www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495763 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2520 -: Май 01, 2014, 07:14:43 am »

F1 ще се саморазруши без ограничение на разходите, предупреди и Калтенборн



Формула 1 ще се саморазруши, ако разходите в спорта не бъдат ограничени, предупреди и шефът на Заубер Мониша Калтенборн. Гран при екипите се събират утре на среща, организирана от президента на ФИА Жан Тод, за да обсъдят ситуацията, след като идеята за лимитиране на бюджетите бе изоставена. Швейцарският тим е един от петте без глас в Стратегическата комисия. Заедно с Форс Индия, Катерам и Маруся Заубер изпратиха писмо до Тод, в което настояват да бъдат взети мерки за лимитиране на изразходваните средства в спорта.

- Говорихме достатъчно. Времето за взимане на решение отдавна мина, но никога не е твърде късно. Все още разполагаме с фантастична платформа, но просто ще я разрушим, ако не предприемем нещо. Хората очакват действия от нас – заяви Калтенборн. Тя припомни, че първоначално имаше принципно приемане на проекта за лимитиране на бюджетите:
- Всички бяха съгласни с ограничението, както и че разходите трябва да се намалят като цяло. Не разбрахме кога точно идеята е била отхвърлена. Никой така и не ни информира официално. Новината я научихме от медиите. Принципно се бяхме договорили как да продължим напред. Има различни пътища, а не само лимитиране на бюджетите. Съгласихме се да прегледаме правилата, да се опитаме да направим промени в тях. Не е ясно защо изведнъж единият вариант бе напълно изключен.

Според Мониша е особено важно на утрешната среща проектът за бюджетите да бъде върнат на дневен ред, при това не просто заради по-малките отбори в F1, но и заради доверието във ФИА.
- Надявам се да стигнем до някакви заключения. Надявам се това да не е още една от срещите без значителни резултати. Времето тече и скоро ще преполовим сезона, така че трябва да вземем решение, защото ще трябва да го прилагаме за следващата година. За основните участващи в Гран при е важно. Би трябвало да се работи в името на F1, включително от страна на екипите, които не се сблъскват с предизвикателствата на по-малките отбори като нас. Не мога да си представя, че тимовете в добро състояние очакват същите приходи и покритие, ако заложат на други концепции или просто си има А и В отбори. Това според мен няма да проработи. Във всеки спорт се търси съревнование и бизнес, който да бъде управляван отговорно. Защо във Формула 1 нещата да са различни? Дадохме знак, че можем да одобрим и по-висока граница на бюджетите. Не очакваме чудеса, а просто да бъдат поставени граници, като това не е само за нас, а за целия спорт – добави Калтенборн.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2521 -: Май 01, 2014, 07:16:29 am »

Уикендът в Испания ще даде посока на развитие за остатъка от сезона, каза Ботас



Представянето на колата на Уилямс с новите компоненти, които ще бъдат тествани през уикенда за Гран при на Испания, ще даде посока на развитие за остатъка от сезона, коментира пилотът на тима Валтери Ботас. Екипът от Гроув започна значително по-добре сезон 2014 в сравнение с 2013, когато записа едва 5 точка за цялата година. В момента отборът има актив от 36 точки и е на 6-то място в класирането при конструкторите. В последното състезание в Китай екипът направи няколко промени по FW36, които са дали положителен резултат според финландския пилот на отбора. Той завърши на 7-мо място, а съотборникът му Фелипе Маса бе 15-ти, след като бе забавен в бокса. Бразилецът нямаше късмет и в Австралия, когато бе ударен от Камуи Кобаяши и сподели, че вероятно е изпуснал възможност да се качи на подиума.

Въпреки пропуснатите шансове екипът продължава да се труди по развитието на автомобила си. Трите седмици между стартовете в Шанхай и Барселона дават повече време на отборите да работят върху колите си и се очаква в Испания всички да пристигнат с новости.

- Според мен ще бъде важен уикенд. – коментира Ботас пред Аутоспорт. – Ще ни даде насока за остатъка от сезона. Ако успеем да направим няколко стъпки напред, ще е чудесно, ще бъде интересно. Знаем, че ще е трудно, защото всички ще представят нови елементи. Въпросът е на кой отбор ще проработят и на кой – не. Позитивното е, че повечето от частите, които донесохме (в Китай) работиха и имахме подобрение, така че се надяваме да направим още по-голяма стъпка в Барселона.

Ботас показва стабилно представяне от началото на сезона, но каза че се стреми да постигне повече от постоянно завършване в зоната на точките, което направи и в четирите старта от началото на годината.
- Просто трябва да продължаваме да натискаме, да продължаваме да разрешаваме проблемите си и да опитаме отново следващия път – добави той.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2522 -: Май 01, 2014, 07:19:17 am »

Новата Формула 1 е скучна за Монтоя



Бившият пилот на Уилямс и Макларън Хуан Пабло Монтоя заяви, че вече не намира Формула 1 за вълнуваща. Колумбиецът, който сега се състезава в САЩ, даде за пример последната проведена този сезон надпревара – Гран при на Китай. Той гледал само първите пет обиколки от нея. Състезанието бе спечелено от Люис Хамилтън (трети пореден успех за него), като тимът му Мерцедес триумфира във всичките четири кръга досега (Нико Розберг бе пръв в Австралия).

- Гледах само първите пет тура в Китай и изключих телевизора. Не намерих състезанието за вълнуващо. Освен това ми липсваше звукът. Естествено, не знам как звучат тези двигатели в реалния живот, но не мисля, че дори се доближават до онова, което се чуваше от V10 по мое време. Налага се обаче да живееш с това – заяви Монтоя в интервю за Ауто Мотор унд Шпорт.

Пилотът се върна тази година в Индикар след седем сезона в НАСКАР. Според него американските серии с едноместни състезателни болиди са по-добри от F1:
- В Индикар надпреварите са по-добри. Във F1 винаги е ставало дума за много високи технологии, а един пилот задължително зависи от колата си. Да не мислите, че Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел са забравили как се кара? Не, просто тези, които не са зад волана на Мерцедес, са изтеглили лошите карти. Това е един от начините на подход към автомобилния спорт. Или ти харесва, или не. Аз бях във Формула 1, за да си изкарам добре, а и винаги съм бил с добри коли. Уилямс-ът, с който спечелих в Бразилия през 2004 г., е в дома ми. Имам прекрасни спомени.

Според Монтоя DRS-ът пък е направил изпреварванията прекалено лесни. Той сравни действието на системата в надпреварите с това да прекараш Пикасо през фотошоп.

- Като състезател, аз не бих искал DRS. Принципът му е да се доближи на секунда до съперника, натискаш копчето и просто караш покрай него. За зрителите обаче е страхотно. А какво е нужно в един спорт? Добро шоу. И DRS-ът помага за спектакъла, в това няма съмнение – уточни Монтоя.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2523 -: Май 01, 2014, 07:21:51 am »

Ди Монтедземоло: Сена искаше да дойде във Ферари



Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло заяви, че Аертон Сена е искал да отиде в Скудерията. Двамата се срещнали няколко дни преди фаталната за бразилеца катастрофа по време на Гран при на Сан Марино на 1 май 1994 г..

- Той искаше да дойде във Ферари, а аз го исках в отбора. Видяхме се в дома ми в Болоня в сряда, 27 април, когато пристигна в Италия за Гран при на Сан Марино – обясни Ди Монтедземоло пред официалния сайт на Ферари. – Каза ми, че цени позицията ни срещу прекомерното използване на електронни помощи за пилотите, непозволяващи демонстрация уменията на пилотите. Говорихме дълго и Аертон ми даде да разбера, че иска да приключи кариерата си във Ферари, след като няколко години по-рано бе близо до присъединяване към тима ни. Разбрахме се да се видим отново скоро, за да видим как бихме могли да преодолеем договорните задължения по онова време. И двамата бяхме съгласни, че Ферари е идеалното място да завърши кариерата си, която до тогава бе брилянтна, дори уникална.

Коментарът на президента на Ферари бе направен ден преди да се навършат 20 години от смъртта на Сена. Ди Монтедземоло не скри възхищението си от бразилеца:
- Помня добротата, почти срамежливия му характер, които бяха в пълен контраст със Сена-пилота, бореца, който винаги се целеше в най-добрия резултат. Винаги съм ценил стила на Аертон. Като всички велики шампиони, той имаше невероятно желание да спечели и никога не се уморяваше да преследва усъвършенстване, да се подобрява непрекъснато. Бе наистина изключителен в квалификация, но и в битките в състезанията, в които задължително даваше всичко от себе си.

                                                                                                                        clubs1.bg
« Последна редакция: Май 01, 2014, 01:38:27 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2524 -: Май 01, 2014, 11:43:06 am »

Гран при на Европа ще е в Баку



Министърът на младежта и спорта на Азербайджан Азад Рагимов съобщи за договореността между двете страни - ФИА и страната му.

"Подписахме контракт с Бърни Екълстоун и в близко време ще направим официално изявление, а също така ще представим и презентация в Баку", цитира заявлението на Рагимов Insidethegames.biz.

Очакванията са, че състезанието по улиците на Баку официално ще бъде включена в календара на Формула 1 през 2016 година, а етапът в Азербайджан ще получи името Гран при на Европа.

                                                                                                                          gong.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2525 -: Май 01, 2014, 11:45:44 am »

Отборите във Формула 1 с кризисна среща



Отборите от Формула 1 се събраха късно снощи в Лондон на спешна среща, на която да обсъдят начините, по които да намалят огромните си разходи. Международната федерация по автомобилизъм (ФИА) миналият декември обяви въвеждането на таван на харчовете, който ще влезе в сила от следващия сезон. Ходът бе приветстван от тимовете с по-скромни възможности, докато планът не бе отменен от стратегическото ръководство на шампионата.

Шефът на Мерцедес Тото Волф предложи да се търсят други начини за скъсяването на разликата между по-малките и по-големите отбори, като това да стане чрез промени в техническите и спортните регулации.

                                                                                                                            gong.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2526 -: Май 01, 2014, 11:48:38 am »

Аржентина иска да се върне във Формула 1



Аржентина иска да се завърне в най-интересната битка в моторните спортове - Формула 1. Това идва след като на пистата Termas de Rio Hondo се проведоха официални тестове от Мото ГП. Министърът на туризма на Аржентина Енрике Майер е оптимистично настроен за тази възможност.

"След реконструкция пистата Termas de Rio Hondo може да получи лиценз, който да му позволи да провежда Гран при, и ние считаме, че в страна, където се обичат моторните спортове, трябва да има надпревара от най-престижните серии", заяви Майер.

Последният победител в Аржентина е Михаел Шумахер през 1998 година, а спечелилият най-много състезания в Аржентина е Хуан Мануел Фанджо, който триумфира 3 пъти на домашната си писта.

                                                                                                                          gong.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2527 -: Май 01, 2014, 01:08:58 pm »

Кариерата на Аертон Сена







Аертон Сена да Силва е роден на 21 март 1960 г. Започва да кара и да се състезава с картинг в родината си, след това се мести в Европа. Печели британския шампионат Формула 3 пред 1983 г., като взима 9 поредни победи, а общо в шампионата има 12 успеха. Пръв е и в Гран при на Макау от F3.

Сена прави тестове с Уилямс, Макларън, Брабам и Толеман, след които подписва с последния екип и дебютира във Формула 1 в Бразилия през март 1984 г. Първият подиум идва в Монако през юни същата година – там стартира от 13-та позиция и финишира втори в проливния дъжд в едно от най-прочутите състезания, провеждани в Княжеството.

Преминава в Лотус за 1985 г. и печели първата си Гран при през април в Португалия. Взима още едно състезание – в Белгия, както и 7 полпозишъна.

През 1987 г. Сена печели първата от общото шестте си победи в Гран при на Монако – рекорд, който все още не е подобрен. Бразилецът бележи пет поредни триумфа в Монте Карло между 1989 и 1993 г.

Сена се присъединява към Макларън за сезон 1988 г., където съотборник му е французинът Ален Прост. През следващите пет години между двамата се разгаря едно от най-великите и горчиви съперничества в историята на спорта.

Бразилецът печели първата си титла през 1988 г. Той е пръв в 8 състезания, Прост – в 7 в сезона, в който Макларън доминират най-силно в цялата си история. Французинът има повече точки, но при използваната тогава точкова система за определяне на шампиона се взимат само 11-те най-добри резултата.

През 1989 г. съперничеството между Сена и Прост достига апогея си. Ален печели титлата, след като двамата се удрят по време на предпоследния кръг от сезона в Япония. Сена трябва да спечели на Сузука и го постига, след като се връща на пистата. След това обаче е дисквалифициран – решение, което предизвиква доста противоречиви реакции. Аертон е глобен, суперлицензът му – спрян и той обмисля дали да не се оттегли от спорта.

Прост се мести във Ферари и новият съекипник на Сена за сезон 1990 г. е австриецът Герхард Бергер. Аертон печели втората си титла след нова катастрофа с французина на Сузука. Година по-късно признава, че този удар е отмъщение за 1989-та.

През 1991 г. Сена става най-младият трикратен световен шампион във Формула 1 – той е на 31 години. През този сезон най-сериозният му съперник е пилотът на Уилямс Найджъл Менсъл.

Една от най-великите победи на Сена идва през последната му година в Макларън – 1993-та. Тя е в дъжда на пистата Донингтън Парк. Бразилецът е пети в първия завой след старта, а след първата обиколка води и накрая затваря с тур всички, освен класиралия се втори Деймън Хил.

Сена отива в Уилямс за 1994 г.. Стартира от полпозишън в първите две състезания, но не взима точка. Катастрофира и загива по време на Гран при на Сан Марино, трети кръг от първенството.

Аертон Сена има 65 първи позиции, 41 победи и 19 най-бързи обиколки от 161 старта.

                                                                                                                             clubs1.bg
« Последна редакция: Май 01, 2014, 01:37:24 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2528 -: Май 01, 2014, 01:14:30 pm »

Деймън Хил: Трудно е да се повярва, че всичко бе реално







Гран при на Сан Марино е трети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 1994 г. Аертон Сена е на полпозишън за предишните надпревари – в Бразилия и Япония, но все още не е взел точки. Междувременно младият немски пилот Михаел Шумахер, който е в едва третия си пълен сезон в Гран при, печели първите два старта.

Две десетилетия по-късно за мнозина, присъствали на пистата Имола през онзи уикенд, спомените все още са шокиращи.

- Филмът „Сена” бе сериозен шок по много начини. Гледаш, събитията се случват пред очите ти, а ти е трудно да повярваш, че си бил част от тях. Всичко изглежда толкова далечно и толкова... Нещата се промениха страшно много. Трудно е да се повярва, че всичко бе реално. Понякога може би това ни помага да се справим на чисто човешко ниво – сподели световният шампион за 1996 г. и съотборник на Сена в Уилямс през 1994-та Деймън Хил пред Ройтерс. – Ситуацията ставаше все по-напрегната с всеки изминал ден, докато се стигна до загубата на суперзвездата, на Аертон Сена.

На 29 април в петък Рубенс Барикело, който е за втори сезон с екипа на Джордан, катастрофира тежко по време на първата квалификация. Той се удря в предпазната бариера от гуми и колата му пада настрани на земята. Бразилецът е в безсъзнание, но се отървава без сериозни контузии. Лекарите му забраняват да кара в състезанието.

Покойният вече професор Сид Уоткинс, по онова време оглавяващ медицинския екип за Формула 1, си спомня в книгата си „Life on the Limit”, че сравнително бързо става ясно, че Барикело ще се оправи. Той и хората му са доволни, че системата е проработила. На 30 април обаче Роланд Ратценбергер се удря в стената на завоя „Вилньов”. Сена отива на мястото на катастрофата, след това е в медицинския център на пистата и е съкрушен от смъртта на пилота на Симтек. Професор Уоткинс го обяснява с факта, че бразилецът многократно се е доближавал до смъртта на писта и преди, но до онзи момент в F1 от 12 години няма фатална катастрофа и продължава:

- Аертон се пречупи и се разплака на рамото ми. Попитах го: „Аертон, защо не се оттеглиш от утрешното състезание? Не мисля, че трябва да караш. Всъщност защо не се откажеш от всичко? Какво още ти трябва? Зарежи и да ходим за риба.” Той ми отговори: „Има определени неща, върху които нямаме контрол. Не мога да се откажа. Трябва да продължа.”

Сена е на полпозишън за състезанието в неделя, 1 май. До него е Шумахер. На старта става катастрофа – Джей Джей Лехто не успява да потегли и Педро Лами се удря в неподвижния му Бенетон. На трасето излиза кола за сигурност, която води колоната в продължение на пет обиколки. След това състезанието е подновено, Сена води. Във втория тур след рестарта Уилямс-ът на бразилеца излита на Тамбурело и се удря в бетонната стена. Надпреварата незабавно е спряна и автомобилите се прибират в питлейна. Сена е изваден от колата си и откаран в болница. 37 минути след катастрофата състезанието е подновено и в крайна сметка – спечелено от Шумахер. На подиума никой не пръска с шампанско. В 6:40 вечерта (италианско време) – почти два часа и половина по-късно – е обявено, че Сена е починал.

- Всички във Формула 1 се питат: „Защо го правим?” Някои отговарят: „Защото е опасно, опасността е част от вълнението. Всъщност аз изобщо не съм съгласен. На Имола всички спряха изведнъж. Станалото накара всеки човек в спорта да прецени наново дали рискът е оправдан, дали си струва, дали е морално защитим. След това имаше промени по отношение на безопасността. Спортът се разви, разрасна се, а колко животи са били спасени вследствие на подобренията – никога няма да разберем – каза още Хил.

                                                                                                                           clubs1.bg
« Последна редакция: Май 01, 2014, 01:36:47 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2529 -: Май 01, 2014, 01:23:18 pm »

Най-великата обиколка в историята на F1 (видео)



Най-великата обиколка в историята на Формула 1 – така определиха от тима на Макларън направения от Аертон Сена бърз тур в квалификацията за Гран при на Монако през 1988 г.. Бразилецът, от чиято смърт днес се навършват 20 години, е с изумителните 1,427 секунди по-бърз от най-близкия си съперник – съотборника му Ален Прост.

Отбелязвайки годишнината от гибелта на легендарния пилот, Макларън представиха специално създаден клип, посветен на онази квалификационна обиколка. Филмчето е снимано в Монте Карло. В него са използвани носеният тогава от Аертон екип, както и истинската му кола. МР4/4 е сред най-прочутите и легендарни модели в цялата история на спорта – през 1988-ма с него Сена и Прост печелят 15 от 16 възможни старта, а Аертон взима и първата си титла.

Клипът е озвучен с аудио от интервю със Сена, взето от канадския журналист Джералд Доналдсън.

- Аертон Сена първоначално нямаше желание да ми даде интервю, защото мислеше, че съм британски журналист. Той вярваше, че някои от британците бяха писали не особено честно за него – спомня си Доналдсън пред mclaren.com. – Смяташе, че твърде често го представят като злодей и вече гледаше на английскоговорящите журналисти със съмнение. След като научи, че съм канадец, при това написал добре приета биография на един от героите в детските му години – Жил Вилньов – реши да говори с мен. Първоначално бе разсеян и колебаещ се в отговорите си, но скоро помежду ни се установи доверие и той буквално разголи душата си. Това се превърна в историческо интервю. Взех го в последния ден от една тридневна тест сесия на Монца през септември 1990 г..

В разговора става дума за квалификацията в Монако през 1988 г.. Самият Сена признава, че въпросната обиколка наистина е необикновено изживяване:

- Понякога си мисля, че знам някои от причините за нещата, които правя. В квалификацията за Гран при на Монте Карло през 1988 г. вече бях спечелил полпозишъна, бях по-бърз с половин, после с цяла секунда, но продължавах да карам. Внезапно бях с две секунди по-бърз от всички останали, включително от съотборника ми със същия болид. Изведнъж осъзнах, че вече не карам колата съзнателно. Управлявах я някак си по инстинкт, като че ли бях в друго измерение, в тунел – извън съзнателното разбиране. В онзи ден си казах, че това е максимумът за мен, няма накъде повече. Никога след това не почувствах същото нещо.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=xn8gh39SsrM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=xn8gh39SsrM</a>

                                                                                                                       clubs1.bg
« Последна редакция: Май 01, 2014, 01:36:12 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2530 -: Май 01, 2014, 01:30:07 pm »

„Има определени неща, върху които нямаме контрол. Не мога да се откажа. Трябва да продължа“











Светът на Аертон Сена през призмата на собствените му думи

Аертон Сена за...

...увеличаващите се технологии в автомобилите:

- Машините отнемат характера, а той е онова, което спонсорите и публиката търсят. На върха има няколко личности с противоположни характери; останалите нямат тежест без добри резултати. Трябва да намалим разходите и да се върнем към ерата, в която ударението падаше върху хората, а не компютрите.

...компютрите в F1 болидите:

- Искам предизвикателството за мен да са собствените ми лимити, да бъда предизвикан от някой, който е като мен, разликата да се дължи на ум и опит, на адаптация към трасето. Не желая да бъда изпитван от нечий друг компютър. Мога да се състезавам с всеки, ако давам 100% от себе си при карането, което ми е и хоби, и професия, но не мога да се съревновавам с компютри.

...вярата му в Бог:

- Ако Господ е на твоя страна, всичко се изяснява. Аз съм благословен от Него. Но мога, разбира се, да бъда наранен или да загина като всеки друг човек. Знанието, нуждата да се предпазиш те пазят. Няма граница колко знание можеш да придобиеш. Моля се редовно. Не по навик, а защото вярата преобразява живота ми. Почти не ходя на църква, тъй като там се чувствам добре само, когато съм сам.

...за философията си на каране след инцидента с Ален Прост на Сузука през 1990 г.:

- Един автомобилен състезател е подложен непрекъснато на риск. Да си пилот означава, че се съревноваваш с останалите. И ако не се възползваш от пролуката, то тогава вече не си състезател, защото ние се надбягваме, състезаваме се за победата. Основната ни мотивация е постигането на успех, а не да завършиш трети, четвърти, пети или шести. Аз се състезавам, за да побеждавам толкова дълго, колкото е възможно. Понякога бъркаш, невъзможно е винаги да успяваш. Но аз карам, за да съм пръв – толкова дълго, колкото чувствам, че го правя както трябва.

...за подобряването на отношенията си с останалите пилоти:

- Ако установиш по-добри отношения с останалите пилоти, можеш да говориш свободно с тях за различни неща. Трябва да се уважаваме един друг и да вярваме, че в състезанията има почтеност. Ако се съмняваш, ставаш много агресивен.

...за това, че с Рон Денис са постигнали съгласие за условията по договора му с Макларън чрез залагане на ези-тура:

- Рон не се отказваше, така че му казах: „ОК, нека хвърлим монета”. Беше доста глупаво, не беше задължително да се хващам, но той се съгласи. Резултатът ми коства 2 милиона долара в рамките на три години.

...победите:

- Да се втори означава да си пръв от загубилите. Победите са като наркотик... Не мога да се примиря с второ или трето място при каквито и да било обстоятелства.

...за живота във Формула 1:

- Повечето ми приятели са ми такива отпреди пет-десет години. Нямам нови приятели, но се разбирам добре с младите хора в F1.

...за страха:

- Трябва да се страхуваш, за да оцелееш в Гран при надпреварите. Страхът е важно чувство. Помага ти да се състезаваш и да живееш по-дълго.

...за идеята на професор Сид Уоткинс да не се състезава и да се откаже изцяло от спорта след смъртта на Роланд Ратценбергер:

- Има определени неща, върху които нямаме контрол. Не мога да се откажа. Трябва да продължа.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2531 -: Май 01, 2014, 01:35:26 pm »
Уикендът на Имола бе катализатор за промени, спасили хиляди животи, заяви Мозли







20 години изминаха от деня, в който за последен път на пистата загина пилот. Уикендът на Имола отне два човешки живота – на Роланд Ратценбергер и Аертон Сена, но това имаше огромни последствия, при това далеч не само за спорта. Бяха предприети изключителни мерки, довели до безпрецедентно подобрение на сигурността както по световните трасета, така и по нормалните пътища.

Бившият президент на ФИА Макс Мозли стори всичко по силите си, за да въведе максимално високи стандарти на безопасност.

- Наистина би било прекрасно хората да се съсредоточат и върху факта какво сме свършили през изминалите 20 години – заяви той в интервю за Ройтерс. – Човек обаче винаги има чувството, че не трябва да изкушава съдбата. Усещаш, че ако започнеш да се хвалиш с постиженията, ситуацията ще се извърти срещу теб.

Мозли е горд – с основание – за работата си в областта на безопасността. Той преживява десетилетия през XX век, в които смъртта е честа гостенка във всякакви автомобилни надпревари. В момента на гибелта на Сена вече е президент на международната автомобилна федерация. Станалото на Имола го кара да реши твърдо, че ще стори всичко по силите си, за да не се повтарят онези събития. С огромната помощ и изключително дейното участие на вече покойния професор Сид Уоткинс въвежда мерки, които имат огромни последствия не просто за спорта, а за автомобилната индустрия като цяло:

- Онзи уикенд бе катализатор за промяна по пътищата, която впоследствие абсолютно буквално и без съмнение е спасила десетки хиляди животи. Това е истината. Ако не се бе случило това на Имола, никога нямаше да стигнем до Брюксел. Никога нямаше да получим легализация на Euro NCAP (New Car Assessment Programme – програма, тестваща системите за сигурност на серийни автомобили – б.р.), за краштестовете. Европейската комисия нямаше да гласува подобряването на стандартите за безопасност. Сега хиляди хора се разхождат, щастливи са – и живи, без контузии при положение, че щяха да са мъртви без всички тези мерки. И всичко това започна от инцидента на Аертон. За мен това има най-голямо, истинско значение.

Мозли си спомня разговори с управляващите спорта в края на 60-те и началото на 70-те години на миналия век, когато ролята на мантинели играят бали със слама:

- Обяснявахме, че ситуацията е ненужно опасна. Те отговаряха: „Ами не си длъжен да участваш, щом не желаеш. Всичко е напълно доброволно”. Спомням си, че тогава си мислех, че трябва да можеш да се състезаваш без на практика да се самоубиваш. Приемливо е да поемеш риск, но не прекалено голям. А да си пилот по онова време бе като да си на предните линии във Виетнам или нещо подобно.

До 1994 г. опасностите са силно намалени. Преди състезателния уикенд на Имола във Формула 1 няма смъртен случай в продължение на повече от 12 години. Дори се появяват твърдения, че спортът е станал прекалено сигурен. Според Мозли хората вероятно са започнали да си мислят, че никой не може да загине. Той обаче е наясно, че трябва да сториш всичко по силите си, за да намалиш максимално възможностите за инцидент, но никога не можеш да елиминираш напълно опасността и всичките проблеми.

След трагедията на Имола ФИА събира група експерти, които систематично да проучат и научно да обосноват налагането на нови мерки за по-безопасна Формула 1. Краштестовете стават по-стриктни, скоростта е намалена. Каските започват да преминават повече и по-сериозни проверки. В същото време федерацията започва да работи в посока увеличаване сигурността по нормалните пътища, да въвежда промени чрез национални правителства и европейски институции.

- Според мен причината, поради която смъртта на Сена имаше такъв ефект, бе, че него всички – включително останалите пилоти – го признаваха за номер 1. А като личност той бе изключително атрактивен за хората. Всички го харесваха – продължава Мозли. – А сериозната научна работа, свършена от Сид, нямаше да се случи (без тези катастрофи), защото без инцидентите нямаше да можем да създадем специализираната група. Ако така или иначе основяхме подобен комитет, то той нямаше да бъде приет сериозно. Ако не бе станалото с Аертон, то в следващите четири-пет години щеше да има нова смърт (във Формула 1). Сещам се за два-три инцидента, които щяха да приключат ужасно, ако не бяхме свършили цялата тази работа след гибелта на Сена. И всичко щеше да върви съвсем бавно.

Цяло поколение пилоти израсна, без да е видяло с очите си смърт на пистата. Стигна се дотам да се заговори за това, че млади състезатели не уважават опасността на спорта и очакват да се отърват невредими едва ли не от всякакъв инцидент. Мозли също отбелязва промяната в нагласите:

- Ясно е, че обществото се промени след 1994 г.. През 50-те и 60-те години (на миналия век) още се помнеше войната и едва ли не смъртта бе нещо, с което хората бяха свикнали. През първата половина на 90-те случаят изобщо не бе такъв. Да, всичко се променя. След катастрофата на Сена имаше политици, искащи Формула 1 да бъде забранена. Целият спорт бе в хаос. Но тогава нямахме представа колко големи ще са последствията. Сега ако зададете въпроса: „Какво е дала Формула 1 на обществото?”, то отговорът би бил, че Гран при и – за съжаление – гибелта на Аертон Сена и Роланд Ратценбергер бяха причина за крачка напред по отношение на безопасността по пътищата. Това повлия на живота на хиляди. И тук няма може би или вероятно – това е факт. Всичко щеше да се случи, но вероятно щеше да отнеме още 15-20 години. А междувременно хиляди хора, които щяха да загинат, сега са живи. Това е най-важното.

                                                                                                                            clubs1.bg
« Последна редакция: Май 01, 2014, 01:44:29 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2532 -: Май 02, 2014, 07:41:39 am »

Светът почете паметта на Сена и Ратценбергер







Светът почете паметта на Аертон Сена и Роланд Ратценбергер. Хиляди се стекоха на пистата Имола, където двамата загубиха живота си преди 20 години.

На възпоменателната церемония бе прочетено специално послание от президента на ФИА Жан Тод.
- Погледът към трагичните събития отпреди 20 години ни напомня, че независимо колко високо ниво е достигнала безопасността в автомобилния спорт, независимо колко сме убедени, че контузиите и фаталните изходи са в миналото, битката за пълна сигурност не е спечелена напълно. Трябва да продължим да се борим ежедневно за подобрения – се казва в изявлението. – Смъртта на двама изключителни пилоти събуди всички ни. Може би най-великият завет на Аертон и Роланд е, че мрачния уикенд през 1994 г. преследването на по-голяма безопасност в моторспорта получи по-голям тласък от когато и да било преди това. Автомобилите и пистата сега са по-безопасни от всякога. Дори сериозни инциденти като тези на Михаел Шумахер на Силвърстоун през 1999 г., на Роберт Кубица в Монреал през 2007 г., Фелипе Маса в Будапеща през 2009 г. и Марк Уебър във Валенсия през 2010 г. бяха преодолени благодарение на технологиите във Формула 1. С огромно съжаление трябва да отбележа, че докато F1 стана много по-сигурна, в други дисциплини на автомобилния спорт има сериозни контузии и фатални случаи всяка година. Това е поредното доказателство, че трябва да останем бдителни и непрекъснато да търсим подобрение на стандартите за безопасност.

На събитието на Имола присъстваха пилотите на Ферари Фернандо Алонсо и Кими Райконен, един от най-близките приятели на Сена – Герхард Бергер, Ярно Трули, Лука Бадоер, Педро де ла Роса, Жул Бианки. Те се събраха на завоя Тамбурело, споделиха спомени. В 14:17 – точният час на катастрофата – бе запазена минута мълчание.

- Помня добре снимките във вестниците, новините по телевизията, историите за битките между Ален Прост и Аертон Сена в Макларън – сподели Алонсо. – Когато карах картинг в Италия, механик ми бе човек, който преди това бе работил със Сена. Имах негов плакат в стаята си. Единственото положително нещо от уикенда отпреди 20 години, когато Аертон и Роланд ни бяха отнети, е значителното подобрение на безопасността.

Райконен си спомни, че е обсъждал катастрофата на Сена със съучениците си в училище в деня след инцидента. Той също отбеляза промяната в сигурността, благодарение на която са избегнати много трагедии.

Пилотите от МотоGP също отбелязаха годишнината от гибелта на Сена.

- Аз съм по-голям и помня по-добре – заяви деветкратният световен шампион Валентино Роси. – Следях Формула 1 много отблизо през онзи сезон. Сена бе герой. Стореното от него остава в историята и паметта на феновете – като онази първа обиколка на Донингтън например, на мокра писта или квалификационният тур с Макларън в Монако. Той бе огромно вдъхновение за пилотите.

Съотборникът му в Ямаха Хорхе Лоренцо обясни, че е започнал да гледа сериозно автомобилен спорт през 1995 г., но е чел книги и изгледал множество филми:
- Сена е наистина специален в сравнение с другите. Притежава нещо повече. Лимитите му са други. Да правиш обиколки, които са със секунда по-бързи от тези на пилот като Ален Прост – със сигурност трябва да си различен.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2533 -: Май 02, 2014, 12:45:57 pm »

Уилямс Гран при Холдингс с 25% увеличение на приходите за 2013 г.



Компанията Уилямс Гран при Холдингс, част от която е и отборът Уилямс от Формула 1, обяви финансовите си резултати за 2013 г.. Общият приход е увеличен до 132,4 милиона британски лири – 25% повече в сравнение с 2012-та, когато е 105,8 млн. паунда. От Гроув уточняват, че ръстът се дължи на специално еднократно спонсорско плащане, благодарение на което приходът на тима от F1 е достигнал 108,5 млн. паунда (2012 г. – 86,4 млн.).

Дивизията, разработваща и поддържаща комерсиализирани от Формула 1 технологии – Уилямс Адвансд Енджиниъринг – е с приблизително същия доход като през предходната година. Той възлиза на 15,6 млн. паунда – увеличение само с 0,1 млн. паунда спрямо 2012-та.

- 2013-та бе труден сезон за отбора ни в F1, но тези финансови резултати идват в момент, когато в Уилямс Груп сме далеч по-оптимистично настроени – коментира Сър Франк Уилямс. – Започнахме добре настоящия сезон и се надяваме по-нататък да подобрим още представянето си. Имаме значителен прогрес и в чисто търговски аспект през изминалите зимни месеци, като Уилямс продължава да привлича ентусиазирани и лоялни фенове и партньори. Оповестените резултати демонстрират, че продължаваме да управляваме бизнеса си отговорно.

Главният изпълнителен директор на групата Майк О’Дрискол отбеляза, че процесът на преструктуриране, започнал в средата на миналата година, вече дава резултати за подсилване на тима в Гран при и поддържането на доходоносен бизнес като цяло.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2534 -: Май 03, 2014, 07:53:08 am »

Мерцедес ще се опита да увеличи аванса си в петия F1 кръг



Тимът на Мерцедес ще се опита да увеличат аванса си в петия кръг от Формула 1 този сезон – Гран при на Испания. Тимът от Бракли доминира досега в първенството, но възнамерява да се постарае не просто да запази, а да направи преднината си спрямо съперниците още по-голяма. Нико Розберг и Люис Хамилтън спечелиха проведените досега четири надпревари, но шефовете им са категорични, че никой в тима не бива да се задоволява с досегашните успехи.

- Нашата цел трябва да е увеличим аванса, на който се радвахме в Китай – заяви спортният директор на Мерцедес Тото Волф, цитиран от Аутоспорт. – Вече видяхме, че противниците ни полагат всички усилия, за да намалят разликата. От нас зависи да отговорим на предизвикателството. Трябва да вдигнем летвата още по-нависоко за екипите около нас. Ако искаме да създадем постоянно ниво на успех в този спорт, всяко малко предимство трябва да бъде разглеждано като платформа за изграждане на бъдещ, по-голям аванс.

Волф продължава да твърди, че предимството на Мерцедес далеч не е толкова голямо, колкото твърдят съперниците.
- Аз лично вярвам, че изживяхме изключително успешна серия, но не бива да приемаме нищо за даденост. След няколко години ще погледнем назад и ще кажем колко прекрасно е било – четири победи в четири поредни състезания, при това три от тях двойни. Но трябва да останем здраво стъпили на земята и да се концентрираме върху това да продължим да развиваме болида. В Китай се видя, че някои от съперниците ни са силни в отделни серии. Необходимо е да анализираме ситуацията и защо не бе така през цялото състезанието. [Фернандо] Алонсо например бе бърз в началния и втория стинт, а [Даниел] Рикиардо – в отделни моменти. Освен това все още е трудно да се изпреварва и ако объркаш нещо, бързо се озоваваш в ситуация да не си удобно начело – допълни Волф.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен