www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495779 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2595 -: Май 12, 2014, 08:05:56 pm »

Бътън разочарован след слаба първа обиколка



За екипа на Макларън състезанието в Испания трябваше да е крачка напред. Дженсън Бътън стартира от осма позиция и това изглеждаше добра предпоставка за още по-добро представяне. Още в същата обиколка обаче той трябваше да се сбогува с надеждите си.

„Ами това бе едно от тези състезания… Първата част протече много зле“, трудно намираше думи Бътън след състезанието. „Потеглих слабо и в първата обиколка имах доста проблеми с температурата на гумите. Имахме проблеми и при второто спиране в бокса. Влязох директно зад болид на Форс Индия с идеята да изпреваря другата им кола. Тогава обаче отзад дойде друга кола, която трябваше да изчакам и имах чувството че съм цяла вечност в питлейна. И тогава излязох точно пред Люис. Трябваше да му направя място, но точно в този момент той бе по-бавен от мен, защото бе с износени гуми. Това ми струваше доста време.“

И така колите на Форс Индия допълниха топ 10, а Бътън остана първият пилот извън точките.

„Колата можеше и да е по-добра в състезанието и си мисля, че можехме да направим нещо по въпроса. Мисля все пак обаче, че сме постигнали напредък. Първата обиколка реши състезанието и ни постави в неприятна позиция. Тук е трудно да се изпреварва и дори да се приближиш до някого, защото се получава сериозна турболенция.“

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2596 -: Май 12, 2014, 08:08:24 pm »

Ботас гладен за още успехи, Маса с проблеми



Благодарение на петото място на Валтери Ботас в Испания екипът на Уилямс се добра до петото място в класирането при конструкторите. И докато за поредно състезание финландецът влезе в точките, Фелипе Маса отново е извън тях. За трето състезание от пет до момента.

„Направих добър старт и успях да спечеля няколко позиции, но Рикиардо бе точно пред мен и нямаше къде да отида“, обясни бразилецът след състезанието. „Стратегията с три влизания в бокса можеше да проработи, ако имах свободна писта пред себе си по време на първия стинт. Колите пред мен обаче съсипаха гумите ми. В началото на втората серия от обиколки се случи абсолютно същото и като цяло нещата не се развиха добре за мен днес.“

„Мисля че днес се видя ясно, че нашата кола е трета като скорост на решетката“, заяви Клер Уилямс след състезанието. „Изпреварихме Макларън и вече сме пети в класирането при конструкторите. Ако успеем да се наредим четвърти или дори трети, това ще е фантастично. Валтери отново свърши фантастична работа и смятам, че всички сме много доволни от неговото пето място. Екипът свърши чудесна работа, стоповете ни бяха чудесни. Инженерите пък намериха чудесна стратегия и това се отплати.“

„Мисля, че новите ни елементи функционират много добре и това се видя ясно в днешното състезание“, радваше се и Роб Смедли. „Валтери свърши чудесна работа и затова стратегията с две спирания проработи. При Фелипе изпробвахме друга стратегия, която за съжаление се провали. Все пак разполагаме с чудесна кола, което ни дава увереност за Монако.“

„В началото се опитвах да задържа Рикиардо зад себе си“, обясни Ботас след състезанието. „Успях да се справя, но само до първото спиране. Знаехме, че трябва да останем по-дълго на пистата, за да проработи стратегията с две спирания в бокса. Рикиардо обаче бе прекалено бърз за нас. След това си мислехме, че ще се състезаваме с Кими. В края обаче Фетел се появи с нови свежи гуми. Нямаше какво да направя, защото той бе много бърз в завоите. Все пак десетте точки са ценни за нас.“

Ако бе успял да запази четвъртото си, това щеше да е най-доброто класиране на Ботас в кариерата му. Както разкри Клер Уилямс младият финландец е все по-гладен за успехи, което помага на целия екип да върви напред.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2597 -: Май 12, 2014, 08:12:35 pm »

Райконен ще изясни с Ферари ситуацията със стратегиите в Испания

Кими Райконен призна, че иска обяснение от Ферари за стратегията си, след като завърши зад съотборника си Фернандо Алонсо в Гран при на Испания. Испанецът задмина финландския си съекипник в последните обиколки на домашната си надпревара. Той бе с по-нови гуми и бе спирал три пъти в бокса, като на по-ранен етап от състезанието влезе в пита преди Райконен. По принцип приоритет се дава на този, който е по-напред в колоната и при това положение Кими попита по радиото преди финала „кой взе тези решения?”. Поведението му по време на телевизионните интервюта след това също бе повод да се предположи, че финландецът е в ужасно настроение.

Един от първите въпроси, зададени на Кими пред камерите, бе дали смята след така развилите се събития, че е втори пилот във Ферари.

- Не, но е ясно, че искам да изясним някои неща, това е – отговори Райконен. – Ясно е, че има допълнителни фактори, гумите ми бяха свършили. Така или иначе финиширахме далеч от останалите и нямаше кой знае какво значение дали съм с два или три стопа. Пак сме шести и седми, на обиколка назад. По-добра стратегия може би щеше да помогне да остана в същия тур (като победителя), но пак не променя факта, че сме твърде назад спрямо желаните позиции. Просто през цялото състезание се борех с колата. Като цяло смятам, че финиширахме там, където ни позволява максималната скорост.

Райконен настоя също така, че никой във Ферари не е доволен от настоящата позиция. Той е убеден, че отборът ще работи здраво, за да се върне в битката за подиума:
- Разочароващо е, но извадихме някои добри заключения от уикенда. Не сме доволни от постигнатото, но поне сме наясно в кои области изоставаме. Не е лесно да наваксваш. Останалите отбори също работят, а в спорта няма много глупави хора, така че трябва да подобряваме всичко и се надявам, че ще оправим нещата.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2598 -: Май 12, 2014, 08:14:25 pm »

Фетел изглежда си върна хъса, смята Хорнер



Себастиан Фетел изглежда си върна хъса в състезанията, смята шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер. Четирикратният световен шампион направи забележително представяне, като от 15-ти на старта бе четвърти на финала. Съотборникът му Даниел Рикиардо пък бе на подиума и това подчерта напредъка на тима от Милтън Кийнс.

- Много окуражаващо е, че направихме толкова положително състезание – заяви Хорнер. – 48-те секунди разлика бяха малко изкуствени, защото изгубихме доста време зад Уилямс в първата част от надпреварата. А след това трябваше да се грижим правилно за гумите в края. Един поглед към финалния стинт, когато Мерцедес натискаха здраво, а Себастиан и Даниел бяха на чиста писта, демонстрира, че определено сме се приближили към най-бързите. Все още имаме какво да подобряваме, но със сигурност намалихме разликата. Със сигурност и съперниците се трудят упорито – Мерцедес не се отпускат. Трябва да преодолеем все още значителна разлика, но е страхотно да видим направения прогрес. Записахме още една крачка напред спрямо Ферари и останалите.

Англичанинът не скри задоволството си от представянето на Фетел и заяви, че немският пилот е бил на страхотно ниво:
- Изпреварваше кажи-речи навсякъде, а не само на конвенционалното място в края на правата. Накара стратегията да проработи за него и знаеше, че трябва да направи тези маневри. Смятам, че направи фантастично каране. Този уикенд се видя как напредваше, даде най-бързата обиколка. Начинът, по който преследваше Ферари, показа, че изглежда си е върнал хъса.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2599 -: Май 12, 2014, 08:20:06 pm »

Рено смятат, че задвижващата им система работи вече на 90%



Рено Спорт F1 смятат, че задвижващата им система работи вече на 90% от капацитета си. Това обясни шефът операции на пистата Реми Тафен след петия кръг от световния шампионат на Формула 1 – Гран при на Испания.

- Като цяло направихме добър прогрес през уикенда с управлението на енергията и разхода на гориво. Управляемостта на задвижващата система се подобри. Бих казал, че сме покрили 90% от пътя по наваксването (спрямо съперниците) досега. Предстоят финални изпипвания. Ще ги изпробваме на теста и ще въведем следващата стъпка в Монако – коментира той.

Френският производител започна сезон 2014 г. с много проблеми и лоша издръжливост. До първите надпревари издръжливостта на задвижващата система бе значително подобрена.

На пистата Каталуния Даниел Рикиардо финишира трети, което подчертава напредъка, смята Тафен. Той обаче допълни, че все още има работа, за да работи всичко на 100%. Очакванията преди надпреварата в Испания бяха системата да може да се използва на максимум в Канада.

- Подиум за Даниел и силно четвърто място за Себастиан е горе-долу максимумът, на който можехме да се надяваме в Испания. Очевидно е, че Мерцедес разполагат с много добър цялостен пакет, но разликите между четирите тима зад тях са много малки и видяхме някои наистина страхотни битки за позиции. Това само по себе си демонстрира колко по-близко е представянето на моторите. Чудесно е и да видим Лотус отново с добро темпо. За съжаление Торо Росо и Катерам не успяха да си пробият път – допълни Тафен.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2600 -: Май 12, 2014, 09:20:38 pm »



Нюи не отхвърли възможно преминаване във Ферари

"Трябва добре да си помисля"

Ейдриън Нюи не даде отрицателен отговор на въпрос дали би преминал във Ферари след слабото начало на сезона и нереалните шансове за спечелването на титлата през 2014 г.. Гениалният инженер на Ред Бул, изиграл основна роля при създаването на шампионските болиди в миналите четири години, предпочита да не бърза с решение, а да си помисли спокойно как да се развие кариерата му занапред.

"Все още не знам. Трябва първо добре да си помисля", отговори Нюи на въпрос от журналист на Sky дали би преминал във Ферари. "В някакъв момент ще трябва да реша какво ще правя и как ще се развива кариерата ми във Формула 1. В момента съм фокусиран над това как да минем пред сребърните коли", завърши Ейдриън.

                                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2601 -: Май 13, 2014, 05:31:46 am »

Жан Тод: Мерките на големите отбори за ограничаване на разходите са майтап



Президентът на ФИА Жан Тод определи предложенията на най-големите отбори за намаляване на разходите във Формула 1 като майтап. Той изостави плановете за ограничение на бюджетите, след като представените в Стратегическата комисия тимове се противопоставиха. Малките обаче са твърдо на мнение, че трябва да бъдат приложени мерки, за да се осигури не само тяхното оцеляване, но и това на спорта като цяло.

Последното действие на Тод до момента е отправена от него молба към малките отбори за предложения за ограничение на разходите. Причината е, че той не е харесал изобщо тригодишния план на големите екипи, включващ забрана на одеялата за загряване на гуми, връщане на активното окачване и повече стандартни части.

- Какви са предложенията? Майтап – коментира Тод по време на уикенда за Гран при на Испания, цитиран от Аутоспорт. – Знаем, че бюджетите са между 100 и 400 милиона долара. Изпратените предложения ще ги редуцират с по $2 млн., което е абсурдно. Говорейки за разходи, трябва да става дума за намаление от порядъка на 30-40%. Тогава ще можем да се почувстваме комфортно. Какво можем да направим? Имаме някои идеи. Дадох някои предложения, искам да видя какво ще кажат отборите. След това ще се срещнем и се надявам тези разумни хора да дадат разумни предложения.

Той допълни, че забраната на два дни тестове например също няма да спести кой знае какво на бюджетите. Според Тод един от най-големите разходи в наши дни е персоналът, тъй като отборите са станали прекалено големи и при някои от тях служителите са по над 800 души.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2602 -: Май 13, 2014, 08:28:37 pm »

Розберг може да се справи с напрежението, убеден е Тото Волф



Нико Розберг може да се справи с напрежението в шампионата на Формула 1, смята спортният директор на Мерцедес Тото Волф. Немският пилот на тима от Бракли спечели първата надпревара за сезона в Австралия. След това обаче четири поредни пъти отстъпва на съотборника си Люис Хамилтън. Според Волф поредицата втори места няма да повлияят негативно на Розберг. Австриецът е убеден, че Нико е достатъчно силен, за да е наясно, че резултатите му са добри от гледна точка на битката в шампионата.

- Розберг финишира на 0,6 сек. (зад Хамилтън) след състезание от 66 обиколки. Двамата ни пилоти са изключително близо един до друг като представяне, а е изминала едва около четвърт от първенството. В предишни години сме виждали, че короната може да се спечели и само с три-четири победи, ако непрекъснато трупаш точки. Предполагам, че Нико е наясно с това. Той е изключително конкурентен, много силен като личност и няма проблем да се справи със ситуацията. Естествено, че е разочарован да финишира зад съотборника си, но не се съмнявам, че през сезона и двамата ще надскочат себе си – заяви Волф.

Моторспорт шефът на Мерцедес освен това вярва, че Хамилтън може да контролира собствените си емоции, когато поредицата му успехи бъде прекъсната:
- Според мен Люис се намира в чудесна позиция в живота си. Открил е важното за него, сам се справя с живота си по начина, който смята за най-добър. Не знам как е в действията си спрямо пресата, но при нас (във фабриката) идва на всеки няколко дни. Той е невероятно съсредоточен и внимателен, а освен това е в страхотна серия. В миналото сме виждали, че когато един пилот е в подобно състояние, е много трудно да бъде победен.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2603 -: Май 13, 2014, 08:32:32 pm »

Ферари се опитват да съберат в Маранело Рос Браун и Ейдриан Нюи?





Ферари се опитват да наемат и Рос Браун, и Ейдриан Нюи. Маранело е следващата дестинация и за бившия технически директор на Мерцедес в F1 Боб Бел. Информацията бе оповестена от източници в няколко различни държави, като засега липсва официално потвърждение от която и да било страна.

Браун наскоро се отби до Маранело, което моментално предизвика предположения, че може да се върне на работа във Ферари. В началото на годината той бе категоричен, че няма намерение да се връща във Формула 1. След визитата в Скудерията пък обясни, че се е отбил с група приятели, с които обикалял Италия.

По време на уикенда за Гран при на Испания пък Нюи не отговори категорично на въпрос има ли интерес от страна на Ферари към него. Той заяви, че подобни слухове се разпространяват непрекъснато. Конструкторът допълни, че в някакъв момент ще трябва да мисли за бъдещето, но засега е концентриран върху работата си в Ред Бул. Същото заяви и шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер.

В английския вестник Гардиан обаче е цитиран анонимен източник, близък до Ферари, според когото италианският отбор отчаяно иска да привлече Нюи:
- Не знам дали вече са говорили с него, но ако не са, то със сигурност ще го сторят.

Подобен опит на Скудерията да привлече англичанина съвсем няма да е първи в кариерата на конструктора. Изоставането на F14 T като скорост в тазгодишния шампионат е такова, че според Гадзета дело спорт от Маранело много скоро щели да обявят, че започват да мислят за сезон 2015 г., тъй като разликата спрямо Мерцедес е твърде голяма. Последната голяма промяна във Ферари бе смяната на шефа на екипа в F1. Новият началник Марко Матиачи обаче все още проучва работата и методите на действие в Джестионе Спортива. Той оглавяваше доскоро поделението на компанията в Северна Америка и ще му е нужно време, за да навлезе в спецификата на Гран при.

Хорнер е убеден, както и в предишни години, че Нюи няма намерение да ходи никъде:
- Ейдриан изясни всичко с мен и отбора. Той изпитва бащински чувства към екипа и участва в работата повече, откогато и да било преди. Атмосферата му харесва. Разбираемо е защо Ферари биха търсили човек като него. Ейдриан винаги е харесвал предизвикателствата.

Нюи заедно с Браун и Бел можели да въведат ред в техническия департамент на Ферари, се твърди в испанския Ел Мундо Депортиво. Според някои източници от Скудерията вече са отправили оферта на Нюи, като са оставили на него да посочи заплатата си.

Междувременно Фернандо Алонсо също трябваше да отхвърля слухове по време на състезателния уикенд в родината си. Него приказките пратиха в Мерцедес. На директен въпрос от страна на Скай Спортс дали ще отиде в отбора от Бракли той бе категоричен:
- Не. Смятам, че трябва да свършим по-добра работа и да направим по-добра кола във Ферари. Имаме потенциала, разполагаме с талантливи хора и сме в състояние да го постигнем.

Браун и Нюи имат титли с по три различни отбора във Формула 1. Първият бе част от дрийм тийма на Ферари отпреди малко повече от десетилетие, а преди това стигна върха в Гран при с Бенетон и Михаел Шумахер. През 2009 г. носещият неговото име тим – Браун Гран при – взе короните и при пилотите (с Дженсън Бътън), и при конструкторите.

Успехите на Нюи са с Уилямс, Макларън и Ред Бул. С неговите болиди Себастиан Фетел и отборът от Милтън Кийнс доминираха във Формула 1 четири поредни сезона (от 2010 до 2013 г.).

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2604 -: Май 13, 2014, 08:36:17 pm »

Матешиц пак нападна Формула 1



Собственикът на Ред Бул и Торо Росо Дитрих Матешиц отново нападна Формула 1. Австрийският милиардер, който ще върне този сезон спорта в родината си, не крие недоволството си от настоящия вариант на Гран при. Той вече критикува новите правила за сезон 2014 г. и използваните задвижващи системи, както и регламента относно горивото, заради който Даниел Рикиардо бе дисквалифициран от надпреварата в Австралия.

- Имаме излишно много правила, рестрикции, постановления, наказания. Преди в този спорт печелеше онзи, който е най-бърз. Да се твърди, че симпатизирам на феновете в недоволството им (от спорта) би било сериозно подценяване. В настоящата ситуация пилотът просто не може да стигне лимитите на болида – заяви Матешиц през Залцбургер Нахрихтен.

Преди време той обясни, че участието на Ред Бул във Формула 1 зависи не толкова от икономическа логика, колкото от неща като спортни ценности, политическо влияние и т.н.. Освен това бе категоричен, че има лимит на това, което екипът може да приеме. На въпрос от последните дни дали би купил част от акциите на спорта, за да има по-голямо внимание обаче, Матешиц отхвърли подобна възможност:
- Смятам, че експертните ни възможности са в друга област.

В същото време австриецът отбеляза представянето на Себастиан Фетел на пистата Каталуния. Четирикратният световен шампион бе 15-ти на грида, но финишира четвърти.

- Той кара като истински шампион – заяви Матешиц. – Но за мен това не е изненада. Управлението му никога не е било лошо, просто имаше лош късмет. Не бива да се вярва особено на хората, твърдящи, че Себастиан е в криза.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2605 -: Май 14, 2014, 06:35:37 am »

Чилтън с най-добро време в първия ден тестове на Каталуния



Макс Чилтън (Маруся) записа най-добро време в първия ден тестове на пистата Каталуния в Испания. Тренировките преминаха при променливо време – ту валеше, ту спираше, което повлия на програмите на отборите от Формула 1.

Доста червени флагове допълнително накъсаха работата на екипите. Чилтън направи късна обиколка с гуми суперсофт и записа 1:26.434 мин.. На 0,227 сек. зад него се нареди третият пилот на Лотус Шарл Пик. Трето време даде Люис Хамилтън (Мерцедес).

Труден ден имаше екипът на Ферари. Кими Райконен спря заради повреден двигател след само две обиколки сутринта. Инцидент с излитане в зона за сигурност пък доведе до смяна на пода на неговия F14 T.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2606 -: Май 14, 2014, 06:42:42 am »

Розберг е толкова силен съотборник, колкото и Алонсо, смята Хамилтън



Люис Хамилтън смята настоящия си съотборник Нико Розберг за толкова силен съперник, колкото бе и Фернандо Алонсо през дебютния му сезон 2007 г.. Британският пилот на Мерцедес спечели 4 поредни победи в тазгодишния шампионат на Формула 1. Той обаче настоя след последния си успех – в Гран при на Испания, че Розберг го е затруднил максимално. Двамата се познават още от дните, когато се състезават на картинг. Досега между двамата няма сериозни сблъсъци, откакто са съотборници (от 2013 г. насам) за разлика от разправиите в Макларън през 2007-ма. При това положение на въпрос дали извлича опит от предишните си сезони във F1 за развоя на битката за титлата, Хамилтън отговори:

- Да, мисля, че е така. Най-трудната ми надпревара със съотборник бе с Фернандо през 2007 г.. Борбата на Нико с мен в Бахрейн обаче също бе толкова тежка. Последният старт (този в Испания) се нарежда може би на втора позиция. Хубаво е, че ни позволяват да се състезаваме. Нико бе много бърз през миналия уикенд. Нямам обяснение защо бе така. Просто от събота нататък се чувствах по-неудобно. Надявах се в неделя нещата да се променят, но не се получи.

Световният шампион за 2008 г., за когото се смята, че този сезон има най-голям шанс да направи титлите си поне две, даде като пример за напрежението радио комуникацията от Гран при на Испания.

- Питам каква разлика ми е необходима, докато карам. В Бахрейн знаех, че са ми нужни 10 секунди, така че ги натрупах и мислех, че всичко е наред. И тогава излезе колата за сигурност. В Испания предимството не е толкова голямо, а и губех аванса си по време на спиранията в бокса. Питовете на Нико бяха 2,8 и 3 секунди, моите – 3,8 и 4,5 или нещо подобно, но имаше влияние. Тези обиколки означаваха сериозно напрежение. Нико бе много близо, а на мен не ми допада да съм в такава позиция! Предпочитам да контролирам изцяло ситуацията, но не се получи така – допълни Хамилтън.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2607 -: Май 14, 2014, 08:39:41 pm »

Грибковски заяви пред съда, че е бил подкупен от Екълстоун



Бившият банкер Герхард Грибковски заяви пред съда в Мюнхен, че е бил подкупен от управляващия търговските права на Формула 1 Бърни Екълстоун във връзка с продажба акциите на спорта през 2005-2006 г.

Германецът вече бе осъден на 8 и половина години затвор по обвинение в приемане на подкуп, измама, укриване на данъци и т.н. Неговите показания са едно от основанията за разследването, довело до процеса срещу Екълстоун. Днешните му думи в съда са в полза на обвинението, докато защитата на англичанина ще се опита да докаже, че Грибковски не е бил в качеството си на обществен служител, когато е приел парите ($44 млн.).

Бърни преведе сумата на банкера, за да насочи продажбата на акциите към желания от него концерн – CVC Кепитъл Партнърс. Причината бе, че те му гарантирали запазване на постовете и управлението на спорта, докато други кандидати възнамерявали да го сменят, след като поемат контрола върху Гран при.

83-годишният англичанин отхвърля обвиненията в давана на подкуп.

- Предложението очевидно дойде от него. Аз приех офертата. Пред носа ми размахаха морков. Аз го сграбчих – заяви Грибковски в съдебната зала, цитиран от Ройтерс.

Той проследи процеса по постигане на споразумение между двамата посредством серия от срещи. Бившият банкер заяви, че е виновен за това, че е позволил да бъде корумпиран. В същото време обаче отново не бе в състояние да обясни задоволително какво е очаквал Екълстоун в замяна на плащането.

- Това остана неясно – заяви Грибковски пред съда, председателстван от съдия Петер Нол, който оглавяваше и състава, пратил бившия банкер в затвора.

Показанията на Грибковски са ключови в делото по отношение на обвинението. Екълстоун признава, че е платил на германеца. Той обаче твърди, че го е сторил заради заплахи от страна на бившия банкер да подаде фалшив сигнал към британските данъчни власти, който да доведе до поредна проверка на бизнеса на Бърни. Самият Грибковски обясни, че е разпространявал слухове по отношение ситуацията с данъците на Екълстоун. Това се случило заради неразбирателство помежду им относно това как да бъде управлявана Формула 1. Германецът отрече да е изнудвал Бърни.

Грибковски освен това е бил разпитван преди няколко седмици от британските данъчни служби относно семейния тръст на Екълстоун. Той е трябвало да обясни всичко, което знае, за ролята на англичанина в Бамбино Холдингс:

- Казах им това, което заявявам и пред този съд: не съм имал никаква вътрешна информация за Бамбино, но преди време използвах тръста, за да притисна Екълстоун да реши спор относно Формула 1.

Според предишни показания Грибковски заплашил Екълстоун да каже на британските данъчни, че всъщност Бърни управлява тръста. Това би било незаконно, тъй като ако англичанинът е начело, то компанията би подлежала на облагане с данъци в Обединеното кралство. Наскоро публицистичното предаване „Панорама” на ВВС се занима със същия случай. Тяхното разследване сочи (но без твърди доказателства), че посредством изнасяне на бизнеса си извън Острова Екълстоун е спестил над 2 милиарда долара данъци. Властите са провели свое проучване, продължило 9 години, но в крайна сметка Бърни е платил 10 милиона британски лири и то е приключило. 83-годишния в момента англичанин обясни, че когато Грибковски го заплашил да подаде сигнал, той предпочел да плати, отколкото отново да бъде подложен на разследване, което щяло да продължи години наред и да струва твърде скъпо.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2608 -: Май 14, 2014, 08:41:28 pm »

Ален Прост отново зад волана на Рено F1 Турбо от 1983 г.



Четирикратният световен шампион във Формула 1 Ален Прост се върна зад волана на своето Рено F1 Турбо (RE40) от 1983 г. Французинът, който е посланик на автомобилната марка, печели 4 победи и втора позиция при пилотите през онази година.

Прост приключи преди няколко дни серия обиколки с болида по улиците на Монте Карло. През 1983-та той стартира в Княжеството от полпозишън зад волана на RE40 с V6 турбодвигател със 750 к.с.

Заедно с четикратния носител на F1 короната бе и Жан-Пиер Жабуи – първият пилот на бранда в турбоерата на Рено (1977 г.). Той печели първата победа (през 1979 г.). Неговият болид за историческата надпревара в Монте Карло бе колата, която е карал през 1977 и 1978 г. – Рено F1 Турбо RS 01.

Двамата французи върнаха зрителите към една епоха, в която се случва истинска революция във Формула 1. Турботехнологията се върна в спорта този сезон, като задвижващите системи са хибридни – с двигател с вътрешно горене и допълнителни системи за съхранение и използване на енергия.

Рено Спорт F1 е един от трите производителя на задвижващи системи за отборите в настоящата Формула 1. Екипът от Вири Шатийон имаше доста трудности в началото на сезона, но постепенно ги преодолява. В сегашните системи е залегнало ДНК още от предишната турбоера.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2609 -: Май 14, 2014, 08:43:00 pm »

Мерцедес изпита ново решение за подобряване на звука



Мерцедес изпита днес ново решение за подобряване на звука от настоящите задвижващи системи във Формула 1. Устройството наподобява мегафон и бе монтирано в задната част на F1 W05 Hybrid.

Отборът от Бракли изпробва системата с Нико Розберг зад волана. Немският пилот проведе аероизпитания, както и специални тестове на пълна газ. Според присъстващи на тренировката разликата в звука е незначителна.

Мерцедес потвърдиха, че следобед няма да правят повече тестове с „мегафона”.

Проблемът със звука се изтъква от началото на сезона във Формула 1. Управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун бе особено недоволен от много по-тихите задвижващи системи. Той заяви, че организатори от редица страни са го притиснали да намери решение, тъй като в противен случай щяло да има отлив на зрители. Прилагане на решението с „мегафона” обаче изисква единодушно съгласие от всички отбори, за да бъде приложено този сезон.

Тестовете бяха наблюдавани от специален екип инженери по акустика. Те са наети от ФИА, за да се помага на отборите и производителите на задвижващи системи в търсенето на решение за увеличаване на звука.

След приключване на тестовете ще бъде направен пълен анализ на получените резултати. След това представители на международната федерация ще обсъдят данните с екипите от F1 и ако е необходимо, ще бъдат направени предложения за промени в правилата.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен