www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508956 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2730 -: Юни 05, 2014, 08:23:51 pm »

Сериозни промени в Ред Бул и Ферари за Гран при на Канада



Колите на Ред Бул и Ферари ще бъдат сериозно променени за предстоящото Гран при на Канада. Въпреки напредъка в Монако, Кристиян Хорнер и хората в екипа на световните шампиони продължават да работят за намаляването на разликата спрямо Мерцедес.

„Определено сме наваксали“, заяви Кристиян Хорнер след състезанието в Монако. „Преднината на Мерцедес е намалена с 0,2-0,3 сек.. Но знаем, че в Монреал нещата отново ще изглеждат по различен начин. Характеристиките на пистата определено няма да ни пасват толкова, колкото тези в Монако.“

Това, което Хорнер има предвид е дългите прави, на които Мерцедес се очаква отново да има сериозно предимство. Най-късно до състезанието в Австрия се очаква от Ред Бул и Ферари да намалят значително предимството на Сребърните стрели. Ако това не стане, вероятно и двата отбора ще отпишат сезона.

Италианците са притиснати от своя президент Лука ди Монтедземоло, който изисква моментални резултати. Така на практика в Канада ще бъде представена Б-версията на F14 T. Първоначално тя е трябвало да бъде представена в Австрия, но след изявлението на Монтедземоло, че очаква в Канада да види кола, която да е готова да се бори за победи, темповете са засилени.

Все пак обаче сериозните промени едва ли ще минат без проблеми. Очакват се сериозни промени по колата, задвижващата система и бензина на Шел. Ще бъдат докарани нови крила, отговарящи на спецификата на пистата в Канада, нов под с нов дифузьор, нови кутии за охлаждане на спирачките и нов софтуер. Фирмата доставчик на гориво пък развива нов продукт, който да помогне за изстискването на още мощност от задвижващата система. Някои хора в отбора обаче са леко притеснени от прекалено смелите решения и прекалените очаквания.

„Всяко състезание имаме нови части“, обяснява Алонсо. „Понякога повече, понякога по-малко. Понякога те функционират от раз, друг път трябва време. Просто трябва да продължим постоянно да подобряваме работата на колата.“

Подобна е ситуацията и в Ред Бул. Говори се, че Б-версията на RB10 ще се появи в Австрия. Смята се, че до тогава отборът и Рено ще са изгладили напълно различията си и ще са синхронизирали напълно работата на задвижващата система и шасито.

„Трябва да сме в състояние още в Канада да използваме 100% от потенциала на нашата задвижваща система“, заяви Реми Тафен, шеф операции на пистата в Рено. За Австрия пък се очаква Тотал да дадат и ново гориво. Последната разработка даде допълнителни 12 к.с., но те по всичко изглежда не са достатъчни. Очаква се Нюи да извади още аса от ръкава си.

„Състезанието в Австрия ще покаже, къде се намираме. После е време за равносметка“, многозначително заяви д-р Хелмут Марко.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2731 -: Юни 05, 2014, 08:26:19 pm »

В Маруся не очакват повторение на успеха от Монако, но се надяват да продължат напред



Тимът на Маруся спечели първи точки в историята си в Гран при на Монако, но не очаква същото представяне в предстоящия седми кръг от Формула 1 в Канада. Отборът от Бенбъри остава здраво стъпил на земята, но все пак е оптимистично настроен преди следващата надпревара. Целта е да се атакуват най-близките до Маруся отбори, движещи се в средата на колоната.

- Много се вълнувам преди Канада – призна Жул Бианки, чието девето място в Монте Карло донесе двете точки на тима. – Колата изглежда наистина добра в момента и затова преди всеки старт ни владее оптимизъм за положителен изход. Изкарахме фантастична седмица след Монако. Беше чудесно да празнуваме с отбора след цялата упорита работа, която бе необходима, за да стигнем дотук. Този успех ще ни крепи дълго, но същевременно трябва да се съсредоточим върху следващите стартове, за да продължим напред. Не знам дали можем да вземем две точки в Канада, но трябва постоянно да демонстрираме, че сме в състояние да поддържаме темпото на Заубер. Необходимо е да направим добро състезание и според мен можем да го сторим – допълни той.

Шефът на тима Джон Буут каза, че постигнатото в Монако е изключително важен момент в историята на Маруся:
- Както може да си представите, се отправяме към Канада в определено приповдигнато настроение. Монако даде важно потвърждение на позитивната посока, в която вървим, с цел осъществяване на дългосрочните ни амбиции. Канада е една от любимите дестинации на всички, макар че пистата не ни е пасвала винаги в миналото. Не очакваме да повторим успеха от Монако, но се надяваме да подчертаем последното си развитие.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2732 -: Юни 05, 2014, 08:29:40 pm »

Екълстоун не се тревожи от намаляващата аудитория на F1 и не вижда нужда от промяна



Бърни Екълстоун не се тревожи от намаляващата телевизионна аудитория на надпреварите от Формула 1. Управляващият търговските права на Гран при освен това не вижда нужда спортът да търси нови канали за отразяване като социалните мрежи например.

- Очевидно има значение, но като казвате спад, това е промяна. Според мен обаче случващата се в момента промяна е краткосрочна, тъй като всички хора по социалните мрежи започват да мислят, че тези канали не са толкова добри, колкото са си мислели – заяви Екълстоун, цитиран от Аутоспорт.

На въпрос дали според него е необходимо Формула 1 да се промени и официално да комуникира чрез Туитър, Фейсбук и т.н., той отговори:

- Не. Ние сме търговци... Ако намерят някой да ни плаща (да го правим), тогава ще съм щастлив.

Намаляването на аудиторията, при това не само телевизионната, е тенденция във Формула 1 от години. Доскоро всъщност на практика никой в спорта не се тревожеше от нея. Само преди година Ерик Булие например – тогава като шеф на Лотус – заяви, че не се притеснява от факта, че в родината му Франция Гран при надпреварите могат да се наблюдават вече единствено по платен канал.

Отборите полагат усилия за общуване с феновете по различни от официалните канали, но целенасочена политика от страна на управляващите спорта липсва. Намаляващите зрители обаче означават все по-свиваща се платформа за маркетинг и реклама, което води до огромен отлив на спонсори. Въпреки това не се предприемат каквито и да било мерки за коригиране на ситуацията, като дори опитите за ограничаване на разходите, за да се осигури оцеляването на всички тимове, до момента са напълно безуспешни.

Междувременно спортният директор на Пирели Пол Хембри заяви, че разбирането на желанията на феновете е един от най-големите проблеми пред съвременната Формула 1.

- Ние сме технически партньор, но също така и спонсор. Наблюдаваме колко хора гледат и какво мислят за настоящата F1. Гледаемостта до момента през 2014-та е безкрайно разочароваща, в това няма съмнение. Прегледахме няколко проучвания за Висшата лига и Скай – при тях се наблюдава сериозно увеличение на зрителите, използващи iPad, а не телевизията. Светът се променя, включително начинът, по който хората следят спорт и се забавляват. FOM работи по това и се надяваме да видим резултати в близко бъдеще – обясни Хембри.

В момента FOM разработва ново приложение, но Екълстоун иска и от него да изкара пари. Коментарът му за този проект бе:

- Не вършим работа безплатно.

Понастоящем функциите на приложението за следене на времената от сесиите и надпреварите във Формула 1 на официалния сайт formula1.com са сериозно окастрени.

Същевременно четирикратният световен шампион Ален Прост призна по време на уикенда в Монако, че в F1 не знаят как да подходят към променящия се свят. Той отбеляза, че аудиторията на спорта е застаряваща, а не са привлечени нови, млади фенове.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2733 -: Юни 08, 2014, 08:06:59 pm »

Розберг печели двубоя със съотборника си Хамилтън в квалификацията в Канада



Нико Розберг успя да спечели квалификацията в Канада и утре ще стартира от първа позиция в състезанието на пистата Жил Вилньов. Втори на минимална разлика остана съотборникът му в екипа на Мерцедес, Люис Хамилтън. Трети е Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул.

Съотборниците в екипа на Уилямс, Валтери Ботас и Фелипе Маса, заеха четвърто и пето място, а останалите места в топ 10 останаха за Даниел Рикиардо (Ред Бул), Фернандо Алонсо (Ферари), Жан-Ерик Верн (Торо Росо), Дженсън Бътън (Макларън) и Кими Райконен (Ферари).

Условията в началото на квалификацията бяха подобни на тези от сутрешната тренировка, с тази разлика, че отново на небето можеха да се видят множество облаци. Температурата на въздуха бе 24 градуса, а тази на асфалта малко над 40.

Първият отпаднал стана ясен още преди началото на първата част на тренировката за място, след като се разбра, че екипа на Заубер няма да може да поправи болида на Гутиерес, който допусна грешка по време на тренировката сутринта.

Очакваше се лидерите да не използват супер меки гуми в тази начална фаза, но в последните и минути все пак дори Райконен и Рикиардо прибягнаха до това презастраховане. Пилотите на Мерцедес очаквано не стигнаха до там и въпреки това Хамилтън успя да постигне най-добро време. Розберг дълго време бе втори, преди в края на сесията Магнусен да подобри времето му.

Първата част приключи няколко секунди предсрочно, след като Маркус Ериксон от екипа на Катерам да допусне грешка на втория шикан и да се спре в мантинелите. Шведът очаквано бе в групата на отпадналите. Първи под чертата на 17-а позиция се нареди Пастор Малдонадо, който получи за пореден път повреда в своя Лотус. Зад него на минимална разлика се наредиха Чилтън и Бианки от Маруся, следвани от Кобаяши и Ериксон с Катерам. Последното място бе за нестартиралия в тази сесия Гутиерес.

Маса, Розберг, Хамилтън и Ботас поведоха след първите опити във втората част, направени със супер меките гуми. Алонсо бе пети, следван от Рикиардо, Бътън, Хюлкенберг и Райконен. Верн бе последният пилот в топ 10, като под чертата в този момент оставаше Себастиян Фетел. След като Магнусен измести Райконен с едно място, в първата десетка остана само една кола със задвижваща система на Рено – тази на Рикиардо.

Фернандо Алонсо бе единственият пилот, който се отказа от втори опит в края на тази част, явно чувствайки се сигурен във времето си. Розберг успя да подобри с доста времето си, вдигайки летвата до 1:15.2 мин. Веднага след него Хамилтън подобри времето на съотборника си с 0,2 сек. Така пилотите на Мерцедес отново излязоха начело, следвани от тези на Уилямс. Маса изпревари Ботас, а зад тях се наредиха Рикиардо и Фетел от екипа на Ред Бул. Последните четири места в топ 10 останаха за Алонсо, Бътън, Райконен и Верн.

Под чертата в тази втора част пък се оказаха Хюлкенберг (Форс Индия), Магнусен (Макларън), Перес (Форс Индия), Грожан (Лотус), Квят (Торо Росо) и Сутил (Заубер).

Никой от пилотите не бързаше да излиза на пистата в началото на решителната част от квалификацията. Все пак Ботас постави началото с време от 1:15.550 мин. Веднага след него на пистата се появиха болидите на Мерцедес, придружени от Алонсо.

Розберг успя да подобри времето му с повече от 0,5 сек. ставайки първият пилот с време под 1:15 мин. Хамилтън изостана на по-малко от 0,1 сек от съотборника си, оставяйки Ботас и Маса на трето и четвърто място. Рикиардо и Фетел пък заеха пето и шесто място след тези първи опити, последвани от Алонсо, Верн и Бътън. Райконен бе единственият пилот, който реши да се включи в борбата само с един опит.

Розберг успя да подобри минимално времето си, докато Хамилтън загуби ценни стотни във втория сектор. Така борбата между двамата бе решена в полза на германеца. Трети изненадващо спрямо представянето в първите две части се класира пък Себастиян Фетел, направил чудесна финална обиколка. Ботас и Маса заеха четвърто и пето място, а шести остана Рикиардо. Последните места в топ 10 бяха разпределени между Алонсо, Верн, Бътън и Райконен.

Така във второ поредно състезание Розберг ще стартира пред своя съотборник Хамилтън и ще има шанса да увеличи още преднината в класирането при пилотите.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2734 -: Юни 09, 2014, 06:07:26 am »

Рикиардо с първа победа след успех във вълнуващото състезание в Канада



Даниел Рикиардо от екипа на Ред Бул постигна своята първа победа във Формула 1, след като спечели изключително вълнуващото Гран при на Канада. Второто място остана за преследвания от проблеми през голяма част от надпреварата Нико Розберг. Трети е съотборникът на Рикиардо, Себастиян Фетел.

Дженсън Бътън с Макларън зае четвъртото място, пред Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Фернандо Алонсо (Ферари), Валтери Ботас (Уилямс), Жан-Ерик Верн (Торо Росо), Кевин Магнусен (Макларън) и Кими Райконен (Ферари).

Състезанието ще се запомни и с отпадането на Люис Хамилтън (Мерцедес), както и с катастрофа в последната обиколка между борещите се за четвърта позиция Серхио Перес (Форс Индия) и Фелипе Маса (Уилямс).

Температурата на асфалта преди началото на надпреварата бе 49 градуса – по-висока от всички дни до сега през уикенда.

Розберг изглежда стартира по-бавно от съотборника си Люис Хамилтън, но все германецът успя да влезе първи в първия завой. Притиснат от своя колега Хамилтън пък отвори втората крива и това даде възможност на Фетел да го изпревари. Ботас, Маса и Рикиардо запазиха местата си от стартовата решетка, а Алонсо бе изпреварен от Жан-Ерик Верн. Райконен от своя страна бе успял да изпревари Бътън и бе девети. Перес пък се добра до 11-ата позиция, изпреварвайки съотборника си във Форс Индия, Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен с втория Макларън.

В задната част на колоната пък още в четвъртия завой се получи удар между съотборниците в Маруся, Макс Чилтън и Жул Бианки, след като англичанинът изгуби контрол върху колата си в шикана. Интересното бе, че при удара, макар и с ниска скорост колите понесоха сериозни щети и заради разпръснатите отломки още в първата обиколка се наложи излизане на кола за сигурност.

При удара на задната ос на Чилтън в кутиите на радиаторите на Бианки на пистата бе изтекло и сериозно количество масло, като за неутрализирането му бяха нужни цели седем обиколки. Надпреварата бе подновена в осмата обиколка, като разместване в позициите в челото нямаше.

Едва тур по-късно Перес изпревари Бътън в последния шикан и зае десетата позиция.

В десетата обиколка пък след разрешаване използването на системата DRS Хамилтън успя да изпревари Фетел на правата след фибата и да се върне на втора позиция. Германецът се оплака от сериозен грейнинг на гумите на задната ос, което бе потвърдено и от времената му. Хамилтън бързо се откъсна на повече от 4 секунди пред съперника си. Рикиардо подобно на Фетел също изглежда имаше проблеми с гумите, а освен това се бавеше заради движещия се пред него Маса, който обаче не можеше да бъде изпреварен в края на правите заради по-високата си максимална скорост. Затова австралиецът мина за смяна на гуми през питлейна в 14-ата обиколка, а тур по-късно същото направиха Валтери Ботас и Дженсън Бътън. Фетел и Маса последваха съотборниците си в 15-ата обиколка, като за смяна на гуми влезе и Верн. Всички изброени пилоти се върнаха на пистата с по-твърдия тип гуми.

Алонсо смени гуми в 17-ата обиколка. Същото тур по-късно направи и съотборника му Кими Райконен.

В челото Розберг и Хамилтън продължаваха да се движат първи и втори, на разстояние на малко под 2 секунди помежду си. В следващите две обиколки двамата минаха също за смяна на гуми, като класирането в челото не се промени. Розберг водеше пред Хамилтън, трети и четвърти бяха Перес и Хюлкенберг, стартирали с по-твърдия от двата типа гуми и все още не спирали в бокса. Фетел бе пети, пред Ботас, Рикиардо, Малдонадо (без стоп), Алонсо, Верн, Маса, Квят (без стоп) и Райконен.

Фетел водеше сериозна борба с Хюлкенберг, но ниската скорост на правите не му позволяваше да изпревари пилота на Форс Индия. Световният шампион се опита да изпревари сънародника си на фибата с по-късно спиране, но Хюлкенберг успя да се защити успешно.

В челото пък Хамилтън явно вървеше по-добре от съотборника си Розберг с меките гуми и бързо стопи разликата от две секунди. Борбата между двамата стана оспорвана и в края на 24-ата обиколка Розберг допусна грешка при спирането за последния шикан и го пресече, което му даде известно предимство.

В 25-ата обиколка Маса успя да изпревари бившия си съотборник Фернандо Алонсо и излезе на осма позиция. В същото време стана ясно, че стюардите разследват действията на Розберг при преминаването на последния шикан и това, дали те са му донесли предимство.

Невъзможността Фетел да изпревари Хюлкенберг пък позволи на Валтери Ботас да се приближи до германците. Отпред пък Розберг и Хамилтън се движеха с времена, приблизително по-добри със секунда от тези на останалите в челото. След като бе решено, че за германеца няма да има наказание, рейс инженерът му поиска Розберг да внимава с разхода на гориво, който бе в критични стойности.

След изминаването на половината обиколки от състезанието преднината на пилотите на Мерцедес пред третия Перес бе 23 секунди. Именно тогава мексиканецът смени супер меките си гуми, с които бе натрупал завидно количество обиколки. Перес излезе на девета позиция зад Жан-Ерик Верн

Ботас мина през бокса за втори път в 36-ата обиколка, за да не губи време зад Фетел. От екипа на Ред Бул реагираха моментално и вкараха Фетел в 37-ия тур. Германецът излезе на девета позиция зад Перес, а зад него останаха Райконен, Бътън и Ботас. Със спирането от обиколка по-късно Рикиардо успя да изпревари своя съотборник и да излезе осми.

В същото време обаче времената и на двата Мерцедес-а започнаха да падат. Оказа се, че и двамата имат проблеми с мощността. Розберг и Хамилтън оставаха начело, но въртейки обиколки с почти 2 секунди по-бавни от тези на третия Хюлкенберг. Маса, Алонсо и Перес заемаха местата от четвърто до шесто, а седми и осми бяха Рикиардо и Фетел.

Райконен и Верн минаха през бокса в 40-ата обиколка, като финландецът направи завъртане на фибата още в първата обиколка от връщането си на пистата.

Хюлкенберг мина през бокса в 42-ия тур, като излезе зад Перес, Рикиардо и Фетел, и пред Ботас. Проблемите на Розберг и Хамилтън пък изглежда бяха донякъде решени и двамата започнаха да подобряват значително времената си от последните обиколки. Оказа се, че проблемите им са с MGU-K, но донякъде бяха туширани.

Маса бе трети на 17 секунди зад Хамилтън, но без да е спирал втори път в бокса.

Розберг спря в бокса в 44-ата обиколка, като същото направи и Алонсо. Германецът излезе зад Маса, след като проблем с предна лява гума забави леко механиците на Мерцедес. Хамилтън мина през питлейна тур по-късно и въпреки че излезе зад Маса, все пак успя да се пребори за втората позиция, изпреварвайки Розберг. Перес, Рикиардо и Фетел заемаха местата от четвърто до шесто, а Хюлкенберг, Ботас, Алонсо и Верн допълваха десетката.

Розберг опита да изпревари съотборника си Хамилтън на последния шикан, но не успя и отново мина през него. В същото време обаче спирачките на Хамилтън се предадоха на това доста натоварено за тях трасе и той за втори път през тази година отпадна.

Маса влезе в бокса в 48-ата обиколка, като по този начин Розберг отново зае първа позиция. Втори бе Перес, пред Рикиардо, Фетел, Хюлкенберг, Маса, Ботас, Алонсо и Бътън. Последното място в точките в този момент пък бе за Жан-Ерик Верн.

Заради проблемите с мощността Розберг бе вече с едва 1,5 сек пред Перес, близо зад когото се движеха Рикиардо и Фетел. Изглежда, че борбата за победата щеше да се реши именно между тези пилоти.

Ботас от своя страна бе успял да изпревари Маса в обиколката след излизането на бразилеца от бокса и се движеше шести зад Хюлкенберг. Осми пък бе Алонсо.

Така 18 обиколки преди края се очертаха две четворки борещи се помежду си, първата водена от Розберг, а втората от Хюлкенберг. Пилотът на Форс Индия от своя страна бе на по-малко от 4 секунди зад Фетел и така финала се очертаваше изключително вълнуващ.

13 обиколки преди края Розберг стабилизира представянето си и започна леко да увеличава преднината си пред Перес. В същото време Маса се възползва от значително по-свежите си гуми и успя да изпревари Ботас и Хюлкенберг в рамките само на една обиколка и да заеме пета позиция.

Бразилецът правеше обиколки по-добри с около секунда спрямо тези на пилотите пред него и бързо се доближи до Фетел. В същото време Алонсо и Бътън успяха да се справят с Ботас, който явно имаше проблем с износването на гумите.

Седем обиколки преди края първите петима в класирането бяха само в рамките на 2,5 сек и всеки от тях можеше да спечели. Розберг продължаваше да води, следван от Перес, Рикиардо, Фетел и Маса, който бе с най-свежи гуми в челото.

Шест обиколки преди края Маса атакува Фетел при спирането за последния шикан, но пилотът на Ред Бул успя да се защити успешно поне в този момент. В същото време Рикиардо успя да изпревари Перес в първия завой, като мексиканецът явно също бе използвал прекомерно ресурса на гумите си. Фетел и Маса бяха близо зад него без обаче да могат да се справят с пилот на Форс Индия.

Две обиколки преди края Рикиардо успя да изпревари борещия се все още с проблеми с мощността Розберг и да поведе. В следващия тур пък Фетел успя да изпревари Перес при спирането за последния шикан, а само няколко метра по-късно в опит да изпревари мексиканеца, Маса предизвика удар между двамата и на практика това бе край на състезанието заради излизането на кола за сигурност на пистата.

Така Рикиардо постигна своята първа победа във Формула 1, а Нико Розберг увеличи преднината си в класирането пред съотборника си Люис Хамилтън. Германецът води със 140 точки, докато неговият колега е със 118 т. При конструкторите Мерцедес води с 253 т. пред Ред Бул (139 т.) и Ферари (87 т.).

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2735 -: Юни 09, 2014, 08:27:19 pm »

Маса и Перес откарани в медицинския център на пистата в Монреал



Фелипе Маса и Серхио Перес бяха откарани в спешния медицински център след ужасяващия удар помежду им. Пилотът на Уилямс удари своя съперник от екипа на Форс Индия в началото на последната обиколка и за малко не отнесе и Себастиян Фетел. Заради сериозния инцидент на Перес и Маса ще бъдат направени пълни медицински прегледи, за да се установи дали нямат някакви допълнителни поражения от инцидента. Очаква се Маса да получи и наказание за следващото състезание в Австрия. Инцидентът вече се разследва от стюардите на пистата.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2736 -: Юни 09, 2014, 08:30:02 pm »

Рикиардо шокиран: Това е невероятно



Даниел Рикиардо постигна своята първа победа във Формула 1 след като спечели изпълненото със събития Гран при на Канада. Усмихнатият австралиец се възползва по най-добрия начин от проблемите на пилотите на Мерцедес и успя да постигне първия успех за задвижващите системи на Рено.

„Аз съм шокиран“, призна Рикиардо на подиума. „Това е невероятно. Виждам даже и австралийски флагове по трибуните. Във втората част на състезанието видяхме, че Мерцедес имат проблеми. Хамилтън отпадна, а Розберг бе бавен на правите. Трудно ми бе да изпреваря Перес, защото на правите бе много бърз.“

В края обаче и Перес страдаше от технически проблеми.

„В последния шикан усетих, че може да успея да го изпреваря в първия завой. Направих чиста маневра и после се доближих до Нико. Бях на правилната позиция, за да мога да използвам системата DRS.“

„Бяхме наясно, че ще имаме шанс в края“ радваше се и д-р Хелмут Марко. „Беше ясно, че на правите ще ни е много трудно с болидите на Уилямс и Форс Индия. Затова трябваше да променим тактиката. За щастие успешно. Когато видяхме, че те губят скорост в последния сектор, тогава атакувахме.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2737 -: Юни 09, 2014, 08:33:18 pm »

Розберг в неведение: Не знаех, че водя почти до края



Нико Розберг не успя да постигне втори пореден триумф през този сезон, но постигнатото след толкова проблеми второ място бе по-сладко и от победа. След отпадането на съотборника му в екипа на Мерцедес, Люис Хамилтън, германецът успя да увеличи преднината си в класирането при пилотите с още 18 точки и тя вече е 22 .

„Нямах идея къде се движа“, заяви с усмивка Розберг след състезанието. „След появяването на проблема се опитвах да правя квалификационни обиколки, една след друга. Дори в момента съм щастлив, защото си мислех, че съм пети или шести. На старта не тръгнах добре, но в първия завой успях да защитя позицията си. После имахме много хубав двубой с Люис, който бе изключително оспорван. Все пак успявах да контролирам нещата до втория стоп.“

Тогава започнаха и проблемите му. Първо при спирането се получи забавяне заради проблем с предна лява гума. Така той загуби позиция спрямо Хамилтън. После пък се появиха проблемите с мощността, които на практика оставиха пилотите на Мерцедес със 180 к.с. по-малко.

„Беше изключително странно, защото и двамата получихме един и същи проблем в една и съща обиколка. Трудно е да се обясни. Изпробвах всичко възможно с копчетата на волана, за да се справя с проблема, но в крайна сметка трябваше да продължа и да се опитам да се адаптирам към ситуацията. После започнаха и проблемите със спирачките, като заради повредата в задвижващата система задните започнаха да прегряват. Трябваше да се мъча да ги щадя и да пазя бензин. Невероятно.“

Според членове на екипа на Мерцедес наистина е невероятно, че Розберг е успял да завърши, при това само на позиция от най-високото стъпало на подиума.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2738 -: Юни 09, 2014, 08:37:52 pm »

Фетел: Добър резултат, но имаме още много работа пред себе си



След силна първа част от състезанието и добър старт Себастиян Фетел изостана зад съотборника си Даниел Рикиардо заради разлика в стратегиите и прекалено дълго движение зад Нико Хюлкенберг. След като пилотите на Мерцедес получиха проблеми той успя да стигне до третото място, изпреварвайки Серхио Перес в предпоследната обиколка. Малко след това последва и ужасяващият удар между Маса и Перес, от който Фетел за негово щастие се размина само с уплаха виждайки неконтролируемо летящия бразилец в огледалата си за обратно виждане.

„Имах голям късмет, благодаря на Господ, че всичко се размина“, обясни Фетел след финала. „Видях, че са много близо един до друг и после просто видях нещо бяло, което профучава покрай мен. Отворих завоя и Фелипе мина покрай мен. Късмет е, че го видях навреме. Искам да поздравя Даниел. Едва в края на състезанието успяхме да настигнем колите на Мерцедес, които ставаха все по-бавни. Загубих прекалено много време зад болидите на Форс Индия. Първо зад Нико, после зад Перес и Даниел. Това разбира се не бе добре за нашата стратегия. След като след първия стоп излязох зад Хюлкенберг всичко се обърка. В края, благодарение на проблемите на Перес със спирачките успях да го изпреваря, въпреки че видяхте, че дори с DRS, а той без, задвижваните от Мерцедес коли продължават да са много бързи. Бяхме обаче прекалено бавни на правите, за да успеем да ги изпреварим. Първата победа на Даниел и първата за Рено в новата ера разбира се е чудесна. Предстои ни обаче още много работа. Въпреки че Мерцедес остават много напред, деня бе добър за нас.“

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2739 -: Юни 09, 2014, 08:40:56 pm »

Хамилтън: Преследването на Розберг се отрази на спирачките



Люис Хамилтън смята, че прекалено близкото движение до Нико Розберг в началната част на състезанието е допринесло за проблемите със спирачките, довели до отпадането му в Гран при на Канада. Двамата се бяха откъснали пред останалите и се бореха помежду си за победата, когато се появиха проблеми в работата на MGU-K, които се отразиха и на спирачната система.

„Преследвах го дълго време и когато се движиш близо до някого охлаждането не е съвсем ефективно“, заяви Хамилтън след отпадането си. „Той имаше възможност да се движи на празна писта пред него. Когато успях да изляза пред него вече всичко се бе сварило. След първия стоп и двамата имахме проблеми, но смятахме, че ще успеем да се справим с тях. Успях да го изпреваря при спиранията и когато вече си мислех: най-накрая, какво чудесно чувство, спирачките ми престанаха да работят.“

Преднината на Розберг в класирането при пилотите вече е 22 точки.

„Екипът все пак успя да прибави 18 точки и се надявам повече да не записвам нули. Имах доста работа, след като отпаднах в първия старт. Сега записах второ отпадане, а Нико няма никакво. Ще продължим да натискаме, за да сме още по-силни в следващото състезание.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2740 -: Юни 09, 2014, 08:45:07 pm »

Алонсо разочарован: Шестото място определено не е достатъчно



Мерцедес направи грешна стъпка, но пилотите на Ферари не бяха на правилното място, за да се възползват от това. Вместо това те преживяха поредното си разочарование, като заеха шесто и десето място и то единствено благодарение на отпадането на Перес и Маса в последната обиколка.

„Ясно е, че шеста и десета позиции не са добри за нас и трябва в следващото състезание да се представим по-добре“, заяви Алонсо след състезанието. „В първата част на състезанието не бях конкурентоспособен. Не бях доволен от баланса на колата и предните ми гуми блокираха във всеки завой. Просто не бях достатъчно бърз. Във втората част успяхме да наваксаме и имахме повече скорост. Бяхме обаче прекалено бавни на правите. Другите бяха по-бързи, дори когато ние използвахме DRS, а те не. Това е доста разочароващо. В крайна сметка благодарение на някои отпадания успяхме да спечелим няколко точки.

Подобрили сме колата и балансът ѝ е по-добър, но въпреки това изглежда, че и другите са подобрили представянето си. Ред Бул трябва да бъдат пример за нас, защото успяха да обърнат ситуацията днес в своя полза. Едва ли някой е вярвал преди първото състезание, че те ще спечелят в първите седем състезания. Но те успяха и това ни показва, колко бързо могат да се променят нещата във Формула 1. За нас това е мотивация, защото трябва да работим още по-здраво, за да подобрим представянето си. Ние също искаме да спечелим скоро.“

Състезанието в Канада обаче показа, че Ферари все още е далеч от първа победа за 2014 г..

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2741 -: Юни 09, 2014, 08:48:36 pm »

Перес и Чилтън наказани за инцидентите в Канада



Серхио Перес получи добри новини от докторите след изследванията в медицинския център на пистата в Монреал, но не такива новини дойдоха от стюардите, разследващи инцидента между него и Фелипе Маса. Противно на мнението на повечето експерти в падока, които приписаха вината на бразилеца, представителите на ФИА решиха, че за катастрофата виновен е мексиканеца. Заради това той ще бъде върнат с пет места назад в предстоящото Гран при на Австрия. Наказанието идва изненадващо, защото бе видимо, че при опита си да изпревари пилота на Форс Индия, Маса пропусна точката си на спиране. В случая обаче стюардите са взели предвид факта, че Перес прави лека маневра в ляво, като по този начин се опитва да „затвори вратата“ пред бразилеца.

Втората санкция е за пилота на Маруся - Макс Чилтън, който изгуби контрол над колата си в първата обиколка и удари своя съотборник Жул Бианки. Англичанинът ще бъде преместен с три места назад спрямо позицията, която ще спечели в Австрия.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2742 -: Юни 09, 2014, 09:26:11 pm »

В Макларън доволни от спечелените точки от двамата пилоти



Състезанието не вървеше по най-добрия начин за Дженсън Бътън в първата му половина, но в последните две обиколки той успя да подобри позицията си с четири места и да спечели четвъртото място. Британецът определено спечели и от инцидента между Маса и Перес, а неговият съотборник Магнусен успя да влезе в точките.

„Различни случки ни помогнаха да се придвижим напред“, призна Бътън след състезанието. „Със сигурност не обичам да гледам подобни неща, особено случили се при такава висока скорост. Първата ни серия от обиколки със супер меките гуми определено не бе добра. Имахме сериозни проблеми с тях и трябваше да ги сменя по-рано от предвиденото. После пък попаднах в трафик. Когато караш зад една кола, тогава е лесно, защото в един момент може да го изпревариш. Когато обаче е пакет от автомобили е трудно, защото голяма част от тях ползват DRS.“

Все пак в последните две обиколки Бътън успя да изпревари Алонсо и Хюлкенберг, които се бореха помежду си.

„Фернандо за малко да удари Нико на фибата и двамата изпуснаха точката за спиране и отвориха доста завоя. Така аз успях да мина пред тях. Така стигнах до четвъртата позиция. Определено съм щастлив, защото спечелих доста точки. По-доволен съм обаче от прогреса ни.“

Неговият съотборник Кевин Магнусен зае деветата позиция и спечели две точки.
„Преди състезанието казах, че ще съм щастлив, ако спечеля точки“, заяви датчанинът. „Това, че успяхме да влезем и с двете коли в точките е чудесно за отбора, но ние знаем, че имаме много работа пред себе си. Разочароващо е, когато през цялото време си съсредоточен в това, да пазиш гумите и не можеш да натиснеш газта. В края дълго време карах зад Верн, но просто нямах скорост да го изпреваря. Въпреки това можем да бъдем окуражени. Като цяло имаме позитивни решения, излизащи от тунела. Просто трябва да сме търпеливи и да продължим в избраната от нас посока.“

„Видимо е, че нямаме скоростта да спечелим четвъртото място, но комбинация от благоприятни за нас инциденти и стратегията, допълнени от прекрасната комуникация с пилотите и агресивното каране и на двамата ни състезатели, ни донесоха добри точки“, радваше се и Ерик Булие. „Дженсън показа своя характер и че никога не се предава, което в крайна сметка му донесе четвъртото място. Представянето на Кевин пък бе много добро, но непрекъснато имаше проблеми с трафик. След спирането си в бокса, той успя да подобри позицията си. В крайна сметка се прибираме в Европа с 14 точки, което ни помага в борбата в класирането при конструкторите.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2743 -: Юни 09, 2014, 09:28:31 pm »

Непостоянното поведение на Ферари F14 T е най-големият проблем за Райконен



Кими Райконен заяви, че изглежда всичко е срещу Ферари в момента, след като трудно се добра до десето място в Гран при на Канада. Непостоянството в поведението на автомобила бе най-големият му проблем.

Скудерията имаше редица новости за надпреварата на пистата Жил Вилньов, но в крайна сметка темпото на F14 T бе незадоволително. Райконен стартира добре, но не напредна много, а в 40-ата обиколка се завъртя. Инцидентът на Фелипе Маса и Серхио Перес го качи до десета позиция и последната точка, но Кими имаше грижи с непостоянното поведение на болида си в състезанието.

- По време на надпреварата имахме някои малки проблеми със спирачките. Непрекъснато нещо се случва. Очевидно е, че завъртането ми не помогна, но не очаквах толкова мощност в конкретния момент. Ще трябва да проверим. Знаем защо стана, но е необходимо да разберем защо понякога се случва това, а друг път не. В момента изглежда като че ли всичко е срещу нас. На моменти ситуацията изглежда добре, но в крайна сметка трябва да намерим начин постоянно да сме така. Според мен пистата не ни пасна особено. От началото знаехме, че при такава конфигурация ще сме малко по-слаби. Дано на следващите сме по-добре – обясни финландецът. Кими отбеляза, че най-сериозният проблем в момента е непостоянното поведение на колата. F14 T се държи по различен начин тур за тур:
- Беше сложно състезание. Поради някаква причина мощността се появи изведнъж и се завъртях. Поведението на колата изглежда се променя. В една обиколка е трудно управляема, след това внезапно няколко тура по-късно гумите като че ли заработват по-добре... Не знам. Не мога да обясня или да дам причина, защото в противен случай бихме били наясно какво става.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2744 -: Юни 09, 2014, 09:43:42 pm »

Маса и Смедли критикуват Перес и Форс Индия



Фелипе Маса нарече Серхио Перес опасен след катастрофата помежду им във финалната обиколка на Гран при на Канада. Шефът на отдела за представяне в екипа му Уилямс Роб Смедли пък критикува Форс Индия заради това, че са оставили мексиканеца на пистата въпреки проблемите му със спирачките.

И двамата пилоти бяха закарани в болница след инцидента, но по-късно бяха освободени. Перес пък отнесе наказание преместване с 5 места назад на грида за следващия старт – в Австрия.

- Говорихме в медицинския център. Бях толкова разочарован от него. Казах му, че трябва да се научи. Исках да се постави на мое място – претърпях огромна катастрофа и честно казано, мислех, че ще пострадам. Не за първи път се удря по този начин при спиране. Правил го е многократно. Той не каза нищо, просто се обърна и си тръгна. Надявам се да си вземе поука. Караме с 300 км/ч и може да се получи наистина много сериозна катастрофа. От няколко години имаме правило, че когато една кола се изравни с друга, повече не може да мърда. А той мръдна и се докоснахме. Опасно е. Пет места е недостатъчно наказание. Опасен е. Може да се удари в [Себастиан] Фетел – заяви Маса.

Перес коментира, че е разочарован, тъй като е изтървал сериозни точки:
- В последния тур защитавах позицията си на влизане в първия завой, когато изведнъж ме удариха. Натисках сериозно в тези обиколки, за да опитам да изляза пред Нико [Розберг]. Даниел [Рикиардо] успя да ме изпревари, когато имах проблем с електричеството, но рестартирах системата за последните няколко тура. Подиумът бе възможен.

Смедли пък смята, че Форс Индия е трябвало да приберат Перес заради проблема му със задните спирачки. Той заяви, че е показал на стюардите данните на Маса, снимки и т.н. по време на разследването на катастрофата.

- Колата на Перес отива наляво при спирането. Или той го прави, или е заради проблема му със спирачките, не знам. В радио комуникацията – мисля, че е около 67-ми тур – той говори за това: „Нямам задни спирачки”. Те му отговарят: „Ако можеш да продължиш, давай, ако не – прибери си”. А според мен това си е чисто и просто проблем, водещ до отпадане. Защо оставяш колата си на пистата при това положение, не мога да разбера. На Валтери [Ботас] му казахме да намали, за да пази спирачките и двигателя, но най-вече спирачките, защото ситуацията може да стане опасна. Спряхме го с цената на точки, това е животът. Люис Хамилтън, чийто проблеми бяха също спирачки и задвижваща система, спря. Пилот, който се бори за титлата, спря! Така че съм леко изнервен от станалото, така да се каже – каза Смедли.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен