www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508961 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2745 -: Юни 09, 2014, 09:46:24 pm »

Твърде ограничаващите правила накарали Нюи да отстъпи от ежедневната работа



Ейдриан Нюи призна, че разочарованието му от твърде ограничаващите през последните години правила във Формула 1 са една от основните причини да отстъпи от ежедневната работа в Ред Бул. Тимът от Милтън Кийнс обяви в Канада, че техническият шеф е подписал нов многогодишен договор, но най-вече в ролята на съветник, както и с поглед към „нови технологични проекти на Ред Бул”. Подробности ще бъдат съобщени в близко бъдеще, заявиха още от отбора. Нюи е част от тима от 2006 г., като с неговите болиди бяха спечелени четири последователни двойни титли – при пилотите и конструкторите – от 2010 до 2013 г..

- Честно казано, просто чувствам, че настоящите правила са твърде ограничаващи, което е жалко. Трудно е да се откриват нови неща, тъй като регламентът е толкова стеснен. В същото време бих искал да видя дали мога да приложа способностите си – каквито и да са те – в други сфери. Ще продължа да работя с отбора в следващите няколко месеца. През това време ще прегледаме как ще работи инженерната структура в бъдеще. След като се заема изцяло с новите проекти, ще се оттегля и ще поема най-вече съветническа роля или – ако повече ви допада – менторска позиция спрямо колегите ми. Ако имат въпроси или биха искали да чуят съвета ми, ще съм на разположение – обясни Нюи.

Англичанинът допълни, че ако правилата се променят и отново го развълнуват, то той би се върнал към работа на пълен график:

- Напълно е възможно. Достигнал съм този етап в кариерата си, в който би ми се искало да се изправя срещу нови предизвикателства – каквито и да са те, да опитам силите си в други области. Това е нещо свежо, но пък всичко е преходно. Аз съм на 55 и все още не съм готов да се излегна на плажа. Ще го направя за кратко и да видим какво ще стане след това.

Новото споразумение на Нюи слага край на спекулациите дали конструкторът би отишъл във Ферари. От Скудерията бяха готови да му плащат много голяма заплата и се твърди, че са се свързали с него по въпроса, макар официално оферта да не е правена. Англичанинът даде да се разбере, че всъщност никога не е обмислял сериозно възможността да напусне настоящия си отбор.

- Много неща се изговориха за Ферари. В крайна сметка обаче аз съм с Ред Бул кажи-речи от самото начало (на съществуването на тима). Да си тръгна от тук би било като да напусна жена си – допълни Нюи.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2746 -: Юни 09, 2014, 09:49:01 pm »

В тима на Мерцедес останали изненадани от проблемите с прегряването на MGU-K



В тима на Мерцедес във Формула 1 останали изненадани от проблемите с прегряването на MGU-K в болидите им по време на Гран при на Канада. Те повлияха върху представянето и на двамата им пилоти. Нико Розберг успя да продължи, докато Люис Хамилтън отпадна от надпреварата.

- Повреди се контролната система на ERS, на MGU-K. Имаше пик в температурите. Двамата имаха абсолютно еднакви задвижващи системи и караха с еднакво темпо при едни и същи температури. В една точно определена част от MGU-K системата видяхме, че температурите са по-високи от очакваното, но не бяхме наясно, че ще имат такъв разрушителен ефект. MGU-K се изключи и не успяхме да го рестартираме – обясни изпълнителният директор (бизнес) на екипа Тото Волф. – Наблюдаваме тези температури и знаем кога стойностите са критични. В този случай стана нещо, което не бяхме забелязвали преди. Необходимо е да анализираме и разберем станалото. Последствията очевидно бяха много сериозни за целия автомобил, за спирачките.

Волф допълни, че екипът е инструктирал състезателите да внимават със спирачките си, защото повредата в MGU-K води до загуба на brake-by-wire системата:

- Спирачките прегряваха страшно много, така че променихме баланса и им се обадихме да са значително по-внимателни. И двамата го сториха, съобразиха се с инструкцията. Колата на Люис обаче остана на място в пита, температурата се покачи и след това всичко се срина. С болида на Нико извадихме късмет и не се случи това.

Австриецът каза още, че Розберг е направил страхотно каране след проблема, за да ограничи щетите.

- Нико свърши сензационна работа да докара колата до финала, като се има предвид колко бе забавен в сравнение с останалите болиди. Сега заедно като отбор ще разберем случилото се и ще излезем от ситуацията още по-силни – каза още Волф.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2747 -: Юни 10, 2014, 05:40:48 am »

Макларън и Ред Бул се разбраха за Фелоус, няма да се съдят



Отборите на Макларън и Ред Бул постигнаха споразумение относно спора си за аеродинамика Дан Фелоус. Двата екипа няма да прибягват до съдебни действия, за да установят чий служител е той.

Фелоус бе нает от Макларън в края на миналата година, но не работи и ден в тима от Уокинг. Вместо това просто уведоми отбора, че няма да ходи при тях и междувременно подписа нов договор с екипа от Милтън Кийнс, откъдето си бе тръгнал няколко месеца по-рано. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер настояваше, че Фелоус не е нарушил никакъв контракт. Главният изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис пък настояваше, че подписаният договор води до обвързващи задължения.

По време на уикенда в Канада двата отбора са се разбрали, но не оповестиха подробности от споразумението. То е било постигнато след няколкоседмични разговори между Хорнер и Денис. Те са се договорили да не се стига до съд.

Според Аутоспорт споразумението не включва никакви финансови уговорки. Смята се, че Макларън са договорили по-ранно присъединяване на Питър Продрому към екипа в Уокинг. Новият договор на аеродинамика бе обявен в края на 2013 г., а от Ред Бул бяха категорични, че няма да го пуснат преди изтичането на договора му, който е до края на 2014 г.. Сега обаче Продрому вероятно може да се присъедини още този сезон към Макларън.

Хорнер коментира, че с Денис са си стиснали ръцете, което означавало джентълменско споразумение. Говорител на Макларън заяви, че двамата са обсъждали редица въпроси и са ги решили.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2748 -: Юни 10, 2014, 05:42:50 am »

Правилото за пресичане на шикан трябва да бъде премислено според Розберг



Правилото за пресичане на шикан трябва да бъде премислено, заяви Нико Розберг след Гран при на Канада.

Стюардите в надпреварата на пистата Жил Вилньов разгледаха точно такова пресичане на немския пилот по време на състезанието. Той премина напряко през шикана в 25-ата обиколка, след като блокира колелата. Впоследствие намали сериозно, за да няма предимство вследствие на действието си, но въпреки това случаят отиде за разглеждане при стюардите.

След финала на въпрос дали мисли, че станалото е сериозно, той е отговори:
- Не мисля нищо по въпроса. Минах направо, не спечелих предимство. Първоначално имаше такова, но намалих в първи и втори завой, както трябва да се направи. Така че след като не съм имал цялостно предимство, нещата са наред. За щастие и стюардите прецениха така.

Според Розберг правилото се нуждае от премисляне, за не бъде пращана автоматично някоя грешка при стюардите за разследване.

- Струва си да се обсъди. Това е нещо, за което помежду ни има разбирателство. Може първия път да се дава предупреждение, но да не се разрешава три пъти поред – обясни Нико.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2749 -: Юни 10, 2014, 05:45:02 am »

Перес: Колата ми бе напълно управляема



Серхио Перес отвърна на удара от страна на Уилямс и обвини Фелипе Маса за катастрофата помежду им в последната обиколка на Гран при на Канада. Пилотът на Форс Индия бе наречен опасен от бразилския си съперник. Маса обясни, че говорил с него още в медицинския център, но мексиканецът просто се обърнал и си тръгнал без да каже нищо.

Шефът на отдела за представяне Роб Смедли пък обвини тима от Силвърстоун, че не е прибрал Перес при наличие на много сериозен проблем в колата му.

- Разочароващо е да изгубя толкова силен резултат без вина от наша страна. Вървях по същата линия (като в предишните обиколки), натисках спирачките на същите места и Маса ме удари отзад. Имаше много място от лявата страна на колата ми – за опит за чисто изпреварване – и не мога да разбера защо той го направи така. Гледах няколко повторения на инцидента и не мога да не забележа как Фелипе завива надясно точно преди да ме удари. Мога само да помисля, че е променил намерението си и е искал да се върне на състезателната траектория. Неговата грешна преценка ни коства сериозни точки. Не съм доволен от коментара, че трябвало да прибера автомобила. Колата бе напълно управляема с няколко напасвания. Демонстрирахме го до момента, в който ни извадиха от надпреварата. Други коли изкараха в подобна ситуация далеч по-дълго от нас и финишираха състезанието без проблеми. Ако някой си мисли, че можеш да задържиш два Ред Бул-а зад себе си толкова дълго, колкото го сторихме, с така наречен „фатален” проблем, очевидно е сбъркал – заяви Перес.

Смедли даде за пример Люис Хамилтън, който не стигна до края на надпреварата с проблеми в спирачките. Нико Розберг обаче също имаше такива грижи и опази болида си до карирания флаг, финиширайки втори.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2750 -: Юни 10, 2014, 09:18:05 pm »

Победата на Рикиардо би трябвало да послужи като мотивация за Рено, смята Хорнер



Победата на Даниел Рикиардо в Гран при на Канада би трябвало да послужи като мотивация за Рено – да поправят проблемите в задвижващата си система, смята Кристиан Хорнер.

Австралийският пилот триумфира на пистата Жил Вилньов, като това бе първи успех в кариерата му във Формула 1 и първа победа на тима от Милтън Кийнс през сезон 2014 г.. Той се възползва максимално от проблемите на Мерцедес. Повреда в MGU-K доведе до значително забавяне на Нико Розберг, а Люис Хамилтън дори не завърши. При това положение Хорнер коментира, че не си прави илюзии относно разликата в представянето на задвижващата система на Рено в сравнение с тази на Мерцедес.

- Нека не изпадаме в захлас. Мерцедес бяха най-бързите коли в състезанието, докато не се случиха проблемите им, каквито и да бяха те – заяви Хорнер след финала. – Ние имахме грижи в други моменти от сезона досега, но съперниците определено бяха много силни през уикенда. Ние имаме още доста работа – бяхме с 15 км/ч по-бавни от Форс Индия и Уилямс на правата. Това трябва да подобрим. Но двоен подиум и първа победа за годината е огромна мотивация за Рено. Беше фантастично представяне.

Англичанинът сподели, че в началото на състезателния уикенд не е вярвал, че екипът му може да спечели надпреварата:
- Даниел обаче е безгрешен досега. Той сграбчи възможността пред себе си и съм доволен за него, за това, че спечели първата си победа, защото това е прекрасно чувство за един пилот. Беше хубаво и че Себастиан [Фетел] бе на подиума. Той се обади, че е в трафик и има проблеми с гумите, като искаше да видим какво е положението със стратегията. Прибрахме го в пита, Дан влезе тур по-късно. Неговата обиколка преди влизането в бокса бе много впечатляваща и с нея той излезе напред. Боксовете се различаваха с 0,2 секунди. Но наистина решаващият момент бе задминаването на [Серхио] Перес от външната страна във втори завой. С това Даниел спечели състезанието. Иначе дори с отворен DRS и всичко останало, нямаше как да се борим с болидите със задвижваща система на Мерцедес. Дан рискува и извадихме известен късмет с проблемите на Розберг. Но за да се възползваш от подобен шанс, трябва да си в нужната позиция.

Хорнер допълни, че Ред Бул ще продължат да се трудят упорито, докато са в състояние да се състезават наравно с Мерцедес. Той заяви, че медиите в определен момент са се питали дали тимът от Бракли може да спечели всички стартове този сезон.

-  Мисля, че тогава отговорих: „Теоретично могат, но вероятно няма да успеят”. Ние малко по малко наваксваме, подобрихме колата, двигателя и се намирахме в позиция да се възползваме от проблемите на Мерцедес. Трябва обаче да се трудим, за да намалим още разликата, която остава значителна – каза още той.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2751 -: Юни 10, 2014, 09:29:15 pm »

Ейнсли отново заяви, че би искал Нюи да работи в екипа му за Americas Cup



Сър Бен Ейнсли отново даде да се разбере, че много би искал Ейдриан Нюи да стане част от негов екип за Americas Cup.

Четирикратният олимпийски шампион бе в основата на победата на Oracle Team America в последното издание на прочутата надпревара. Говорейки преди представянето на отбора му, той заяви, че Нюи имал желание да се включи в програмата, стига да успее да я вмести сред задълженията си към Ред Бул. През уикенда в Канада бе оповестено, че конструкторът е сключил ново дългогодишно споразумение и в края на сезона ще поеме ролята на съветник и ментор на инженерите в тима. Той ще продължи да работи нормално в отбора още няколко месеца.

- Нюи иска да ни помогне, но има много задължения във F1. Трябва да проверим точно програмите през идващите месеци и години, защото той би бил огромна придобивка. Много се говореше за присъединяването на Ейдриан към екипа. Срещал съм се с него доста пъти. Той е фантастичен човек, най-успешния конструктор в историята на F1, но освен това обожава яхтите и Americas Cup – обясни Ейнсли пред ВВС Радио 5 Лив.

Смята се, че бюджетът на ветроходеца е около 80 милиона британски лири. Появата му на миналогодишната Гран при на Абу Даби засили спекулациите дали Нюи не възнамерява изобщо да напусне Формула 1.

Самият конструктор призна, че е разочарован от правилата през последните години, тъй като те ограничават твърде много креативността. Името му упорито бе свързвано с Ферари. В крайна сметка бе обявено последното споразумение с Ред Бул.

- Настоящите правила в F1 са ориентирани към двигателите. В някакъв момент през идващите години нещата вероятно ще се успокоят, но съществува сериозна опасност. Задвижващите системи са замразени – процесът продължава прогресивно през следващите 18 месеца. Ако един производител има предимство, както се случи тази година, то постоянно ли остава, в който случай останалите се отказваме? На мен не ми звучи добре. Смятам, че правилникът се нуждае от фундаментално премисляне – коментира Нюи на пистата Жил Вилньов.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

lord_milev

  • V.I.P.
  • Карма: +928/-411
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Юли 29, 2009, 08:00:21 am
  • Публикации: 17840
  • Торент Клиент: µTorrent 2.2.1
  • Винаги имаш избор!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 35.0.1916.153 Chrome 35.0.1916.153
Re:Формула 1
« Отговор #2752 -: Юни 21, 2014, 04:38:09 pm »
Сензационна първа редица за Уилямс в Австрия



Пилотите на Уилямс Фелипе Маса и Валтери Ботас ще стартират от първа позиция в утрешната Гран при на Австрия, след като спечелиха по фантастичен начин квалификацията на обновената писта Ред Бул Ринг.

Трети остана Нико Розберг с Мерцедес, а съотборникът му Люис Хамилтън направи грешки и в двата си тура накрая и остана девети.

Че пилотите на Уилямс ще са много силни на това трасе, си личеше през целия уикенд, а разликата между тях бе по-малко от десета от секундата. За първи път от Гран при на Германия през 2003 г. две коли на тима от Гроув ще са на първа редица във Формула 1, което хвърли в еуфория целия бокс.




В първата фаза очаквано пилотите на трите най-слаби екипа Катерам, Маруся и Заубер започнаха направо участие с по-мекия тип гуми за уикенда суперсофт. Те според думите на Пол Хембри от снощи са с 0,6 сек на обиколка по-бързи на тази писта.

Въпреки че температурата на асфалта бе 32 градуса, загряването им, както и в по-голяма степен на твърдите гуми софт, не бе лесно и пилотите подобряваха резултатите си с всеки тур. Очаквано най-бърз бе Хамилтън пред Розберг. Зад тях се наредиха двата Уилямс-а с Маса и най-бързия в последната тренировка Ботас. После бяха Рикиардо и Алонсо. Бътън имаше проблеми с трансмисията, като тя се върна в неутрална като включи първа в началото, но след това нещата се оправиха.

За да гарантират преминаване напред почти всички също сложиха суперсофт в последните минута на Q1, включително Кими Райконен с Ферари, който обаче само се застрахова и не ги натисна, за да ги ползва и в Q2. Без да ползват от най-меките гуми напред обаче, преминаха съперниците от Уилямс и Ред Бул, както и фаворитите от Мерцедес.

След края на Q1 под чертата бяха в пакет пилотите на Заубер, Маруся и Катерам.

Във втората фаза всички директно започнаха битка с по-меките гуми. Слънце огря пистата и тя се стопли още малко, но както Фрнац Тост каза гумите още не загряваха веднага в първата обиколка и трябваше да се търси баланс между тяхната работа и количеството гориво.

Алонсо отвори широко последния завой и бе поредният пилот този уикенд, който помете тревата, излитайки над бордюра. В голямата битка в челото този път Нико бе по-бърз от Люис с 0,118 сек в тези първи турове със супер софт! Въпреки това германецът каза на Тони Рос, че има много недозавиване, особено в бързите завои и получи уверение, че нещата ще бъдат коригирани.

Зад тях се подредиха пак пилотите на Уилямс. Битката за топ 10 се очертаваше жестока, защото извън финала бяха Фетел и Кими, който почна с вече използваните гуми.

С изключение на Хамилтън всички направиха и второ излизане в Q2. Голямата сензация бе отпадането от финала на световният шампион Себастиан Фетел, който остана 13-ти. Наред продължиха пилотите на Мерцедес, Уилямс и Ферари заедно с Магнусен, който записа пето време, Квят, Хюлкенберг и Рикиардо.

От пистата на пети завой през чакъла премина Малдонадо, който обаче спечели позиция пред Верн и съотборника си Грожан. По радиото се размениха дори похвали, че това било най-доброто му класиране този сезон.

Във финалната фаза с допълнителния чифт гуми за нея с по 2 комплекта и 2 излизания бяха пилотите на Мерцедес, Уилямс, Алонсо и Рикиардо.

Преди решителните минути асфалтът се затопли до 35 градуса, а вятърът леко смени посоката и вместо в гръб по стартовата права започна да духа под ъгъл.

При първите опити фантастична обиколка направи Ботас, който оглави класирането с 1:08.846. Второ време записа Нико Розберг (на 0,098 сек) пред Маса и Хамилтън, който направи грешка на осми завой, отвори го много широко и комисарите анулираха времето му, защото напусна лимита на пистата!

Следваха последните опити, които Кими откри с единственото си излизане в Q3. В тях Ботас се опита да е още по-бърз, но премина много широко през шести завой и загуби време. Истинската драма настъпи след миг, когато Хамилтън блокира при спирането на трети завой Шлосголд и не записа време.

В този момент Фелипе Маса направи феноменална обиколка и спечели първата позиция пред съотборника си. Розберг не подобри техните времена и остана трети пред Алонсо, Рикиардо, Магнусен, Квят, Райконен, Хамилтън и Хюлкенберг, който изобщо не излезе в Q3.
Активен

lord_milev

  • V.I.P.
  • Карма: +928/-411
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Юли 29, 2009, 08:00:21 am
  • Публикации: 17840
  • Торент Клиент: µTorrent 2.2.1
  • Винаги имаш избор!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 35.0.1916.153 Chrome 35.0.1916.153
Re:Формула 1
« Отговор #2753 -: Юни 22, 2014, 11:14:11 pm »
Нико Розберг спечели Гран при на Австрия



Пилотът на Мерцедес Нико Розберг спечели днешното Гран при на Австрия от Формула 1 на пистата "Ред Бул Ринг".

Втори зад германеца остана неговият съотборник Люис Хамилтън, докато трети се нареди Валтери Ботас с Уилямс, за когото това бе и първо качване на подиума до момента.

Вчера другият пилот на Уилямс Фелипе Маса спечели квалификацията, но днес бразилецът се смъкна с три места и в крайна сметка остана четвърти.

Световният шампион Себастиан Фетел записа поредния си разочароващ старт за 2014 година, отпадайки от състезанието. Така пасивът на германеца зад лидера Нико Розберг бе увеличен на стряскащите 105 точки.

Голямата звезда на Ферари Фернандо Алонсо завърши на пета позиция, докато неговият съотборник Кими Райконен се нареди десети. Място в Топ 10 намериха още Серхио Перес, Кевин Магнусен, Даниел Рикардо и Нико Хюлкенберг.

Нико Розберг продължава да е лидер в генералното класиране на Формула с актив от 165 точки, като германецът увеличи аванса си пред съотборника си Люис Хамилтън на общо 29 пункта. Хамилтън обаче може да е повече от доволен от второто си място днес, имайки предвид, че британецът стартира състезанието от едва девета позиция на стартовата решетка.

На трета позиция в генералното класиране се намира новият пилот на Ред Бул Даниел Рикардо с 83 точки, докато четвърти с четири по-малко е Фернандо Алонсо. Световният шампион Себастиан Фетел остава пети с 60.
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2754 -: Юли 01, 2014, 08:52:01 pm »

Временно класиране при пилотите след Гран При на Австрия:

1. Нико Розберг 165
2. Люис Хамилтън 136
3. Даниел Рикиардо 83
4. Фернандо Алонсо 79
5. Себастиан Фетел 60
6. Нико Хюлкенберг 59
7. Валтери Ботас 55
8. Дженсън Бътън 43
9. Фелипе Маса 30
10. Кевин Магнусен 29
11. Серхио Перес 28
12. Кими Райконен 19
13. Жан-Ерик Верн 8
14. Ромейн Грожан 8
15. Данил Квят 4
16. Жул Бианки 2

Временно класиране при конструкторите:

1. Мерцедес 301
2. Ред Бул 143
3. Ферари 98
4. Форс Индия 87
5. Уилямс 85
6. Макларън 72
7. Торо Росо 12
8. Лотус 8
9. Маруся 2

                                                                            по данни от clubs1.bg

Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2755 -: Юли 01, 2014, 08:56:43 pm »

ФИА представи правилата за 2015 г. с множество промени в спортния и техническия правилник



ФИА публикува правилата за следващата година във Формула 1, като в тях впечатление правят сериозни промени в спортния и техническия регламент. За мнозинството запознати със света на Гран при тези промени обаче не са особена изненада.

Сериозно впечатление прави например промяната в техническия правилник, според която през 2015 г. минималното тегло на всеки автомобил е фиксирано на 701 кг.. Ще бъдат засилени и изискванията при краш тестовете. Трябва да бъде подобрена здравината на кокпита, както и системата за подсигуряване на гайките на гумите.

Интересно ще е развитието и на новите 1,6-литрови V6 турбо двигатели. За периода до 2020 г. трябва постепенно да се намали броя на модифицираните елементи, като в същото време ще бъде замразено развитието на други. От 2019 г. 95% от задвижващите системи не трябва да подлежат на промени.

За 2015 г. промени ще има и в спортния регламент. Така например зимните тестове трябва да бъдат провеждани само и единствено на европейски трасета. По време на сезона тимовете са задължени поне в два дни да гласуват доверие на млади пилоти, които да са се състезавали максимум в две състезания от Гран при. Освен това забраната за работа по време на състезателните уикенди ще бъде увеличена.

Много дискусии предизвиква промяната, според която след фаза с кола за сигурност по време на състезание, надпреварата ще бъде подновявана със старт от място. Интересно също така е условието, че всички отбори ще трябва да изберат само един аеротунел за тестове и ще трябва да внесат таксите си за участието през 2015 г. до 30 ноември 2014 г..

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2756 -: Юли 01, 2014, 09:02:23 pm »

Катерам: Нови собственици, нов тим шеф



След като миналата седмица Тони Фернандес обяви, че напуска Формула 1 посредством съобщение в социалната мрежа, сега според германският сайт Motorsport-Total.com продажбата на екипа е напълно завършена. Очаква се официалното потвърждение за сделката да стане на предстоящото Гран при на Великобритания на пистата Силвърстоун.

Новият 100% собственик на отбора е арабско-швейцарски консорциум, който обаче предпочита да стои на заден план. Това важи и за новия консултант на отбора, за който се знае, че е бивш тим шеф. Името Катерам ще бъде запазено.

Промени обаче ще бъдат направени в други области. Така сегашният тим шеф Сирил Абитебул ще се върне в при своя бивш работодател Рено. На негово място ще бъде назначен нов ръководител, който е добре познат в Германия.

Въпреки всички тези промени отборът ще продължи да използва задвижващи системи на Рено.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2757 -: Юли 01, 2014, 09:04:22 pm »

Загриженост в Пирели за старта от място след кола за сигурност



От следващата година болидите от Формула 1 ще стартират от място след излизането на кола за сигурност по време на състезание. Това бе решено преди няколко дни с цел да се подобри продукта, който се представя на зрителите. Мнозина обаче са загрижени след тази промяна и сред тях са и производителите на гуми от Пирели.

„Трябва да се замислим по-сериозно върху детайлите“, заяви спортният директор на Пирели, Пол Хембри пред Аутоспорт. „Добре, ще има старт от място. Но колко време след излизането на колата за сигурност на пистата? Това означава, че множество детайли ще са тема на дискусии. Става дума не само за това, че гумите ще загубят своята температура. Става дума за това, че колите може да прегреят. Това е въпрос, който трябва да бъде изчистен до следващата година.“

От Пирели искат да се направят определени проучвания в тази насока.

„Ще направим няколко симулации, за да разберем, колко дълго могат колите да стоят на старт-финалната права. Трябва да имаме предвид много променливи.“

Дженсън Бътън също е сред хората, които очакват определени затруднения след въвеждането на новото правило. „При нормален старт започваме с нови гуми“, обяснява британецът. „Правиш пет-шест обиколки и гумите вече са в значително по-лошо състояние.“

Това означава, че в края на състезанието например гумите ще са в доста лошо състояние и подобно решение за старт от място би бил сериозна заплаха за сигурността.

„В същото време, освен че на самия старт почти няма да имаш сцепление и още на първия завой ще има опасност от инциденти, трябва да караш и на пълна газ, за да загрееш гумите. Това ще е една много трудна борба и тя може да доведе до пълен хаос. Телевизията ще спечели от това, но може би ни трябва и друго правило, което да регулира проблема с гумите.“

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2758 -: Юли 01, 2014, 09:06:24 pm »

Екълстоун не възнамерява да подновява договора на Монца след 2016 г.



Бърни Екълстоун не възнамерява да подновява договора на пистата Монца за домакинство на старт от Формула 1 след изтичането на настоящия контракт. Това заяви управляващият търговските права на спорта пред Гадзета дело Спорт малко повече от месец преди надпреварата на легендарното италианско трасе.

Според 83-годишния англичанин публиката на Монца намалявала през последните години. Това обаче е едно от много малкото класически трасета, останали в календара на Гран при. Повечето писти са нови, дело на архитекта Херман Тилке и надпреварите на тях рядко са особено вълнуващи.

- Зрителите в Италия са по-малко от навсякъде другаде. Бъдещето (на пистата) не е добро. Не мисля, че ще подпишем нов договор. Старият и без това беше кошмар за нас от комерсиална гледна точка. След 2016 г. ще им кажем чао-чао – заяви Екълстоун.

Той заяви, че не е получавал предложение за друго трасе, на което да се провежда Гран при на Италия. Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло от доста време се опитва да прокара идеята за състезание на Муджело.

Подобен ход от страна на Бърни обаче със сигурност ще бъде посрещнат зле от феновете. В падока от известно време насам се заговори за проблемите на спорта, но никой не обвинява пряко Екълстоун за спада на телевизионната аудитория например. А един от основните фактори за намаляването на зрителите е фактът, че в множество страни Формула 1 се дава по платени канали. Италия е сред държавите, където броят хора, наблюдаващи Гран при стартовете по телевизията, намаля драстично, след като правата бяха дадени на Скай Италия. Рейтингите се пооправят малко благодарение на факта, че половината надпревари се излъчват по Раи Уно.

Ситуацията е същата във Великобритания, където състезанията се дават също по Скай и ВВС по подобна споделена схема. Във Франция пък има само платен вариант за следене на Формула 1. Екълстоун обаче не се притеснява от спада на зрители и заяви, че хората скоро ще спрат да се занимават със социални мрежи и всякакви подобни неща в интернет и ще се върнат пред телевизорите.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2759 -: Юли 02, 2014, 09:35:18 pm »

Повечето пилоти не бяха съгласни със статичния старт след сейфти кар, заяви Рикиардо



Мнозинството пилоти във Формула 1 не са били съгласни с въвеждането на статични стартове след периоди с кола за сигурност на пистата, заяви Даниел Рикиардо.

Промяната вече бе въведена, след световният съвет за автомобилен спорт на ФИА я прие миналата седмица. От догодина след прибиране на сейфти кар в питлейна, пилотите ще се нареждат на грида и наново ще стартират в съответната надпревара.

На въпрос дали е имало консултация със самите състезатели обаче, Рикиардо заяви:

- Да и кажи-речи всички се противопоставиха. Или поне повечето, за които аз знам. Ще оставя по-старите пилоти да кажат каквото имат. Лично според обаче, това не е най-доброто решение. Ще видим какво ще споделят останалите.

Австралийският състезател на Ред Бул каза още, че подобна ситуация при всички положения ощетява лидера в надпревара.

-  Не ми се иска да се разпростирам в твърде много обяснения, но все пак ако водиш в състезание с 20 секунди и на пистата се появи кола за сигурност, авансът ти е изгубен. Това е огромен недостатък за лидера, който трябва наново да трупа преднина. А при един статичен старт всичко може да се случи – инцидент, лошо потегляне и изведнъж от първи отиваш четвърти в първия завой. Изглежда твърде лошо – допълни Даниел, който вчера навърши 25 години.

Рикиардо пристига тази седмица на Силвърстоун за предстоящата Гран при на Великобритания в повече от добра форма. Той победи съотборника си Себастиан Фетел шест пъти в досегашните осем квалификации и е с 23 точки по-голям актив от този на четирикратния световен шампион, като освен това записа единствената победа на Ред Бул до момента – в Канада.

- Колкото повече време съм с екипа, толкова повече си пасваме и вече водим съвсем плавни разговори по чисто технически теми. Това ми дава увереност да обсъждам повече неща с тях. Комуникацията ни става все по-силна. Вече не разчитам изцяло на това, което Себ казва за едно или друго, а имам вяра на собствената си преценка. Но е изненадващо, че вървя по-добре от него и в квалификации, и в надпревари – сподели Рикиардо.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен