Макларън прехвърля информация за задвижващата система на Мерцедес към Хонда?Спортният директор на Мерцедес Тото Волф подозира, че Макларън може би прехвърлят информация за настоящата си задвижваща система към Хонда. Отборът от Уокинг работи за последен сезон с щутгартския производител. От догодина двигатели и допълните системи тимът ще получава от Хонда. Японският концерн се връща в спорта през 2015 г., като изпуска първия сезон, когато се използват новите системи с V6 турбомотори.
Волф заяви в началото на сезона, че отношенията между Макларън и Мерцедес неминуемо ще се променят. Тогава обаче нямаше съмнения за трансфер на данни. Рейсинг директорът на британския екип Ерик Булие пък каза, че никаква информация от Мерцедес не е била прехвърляна към Хонда.
- Аз съм убеден, че всичко, което Макларън научава, се споделя с Хонда в контекста на позволеното – твърди Волф пред немското издание AMS.
Според публикацията Мерцедес правели всичко по силите си, за да предотвратят прехвърлянето на информация към съперниците. Волф разясни обаче, че телеметрията на Макларън така или иначе позволява на Хонда да получават данни за въртящ момент, предаване на мощността, управляемост.
- Всичко, отнасящо се до охлаждане, хидравлика, електроника е прехвърлено – допълва той. – Убеден съм, че всички разбираме какво може да бъде разкривано и какво – не. Убеден съм, че те (Макларън – б.р.) осъзнават партньорството и конфиденциалността, на която се радват като наш клиент.
Според Волф Хонда губят, изпускайки цяла година работа на писта във Формула 1. Той смята също така, че Ферари и Рено ще са много по-близо до Мерцедес догодина по отношение на задвижващите системи. Макларън пък може да тестват двоен нос, подобен на този на Лотус Е22, в утрешните тренировки на пистата Каталуния.
Според техническия шеф на Уилямс Пат Саймъндс на практика е неминуемо това решение да не бъде поне изпробвано от различни екипи, като се има предвид колко хора напуснаха Енстън през последните месеци. Един от последните, тръгнали си от Лотус – Гийом Кателани – отива в Макларън заедно с още един аеродинамик – Тони Салтър (доскорошен кадър на Заубер). Двамата трябва да попълнят зарязаното от Дан Фелоус място, докато Макларън и Ред Бул разрешат диспута си дали той е нарушил договора си с екипа от Уокинг. Самият Саймъндс обясни, че в Уилямс са прегледали решението, но засега то просто не пасва на конструкцията на FW36.
clubs1.bg