Хамилтън с победа в БахрейнЛюис Хамилтън постигна втора победа за сезона, след като изпревари своя съотбоник в Мерцедес, Нико Розберг. Третото място зае Серхио Перес от екипа на Форс Индия. Даниел Рикиардо (Ред Бул) успя да заеме четвърта позиция, след като стартира извън топ 10. Пети се класира Нико Хюлкенберг (Форс Индия), следван от Себастиян Фетел (Ред Бул), Фелипе Маса и Валтери Ботас (Уилямс), а последните точки останаха за пилотите на Ферари, Фернандо Алонсо и Кими Райконен.
Състезание номер 900 в историята на Формула 1 протече изключително интересно и запомнящо се, с непрекъсната борба по цялата колона от началото до края. То започна при познатите от предишните два дни условия във вечерните часове - около 22 градуса температура на въздуха и 28-29 градуса температура на асфалта.
Себастиян Фетел и Адриян Сутил бяха избрали да стартират в състезанието с медиум сместа, която бе значително по-бавна от меката, но за сметка на това издръжливостта ѝ бе впечатляваща (поне в предишните дни). Това вероятно означаваше тактика с две спирания и изтеглен назад първи стоп.
Люис Хамилтън поведе на старта, след като успя да стартира по-добре от своя съотборник Нико Розберг. Най-добра реакция след изгасването на светлините обаче показа Фелипе Маса, който се изкачи до трета позиция. Серхио Перес бе четвърти, следван от Ботас и Бътън. Райконен, който потегли доста внимателно изпусна пред себе си още Хюлкенберг и Алонсо. В седми завой още в първата обиколка той отново бе ударен от Кевин Магнусен, но за щастие без видими последствия за двамата. Загубата на концентрация от страна на младия датчанин скоро бе използвана от Себастиян Фетел, който изпревари пилота на Макларън и се залепи зад Райконен.
Хюлкенберг успя да се справи с Алонсо в началото на шестата обиколка, като се възползва по чудесен начин от по-високата си максимална скорост при спирането за първи завой.
Изоставането на Розберг на старта пък накара рейс инженерът му да го подсети, че има и алтернативна стратегия, с която могат да се опитат да се преборят за победата. Това означаваше по-дълго оставане на пистата и евентуално минаване от три на два стопа.
Рикиардо се опита да изпревари Кевин Магнусен в началото на деветата обиколка, но късното спиране на австралиеца не се увенча с успех. За сметка на това обиколка по-късно Дженсън Бътън успя да се справи с Валтери Ботас в първия завой. Темпото на финландеца явно не бе достатъчно добро и почти веднага, няколко завоя по-късно бе изпреварен и от Нико Хюлкенберг.
Гумите на пилота на Уилямс явно бяха в края на живота си и в края на същата обиколка той мина през бокса за смяна.
Даниел Рикиардо също успя да се справи с Магнусен, макар и в 12-ата обиколка, когато задните гуми на Макларън-а също изглеждаха свършени. Събитията на пистата следваха едно след друго. В същата обиколка Серхио Перес успя да измести Фелипе Маса от последното място на подиума, докато двамата пилоти на Мерцедес вече бяха натрупали повече от 10 секунди преднина.
Алонсо влезе в бокса в края на 12-ия тур, излизайки на 15-а позиция отново с меки гуми. Фелипе Маса влезе в бокса обиколка по-късно, заедно с Кими Райконен. Стопът на Маса явно не бе достатъчно бърз и той се върна на пистата зад съотборника си Ботас.
Фетел пък който вече бе шести се оплака, че DRS системата на неговия болид не работи. Това бе известен проблем, още повече, че Даниел Рикиардо вече бе плътно зад него.
Инцидент между Жул Бианки и Адриян Сутил в дъното на колоната доведе до отпадането на пилота на Заубер. Късния стоп на Нико Хюлкенберг пък го върна на пистата 13-и зад Райконен и Квят, но германецът успя да се справи с тях още първата си обиколка след спирането.
Фетел се оплака от износени задни гуми, което бе интересно, защото Рикиардо и Бътън, както и двамата пилоти на Мерцедес с меките гуми все още не бяха спирали в бокса.
Розберг опита атака на първи завой в 18-ия тур, но Хамилтън контраатакува и успя да остане начело, въпреки моментен срив. В същата обиколка Фетел влезе в бокса за нови гуми.
Розберг отново опита атака обиколка по-късно и остана начело няколко завоя, преди Хамилтън отново да си върне водачеството. Рикиардо също смени гуми, а Хюлкенберг успя да се справи със съотборника си Перес. Двамата скоро нямаха никакви проблеми да се справят с Фернандо Алонсо. Така в челото се наредиха пилотите на Мерцедес, следвани от тези на Уилямс и Форс Индия.
Хамилтън смени гуми в края на 19-ия тур. Той се върна на пистата втори, на около 20 секунди зад съотборника си. Кими Райконен бе изпреварен от Дженсън Бътън, който зае осма позиция.
В 21-ата обиколка Розберг смени гуми и излезе втори на малка разлика от съотборника си, но с медиум сместа, което означаваше дълга серия от обиколки и вероятно само още едно спиране.
Маса завоалирано обясни на рейс инженера си, че Ботас го бави. Двамата пилоти на Уилямс определено не бяха достатъчно бързи и Хюлкенберг бързо ги настигна, следван от съотборника си Серхио Перес.
Фетел успя да изпревари Райконен в борба за деветата позиция, въпреки че затова му трябваше доста време заради неработещия DRS.
Борбата за последното място на подиума пък продължаваше с пълна сила с четири коли разделени на десети от секундата помежду си. Ботас в крайна сметка влезе в бокса, излизайки 11-и зад Рикиардо, а Хюлкенберг увлечен от битката с Маса позволи на Перес да го изпревари в седми завой.
Бътън успя да изпревари Алонсо в 29-ата, който съвсем скоро бе настигнат от Фетел. В същото време Перес изпревари Маса на пети завой и бразилецът скоро стана жертва и на Хюлкенберг.
Втори опит на Рикиардо срещу Райконен се оказа неуспешен, докато 27 обиколки преди края на състезанието Маса и Алонсо влязоха в бокса за втори път.
В челото Хамилтън бе с преднина от 7,4 секунди пред Розберг, но правеше обиколки по-добри с едва 0,2 сек., което при различни стратегии можеше да се окаже в полза на германеца, но с около секунда по-добри от тези на следващите.
Двамата водеха убедително пред колите на Форс Индия, Бътън и Фетел бяха пети и шести, Райконен, Рикиардо, Ботас и Маса. Алонсо бе 11-и.
Ботас с рискована маневра се опита да изпревари Райконен и Рикиардо, но се отказа в последния момент, избягвайки удар със сънародника си.
В 32-ата обиколка Рикиардо все пак успя да се справи с Райконен, чийто гуми явно бяха значително износени. Това позволи скоро и Ботас да изпревари пилот на Ферари. Скоро (в 34-ия тур) Райконен стана жертва и на Фелипе Маса, и влезе в бокса за смяна.
Ботас пък изпревари без особени проблеми с Рикиардо. Перес направи второ спиране в 35-ата обиколка и Хюлкенберг излезе на трета позиция. Фетел също спря за нови гуми в същия тур, докато Рикиардо бе изпреварен и от Маса.
Обиколка по-късно през питлейна минаха Хюлкенберг, Бътън и Рикиардо.
Така след вторите спирания Хамилтън (спирал само веднъж) водеше пред Розберг (също само с едно спиране в бокса) с около 10 сек, Ботас и Маса бяха трети и четвърти, следвани от Перес, Алонсо, Хюлкенберг и Бътън. Фетел излезе 11-и след второто си спиране, но бързо се справи с Магнусен и Хюлкенберг, нареждайки се девети.
Хюлкенберг от своя страна бързо се справи с Алонсо и зае шеста позиция. Рикиардо, справил се за втори път с Райконен отново успя подобно на съотборника си да задмине в една обиколка Магнусен и Малдонадо.
Маса влезе за трети път за смяна на гуми в 39-ата обиколка. Излезе едва десети зад Рикиардо, което показваше колко изравнени са силите в средата на колоната. Ботас влезе в бокса в 41-ия тур, като в същото време Гутиерес и Малдонадо се удариха на първи завой, заради невероятна грешка на венецуелеца, излизащ от бокса. Състезателят на Лотус буквално торпилира мексиканеца, чиято кола се превъртя във въздуха.
На пистата се появи кола за сигурност, което бе използвано от пилотите на Мерцедес да сменят гуми за втори път. Освен тях същото направиха Бътън, Алонсо и Райконен. В същото време Магнусен отпадна заради проблеми със съединителя.
Интригата за победата се запазваше, защото Розберг щеше да използва нов комплект меки гуми, за разлика от съотборника си, който бе с медиум. Хамилтън питаше рейс инженера си как да подобри баланса на колата си с новите гуми, докато съотборникът му и неговият собствен инженер се чудеха как да горят повече гориво зад колата за сигурност, защото имаше повече от достатъчно, за да завърши, а в същото време то тежеше.
Пади Лоу се обади и на двамата си пилоти, като ги помоли да внимават в оставащите 10 обиколки. Трудно бе да се каже, дали това е отборна заповед, но двамата се хвърлиха в борба веднага след рестарта, както и пилотите на Форс Индия зад тях. Фетел и Рикиардо се справиха с Бътън и скоро същото направи Маса и Ботас. Алонсо бе следващия, залепил се за британеца.
Отпред не бе по-малко интересно. Фетел се бе залепил зад пилотите на Форс Индия, но по-ниската му скорост на правите бе сериозно затруднение. Увлечен в битка с тях, той позволи на Даниел Рикиардо да го изпревари в първия завой на 50-ата обиколка. Световният шампион се оплака от много ниска скорост на правите, което позволи на пилотите на Уилямс да го настигнат.
Алонсо най-накрая успя да се справи с Бътън. Фетел пък се опита да си върне позицията от Рикиардо, които обаче се защити чудесно.
Хамилтън и Розберг отново бяха успели да се откъснат напред, като продължаваха борбата помежду си. Розберг правеше всичко възможно да се възползва от меките гуми, но съотборникът му се защитаваше успешно.
В края на 53-ата обиколка пък Рикиардо успя да се справи с Хюлкенберг след грешка на германеца и да заеме четвърта позиция.
Обиколка преди края Маса се опита да изпревари Фетел, който обаче успя да си върне позицията. Отпред Розберг изглежда се отказа от атака на първото място, докато Бътън отпадна заради технически проблем в своето 250-о състезание.
Размествания обаче така и не настъпиха, като Хамилтън победи за втори път през този сезон. Нико Розберг зае второто място, следван от Перес, Рикиардо, Хюлкенберг, Фетел, Маса, Ботас, Алонсо и Райконен.
clubs1.bg