Хамилтън най-бърз в първата тренировка на Каталуния
Люис Хамилтън (Мерцедес) бе най-бърз в първата тренировка преди Гран при на Испания. Второ време записа Дженсън Бътън с Макларън, а трети е Даниел Рикиардо (Ред Бул).
Първото време в сесията бе записано от Данил Квят (Торо Росо) 4 минути след началото – 1:37.986 мин, като след това го свали на 1:36.471. Фернандо Алонсо излезе с новото предно крило на Ферари, което е един от множеството нови компоненти на Скудерията за уикенда в Испания. Болидът на испанеца, както и доста от останалите автомобили бяха сериозно покрити с аеробоя, за да се изследва поведението на елементите. Докато той работеше с предното крило пък, съотборникът му Кими Райконен се съсредоточи с екипа си върху задното.
Новостите в автомобилите – независимо от твърдението, че развитието на колите вече не е на отделни стъпки през няколко старта, а непрекъснат процес, продължаващ през целия сезон – са най-сериозните от началото на сезон 2014 г. Заубер C33 е с цели 15 кг по-лек, макар Адриан Сутил да не пожела да потвърди точното число. За сметка на това немският пилот призна, че е опитвал да изкара два дни без храна, за да свали килограми, тъй като е доста по-тежък от съекипника си Естебан Гутиерес. Маруся са с ревизии на предното окачване и се надяват те да им донесат аеропредимство в битката с Катерам в дъното на колоната.
Всички се прибраха в боксовете след една-две опознавателни обиколки. Люис Хамилтън се обади, че иска да се върни оригиналните огледала на F1 W05, тъй като новите не му харесаха. На трасето не се случваше кой знае какво, въпреки че пилотите разполагат с допълнителен комплект за гуми за първите 30 минути от сесията.
Мерцедес, въпреки че доминират от началото на шампионата, не си позволяват отпускане. На Каталуния отборът е с нови страници на предното крило и промени в областта на кутиите за радиаторите. От тима споделиха през последните дни, че ще е особено интересно да се види каква е реалната разлика между тях и останалите отбори, като освен това преименуваха болида си – от F1 W05 на F1 W05 Hybrid. Това бе направено, за да се акцентира върху новата задвижваща система и важността на хибридните системи в него.
На пистата пък лявото огледало на Форс Индия-та на Серхио Перес се счупи и се наложи той да го придържа и прибере, след което се върна в бокса.
25 минути след началото на тренировката Себастиан Фетел спря на излизането от пети завой и слезе от колата. Четирикратният световен шампион е със сменено шаси за уикенда в Испания. Той обясни, че в промяната няма нищо необичайно. С отбора решили да се върнат към използвано в предсезонните тестове шаси, за да проверят определени неща, но работата му не потръгна както трябва. Фетел взе пожарогасител от маршалите, след като колата му бе изтеглена настрани и след това проверяваше задната част на RB10. Кристиан Хорнер обясни, че електрическата система е изключила и за момента не е ясно каква е причината.
Хамилтън бе начело в класирането след първия половин час работа. Неговото време бе 1:28.028. Втора позиция заемаше Нико Розберг, следван от Даниел Рикиардо, Алонсо, Дженсън Бътън, Кими Райконен, Фелипе Наср (в кокпита на Валтери Ботас), Нико Хюлкенберг, Фелипе Маса и т.н.
Маркус Ериксон бе предупреден, че има софтуерен проблем във връзка с двигателя му, какъвто се е появил и при други екипи със задвижваща система Рено. Френският екип е с еволюция на софтуера си в Испания и се надяваше да намали разликата спрямо Мерцедес. Във Вири-Шатийон предполагат, че ще могат да използват пълната мощност на системата си някъде към Гран при на Канада.
Розберг пък имаше проблеми с охлаждането на ERS. Болидът на Фетел бе прибран в бокса 40 минути преди края на сесията, а Дженсън Бътън излезе пръв с 1:27.891. Макларън имат нови неща за MP4-29, но самите те ги определиха като „малки аерокомпоненти, за които се надяваме да имат ефект”. От отбора заявиха освен това, че нямат намерение да изпробват подобен на Лотус Е22 нос, каквато информация се появи през последни дни.
Повреда в спирачките бе причина третият пилот на Заубер Гийдо ван дер Гарде да излети от пистата. Ферари продължиха паралелните изпитания на различните версии на крилата си, докато в падока пристигна президентът на компанията Лука ди Монтедземоло.
В края на тренировката Хамилтън вървеше много силно, но намали рязко в последния сектор и загуби цели 7 секунди. Той продължи с втори бърз тур и този път даде най-добро време – 1:27.109. Англичанинът се обади, че гумите му се повреждат бързо, но в следващата обиколка свали постижението си до 1:27.023. Бътън остана втори, следван от Рикиардо, Алонсо, Розберг, Райконен, Кевин Магнусен, Пастор Малдонадо, Перес, Маса и т.н.
clubs1.bg