Пол Хембри пък бе на мнение, че ако дъждът спре, то условията ще станат приемливи за каране в рамките на 20 минути.

                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен