www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495743 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2325 -: Март 30, 2014, 02:58:28 pm »

Лотус отбеляза сериозен напредък в Малайзия в сравнение с Австралия



Тимът на Лотус отбеляза сериозен напредък в Гран при на Малайзия в сравнения с първия старт от сезона във Формула 1 в Австралия. Това бе изводът на екипа от Енстън, въпреки че само единият болид финишира на пистата Сепанг.

Ромейн Грожан се нареди 11-ти, точно извън зоната на точките. Повреда в задвижващата система принуди Пастор Малдонадо да спре по-рано.

- Днес представянето ни бе голяма стъпка напред спрямо Мелбърн, като освен това всеки път, когато колата е на писта, бележим прогрес – коментира шефът операции на пистата Алан Перман. – Ромейн направи добро състезание, докара колата до финала и ни даде много ценна информация, която ще подобри още представянето. Имаше известни повреди по дифузьора и губеше около секунда и половина като време на обиколка. Като се има предвид това, той свърши страхотна работа, за да остане пред Кими [Райконен]. Пастор имаше проблем с турбото, като разбрахме за това в началото на надпреварата. За съжаление това не само му пречеше, но и застрашаваше да повреди двигателя, така че се наложи да вземем трудно решение и да го приберем. Като цяло обаче сме оптимисти, че можем да постигнем още по-голям прогрес следващия уикенд в Бахрейн.

Грожан бе доволен от 11-ото място – и за себе си, и за отбора. Той сподели, че целта преди всичко е била да финишира, както и да се провери докъде са стигнали с работата по колата.
- Положението все още не е перфектно. Имаше сериозна загуба на аеропритискане около осем тура преди края, особено в задната част, което направи карането по-трудно – особено в защитен план. Ако не беше този проблем, съм сигурен, че можехме да сме и по-напред – каза французинът.

Малдонадо губеше мощност след старта и заяви, че трябва с екипа да разберат защо се е получило така.
- Наложи се да се прибера, за да предпазя мотора. Въпреки това изминалият уикенд очевидно бе стъпка напред. От вчера имахме възможност на настъпим повече с колата, а Ромейн можа и да завърши. Днес очевидно представянето не бе толкова добро за мен, но научихме много – допълни венецуелецът.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2326 -: Март 30, 2014, 03:06:31 pm »

Временно класиране след Гран при на Малайзия


При пилотите:

1. Нико Розберг   43
2. Люис Хамилтън   25
3. Фернандо Алонсо   24
4. Дженсън Бътън   23
5. Кевин Магнусен   20
6. Нико Хюлкенберг   18
7. Себастиан Фетел   15
8. Валтери Ботас   14
9. Фелипе Маса   6
10. Кими Райконен   6
11. Жан-Ерик Верн   4
12. Данил Квят   3
13. Серхио Перес   1


При конструкторите:

1. Мерцедес   68
2. Макларън    43
3. Ферари    30
4. Уилямс    20
5. Форс Индия    19
6. Ред Бул    15
7. Торо Росо    7


                                                 по данни от clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2327 -: Март 30, 2014, 08:07:52 pm »

Маса: Постъпих правилно; Фелипе не е пренебрегвал нареждания, заяви Клер Уилямс



Странно чувство за дежа вю имаше в ситуацията, при която в края на Гран при на Малайзия Фелипе Маса чу по радиото:

- ОК, Фелипе, Валтери е по-бърз от теб. Не го задържай.

Бразилският пилот на Уилямс обаче нито отговори, нито реагира по някакъв начин. Инструкцията бе повторена с обяснението, че гумите на съотборника му Ботас са по-нови и нареждане да не го задържа. Маса запази позицията си до финала и след това заяви, че е постъпил правилно.

- Мисля, че направих най-доброто за моето състезание – коментира Фелипе малко след финала пред Скай Спортс. – Борех се с Дженсън [Бътън] до финала и определено това бе целта ми – да спечеля колкото се може повече точки за екипа и за себе си. Борим се в шампионата, това бе втори старт. Валтери не можа да ме изпревари, беше трудно да задмина Дженсън. Не е като да сме били с напълно различни стратегии – неговата (на Ботас – б.р.) не бе друга в сравнение с моята. Спря веднага след мен и гумите му бяха в малко по-добро състояние, но недостатъчно, за да ме изпревари. Така че аз постъпих правилно.

Маса освен това бе убеден, че случилото се няма да навреди на отношенията му с екипа:

- Взехме точки за тима, това е положително. Уважавам много отбора – и когато подписаха с мен, и преди няколко часа, така че това едва ли ще се промени. Водим битка по възможно най-добрия начин. Това е гледната ми точка и не смятам, че нещата ще са сложни или странни, когато се върна в гаража. Наистина вярвам в отбора и върша всичко по силите си да помогна.

Заместник-шефът на тима Клер Уилямс заяви, че Фелипе не е пренебрегнал нареждането. Тя допълни, че седма и осма позиция са страхотен резултат за отбора – по-силен от всичко, постигнато миналата година, така че е доволна.

Ботас заяви, че не иска да коментира станалото преди да говори с екипа:

- Наистина първо трябва да обсъдим нещата в тима и какви съобщения са пратили на Фелипе. Смятам, че имах добър шанс да настигна Дженсън. Настигнах ги доста бързо, но както казах – първо ще говорим с отбора.

В официалното прессъобщение от Уилямс след финала на Гран при на Малайзия случаят изобщо не бе споменат. Главният инженер на тест и поддържащия екип Род Нелсън заяви, че двоен финал в точките е била целта за уикенда и тя е постигната. Маса допълва, че според него Сепанг не е пасвала особено на FW36, а Ботас отбелязва, че квалификацията е подчертала слабите страни на колата, върху които трябва да се работи.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2328 -: Март 30, 2014, 08:09:51 pm »

Шесто място бе максимумът, коментира Бътън; Магнусен разочарован от себе си



Шести и девети завършиха Дженсън Бътън и Кевин Магнусен в Гран при на Малайзия, втори кръг от световния шампионат на Формула 1.

- Беше горещо навън днес следобед! И когато изкараш толкова време, наблюдавайки два Уилямс-а в огледалата си, усещането е, че ти става още по-горещо – коментира Бътън след финала. – Надпреварата бе интересна и не можехме да очакваме кой знае какво повече. Смятам, че извлякохме максимума от колата си – не мислех, че ще сме по-напред от шесто място при конкретното поведение на МР4-29 на тази писта. Окуражаващо е, че боксовете и разходът на гориво бяха предвидени правилно. Все още сме слаби във високоскоростните завои. Автомобилът ни си има силни страни, но трябва и да се работи много по него.

Магнусен удари Кими Райконен (Ферари), при което счупи предното си крило. Това му донесе наказание от престой в бокса, а след това и отнемане на две точки от лиценза му. След състезанието той се извини на отбора си за това, че е оплескал нещата във втория завой:

- Мислех, че мога да взема повече точки и затова съм разочарован от себе си. Гран при надпреварите са дълги и не бива да бъркам толкова рано. Но такива неща се случват понякога и когато станат, се учиш от тях. Аз ще си взема поука. След инцидента бе трудно да се възстановя, имахме проблеми с високата температура на пистата и във високоскоростните завои. Както казах, ще си науча урока. Хубаво е, че Гран при на Бахрейн е толкова скоро, защото имам нужда да оставя днешните преживелици зад гърба си и да продължа напред.

Рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие заяви, че екипът далеч не е удовлетворен, въпреки че и двете коли завършиха в точките.

- Очаквахме да си тръгнем от Сепанг с доста повече от тези 10 точки. Дженсън направи безгрешно състезание. При по-добра квалификация вероятно можеше да е малко по-напред, но не много. Кевин стартира добре, но се докосна с Кими. Новаците преминават през такива неща – това е неизбежно и не е изненада. Реакцията на Кевин обаче бе забележителна: той наведе глава и кара с цялото си сърце през останалата част от надпреварата, навакса много от изоставането си и финишира девети. Освен това се извини на екипа при прибирането в пита, като това не бе задължително, но бе хубаво да се чуе – каза още Булие.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2329 -: Март 30, 2014, 08:24:10 pm »

Страхотно е да се бориш в челото, сподели Хюлкенберг



Нико Хюлкенберг бе блестящ в Гран при на Малайзия след вчерашното си забележително представяне в квалификацията. Немският пилот на Форс Индия завърши втория кръг от световния шампионат на Формула 1 на пето място и след това дори си позволи една бира за вечеря!

- Днешният резултат дойде заради невероятните усилия на отбора и съм много щастлив от петото място. Бяхме единственият отбор сред тези в челото, който направи две спирания в бокса и имахме прекрасно темпо през целия следобед. Упоритата работа на целия тим през зимата ни се отплаща и е страхотно да си толкова конкурентоспособен, да се бориш в челото. Показахме също така, че можем да се справим с гумите, макар аз лично да се чувствах малко по-комфортно с медиум в сравнение с хард. Но ги контролирахме изцяло – коментира Хюлкенберг.

Съсобственикът и шеф на тима Виджай Маля отбеляза, че Нико не е допуснал и минимална грешка, изпълнявайки перфектно стратегията си:
- Накрая гумите не държаха достатъчно, за да се опази от [Фернандо] Алонсо, но е окуражаващо, че финиширахме на 36 секунди пред Макларън-а на шеста подиция.

В същото време Серхио Перес дори не успя да стартира. Отборът все още разследва причината за проблема му. Мексиканският пилот заяви от своя страна, че предпочита да се съсредоточи върху положителните неща, научени досега през уикенда.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2330 -: Март 30, 2014, 08:27:17 pm »

Доменикали: Има подобрение в представянето на Ферари, но разликата с Мерцедес е значителна



В представянето на Ферари има подобрение, но разликата спрямо Мерцедес все още е значителна, заключиха в Скудерията след Гран при на Малайзия. Фернандо Алонсо се класира четвърти на пистата Сепанг. Кими Райконен бе едва 12-ти, след като при удар с Кевин Магнусен спука гума.

- Не можем да сме доволни от днешния резултат, защото от една страна Фернандо стана четвърти, но от друга Кими не взе никакви точки – обясни шефът на екипа Стефано Доменикали. – Имаше подобрение в представянето ни, но разликата спрямо Мерцедес все още е значителна. Това би трябвало да мотивира целия отбор – този на пистата, но най-вече хората в Маранело – да подобрят болида във всеки аспект. Знаем в кои области трябва да работим. Шампионатът едва стартира, а сме наясно колко бързо се променят нещата във Формула 1.

Алонсо сподели, че е изкарал уикенд без проблеми, а малките подобрения по F14 T са работили според очакванията:
- Колата вървеше много стабилно. Определено имаме още много работа, защото ние вървим напред, но и другите го правят. Не е тайна, че трябва да се трудим върху максималната ни скорост. Това се видя и от борбата ми с [Нико] Хюлкенберг. Настигнах го благодарение на по-новите си гуми. В Бахрейн ще е много горещо, а гумите за там са по-меки. Това може да е предимство за нас, тъй като се пързаляме с по-твърдите смеси.

Райконен заяви, че е много разочарован от развоя на надпреварата за себе си. След добър старт той бе ударен от Магнусен, което му коства допълнително спиране в бокса.
- Това ми струва всякакъв шанс за добър финал. След инцидента колата просто не бе същата, тъй като спуканата гума бе довела до повреди по пода и съответно до загуба на аеропритискане. С първия комплект гуми имах известни затруднения, едва с медиум нещата се пооправиха, но тогава вече бе твърде късно. Трудно е да се каже какво щеше да се получи, ако нямахме никакви проблеми, тъй като съперниците ни бяха много бързи. Но вероятно можеше да финиширам близо до Фернандо – заяви финландецът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2331 -: Април 06, 2014, 08:22:57 am »

ФИА трябва да внимава с новите наказания, твърди Джанкарло Минарди



ФИА трябва да внимава с новите наказания, твърди бившият собственик на отбор във Формула 1 Джанкарло Минарди.

Според него прекалено сурови санкции, както и колебания при налагането на наказания могат да навредят много повече на спорта, отколкото каквото и да е друго.

- F1 пое по трудна и особено стръмна пътека. Може би твърде много новости навлязоха в Гран при прекалено бързо. Сигурен съм обаче, че само след няколко надпревари скуката ще се превърне във вълнуващи състезания. Чувам, че някои хора са се отдръпнали от F1 заради недостатъчно силния звук на двигателите. Наистина ли обаче проблемът е шума от V6 турбоагрегатите? От наблюдавалите първите стартове милиони зрители по цял свят тези с право да се оплакват като че ли са присъствалите лично на Албърт парк и Сепанг. Всички останали са били пред телевизорите. И вместо да съдят просто така, специалистите и изобщо хората в спорта трябва да се съсредоточат върху сериозни неща като наказанията – заяви Минарди.

Според италианеца начинът, по който се налагат санкции и субективността на процеса мога да се окажат реални проблеми за Гран при:

- Решенията срещу [Кевин] Магнусен и [Даниел] Рикиардо в частност ме плашат и вредят на F1. Ако се продължава по този път, то ще се стигне до елиминиране на битките на писта, които са част от ДНК-то на надпреварите и са допринесли толкова много за славната история на спорта. При настоящите изисквания двубои като тези между Вилньов и Арну на Дижон през 1979 г. или Пике – Сена в Унгария биха били немислими. Миналата неделя Магнусен бе наказан тежко за обикновен състезателен инцидент. Самият [Кими] Райконен призна, че не е разбрал какво точно е станало. Разбирам притесненията за сигурността, но не можем да приемем подобни неща – иначе ще играем само видеоигри.

Санкцията срещу Рикиардо е направо драконовска според Минарди, тъй като реално при него тя ще има влияние и върху Гран при на Бахрейн заради преместването с 10 места назад на грида. Още при налагането на наказанието заради опасно излизане от бокса бе коментирано, че австралиецът понася прекалено тежка мярка за грешка, която не е негова.

- Рикиардо не бе виновен за нищо – продължава Минарди. – Отборът видя, че има проблем – още преди той да излезе на трасето. Спря и го върнаха обратно. Какъв проблем създаде? Точно тези ситуации ме плашат повече заради липсата на обективност у стюардите. В същото време никой не взе никакви мерки спрямо поведението на [Себастиан] Фетел, който притисна Нико Розберг. Това всъщност бе опасна ситуация – допълни той.

Според Минарди възможно решение е ФИА да назначи екип стюарди, който да е един и същ за всички надпревари.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2332 -: Април 06, 2014, 08:24:07 am »

Ред Бул ще покажат истинския си потенциал в Испания според Рикиардо



Ред Бул ще покажат истинския потенциал на колата си за сезон 2014 RB10 в състезанието за Гран при на Испания, което ще се проведе на 11 май, според пилота на екипа Даниел Рикиардо.

Отборът от Милтън Кийнс показа сериозно подобрение в представянето на автомобила си по време на първите две състезания за годината след множеството проблеми през предсезонните тестове, след като и от Рено решиха част от грижите със задвижващите си системи. Все още обаче не всичко е изгладено, като Ред Бул завършиха само с една кола в Австралия и Малайзия.

На въпрос кога според него екипът ще може да се бори с Мерцедес Рикиардо отговори:

- Надявам се това да се случи този уикенд, но щом се върнем в Европа, в Барселона, мисля, че ще сме по-конкурентоспособни, защото ще е изминало време и ще знаем много повече. Колата ни е доста добра от гледна точка на механиката и аеродинамиката, а Барселона възнаграждава това. Ако не го направим дотогава, мисля че там ще е състезанието, в което ще започнем да разкриваме истинския си потенциал.

За предстоящата надпревара в Бахрейн съотборникът му Себастиан Фетел сподели, че очаква Мерцедес отново да доминират. Пистата Сахир е с дълги прави, а Ред Бул изостават в максималната скорост. Той коментира, че не очаква да има проблеми с охлаждането по време на състезателния уикенд, след като на едно от най-горещите състезания за годината – в Малайзия – това не е довело до прекалено големи трудности.

- Пистата е доста трудна, тъй като има много прави и следователно ще трябва да пестим повече гориво в неделя в сравнение с Малайзия. Още в тестовете и след първите две състезания видяхме, че Мерцедес разполагат с най-силния пакет. Те са много по-бързи от нас на правите, така че ще е трудно да ги настигнем. Но позитивното от първите няколко състезания е, че колата ни има потенциал, така че зависи от нас да извлечем най-доброто от това, с което разполагаме в момента. Ако погледнете максималната скорост в предишните състезания, ние, както и другите отбори, сме по-бавни от Мерцедес. Рено работят много усилено, за да направят двигателя по-мощен – каза още Фетел.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2333 -: Април 06, 2014, 08:25:42 am »

Уилямс се извиниха на пилотите си заради заповедите от бокса



Отборът на Уилямс се извини на пилотите си заради заповедите от бокса, издадени по време на Гран при на Малайзия. От екипа настояха, че отношенията там са нормални и не са се повлияли негативно от станалото на Сепанг.

Фелипе Маса получи съобщение по радиото по време на втория кръг от световния шампионат на Формула 1, че съотборникът му Валтери Ботас е по-бърз от него. Това означаваше да му отстъпи позицията си. Бразилецът пренебрегна нареждането и запази мястото си, а след финала заяви, че е постъпил правилно. На Сахир повтори твърдението си, а малко след заместник-шефът на тима Клер Уилямс заяви, че отборът се е извинил на всички засегнати.

- Не се справихме особено добре със ситуацията спрямо и двамата ни пилоти и разбира се, им се извинихме след това. Но трябва да кажа и съм доволна да го сторя, че всичко е наред. Станалото в Малайзия не бе оптимален вариант, но ние като отбор се учим от грешките си доста бързо. Дните след състезанието там ги изкарахме в анализиране на надпреварата в детайли, преглед на пропуските ни, както и търсене на решения за подобни ситуации в бъдеще. Сторихме го като екип. Всеки каза каквото имаше и сега продължаваме напред. Това е най-важното – да можеш да проведеш честна и открита дискусия, след което да разполагаш с нови процедури, позволяващи ти да не допускаш същите грешки занапред – обясни Клер Уилямс.

Маса каза от своя страна, че е благодарен за извинението. Той допълни отново, че според него отношенията в екипа не са пострадали:

- Ако аз сбъркам, пръв ще кажа съжалявам. Този път отборът го направи.

Ботас заяви, че има доверие в тима и продължи:

- Отборът разполага с всички данни и се фокусира върху това и двете коли да вземат максимални точки. В крайна сметка ние сме служители на екипа и работим за него, така че за мен е доста ясно какво трябва да се направи. Даваш най-доброто от себе си, но трябва да играеш по правилата.

Клер Уилямс пък добави, че по принцип би предпочела определения като „стратегически решения и инструкции”.

- Изразът отборни заповеди носи твърде много негативни връзки, които нямат общо със случая – каза още тя. – Ние обаче сме състезателен отбор, който гони максимален брой точки в шампионатите. И двамата ни пилоти знаят и разбират това. Няма да навлизам в детайли, но целта ни е те да спечелят максимален актив, както и да се състезават на пистата.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2334 -: Април 06, 2014, 08:26:54 am »

Хамилтън защитава новата F1, според проучване на Ферари 83% от феновете не я харесват



Люис Хамилтън защити новата Формула 1 от обвиненията, че е скучна и допълни, че критиците едва ли щяха да са недоволни, ако техните отбори печелеха в първенството.

Английският пилот на Мерцедес взе победата в Гран при на Малайзия, а съотборникът му Нико Розберг триумфира в първия старт от шампионата. Докато тимът от Бракли, както и отборите със същата като тяхната задвижваща система обаче, се справят повече от добре, то останалите екипи имат известни затруднения.

Промяната в звука на двигателите пък, както и други характеристики на спорта в началото на сезона, предизвикаха редица критики. Управляващият търговските права на F1 и президентът на Ферари са особено недоволни от ситуацията и търсят начин да я променят. Двамата поискаха среща с президента на ФИА Жан Тод в Бахрейн.

- Ди Монтедземоло не каза и дума, когато Михаел [Шумахер] спечели пет поредни световни титли – засмя се Хамилтън. – Същото бе, когато Макларън взимаха короните си, както и Ред Бул – и те не промълвиха и дума, докато побеждаваха. Проговарят, когато някой друг излезе начело. Такова е положението.

Мерцедес са фаворити и за третия кръг от шампионата в Бахрейн. Състезателният уикенд на пистата Сахир започва днес със свободните тренировки преди надпреварата.

Междувременно бяха оповестени резултати от проучване на Ферари, проведено на уебстраницата на тима, според което 83% от феновете не харесват новата F1. Според информацията от Маранело в анкетата са взели участие около 50 000 души, основно от Италия, Великобритания, Франция и Австралия. От Скудерията твърдят, че недоволството на запалянковците е породено „основно от налагащото се пестене на гориво, което води до вдигане на крака от газта”. Според данните им хората не харесвали още звука на двигателите и прекалено сложните правила.

Според Хамилтън Формула 1 просто е различен шампионат от всички останали и изисква повече търпение:

- Картингът е най-хубав за гледане, защото виждаш природния талант пилотите. Всички са с едни и същи возила, с подобни двигатели, изпреварванията са завой за завой. Формула 1 е различна. Друга технология, друго съревнование. Намираме се в период от време, когато технологията е всичко. Факт е, че Мерцедес са се справили по-добре от всички останали в момента. Ред Бул имаха най-добрия болид (доскоро), но това може да се промени през 2014 г. Това е положително... И е нужно време преди да се дават крайни оценки за сезона.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2335 -: Април 06, 2014, 08:28:08 am »

Шумахер проявява признаци на съзнание и пробуждане



Михаел Шумахер проявява признаци на съзнание и пробуждане, съобщи мениджърът му Сабине Кем. Това е първо изявление от нея от март, когато бе заявено, че има окуражаващи знаци в състоянието на седемкратния световен шампион във Формула 1.

Шумахер падна на 29 декември миналата година при ски спускане, след което претърпя две мозъчни операции в университетската болница в Гренобъл, където е и до момента. Той бе поставен в изкуствена кома, като през януари лекарите започнаха изваждането му от това състояние.

В изявлението на Кем няма подробности, но това е най-положителната новина, оповестена от нея, от инцидента досега. Тя идва след разпространяващите се от няколко дни слухове, че съпругата на 45-годишния бивш пилот Корина Шумахер строи истинска болница в имението им в Швейцария, където да прибере Михаел и да се грижи за него.

- Михаел прави прогрес по пътя си. Проявява признаци на съзнание и пробуждане. Ние сме до него в тази дълга и трудна битка заедно с екипа от болницата в Гренобъл и оставаме уверени (в добрия изход). Бихме искали да благодарим на всички ви за продължаващото съчувствие. В същото време отново ви молим за разбиране, тъй като не възнамеряваме да разкриваме подробности. Това е необходимо, за да опазим личното пространство на Михаел и семейството му, както и да дадем възможност на медицинския екип да работи на спокойствие – се казва в изявлението.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2336 -: Април 06, 2014, 08:29:24 am »

Хамилтън начело след първата сесия в петъчния ден



Пилотите на Мерцедес, Люис Хамилтън и Нико Розберг, постигнаха най-добри времена след първата свободна сесия в петъчния ден. Германецът изостана на 0,2 сек зад своя съотборник, а на същата дистанция на трето място се класира Фернандо Алонсо от екипа на Ферари. Неговият съотборник Кими Райконен постигна шесто време, като бе изпреварен от Нико Хюлкенберг и Дженсън Бътън, за когото това е уикенд номер 250 във Формула 1. Световният шампион Себастиян Фетел остана на десето място, на близо 2 сек от върха.

Първата свободна тренировка на пистата Сакхир започна при отлични климатични условия. Температурата на въздуха бе 25 градуса, а тази на трасето 45 градуса. Въпреки това, както споделяха повече наблюдатели в падока, днес бе по-хладно от очакваното.

В десетата година на провеждането на Гран при на Бахрейн състезанието ще се проведе на изкуствена светлина, но все пак тази първа сесия се проведе на светло в следобедните часове.

С огромна радост и надежда хората в падока посрещнаха информацията, разпространена от Сабине Кем, според която състоянието на Михаел Шумахер се е подобрило значително и той дори е идвал в съзнание.

Предсезонните тестове със сигурност са дали доста информация на тимовете за това трасе, въпреки че мнозина обясняваха, че няма много общо от условията при изпитанията и тези в настоящето. Голяма част от пилотите използваха допълнителния комплект от по-твърдата смес, който според правилата от тази година се дава на всеки пилот за първите 30 мин. на първата тренировка, когато на пистата цареше сравнително сериозна работа.

Още при първото си излизане Нико Розберг съобщи, че му липсва мощност, но след кратък престои в бокса проблемът бе отстранен.

Появи се изключително интересната информация, че Ферари и Макларън са сменили предавателните числа на своите трансмисии. Ако тя е достоверна, това би означавало, че до края на сезона двата отбора няма да имат възможност да ги променят.

Колата дърпа в ляво при спиране, съобщи на рейс инженера си Кевин Магнусен. От екипа обясниха, че предната му лява спирачка е по-загрята от дясната и вероятно това е причината за подобно поведение. Оказа се обаче, че младият датчанин все пак има проблем със спирачките, което на това трасе с четири доста сериозни прави и резки спирания след тях е нещо нормално.

Тази първа сесия бе използвана от екипите на Заубер, Уилямс и Катерам да включат своите трети пилоти в подготовката за състезанието и тестването на някои нови елементи. При швейцарците Гийдо ван дер Гарде замени Естебан Гутиерес, в тима на сър Франк Фелипе Насър замени Валтери Ботас, а Робин Фрийнс се появи на мястото на Камуи Кобаяши в Катерам. Холандецът, заедно с Пастор Малдонадо от екипа на Лотус, бе сред най-усилено работещите пилоти в първата половина на сесията, като целта явно бе да се провери надеждността на задвижващите системи на Рено, които именно в тези два тима дават доста проблеми.

В челото на след първите 45 минути отново очаквано бяха пилотите на Мерцедес, направили по един опит, следвани от Хюлкенберг (Форс Индия), Квят (Торо Росо) и Райконен (Ферари).

Неразбориите във Ферари явно са доста сериозни, защото Алонсо бе пуснат да напусне бокса с гуми от двете смеси на предната ос. Испанецът явно забеляза това и спря преди излизането от питлейна, след което бе върнат от механиците до пита. Хубавото в тази куриозна ситуация бе, че испанецът все пак на време забеляза грешката на своите механици.

В Мерцедес явно бяха събрали достатъчно данни още с първото излизане на пилотите си, които не бързаха да се връщат на трасето. В Макларън пък ситуацията бе обратната и пилотите на екипа от Уокинг бяха сред най-прилежните в първата част, като проблемите на Магнусен със спирачките явно бяха решени. Бътън и младият му колега заеха четвърта и пета позиция, изпреварени само от пилотите на Мерцедес и Нико Хюлкенберг от Форс Индия.

Това означаваше, че първите пет коли разполагат със задвижване на германците, което (особено на това трасе) доказваше превъзходството по отношение на мощността.

15 минути преди края на първата сесия все пак Алонсо успя да постигне най-добро време и да поведе с повече от 0,4 сек на Хамилтън. Хюлкенберг също подобри значително времето си при първия си опит с нов комплект медиум гуми и се нареди втори. Нико Розберг пък измести Алонсо от върха с 0,2 сек при своя втори опит за деня около 10 минути преди края на първата сесия. Веднага след него обаче Хамилтън също подобри топ резултата с 0,2 сек и картината отново придоби реалните си параметри.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2337 -: Април 06, 2014, 08:30:44 am »

Мерцедес начело след първия ден



Пилотите на Мерцедес, Люис Хамилтън и Нико Розберг, бяха най-бързи и след втората свободна тренировка в петъчния ден в Бахрейн. Така състезателите за пореден път показаха, че имат доминираща роля в началото на сезон 2014. Трети се нареди Фернандо Алонсо с Ферари, следван от Даниел Рикиардо (Ред Бул) и Фелипе Маса (Уилямс).

Втората тренировка в Бахрейн започна при изкуствено осветление. Температурата на въздуха бе паднала само с 3 градуса спрямо първата сесия (до 22 градуса по Целзий), докато тази на асфалта бе с цели 18 по-малко (27 градуса). Това разбира се автоматично означаваше по-малко сцепление за пилотите, които така или иначе след промените в правилата се оплакват от намаленото аеродинамично притискане.

Интересното обаче бе, че всички пилоти излязоха почти веднага на пистата и въпреки трафика и по-ниските температури времената бяха по-добри от тези сутринта. Хамилтън и Розберг от екипа на Мерцедес отново излязоха начело след първите си опити, като зад тях се наредиха Рикиардо (Ред Бул), Алонсо (Ферари) и Фетел (Ред Бул). Хюлкенберг (Форс Индия) пък бе шести пред Магнусен и Бътън от Макларън.

Пилотите на Ред Бул бяха получили нови двигатели с вътрешно горене по време на паузата между двете сесии (в колата на Фетел и MGU-K), като същото се случи и със състезателите на Торо Росо. В Маруся пък освен споменатите агрегати бяха сменени и турбо компресорите. Това означава, че до края на сезоните споменатите екипи ще разполагат само с по три нови 1,6-литрови V6 турбо агрегати. При нарушаване броя на използваните мотори, който е ограничен на 5 за сезон, ще последва наказание с преместване на 10 места назад.

В Макларън пък решиха да сменят елементи на предното окачване в колата на Бътън, като определено имаха сериозни затруднения и дори се стигна до използването на чук във високотехнологичен спорт като Формула 1.

Около половин час след началото на сесията пилотите започнаха вторите си опити, вече с по-мекия от двата типа гуми. Още при първото си излизане с меката смес Нико Розберг подобри собственото си най-добро време с близо 2 секунди и поведе в класирането. Времето на Хамилтън със същия тип пък бе още по-добро, с близо 0,4 сек по-добро от това на съотборника му.

Особено интересни бяха статистиките за максимална скорост от спийд трапа на пистата. Хамилтън бе най-бърз с 326 км/ч като втория Алонсо бе с 319 км/ч. Световният шампион Себастиян Фетел пък бе с едва 316 км/ч максимална скорост, на повече от 10 км/ч зад Хамилтън.

След първото си излизане с меките гуми почти всички пилоти започнаха подготовката си за състезанието, кои със същия тип, като Розберг и Хамилтън, кои с медиум сместа, като Себастиян Фетел.

Колкото бързи бяха по-меките гуми, толкова по-сериозно се износваха те. На прашното, изстиващо все по-бързо трасе, Нико Розберг загуби повече от 2 секунди в четвъртата си обиколка от серията спрямо първата си.

Темпото на Мерцедес в дълга серия от обиколки отново бе на високо ниво и останалите пилоти трудно се доближаваха до темпото им. Единствено Уилямс и до някъде Ред Бул и Макларън успяваха да ги следват, макар и на сериозна дистанция.


                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2338 -: Април 06, 2014, 08:32:53 am »

Рикиардо: Мисля, че направихме крачка напред



Даниел Рикиардо заяви, че според него равносметката от петъчните тренировки в Бахрейн е положителна. Пилотът на Ред Бул смята, че отборът е направил крачка напред, въпреки че изоставането спрямо пилотите на Мерцедес продължава да е повече от секунда.

„В първата тренировка изпробвахме различни неща по колата“, обясни Рикиардо резултата от първата сесия, в която бе по-бавен от Хамилтън с почти 3 секунди. „Във втората видяхме доста позитивни признаци. Имаме още доста работа пред нас, но смятам, че тази вечер направихме крачка напред.“

Рикиардо е наясно, че екипът му е далеч от настигането на тима на Мерцедес.

„Имаме още да намаляваме от преднината им, но днешния ден не бе никак лош за нас. Можем да подобрим още представянето си. Ниските температури вечерта също бяха от полза. Най-малкото физически не е толкова напрегнато за нас. Трасето изглеждаше по-бързо. Така че преместването на надпреварата вечерта за нас е Win-win-Situation (ситуация при която и при двата възможни финала се печели – б.а.). Пистата бе наистина добре осветена, организаторите са свършили добра работа. Сигурен съм, че на състезанието в неделя ще се забавляваме много.“

Фактът, че австралиецът ще бъде върнат с десет места назад в класирането от постигнатата в квалификацията позиция според Рикиардо няма толкова голямо значение.

„Смятам, че просто ще трябва да съм по-агресивен в състезанието и ще си пробия път напред. Но иначе това наказание няма значение за представянето в тренировките и квалификацията. Трябва да направя всичко възможно, за да съм сигурен, че в неделя ще разполагам с добра кола.“

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2339 -: Април 06, 2014, 08:34:04 am »

Хамилтън въпреки първото място: Имаме още работа



Люис Хамилтън изпревари с 0,365 секунди своя съотборник Нико Розберг в петъчните тренировки в Бахрейн. Германецът бе единственият пилот, успял да се доближи до темпото на шампиона от 2008 г. Третият Фернандо Алонсо бе с повече от секунда зад британеца. Въпреки това обаче Хамилтън не бърза да се радва и смята, че има още неизчерпан потенциал в колата му.

„На тази писта температурите обикновено достигат 38-39 градуса“, обясни Хамилтън. „Още в следобедните часове времето бе доста по-хладно. Не става дума да изпадаме в паника, а да реагираме. В първата сесия не изглеждахме толкова силни, но във втората показахме по-добро разбиране на условията.“

Или казано с други думи, ако условията са били перфектни, Хамилтън е щял да има още по-сериозна преднина.

„Имаме вече един ден зад гърба си, в който имахме определени проблеми с гумите. Подобни трудности имахме вече и по време на тестовете. Сега просто разликите са по-сериозни. Колата обаче се чувства още по-добре, отколкото бе на тестовете. Особено по отношение на баланса. Въпреки това има още какво да се желае, за да стане перфектна.“

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен