www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508959 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2760 -: Юли 02, 2014, 09:36:44 pm »

Екълстоун готов да прави F1 с 8 отбора с по 3 коли всеки



Бърни Екълстоун иска големите отбори във Формула 1 да се състезават с по три автомобила и за пореден път заяви, че малките екипи трябва да си тръгнат от спорта, ако не успяват да се справят финансово.

Проблемът с намаляването на разходите е постоянна тема в Гран при вече месеци наред. Идеята за клиентски коли, която Ферари опитват да наложат от години, е едно от възможните решения. Според Екълстоун обаче в най-добрите интереси на Формула 1 от чисто търговска гледна точка е големите тимове да се състезават с по три болида, дори това да доведе до отпадане на някои по-малки отбори.

- Трябва да спрат (да се състезават) – заяви Бърни пред Гадзета дело спорт в отговор на въпрос какво малките тимове трябва да сторят, за да намалят разходите. – Ако нямаш финанси, се отказваш. Готов съм да правим Формула 1 с 8 отбора с по три коли всеки. Кое е по-добре – да имаме трето Ферари или трети Катерам? Ферари биха могли да намерят нови спонсори в САЩ с един американски пилот: фантастично. Същото важи и за останалите. Вижте Катерам: инвестирали са много пари, а ще им трябват още повече, така че търсят платени пилоти. За какво, след като никога не са достатъчно конкурентоспособни?

През 2016 г. ще има 12-ти отбор във Формула 1 (при положение, че всички настоящи останат в спорта) – този на американеца Джийн Хаас. Говори се, че и румънският проект Форца Роса е получил слот, макар че за момента няма официална информация по въпроса. Според Екълстоун всъщност по-добър вариант е да се купи някой от сегашните екипи от желаещите да влязат в F1:

- Не е лесно да се започва от нулата, Формула 1 струва пари. Да се купи отбор с аеродинамичен тунел, симулатор и т.н. струва около 150 милиона евро. А това дори не е началото (на участието). След това са нужни пилоти, технически екип, а добрите са малко и са скъпи. Затова и Ферари искат [Ейдриан] Нюи.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2761 -: Юли 02, 2014, 09:38:01 pm »

Хамилтън: Искам Розберг да завърши във всяко състезание до края



Люис Хамилтън не само иска да стане световен шампион през 2014 г., но също така и да спечели титлата с достойнство. Въпреки изоставането си от 29 точки спрямо Нико Розберг, той не иска да триумфира благодарение на отпадане на съотборника си в Мерцедес. Напротив: Хамилтън се надява Розберг да завърши всяко едно състезание до края на сезона.

„Надявам се Нико да завърши всяко състезание от тук до края на сезона, но аз да съм пред него“, заявява с усмивка Хамилтън пред Дейли Мирър. „Ако нещата се случат по този начин, тогава никой няма да може да каже, че аз съм спечелил, защото той е имал проблеми. Това ще означава просто, че аз съм свършил по-добре от него своята работа.“

До този момент шампионът от 2008 г. бе преследван от малшанс в две от осемте състезания. Докато Розберг завършва във всяка надпревара на първо или второ място, то Хамилтън на два пъти отпадна. Въпреки това британецът се надява да настигне съперника си със собствени сили. По възможност той иска началото на това преследване да бъде поставено на Силвърстоун.

„Искам непременно да спечеля на Силвърстоун“, продължава Хамилтън. „През миналата година бях разочарован, че не успях да спечеля там и да посветя победата на страната и феновете. Все пак след като гумата ми експлодира успях да стигна от последното място до четвъртото. Почувствах постижението си почти като победа.

Тази година шансовете ни са по-големи и аз ще дам всичко от себе си, за да завършим начело.“

Това че при пореден малшанс Хамилтън може да изостане още от Розберг не интересува особено британеца.

„Това не е нещо, за което искам да мисля. Защо трябва да мисля за подобни неща. Трябва да се мисли положително. Трябва винаги да мислиш, че ще спечелиш. Ще дам всичко то себе си. Ставам сутринта, тренирам, пътувам към следващото състезание и ще бъда първи, първи, първи.“

В последните три състезания Розберг неизменно е пред съотборника си. За последно Хамилтън успя да спечели в Барселона преди почти два месеца.

„Не трябва да се мисли, какво щеше да стане ако… Това не носи нищо. Как се казва точно? От позитивните мисли следват позитивни резултати? Да, това искам.“

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2762 -: Юли 02, 2014, 09:39:11 pm »

Рено не смята да продава състезателния си отдел



През последните няколко седмици се появиха спекулации, че Рено може да продаде своя отдел за подготовка на състезателни двигатели във Вири Шатийон. Говореше се дори, че Ред Бул иска да закупи предприятието, за да произвежда свои собствени агрегати. Сега от Рено заеха ясна позиция, определяща подобни слухове като несъстоятелни. Французите смятат да продължат своя ангажимент във Формула 1 и за напред.

„В момента нямаме абсолютно никакво намерение да продаваме отдела за подготовка на двигателите във Вири“, обясни шефът на отдела за подготовка на двигателите Роб Уайт пред Auto motor und sport. „Предприятието ще остане дъщерна фирма на концерна. Не е възможно да поставите просто друг надпис на цилиндровите глави и да започнете от нула. Правилата в спортния регламент са еднозначни. Не можеш просто да излезеш от затвора, като си смениш името. Дори Хонда, който ще са нов производител през следващата година не могат да правят каквото си искат. Новите задвижващи системи подлежат на определени правила и те трябва да бъдат одобрени от ФИА.“

Или с други думи, Ред Бул ще трябва да продължат да работят със задвижващите системи на Рено, който са създадени за тази година. Според Уайт те не отговарят дори на собствените изисквания, но самият процес на развитие е доста труден.

„Просто защото ръцете ни в определени области са завързани“, продължава Уайт. Сериозни промени по агрегатите ще са възможни едва през идващата зима. „Промени по хардуера са възможни само и единствено когато те подобряват надеждността, сигурността или спомагат за намаляването на разходите.“

Уайт не пропуска да подчертае, че отпадането на Себастиян Фетел в Австрия не е било по вина на Рено.

„Стандартната електроника е подала грешен сигнал, защото при натискането на копчето за изпреварване, даващо допълнително мощност се е усъмнила в легалността на командата. Този софтуер е еднакъв за всички.“

Въпреки че отношенията между Рено и Ред Бул в момента са доста напрегнати заради развитието на сезона, Уайт обяснява:

„Ние направихме сериозен напредък по време на сезона до този момент. Знаем обаче, че моментното ни състояние не отговаря нито на изискванията на Ред Бул, нито на нашите собствени. Затова ще предприемем допълнителни мерки, за да променим в положителна посока своите задвижващи системи. Разбира се в рамките на позволеното от регламента.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2763 -: Юли 02, 2014, 09:40:41 pm »

Райконен се срещна с Ди Монтедземоло и Матиачи в Маранело



Кими Райконен участва във фестивала на скоростта в Гудууд (Великобритания), а днес изкара деня в базата на тима си Ферари в Маранело.

Световният шампион във Формула 1 за 2007 г. имаше планирани няколко срещи. Част от тях бяха свързани с развитието на болида F14 T не само в близко бъдеще, но и в дългосрочен план, както и с работните методи на екипа. В програмата бе включена среща с президента на Ферари Лука ди Монтедземоло и шефът на тима в F1 Марко Матиачи. След това Кими се видя с рейс инженера си Антонио Спаньоло и техническия директор Джеймс Алисън.

Райконен работи с техническия екип по програмата за развитие старт за старт на тазгодишния автомобил на Скудерията. Междувременно се запозна и с проекта за следващия сезон. Придобиваните в настоящите надпревари данни се използват веднага в конструирането на колата за 2015 г.

- Идването ми в Маранело бе особено полезно, говорих с инженерите си. Знаем колко много трябва да подобрим всичко и гледаме напред към следващия старт. Силвърстоун е писта със страхотни традиции. Феновете са щастливи да подкрепят пилотите, независимо за кой отбор карат. Самото трасе се промени доста през последните години, но ми харесва много. Бързите завои го правят истинско предизвикателство. Често вали, което означава, че ситуацията може да се превърне в тото, но подобна ситуация е една и съща за всички. Всичко, което мога да кажа, е, че както винаги ще дадем най-доброто от себе си – коментира Кими пред официалния сайт на Ферари.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2764 -: Юли 02, 2014, 09:41:54 pm »

Катерам обявиха новите собственици и управление



Катерам обявиха официално, че Тони Фернандес и неговите партньори са продали отбора от Формула 1 на консорциум от швейцарски и близкоизточни инвеститори, които са били съветвани от бившия шеф на Форс Индия и Испания Рейсинг Колин Колес.

- Според условията на продажбата отборът ще продължи да се състезава като Катерам F1 Тийм, като в близкото бъдеще ще продължи да бъде базиран в Лийфийлд. Продажбата влиза в сила незабавно. Бившият пилот от Формула 1 Кристиян Алберс – с помощта на Манфреди Равето – ще поеме ежедневното управление на тима, замествайки Сирил Абитебул, който напуска, за да преследва нови предизвикателства – се казва още в изявлението.

Самият Алберс коментира, че всички са наясно колко голямо е предизвикателството във втората половина от колоната.

- Целта ни е десето място в шампионата за 2014 г. Ще работим за бъдещето на тима и ще подсигурим необходимите ресурси за развитие и растеж – допълни той.

Името на Колин Колес пък се споменаваше досега единствено във връзка с един от новите проекти, кандидатствали за слот във Формула 1. През последните седмици се твърди, че румънският екип Форца Роса е получил одобрение от ФИА за участие в Гран при. Официално обаче това не бе потвърдено. Включването името на Колес в съобщението на Катерам доведе до предположения, че е възможно да става дума за сливане на двете предприятия. Друг вариант е румънският проект да не се осъществи.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2765 -: Юли 05, 2014, 12:36:55 pm »

Екълстоун платил $44 млн. на Грибковски за консултация, свидетелства адвокатка



Бърни Екълстоун е платил 44 милиона долара на Герхард Грибковски по споразумение за консултация, свидетелства швейцарска адвокатка по време на процеса в Мюнхен срещу управляващия търговските права на Формула 1.

Обвинението по делото е за даване на подкуп.

Мюнхенската прокуратура трябва да докаже, че въпросните пари са били дадени на бившия банкер като подкуп. Според показанията на Фредерик Флорной обаче средствата са били прехвърлени на Грибковски по различна причина.

Флорной е директор в Бамбино Холдинг – семейния тръст, който е базиран в Швейцария и Бърни не е в управлението му (така се избягва плащането на данъци във Великобритания). Тя обясни пред съда, че плащането към Грибковски било по споразумение за консултация. Чрез него Екълстоун искал да осуети подаването на сигнал от бившия банкер към британските данъчни власти.

- Грибковски намекна, че Бамбино и господин Екълстоун са едно и също нещо. Грибковски можеше до отиде при британските данъчни власти, което щеше да доведе до разследване. От друга страна ние всъщност не знаехме какво знае Грибковски – заяви адвокатката.

Обвинението се опитва да докаже, че сумата е подкуп, вследствие на който Грибковски да намали оценката акциите на Формула 1 и да насочи продажбата им към желания от Екълстоун купувач (CVC Кепитъл Партнърс). Бившият банкер бе осъден на 8 и половина години затвор, като едно от обвиненията, по които бе признат за виновен, бе приемане на подкуп. Флорной заяви пред съдия Петер Нол, че Бърни няма нищо общо с Бамбино и поради тази причина не е нарушил никакви закони. След това съдията отбеляза следното:

- В такъв случай все още ми е трудно да разбера какви щети е можел да причини Грибковски.

Нол попита още кой от какво точно се е страхувал, ако ролята на Екълстоун в създаването и установяването на тръста е приключила през 1997 г., а Грибковски е в БайернLB от 2003 г. Флорной отговори, че при подобни организации условията се уреждат според съответните закони, но „никога не можеш да си сигурен каква ще е крайната интерпретация на данъчните”.

Делото в Мюнхен продължава. Очаква се изслушванията да бъдат провеждани до септември.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2766 -: Юли 05, 2014, 12:38:12 pm »

Фетел проявява забележителна зрялост в настоящата ситуация, заяви Хорнер



Кристиан Хорнер приветства забележително зрялата реакция на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел на проблемите, с които се сблъсква през настоящия сезон на Формула 1.

Фетел е пети във временното генерално класиране при пилотите, докато съотборникът му Даниел Рикиардо е трети. След Гран при на Австрия шефът на тима от Милтън Кийнс критикува публично Рено, но в същото време похвали Фетел, споделяйки, че е впечатлен от отговора му в конкретната ситуация.

- Честно казано, Себ проявява забележителна зрялост в тези условия. В никакъв случай не е повърхностен, не се сърди, не хвърля играчките си (така да се каже), а тази година повечето проблеми се случват с него. Отчита, че е имал много успехи с Рено и сега не е моментът да ги притиска прекалено. Ясно е, че иска да е в челото – не желае да отпада от надпревари или да има проблеми, каквито му се случват. На Себастиан му е нужен един чист уикенд, за да извлече максимума от задвижващата система – обясни Хорнер.

На въпрос дали Фетел се е отказал да спечели пета поредна титла в F1, англичанинът заяви:
- Не, в никакъв случай. Дори не сме преполовили шампионата. Още не е отписал нищо. Има дълъг път за изминаване.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2767 -: Юли 05, 2014, 12:40:38 pm »

Ферари ще освободи поне един от настоящите си пилоти според Хакинен



Ферари ще освободи поне един от настоящите си пилоти – Фернандо Алонсо и Кими Райконен, смята двукратният световен шампион във Формула 1 Мика Хакинен. Според финландеца проблемите на Скудерията далеч не са единствено с болида F14 T, а и със състезателите.

- Според мен Ферари постепенно се оказват в ситуация, при която в даден момент ще сменят един от двамата си пилоти. Коментарите, които прави Алонсо, не са като на пилот, очакващ да е в отбора още дълго време. И не искам да казвам нищо против Кими освен, че постоянно е зад съотборника си – заяви 45-годишният Хакинен.

Той допълни, че не разбира всички проблеми, случващи се със Себастиан Фетел. Според Бърни Екълстоун пък четирикратният световен шампион може да възроди кариерата си, ако отиде във Ферари.

- С точната кола Фетел спечели всичко през последните четири години. И когато отново получи правилния болид, ще вземе още световни титли. Той е по-бърз от всеки друг. Ако Ферари направят добра кола, то Маранело е мястото, където да отиде. Просто е необходимо да е там, където е най-силният автомобил – заяви управляващият търговските права на F1. В същото време Бърни повтори едно свое твърдение отпреди началото на сезона: че Нико Розберг е фаворит в тазгодишния световен шампионат. На въпрос защо, той заяви:
- Защото говори немски.

Екълстоун пропусна да спомене, че базата на отбора на Мерцедес е в Бракли и преобладаващата част от екипа е британска. Освен това мнението му не се споделя от всички. Според шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер например 29 точки не е твърде голяма разлика:
- Това е малко повече от победа. Едно отпадане на Нико и Люис Хамилтън моментално е обратно в играта. Така че разликата е почти пренебрежима в настоящия момент от сезона.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2768 -: Юли 05, 2014, 12:42:11 pm »

Кардинални промени в Рено, Абитебул сменя Жалиние



В Рено Спорт се правят сериозни промени като следствие на случващото се през първата половина на този сезон. Доставчикът на двигатели за отборите на Ред Бул, Лотус, Торо Росо и Катерам сменя своя шеф Жан-Мишел Жалиние, който бе отговорен за програмата на французите във Формула 1 от началото на 2012 г. Той ще бъде заменен от напусналия отбора на Катерам, Сирил Абитебул. Все още няма официално потвърждение за смяната, но се смята, че тя ще бъде оповестена до дни.

Абитебул работи в Рено до септември 2012 г., преди да премине в Катерам. Това, което изглежда просто като смяна на върха обаче може да е началото на сериозно преструктуриране в Рено. Партньорите от Ред Бул критикуват още от началото на сезона, че задвижващите системи на французите изостават като мощност от тези на Мерцедес. Това дори породи слухове, че Ред Бул се подготвят да закупят Рено Спорт, за да развиват свои собствени задвижващи системи.

За отборът, станал световен шампион през последните четири години, за момента изглежда, че други алтернативи няма. Хонда, който ще влязат в шампионата през следващата година, изглеждат сериозно обвързани с Макларън поне за 2015 г.

„Ще съм много изненадан, ако Мерцедес са готови да ни дадат двигател“, разсъждава тим шефът на Ред Бул, Кристиян Хорнер. „Ферари пък развиват своята клиентска програма, но ние искаме да сме партньори. Това би ни позволило да се борим за по-сериозни успехи в бъдеще.“

Според Хорнер най-важна остава връзката между шасито и задвижващата система.

„Ферари и Мерцедес си имат свои собствени отбори и често съм си задавал въпроса, къде бихме се намирали, ако сме само клиенти. Нашата връзка с алианса Рено-Нисан, когато функционираше, беше изключително успешна. Проблемът ни обаче е, че след промяната на правилата те просто не постигнаха поставените цели. Но те продължават да работят усилено, за да наваксат пропуснатото.“

Именно сега изглежда е най-важната фаза за развитието на новите системи за 2015 г. През зимата те ще бъдат хомологирани от ФИА, а се очаква, че те ще са доста променени спрямо тази година. Което дава на Рено възможността да се поучи от грешките и да настигне Мерцедес. В Ред Бул отдавна са наясно, че за бъдеще нямат друга разумна алтернатива и искат обаче влиянието им върху връзката с Рено да нарасне.

Завръщането на Абитебул е първата индикация, че тази връзка ще се заздрави. В последните няколко месеца двамата с Хорнер демонстрираха близки взаимоотношения. Британецът пък изведнъж отново започна да хвали партньорите от Рено след дълго време на критики.

„С Рено сме постигнали огромни успехи, през последните четири години спечелихме почти 50 състезания и точно осем титли. Никой не иска да се откаже от подобно партньорство, но в момента те не са там, където трябва да бъдат.“

Говори се, че е много вероятно Ред Бул да предоставя ноу-хау за развитието на новите системи на французите, идващ от Марио Илиен и австрийските производители от AVL. Въпреки това влияние пък Рено ще продължат да произвеждат своите системи във Вири Шатийон. За да се засили, подобно на Мерцедес, процесът на интеграция между шаси и задвижваща система, Ейдриян Нюи пък е в нова функция като шеф на нов център за иновации.

Така на практика Ред Бул ще има сериозен контрол върху един производител, без обаче да нарушава думата на Диди Матешиц, изключил възможността за собствен двигател в близките години. По този начин остава отворена и вратата за Рено-Нисан да увеличи участието си в подобен проект. Сделката на Ред Бул с Инфинити е доста доходоносна, а освен това има възможност в скоро време произвежданите задвижващи системи да носят името на дъщерната на Рено фирма.

Факт е, че на Силвърстоун отново е предвидена среща между Ред Бул, Рено и AVL. Финалното решение за бъдещето от страна на отбора е наложително да се вземе в максимално кратки срокове, за да остане време за реакция за 2015 г.

„Отбор като Ред Бул винаги има различни възможности“, казва в заключение Хорнер. „Искаме да продължим да се борим в челото и да бъдем конкурентоспособни. Затова обаче се нуждаем от качествена задвижваща система.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2769 -: Юли 05, 2014, 12:43:25 pm »

Бътън: Люис е психически по-силен, отколкото си мислят някои хора



Двубоят между Нико Розберг и Люис Хамилтън определено ще даде отговор на въпроса, кой ще е новият световен шампион. Превъзходството на екипа на Мерцедес и на техния W05 за момента изглежда огромно и недостижимо за останалите. И след серия от победи на Хамилтън в началото на сезона, сега изглежда, че Розберг спечелва психологическо предимство. Дженсън Бътън обаче не бърза да отписва своя бивш съотборник в Макларън, Люис Хамилтън.

„Когато колата на един отбор е толкова по-добра от тези на останалите, винаги се стига до сблъсък между двамата пилоти на екипа“, размишлява Бътън. „В противен случай се стига да скучен шампионат.“

Въпреки че Хамилтън изостава за момента с 29 точки, Бътън смята, че той скоро ще напомни за себе си.

„Люис е много по-силен психически отколкото много хора си мислят. Прекарал съм много време с него и знам, кога и как неговото настроение се променя. Той запазва самообладание и започва да излъчва увереност. Това лесно може да се види.“

Според Бътън шампионатът е далеч от това да бъде решен и очаква напрегната борба до края.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2770 -: Юли 05, 2014, 12:44:39 pm »

Според Мъри Уокър Хамилтън трудно ще спечели титлата



Според легендарния британски коментатор Мъри Уокър сънародникът му Люис Хамилтън има много по-малък шанс да спечели световната титла този сезон във Формула 1, отколкото мнозина си мислят в дните преди Гран при на Великобритания, която отново е обхваната от Хамилтън мания.

Вестниците от тази сутрин са пълни с материали за английския пилот на Мерцедес, за карането на картинг с баща му на пистата, от която е тръгнал, всевъзможни гледни точки към кариерата и представянето му. Настроението е, че Силвърстоун е огромен шанс отново да спечели пред своя публика с отличния този сезон F1 W05 Hybrid.

Според Уокър обаче, който през 2013 г. навърши 90 години и прекара 50 от тях пистите на света, дори и Люис да спечели на Силвърстоун, по-добър шанс за краен успех има Нико Розберг.

- Хамилтън изключитлено много иска да спечели втора световна титла и бе абсолютно убеден, че само по-добрата кола на Ред Бул през последните години е причината за това не той да е шампион, а [Себастиан] Фетел да печели – каза легендата в навечерието на състезанието в английската писта. – Сега обаче има най-добрата кола, а Нико е пред него, и то с повече точки от една победа. Причината за това е, че Люис е много емоционален и прави грешки, когато е под напрежение. Той си мислеше, че може с лекота да победи Розберг, когато си поиска, но не става, защото Нико е много умен. Люис е по-бързият от двамата, но никак няма да му е лесно да победи, защото Розберг е от мислещите пилоти.

Според британските колеги най-голяма подкрепа Люис е получил в последните дни от семейството си, както и от Ники Лауда, който го надъхва за нов успех, след като серията му от 4 победи бе прекъсната от Розберг в Монако.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2771 -: Юли 05, 2014, 12:46:08 pm »

Организаторите от Монца ще инвестират поне 10 млн. евро в пистата



Поне 10 милиона евро ще бъдат инвестирани в пистата Монца, за да се запази домакинството на старт от Формула 1. Това бе съобщено ден, след като Бърни Екълстоун заяви, че няма намерение да подновява договора на легендарното италианско трасе за Гран при след 2016 г.=

- Господин Екълстоун все още не ни е съобщил каквото и да е, така че не знаем какви са новите изисквания за Гран при на Италия от икономическа и комерсиална гледна точка – заяви шефът на отдела за F1 на пистата Федерико Бендинели пред Спор Бизнес Интернешънъл. – Планираме да подобрим определени неща в следващите години – трибуни, трасе, съоръжения. Проектът ще започна тази година и ще продължи още 4 до 5. Не е лесно да се каже колко ще струва – пистата не е частна собственост, но инвестицията ще е поне 10 милиона евро.

Екълстоун направи забележките в обичайния си стил – в интервю за пресата. Той очевидно е недоволен от предлаганите на Монца условия, въпреки че през последните години питовете и падокът бяха значително подобрени. Поведението му обикновено е такова, когато предстои сериозно качване на домакинската такса и включва твърдението, че множество страни по света искат да са домакини на състезание от Формула 1.

Проблемът обаче е, че в държави без традиции в автомобилния спорт, интересът към Гран при старт трае една до две години и след това трибуните остават празни. Това означава, че приходите на организаторите намаляват драстично, тъй като те получават единствено сумите от билети, всичко останало се прибира от компаниите на Екълстоун. Публика се събира на традиционните трасета в календара каквито са Монца, Силвърстоун, белгийската Спа-Франкоршамп. Връщането на Австрия в шампионата бе посрещнато възторжено и там се събраха близо 100 000 души.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2772 -: Юли 05, 2014, 12:47:32 pm »

Маса обмислял да кара в DTM преди да сключи договора си с Уилямс



Фелипе Маса обмислял да кара в немския шампионат за туристически автомобили (DTM) преди да сключи договора си с Уилямс.

Бразилският пилот бе освободен от Ферари след цяло десетилетие с тима, а на неговото място дойде Кими Райконен. Той призна по време на посещението си на старта от DTM на пистата Норисринг, че е обмислял сериите като вариант за продължение на собствената си кариера.

- Мислех за това в случай, че нямаше опция да остана във Формула 1. Смятам, че шампионатът е страхотен. Наистина ми харесва. Винаги следя надпреварите. Всъщност ги гледам още от дете и всички са невероятно конкурентоспособни. Може пък да дойде един ден, в бъдеще – коментира Маса, който бе специален гост на Мерцедес, с чийто двигатели кара в F1.

Фелипе и съотборникът му Валтери Ботас бяха сензацията на уикенда в Австрия, след като окупираха първа редица на стартовата решетка. Бразилецът спечели полпозишъна в последната възможна секунда. Той дори поведе в състезанието, но при спиранията в бокса изостана и в крайна сметка финишира четвърти, докато Ботас записа първи подиум в кариерата си.

Маса отбелязва своята Гран при № 200 на Силвърстоун този уикенд.

                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2773 -: Юли 05, 2014, 02:51:35 pm »

Уилямс с нов моторхоум за юбилейното състезание у дома



Тимът на Уилямс е на пистата Силвърстоун с нов модерен моторхаум, който всички ще полеем довечера след 18:30 ч местно време, разбира се, основно с напитките на спонсорите от Мартини.

Сградата е издигната в чест на 50-ата Гран при на Великобритания, която е този уикенд и за която приготовленията са великолепни и амбициозни след направеното от австрийците през миналия състезателен уикенд на Ред Бул Ринг.

В неделя преди старта от 11:10 часа ще се проведе невероятен парад с легендарни автомобили. Джеки Стюарт ще кара своята Матра, Емерсон Фитипалди ще е със своя Макларън М23, Джон Съртис би трябвало да се появи с Ферари от 1964 г., Дейвид Брабам ще е с Купър-а на на баща си Джак от 1960 година. Мартин Брандъл ще е с Макларън-а на Ален Прост, а самият французин ще е с Ред Бул-а на Марк Уебър от 2012 г.

Любопитно е още, че тази вечер легендата на британския автомобилен спорт Найджъл Менсъл ще се появи в падока, като ще е гост в моторхоума на Катерам. Въпреки продажбата на тима и сътресенията там, Менсъл заедно с Камуи Кобаяши ще представи Гран при на Япония като нейн посланик и ще бъде на разположение за сладки спомени и разкази.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2774 -: Юли 05, 2014, 02:53:19 pm »

Грожан: Не мисля, че колата ни е много различна от миналата година



Ромейн Грожан заяви днес на пистата Силвърстоун, че не открива твърде голяма разлика между колата си от този сезон и миналия, но има твърде промени в правилата и начина на задвижване на автомобилите, на които се дължи голямата разлика в представянето.

- Мисля, че колата ни е така добра, както и миналия сезон – каза французинът. – Има обаче твърде много компоненти, които трябва да са добри и да работят заедно, за да има резултат. Аз чудесно знам, че тимът прави всичко, което може, за да се подобрят нещата. Имаме стъпки напред и можем да се борим и с колите на Ферари, но като цяло е ясно, че Мерцедес са далеч напред и особено на писти с дълги прави е много трудно за нас и не само срещу самия екип на Мерцедес, но и срещу Уилямс и другите отбори с Мерцедес.

Грожан бе откровен, че изобщо не е чувал да има нови екипи, които да заработят с Рено, а Ред Бул да се откажат. Той също така не вярва Ред Бул да имат по-добро оборудване от онова, което получава екипът на Лотус. Според него няма напрежение, просто всички са максимално концентрирани да подобрят представянето си.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен