www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508960 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2715 -: Юни 04, 2014, 08:14:48 pm »

Хюлкенберг: Това е най-добрата ми серия в F1; Перес ще се бори за точки в Монреал



Нико Хюлкенберг спечели точки във всичките шест старта от началото на сезон 2014 г. във Формула 1 досега. Немският пилот на Форс Индия определи това като най-добрата си серия надпревари в Гран при и допълни, че в момента състезанията му доставят огромно удоволствие.

- Казвал съм много пъти, че нашата сила е постоянството. Показахме го отново в Монако с още едно пето място. Това не е най-силната ни писта, но въпреки това постигнахме страхотен резултат. В края на надпреварата там гумите бяха толкова износени, че бе трудно да се пазя и от стените. Направо крещях по радиото, след като пресякох финала, тъй като постижението бе наистина много удовлетворяващо. Трудно е да се каже как ще се представим в Монреал. На теория пистата би трябвало да ни пасне, но нещата се променят старт за старт. Хубаво е, че на разположение ще са ни софт и суперсофт, тъй като според мен колата ни върви по-силно с меките гуми – обясни Хюлкенберг.

Съотборникът му Серхио Перес пък си е поставил за цел да спечели точки в Гран при на Канада. За него състезанието в Монте Карло не продължи дори един цял тур.

- Обичам да карам в Канада – пистата е бърза и технична. Там се чувствам малко като на домашно състезание, защото не е твърде далеч от Мексико и винаги има доста мексикански фенове. Имам прекрасни спомени от Монреал. През 2012 г. започнах от дъното на грида и успях да финиширам трети. Беше изключително състезание, в което стратегията ми с едно спиране в бокса проработи перфектно. Това бе вторият ми подиум в F1, а чувството бе неописуемо и се надявам скоро да го изпитам пак. След разочароващата надпревара в Монако искам само да се кача пак в болида и да постигна максимално силен резултат за себе си и екипа. Целта ще са точки – коментира Перес.

Съсобственикът и шеф на тима Виджай Маля заяви от своя страна, че битката за четвъртото място при конструкторите ще се ожесточава в течение на сезона. За тима обаче е безспорно удовлетворяващо, че я заема след 6 кръга:

- В момента сме твърдо четвърти, с 15 точки аванс пред петата позиция. Измина една трета от сезона и показахме, че разполагаме с болид, който постоянно може да дава чудесни представяния на трасето. Печелим точки във всеки старт, а това е невероятно мотивиращо за всички в тима. Зад нас има някои силни отбори, но ние гледаме себе си и продължаваме да натискаме сериозно. На хартия пистата в Канада би трябвало да е добра за нас. Резултатите обаче отдавна не зависят от това дали дадено трасе ти пасва или не. В състезанията има толкова различни фактори, че не приемаме нищо за даденост.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2716 -: Юни 04, 2014, 08:18:19 pm »

Може да имаме проблеми с гумите, ако е по-студено или горещо, предупреди Смедли



Шефът на отдела за представяне в Уилямс Роб Смедли предупреди, че тимът от Гроув и останалите екипи могат да имат проблеми с гумите, ако времето в Монреал е по-студено. Седми кръг от световния шампионат на Формула 1 ще се проведе в края на тази седмица на пистата Жил Вилньов, като това е един от най-популярните кръгове в календара. Средната скорост в обиколка е около 200 км./ч., а настройките трябва да са компромис между изискванията на дългите прави и шиканите.

- Пистата в Канада е много специална заради дългите, бързи прави и бавните завои. Там ще използваме същите гуми като в Монако. Вече знаем как работят тези спецификации. Ако времето е по-хладно обаче, ще имаме проблеми със загряването. При високи температури съществува шанс за термална деградация. Наясно сме с какви грижи можем да се сблъскаме и ще внимаваме за тях през уикенда. Бордюрите също са важни в Монреал и са ключови за даването на добро време в обиколка. Нашият болид е с добра аероефективност, което е жизненоважно на дългите прави, така че според мен сме в добра форма – обясни Смедли.

Фелипе Маса също заяви, че целта на Уилямс е екипът да е по-конкурентоспособен в Канада. Според него добрата максимална скорост на FW36 ще е основната силна характеристика на автомобила:
- Монреал е бил домакин на някои невероятни надпревари в миналото, което има много общо с времето. Затова трябва да сме подготвени – може да вали, като това често се случва без предупреждение.

Валтери Ботас пък има някои страхотни спомени от Канада, където миналата година се класира трети на стартовата решетка – най-добър квалификационен резултат в кариерата му досега.

- Трасето е толкова различно от предишното в Монако, че според мен ще подчертае силните страни на колата ни, като добрата максимална скорост на права например. Целта ни е да продължим да бележим точки - добави Ботас.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2717 -: Юни 04, 2014, 08:20:54 pm »

ФИА вероятно е дала слот за F1 и на румънския проект FRR



ФИА вероятно е дала слот на проекта FRR, който е с румънски корени. Засега няма официално потвърждение от страна на федерацията, като единствено Джийн Хаас получи място в шампионата и може да дебютира в Гран при още догодина. Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА обяви на 11 април, че Хаас взима слот. В решението се допълва, че продължава „процес на по-нататъшно проучване на Forza Rossa” – проектът, известен и като FRR. Поради неизяснени до момента причини това продължава вече повече от шест седмици, но според добре информирани източници администриращата организация вече е взела решение, че екипът е достатъчно силен.

Твърди се, че FRR искат да се състезават от догодина. Хаас все още не е сигурен, като не изключва възможността да дебютира и през 2016 г.. Румънският проект обаче бил далеч по-подреден от този на американеца – планирано е използването на задвижваща система на Рено, а автомобилът щял да бъде конструиран в базата на бившия шеф на Форс Индия и Испания Рейсинг Колин Колес близо до Мюнхен.

В основата на проекта е Йон Базак. 45-годишният бивш здравен министър на Румъния има различни бизнес интереси. Той е вносител на Ферари за страната, като компанията му се казва Forza Rossa. Освен това е президент на консорциум от частни и държавни инвеститори, работещи за промотиране и представяне на Румъния с помощта на правителството. Настоящият спортен министър Габриела Сабо се е срещнала с представители на ФИА на ранен етап от преговорния процес.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2718 -: Юни 04, 2014, 08:23:25 pm »

Макларън не очакват да разберат точната си позиция и в Канада, отбеляза Булие



Макларън не очакват да разберат точната си позиция спрямо съперниците и в Гран при на Канада, отбеляза рейсинг директорът на тима Ерик Булие.

- Трудно е да се каже къде точно сме ние. Трасетата в Монако и Канада са толкова специфични, че не дават съвсем точна идея за настоящата степен на развитие. Би било хубаво да вземем точки, но не мисля, че ще имаме представа какъв прогрес сме направили чак, докато се върнем в Европа – допълни французинът.

Дженсън Бътън заяви, че харесва много кръга в Канада и за него това е едно от местата, където се чувства прекрасно.
- За целия тим бе положително, че взехме точки в Монако след няколко трудни старта. Все още сме далеч от желаната позиция, но е важно да продължаваме непрекъснато да се развиваме, през целия сезон. Далеч сме от лидерите, но като цяло поддържаме общото темпо на напредък от началото на сезона, а това е положително. В Канада времето може да има ключова роля. В момента прогнозата изглежда благоприятна, но никога не знаеш срещу какво ще се изправиш, когато сутрин дърпаш завесите от прозореца – синьо небе или тъмни облаци и дъжд. Вероятно ще има по малко и от двете през уикенда – отбеляза още Дженсън.

Кевин Магнусен също направи добро представяне в Монте Карло, където малшанс не му позволи да се класира по-напред от десето място. Датчанинът заяви, че няма търпение за Гран при на Канада – състезание, което винаги е следил по телевизията и е смятал за едно от най-хубавите и драматични събития през сезона.

- Пистата изглежда истинско удоволствие за каране. Има чудесен микс от завои. Там е необходимо наистина добро поведение, защото посоката почти непрекъснато се сменя. Малко прилича на Монако в това отношение, но е значително по-бързо. Ще е прекрасно освен това да изкарам един уикенд без проблеми след поредица разочароващи технически проблеми. Нещата не се получиха при мен нито в Испания, нито в Монако. Така че сега ще наведа глава, ще работя с инженерите си и ще се постарая да постигна добър резултат – допълни Магнусен.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2719 -: Юни 04, 2014, 08:30:41 pm »

Алонсо се надява да е по-близо до подиума, Кими се оплаква от лош късмет



Фернандо Алонсо се надява да е по-близо до подиума в предстоящата Гран при на Канада, заяви самият той дни преди седмия кръг от световния шампионат на Формула 1. Ферари изостава сериозно не само от Мерцедес, но и от Ред Бул този сезон. Алонсо стана четвърти в Монако и призна след състезанието там, че това е бил максимумът, на който е можел да се надява. Отборът пък е на 21 точки зад съперниците от Милтън Кийнс в подреждането при конструкторите.

- Ще видим какво ще стане. Смятам, че трябва да сме спокойни и да работим упорито. Необходимо е да постигнем очакваните резултати. Имаме нови компоненти във всяко състезание тази година. Някои от тях работят добре, други не, така че просто трябва да извлечем максимума от подобренията в Канада. Дано изкараме добър петък и частите да проработят както трябва. След това се надявам да сме по-близо до подиума. Не се съмнявам, че ще ставаме все по-конкурентоспособни с всеки изминал старт, но точно с колко не мога да кажа. Темпото ни в Монако бе добро и това означава, че напредваме. Да, разликата спрямо лидерите е значителна, защото те вървят напред и като развитие. Ние трябва да се постараем да се справим по-добре, като започнем от Канада – заяви Алонсо.

Съотборникът му Кими Райконен пък сподели, че лош късмет му пречи да се представи както трябва след връщането му във Ферари. Финландският пилот е едва 12-ти във временното генерално класиране при пилотите. Най-доброто му подреждане на грида е пети, а в шестте проведени досега старта два пъти завършва извън точките.

- Карах добре много пъти, но винаги нещо се объркваше в състезанията – пукаха се гуми, след като други пилоти ме удряха, някак ситуацията не се подреждаше. В Монако бях на добра позиция и отново ми се случи същото, което е просто лош късмет. Малки неща се объркват и водят до сериозна разлика накрая. Свършихме доста работа по двигателя, по други компоненти, но все още ни липсва достатъчно скорост да се борим с Мерцедес – обясни Райконен.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2720 -: Юни 04, 2014, 08:32:58 pm »

Хонда имат предимство, съсредоточавайки се изцяло върху 2015 г., заяви Коуел



Хонда имат предимство спрямо останалите производители на задвижващи системи във Формула 1, тъй като са в състояние да се концентрират изцяло върху 2015 г., заяви Анди Коуел.

Шефът на Мерцедес HPP (High Performance Powertrains) оглавява екипа, чието дело е двигателят и цялата хибридна система, доминиращи във Формула 1 вече три месеца. От началото на сезона само пилотите на тима от Бракли са печелили надпревари в Гран при – Нико Розберг има 2 победи, Люис Хамилтън – 4. Задвижващата система е една от най-силните страни на F1 W05 Hybrid в сравнение с конкурентните Рено и Ферари.

Хонда пък се връщат в спорта през 2015 г., като ще работят с Макларън.

- Ситуацията има и предимства, и недостатъци за Хонда. От една страна Ферари, Рено и Мерцедес вече имат опит от зимните тестове и проведените надпревари. Знаем какви са проблемите въз основа на факти, както и как да ги решим. Хонда могат само да гледат отстрани. От друга страна обаче, ние сме изправени пред предизвикателството да продължаваме да работим по настоящите си системи в рамките на разрешеното от правилата и едновременно с това да се подготвяме за следващата хомологация – през февруари 2015 г.. В това отношение Хонда има предимство: изучавайки представянето на нашите задвижващи системи, като същевременно се концентрира изцяло върху 2015-та. Те трупат знания безплатно, макар и не толкова големи, колкото са тези на настоящите три доставчика – заяви Коуел.

В началото на май спортният директор на Мерцедес и изпълнителен директор (бизнес) на екипа във Формула 1 на концерна Тото Волф изрази съмнение, че Макларън прехвърлят данни към Хонда. Той заяви, че партньорите от Уокинг вероятно го правят спрямо регламента, но вмъкна и твърдението, че японският производител губи, изпускайки цяла година работа на писта.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2721 -: Юни 04, 2014, 08:36:43 pm »

Екипът на Лотус е съсредоточен най-вече върху окачването в момента, сподели Грожан



Екипът на Лотус във Формула 1 е съсредоточен най-вече върху окачването в момента, сподели Ромейн Грожан. Отборът имаше сериозни грижи с Е22 в Монако, където преобладават нискоскоростните завои. Тимът обаче не се тревожи за високоскоростните криви в Монреал, обясни Грожан и продължи:
- Аеродинамиката е стабилна, а управлението на задвижващата система се подобрява, така че сега сме по-фокусирани върху окачването. Миналогодишният ни болид бе много добър в това отношение, така че ще сравняваме Е22 с Е21. Може да се върнем към някои предишни настройки, за да подобрим поведението при ниска скорост. Вярвам, че аеропритискането ни е каквото трябва, така че търсим по-добро механично сцепление. Дори в Монако имахме напредък с колата, въпреки че то не се отрази в класиранията.

Грожан има чудесни спомени от Монреал, където през 2012 г. от седми на стартовата решетка бе втори на финала. Миналогодишното представяне не бе толкова силно заради проблеми на мокро.

- Трасето в Монреал е нещо средно между нормална и улична писта. Стените са много близо на места, други участъци напомнят на европейски трасета. Мястото определено е уникално. Обикновено за там имаме специален аеропакет точно поради тази причина. В началото има много неизвестни. Пистата не се използва през останалата част от годината, така че сцеплението ще се променя сериозно и ние ще трябва да се адаптираме към това. Настилката понякога създава проблеми, както сме виждали в миналото. Времето също може да е предизвикателство. Надявам се да е хубаво и слънчево, тъй като наистина харесвам надпреварата – пистата ми е любимата на Xbox – каза още Ромейн.

Той бе доволен от представянето си в предходния кръг – Гран при на Монако, където въпреки проблемите от 19-ти на грида успя да се класира осми в състезанието. Заедно с отбора продължава да работи по автомобила, който за разлика от някои от предшествениците си изисква наистина сериозен труд.

- Винаги е лесно да си бърз, когато болидът ти е добър. Просто трябва да се концентрираш върху карането си. Но ако колата е по-сложна, се налага да мислиш за управлението, какво върши автомобилът, защото може да реагира непредсказуемо. Прибавете към това всички останали системи, които сега имаме и всичко се превръща в истинска лудост! Радвам се, че стигнахме до осмото място в Монако и сега отиваме в Канада с повече увереност – каза още Грожан.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2722 -: Юни 05, 2014, 07:02:17 pm »

Пилотите са недоволни от звука на двигателите, не се радват на карането, заяви Култард



Състезателите във Формула 1 са недоволни от новите задвижващи системи, тъй като им липсва чистото пилотско изживяване от предходните сезони, твърди Дейвид Култард. Бившият пилот от Гран при и настоящ телевизионен коментатор заяви, че новата концепция допада само на търговците.

Няколко състезатели изразиха недоволство от началото на годината. Най-сериозно бе това на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел, чийто нецензурен израз по адрес на звука от двигателите му докара среща с президента на ФИА Жан Тод. Култард сподели, че повечето пилоти споделят мнението на германеца, но не го изразяват гласно.

- Не са щастливи. Търговците обожават промяната, защото тя им дава причина да инвестират в F1 и аз напълно разбирам това. Но състезателите не се радват на карането този сезон. Нико [Розберг] и Люис [Хамилтън] са може би малко по-щастливи, тъй като разполагат с по-добър автомобил. Но като говориш с тях на четири очи, казват, че изживяването не е толкова чисто, колкото преди. Като дете ходех на Силвърстоун и помня как стоях на Стоу в мъглата. От нищото изскочи едно Ферари V12, карано от [Жан] Алези и звукът бе изумителен – чуваше се как идва, знаех, че е Ферари. Премина покрай мен, а реакцията беше „леле!” – обясни Култард в интервю за AOL Cars.

Според шотландеца част от изживяването на писта, когато отидеш да гледаш на живо надпревара от Формула 1, винаги е бил звукът. Затова според него феновете имат пълно право да са недоволни:
- Познавам очакването от момента, в който чуеш колите. Абсурдно е, че харесваме нещо, от което ушите ни болят. Но при състезателните автомобили говорим за музика – шумът и усещането от него. Ако отидете на концерт на Ролинг Стоунс и те заявят, че тази вечер ще свирят само акустичен сет, тъй като са прекалено стари и шумът им пречи, публиката няма да е особено доволна, при това с право. Същото е във F1. Чух, че в Монако имало 20% по-малко хора тази година. Ние сме отговорни към запалянковците. Те знаят какво искат.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2723 -: Юни 05, 2014, 07:06:56 pm »

Верн не се притеснява за бъдещето си в Торо Росо



Жан-Ерик Верн не се притеснява да бъдещето си Торо Росо въпреки страхотното представяне на новия си съотборник Данил Квят през сезон 2014 г. във Формула 1. Френският пилот има 2 завършени надпревари от 6 проведени досега кръга. Само в Австралия спечели точки, докато руският му съотборник – макар и със същия актив – е записал 5 финала досега. Верн обаче настоява, че екипът има вяра в него и не се притеснява нито от Квят, нито от другия кадър на академията на Ред Бул за млади пилоти – Карлос Сайнц младши, който прави впечатление във Формула Рено 3.5.

- Не вярвам, че подобни ситуации се разрешават единствено чрез статистика – заяви Жан-Ерик пред italiaracing в отговор на факта, че тимът от Фаенца досега не е задържал пилот за повече от 3 сезона. – Ако посоченото от вас е истина, то тогава просто няма какво да се направи. Ще се прибера у дома още сега. Но Ред Бул и Торо Росо никога не са се страхували да отстраняват пилоти, в които вече не вярват. Ако са загубили вяра в мен, то смятам, че щяха да ме освободят в края на миналия сезон. Не го сториха, още съм тук и това е така заради способностите ми и защото те вярват в мен.

Верн смята също така, че Торо Росо има полза от добрите връзки с него и че това има видими резултати:
- Интеграцията ми с техническия екип се разви значително. Резултатите показват, че има полза от нея – нещо, което отборът изцяло отчита. Що се отнася до мен самия, аз се чувствам като у дома си. Отборът ми е като семейство и не мисля, че те ще разрушат нещо, което работи.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2724 -: Юни 05, 2014, 07:09:45 pm »

Нюи: Фетел има особен стил на управление и трудно се адаптира към RB10



Себастиан Фетел има особен стил на управление и трудно се адаптира към карането на Ред Бул RB10 след забраната за обдухване на дифузьорите този сезон, обясни техническият шеф на четирикратните световни шампион Ейдриан Нюи. Немският пилот на екипа от Милтън Кийнс изпитва сериозни проблеми от началото на сезона, особено в сравнение с новия си съотборник Даниел Рикиардо. Той се справяше изключително добре с управлението на болидите от предишните няколко сезона, при които чрез използване на отработените газове се създаваше допълнително аеропритискане.

- Себ има много особен начин на управление. Ако успее да напасне автомобила според него, то тогава е изключително ефективен. Ако не може, то не е в състояние да използва потенциала на колата. Така че в момента процесът на адаптация продължава. Очевидно е, че не можем да заместим обдухвания дифузьор, но Себастиан бе бърз и преди появата му. Просто ще си припомни някои неща – заяви конструкторът, с чийто коли Фетел и тимът спечелиха 4 поредни корони във F1.

В същото време англичанинът сподели, че е много впечатлен от Рикиардо. Австралиецът се адаптира много бързо към новия си тим и си върши работата повече от добре, като побеждава далеч по-титулования си съекипник:

- Даниел върви както трябва от самото начало. За пилот със сравнително малко опит обикновено се изисква време да се адаптира, а той като че ли моментално пасна и нямаше грижи с новите правила за двигателите и с малко по-различните характеристики на автомобила. Много добре се справя.

Нюи допълни, че Ред Бул бяха по-близо до Мерцедес в Монако, но това може да не е така в Канада.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2725 -: Юни 05, 2014, 07:13:16 pm »

FRR трябва да депозира $ 20 млн. за да получи слот за F1



Проектът FRR трябва да депозира 20 милиона долара, за да получи слот за Формула 1. Според различни източници ФИА е решила да даде още едно място в шампионата. За целта обаче била нужна парична гаранция, която никак не е малка.

FRR е с румънски корени, като в центъра му е поставен бившият здравен министър на страната Йон Базак. Споменава се и името на бившия шеф на Форс Индия и Испания Рейсинг Колин Колес, чиято база щяла да се използва за конструиране и производство на автомобила. Смята се, че Колес е получил писмо за намеренията от страна на ФИА, а срокът за изпращане на депозита е 23 юни. Със същия проект бе свързан и бившият шеф на аеродинамичния отдел на Торо Росо Николо Петручи. Информацията за негово присъединяване обаче бе отхвърлена.

Единственият допълнителен слот, който е даден официално досега, е на Джийн Хаас. За него пък се очаква всеки момент да потвърди, че ще дебютира едва през 2016 г.. Първоначалните планове на американеца, който е съсобственик на отбор в НАСКАР, бяха за участие още догодина.

- От лична гледна точка наистина исках да започнем да се състезаваме през 2015 г.. Повярвайте ми, желаех го най-искрено. Първата година при всички положения ще е трудна. Но ако задържим всичко за малко, може да изкараме само шест сложни месеца благодарение на по-добра подготовка – заяви Хаас, цитиран от списание Форбс.

Основният проблем на Хаас бе посочен от редица наблюдатели и специалисти в Гран при – централата му засега ще е в Съединените щати, а такава в Европа липсва. Подобна операция е прекалено сложна чисто логистично погледнато, тъй като изисква с пъти повече и по-трудни трансфери и на хора, и на оборудване в сравнение с локализираните на Стария континент екипи. Плановете за самия болид и задвижваща система също не са довършени. Първоначално Хаас имаше намерение да работи с Далара и Ферари, но засега не е потвърдил сътрудничество с която и да е от двете компании. Той ще е гост в падока по време на Гран при на Канада, когато е възможно и официално да обяви отлагането на дебюта за 2016 г..

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2726 -: Юни 05, 2014, 07:15:58 pm »

Интрига около тест с моторите Рено



Нова интрига около тест със задвижващата система на Рено заформиха немските сайтове Моторшпорт-Тотал и Ауто Билд Моторшпорт. Те разпространиха информация, че във ФИА, Ферари, Мерцедес и Заубер са получени анонимни писма от подател в Швейцария. Тези писма ги информират за проведени проби във времето между последния зимен тест в Бахрейн и първото състезание в Австралия в аеротунела в Грац (Австрия). Изпитанията били с шаси на Торо Росо, без крила, което не било обдухвано в тръбата, а просто било изпитвано върху движещата се лента.

Данните били обаче много полезни за работата на системата за задвижване. Именно на тези изпитания се дължал сериозният напредък в представянето на „големия брат” от Ред Бул в първите състезания спрямо тестовете преди сезона.

Туит на третия пилот в Торо Росо Антонио Феликс да Коща от началото на март, че е в Австрия, но не по собствено желание, бе цитиран като потвърждение на историята с теста. Не е ясно обаче дали изпитанието по някакъв начин е в нарушение на правилата за провеждане на изпитания, защото има разлика в пробите в тунел и върху стенд. Любопитно е и това, че за бенефициент на резултати се смята най-вече тимът на Ред Бул!

По-късно днес известният коментатор Тед Кравиц се обади в Милтън Кийнс, откъдето му казали, че не са правили тест на пътека. Всички останали участници също отказват да коментират темата.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2727 -: Юни 05, 2014, 07:19:24 pm »

Ферари с авангардна система в аеропакета



Тимът на Ферари ще използва отново авангардна система за отвеждане на въздуха от външната страна на предните гуми. Разработката е била използвана за първи път в Гран при на Китай и е помогнала за качването на подиума на Фернандо Алонсо.

След като през миналата година отборите на Уилямс и Ред Бул показаха решение, отвеждащо голяма част от въздуха влизащ между двете предни гуми през джанти към външната страна на кутиите на радиаторите, сега същото направиха и от отбора на Ферари.

Как работи тя? Благодарение на големи отвори от вътрешната страна на гумите, чиято цел е да охлажда и спирачките, голяма част от въздуха минаващ над вътрешната част на предното крило се отвежда през специални канали към външната част на колата, покрай кутиите на радиаторите. Така се подобрява значително потока в задната част и към дифузьора, като освен това се намалява челното съпротивление, което в противен случай създават отворите на кутиите на радиаторите. Избягва се и голяма част от завихрянето на потока при преминаването през елементите на предното окачване.

Недостатъка в цялата схема е, че заради липсата на достатъчно свеж въздух към кутиите се затруднява охлаждането. При температурите от 16 градуса в Шанхай това не бе никакъв проблем. При 23-те градуса в Барселона италианците се отказаха от това решение и сложиха гайки с капаче. Подобно бе положението и в Монако, където заради ниската скорост охлаждането също бе проблемно. Показателно е, че по време на тестовете на пистата в Барселона, последвали надпреварата в Испания, когато Райконен отново използва системата, той получи повреда в задвижващата система.

Интересното е обаче, че въпреки отказа от използването на този трик в последните две състезания, отново бяха използвани отвори за охлаждане на спирачките със значително по-голяма площ. Очаква се, че решението ще бъде използвано и в Канада, където по традиция температурите на пистата не са особено високи, а освен това характеристиката на пистата спомага за по-доброто охлаждане.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2728 -: Юни 05, 2014, 07:22:11 pm »

Гран при на Канада е старт № 200 за Райконен



Гран при № 200 в кариерата си във Формула 1 ще отбележи Кими Райконен тази седмица в Канада. Световният шампион за 2007 г., който в момента е най-възрастният пилот във F1 и ще навърши 35 години през октомври, обикновено се изненадва от подобни факти, тъй като не ги следи особено.

- Казаха ми, че Гран при на Канада ще ми е състезание № 200, което показва как лети времето. Аз пак ще карам на максимум. Бройката всъщност не променя нищо. Но съм сигурен, че е момент, към който ще поглеждам с гордост през следващите години – коментира финландецът. Той се нарежда 14-ти сред пилотите с най-много стартове. Рекордът принадлежи на Рубенс Барикело, който има 323.

- Като изключим факта кое поред е това състезание в кариерата ми, аз съм тук не заради статистиката. Но един добър резултат в Монреал би ни дал чудесна причина за празнуване. Канадската надпревара е една от най-сложните в календара, като на пистата трябва да напаснеш всичко в настройките. Имаме някои новости за уикенда, но останалите отбори не са стояли на едно място, така че редът едва ли ще се промени много. Надявам се да намалим разликата и да постигнем най-добрия резултат за сезон в моята Гран при № 200 – това би било страхотно за целия екип – допълни Кими.

Според някои статистици пък надпреварата на пистата Жил Вилньов, която ще се проведе в края на седмицата, всъщност е 199-то състезание на Райконен. Той не продължава надпреварата в Белгия през 2001 г. след катастрофата на Лучано Бурти в четвъртия тур.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2729 -: Юни 05, 2014, 08:20:17 pm »

Алонсо: Мисля, че мога да продължа достатъчно дълго, за да спечеля трета титла



Фернандо Алонсо смята, че може да продължи да се състезава във Формула 1 достатъчно дълго, за да спечели трета титла. Испанецът триумфира в шампионата с Рено през 2005 и 2006 г.. През сезон 2007 г. бе в Макларън, след което се върна в Рено за 2008-2009 г.. От 2010 г. е във Ферари, като за периода в Скудерията си досега бе три пъти втори в първенството (2010, 2012 и 2013 г.).

- Все още искаме да успеем, чакам възможност да стана шампион. Това е основната цел. Човек не мисли за оттегляне, докато не получи някакво удовлетворение. Това е нещо, за което работя и се надявам. Не че не съм щастлив с две титли, но трета те поставя в един списък с особено важни имена. Мисля, че мога да продължа достатъчно дълго, за да спечеля (още една титла) и да съм достатъчно конкурентоспособен. Не знам колко – три, пет, седем. Не смятам, че ще е проблем – обясни Алонсо пред ВВС Спорт.

Той допълни, че всичко зависи и от това колко време спортът още ще му носи радост. Фернандо признава, че не харесва определени аспекти от настоящата Формула 1:
- Новите автомобили за F1 са по-тежки, по-бавни. Трудно е да разбереш какво прави колата. Не можеш да натискаш през цялото състезание. Караш здраво две обиколки и след това се налага да пазиш гумите до следващото спиране. Понякога дори не натискаш. А това е нещо, което автомобилните състезатели обичат да правят. Не е проблем колко дълго можеш да се задържиш на това ниво. Проблем е какво удоволствие ще ми доставя управлението на тези болиди в бъдеще.

Болидът на Ферари за 2014 г. F14 T отново не е достатъчно добър. Досега тимът има един-единствен подиум от изминалите 6 старта – на Алонсо в Китай. Испанецът обаче отрича да е разочарован от липсата на достатъчно силно темпо:
- В момента сме далеч (от възможността да печелим). Това не е разочарование, просто трябва да се справим по-добре. Трябва, необходимо е да вярвам. Има потенциал. Притежаваме всичко необходимо, просто трябва да напаснем нещата. Гордея се, че съм част от отбора и знам, че победа с Ферари ще означава повече от успех с който и да е друг тим.

Фернандо обясни освен това, че с президента на Ферари Лука ди Монтедземоло говорят много често, поне веднъж седмично, а по време на състезателни уикенди – дори по три пъти. Случвало се пилотът дори да се чува с маркиза по-често, отколкото със семейството си.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен