www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495786 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2700 -: Май 30, 2014, 12:14:23 pm »


Макларън: Кевин Магнусен не е виновен

"Справя се много добре за новобранец"

За началото на новата турбо ера във Формула 1 Макларън заложиха на двама различни пилоти - един световен шампион с много опит в лицето на Дженсън Бътън, и един новобранец, младият Кевин Магнусен. Засега това не им носи кой знае какъв успех. Според новия състезателен директор на тима Ерик Булие трудностите на Макларън не се дължат на липсата на опит от страна на Магнусен. Всъщност Кевин направи страхотен старт на Ф1 кариерата си, финиширайки втори в Гран при на Австралия. Той стана първият новобранец след Люис Хамилтън през 2007 година насам, стигнал до подиума в първото си състезание. Проблемът е, че оттогава нещата при него вървят леко надолу.

Булие призна, че Магнусен има типичните признаци на "синдрома на новобранеца" по отношение на развитието на колата, но обратната връзка, която дава, е достатъчна за тима.

"Не мисля, че е по-трудно да имаш новобранец в отбора, отколкото двама опитни пилоти. Когато разполагаш с пилот като Дженсън, получаваш повече детайли за колата и се задълбаваш в повече проблеми, на които трябва да намериш решение. Но днешните деца като Кевин се справят с почти всички задачи и дават достатъчно добра обратна връзка, за да те насочат, а и отговарят на въпросите на инженерите. Кевин има типичните признаци на новобранец: всички идват от серии с еднакви болиди и сега трябва да разберат, че за да победят трябва да развият болидите си, защото ако колата ти не е най-добрата, не печелиш. Но всичко останало е наред - свикна с тима, постоянен е и помага на инженерите да направят колата по-бърза. Справя се много добре за новобранец".

В Гран при на Монако миналата седмица Магнусен записа третия си финиш в топ 10 и донесе точки на отбора си. Така в класирането при пилотите е девети и изостава само с 10 точки от съотборника си Дженсън Бътън, който е осми.

                                                                                                                          formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Май 30, 2014, 12:30:42 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2701 -: Май 30, 2014, 12:18:49 pm »


Алонсо: Мерцедес и Ред Бул заслужават успех

"Мотивират ни да работим още по-усилено"

Фернандо Алонсо заяви, че на стартовата решетка в момента има два отбора, заслужили досегашния си успех - това са Мерцедес и Ред Бул. Миналогодишните световни шампиони Ред Бул бяха непобедими от 2010 до 2013 година включително и спечелиха четири титли при пилотите и конструкторите. От началото на новата турбо ера тяхното място заеха двамата пилоти на Мерцедес, които спечелиха всичките шест състезания - от Австралия до Монако включително. Фернандо Алонсо, който беше много близо до титлата през 2010 и 2012 година, заяви, че и двата тима заслужават добрите си резултати.

"Наблюдавахме голямото предимство на Ред Бул през последните четири години и сега виждаме нещо подобно. Даже Мерцедес като че ли имат още по-голяма преднина, но какво да се прави. Ред Бул се справиха по-добре от другите отбори и заслужават всичките си титли. Сега Мерцедес водят и в двете класирания по същата причина - свършиха си работата по-качествено не само по двигателя, но и по цялата кола. Има три или четири отбора, задвижвани от двигатели Мерцедес, които имат същите възможности, и изостават с една обиколка от Хамилтън и Розберг", смята Алонсо.

                                                                                                                     formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Май 31, 2014, 06:14:58 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2702 -: Май 31, 2014, 03:04:51 pm »

Хамилтън: С Розберг пак сме приятели



Сагата за отношенията на Люис Хамилтън и Нико Розберг продължи и днес с поредния си епизод: английският пилот на Мерцедес написа в Туитър, че отново е приятел със съотборника си. Проблемите помежду им станаха публично достояние в Монако след излитането на Розберг от пистата в края на Q3. Съмненията дали действието е било грешка или нарочно останаха, въпреки че стюардите не намериха доказателства за умисъл. Хамилтън обаче демонстрира крайно лошо настроение до днес, когато публикува в Туитър следното:
- Приятели сме от дълго време и като приятели имаме добри и лоши моменти. Днес говорихме и всичко е наред, още сме приятели, няма проблем.

