Хамилтън с блестяща победа в КитайЛюис Хамилтън спечели великолепна победа в Гран при на Китай. Той води от старта до финала и за първи път в кариерата си постигна трети пореден успех в един сезон, от общо само 4 старта. Втори остана неговият съотборник в Мерцедес Нико Розберг, който пък се пребори с куп проблеми и за пореден път бе демонстрирано превъзходството на тима този сезон.
Трети, след голяма битка с пилотите на Ред Бул, финишира Фернандо Алонсо (Ферари). Зад него завърши младият Даниел Рикиардо, който пък изпревари съотборника си Себастиан Фетел в двубой, който ще се коментира дълго.
Повечето пилоти направиха по повече от един тур с излизането си на стартовата решетка, за да проверят реалното сцепление на гумите и настроят системите за стартиране към условията на асфалта, който бе с температура 25 градуса. Трябваше да проверят и точната работа на съединителите, като Нико Розберг определи своя като доста силно натегнат. Алонсо пък описа пистата като хлъзгава, с нестабилност и на предната и задната част.
Изборът на тип гуми за старта бе софт. Според Пирели те бяха с 1,6 сек по-бързи от медиум, но спадът на темпо с тях бе около 0,3 сек, а с по-твърдите медиум – два пъти по-малък. Износването на предна лява щеше да определи моментите на спиране в бокса два или три пъти. Кевин Магнусен (Макларън) единствен бе решил да започне с медиум.
В загряващата обиколка телеметрията на Нико Розберг отново спря да работи. Хамилтън пък пробва още веднъж стартовата си процедура след последния завой.
На старта Хамилтън поведе чисто напред. Зад него Рикиардо се забави и Фетел го изпревари, а зад тях стартиралият супер Фелипе Маса с Уилямс се опита да изпревари Алонсо и двамата се удариха. По чудо колите не се повредиха. Алонсо атакува и Фетел в първия тур, но не успя да го изпревари. Редът бе Хамилтън, Фетел, Алонсо, Рикиардо, Маса, Розберг, който очаквано не тръгна добре и след старта пък се закачи с Ботас. Така след него бяха Хюлкенберг, Ботас, Грожан, Райконен. Магнусен с твърдите гуми бе 16-ти.
За 4 обиколки Хамилтън натрупа 3,5 сек. аванс пред Фетел, на 1 сек. зад когото бе Алонсо. Розберг изпревари Маса и стана пети на 8,2 сек. зад съотборника си. От бокса му се обадиха, че няма да има телеметрия очевидно в цялото състезание.
Кими Райконен пък попита дали не е объркал избора на режим, защото не чувства никаква мощност, но му отговориха, че няма нищо грешно и просто това е силата на колата!
Само след обиколки Алонсо пък се обади, че вече има грейнинг на предна лява гума. Същият проблем се появи още при Фетел и при Хюлкенберг, а още в осмия тур Бътън пръв спря за смяна на гуми за своя Макларън. Още в този ранен етап от състезанието отпадна Адриан Сутил, чийто Заубер имаше проблем със задвижващата система.
След 10-ия тур от общо 56 и Хамилтън информира за грейнинг на предна лява, но бе на 10,4 сек. пред Фетел. В 11-ата обиколка за смяна на гуми спряха Маса и Кими, като механиците на Уилямс тотално объркаха нещата и Фелипе потъна в дъното.
След още един тур Алонсо и Хюлкенберг минаха през бокса, като този път изборът бе твърди гуми медиум. След още обиколка смяна направи и Фетел с медиум, но излезе зад Алонсо със загубеното време в допълнителната обиколка с износени гуми. Четирикратният шампион направи веднага най-бърз тур с новите си гуми, за да настигне и изпревари Алонсо отново.
Шампионът бе помолил за ъгъл 6 на атака на предното крило с гумите медиум, а Рикиардо, който спря в 16-ия тур, поиска 4.
Розберг също спря за първа смяна, като губеше скорост и нямаше притискане на предното крило. Тони Рос отговори, че може да се дължи на заседнали в елементите парчета гума или нещо друго, което да пречи.
Хамилтън оставаше начело с огромен аванс, но изпусна завой и в 17-ата обиколка най-после спря в бокса за смяна и се върна начело. Така редът бе Хамилтън пред Алонсо, зад когото на 2,7 сек. бе Фетел. Следваше Розберг, който даваше информация за колата все така по радиото. Пети бе Рикиардо пред Хюлкенберг, Ботас, Райконен, Грожан и Перес.
С медиум Ферари работеше по-добре и до 20-ия тур Алонсо се откъсна на 3,4 сек. пред Фетел и бе на 4,5 зад Хамилтън. Розберг и Рикиардо зад тях бяха по-бързи и ги настигаха. С по-късната си смяна Магнусен се бореше за влизане в точките.
В 23-ата обиколка Розберг настигна Фетел, който видимо губеше най-сериозно темпо с медиум. Изпревари го на 14-ти завой. Себастиан се опита да си върне на стартовата права, но Нико се защити в първите завои. След обиколка Рикиардо също настигна Фетел, който се защити, но след обиколка германецът отново получи съобщение да го пусне, защото гумите му са по-нови и е на друга стратегия! Всъщност и двамата бяха на две спирания, както и другите в челото!
Розберг бързо започна да настига Алонсо. Хамилтън бе начело с 12,9 сек. аванс. От състезанието отпадна Ромейн Грожан, който преди това се оплака от липса на 4-та предавка.
Около 30-ата обиколка започнаха вторите смени, като преди тях износването на гумите при Алонсо се влоши, а Мерцедес отново взеха предимство, нищо, че Хамилтън определи медиум като по-малко добри и отново с ранен грейнинг. Розберг бе на 1 сек. зад Алонсо след 32-ата обиколка.
В 34-ата обиколка Алонсо спря за втори път, за да не губи отново време с износени гуми.
Фетел направи същото след обиколка, като преди това се възмути от това как Камуи Кобаяши с Катерам не го оставяше да мине въпреки сините знамена!
В 38-ата обиколка Розберг и Рикиардо спряха за втори път. Начело без проблеми бе Хамилтън, който спря тур по-късно, като трябваше и да изчистят предното му крило.
Розберг отново започна да топи аванса на Алонсо и пак информира тима си за консумацията на гориво и всичко останало по радиото. В 43-ата обиколка Нико изпревари Алонсо на дългата права преди 14-ти завой и зае втората позициа. Според данните за радхода на бензин Хамилтън бе не само най-бърз, но и с най-ниска консумация, като бе изразходвал до 46-ата обиколка 76,39 кг., докато всички други бяха с над 80.
Четвърти зад Алонсо бързо напредваше и Рикиардо, който бе по-бърз от испанеца и се опита да го догони до финала, но не успя и така Фернандо се качи на подиума заедно с двамата пилоти на Мерцедес. Пети, на 22,1 сек. зад съотборника си, финишира Фетел, следван от Хюлкенберг, Ботас, Райконен, Перес и Квят.
clubs1.bg