Хамилтън с четвърта поредна победаЛюис Хамилтън постигна четвърта поредна победа от пет състезания този сезон, спечелвайки Гран при на Испания. Втори се нареди неговият съотборник в екипа на Мерцедес, Нико Розберг. Третата позиция остана за Даниел Рикиардо.
Четвърти след много добро състезание се класира стартиралия от 15-а позиция Себастиян Фетел. Зад колите на Ред Бул пето място зае Валтери Ботас с Уилямс. Фернандо Алонсо и Кими Райконен от екипа на Ферари заеха шеста и седма позиция, а топ 10 бе допълнен от Грожан (Лотус), Перес и Хюлкенберг от екипа на Форс Индия.
Хамилтън поведе без проблеми на старта, Розберг бе втори, а Ботас успя да се справи с лошо потеглилия Рикиардо. Австралиецът дори бе изпреварен за кратко от Грожан, но успя да си върне четвъртата позиция при влизането в първия завой. Райконен и Алонсо запазиха своите шеста и седма позиции, а Маса, Хюлкенберг и Перес допълваха десетката. Дженсън Бътън бе направил лош старт и се бе сринал до 13-а позиция, зад Гутиерес и Квят, и пред Фетел.
Седем обиколки след началото Рикиардо се опита да изпревари Ботас в борба за третата позиция, но финландският пилот на Уилямс защити успешно позицията си. Квят за сметка на това успя да се справи с Гутиерес в осмата обиколка и да излезе на 11-а позиция. Скоро същото направиха Бътън и Фетел, справяйки се с мексиканеца в 10-ата обиколка.
Фетел бе явно по-бърз от Бътън, но оставаше 13-и без особени шансове за атака предвид по-ниската си максимална скорост на правите. Именно заради това германецът влезе в бокса и сложи твърди гуми в 13-ия тур. Световният шампион излезе 21-и, а само две обиколки по-късно през бокса мина и Рикиардо, който явно не можеше да се справи с Ботас, въпреки че бе по-бърз. Австралиецът за разлика от своя съотборник сложи отново медиум сместа, с надеждата да успее да изпревари пилота на Уилямс при неговото спиране.
Грожан и Маса направиха първите си спирания в 16-ия тур. Алонсо влезе в 17-ата обиколка. Райконен, Хюлкенберг и Бътън направиха същото тур по-късно. В 19-ата обиколка Хамилтън, Перес и Квят минаха през питлейна за смяна на гуми. Ботас направи тази процедура в 20-ия тур, а лидерът за момента Розберг сложи твърди гуми обиколка по-късно, контрирайки своя съотборник Хамилтън, който отново излезе начело но с медиум сместа.
Така след първите спирания Хамилтън отново водеше пред Розберг с преднина от почти четири секунди, Рикиардо бе трети, следван от Ботас, Грожан, Райконен, Алонсо, Маса, Фетел и Хюлкенберг. Благодарение на ранното си спиране Фетел бе успял да се придвижи до деветата позиция, но въпросът бе колко дълго ще успее да се задържи на пистата с твърдите гуми.
В 25-ата обиколка Райконен успя да изпревари Грожан и да заеме петата позиция, като скоростта на Лотус-а на правата изглежда бе значително по-ниска от тази на колите на Ферари. Скоро и Алонсо успя да се справи с французина, зад който се залепиха Маса и Фетел. Бразилецът обаче изглежда изпитваше трудност да се доближи до болида на Лотус, докато 4-кратният световен шампион оставаше на гърба му.
Маса влезе в бокса в 29-ата обиколка, освобождавайки пистата пред Фетел.
Отпред Хамилтън водеше с малко над 4 секунди пред Розберг, Рикиардо бе трети на 20 секунди зад втория, следван от Ботас на 11 секунди. Райконен бе пети на шест секунди зад сънародника си, а Алонсо бе шести на малко повече от секунда зад съотборника си. Грожан и Фетел бяха седми и осми, а топ 10 се допълваше от пилотите на Форс Индия, Нико Хюлкенберг и Серхио Перес.
Фетел спря в 34-ата обиколка, слагайки медиум гуми. Германецът излезе 14-и зад Маса. Ромен Грожан бе следващият пилот от топ 10 влязъл в бокса. В 36-ата обиколка през бокса мина и Фернандо Алонсо, излизайки пред Маса и Фетел, завъртял най-бърза обиколка в състезанието тур по-рано. Хюлкенберг, Бътън и Квят бяха следващите минали през бокса, а Алонсо успя да се справи с Магнусен и да заеме седма позиция.
В същото време Фетел изпревари Маса и вече бе девети. Скоро той успя да се справи и с Магнусен, а влизането на Перес в бокса го изведе на седма позиция.
Хамилтън влезе в бокса в 44-ата обиколка, излизайки втори зад Розберг. Райконен също мина през питлейна. Розберг смени гуми за последно в 46-ия тур, като веднага след него това направиха Рикиардо и Ботас.
Хамилтън водеше с 4,6 сек пред Розберг, но бе с твърди гуми, докато съотборника му бе с медиум. Рикиардо продължаваше да е трети, следван от Алонсо и Фетел, които все още не бяха направи последните си спирания. Ботас, Райконен и Грожан заемаха шеста седма и осма позиция, а Хюлкенберг и Перес допълваха топ 10.
Розберг се хвърли в преследване на Хамилтън и започна да намалява сериозно преднината на съотборника си. В другия край на топ 10 Перес успя да изпревари Хюлкенберг и да се придвижи на девета позиция.
Фетел влезе в бокса 13 обиколки преди края на надпреварата, излизайки седми зад Ботас и Райконен. Тур по-късно своето последно влизане направи и Алонсо. По-добрата работа на механиците на Ред Бул позволи на Фетел да излезе пред испанския пилот на Ферари, заемайки шеста позиция.
Разликата между Фетел и Райконен бе под две секунди, при положение, че германецът бе със значително по-нови гуми. В 57-ата обиколка световният шампион успя да изпревари финландския си съперник на десети завой и да излезе пети, на 6,5 секунди зад Ботас.
В същото време Розберг продължаваше да намалява преднината на Хамилтън, който се оплака от грейнинг на предна лява гума. На пистата се очертаха три интересни двойки, като Розберг и Хамилтън се бореха за победата, Фетел притискаше Ботас за четвъртата позиция, а Алонсо преследваше Райконен в борба за шестото място.
Алонсо успя да се справи с Райконен в четвърти завой благодарение на по-новите си и по-меки гуми. Фетел от своя страна продължаваше да страда заради по-ниската скорост на правите. Все пак германецът успя да се справи с финландския си съперник в десети завой.
Остана само въпросът кой от двата Мерцедес-а ще победи. Розберг се приближи максимално две обиколки преди края и по всичко изглеждаше, че за Хамилтън ще е трудно да удържи позицията си. Райконен се оказа пред двамата преди началото на последната обиколка, но бе изпреварен без проблеми. Този момент обаче се оказа решаващ, защото за Розберг просто не остана къде да атакува съотборника си. Единственото място в последната обиколка бе десети завой, но и там Хамилтън успя да запази преднината си и в крайна сметка да запише четвърта поредна победа.
По този начин Хамилтън поведе в класирането при пилотите, докато Розберг остана втори.
Рикиардо и Фетел заеха трето и четвърто място, следвани от Ботас, Алонсо, Райконен, Грожан и пилотите на Форс Индия, Серхио Перес и Нико Хюлкенберг.
clubs1.bg