Обратът е интересен, като се има предвид, че Хамилтън каза пред Скай Спорт след Гран при на Монако, че с Нико са „не приятели, а колеги”.

Днешната промяна в отношението на Люис е в желаната от председателя на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда посока. Трикратният световен шампион бе особено ядосан на англичанина заради поведението му след надпреварата и заяви, че ще оправи всичко преди следващия старт – в Канада. Междувременно още двама шампиони от F1 – Мика Хакинен и Джон Съртис – разкритикуваха поведението на Хамилтън в Монако.

Според финландеца Люис дори трябва да се извини на съотборника си, тъй като „една от характеристиките на добрия победител е да знае как да губи”.
- Трудно е да се каже дали нещо ще се промени сериозно в отношенията им. Не знам дали Люис дори е мислил да се извини за поведението си. Това е нещо строго индивидуално. Но според мен една от характеристиките на добрия победител е да знае как да губи – заяви Хакинен.

Съртис от своя страна сподели, че не се съмнява изобщо в таланта и способностите на Люис, но никак не е впечатлен от начина му на държание по време на уикенда за Гран при на Монако:
- Онова, което видях и чух в Монако, не ми хареса. Разбирам разочарованието на Люис от загубата на възможност в онази последна обиколка. Но според мен реакцията спрямо съотборника му бе погрешна.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2703 -: Май 31, 2014, 03:07:17 pm »

Гран при на Канада е с висок рисков потенциал, смята Фетел



Гран при на Канада е с висок рисков потенциал, смята четирикратният световен шампион Себастиан Фетел. Пилотът на Ред Бул ще се постарае да подобри представянето си на пистата Жил Вилньов, след като в Монако не завърши заради проблем с турбото в задвижващата система на неговия RB10. Това бе втора незавършена надпревара за Фетел от началото на състезателната година.

- Пистата в Канада е високоскоростна, сериозно предизвикателство, обградена от бетонни стени. Рисковият потенциал определено е голям, особено в 15-ти завой, който е далеч по-известен като Стената на шампионите. Там не можеш да си позволиш да сбъркаш дори със сантиметър по-надясно. Първата опасна зона е самият старт. Необходимо е да се постараеш да избегнеш контакт с всички останали. Но не е нещо необичайно колата за сигурност да се появява на трасето по време на Гран при на Канада – коментира Фетел.

Според съотборника му Даниел Рикиардо пистата в Монреал ще е истински тест за автомобилите.
- Съмнявам се, че на някого на грида му липсва мотивация, но на отделни писти със сигурност има още нещо – заяви австралийският пилот. – Това са трасетата, които изискват най-много от теб и последствията от всеки пропуск са реални. Монреал попада точно в тази категория. Всеки от завоите дава възможност да наваксаш или загубиш време, но най-важна е може би последната крива: идваш с максимална скорост, така че може да спечелиш много при спирането, ако се получи като хората. Правилното преминаване на бордюрите също носи ползи. Изборът е ясен: някои момчета ще карат на сигурно и ще жертват десета от секундата, за да преминат чисто секцията. Други ще поемат риск и ще задържат скоростта, за да спечелят някакво време. Колкото си по-близо, толкова по-бързо е преминаването. Но една идея по-сериозен удар и си дотам – допълни той.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2704 -: Юни 01, 2014, 12:52:59 am »



Ред Бул: Фетел има пълното право да е ядосан

"Себ никога не се отказва"

Според отборния шеф на Ред Бул Кристиан Хорнер четирикратният световен шампион Себастиан Фетел е в правото си да е недоволен. Става въпрос най-вече за техническите проблеми, заради които Фетел отпадна два пъти  в първите шест кръга от шампионата, а когато завършваше, винаги имаше някакъв проблем в неговия болид.

"Фетел има пълното право да е ядосан. Той не направи нито една грешка и въпреки това техниката го предава. Себ обаче запазва спокойствие и продължава да работи, както винаги го е правел. Най-хубавата черта в характера му е, че никога не се отказва", коментира Хорнер. "Той е много интелигентен и винаги прави много точен анализ на представянето си. Сега има време да се отърси от случилото се и отново да излезе на пистата с пълна амбиция", завърши той.

                                                                                                                      formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2705 -: Юни 01, 2014, 12:58:04 am »



Маса: Кубица трябва да спре с ралитата

Алонсо: Роберт можеше да е номер 1

Фелипе Маса е на мнение, че бившият Ф1 пилот Роберт Кубица трябва да се откаже от рали-състезанията и да се ориентира към серии, които не са чак толкова опасни. Кариерата на Кубица във Формула 1 бе кратка заради катастрофата, която претърпя в началото на сезон 2011. Роберт имаше тежък инцидент по време на рали и получи сериозни травми. Полякът се възстанови и започна отново да се състезава във WRC въпреки проблемите с ръката, но призна, че сигурно няма да успее отново да седне във Ф1 болид.

Кубица направи тестове с DTM кола и беше във Ф1 симулатора на Мерцедес, но в момента е в световния рали шампионат. Според Фелипе Маса обаче, Роберт е по-подходящ за писта, отколкото за рали-отсечка.

"Кубица е страхотен пилот и не мисля, че постъпва правилно. Рали-състезанията не са за него. Така и не съм го виждал след инцидента, защото никога не се появява, изчезна от нашите среди. Ралитата са прекалено опасни за него и мисля, че ще му е по-добре в DTM или в някое състезание, за което има повече опит и разбиране. Рали шампионатът ни е много далечен. Знам, че има проблеми с ръката и не може да се върне във Формула 1, но може да пробва в друг шампионат. Той все катастрофира и ако бях на негово място, нямаше да се състезавам там", смята Маса.

Ферари проявяваха интерес към Кубица преди инцидента му и Фелипе смята, че отборът щеше да пасне на стила на Роберт. "Мисля, че имаше таланта да кара за Ферари и за други големи отбори. Аз също се борех за място в Скудерия с него, така че може би щеше да стигне до там в крайна сметка, но нещата се променят. Желая му всичко най-хубаво, защото е много добър човек и силен пилот".

Според Фернандо Алонсо Кубица е имал потенциала да бъде един от най-добрите пилоти на стартовата решетка: "Той показа талант във Ф1, а и в предишните категории, особено картинга. Той беше от поколението на Хамилтън, Розберг и останалите, и печелеше, така че със сигурност имаше потенциал да е номер 1. Можеше да е тук във Ферари, но за съжаление не се случи. Пожелавам му успех в ралитата и в каквито други серии си избере".

                                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2706 -: Юни 01, 2014, 01:01:17 am »



Алисън: Ферари имат нужда от творчество

"Инженерите не трябва да са притиснати до стената"

Ферари трябва да позволят на инженерите си да проявят малко творчество, ако искат да развият печеливш болид. Това поне е мнението на техническия директор на тима Джеймс Алисън. Отборът не е печелил състезание повече от година, а последната им световна титла е от 2008 г..

Шампионът Ален Прост наскоро заяви, че традиционно успешните отбори във Формула 1 като Ферари и Макларън трябва да преосмислят подхода си към спорта след като постоянно биват побеждавани от новосъздадени тимове като Ред Бул и Мерцедес.

Алисън, който дойде в Скудерия от Лотус в края на миналата година, смята, че италианският тим трябва да даде малко свобода на работниците си.

"Творчеството и оригиналността са важни за конкурентоспособността. Но не става с магия - ако искаш креативност в колата си, трябва да я планираш и да дадеш пространство на хората да се развихрят. Ако ги принуждаваш да работят, притиснати в стената и смачкани от твърде близки крайни срокове, нямат време да помислят за това как да подходят различно. Така имат само един вариант - да ти дадат нещо, което знаят, че работи. Във Ферари има изобилие от таланти и другите отбори могат само да мечтаят за такива опитни и качествени хора в техническо отношение. Въпросът е да им се даде пространство и да бъдат окуражавани да правят необичайни неща, знаейки, че ако се провалят, ще имат време и за резервен план".

                                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2707 -: Юни 01, 2014, 01:04:08 am »



Хорнер: Никак не им е лесно на Мерцедес

"Трудно е пилотите да поставят интересите на отбора пред собствените си"

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер смята, че на Мерцедес ще им е трудно да удържат двамата си пилоти и да ги накарат да поставят интересите на отбора пред собствените си. Хорнер, който през миналата година трябваше да се справя с напрежението между шампиона им Себастиан Фетел и съотборника му Марк Уебър, знае какво е да имаш двама съревноваващи се пилоти и разбира пред какво предизвикателство са изправени в Мерцедес с Нико Розберг и Люис Хамилтън.

"Такъв е спортът - когато имаш двама състезаващи се един с друг спортсмени думата "съотборник" е заблуда. Неизбежно е когато се състезаваш да искаш да натискаш и тогава изпадаш във вътрешен конфликт между интереса на отбора и личния. Това със сигурност прави проблеми вътре в тима и е важно как ще се контролира. Част от спорта е. Олекна ми, че не ние сме в тази ситуация за разнообразие", заяви Хорнер.

Битките между съотборници изобщо не са нещо ново за Формула 1: Жил Вилньов и Дидие Пирони се скарват през 1982 година след Гран при на Сан Марино, когато Пирони побеждава, изпреварвайки Вилньов в последната обиколка. Вилньов побеснява и спира да говори със съотборника си, защото Дидие нарушава отборната заповед да запази позицията си. През 1986 година в Уилямс идва двукратният световен шампион Нелсън Пикет и предизвиква Найджъл Менсъл. И докато двамата се карат, третият спечели - Ален Прост с Макларън.

През 1989 година се разиграва и битката между Аертон Сена и Прост. Сена печели Гран при на Сан Марино, изпреварвайки Прост и нарушавайки предварителната уговорка в отбора. През 2007 е и съревнованието между Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън, а през 2013 наблюдавахме и отношенията между Себастиан Фетел и Марк Уебър - сагата бе озаглавена "Мулти 21". В резултат Уебър реши да напусне Ред Бул и Формула 1. Как ще се развият нещата между Хамилтън и Розберг, предстои да разберем.

                                                                                                                       formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2708 -: Юни 01, 2014, 06:58:58 pm »

И Хамилтън, и Розберг заявиха, че ще се борят за победа в Канада



Тимът на Мерцедес ще е наблюдаван по-зорко от всякога през предстоящия състезателен уикенд в Канада. На пистата Жил Вилньов в Монреал ще се проведе седми кръг от световния шампионат на Формула 1, след като в предходната надпревара – в Монако – на бял свят излязоха пререканията между Люис Хамилтън и Нико Розберг. Разправията им доведе до безброй уверения от страна на мениджмънта, че всичко ще бъде овладяно и обуздано преди състезанието в Канада. Последното действие от сагата бе публикувано от Хамилтън съобщение в Туитър, в което той написа, че е обсъдил с Розберг всичко и двамата отново са приятели.

- Монако бе още един страхотен уикенд за отбора и съм горд с упоритата работа на момчетата. Разбира се, от лична гледна точка постигнатото не бе целта ми. Всеки път се състезавам, за да спечеля, но за съжаление това не бе моят уикенд. Но аз карах с цялото си сърце, дадох всичко от себе си, така че се отправям към следващия старт с още по-голяма енергия и решимост. Монреал е един от любимите ми стартове през сезона. Там спечелих първата си победа (през 2007 г.), след това постигнах още два успеха, така че имам наистина специални спомени от там. Самият град е невероятен. Винаги обичам да ходя там, хората са страхотни и заради тях се надявам времето да е хубаво и да направим страхотно шоу! – коментира Хамилтън, чиято поредица от 4 последователни победи бе прекъсната в Монте Карло.

Розберг взе в шестия кръг от шампионата втора победа за сезона, през който досега само пилотите на Мерцедес печелят надпреварите.

- Неделята в Монако бе много специален ден за мен. Постигнахме фантастичен резултат – двойна победа – и съм много щастлив за целия отбор. Люис кара наистина, наистина добре и ме притискаше сериозно, но аз запазих хладнокръвие и успях да спечеля. Той е във върхова форма и за мен бе важно да наруша инерцията му миналия уикенд. Сега отново съм начело в генералното класиране, което е страхотно. Но все още е твърде рано и битката помежду ни ще продължи да е изключително напрегната. Монреал е едно от любимите ми места. Градът е красив и едновременно с това луд – непрекъснато нещо се случва, особено вечер... Нека го кажа така: страхотно място да отпразнуваш един добър резултат! Към това ще се стремя и в следващия старт – обясни Нико.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2709 -: Юни 04, 2014, 07:55:34 pm »

Мотивацията на Райконен е непокътната, заяви самият Кими



Мотивацията на Кими Райконен е непокътната, заяви самият пилот. Той заяви освен това, че се надява Ферари да си върне формата до края на настоящия сезон във Формула 1. Световният шампионат за 2007 г. е едва 12-ти в класирането при пилотите след проведени шест кръга от първенството. Най-добрата му позиция на грида е пета, а най-доброто класиране в състезание – седми. Финландецът все още се бори с автомобила си – не успява да настрои оптимално F14 T, който не пасва на неговия стил на управление. Наскоро въпросът дали е мотивиран (често появяващ се през кариерата му) отново бе зададен и Райконен ядосано отговори, че всичко е свързано с мотивацията.

- Имам повече опит в сравнение с времето, когато взех титлата. Освен това съм няколко години по-възрастен, макар да не ги усещам. Все още имам огромно желание да се състезавам. Както вече съм казвал, имаме огромно количество работа, но мисля, че ще оправим проблемите си. Нужно е обаче време. Ако се справим преди края на сезона, резултатите ще дойдат, защото мотивацията ми е непокътната – заяви Кими пред официалния уебсайт на Ферари.

Според него в момента за който и да е отбор е много трудно да предизвика Мерцедес, но все пак не се знае какво може да стане:
- Иска ми се ние да можехме да го сторим, макар че би било сложно – особено за мен, като се има предвид позицията ми в шампионата. Но аз съм свикнал да се боря и заедно с отбора, който се труди упорито по развитието на F14 T, се надявам да постигнем някои добри резултати.

Кими допълни, че в момента е изцяло съсредоточен върху Формула 1, но мисли и за живота след Гран при и за него връщане в ралитата е възможно.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2710 -: Юни 04, 2014, 07:59:25 pm »

Ален Прост: Светът се е променили, а в F1 не знаем как да подходим



Формула 1 е станала прекалено ограничаваща, с твърде много правила и емоцията от спорта е загубена, а точно тя привлича нови фенове, смята Ален Прост. Според четирикратния световен шампион спортът не намира правилен подход към хората. Затова промените в правилата за 2014 г. не бяха добре приети, критиките са сериозни, а аудиторията намалява.

- Коментирах състезание миналия уикенд (преди Гран при на Монако – б.р.) за първи път тази година. Виждаш времената за обиколка, броя направени от гумите турове, горивото, имаш цялата информация. Аз познавам F1 и с всички тези данни намирам надпреварата за много интересна. Но си мислех – ако не познавах спорта толкова добре и гледах по телевизията, това ли щях да искам да наблюдавам? Не съм сигурен, че щях да го сторя, ако сега попаднех на състезание. Имам опит в F1 и съм фен от много време, но и на мен някои неща ми идват в повече – като всичко, което се излъчва по радиото и стратегията. Както когато чуваме пилотите да казват: „Той ме докосна, обади се на Чарли [Уайтинг]”. Прекалено е и не ми допада. Има много ограничения, много правила, купища различни неща – може би отидохме твърде далеч. Все още казвам ние, защото се чувствам като част от играта – обясни французинът.

Французинът даде за пример ситуацията с гумите. Според него би било добре, ако в спорта имаше двама или трима производители, тъй като така се създава съревнование. Предвид сериозните разходи при подобна битка обаче, приема само един доставчик, но задава следния въпрос:
- Защо обаче да си длъжен да спираш за гуми? Ако вместо две се предоставят три спецификации и стартираш с тази, с която си карал в квалификацията, след това имаш свобода. Нещо различно и интересно. Преди две години например Марк Уебър водеше в състезание и трябваше да спре в бокса в последния тур, просто защото е задължително. Всичко това е прекалено. Според мен хората не се нуждаят от толкова информация. Необходимо им е да виждат емоцията. Нея загубихме.

Прост смята, че направените в правилата промени са важни и са за доброто на Формула 1, но не се наема да преценява сега дали са били успешни. Той споделя мнението на бившия президент на ФИА Макс Мозли, че спортът не ги е обяснил достатъчно добре. Прост мисли, че историите около звука на задвижващите системи са просто извинение, тъй като всъщност много други неща не вървят.

- През последните две години има спад на телевизионните зрители. Това означава – в по-малка или по-голяма степен, че феновете не харесват промяната и вероятно не им допада какво е сега Формула 1 в сравнение с миналото. А в същото време ние не привлякохме нова, по-млада публика. Сигурно е по-трудно да обясниш сега ситуацията на хората, отколкото при предишната турбо ера. Светът се е променили, а ние не знаем как да подходим. Не искам да соча никого с пръст, но положението не е добро. Не мисля, че е редно да се критикува. Всички са в един кюп и трябва да намерят начин нещата да работят – каза още Прост.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2711 -: Юни 04, 2014, 08:01:50 pm »

Пилотите трябва да се борят за всяко предимство, заяви Волф



Пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън трябва „да се борят за всяко предимство”, заяви изпълнителният директор (бизнес) на екипа от Бракли Тото Волф. Отношенията между състезателите се влошиха много през последните няколко старта от Формула 1 и ще бъдат наблюдавани под лупа в Канада, където е следващата надпревара.

- Отношенията им са напрегнати, но това е нормално: и двамата са конкурентоспособни и се борят за титлата. Разполагат с добър автомобил, така че ще трябва да се борят за всяко предимство където могат. Много се изговори за отношенията им, но не това е ключът към една успешна кампания. В крайна сметка говорим за работа, не за ваканция и пилотите преди всичко трябва да работят с и за отбора. Имаше доста сравнения с историята между Аертон Сена и Ален Прост, което в известна степен е комплимент за момчетата. Ситуацията обаче е напълно различна. Състезателната философия на Мерцедес-Бенц е да позволи на пилотите си да се състезават. Оставяме момчетата да играят с играчките си, докато ги счупят. Те, освен това, знаят много добре, че няма да толерираме никакви инциденти. Наясно са, че не представляват само себе си, а близо 300 000 души, работещи за Мерцедес-Бенц по цял свят – заяви Волф.

Австриецът повтори, че отборът трябва да продължи да работи на максимални обороти и да не вдига прекалено глава.
- На хартия може да изглежда, че трасето в Канада пасва на цялостния ни пакет. Но не разполагаме с кристална топка и сме си патили от подобни неща в миналото. Знаем, че съперниците ни доближават и ще трябва да извлечем всичко от болидите, за да направим силно представяне в Монреал – допълни Волф.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2712 -: Юни 04, 2014, 08:04:01 pm »

Новите задвижващи системи са прекалено скъпи, убеден е Патрик Хед



Задвижващите системи от новата турбо ера във Формула 1 са прекалено скъпи, убеден е съсобственикът и бивш технически директор на Уилямс Патрик Хед. 67-годишният британец, който се оттегли от активна спортна дейност, заяви пред ВВС, че спортът е поел в неправилна посока, фокусирайки се твърде много върху свързани със серийното производство технологии.

- Според мен всичко би трябвало да е свързано повече с пилотите и интересните надбягвания на пистата. Хората от автомобилната индустрия вършат прекрасна работа в момента по хибридните системи. Не съм сигурен, че Формула 1 им е необходима, за да демонстрират подобни неща. 800 конски сили могат да се възпроизвеждат за годишен бюджет от 2 милиона евро. А отборите, мисля, трябва да плащат десетки пъти повече. Прекалено скъпо е да се използват такива задвижващи системи. Смятам двигателите за изумителни творения на техниката, но според мен са прекалено скъпи с оглед каква е целта им - заяви Хед.

Бившият шеф на Рено в F1 Флавио Бриаторе също е на мнение, че в Гран при се харчат прекалено много пари:
- Реалистично ли е да се правят по седем различни крила на сезон? Просто заради инженерите? За съжаление гибелта на асоциацията на отборите развърза ръцете на хората без чувство за мярка.

Четирикратният световен шампион Ален Прост и бившият президент на ФИА Макс Мозли споделиха през последните месеци, че според тях промяната не е била достатъчно добре обяснена на публиката. От Мерцедес признаха, че преминаването към хибридни технологии е изиграло съществена роля за оставането им в спорта. То бе и основна причина Хонда да реши да се върне в F1.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2713 -: Юни 04, 2014, 08:07:49 pm »

Номерата между Розберг и Хамилтън не са от вчера, разкрива бившият им шеф Киеза



Война между звездите в екипа на Мерцедес за момента отбелязва затишие. В петъчния ден Люис Хамилтън обяви в социалните мрежи, че е разговарял с Нико Розберг и двамата отново били приятели, след като изгладили различията помежду си. Случилото се в Монако обаче показа, че в борбата за световната титла е много вероятно дружбата между двамата да отиде на заден план.

Борбата между двамата на пистата е от повече от десетилетие, както припомня пред Билд ам Зонтаг бившият им тим шеф от годините в картинга Дино Киеза. „Още тогава борбата между двамата на пистата бе много твърда“, спомня си за 2000 и 2001 г. Киеза, шеф на картинг отбора MBM (Mercedes-Benz-McLaren). И двамата още тогава имали само една цел, влизането във Формула 1. Мотивацията им обаче била различна.

„Люис знаеше още тогава, че моторните спортове ще са най-големият шанс в живота му. Той действаше на принципа „Сега или никога“. Това е нещото, което винаги го е движело.“

И докато при Хамилтън подобряването на обществения статус било движещата сила, то при Розберг любовта към този спорт идвала по съвсем естествен път, благодарение на неговия баща, световният шампион за 1982 г. Кеке Розберг. Още преди 13-14 години обаче си личал и стила на двамата.

„Люис бе изключително бърз в една обиколка, докато Нико леко изоставаше“, продължава Киеза. „Това бе ясно и за двамата. Така е и днес. Нико обаче върши всичката „мръсна работа“. Той е изключително работлив и отдаден.“

Работата по настройките с отбора никога не е била силна страна на Хамилтън. Розберг от своя страна оставал с часове да работи с механици и инженери. За живеещия в Монако германец сравнението с Хамилтън винаги било лесно, защото англичанинът винаги му служел за репер. Именно заради това и двамата толкова добре се допълвали. Единият имал талант в изобилие, докато другият, макар и разполагащ с достатъчно скорост, компенсирал с много работа, мисъл и стремеж за развитие на колата.

„Люис обичаше да си „чопва“ от заслугите на Нико и да ги представя като свои. В крайна сметка обаче те са перфектната комбинация за един отбор.“

Психологическите игрички, като тази през последните седмици, датирали още от тогава.

„Всичко започна, когато единият изхвърли възглавниците на другия през прозореца на хотела. Последва същото плюс изхвърлянето на завивките и чаршафите от страна на другия. В крайна сметка дори матрака на един от двамата се оказа на улицата. Люис е много интересен характер. Той никога не е виновен за нищо и винаги изхожда от позицията, че някой прави нещо, за да му навреди.“

Все пак обаче всичко има своето обяснение в детските години. Така Киеза обяснява за едно пътуване от летището до хотела в незнайна страна. На улицата стояли разголени жени, предлагащи телата си, което било напълно непонятно за Розберг, който попитал какво правят те там.

„За Нико това бе нещо неясно, защото той бе предпазен от подобни гледки при израстването си в Монако. Докато за Люис всичко бе ясно и той много добре знаеше, какво правят те там. Отговорихме му, че тези жени чакат следващия рейс. Просто в бързината не ми хрумна по-добър отговор. За Люис разбира се подобно обяснение бе изключително комично. В крайна сметка изглежда съм си свършил добре работата, като се има предвид на какво ниво се състезават двамата в момента“, заявява в заключение Киеза. И докато с Розберг разговарял редовно по телефона, то връзката му с Хамилтън затихнала. „Люис от известно време живее със звездите и се наслаждава на този си живот. Сега той блести като диамант, който е трудно да се докосне. Неговите мениджъри пък изглежда не са особено склонни да запази контактите си от миналото.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2714 -: Юни 04, 2014, 08:10:40 pm »

Заубер С33 ще е с ново задно крило и аеродинамични промени в Канада



С ново задно крило и някои по-малки аеродинамични промени пристига екипът на Заубер за следващия кръг от световния шампионат на Формула 1 – Гран при на Канада. Швейцарският тим все още няма точка след шест проведени надпревари от тазгодишното първенство. Сега отборът се надява да промени това в Монреал.

- На пистата в Канада ще е безкрайно интересно да видим как отборите ще балансират изискванията за по-високо аеродинамично притискане със задвижващите системи за 2014 г. – коментира шефът на инженерите на писта Джампаоло Далара. – Смяната между дълги прави и нискоскоростни завои изисква чиста скорост, стабилност при спиране, добро поведение при бърза смяна на посоката, както и плавно преминаване на неравности и бордюри. С33 ще има някои аеродинамични подобрения, както и специфично задно крило. Гумите на Пирели за уикенда – софт и суперсофт – могат да предложат някои интересни стратегически варианти.

Естебан Гутиерес повтори, че пистата Жил Вилньов изисква добри максимална скорост и механично сцепление:
- Настилката там е доста хлъзгава, така че гумите ще са важни. Начинът на загряването им е особено важен, защото трябва да имаме предвид, че ще имат повече от достатъчно време да се охлаждат на правите. Самата писта е комбинация от постоянно трасе и част от нормалната инфраструктура. Гран при на Канада има страхотна история и е чудесно събитие. Трябва да подходим към уикенда с положителна настройка. Целият отбор се стреми към промяна на настоящата ни ситуация.

Адриан Сутил заяви от своя страна, че обича да се състезава на канадската писта, където – заради множеството дълги прави – може лесно да се изпреварва.

- Поради тази причина повечето надпревари там са доста вълнуващи. От друга страна има и няколко шикана. Това означава, че са необходими сравнително меки настройки, тъй като трябва да преминаваш и през бордюрите. Времето също може да изиграе роля – през последните няколко години от време на време вали в течение на състезанието. Надявам се тази писта да ни пасне повече, отколкото предишните – допълни немският пилот.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен