www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509076 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2445 -: Април 18, 2014, 03:18:44 pm »

Тежко възстановяване за Шуми заради лекарска грешка



Огромна грешка още в началото на третирането на травмата на главата на Михаел Шумахер може да се окаже от решаващо значение за шансовете му за възстановяване. Това пише германското списание "Щерн", като се позовава на един от водещите специалисти в спешното лечение в Германия. Според него, огромната грешка на медиците първоначално била, че легендарният бивш пилот не е закаран веднага в специализираната клиника в Гренобъл, в която е в момента.

Първоначално той беше опериран в по-малко болнично заведение, след което, вече изпаднал в кома, транспортиран с хеликоптер до по-голямата лечебница. Медиците, дошли веднага на местопроизшествието, са се заблудили от факта, че Шуми е бил с отворени очи и говорел, макар и несвързано. Това ги подвело, че травмите на главата му не са толкова сериозни и го откарали до близката болница.

Според германския специалист, това е огромна грешка, която може да се отрази на възстановяването на Шуми. Той твърди, че има процент пострадали, макар и малък, които са със сериозни контузии, въпреки че са още будни. Такъв е бил случаят и на бившия пилот.

Засега говорителката на семейството на Шумахер Забине Кем не е коментирала твърденията на списание "Щерн". Тя обикновено го прави, ако се разпространяват инсинуации за състоянието на легендата.

                                                                                                                        gong.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2446 -: Април 18, 2014, 03:27:43 pm »

Хамилтън начело във втората тренировка в Китай



Люис Хамилтън (Мерцедес) бе най-бърз във втората свободна тренировка преди Гран при на Китай. Второ време даде Фернандо Алонсо с Ферари, а трети е съотборникът на англичанина Нико Розберг.

Времето не се подобри особено за втората петъчна сесия – температурата на въздуха се качи само с един градус (до 14), тази на трасето бе 21 градуса. Люис Хамилтън не се подготвяше още за излизане на трасето. От Мерцедес уточниха, че появилият се в края на първата тренировка проблем е свързан с окачването на неговия F1 W05. В отбора бяха убедени, че са поправили колата, но трябваше да я сглобят възможно най-бързо, за да не загуби Хамилтън прекалено много време за настройки.

След първите обиколки Данил Квят оглави класирането с 1:41.279, следван от съотборника си в Торо Росо Жан-Ерик Верн и Ромейн Грожан (Лотус). Руснакът имаше известни проблеми с баланса в първата тренировка, а в началото на втората блокираше задните колела. Форс Индия съобщиха, че програмата им включва сравнение на двата типа гуми за Гран при на Китай и работа по реглажи за квалификацията. Серхио Перес и Нико Хюлкенберг трябваше да изпълнят и няколко по-дълги серии обиколки, тъй като условията в тази сесия са по-близки до тези, в които ще се озоват тимовете по време на състезанието.

В началото всички отново бяха с гуми медиум – по-твърдата спецификация за четвъртия кръг от световния шампионат на Формула 1. Сутринта доста пилоти имаха проблем със загряването им. Разликата в атмосферните условия в Шанхай в сравнение с предходните кръгове бе просто огромна. От Пирели обаче очакваха екипите да приложат натрупаните до момента знания за медиум и софт в работата си, тъй като това е третият уикенд, през който се използват точно тези два типа гуми.

Четвърт час след светването на зеления семафор 14 състезатели вече бяха записали обиколки за време, като най-доброто бе това на Себастиан Фетел – 1:41.087 мин. Кими Райконен пропусна цялата първа сесия заради проблеми с монтирането на предното окачване и кормилния механизъм, втората започна по подобен начин. Механиците на Ферари се подготвяха за излизане на финландеца на пистата, когато свалиха носа и започнаха нови проверки на колата. Междувременно Розберг слезе под 1:40 мин за тур – 1:39.792 – и излезе пръв в класирането, скоро изместен от Алонсо – 1:39.251.

И докато Райконен най-накрая излезе на пистата, в падока се обсъждаше, че техническият екип на Ферари може да има ново попълнение – Боб Бел. Той заемаше поста технически директор в Мерцедес. Напускането му бе обявено в началото на седмицата, но остана малко по-настрани, тъй като вниманието бе съсредоточено върху оставката на Стефано Доменикали и назначаването на Марко Матиачи начело на Скудерията. Новият шеф на Ферари в F1 пристигна на пистата в Китай, където наблюдава работата на екипа.

Близо половин час след началото на тренировката Малдонадо сложи гуми софт и веднага подобри времето си с 2 секунди – 1:40.415 спрямо 1:42.412 с медиум. По същото време Хамилтън вече бе готов да излезе на трасето. Малдонадо обаче катастрофира в 32-ата минута – удари предпазната стена до зоната за сигурност на влизане в питлейна (където Хамилтън заседна по време на надпреварата в Китай в дебютния си сезон, 2007 г.). В Лотус не бяха никак щастливи от инцидента. Техническият директор Ник Честър отбеляза преди началото на уикенда, че всяка обиколка на писта е от значение за работата по Е22. Тимът е с ревизиран под и ново предно крило в Шанхай.

Розберг бе излязъл начело в класирането с 1:38.726 мин (с меки гуми). Алонсо (също със софт) свали 0,27 сек от това постижение и на свой ред стана пръв преди Хамилтън да подобри неговото време с 0,141 сек. Температурата на трасето се качи до 24 градуса. Мерцедес използваха този момент за дълги серии от обиколки. В тях Розберг бе с грейнинг на предните гуми и трябваше да адаптира управлението си така, че да го намали колкото се може повече. Ферари също работеха за състезанието в последния половин час, а Фетел и Рикиардо имаха същия проблем с гумите като Розберг, както и повечето от останалите състезатели. Ниската температура на настилката бе причина те да не могат да се загряват – дори меката смес. Нико и Хамилтън пък тестваха с различни количества гориво за различни фази на надпреварата, като немският пилот се прехвърли на медиум четвърт час преди финала.

В самия край на сесията Хамилтън се обади по радиото, че нещо не е наред с колата му. Неговото време 1:38.315 остана най-добро за тренировката. В класирането следваха Алонсо, Розберг, Рикиардо, Фетел, Маса, Райконен, Бътън, Грожан, Квят.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2447 -: Април 18, 2014, 03:29:17 pm »

Хонда ще е само с Макларън, засега



Новите задвижващи системи на Хонда със сигурност ще бъдат на разположение през следващия сезон само за тима на Макларън. Това заяви при първото си появяване в падока новият шеф на японската компания за Формула 1 Ясухиса Араи.

Въпреки възможността да се получат обратно средства, които ще бъдат инвестирани, Хонда ще започне да работи само с Макларън при завръщането си в спорта. След това, ако всичко тръгне добре, може би ще има интерес и от други екипи.

Японецът обясни още, че през юни ще е готова новата база за двигатели за Формула 1 в Милтън Кийнс и след това всичко трябва да заработи на пълни обороти.

- Промените в правилата станаха причина за нашето завръщане в спорта, защото те дават възможност да демонстрираме нашите екологични технологии от двигателите с директно впръскване, през системите за генериране на енергията и нейното управление – отбеляза Араи сан.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2448 -: Април 18, 2014, 03:35:58 pm »

Хамилтън недоволен от поведението на F1 W05, Розберг убеден, че ще се борят за победата



Люис Хамилтън даде най-добро време в петъчните свободни тренировки за Гран при на Китай, но не бе доволен от поведението на болида си Мерцедес F1 W05. В края на втората сесия той се обади няколко пъти по радиото със съобщение, че нещо не е наред в колата, както и че балансът не е добър. Имаше и сериозно износване на гумите, които – и двете спецификации – трудно загряваха на пистата, чиято температура не надвиши 25 градуса.

- Не научих кой знае какво. Денят не бе особено лесен. Тази вечер имаме доста работа, за да разберем къде сме всъщност. Очевидно е, че не вървим зле, но винаги търсим по-добро представяне. Ще отделим сериозни усилия, за да напреднем с настройките. Проблемът с окачването повлия на програмата ни. Така и така нямаме кой знае колко време и всяка обиколка е от значение. Но ще оправим проблема и утре ще сме бързи – заяви Хамилтън. Пилотът уточни, че поведението на колата не е впечатляващо и че на пистата в Китай върви по-трудно, отколкото на предишни трасета. Не знае обаче каква е причината за това.

- Обикновено по време на първата тренировка правим промяна в настройките, излизаме и я тестваме, слагаме нови гуми, прави по-дълга серия с комплекта. Загубихме време, но всичко е наред. Не е за първи път. Нужни са повече обиколки, повече гуми и възможности за промени по автомобила. Надявам се да намерим оптимален баланс. Ако утре вали, дори няма да разберем дали сме направили точните неща. Може да се окаже така, че чак в състезанието да сме наясно – допълни англичанинът.

Нико Розберг пък бе категоричен, че очаква да се бори за победа в неделя, въпреки че съотборникът му бе пръв в днешните изпитания.

- Имаме много работа – отбеляза и той. – Разполагаме със страхотен автомобил и очакваме да спечелим състезанието тук. Борбата за победата ще е страхотно предизвикателство. Направихме чудесен старт на уикенда – невероятно е да си толкова бърз. Предстоящият уикенд е уникален, тъй като по принцип се стараем да ограничим износването на задните гуми, а тук предните се разрушават заради дългите завои. Грейнингът бе много лош днес, при всички предната част занасяше. Първи завой просто убива гумите и се налага да подходиш творчески към настройките.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2449 -: Април 18, 2014, 03:37:41 pm »

Фетел не вярва, че ще може да се бори с Мерцедес



Себастиан Фетел не вярва, че ще може да се бори с Мерцедес, заяви самият той след днешните свободни тренировки за Гран при на Китай. Немският пилот на Ред Бул даде девето и пето време в двете петъчни сесии на пистата в Шанхай, на седем десети зад Люис Хамилтън.

- Може би Мерцедес не показаха всичко, на което са способни днес. Трудно е да се каже, но според мен те все още са фаворити и все още са доста напред (спрямо останалите). Изоставах от тях в дълга серия, а и изглеждаше, че могат да правят каквото пожелаят. Разбира се, нещата зависят много от това с какви гуми си на колата, какви са настройките за горивото. Както и да е, за нас денят бе добър, но все още не сме на нивото на най-бързите. Имаме някои нови части, непрекъснато се опитваме да направим стъпка напред. Не сме наваксали откъм мощност. Би било прекрасно, но не е възможно (в момента) – коментира Фетел.

Той имаше проблеми с гумите като останалите си колеги – сподели, че не е обърнал внимание на другите, но вероятно и при тях положението е било сложно:

- Смятам, че ситуацията ще се подобри, но зависи какво ще е времето утре и в неделя. Ако и в двата дни е сухо, то тогава ще се понатрупа гума. Ако вали обаче, няма да се получи. Изпитанията бяха добри, въпреки че трасето не бе особено чисто. Имаме още много работа. Аз лично не съм в желаната позиция, но отбелязахме приличен прогрес.

Съотборникът му Даниел Рикиардо заяви, че се надява в Китай да се качи на подиума. Той обясни, че е правел малки подобрения по автомобила си, но разликата спрямо най-бързите е сериозна и няма да бъде преодоляна за едно състезание.

- Чувствам, че наваксах още. Малко по малко ще ги настигнем. Трябва да видим къде ще са Мерцедес утре. Мисля, че имат още неоползотворено представяне, скорост и затова е необходимо да изчакаме. Не съм сигурен, че използваха всичко налично днес. Ферари също изглеждаха доста бързи. Ако стигнем подиума, ще съм доволен. Това е целта за този уикенд. Износването на гумите винаги е било проблем тук, особено при софт и предна лява гума. Дългата ни серия обиколки обаче беше добра. Според мен извлякохме повече от колата от очакваното – заяви австралиецът.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2450 -: Април 18, 2014, 03:43:45 pm »

Макларън е с по-добро поведение в Китай в сравнение с Бахрейн, заяви Бътън



Макларън MP4-29 е с по-добро поведение в Китай в сравнение с Бахрейн, заяви Дженсън Бътън след петъчните свободни тренировки преди четвъртия кръг от световния шампионат на Формула 1. Тимът от Уокинг е с аеродинамични новости за колата и някои подобрения по управляемостта. Студеното време и вятърът затрудниха работата на Бътън и Кевин Магнусен. Те заеха осма и 12-та позиция в класирането на втората тренировка.

- Смятам, че има подобрение в редица аспекти на колата в сравнение с Бахрейн – в частност като управляемост. Има няколко неща, които можем да свършим до утре, за да се приближим още малко до челото. В Бахрейн имахме проблеми при дългите серии във втората петъчна сесия, така че тук положението може да е по-добро. Днес предните ми гуми имаха грейнинг, но тук винаги е така, особено в трафик. Можем да облекчим ситуацията посредством някои реглажи, както и да подобрим баланса. По-ясна картина можем да имаме утре, но ако остане сухо – обясни Дженсън.

Магнусен сподели, че първият завой на трасето е особено коварен и той причинява най-голяма вреда на предните гуми. Неговото впечатление от колата обаче бе различно от това на съотборника му:
- Не знам защо не сме толкова конкурентоспособни, колкото в предишни стартове. Износването на предните гуми е сериозно и трябва да разберем причината за него. Всъщност това не ми се бе случвало в толкова голяма степен и е трудно да се справя. Ще напаснем настройките, а аз ще променя стила си в опит да компенсирам. Пистата е нова за нива, налага се да се адаптирам. Ще се опитаме да разрешим грижите си тази вечер. Ако обаче утре вали, поне грейнингът ще изчезне!

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2451 -: Април 18, 2014, 03:45:36 pm »

Алонсо окуражен от прогреса на Ферари, Райконен ще наваксва утре



Фернандо Алонсо заяви след първите свободни тренировки за Гран при на Китай, че е окуражен от прогреса на Ферари. Той бе най-бърз в първата и даде второ време в следобедната сесия. Темпото му в дълги серии също изглеждаше сравнително добро. Испанецът обаче не изневери на себе си и заяви, че петъците на състезателните уикенди са едни и същи – тестваш гуми и се адаптираш към трасето.

- Днешният ден бе може би дори по-малко полезен, тъй като прогнозата за утре вещае дъжд – продължи Алонсо. – Имаме някои малки нови неща тук, които вече изпробвахме на теста в Бахрейн. Всичко работи и това е добра новина. И като се абстрахираме от представянето на съперниците, съм доволен как протече работата ни. Отборите разполагат с по нещо ново за всеки старт и ние трябва да се постараем да направим по-голям прогрес, ако искаме да сме конкурентоспособни.

Алонсо също отбеляза проблемите с гумите, като добави, че софт са се късали особено много в дългите му серии.
- Ще е важно в това отношение да изработим стратегия за неделя. Ще разполагаме с по-малко данни за състезанието, ако утре вали и ще се наложи да гадаем. Дано направим верните избори – каза още той.

Съотборникът му Кими Райконен имаше значително по-труден ден. Той изобщо не кара в първата сесия заради проблем с монтирането на предното окачване и кормилния механизъм към новото му шаси.
- Сутринта имах само една опознавателна обиколка. След разрешаването на проблема, се концентрирах основно върху настройки за това трасе и жертвах част от състезателната симулация. Трудно е да дам крайна оценка заради липсата на достатъчно време на писта. Ще се опитам да наваксам в последната свободна сесия утре – обясни финландецът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2452 -: Април 18, 2014, 03:47:15 pm »

Днес бе най-успешният ден на Лотус на трасе, обобщи Перман



Днес бе най-успешният ден на Лотус на трасе, обобщи директорът операции на пистата на тима от Енстън Алан Перман.
- Все още има голям потенциал за подобрение, но няма съмнение, че вървим в правилната посока. Виждаме доста ясно кои са областите, в които можем да напреднем и ще работим по тях тази вечер – допълни той.

Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо натрупаха общо 94 обиколки на пистата в Шанхай, където този уикенд ще се проведе четвърти кръг от тазгодишния световен шампионат на Формула 1. Двамата изпробваха поредица различни настройки в подготовка за утрешната квалификация.

- Всичко като че ли работеше малко по-добре днес и бе чудесен петък за екипа ни – коментира Грожан. – Направихме много обиколки (60 за двете сесии – б.а.), за да разберем колкото се може повече неща за Е22. Освен това изпробвахме приличен брой нови компоненти и реглажи на задвижващата система. Надявам се да продължим да работим в същия дух.

Малдонадо изтърва болида си през втората тренировка и излетя в зоната с чакъл на влизането в пита. Той призна, че инцидентът е по негова вина:
- Подходих твърде оптимистично към влизането, а зоната за сигурност там е доста къса. Имали сме проблеми там и друг път. Работата в първата тренировка обаче премина както трябва. Тествахме настройки, както и напълно различни философии (по отношение на колата). Сега имаме повече информация за анализ. Болидът се подобрява – задвижващата система изглежда с по-постоянно поведение, правим чудесен прогрес. Квалификационните ни режими са на по-добро ниво. Точките са реалистична цел, така че ще направим всичко, за да натрупаме актив.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2453 -: Април 18, 2014, 04:02:59 pm »

Матиачи помислил предложението да оглави Ферари в F1 за шега



Марко Матиачи пристигна на пистата в Шанхай за първи път в новата си роля – като шеф на екипа на Ферари във Формула 1. Назначението му бе оповестено в началото на седмицата, след като предшествалият го на поста Стефано Доменикали подаде оставка. Появата на Матиачи предизвика огромен интерес, като първоначално всеобща тема на разговор станаха слънчевите му очила. Той не ги свали през цялата първа тренировка, която изкара в бокса и в социалните мрежи се породиха куп предположения защо при положение, че времето бе студено и нямаше слънце. Причината бе обяснена от самия Матиачи:
- Ако в рамките на по-малко от четири дни имате 40 часа полети и през цялото това време не сте спали, вероятно ще имате нужда от слънчеви очила.

Доскорошният шеф на Ферари за Северна Америка след това разказа как се е развила ситуацията с предложението за поста.
- Живея в Ню Йорк, а обаждането дойде в 5:58 в петък сутринта. Президентът Ди Монтедземоло бе на телефона и ми каза каква му е идеята. Отговорих му, че първи април бе преди около петнадесетина дни. Но на втората-третата минута от дискусията разбрах, че е сериозен. Както и че на летището ме чака билет за полета от Ню Йорк до Милано, който излиташе след три часа. В събота сутринта пристигнах в Маранело, на пистата Фиорано. Стефано е страхотен човек. Приятел ми е. В събота изкарахме няколко часа заедно, както и целия понеделник. Уважавам го безкрайно много и като човек, и като професионалист, така че обсъждането на поста и задълженията дойде съвсем естествено – разясни Матиачи.

На въпрос дали ще прави промени в структурата на тима, той отговори, че е твърде рано за подобни неща. Обясни, че е работил във Ферари 14 години и бе категоричен, че е изключително мотивиран да се справи с работата и да докаже, че е достатъчно добър за ръководител на легендарния тим:
- Приех, защото понякога можеш да приложиш нова перспектива при решаването на проблеми, при прегледа на възможности. Първо трябва да докажа, че съм на нивото на Ферари, след това на Формула 1 и това ме прави изключително мотивиран. Ние (като отбор) няма да се отказваме. Целта ни е да намалим разликата спрямо лидерите – Мерцедес, а това не е лесна задача. Познавате състезанията по-добре от мен и знаете колко променливи влияят на една обиколка, надпревара, шампионат. Това е едва четвърти старт и е прекалено рано да се взимат решения. В Маранело има група изключителни, талантливи хора. Имаме история, уникален опит, забележителна гордост, но за преструктуриране е рано да се говори. Господин Ди Монтедземоло е напълно съсредоточен върху това да ни подкрепи всячески.

Матиачи каза още, че ако се наложи, Ферари ще търсят нови хора, но няма да го правят единствено заради идеята, а за да допринесат с нещо за развитието на екипа.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2454 -: Април 18, 2014, 08:01:49 pm »



Розберг: Този път искам да бия Люис

"Съревнованието е голямо"

За битката на Нико Розберг със съотборника му Люис Хамилтън за Гран при на Бахрейн ще се говори дълго. Този уикенд в Китай обаче, германецът иска да победи. В двете първи свободни тренировки Мерцедес отново бяха в челото и няма причина да мислим, че в неделя ще е нещо по-различно. Въпросът е кой от двамата - Нико или Люис ще грабне победата.

След състезанието в Бахрейн двамата пилоти повториха няколко пъти, че между тях няма вражда и всичко е "добре", но съревнование между съотборници има във всеки отбор. Нико също призна, че шансът да видим повторение на ситуацията от миналото състезание, не е малък.

"По принцип не трябва да се правят директни сравнения, защото никога всички условия не са еднакви. Човек се учи от всяка ситуация. Аз си взех поука от Бахрейн и от битките там. Другия път ще се опитам да се справя по-добре", обясни Нико.

На въпроса дали е имало значение, че надпреварата му е била с Хамилтън, и дали щеше да е различно с някой от Ред Бул или Макларън, Розберг отговори простичко: "Не, нямаше да има разлика".

Пистата в "Шанхай" е добра за Нико, защото тук през 2012 той записа първата си победа. Засега резултатът е 2 на 1 за Люис и Розберг се надява нещата да се обърнат в негова полза. "Разбира се, че искам да победя. Винаги е важно да биеш съотборника си, това няма да се промени никога. Бъдете сигурни, че ще дам най-доброто от себе си този уикенд. Убеден съм, че битката отново ще е добра, но този път искам аз да победя".

Розберг призна, че съревнованието между него и Люис е голямо. "Доста е напрегнато. Стигнали сме дотам, че дори си гледаме килограмите, защото и половин килограм означава няколко стотни в квалификацията, а един е равен на една секунда в състезателна дистанция. Една секунда! Това може да ти струва цяла позиция!".

                                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2455 -: Април 19, 2014, 06:21:21 am »

Измерванията на Ред Бул са показали нередностите в колата на Рикиардо, обявиха от ФИА



Собствените измервания на Ред Бул са показали нередностите в колата на Даниел Рикиардо, става ясно от публикуваното пълно решение на Международния апелативен съд на ФИА. Обжалването на тима от Милтън Кийнс относно дисквалификацията на австралийския пилот от първия кръг на световния шампионат на Формула 1 бе отхвърлено в понеделник. Рикиардо бе изхвърлен от класирането заради многократно превишаване на допустимия горивен дебит от 100 кг/ч. В началото на седмицата от международната федерация оповестиха решението, чийто пълен текст бе публикуван днес.

- Съдът постанови, че в показанията си жалбоподателят не е доказал, че кола №3 не е прехвърлила дебита от 100 кг/ч по време на състезанието. Собствените измервания на жалбоподателя относно скоростта на горивния поток в кола №3 в Мелбърн показват, че лимитът е бил надхвърлен в рамките на Гран при на Австралия. Измервателният метод на отбора не е надежден, защото показанията отпреди надпреварата се различават от тези след нея. Посочената от жалбоподателя разлика от 0,14% всъщност е само разликата между нивата на неточност. Освен това показаният от жалбоподателя тест за демонстрация прецизността на измерването не пресъздава изцяло състезателните условия като изгаряне на бензина или вибрации и затова не е репрезентативен. Методът на изчисление не се базира на физически способ, а на софтуерен модел, зависещ от подадените данни, които не могат да бъдат проверени от ФИА – се казва в решението.

Съдът постанови освен това, че Ред Бул нямат право да избират измервателния метод според собствените си предпочитания:
- Съответствието с правилата се определя с официално контролирания, универсално прилаган метод, посочен от ФИА в техническите директиви. Участниците просто не могат да избират метода, който им пасва.

С това регулаторната функция на техническите директиви бе официално призната. Ред Бул оспорваха задължителността им с обяснението, че те са просто насоки за работа. Други отбори обаче споделиха преди изслушването, че ако директивите не бъдат смятани за задължителни, то това би довело до хаос в спорта.

Апелативният съд изслуша също така радио комуникацията на Ред Бул и заключи, че отборът преднамерено е нарушил правилата. В решението се посочва, че екипът е бил наясно с риска и го е поел съзнателно. Съдът нареди на Ред Бул да покрие изцяло съдебните разходи.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2456 -: Април 19, 2014, 08:55:48 am »

Рикиардо с най-добро време в последната тренировка



Даниел Рикиардо с Ред Бул записа най-добро време в последната тренировка преди квалификацията за Гран при на Китай днес. В доста неприятното време част от фаворитите изобщо не направиха пълни обиколки, а втори и трети резултат постигнаха Фелипе Маса (Уилямс) и Ромейн Грожан (Лотус).

След като почти цяла нощ валя, пистата бе още мокра за началото, но поне дъждът престана. Температурата бе 14 градуса на въздуха, 16 – на асфалта на старта на сесията в 11 часа местно време. В тренировката трябваше да се уточнят за последно настройките за мокър асфалт, защото и след обяд в квалификацията се очаква дъжд, но пък утре прогнозата е за сухо състезание.

Всички екипи със задвижващи системи на Ферари – Скудерията, Заубер и Маруся – трябваше да проверят работата на новите си батерии, които пристигнаха от Италия за този четвърти поред уикенд. Алонсо е и с нов двигател, както и съперниците му от Мерцедес. Всички те са и с нови системи за генериране на енергията, както и с нови турбокомпресори.

В тренировката можеше да се уточни за последно и поведението на колите в дълги серии, преди да се насочи внимание към квалификационните турове. Данните от вчера показваха отново отлично темпо в дълги серии за пилотите на Мерцедес, след които скоростта на Рикиардо изглеждаше на ниво, както и тази на Фернандо Алонсо с Ферари.

Пистата бе на места суха, някъде доста мокра в началото на последния час подготовка, като пилотите започнаха опознавателни турове с гуми интермедия. Нико Розберг получи съобщение да внимава при тези условия, защото е със спирачките и скоростната кутия за състезанието. При толкова ограничени компоненти в техниката никой не искаше да рискува.

В Торо Росо трябваше бързо да променят малко режимите на работа на двигателите. Себастиан Фетел пък обясни, че съединителят му много превърта и трудно ускорява.

Десетина минути след началото Пастор Малдонадо и Ромейн Грожан с Лотус първи се осмелиха да започнат обиколки. В единия край на пистата отново заваля, 20-тина минути след началото на часа за последна тренировка. На трасето все пак излязоха още пилоти, между които Дженсън Бътън и Фетел, като в тези серии от обиколки най-бърз бе Грожан с 1:54.514 мин. До средата на времето 9 пилоти бяха записали цели обиколки, като фаворитите изобщо не излизаха от боксовете, след като бяха направили по един опознавателен тур в началото.

Рикиардо все пак завъртя нова серия от 2 тура и бързо подобри времето на Грожан, слизайки пръв с 1:53.958 мин. Маса се доближи до това време, а съотборникът му Валтери Ботас бе най-бърз в първия сектор, но се завъртя на 10-ти завой.

Малдонадо бе единственият пилот, който наистина правеше нещо като серия от обиколки, като в 12-ата от тях обаче спря край пистата след нареждане от бокса. Естебан Гутиерес пък се оплака от нестабилност на задната част с новите елементи в задвижващата система както при сваляне на предавките, така и при качване.

17 минути преди края Фетел също направи още едно кратко излизане заедно с Кобаяши, но активността на пистата бе все така почти никаква. Скоростта на Камуи бе толкова ниска, че от бокса му се обадиха, че предните спирачки са с 10 градуса под работната температура, а задните са с 4 под нормата и трябва да ги загрее. Условията на пистата се влошиха още, но в последните десетина минута на трасето се появиха отново за Райконен, Розберг, Магнусен, Фетел. Световният шампион подобри времето си в първите два сектора, но се прибра с проблем в системата за генериране на кинетична енергия, чийто софтуер в бокса трябва да оправят за квалификацията.

Кими направи пълна обиколка с 1 сек под времето на Рикиардо и тя го подреди пети в класирането. Алонсо така и не се появи отново на трасето, а Хамилтън също не записа време, както и Розберг и Магнусен.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2457 -: Април 19, 2014, 11:43:00 am »

Хамилтън взе полпозишън и в Китай



Люис Хамилтън спечели по великолепен начин първата позиция за утрешната Гран при на Китай, след като бе недостижим в днешната дъждовна квалификация. Втори остана Даниел Рикиардо, който изпревари съотборника си в Ред Бул Себастиан Фетел. Съотборникът на Хамилтън в Мерцедес Нико Розберг направи грешки в решителната финална част и остана едва четвърти пред Фернандо Алонсо (Ферари) и Фелипе Маса (Уилямс).

Условията в квалификацията бяха близки до тези в последната тренировка – 14 градуса на въздуха и 16 на асфалта, дъжд, който се усилваше и отслабваше, а в боксовете бяха готови и с двата типа гуми за мокър асфалт.

В първите минути всички първо трябваше да установят колко е водата. От Лотус съобщиха, че Пастор Малдонадо няма да може да участва в квалификацията, след като двигателят му се повреди в последната тренировка.

Повечето пилотите започнаха и гуми за екстремно мокро, но имаше и други с интермедия. Гуми за екстремно мокро взеха фаворитите, но и с тях Нико Розберг изпусна за момент пистата на шести завой. Пилотите на Катерам и Торо Росо започнаха с интермедии, които бяха рискован избор. Хамилтън без проблеми оглави класирането, а демонстрирайки отново скорост на мокро както и в Малайзия, второ време записа Фетел преди още по-по-бърз да е Нико Хюлкенберг. Рикиардо се оплака от липса на тракшън по хлъзгавата писта, но продължи напред с добър шести резултат в Q1. С интермедии битка за класиране в Q2 водеха пилотите на Маруся, Катерам, Заубер и дори Торо Росо, като освен Малдонадо последните места заеха Гутиерес, Кобяши, Бианки, Ериксон и Чилтън.

Във втората фаза всички започнаха с нови интермедии, като Хамилтън бе инструктиран да загрее малко спирачките и след това веднага бе най-бърз.

Розберг бе втори, а след това се подредиха Рикиардо и Алонсо, който пък получи обаждане от Андреа Стела, че в първите 2 сектора е в една група с Мерцедес.

Фетел бе забавен от Маса, а бе с топвреме в първи сектор и само след още обиколка записа второ постижение, но след това изпусна първия завой и мина през тревата и зона за сигурност. След смяната на гумите започна истинската битка за влизане във финалната фаза. За нея не можаха да се класират Кими Райконен, Дженсън Бътън, Данил Квят, Адриан Сутил, Кевин Магнусен и Серхио Перес. Нико Хюлкенберг бе само с 0,013 сек по-бърз от Кими и бе десетият пилот за Q3, в която щяха да участват още пилотите на Мерцедес, Уилямс, Ред Бул, както и Алонсо, Верн и Ромейн Грожан с Лотус!

За финалната, решителна част от квалификацията и Нико Розберг също получи инструкция да загрее спирачките в дъжда, който продължаваше леко да вали. Изборът на гуми бе ясен – интермедии, но ако пилотът имаше на разположение такива. Хюлкенберг например сложи гуми за екстремно мокро, а и условията наистина станаха по-лоши – Хамилтън се оплака от липса на притискане от предното крило. След последната смяна на гуми Люис отново бе над всички и спечели първата позиция за трети път този сезон от 4 старта. Розберг обаче допусна грешка на 14-ти завой и още една в последната си обиколка, оставайки едва четвърти – пред него се наредиха и двамата пилоти на Ред Бул, които видимо бяха бързи на мокро днес. Алонсо направи късно последна обиколка с нови интермедии и остана пети, пред Маса и Ботас, след които се наредиха Хюлкенберг, Верн и Грожан.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2458 -: Април 19, 2014, 11:44:21 am »

Рикиардо: Утре ще е игра на стратегии



С широката си усмивка на лицето австралиецът Даниел Рикиардо, който ще стартира от първа редица в Гран при на Китай, обясни, че утре ни очаква изключително интересна битка на стратегии в състезанието, което според прогнозите ще се проведе на сухо.

- Ще е игра на стратегии, 2 или 3 стопа, ще е компромис – бе откровен Рикиардо, който обясни още, че е спечелил второто място в днешната квалификация с отлична работа на тима при последната смяна на гуми (промяна в налягането им) и е било изключително трудно, особено при смяната на нов и стар асфалт в някои зони като осми завой например.

Себастиан Фетел от своя страна отбеляза, че прогнозите за утре са наистина за сухо състезание, но ще е сигурен едва утре като види какво е времето. Той отбеляза още, че се надява състезанието да е на сухо, защото мокрите гуми са посвършили, а и настройките му са по-компромисни за сухо.

Себастиан не бе изненадан, че днес Ред Бул отново са силни, защото на мокрите писти в Австралия и Малайзия нещата изглеждали близки Ако обаче утре наистина не вали, ще е интересно и в битката ще се види и темпото Ферари, които вчера бяха в челото на сухо и в симулациите на дълги серии, допълни четирикратният световен шампион.

- Разбира се, че не ми е приятно съотборникът ми да е по-бърз от мен – бе откровен Фетел в отговор на въпроса за това, че тази година очевидно има по-силен съотборник от миналия сезон. – Но миналата година нещата бяха съвсем различни.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2459 -: Април 19, 2014, 11:45:56 am »

Хамилтън не е сигурен дали е направил правилните промени по колата си



Люис Хамилтън не е сигурен какво да очаква в утрешната Гран при на Китай, след като спечели първата позиция на стартовата решетка за четвъртия кръг от световния шампионат на Формула 1.

Англичанинът направи редица промени по Мерцедес-а си след вчерашните свободни тренировки. Те обаче се проведоха на суха писта, докато битката за разпределение позициите на грида днес бе на мокро. Прогнозата за състезанието утре е да не вали, но при така стеклите се обстоятелства Хамилтън не е убеден дали направените промени са правилни.

- Вчерашният ден не бе добър за мен – с проблемите в първата тренировка, а после, във втората колата не бе особено добра. Направихме някои промени и се надявам... Всъщност е малко странно, защото всички промени са от снощи, а днес карахме на мокро и нямам представа дали вървим в правилната посока. Поведението бе добро в квалификацията, дано е същото и утре на сухо – обясни Хамилтън, за когото това бе трети полпозишън в четири квалификации досега.

Пилотът все пак бе доволен от постижението си. Той изпревари Даниел Рикиардо от Ред Бул с 0,6 сек и заяви, че удовлетворението е още по-голямо, когато времето е дадено на мокра писта:

- Сутринта всички трябваше да пестим гуми. Необходимо е да анализирам ситуацията, защото поне единият от двамата тук (пилотите на Ред Бул – б.а.) въртеше обиколки в последната свободна тренировка, докато аз не сметнах за необходимо да го сторя. Смятам, че за феновете не е добре, че нямаме кой знае колко гуми, с които просто да излезем и да караме. Сигурен съм, че има дошли на пистата хора, желаещи да ни наблюдават как управляваме, докато ние сме ограничени заради жизнения цикъл на двигателите и гумите. На мокро пък трасето е толкова хлъзгаво... Търсиш прилепяне, стараеш се да не допуснеш грешки. Беше трудна квалификация, но на мен наистина ми хареса. Поведението на болида бе страхотно. Винаги има какво да подобрим, но отборът свърши страхотна работа досега през уикенда и сме в чудесна позиция за състезанието. Надявам се да продължим така и утре.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен