www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509044 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2550 -: Май 06, 2014, 11:54:43 am »

Мерцедес нае психолог за работа с екипа си



Екипът на Мерцедес е наел спортен психолог, който да работи с отбора. Целта на тима е да запази доминиращата си позиция от началото на сезон 2014 г. във Формула 1. Психологът е доктор Сири Еванс. Той изгражда репутацията си чрез работа с новозеландския тим All Blacks, представляващ страната си в смятания за национален спорт – ръгби. Освен това е бивш капитан на друг отбор от Нова Зеландия – All Whites (футбол).

Според информация на английския вестник Телеграф доктор Еванс е присъствал в бокса на Мерцедес по време на уикенда за Гран при на Китай, за да види тима в действие. Той наблюдавал как инженери и механици се справят с напрежението в ключови моменти като спиранията в бокса например.

50-годишният Еванс докладва лично на изпълнителния директор (бизнес) Тото Волф. Засега той не работи пряко с пилотите на тима Люис Хамилтън и Нико Розберг. Волф обаче призна по-рано през сезона, че очаква двубоят между двамата да се изостря в течение на надпреварите. За момента психологът е само консултант и дава препоръки, като няма яснота дали и кога отново ще е в падока, както и дали изобщо ще работи със състезателите.

- Разликите (между пилотите на Мерцедес) са видими във всичко, защото те са различни като хора, като характери. Какъв трябва да е перфектният пилот? Не може да се изолира подходът на единия и да се комбинира в другия. Не може и да се каже, че единият е по-добър от другия. Не е коректно състезателите да се поставят в някакви рамки. Ние се радваме и на двамата, учим много от всеки от тях – заяви преди време Волф.

Ходът на Мерцедес следва очертала се напоследък тенденция спортни отбори да използват психолози за работа със състезатели. Доктор Стив Питърс например бе нает от футболния клуб Ливърпул през 2012 г.. Впоследствие капитанът на тима Стивън Джерард разясни предимствата на работата с него и постигнатия напредък. Доктор Питърс е работил и с петкратния световен шампион по снукър Рони О’Съливан.

Треньорът на английския национален отбор по футбол Рой Ходжсън пък заяви, че ще използва психолог по време на започващото през юни в Бразилия световно първенство. Целта му е да овладее нервите на играчите си, особено в ситуация, която ще се решава чрез дузпи.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2551 -: Май 06, 2014, 11:56:41 am »

Рикиардо: Нарежданията на тима трябва да се уважават



Даниел Рикиардо смята, че нарежданията от страна на отбор във Формула 1 трябва да се уважават, стига да не са напълно извън нормите.

- Разглеждаме различни сценарии, дискутираме ги, всички ги обсъждаме – пилоти, шефове, инженери. Наше задължение е да спазваме нарежданията, освен ако не са напълно извън нормите. Тогава е ясно, че може да се бориш и след това да обясняваш причините. Но екипът прави всички изчисления на питуола по време на състезание и е нужно да уважаваме казаното от тях. Не винаги е приятно да ти кажат да направиш път. Не е хубаво да си по-бавния болид, разочароващо е – обясни Рикиардо пред вестник Уест Оустрелиан.

Коментарът му идва след ситуацията по време на Гран при на Китай, когато съотборникът му Себастиан Фетел получи инструкция (за втори пореден старт) да направи път на Даниел. Първоначално четирикратният световен шампион се противопостави. След това шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер обясни, че германецът не бил разбрал, че с Рикиардо са на различни стратегии и се е отместил веднага, щом му станало ясно.

Рикиардо изпревари Фетел в три от четирите проведени досега квалификации. Той е зад съотборника си във временното класиране при пилотите – шести с 24 точки (дели позицията с Валтери Ботас от Уилямс, който е със същия актив), докато Себастиан има 33. Австралиецът обаче бе дисквалифициран от първия кръг за сезон заради превишаване разрешения дебит на гориво и преобладаващото мнение е, че се справя по-добре от далеч по-титулувания си съотборник в началото на настоящия сезон. (Анализ по темата може да намерите в новия брой на списание ClubS1 – 171).

Отношенията между Рикиардо и Фетел са наблюдавани отблизо, след като тези между германеца и предишния му съотборник Марк Уебър се сринаха миналата година. Себастиан и Уебър имаха няколко сблъсъка, но в Малайзия през 2013 г. шампионът пренебрегна нареждане от тима, изпревари съекипника си и спечели надпреварата. След това заяви, че отново би постъпил така и Марк не заслужавал да победи.

Рикиардо смята, че двамата с Фетел са изключително конкурентоспособни и ще продължат да демонстрират уважение един към друг и по-нататък през сезона:
- Знаем, че ще се състезаваме (и в други надпревари). Дори си го казахме. Аз искам да се съревновавам с най-добрата версия на Себ, същото важи за него спрямо мен. В крайна сметка смятам, че всеки от нас ще уважи добре свършената от другия работа. Дълбоко в себе си никой от нас не обича да губи. Няма да ми допадне, ако Себ се справи по-добре тази година, но определено ще му отдам заслуженото в случай, че го стори. И подобно отношение е двупосочно според мен.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2552 -: Май 06, 2014, 05:00:56 pm »

Торо Росо планира интензивно развитие не само в Барселона, но и в следващите 3 старта



Торо Росо планира интензивно развитие на болида си STR9 не само за Гран при на Испания, но и за следващите три старта в календара на Формула 1.

Надпреварата на пистата Каталуния до Барселона традиционно слага начало на „европейския сезон” в F1. Обикновено там се виждат първите сериозни промени по болидите, тъй като в началните стартове – извън Стария континент – няма възможност за кой знае колко големи новости. В Торо Росо са конструирали така плана си, че цялостният пакет подобрения да е наличен в Австрия през юни.

- Предстоят ни четири старта с доста сериозно развитие на колата. Ще имаме някои аерокомпоненти в Барселона, но след това сме планирали още стъпки за Монако, Канада и Австрия – обясни техническият директор Джеймс Кий пред Аутоспорт. – Затова и уикендите ще са доста натоварени. Разпределихме нещата по този начин, тъй като са включени доста големи механични промени. В Испания новостите ще са около една трета от целия пакет. Освен това не сме достигнали пълния потенциал на задвижващата ни система.

Жан-Ерик Верн отбеляза като доста свои колеги, че надпреварите в Европа са важни за пилотите заради по-малкото пътуване.

- Освен това всички познаваме трасето прекрасно и обикновено разликите между екипите са по-малки в сравнение с други писти. Там балансът и аеродинамиката имат голямо значение, конфигурацията не е твърде изискваща спрямо спирачките или двигателя – допълни французинът.

Данил Квят също е прекрасно запознат с пистата до Каталуния, от която обаче има и някои болезнени спомени. Точно там руснакът губи през 2012 г. еврокупата Формула Рено 2.0.

- Като цяло научих много ценни уроци на Каталуния. С нетърпение чакам състезанието там и стартовете в Европа въобще, тъй като се чувствам значително по-удобно. Конкретно на испанската писта трябва да се намери оптимален компромис за бързите и бавни секции на конфигурацията. Нямам представа как ще пасне на STR9, но по принцип вървим добре през високоскоростните завои – каза още Квят.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2553 -: Май 06, 2014, 05:03:04 pm »

Дики Станфорд назначен за генерален мениджър на Williams Heritage



Дики Станфорд е назначен за генерален мениджър за новосъздадената в Уилямс дивизия Williams Heritage. Доскоро той бе тийм мениджър на едноименния отбор във Формула 1. Станфорд ще отговаря за поддръжката и участието в демонстрации на историческите Гран при болиди на Уилямс.

Той започва дългата си кариера в екипа през 1985 г. като механик в екипа на Найджъл Менсъл. Стига до поста главен механик преди да бъде издигнат до тийм мениджър през 1995 г.. Остава на тази длъжност в продължение на 10 години, след което се оттегля, за да е повече време със семейството си. През 2010-та се върна, като отново бе тийм мениджър. Сега Станфорд реши да се установи във фабриката и да спре с пътуванията.

- Обичам компанията, както и историята й, така че възможността да се занимавам точно с това е чудесна. Чрез създаването на специализирания отдел легендарните ни автомобили ще получават нужните грижи и ще продължават да излизат пред феновете още дълги години – коментира Станфорд.

Той ще докладва пред Джонатан Уилямс за състоянието и програмите, в които участват колите. Уилямс притежава най-голямата частна колекция от F1 болиди в света.

- Отбор като нашия притежава сериозни исторически авоари, които трябва да бъдат опазени за бъдещите поколения. Дики има огромни технически познания за автомобилите ни от времето, когато бе механик. Уменията си в организацията и логистиката шлифова като тийм мениджър. Ето защо е идеален за поста в програмата ни за исторически болиди – заяви Сър Франк Уилямс.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2554 -: Май 06, 2014, 05:05:18 pm »

Рос Браун забелязан на посещение при Ферари в Маранело

Рос Браун е забелязан в Маранело, където е посетил Ферари, твърдят италиански източници. Англичанинът се оттегли от Формула 1, след като напусна тима на Мерцедес в края на миналата година. Той бе свързван с ръководен пост в Макларън, като продължилите известно време слухове го накараха да заяви, че плановете му не включват Гран при в обозримо бъдеще.

Ферари са с нов шеф на тима си в F1 от средата на април. Марко Матиачи зае поста на подалия оставка Стефано Доменикали. Не е ясно дали Браун е обсъждал пост в Скудерията, но се предполага, че може да заеме позиция, подобна на тази на Пади Лоу в Мерцедес. Тимът от Бракли раздели ръководството на две: Лоу се води изпълнителен директор – техника, докато Тото Волф е изпълнителен директор – бизнес.

Смята се, че в Маранело също обмислят такава структура, в която Браун да отговаря за инженерните департаменти, а Матиачи – за останалите аспекти в ежедневната работа.

Ситуацията във Ферари, където за пореден сезон представянето във Формула 1 не е на ниво, тревожи сериозно и тифозите, и самата компания. Подаването на оставката на Доменикали и назначението на Матиачи бяха изненадващи по отношение на избрания момент и дойдоха неочаквано дори за представители на медиите със сериозни връзки в Маранело. Малко преди обявяване напускането на Доменикали се заговори за връщане на Браун или идване на Флавио Бриаторе в екипа. Според близки до екипа източници обаче за най-сигурен вариант бил смятан Антонело Колета – директен „наследник” на англичанина и Стефано, който и в момента оглавява департамента „Спортни дейности”.

Самият Матиачи заяви при първата си поява в падока – в Китай, че е приел предложението да оглави Ферари, тъй като може да предложи нова перспектива при решаването на проблеми и прегледа на възможности.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2555 -: Май 06, 2014, 05:08:24 pm »

Каталуния е добра база за сравнение на отборите, заявиха от Ферари (видео)



Пистата Каталуния е добра база за сравнение представянето на отборите, заяви техническият шеф на Ферари Джеймс Алисън. Скудерията се подготвя за първата надпревара в Европа от тазгодишния сезон във Формула 1. Тимът, както и останалите, има подготвени нови компоненти за петия кръг от календара. Те са поредните елементи в развойната програма на тима от Маранело, който се опитва да стабилизира болидите си F14 T. Видимо подобрение вече имаше в Китай, след като Ферари въведоха някои новости.

- Къде видяхме реалното ниво на представяне на колата ? В Бахрейн или в Китай? Грешка е да се разсъждава по този начин, защото болидът не бе един и същ на двете трасета. Подобрихме значително автомобила между двете състезания, така че не се промениха само характеристиките на пистата, а и колата. Учим се как да извличаме максимално представяне от новите правила и се надяваме да направим болида по-конкурентоспособен. Ключът към успешния сезон е да напредваш с всеки един старт. Ако се справим, то тогава ще продължим да прогресираме. И това ще определи истинското представяне на F14 T, а не само една надпревара – заяви Алисън.

Пистата до Барселона тества всички аспекти на автомобилите и затова е толкова добра платформа за сравнение на отделните екипи, заявиха още от Ферари.

Гран при на Испания е и домашен старт за Фернандо Алонсо, който заяви, че тази надпревара винаги е специална за него. Алисън отбеляза усилията му, както и работата на Кими Райконен досега през сезона:

- При Фернандо видяхме невероятно ниво на представяне, измъкване на всяка възможна точка от всяка възможна ситуация. Кими работи страхотно с отбора, сътрудничи си с инженерите, помага да вървим напред с колата. Той е пилот от класа и съм сигурен, че в много кратък период от време ще видим резултати от него на пистата.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=w0aLxt05e4k" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=w0aLxt05e4k</a>


                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2556 -: Май 07, 2014, 07:28:12 pm »

Рено Спорт F1 провежда в Испания втори етап на подобрение софтуера на задвижващата си система



Рено Спорт F1 ще проведе в Испания втори етап на подобрение софтуера на задвижващата си система. Шефът операции на пистата на френския производител Реми Тафен обясни, че на Каталуния ще продължи започналата в Китай еволюция. Видими промени в хардуера няма са има.

- Значителните подобрения в софтуера би трябвало допълнително да улеснят управляемостта и от там цялостното представяне. Правим стъпка напред и по отношение управлението на енергията и ефективността на системата, като се надяваме тенденцията за по-силно представяне да продължи в Барселона – допълни Тафен.

Пистата Каталуния не поставя най-високи изисквания спрямо задвижващите системи. В Рено Спорт F1 не очакват трудности по отношение подготовката за надпреварата, въпреки че през изминалата зима там нямаше тестове:

- В трите седмици между стартовете в Китай и Испания направихме огромен прогрес. Всъщност предстоящият старт може да покаже, че „надпреварата на двигателите” е със значително по-малки разлики, тъй като представянето там е далеч по-репрезентативно спрямо характеристиките на множеството останали трасета в календара. В Барселона работата с енергията ще е сравнително лесна. Не се очаква разходът на гориво да е проблем при толкова различни като скорост завои.

Каталуния ще е първата писта с по-значителни промени в надморската височина, особено в първия сектор. Това влияе върху картите за управление на двигателя по отношение на ускорението – трябва да се вземат предвид изкачванията и спусканията. Ефектът не е толкова голям, колкото в Австрия или на Спа в Белгия, но все пак екипите ще имат възможност да съберат информация.

От Рено предполагат, че екипите може да работят повече по време на петъчните сесии, след като тази година не са провеждани тестове на Каталуния. Освен това отборите имат значителни подобрения и нови компоненти, нуждаещи се от тестове.
 
                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2557 -: Май 07, 2014, 07:29:32 pm »

Надпреварата на Каталуния е нов старт и е особено важна за Макларън, твърди Бътън



Гран при на Испания е свеж старт и поради тази причина е особено важна за екипа на Макларън, заяви Дженсън Бътън. Според световния шампион за 2009 г. каза също така преди надпреварата на Каталуния, че за екипа от Уокинг е може би дори по-важно да разбере поведението на болида си, отколкото да носи нови компоненти на пистата.

- Връщането в Европа е един от любимите ми моменти. То винаги дава ново начало, свеж старт на сезона, който ще е особено важен за нас. Каталуния е сериозно трасе. Фокусът е върху аеродинамичното представяне, а точно в тази област ние не се справяме много добре напоследък. На тази писта силните автомобили винаги блестят, не толкова конкурентоспособните имат проблеми. Ситуацията в екипа ни е такава, че не става дума просто за това да донесем нови елементи на пистата. Трябва да разберем и отключим тайните на болида, след което да използваме знанията за по-големи стъпки в представянето. Намираме се на все още ранен етап с болида си. При това положение по-важна е голямата картина – да намерим полезна посока на работа, да придобием увереност в измерванията си, да вървим напред – допълни Бътън.

Според Кевин Магнусен проблемите на тима в Китай поне са допринесли за събирането на данни, така че да не бъдат допускани отново.

- Нямам търпение да седна в колата в петък и да видя дали сме направили стъпката напред. Много харесвам Каталуния, пистата е страхотна. Там спечелих и двете състезания от световните серии миналия октомври. Смятам също така, че теста след надпреварата ще е полезен. Трасето до Барселона е едно от най-важните по отношение на аеродинамиката и не бихме могли да искаме по-добро място, където да изпитваме и работим по кората си – каза още датчанинът.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2558 -: Май 07, 2014, 07:31:35 pm »

Хелмут Марко: Рикиардо ни изненада



Съветникът на тима на Ред Бул във Формула 1 Хелмут Марко заяви, че Даниел Рикиардо е изненадал отбора със забележителната си форма в началото на сезон 2014 г.. Австриецът не очаквал пилотът да се адаптира толкова бързо към новия си екип.
- Наистина сме доволни, че той се справя. Трябваше да научи някои неща – основно покрай питстоповете, тъй като при тях губеше време. Или влиза твърде бавно, или спира два пъти. Но съм сигурен, че това ще бъде разрешено – заяви Марко пред Адам Купър. – Честно казано, Даниел ни изненада. Знаехме, че ще е бърз, но той е постоянен, справя се с гумите, непрекъснатото присъства в битките в челото, при това без значение под какво напрежение е. А нямаше късмет. В Бахрейн, ако имаше само още една обиколка, щеше да е на подиума. В Китай беше същото. Но Даниел винаги е в добро настроение и се усмихва.

Рикиардо е шести в класирането при пилотите с 24 точки (колкото има и пилотът на Уилямс Валтери Ботас) – на 9 зад съотборника си Себастиан Фетел. Мнението на доста наблюдатели обаче е, че австралиецът се справя по-добре с Ред Бул RB10 в сравнение с четирикратния световен шампион. Сега Рикиардо е готов за следващото изпитание – Гран при на Испания.

- Винаги съм харесвал пистата Каталуния и смятам, че е страхотно трасе. Има по малко от всичко – основно поради тази причина е толкова популярна за тестове. Първият сектор е с някои преливащи един в друг завои, вторият е малко по-техничен, но е също интересен. Промените в последната секция са разбираеми, но участъкът не е толкова вълнуващ. На Каталуния можеш да се защитаваш, но се изисква сериозна концентрация и правилни настройки. На дългата права е необходимо ниско аеропритискане, но такова не е нужно за останалата част от обиколката, защото ако заложиш на него, трудно контролираш болида в останалата част от обиколката. Намирането на правилния баланс е трудно – коментира Даниел.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2559 -: Май 07, 2014, 07:33:16 pm »

Посещението във Ферари бе с група приятели, заяви Браун



Чисто социално било посещението на Рос Браун във Ферари, заяви самият англичанин пред ВВС Спорт. Той бе забелязан в Маранело през последните дни, което породи редица спекулации относно целта на визитата. Браун изкара един от най-успешните периоди в кариерата си в Скудерията, като бе ключова фигура за успехите на тима и Михаел Шумахер. Той се оттегли от Формула 1 в края на миналата година, след като напусна тима на Мерцедес.

- Посещението беше с група приятели като част от обиколка на Италия – нищо повече от това – бе категоричен 59-годишният англичанин.

Говорител на Ферари потвърди информация, допълвайки, че визитата е била планирана отпреди доста време. Браун обясни още, че с приятелите му изпробвали някои от серийните коли на компанията, включително последния супермодел LaFerrari, на пистата Фиорано. Пътуването било по част от маршрута на историческата надпревара Миле Миля и „през колкото се може повече лозя”.

Ферари отскоро са с нов шеф на екипа във Формула 1 – Марко Матиачи пое поста, след като Стефано Доменикали подаде оставка. Отборът има трудности от началото на сезона, а новият началник доскоро оглавяваше северноамериканското подразделение на компанията. Той призна при първата си поява пред медиите – по време на Гран при на Китай, че тепърва ще се учи и навлиза в спорта.

- Първо трябва да докажа, че съм на нивото на Ферари, след това на Формула 1 и това ме прави изключително мотивиран. Ние (като отбор) няма да се отказваме. Целта ни е да намалим разликата спрямо лидерите – Мерцедес, а това не е лесна задача. Познавате състезанията по-добре от мен и знаете колко променливи влияят на една обиколка, надпревара, шампионат – допълни Матиачи.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2560 -: Май 07, 2014, 07:34:56 pm »

Връщането в Европа дава възможност за по-често въвеждане на новости, заяви Ботас





Връщането на Формула 1 в Европа дава възможност на отборите по-често да въвеждат новости в автомобилите си, заяви Валтери Ботас. В края на седмицата ще се проведе пети кръг от тазгодишния шампионат, който е на пистата Каталуния до Барселона.

- Целият ни тим очаква с нетърпение Гран при на Испания. Връщането ни в Европа дава възможност за по-често въвеждане на новости в болидите по време на състезателните уикенди – коментира финландецът. – Паузата между Китай и Испания бе наистина важна, тъй като имахме време да подобрим автомобила. Трудно е обаче да се каже сега колко сме напреднали, докато не излезем на трасето. Не сме карали на Каталуния с тазгодишния болид, което е необичайно, тъй като преди винаги имахме тестове там. Така че конфигурацията си я познаваме, но трябва да поработим по настройките.

Съотборникът му Фелипе Маса е печелил на пистата до Барселона и сподели, че знае какво се изисква за добро представяне там.
- Чувствам се по-уверен, карайки там. Аеропритискането е важно за надпреварата в Испания и трябва да намерим оптимални, правилни аерореглажи. Работихме по развитието на FW36 в тази област – допълни бразилецът.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2561 -: Май 07, 2014, 07:36:55 pm »

Лауда е убеден, че Розберг може да се бори с Хамилтън



Ники Лауда е убеден, че Нико Розберг може да се бори с Люис Хамилтън през останалата част от сезон 2014 г. във Формула 1. Немският пилот на Мерцедес спечели първата надпревара за годината – в Австралия, но след това отстъпи в три поредни старта на съотборника си. Лауда сравни ситуацията със своята битка с Ален Прост отпреди три десетилетия.

- Такива неща се случват – на мен ми се случи точно същото с Прост преди толкова години. Няма притеснения. Нико ще работи по себе си, ще стане по-добър. Изобщо не се тревожа за него. Ще се оправи. На нас не ни се налага да управляваме каквото и да е, просто трябва да ги оставим да се състезават. Искаме да сме сигурни единствено, че няма трети намесен. В момента всичко при нас върви по план, но нещата се променят – застрахова се председателят на борда на Мерцедес F1 пред Адам Купър.

Спортният директор на щутгартския концерн и изпълнителен директор (бизнес) на тима от Бракли Тото Волф намекна наскоро, че на отбора може да се наложи да промени политиката си да не отправя инструкции от питуола при двубои между Хамилтън и Розберг. Лауда пък изрази задоволство от начина, по който Мерцедес започнаха сезона – с четири поредни победи, три от които двойни.

- Получи се перфектно, не можем да се оплакваме. Всичко се напасна прекрасно. Но трябва да кажа, че най-изумителното нещо за мен при старт с нови двигатели, нови скоростни кутии и нови болиди като цяло е фактът, че всички проведени до момента надпревари бяха спечелени от Мерцедес. За мен това е изключително представяне. Ако нещата бяха улегнали от известно време и спечелехме няколко поредни състезания – добре. Но в тази особено трудна година бе свършена наистина невероятна работа – допълни Лауда.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2562 -: Май 08, 2014, 08:56:10 pm »

На F1 й трябва нова структура за разпределение на приходите между отборите, заяви Лопес



Съсобственикът на Лотус Жерар Лопес заяви, че Формула 1 трябва да изгради нова структура за разпределение на приходите между отборите. Той каза също така, че спортът трябва да преразгледа нещата в този аспект, за да гарантира оцеляването на всички отбори.

Въпросът с финансовите трудности в F1 бе обсъждан от всички екипи на среща на 1 май. Планът за ограничение на бюджетите бе изоставен, след като шестте тима с представители в Стратегическата комисия – включително Лотус – изпратиха писмо на президента на ФИА, в което заявиха, че такова лимитиране на разходите е на практика невъзможно. Малките екипи се възпротивиха и поискаха допълнително разискване на ситуацията.

Разпределението на част от приходите между отборите също е предмет на дискусии заради липсата на пропорционалност. Най-големите екипи получават най-висок дял – Ред Бул и Ферари например ще вземат по над 150 милиона долара при разпределението за 2013 г. Лотус обаче ще получат 50 милиона по-малко, а най-малките тимове – между 10 и 30 млн.

- Спортът трябва да намери по-добър начин да въведе финансово равенство. Това, което бе вярно преди две години, вече не е точно така – по отношение посоката на развитие на F1. Преди две години ни обясниха, че двигателите ще бъдат използвани по-дълго и ще са по-евтини от тогавашните. Сега обаче задвижващите системи са почти два пъти по-скъпи. И днес е важно да привличаме спонсори, а не се получава като в края на 90-те години на миналия век и началото на новия – обясни Лотус пред Аутоспорт.

Лопес, чийто отбор има сериозни финансови проблеми от миналата година насам, настоя, че трябва да се намери по-равностоен начин за разпределение на приходите.

- Не казвам всички да получават по равно. Но трябва да е сигурно, че всеки тим разполага с достатъчно средства, за да оцелее и да направи достатъчно добър сезон. Това ще осигури и чудесен спектакъл. Лесно е да се каже, че искаме повече пари, защото Формула 1 е конструирана така, че когато получаваш повече, харчиш повече. Поради тази причина е необходимо базата да се стабилизира и да не се стига до изпускане на контрола – допълни той.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2563 -: Май 08, 2014, 09:00:56 pm »

Корея няма да се връща в F1 календара, за да има място за Азербайджан, заяви Екълстоун



Гран при на Корея няма да се връща в календара на Формула 1, за да се освободи място за надпревара в Азербайджан, заяви Бърни Екълстоун. Управляващият търговските права на Гран при, който е подсъдим в Германия по обвинение за даване на подкуп, е категоричен по въпроса.

- Не искам да се връщам там – заяви той, цитиран от английския вестник Индипендънт.

Гран при на Корея отпадна от тазгодишното първенство, след като организаторите не успяха да се споразумеят с Екълстоун за намаляване на домакинската такса. На пистата, построена до град Мокпо (на около 400 километра от столицата Сеул) бяха проведени едва четири надпревари (от 2010 до 2013 г. включително). Трасето се намира в индустриален район, без особен интерес към автомобилния спорт, но надеждата на местните власти бе Формула 1 да привлече туристи и съответно приходи. При стойност на строежа на пистата от над 270 милиона долара и годишна такса от $22 млн. (общо $88 млн. за последните четири години) възвръщаемостта е такава, че организаторите са със сериозни загуби.

Буквално преди дни от Азербайджан заявиха, че имат подписан договор за домакинство на кръг от Формула 1 през 2016 г.. Пистата трябва да е в столицата Баку (улично трасе). Министърът на младежта и спорта Азад Рахимов бе цитиран да казва, че съвсем скоро ще бъде направено официално изявление.

- Баку подписаха. Ще започнат през 2015-та и ще заместят Корея – заяви от своя страна Екълстоун. – Корейците свършиха добра работа с пистата, но забравиха да построят всичко около нея.

Според информацията на Индипендънт организаторите от Баку щели да плащат около 40 милиона долара домакинска такса.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2564 -: Май 08, 2014, 09:04:17 pm »

Макларън прехвърля информация за задвижващата система на Мерцедес към Хонда?



Спортният директор на Мерцедес Тото Волф подозира, че Макларън може би прехвърлят информация за настоящата си задвижваща система към Хонда. Отборът от Уокинг работи за последен сезон с щутгартския производител. От догодина двигатели и допълните системи тимът ще получава от Хонда. Японският концерн се връща в спорта през 2015 г., като изпуска първия сезон, когато се използват новите системи с V6 турбомотори.

Волф заяви в началото на сезона, че отношенията между Макларън и Мерцедес неминуемо ще се променят. Тогава обаче нямаше съмнения за трансфер на данни. Рейсинг директорът на британския екип Ерик Булие пък каза, че никаква информация от Мерцедес не е била прехвърляна към Хонда.

- Аз съм убеден, че всичко, което Макларън научава, се споделя с Хонда в контекста на позволеното – твърди Волф пред немското издание AMS.

Според публикацията Мерцедес правели всичко по силите си, за да предотвратят прехвърлянето на информация към съперниците. Волф разясни обаче, че телеметрията на Макларън така или иначе позволява на Хонда да получават данни за въртящ момент, предаване на мощността, управляемост.

- Всичко, отнасящо се до охлаждане, хидравлика, електроника е прехвърлено – допълва той. – Убеден съм, че всички разбираме какво може да бъде разкривано и какво – не. Убеден съм, че те (Макларън – б.р.) осъзнават партньорството и конфиденциалността, на която се радват като наш клиент.

Според Волф Хонда губят, изпускайки цяла година работа на писта във Формула 1. Той смята също така, че Ферари и Рено ще са много по-близо до Мерцедес догодина по отношение на задвижващите системи. Макларън пък може да тестват двоен нос, подобен на този на Лотус Е22, в утрешните тренировки на пистата Каталуния.

Според техническия шеф на Уилямс Пат Саймъндс на практика е неминуемо това решение да не бъде поне изпробвано от различни екипи, като се има предвид колко хора напуснаха Енстън през последните месеци. Един от последните, тръгнали си от Лотус – Гийом Кателани – отива в Макларън заедно с още един аеродинамик – Тони Салтър (доскорошен кадър на Заубер). Двамата трябва да попълнят зарязаното от Дан Фелоус място, докато Макларън и Ред Бул разрешат диспута си дали той е нарушил договора си с екипа от Уокинг. Самият Саймъндс обясни, че в Уилямс са прегледали решението, но засега то просто не пасва на конструкцията на FW36.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен