www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 503621 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2385 -: Април 08, 2014, 07:20:18 pm »

Форс Индия ще продължи да се бори за ограничение на бюджетите



Форс Индия няма да се откажат от идеята за ограничаване бюджетите на отборите във Формула 1, заяви заместник-шефът на отбора Боб Фърнли в Бахрейн.

На пистата Сахир по време на третия състезателен уикенд за 2014 г. президентът на ФИА Жан Тод обясни, че плановете на федерацията да лимитира годишните разходи на екипите са изоставени. Причината бе, че шестте отбора с представители в Стратегическата група – Ферари, Макларън, Ред Бул, Мерцедес, Уилямс и Лотус – са се противопоставили на идеята. Те са изпратили писмо до Тод и оглавяваната от него организация, изразяващо позицията им, като отбелязват, че ограничения на харчовете могат да се направят чрез техническите и спортни правила.

- Разочароващо е (че ситуацията се развива по този начин), но трябва да продължим да прилагаме натиск това да се случи – заяви Фърнли, след като Серхио Перес стана трети в Гран при на Бахрейн. – Форс Индия току-що доказа, че не е необходимо да се харчат безумни пари, за да се направи добро шоу. Това състезание (на Сахир – б.р.) бе доказателство, че Формула 1 е в състояние да направи фантастичен спектакъл.

Според Фърнли е необходимо както лимитиране на бюджетите, така и ограничения чрез правилата:

- Второто е необходимо като помощ, но като цяло разходите трябва да се контролират. Не мисля, че ще променим мнението си по този въпрос. Отборите трябва да са в силна позиция, за да оцелее спортът.

Тимът от Силвърстоун обаче няма представител в Стратегическата група. Тя бе създадена при последната промяна в начина, по който се дават предложения за нови правила в F1 и в нея влязоха хора от 6 от общо 11-те отбора. Извън групата са по-малките екипи – Заубер, Форс Индия, Торо Росо, Катерам и Маруся. Това предизвика опасения, че по този начин техните интереси няма да бъдат достатъчно добре защитени за сметка на големите и така или иначе по-облагодетелствани финансово екипи.

- Според мен това (разпределение) показва недостатъците на системата – заяви Фърнли. – То е напълно неприемливо и мнението ни е непоклатимо по този въпрос. Не може да правиш определени големи отбори още по-богати и по-силни, да лишиш от права останалите и да очакваш да са щастливи. Но ще продължим да работим спрямо нашите виждания. Няма да отстъпим и крачка.

Междувременно шефът на четирикратните световни шампиони Ред Бул Кристиан Хорнер изрази мнение, което напълно се покрива с това на главния изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис: че каквото и да е централизирано ограничение на бюджетите не може да се контролира достатъчно ефективно.

- Всички отбори са съгласни, че е нужно намаление на разходите. Най-ефективният начин за постигането на това е чрез спортните правила – каза Хорнер.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2386 -: Април 08, 2014, 07:23:30 pm »

Мерцедес са силни, но можем да ги настигнем, смята Алонсо



Фернандо Алонсо смята, че Мерцедес могат да бъдат настигнати от съперниците си през сезон 2014 г. във Формула 1. Двукратният световен шампион се класира едва девети в третия кръг от първенството в Бахрейн, докато екипът от Бракли взе трета (втора двойна) поредна победа. Съотборникът му Кими Райконен бе десети, а самият Алонсо отбеляза, че това е било максималното представяне на Ферари F14 T.

- Мерцедес са силни, в това няма съмнение. Ние обаче все още смятаме, че можем да ги настигнем. Защо не? Това бе едва третото състезание от шампионата, предстои ни дълъг път. Преди години (през 2009 г.) видяхме как Браун Гран при спечели първите пет или шест надпревари, а Ред Бул почти ги настигна в края на сезона. Трябва да работим, няма време за приказки. Сега не е моментът да се търсят извинения. Просто не сме достатъчно добри и трябва да напреднем. Няма да е лесно, знаем го. Имаме някои планирани неща. Проблемът не е само в липсата на мощност, а и в аеродинамичната ефективност – нея също можем да подобрим. Ще се трудим денонощно, имаме и два дни тестове в Бахрейн. Надявам се в Китай да видим първата стъпка – обясни Алонсо.

Той настоя, че отборът му е свършил перфектна работа на Сахир с наличното оборудване:
- Беше трудно, в това няма съмнение, но екипът бе перфектен. Болидът се представи на максимума си. Стартът бе страхотен, стратегията – добра, спиранията в бокса също, така че според мен взехме възможния максимум.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2387 -: Април 08, 2014, 07:27:53 pm »

Идеите за промени в правилата заради разхода на гориво са абсурдни според Лоу



Идеите за увеличение на количеството гориво от 100 на 110 кг или скъсяването времетраенето на състезанията са неприложими и абсурдни според техническия изпълнителен директор в Мерцедес Пади Лоу.

След първите две надпревари имаше множество критики към правилата за 2014 г., недоволство от звука на двигателите - че не е достатъчно силен и роптаене срещу факта, че пилотите трябва да пестят гориво по време на състезанието.

По време на уикенда за Гран при на Бахрейн управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун, президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло и президентът на ФИА Жан Тод се срещнаха, за да обсъдят положението на спорта. Тод коментира, че се провеждат разговори с трите производителя на двигатели Мерцедес, Ферари и Рено за възможно увеличение на звука на задвижващите системи, но отхвърли варианта за други промени в правилата.

- Трябва да видим дали можем да приложим в краткосрочен, средносрочен или дългосрочен план увеличение на звука. Бях помолен да обърна внимание на този проблем. Това създава известни притеснения. След Барселона ще има двудневни изпитания, така че се надявам тогава нещо да може да бъде тествано. Живеем в свят, в който няма единогласие - това е честно. В конкурентна среда тези, които са отпред, обикновено не се оплакват, а тези, които не са, го правят. Ако разполагаш с добра кола, няма да имаш проблеми. Чувам, че някои двигатели са над минималното ограничение на тегло, което е 145 кг. Ако разполагаш с агрегат с пет, десет или 15 кг по-тежък, разбира се няма да е толкова мощен.

Лоу коментира, че е съгласен с позицията на Тод и добави:

- През последните дни и седмици се говори за неща, които са напълно нереалистични. Първото предложение беше, че трябва да имаме 110 кг гориво. Някой осъзнава ли, че не могат да се съберат 110 кг в тези коли? Или да направим състезанията по-къси. Представяте ли си как ще се приеме сред феновете? Ще е като да решим, че хората не са във форма и маратоните не трябва да са 42, а 40 км.

Бахрейн е едно от трасетата с най-висока консумация на гориво, но Лоу уточни, че Мерцедес не са имали проблеми с това в състезанието.

- Степента на пестене на гориво по време на състезанието, въпреки факта, че момчетата (Люис Хамилтън и Нико Розберг – б.а.) се състезаваха от старта до финала, беше напълно нормално ниво на пестене. Стратегията ни през миналата година включваше пестене на гориво, а тази, която използвахме в Бахрейн, бе приблизително същата. Формула 1 е за развитие на технологиите, поставяне на високи цели. Бих казал, че 100 кг гориво за състезание и за час (горивен поток) са всъщност идеално отсъдени стойности. Природата на Формула 1 е да изведе технологията до лимита й и отвъд него. Идеята да се отдръпнем от това за следващата година е абсурдна за мен. Целта на Формула 1 би трябвало да е да се развива. Може би следващата година трябва да имаме 95 кг гориво за състезанието – допълни той.

Шефът в отбора, отговарящ за управлението, Тото Волф споделя мнението на Лоу и също добави, че не са имали проблеми с консумацията на гориво през първите състезания за сезон 2014.

- Просто трябва да разберем какво не харесват феновете. Ако е шумът, трябва да го вземем под внимание. Дали състезанията са станали скучни заради доминацията на един отбор или автомобил? Наблюдаваме този феномен през последните 20 години. Беше ли скучно, когато Себастиан (Фетел) спечели последните девет състезания (за сезон 2013)? Със сигурност е по-скучно, ако има изразен лидер, казвам това и от гледната точка на фен - коментира Волф.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2388 -: Април 08, 2014, 07:29:20 pm »

Няма лесен начин да оправим ситуацията със звука, призна Екълстоун



Бърни Екълстоун призна, че няма начин ситуацията със звука на задвижващите системи във Формула 1 да бъде разрешена лесно.

Управляващият търговските права на спорта е особено недоволен от този аспект в надпреварите. Според него звукът е една от основните характеристики на Гран при, определящи привлекателността на спорта за феновете. Организаторите на първия кръг в календара в Австралия вече се оплакаха от звука. Екълстоун твърди, че и други промоутъри се притесняват от евентуална загуба на зрители.

- Работим по въпроса, да видим какво можем да направим. Ако знаехме как да поправим нещата, щяхме да го сторим. Просто е. Няма един човек, който да може да реши. Има група – тя е в състояние да оправи ситуацията. Но в момента никой не знае какво да прави – заяви Екълстоун, цитиран от Аутоспорт.

83-годишният англичанин бе доволен освен това, че Мерцедес са готови да помагат вместо да протестират срещу каквито и да са действия:

- Хубавото е, че хората, които биха могли да са против и да кажат, че не желаят нищо да се променя и не ги интересува, тъй като са с най-добрата система – те първи заявиха, че ще направят каквото могат. Сериозно работят. И не се притеснявайте – всичко ще се оправи.

Междувременно президентът на ФИА Жан Тод заяви, че направеното от Лука ди Монтедземоло изявление относно настоящия вариант на Формула 1 не е коректно. Италианецът заяви, че едва ли на някого допада да гледа на пистата таксиджии, които пестят гориво непрекъснато.

- Не мисля, че ако попитате [Люис] Хамилтън и [Нико] Розберг, те ще кажат, че карат като таксиметрови шофьори, като казвам това с цялото ми уважение към тази професия – каза Тод. – Нямаш проблем, ако разполагаш с достатъчно добър автомобил. Да чувате Розберг да се оплаква? Чухте ли Себастиан Фетел да се жалва миналата година? Справящите се добре си мълчат, другите се оплакват.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2389 -: Април 08, 2014, 09:04:38 pm »


Драстични диети, какво толкова? - Жан Тод

Жан-Ерик Верн в болница между състезанията

Тази година някои от пилотите в падока трябваше да се подложат на тежки диети, за да не тежат прекалено на новите си турбо болиди. Проблемът се оказа сериозен за някои по-високи момчета, но президентът на ФИА Жан Тод отрече въпросът да е притеснителен.

В действителност обаче за някои, като Жан-Ерик Верн, проблемът е повече от сериозен. Пилотът на Торо Росо е бил в болница по-рано тази година точно след тежка диета. Французинът е бил приет между Гран при на Австралия и Малайзия заради рязка загуба на тегло и дехидратация.

"Тогава бях стигнал до 67 кг, което е твърде ниско, и изгубих енергия. Но вече съм добре, качих малко", призна Верн преди Гран при на Бахрейн.

Тази година минималното тегло на болида с пилота в него е 692 кг, което е само с 50 кг над миналогодишната норма. Новите V6 турбо двигатели са доста по-тежките от старите V8, което за някои пилоти означава, че трябват да редуцират собственото си тегло, за да са конкурентни. Преди началото на сезона се говореше, че това ново правило е абсурдно, несправедливо и опасно за здравето на състезателите. Жан Тод заяви, че няма нищо тревожно:

"Обикновено човек може да спазва добра диета и без да се налага да постъпва в болница заради загуба на твърде много килограми. Не мисля, че това е причината да стигнеш до там".

Отборите във Ф1 приеха, че за следващия сезон минималното тегло трябва да се увеличи с 10 кг и да стане 701, за да няма риск за пилотите. До подобно решение не можа да се стигне по-рано миналата година и доста от състезателите не скриха недоволството си.

Адриан Сутил от Заубер е един от най-високите и най-тежки пилоти на стартовата решетка. Той обвини по-ниските си колеги, че пречат правилото да се махне. "Налага се да свалим толкова много от теглото си, а няма откъде да го махнем. Миналата година пак се стараех да съм много лек, сега свалих още 3-4 килограма. Не е лесно и трябва да се внимава. Скоро нещата ще станат критични. Опитвам се да се контролирам и винаги да съм във форма, за да мога все пак да издържам до края на състезанието, но още преди старта чувствам, че не разполагам с всичките си сили. Все едно да не си ял достатъчно преди да тръгнеш да тичаш час и половина - после имаш недостиг на захар и не функционираш добре. Изправени сме пред опасност. Сезонът е дълъг и пътуването ти изсмуква силите".

"Разликата в теглото между мен и съотборника ми Даниил Квят, който е по-лек, се равнява на 4 десети в обиколка. Бях на диета през зимата, но има някои граници, които тялото просто не може да продължи да прекрачва. Между Австралия и Малайзия бях в болница заради недостиг на вода и всичко останало. Бях много слаб. Честно казано ситуацията е глупава. Болидите и без това са трудни за каране и трябват много умения. Отслабването не помага", заяви Верн.

Пилотът на Торо Росо разкри, че въпросът е бил дискутиран между колегите му, но "някои по-леки пилоти не искат да си загубят предимството".

                                                                                                                              formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Април 09, 2014, 08:33:34 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2390 -: Април 08, 2014, 09:07:03 pm »



Райконен: Болидът на Ферари е като от други серии

В свой стил Кими не спести критика към Скудерия

Кими Райконен в чисто свой стил не спести критиката си и каза откровено какво мисли за новия болид на Ферари. Според последния пилот, донесъл световната титла в Маранело, новият F14 T в сравнение с Мерцедес е като от други състезателни серии.
Тези думи няма да се харесат на отборния шеф Стефано Доменикали. Дори президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло обаче не скри разочарованието си пред телевизионните камери от темпото на "Черните кончета" и напусна бокса на тима още преди средата на Гран при на Бахрейн.

"Нямахме скорост да се конкурираме не само с Мерцедес, но и с Ред Бул и Форс Индия. Изоставаме много на правите, но и в завоите ни липсва аеродинамично притискане. Болидът ни сякаш беше от други състезателни серии в сравнение с този на Мерцедес", откровен бе Райконен.

"Иначе колата се управлява добре, но без скорост на правите нямаме шанс. Една от колите на Форс Индия излезе зад мен от бокса и ме изпревари за секунди. Нямаше изобщо какво да направя, а моите гуми също бяха нови на няколко обиколки. Може би успяхме да задържаме Ред Бул на правите, но в завоите нямаме шанс, защото те разполагат с много повече даунфорс. Трябва бързо да си решим проблемите, за да не загубим всички шансове за челото", завърши финландецът.

                                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2391 -: Април 08, 2014, 09:08:55 pm »



Розберг най-бърз през първия ден от теста

Форс Индия продължават да са по петите на Мерцедес

Нико Розберг записа най-бърза обиколка през първия ден от първия сезонен тест тази година. След Гран при на Бахрейн отборите и пилотите останаха на пистата "Сахир" и се съсредоточиха върху подготовката си за оставащите състезания, а Катерам посветиха деня си на Пирели.

Германският пилот на Мерцедес загуби битката със съотборника си Люис Хамилтън за първото място в нощното състезание в Бахрейн, но днес направи 121 обиколки и поведе в класирането за сесията с 1:35.697 минути.

Втори се подреди пилотът на Форс Индия Нико Хюлкебернг с 0.367 секунди изоставане. Фернандо Алонсо даде третото най-добро време с Ферари и навъртя почти 70 обиколки, изоставайки с половин секунда от Розберг.

Кевин Магнусен върна Макларън в челото и финишира четвърти със 101 обиколки зад гърба си. Уилямс не можаха да изминат дори половината на тези километри и Валтери Ботас с едва 28 обиколки, завърши пети пред Макс Чилтън и Даниел Рикардо.
Младата руска надежда на Заубер Сергей Сироткин изпревари Робин Фрийнс от Катерам, Пастор Малдонадо от Лотус и дори Даниил Квят от Торо Росо. Сироткин, който все още няма суперлиценз, се класира осми.

1. Нико Розберг, Мерцедес, 1:35.697, 121 обиколки.
2. Нико Хюлкенберг, Форс Индия, 1:36.064, 69 обиколки.
3. Фернандо Алонсо, Ферари, 1:36.626, 69 обиколки.
4. Кевин Магнусен, Макларън, 1:36.634, 102 обиколки.
5. Валтери Ботас, Уилямс, 1:37.305, 28 обиколки.
6. Макс Чилтън, Маруся, 1:37.678, 60 обиколки.
7. Даниел Рикардо, Ред Бул, 1:38.326, 91 обиколки.
8. Сергей Сироткин, Заубер, 1:39.023, 76 обиколки.
9. Робин Фрийс, Катерам, 1:40.027, 63 обиколки.
10. Пастор Малдонадо, Лотус, 1:40.183, 16 обиколки.
11. Даниил Квят, Торо Росо, 1:40.452, 67 обиколки. 

                                                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2392 -: Април 08, 2014, 09:10:54 pm »



Хамилтън изнесе интересна информация от кухнята на Мерцедес

Битката на съотборниците Люис/Нико става ожесточена

В последната Гран при на Бахрейн ясно се видя, че шефовете в отбора на Мерцедес ще имат доста напрегнати моменти до финала на сезон 2014. Днес Хамилтън изнесе интересна информация от кухнята на отбора на Мерцедес, за това как двамата се подготвят преди състезание.

В първите три състезания германският тим наложи по-голяма доминация от тази в последните четири години на Ред Бул. Миналата неделя в Бахрейн обаче за първи път се стигна до пряк дуел между звездите на тима Люис Хамилтън и Нико Розберг. Битката бе спечелена от Люис, който напомни за силния си характер, надделявайки над Нико.

"Някой в отбора на Мерцедес бе направил обстоен анализ от телеметрията на моя болид. Розберг дойде в Бахрейн с доста документи, в които имаше всички места, където съм бил по-бърз от него. Това му помогна много в подобряване на темпото и настройките на колата за състезанието на "Сахир", разказа Хамилтън.

"Сега и аз ще направя същото и се надявам този подход да ми помогне за Гран при на Китай. Трябва да разучавам много и да работя още по-усърдно, ако искам да го победя. Битката помежду ни с еднакво бързи болиди става все по-напрегната", завърши британецът.

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2393 -: Април 09, 2014, 06:07:31 pm »

Ди Монтедземоло обсъди проблемите на Ферари с Алонсо



Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло се е срещнал с Фернандо Алонсо часове преди началото на Гран при на Бахрейн миналия уикенд, за да обсъди с него проблемите, с които се сблъсква Скудерията през сезон 2014 г.

Тимът от Маранело не върви особено добре в началото на тазгодишния шампионат на Формула 1. На Сахир Алонсо и Кими Райконен бяха едва девети и десети в надпреварата. През 2013-та двукратният световен шампион и Ди Монтедземоло се сдърпаха публично, след като пилотът заяви след старта в Унгария, че иска друга кола.

- Той дойде при мен в неделя сутринта и поговорихме около 10 минути – обясни Алонсо. – Опитахме се да обобщим всичко от първите две надпревари и какви ще са следващите стъпки по отношение представянето на колата. Той искаше просто да ми предаде, че Ферари правят всичко възможно, работят на 100% – и във фабриката, и на пистата, защото никой не е доволен (от положението). В тима сме много обединени. Президентът може да е абсолютно сигурен, че няма да се отпускаме.

Алонсо се надява тестовете в Бахрейн да са първа крачка към подобрение представянето на F14 T. Той смята също така, че характеристиките на някои трасета могат да паснат на колата. Шефът на Ферари в F1 Стефано Доменикали сподели след състезанието на Сахир, че точно конфигурацията на трасето е изтъкнала слабите страни на болида.

- Щеше ни се да имаме още скорост, да имаме възможност да се борим с останалите. В момента не можем да го сторим, но имаме и силни страни, които ще бъдат видими на определени писти. Нещата зависят трасе за трасе, но ние трябва да подобрим всичко – шаси, аеродинамична ефективност, мощност – допълни Фернандо.


                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2394 -: Април 09, 2014, 06:09:03 pm »

Промените в правилата относно двигателите спрели Мерцедес да напуснат F1



Промяната в двигателите във Формула 1 е накарала Мерцедес да прекрати обмисляното напускане на спорта, заяви отговарящият за изследванията и развитието член на борда на Даймлер Томас Вебер.

Оставането на немския автомобилен производител в Гран при бе поставяно под съмнение не веднъж през последните години. Мерцедес се върна в F1 през 2010 г., след като купи Браун Гран при и изгради свой отбор. Успехите в началото липсваха, което бе повод за многократно обсъждане между акционерите какъв е смисълът от подобна инвестиция, струваща при това доста скъпо.

На въпрос дали бъдещето на Мерцедес в F1 щеше да е под съмнение, ако спортът бе продължил напред със старите V8 двигатели, Вебер отговори:

- Да.

Той обясни освен това пред Аутоспорт, че задвижващите системи съвсем не са единственият фактор, влияещ върху участието на Мерцедес във Формула 1:

- Бордът е независим орган и ние отговаряме за това какво става в концерна. Аргументът, че Мерцедес печели надпревари, не е достатъчен (за продължаване на участието). Единственият аргумент (със стойност) би бил маркетингът. Но да си в автомобилния спорт единствено заради маркетинг – дискусията става наистина кратка.

Вебер заяви също така, че развиваните в F1 технологии никога не са били по-свързани с работата по серийни модели.

- В миналото ходех на надпревари единствено за удоволствие. Сега това е част от работата ми. Никога преди технологиите в спорта не са били толкова близки до тези, които използваме в серийните си коли. Намаляването размера на моторите, турбокомресори и хибридни технологии. Това е играта понастоящем в F1. Но трябва да обясняваме защо това е правилната посока на развитие. Лично за мен няма друга алтернатива. Критиците вярват, че нещата могат да се запазват вечно. А всъщност не знаят колко опасни станаха нещата за F1 в публичното пространството и при обсъжданията в някои бордове. Смятам, че ако искаш да защитиш бизнеса си в бъдеща перспектива, трябва да промениш системата – добави Вебер.

Рено също настояваха за промяна при двигателите преди време с оглед връзката между серийното производство и технологичното развитие в спорта. Хонда пък ще се върнат в F1 догодина поради същата причина.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2395 -: Април 09, 2014, 06:10:28 pm »

Ред Бул намериха заместник на Продрому, Макларън обмилят съдебни действия



Ред Бул намериха заместник на шефа на аероотдела си Питър Продрому. Макларън обявиха още миналата година, че са привлекли специалиста. Продрому обаче има договор с тима от Милтън Кийнс до 2015 г. и от Уокинг заявиха, че ще изчакат изтичането на контракта.

Сега четирикратните шампиони на свой ред взимат кадър от екипа на Макларън – Дан Фелоус, след като обявиха, че Продрому е спрял да работи за тях. Инженерите във Формула 1 имат 6 месеца gardening leave – не се трудят в продължение на половин година преди да заемат нов пост в друг тим.

Фелоус вече е работил в Милтън Кийнс – през 2001 г., когато отборът е Ягуар. През 2005 г. напуска, но се връща след това в Ред Бул. От тима уточняват, че е напуснал за кратко през 2013-та преди отново да се присъедини към тях сега.

При тази ситуация пък Макларън обмислят съдебни действия, тъй като през януари те съобщиха за привличането на Фелоус.

- Дан Фелоус има контракт с Макларън и сега въпросът е в ръцете на адвокатите – заяви рейсинг директорът на екипа от Уокинг Ерик Булие. Той не уточни кога се очаква Продрому да започне работа с Макларън.

                                                                                                                         clubs1.bg
« Последна редакция: Април 09, 2014, 06:17:58 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2396 -: Април 09, 2014, 06:13:45 pm »



Маруся вече не са Marussia Motors

Но ще запазят името си

Ф1 отборът Маруся вече няма да оперира под шапката на руския автомобилен производител Marussia Motors, което обаче няма да промени бъдещето на тима в спорта, обявиха от централата във Великобритания в изявление до агенция РИА Новости. Причина за раздялата са огромните съкращения в автомобилната компания, която ще придобие държавен статут.

"Новините са неприятни за голяма част от замесените страни. Ние желаем всичко най-добро на бившите работници на компанията. Проектът за производството на супер-автомобили беше амбициозен, но те не успяха да достигнат до пазара", съобщиха от отбора.

                                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2397 -: Април 09, 2014, 06:15:46 pm »


Райконен: Ферари не са тъпи

"Знаят какво да направят"

Кими Райконен заяви, че хората във Ферари "не са тъпи" и знаят какво трябва да направят, за да настигнат лидерите във Ф1 този сезон. Скудерия имаха проблеми през първите три състезания от шампионата и най-доброто им постижение бе четвъртото място в Австралия, докато Мерцедес доминираха безапелационно от старта досега.

Райконен, който миналата година по това време вече имаше една победа с Лотус, сега кара само със 7 точки на свое име и е далеч от челото. Въпреки липсата на силни резултати, Кими продължава да има доверие в екипа си и се надява на повече.

"Поне на хартия пистата "Сахир" е най-трудна за нас, но имаме някои нови части и се надяваме на подобрение. Знаем какво трябва да направим. Хората тук дават всичко от себе си и натискат максимално, но отнема време. Това е истината. Не сме глупави хора, правим добри неща. За съжаление в края на състезанието не е много хубаво, но имам вяра в екипа и смятам, че можем да постигнем нещо. И преди съм преминавал през тежки моменти с този и с други отбори, можем да се справим", сподели Райконен.

                                                                                                                            formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Април 10, 2014, 05:50:20 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2398 -: Април 09, 2014, 07:13:43 pm »

МакЛарън били номер 1 без Мерцедес



Рейсинг директорът на МакЛарън Ерик Булие е на мнение, че доминиращият тим в първите кръгове от новия сезон на Формула 1 Мерцедес не е недостижим, но ще отнеме повече от предварително планираното време, за да се върне интригата в шампионата. В Малайзия разликата между първия Люис Хамилтън и третия Серхио Перес беше 24 секунди.

"Ако гледаме само графиките, Дженсън Бътън беше по-добър от Чеко и Форс Индия. Ние сме най-добрият отбор, ако изключим Мерцедес. Работим много агресивно, за да напредваме бързо, но не мога да обещая, че ще ги настигнем до европейските състезания", призна Булие.

"Мисля, че една секунда разлика може да се стопи. Знаем различни области, в които можем да се подобрим. Всички искаме МакЛарън да заеме подобаващо място във Формула 1, но по-добре е да работим рационално, отколкото в паника", добави състезателният директор на тима.

                                                                                                                        gong.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2399 -: Април 12, 2014, 07:48:31 am »

Хамилтън пръв във втория ден тестове на Сахир



Мерцедес останаха най-бързи на тестовете в Бахрейн – през втория ден Люис Хамилтън даде най-добро време.

Английският пилот на тима от Бракли записа 1:34.136 мин и натрупа почти 120 обиколки. Втори, на 1,421 сек, остана Жан-Ерик Верн (Торо Росо), а трети е Кевин Магнусен (Макларън) – на над 2 сек от Хамилтън. Мерцедес и Уилямс провеждаха днес изпитания за Пирели, след като вчера тази задача изпълни Катерам.

- Беше дълъг ден. Обиколка след обиколка анализирахме поведението на гумите, но управлението на болид от Формула 1 никога не е скучно. Естественото на тестове на гуми означава, че не научихме нищо по отношение на нашата кола. Но пък тези проби са полезни за Пирели, следователно в дългосрочен план ние също ще имаме полза. Те просто ми даваха различни комплекти и аз обяснявах с кой как се чувствам. Планът беше да направим колкото се може повече километри. Времената нямат никакво значение, тъй като всички си имат собствени програми. Последните седмици бяха фантастични за отбора ни, но изкарахме и доста време далеч от вкъщи. Сигурен съм, че всички очакват с нетърпение да се върнат у дома за добре заслужена почивка. Има малко време преди Китай, но ще отида във фабриката, за да видим какво можем да подобрим – коментира Хамилтън.

На Магнусен му се наложи да прекъсне за известно време сесията си, след като излетя в зона за сигурност заради технически проблем. До този момент Макларън изпълняваха програмата си за сравнение на данни, но по-голямата част от следобеда отиде в поправяне на колата.

В Ред Бул пак имаха грижи с техниката, които не позволиха на Даниел Рикиардо да направи обиколка преди обяд. Впоследствие обаче той завъртя почти 65 тура и бе убеден в края на деня, че отборът напредва с развитието на RB10.

Ферари пък прекратиха теста си рано, след само 12 обиколки на Фернандо Алонсо. Отборът използва за изпитанията шасито на Кими Райконен от Гран при на Бахрейн, по което бяха открити повреди. Екипът предпочете да спре изпитанията, за да не рискува колата.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен